Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (04.06.2013 17:22): Není mezi nimi rozdíl. DLC může být expansion pack, jak se ostatně můžeš dočíst pod odkazem, který jsi mi sám poslal. Srovnáváš totiž nesrovnatelné; DLC je Downloadable content, což značí pouze formu nabytí. Klíčové je to slovíčko content... Viz wikipedie: "Downloadable content can be of several types, ranging from aesthetic outfit changes to an entirely new, extensive storyline, similar to an expansion pack. As such, DLC may add new game modes, objects, levels, challenges or other features to a complete an already released game."

Kdyby se to tedy mělo říct nějak systematicky, pak DLC je forma a Extension Pack je "materiál". Stejně jako je forma "nakup v kameném obchodě a materiál nové obleky pro parťáky. V pravěkých dobách před internetem se Extension Pack nakupoval v obchodech, toť vše. Sám pojem datadisk jakožto něco konkrétního je český výmysl.
@pajmič (04.06.2013 17:14): Kdybys mrknul na profil, tak bys velice rychle zjistil, že BW zrovna mezí špatná studia neřadím. Ale to už se bavím o něčem jiném...

Btw, hodnotit hru za to, že ji vývojáři vůbec vydali je... Ujeté, no offense.
@Say (04.06.2013 17:01): Však se bavíme o Citadele a řekl jsem že pokud se ti nelíbí BW z něakého důvodu musíš "milovat" i ostatní studia a herní průmysl. Citadela je skvělá BW je skvělé, momnetálně je BW zcela naprosto nejlepší studio pod EA. Je to zlá doba. Geniové musí dělat pro hovada, zlá doba.
@Eru (04.06.2013 16:21): @Red (04.06.2013 15:51): Na DLC není principiálně nic špatného, je-li uděláno správně. Správné příběhové DLC je pak to, které není očividně vytrženo ze hry (např. základní hra "končí" před koncem, který je třeba si dokoupit v DLC). To je prasárna, na tom se snad všichni shodneme. Jde to ale dělat i úplně jinak a to se také často děje. Příkladem budiž DLCéčka k Falloutu New Vegas, nebo právě Citadela či Shadowbroker. Pokud je základní hra samostatným produktem, přičemž je ale univerzum hry obrovské, pak nemám problém s tím, že někdo chce z toho univerza vyprávět další, menší příběhy. Je-li to rozvíjení vedlejších linek, tzn. nejde o odtržení od základní hry, je to naprosto v pořádku. Idea za tímto přístupem je následující: Produkce hry zabere obrovské množství času, a právě tou nejtěžší částí jsou technické záležitosti. Spousta vývojářů na základě toho došla k názoru, že je strašná škoda všechnu tu práci zahodit a budovat věci od začátku a že je možnost vyprávět spoustu dalších příběhů s už hotovými technologiemi, přičemž i efektivně využívat čas těch členů týmu, kteří už svou práci dokončili. Jednoduše řečeno má tak hotová hra obrovský potenciál k tomu být dále rozvíjena, pročež lze celou záležitost s DLC považovat naopak za příležitost (mimochodem, mezi datatiskem a DLC neexistuje žádný rozdíl, datadisk je patvar, který si vymysleli Češi). A rozhodně neobstojí argumenty , že vývojáři měli všechno vydat už v základní hře, alespoň by byla mnohem bohatší... To může říci jenom někdo, kdo neví absolutně nic o podmínkách ve výoji. Hry mají svůj budget a svůj deadline, stejně jako všechno. Žádný publisher si nemůže dovolit natahovat projekt déle, než je třeba, protože to stojí peníze. Pokud jsou tržby dobré a po DLCéčkách je ohlas, dá se zelená k dalšímu vývoji. Fanoušci tak mají možnost dostávat další a další obsah za svého oblíbeného univerza.

Co se snažím říct je, že principiálně na tom není vůbec nic špatného, špatné jsou jen konkrétní produkty. A hlasovat ostatně může hráč svou peněženkou... Že celé ideje někteří publisheri zneužívají je věc úplně jiná. Zneužitelné je všechno. Opět, můžete hlasovat svými peněženkami. Opravdu někomu vadí, že dá 10 dolarů za 6 hodin úplně nového obsahu, v nových lokacích a snovým příběhem? Podstatný je přece poměr cena/obsah a samozřejmě kvalita.

