Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já o Ashley ani pořádně nevěděl, v prvním díle jsem jí nechal umřít, protože mi přišla jako člen posádky díky svým pouze vojenským schopnostem zbytečná. Chladný kalkul :D
Ashley v ME1 je pravý opak Ashley z ME3. V prvním díle je uvěřitelnější, méně idealizovaná, má své cíle, svůj pohled... Je prostě zajímavě napsaná. V ME3 jsem pak ale zaplakal. To, k čemu ji zneužili, jak ji odflákli a "normalizovali" na běžnou úroveň herních postav... Prostě děs=(
@Tulareanus (25.07.2013 18:33): Xenofobie je slovo, kterým by ji častoval po prvním dojmu pravděpobně každý. Jenže čím více ji zpovídáte, tím více je jasné, že xenofobní není. Je pragmatik, je podezíravá a je impulzivní. A pravda, potřebuje trochu rozšířit obzory. A právě to postupné vykrystalizování její osobnosti je důvod, proč je tak dobře napsaná. Ashley naprosto vybočuje z jakékoliv škatulky/archetypu klasických parťáků... A je to jedna z mála romancí, které mi nepřipadaly jak z té nejbrakovější červené knihovny. Docela sedla do toho armádního prostředí ("That puts a whole new spin on the phrase "drop on the floor and give me twenty".)

Bodkin: Kdepak, pyšně žije dál. Na grilovačku šel Kaidan.
To je taky právě problém Mass Effectu. Nikdo není ze své podstaty špatný, ale skoro každý je ze své podstaty docela natvrdlý.
@Tulareanus (25.07.2013 18:33): Myslím, že Shoggot to vyjádřil jasně. Já chci jen říct, že u ME ta barikáda naštěstí není zase tak velká, aby se nedala přelézt. Vždyť i Saren nebo Záhadný nebyli ve své podstatě zase tak špatní.
Jinak mi Ashley ale vcelku sedla. Nemyslím, že bych ji někdy obětoval místo Kaidana. Ashley podle mě jen potřebuje rozšířit armádou značně zúžené obzory. Když hráči nevadí ji neustále usměrňovat, nevidím v tom problém.
@Tulareanus (25.07.2013 18:33): Zas až tak explicitně xenofóbní nebyla. Po boku Salariánců na Virmiru šla hnedka a proti třeba Cerberu a Terra Firma (čistě xenofóbní organizace) se zcela vymezuje.
To co se někdy vykládá jako její xenofóbie je spíš ta zelenomozkovitá tupost, vojenská paranoia. Příměs rasismu v ní ale v jedničce zpočátku trochu je.
@Shoggot (25.07.2013 18:17): Však to nikde netvrdím. Ja sa pýtam, či bola práve preto podľa neho dobre napísaná, lebo bola xenofóbna mrdka (také častokrát hrdina stretáva v hrách max. na druhej strane barikády).
@Arantir333 (25.07.2013 16:45): Infiltrátor v jedničce zajímavý není - hrál jsem to za něj při svém prvním hraní. Snajperku díky naprosto nesmyslnému přehřívání téměř nepoužiješ, takže jsi odkázaný na několik málo schopností, které se neuvěřitelně dlouho nabíjí (a mají nesmyslně malý účinek). Když chci vyzkoušet něco nového, mám uložené savy jedničky za vojáka (převážně paragon) a vojandu (převážně renegade). Další povolání volím až ve dvojce, kde to má ve skutečnosti smysl.
Jak jsem psal, já mám hlavní postavu čistého válečníka, ale takový infiltrátor může být dost zajímavý. Jinak vozítko mako je uplně v pohodě, nerozumím tomu kolika hráčům to vadí. :D Jediné co mi zatím vadí, je špatná orientace v Citadele.
@Arantir333 (25.07.2013 14:49): Na střídačku Tali, Garrus a Liara. Hlavně Tali a Garruse jsem si oblíbil a i v dalších dílech patřili mezi nejvytěžovanější družiníky. Ashley a Kaidan mi k srdci nepřirostli vůbec, Wrex je fajn, ale moc jsem ho nebral.
Mimochodem, koho z týmu jste si nejčastěji brali do akce? U KOTOR a Dragon Agr byla volba jednoduchá, ale tady se mi prostě posádka zdá tak jedinečná, že je problém se rozhodnout. Každopádně, hraju za vojáka a v tuto chvíli procházím hru s Garrusem a Liarou.
@M.a.t.t. (24.07.2013 17:01): Kodex je v jedničce naprosto famózní a nabízí podklad, který dělá z ME hardcore sci-fi vystavěnou na vědeckých premisách. To není náhoda, jelikož člověk, co měl v jedničce kodex na starost, je na vědu silně orientovaný... S dalším postupem je čím dál tím jasnější, že hra je spíš Star Wars-like fantasy, ale podklad už to nesmaže. Proti sci-fi/fantasy mixům samozřejmě nic nemám, jen si doteď vzpomínám, jak jsem byl z ME po první misi nadšen, jelikož to vypadalo na relativně střízlivou a nefalšovanou sci-fi (až na ty ufony, samozřejmě).
