Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Matthew.J (26.07.2013 16:12): Tato námitka by platila, kdyby karma nezasahovala do hry. Ovšem vzhledem k tomu, že ovlivňuje např. jak se k tobě chovají NPC, nějak mi neníjasné, jak o tobě může NPC vědět, že jsi kurva, když tě nikdy nikdo nic špatného udělat neviděl.
To mu jako v noci našeptal bůh pustin, nebo co...
@7c (26.07.2013 13:54): Tohle mě taky štve. Prostě vidíš, na kolik musíš mít speech, takže si počkáš, a zvolíš tu možnost, až když máš speech na dané úrovni. Přitom by prostě jenom stačilo skrýt tu hodnotu.
Kvalita dialogů je pak druhá věc.
@Shoggot (25.07.2013 15:29): To mě taky naprosto dostává. Já se na extrémně nízkou karmu ve FNV dostal vpodstatě pouze kvůli tomu, že nevydržím nekrást, přičemž mě u toho nikdy nikdo neviděl...to je opravdu ultimátně debilní.
Ještě ke skillům a rozhovorům - uvažoval jsem, jestli je to plus (jestli tu není nějaká polehčující okolnost - např. zrychlení hry nebo tak) nebo mínus, ale po nějaké době to vidím čistě jako mínus. "Speech check" typu:
Začátek "rozhovoru".
NPC: Zemři!
Já: [Speech 50] Nebylo by lepší obejít se bez krveprolití?"
NPC: Máš pravdu, tak já jdu pryč.
Konec, NPC odešlo.
200 XP.

Dává pojmu "kvalita dialogů" nový rozměr...

@Shoggot (26.07.2013 11:10): Konečně vhodně použitý gif, palec nahoru (třeba se i Say něčemu přiučí XD).
@Aba (25.07.2013 21:52): Dufam ze Wasteland vyjde na nejake dlhsie trvajuce sviatky spojene s dovolenkou a aspon tyzdnovou praceneschopnostou...

A Far Cry mal tiez taky osud (realne pokracovanie Crysis)... ale tam sa to uz teraz vyrazne otocilo, tretie dliely su uz na tom uplne opacne co sa tyka hratelnosti (FC3 uz podstatne zaujimavejsi ako Crysis3).
@Phoenix (25.07.2013 15:01), @7c (25.07.2013 14:59): Je to tak, skill systém je oproti starým Falloutom zjednodušený, ale funguje. Navyše to neodflákli a pridali tam aj zopár vylepšení, pribudol napríklad automatický kritičák po zásahu počas plíženia. Väčšina zbraní zároveň vyžaduje určitú hodnotu skillu, inak strácajú presnosť (resp. zvyšuje sa hodnota parametra Spread). Nie je to až také zlé, na FPS. ^^

@eremita (25.07.2013 15:43): Toddova magická gaťoblúza FTW!
@Phoenix (25.07.2013 15:44): Hackování ještě neubírá tolik, vždy jsem hackoval a karmu jsem měl vždy i tak maximální myslím. I to, že mě při krádeži nevidí by mě ale nerozhodilo tolik, že je špatné vybírat bedny Legie. Za zabití legionářů v onom táboře na karmu postih nemám (což je dobře, i když by mi teda mohla přičíst pár bodů plus), za obrání jejich zohavených těl taktéž ne, ale vyberu jim bedny a je zle.
@Shoggot (25.07.2013 15:29): Tohle byla další věc, která mě štvala. Nikde nikdo a já za kradení a hackování ztrácím Karmu (dá se samozřejmě namítnout, že je to reálné, krádež je hřích, i když člověka nechytí :-)) ). Za dobrou postavu prakticky hackování ztrácí smysl.
Level scaling je svinstvo, ale v NV je vyřešen dobře. Potvory poskočí po nějakém čase, navíc platí, že ti ze startovních lokací jsou oproti pozdějším nastálo ořezávátka (takže zde funguje jedno ze základních pravidel pořádného RPG zážitku: satisfakce z toho, že moje postava je výrazně lepší než na začátku, což se odráží právě i třeba ve srovnání se startovními/běžnými potvorami). Bohužel souboje jsou v Gamebryu příšerné, takže je to vlastně celkem jedno.

Bodkin: Skilly a vlastnosti mají zrovna v NV zásadní roli při rozhovorech (a proto při řešení questů) a smaozřejmě v podobě hackování, odemykání, zneškodňování bomb apod. (což je opět někdy naprosto zásadní pro možné splnění questu partikulárním způsobem). Právě proto mě při hraní neskutečně iritovalo, že si vezmu kloubouk a hned vidím, že mi někdo kecá, vezmu si plášť a rozumím softwaru, případně mi pořádně narostlo iq...
I po těch všech patchích pořád ztrácím karmu za to, že lootuju bedny v táboře Legie mezi Niptonem a Novacem. Týjo.
@valcik (25.07.2013 14:02): Nejspíš je tím myšleno to, že konkrétně pro Hacking/Lockpick záleží v jde pouze o to, jestli danou obtížnost zámku/terminálu dokážeš aktivovat - 25 - 50 - 75 - 100. Prakticky tedy existují pouze 4 stupně a pokaždé je buď máš, nebo nemáš. Úplně stejné jako v dialogu. [Science 60/75]

U zbraní souhlas, tam je to vesměs lineární. Repair (co se bonusů týče) je už ale opět 0 - 25, 25 - 50, 50 - 75, 75 - 100 (ale tam to až tak moc nevadí). Obecně hodnotím právě Repair a Lockpick jako "nejzábavnější" skilly - jen zlepšit tu lámavost sponek na vyšších levelech.
@valcik (25.07.2013 14:02): Vyšší zbraňové skilly mají vliv na průběh boje, jenomže díky tomu, že si oba nové Fallouty hrají na FPS (VATS opravdu ne), tak není zdaleka takový, jako v minulých dílech. Ve trojce nebyl problém umlátit na čtvrtém levelu supermutanta, to by se v předchozích dílech nestalo ani omylem. S lockpickem souhlas, s nabouráváním terminálů taktéž, sneak jsem nepoužíval, repair mi přišel v jakékoli modifikaci zbytečný a otravný. V dialozích to bylo postavené na hlavu už úplně, nemluvě o tom, že náhoda jaksi vůbec nehrála roli.