Je třeba si uvědomit, že herní průmysl není žádná charita, stejně jako všude jinde mají vývojáři právo dostat za svou práci zaplaceno. Pokud někdo dva měsíce po vydání hry začne pracovat na dodatečném obsahu, nechápu, jak s tím někdo může mít problém. Principiálně hry odsuzovat, nebo považovat DLC za výsmech mi přijde hloupé, resp. jako projev nepochopení. Mimochodem, takové Old World Blues má pomalu dvakrát více obsahu než většina současných FPS her, přičemž ony stojí 60 dolarů, zatímco OWB 10... Takže asi tolik ke špatnostem a nespravedlnostem.
@Say (04.06.2013 16:36): I ty?? Co je to s váma chlapi? Pokud to bereš takhle tak pranýřovat by si zasloužili všichni pod EA a vůbec celý herní průmysl za poslední dva roky. Já až na ten konec nevidím u BW žádná "zvěrstva".
@Eru (04.06.2013 16:21): Tak jo neomlouvám se ti.... toto DLC je pouze a jen výsměch ze sebe sama. A věř že to BW bralo sakra vážně když na něm pracovali. Celý tým na tom dělal skoro 6 měsíců. Jediný kdo se tu vysmívá jsi ty. A at je satan nebo neho bratr bůh nad mojí hlavou oni si žádný výsměch nezaslouží.
@Red (04.06.2013 15:51): Ale jo - 'haló, jdu provokovat' tam je a ne málo :) Prý spravedlivé... :) Myslím, že každý je tu sám za sebe a ne za spravedlnost, kterou pokud bys chtěl opravdu dodržet, tak dej 0% všemu, co ohodnotíš. Tvá nula tvůrce nepřesvědčí o špatnosti DLC. Musíš sepsat petici proti DLC, založit FB stránku proti DLC, napsat do EA dopis zevrubně vysvětlující špatnosti DLC, vytvořit početnou komunitu z odpůrců DLC, demonstrovat proti DLC, veřejně vystupovat v médiích proti DLC,... čeká tě ještě spoustu práce, chlape, ale chápu - někde se začít musí.
Vůbec mě nezajímá co si Red myslí o DLC nebo nemyslí...toto DLC je snad jediné které nedává pocit že bylo vystřiženo ze hry nebo doděláno dodatečně. Na tom DLC je vidět neskutečná hromada práce a ten poměr cena/obsah/délka je na DLC unikátní a to nemuvím o tom že to DLC je vtipné a brilantně napsané.
Jen jsem vyhodil Shadowbrokera z nejlip hodnocených her bioware (z 85 na 83 procent/z 6. na 8. místo) a aby to bylo spravedlivé napařil jsem nuly i dalším DLC. Někdo protestoval tak jsem navrhl systémové řešení v diskuzi. Takže žádné "haló jdu provokovat".
@Say (04.06.2013 15:28): S požitky z hraní souhlasím, ale třeba taková cena produktu, alespoň v mém případě, není ani polehčující ani přitěžující prvek. Hodnotím zážitek ze hry samotné od jejího spuštění po závěrečné titulky (obecně vzato). Jak ale zmínil M.a.t.t., tak Redovi jde zřejmě o něco jiného a můj příspěvek je tedy poněkud mimo mísu.
Nechápu, jak někdo může dát třeba oné Citadele 0% Sice jsem ji ještě nehrál, ale vsadil bych se, že tak strašné to být nemůže a že Redovo hodnocení se netýká ani tak produktu jako takového, ale spíše skutečnosti, že jde o DLC - ždímačku peněz. Taky se mi nelíbí vykořisťovatelské způsoby EA (je to k nasrání), ale ten daný produkt (DLC) za to nemůže. Hodnotíme snad hry, ne jejich nenasytné tvůrce :)
@Sinister (03.06.2013 22:59): Vždyť píšu, že dvojka nebyla nehratelná v žádné sestavě. Obecně to prostě není těžká hra. Ale když jsi zvolil vhodný tým, hru jsi díky kombinacím "source > detonator" skoro až exploitoval (řečeno s nadsázkou)...
@eremita (28.05.2013 17:10): Nevím, když jsem hrál za vojáka (nejvyšší dostupné obtížnosti kromě trojky), tak mi bylo úplně jedno, koho jsem dal do týmu - kromě jedničky, kde mě otravovalo Mako a hackování, takže Tali nebo Garrus byli nevyhnutelný...
Tak dohráno podruhé za sebou. Poměry v posledních 300 herních hodinách: série Mass Effect 295h, Sensible World of Soccer 3h, Longest journey 0.5h, Call of Juarez 1.5h....jsem chtěl nějakou hru dořachnout a nakonec jsem stejně začal s třetí postavou:)))