Mimochodem jsem docela nadšený kodexem. Konečně souhrn přehledných užitečných informací o herním světě, a né nepřeberné množství bezvýznamného textu, jako to bylo u Dragon Age.
Tak vše jede bezproblému a hra vypadá úžasně. Sice mi docela vadí zmiňované zpracování mapy a určitá těžkopádnost ovládání, ale věřím že pokud má nějaké RPG bez otevřeného světa možnost překonat Dragon Age: Origins a KOTOR1, tak jedině Mass Effect trilogie.
@Say (22.07.2013 13:38): Jsem vůl, neuvědomil jsem si, že FOV se přepíná "tečkou", tak tam bylo uvedeno. Každopádně teďka je konečně kamera tak, jak mi vyhovuje. Podívám se na ty dva programy, aby to nezlobilo s texturama, tak doufám že to nebude o moc komplikovanější. :)
@Say (19.07.2013 17:46): jen dodám, že to je možné pouze s mody. Stačí když hodíš do googlu "Mass Effect FOV" a mělo by ti to najít fixy na všechny tři hry. Osobně jsem tuto potřebu nikdy neměl u jedničky a dvojky, ale u trojky už ano (ve všech třech hrách je FOV stejné, ale právě ve trojce máš Sheparda nacpaného přímo před nosem). Jen tě upozorním, že autoři se změnou FOV nepočítali, takže v cutscénách to většinou nadělá paseku (low textury, levitující postavy v dodatečně přidaném prostoru apod.). Zrovna mod na třetí díl tohle ale řešil možností nabindovat si tlačítko pro okamžité přepínání mezi novým a defaultním FOV.
Já po východu z Eden Prime do venkovního prostranství, absolutně nemohl najít cestu k majáku. Zabloudit v lehce zakrouceném koridoru ve stylu CoD, to je vážně zoufalý. Asi je to fakt silně subjektivní, protože ta kamera je pro mě prozatím představuje dost vážnou komplikaci. Nerozumím tomu, takový problém s uživatelský rozhraním jsem ještě u žádné hry neměl, přitom třeba na první Gothic, na který kupa hráčů nadává kvuli nepoužitelnému ovládání, jsem si zvykal prvních 5-10 minut a pak normálně bez obtíží hrál.
Je pravda, že to tedy hraju jen asi hodinu a půl, ale ta kamera "přes rameno" je pro mě momentálně téměř nehratelná, až mě z toho bolí hlava. Ani FPS, ani TPS. Boj by ještě šel, ale celkový pohyb a orientace v prostoru, to je pro mě utrpením. Přitom v Dragon Age 2 (který sice považuju dost špatný počin) byla kamera řešená bezchybně - akční, rychlé, uživatelsky příjemné a přehledné... Hry od Bioware patří k mým top, první KOTOR a Dragon Age: Origins jsou v mém osobním žebříčku na špičce. Na Mass Effect jsem se dlohu těžil, teď jsem se radoval že mám konečně dostatek času abych se pustil do celé trilogie. Tak doufám, že si zvyknu.
@Arantir333 (19.07.2013 09:59): U střílečky (navíc portované z X-Boxu) je kamera přinejmenším pochopitelná. Chvíli jsem si zvykal, ale opravdu tak maximálně do konce Eden Prime. Mapa je hlavně vcelku k ničemu - všechno je tuhý koridor. Zapl jsem ji asi čtyřikrát. Jediné využití podle mě má, když jsi na výsadku na planetě. A tam slouží podle mě dobře (aby také ne, když je to čtverec).
Tak jsem se do toho pustil. Pro začátek musím říct, že kamera je mi šíleně nepohodlná, uvítal bych větší možnost oddálení - nevím proč, ale prostě mi to přijde obrovsky nepřehledné, mapa taktéž. Vidí to tak i další, nebo to je čistě subjektivní?
... Mimochodem, obraz mi přijde dost "zrnitý" a jakoby málo ostrý. Přitom mám nastavení grafiky na maximum. Je to jenom moje zdání, nebo to takhle má být, nebo je chyba u mě v grafice?
Změnit rozlišení jsem v nastavení grafiky mohl, ale maximální bylo tuším 1280x1024 ... 1920x1080 jsem tam nikde neměl, potom co jsem pustil launcher a změnil to tam, už je to normálně i ve hře ok.
@eremita (27.06.2013 17:53): To rozhodně. Jeden je docela slušně udělaný a ten druhý ne. Je to o to jasnější, že ME2 je lepší hra než ME1 především kvůli tomu, že vykastrovala původní 'RPG systém' a udělala z toho 'střílečku'.

Jediné co měla jednička lépe zpracováno, byly achievementy, které narozdíl od dvojky měly smysl.