Moje zlá inženýrka ale nebyla tak zlá jak jsem chtěl...prostě kroganů i gethů mi bylo líto:(. S těma sondama a turettama to byla docela zábava. Když jsem měl sebou ještě navíc Tali se sondou tak protivníci nevěděli kam dřív skočit:))
@Sinister (23.05.2013 12:52): Ve trojce je sestava týmu opravdu celkem jedno, protože nějaká "komba" vykřešeš snad z jakékoliv kombinace. U dvojky byly nároky na vhodný tým cítit mnohem více (zkoušel-li hráč rlzné sestavy, ne proto, že by hra byla ve "špatné" setstavě nehratelná), protože kombinací source -> detonator, bylo mnohem méně...
Tak Kaidan v trojce není tak úplně marná postava. Asi lepší než Ashley, jeho poměřování uninástrojů v kvariánské misi s Tali mě docela pobavilo:))

Hmm jsem chtěl s inženýrkou být s Liarou, druhej díl jsem nezahla a ve třetím jsem skončila ve sprše s psycholožkou. Jsem si myslel že sprcha neuškodí a ona romance s Liarou v tahu:((
No jsem zvědavej jestli to zvládnu včera to vypadalo skor na obtížnost "vyprávění".
@Red (23.05.2013 12:14): Když hraješ vojcla, je ideální každá sestava :) Každopádně jsem se ale vždycky raději zakousnul a hrál s postavami, které jsem měl rád, namísto abych je měl čistě pro funkční potřeby :)
Tahle sestava je možná ideální na ničení gethů ve volném prostoru, ale ne na vlny vojáků s obuškama.
@Red (23.05.2013 10:33): To není vůbec špatná sestava. Já osobně bral Garra snad na každou misi (protože kámoš a tak). Ale je pravda, že jsem dohrával za vojáka. Infiltrátorku mám v plánu až po vánocích.
Jo zahrada. Já bych spíš ocenil kdyby bez granátů byli soupeři. Abych uskočil jednomu granátu tak mě zasáhne druhej. Vedle toho robot a dvě kulometné věže abych nemohl z krytu vykukovat a přatelé byli mrtví. A na záda mi nabíhají komanda se štítama.
@Red (22.05.2013 23:49): Jo na Akademii je jedno tužší místečko(taková no nechce se mi psát zahrada, ale nic jiného mě teď nenapadá, je tam prostě hodně zeleně :D ) . Když jsem tam na to místo narazil poprvé tak též mi to rvalo dost dlouho ho projít.
Tak teď mě úplně rozsekávaj na akademii. Pravda hraju na vysokou obtížnost ale stejně jsem zatím neměl nejmenší problém...teď však úplně beznadějný.
@Red (22.05.2013 00:53): Buď pozitivní a přemýšlej o ní, jako by byla kyborg. Nebo jí navleč mamutí kusy brnění. Anatomické nedostatky (třeba jako křivice a jiné defekty pohybového aparátu) doporučuje zena.cz maskovat vhodným oblečením a doplňky.
@eremita (22.05.2013 00:21): Fakt? Mě to přišlo u Shepardice hrozně gayovské. To už je docela nabíledni kam ta společnost spěje když u chlapa mě tyhle pohyby nevadily...nebo možná moje sexuální orientace....každopádně to že se pohybuje mechanicky nohama mně neštve, spíš mi přijde že tak divně těma rukama hejbá.
Já teď hraju celou sérii podruhý....nic jinýho už tak 300 herních hodin nehraju. Jednička měla opravdu bezproblémový animace ale zase nic moc umění když tam postava nic neuměla. Potom přišla dvojka, většina kritiky v komentáři na trojku seděla i na dvojku, včetně hlav, prolínání textur a občasné levitace a zaseknutí v prostoru. V trojce je to jen v hojnějším počtu. No ale ten pohyb ve trojce je suveréně nejhorší, shepard ještě ušel (rozuměj ani mě moc nes*al), ale shepardice je katastrofa.
@pajmič (21.05.2013 23:16): Já spíš myslel třeba to, jak se Shepard v jedničce plynule přechází z chůze do běhu a naopak, dokonce při běhu a okamžitém otočení vzad jakoby zabrzdí... Tohle už třeba ve dvojce nemáš.
Hoši, je to moje zlá ing. Shepardice. Nějak se z ní taky stala bloncka. A konečně chápu tu indoktrinační teorii v celém rozsahu. To je pohyb...
@eremita (21.05.2013 23:10): Tak to bych zase netvrdil,jednoznačně tu vyhrává dvojka jde se i realisticky hýbala kamera když jste běžely,shep se dokonce různě nakláněl pokud jsme zahýbávali do stran...ale pravda že animace chůze shepardový na Citadele v ME3...ehm,hue....

@Red (21.05.2013 22:18): Je to těžko pochopitelné, protože je to brutální krok zpět i oproti takové jedničce. Vlastně mi připadá, že jednička měla paradoxně nejlepší animace z celé trilogie...