Jsem si plně vědom toho, že jsem trojku hodnotil lépe než NV. Jenomže od trojky jsem čekal po všech možných reakcích spíše "Oblivion with guns" (což přeci jen nebyla tak úplná pravda) a jako hra od prvních dvou Falloutů výrazně odlišná mi přišla velmi slušná. Od NV jsem po všech možných reakcích čekal důstojného nástupce prvních dvou dílů a bohužel jsem se nedočkal (podle mého je v případě NV díky použitému enginu a změněným herním mechanismům snaha přiblížit se prvním dvěma dílům nakonec ve výsledku kontraproduktivní a tím více jde vidět, jak to opravdu není ten starý dobrý Fallout).
@7c (25.07.2013 13:57): Level scaling není v NV tak okatý jako v Oblivion (který jde dohrát na prvním levelu s rezavým mečem), ale je. Je to něco podobného jako například v Kingdom of Amalur (tam se při příchodu hráče nastavovala minima a maxima dané zóny, v NV se tak děje pro statistiky nepřátel).

Obecně jakýkoli levelscaling nesnáším, je to velmi chabá vývojářská berlička. Když trénuju více než je zdrávo, tak zkrátka chci být polobůh, když trénuju málo, tak je správné, že dostanu všude na budku. Level scaling v mých očích naprosto zabíjí podstatu roleplay, tj. tréningem posílená postava si s danou hrozbou poradí lépe než postava netrénovaná. Chci, aby byl každý další level poznat na průběhu daného boje a ne že se nepřítel přizpůsobí, to můžu hrát zrovna libovolnou akci, kde se postava s počtem poražených nepřátel nezlepšuje. Jediné, co jsem ochotný ještě jakž takž uznat, je "level scaling" třeba ve Wizardry 7/8, kde člověk potkával silnější nepřátele (a ne úplně stejné nepřátele jako před dvaceti levely, kteří mávnutím kouzelného proutku najednou dávají trojnásobné damage a mají 3x tolik životů, navíc za ně dostává hráč čím dál tím méně XP).

Jinak nechápu, proč by měl člověk dostávat za danou akci X na levelu Y méně XP než na levelu Z. Dostatečná "penalizace" podle mého spočívá v tom, že hráč na další level potřebuje více XP než na level stávající. V původních Falloutech dostával člověk za úspěšné použití dané schopnosti konstantní XP, stejně jako za daného nepřítele bylo stále stejně XP, ať byla postava na levelu 1 nebo 20. Takový systém mi přijde průhledný a férový (naprosto nesnáším třetí edici D&D, kde člověk za libovolně těžký boj dostane max tuším 200 XP a víc ani rána, méně vyváženě už to opravdu vymyslet nemohli).

Můj přístup je asi odvislý od toho, že jsem z hlediska RPG zatížený na tabulky a čísla, věta v manuálu "Čím větší síla postavy, tím vyšší melee damage" mi opravde ke štěstí nestačí.
Jak to, že skilly sú iba na okrasu? Vyšší zbraňový skill zvyšuje účinok zbrane, bez lockpicku neotvorím zámok, bez vedy nenabúram terminál. Sneak funguje parádne a rovnako aj survival, zvlášť v hardcore móde. Repair som vyhnal na 90 pri každej hre, inak sa mi zbrane rozpadávali pod rukami. Blbé sú akurát skill-check tagy v dialógoch, to je konzolistický bulšit! [Science 60]
@Phoenix (25.07.2013 13:32): Level scaling myslím ve FNV není (myslím...). Kolem a kolem (kromě již zmíněného hackování a větší výdrže těch sponek) bych ocenil hlavně redukci XP (resp. trochu víc promyšlenosti - závislost na levelu (méně XP na vyšším) atd.).
@Bodkin (25.07.2013 12:51): To, že je SPECIAL i se skilly pouze na okrasu byla jen jedna z věcí, které mi vadily.

Bojům jsem úplně nepřišel na chuť ani po dohrání komplet trojky a NV, FPS realtime ještě jakž takž ušel (jenomže člověk tak má často pocit, že hraje FPS a ne RPG, a na FPS zase boj nebyl dost kvalitní), ale VATS se mi dost nelíbil. Zlaté klasické turnbased isometrické boje. Navíc přestože bojů bylo ve hře opravdu plno, tak za ně bylo dost málo zkušeností, už si nepamatuju, jak to bylo ve trojce, ale ve čtverce bylo maximum za jednoho nepřítele snad 200 a ještě se hodnota přepočítávala poměrně k levelu postavy.

A další věc, která mi opravdu hodně pila krev, byl level scaling.
@eremita (25.07.2013 12:35): Na jednu stranu souhlas, některé jsou naprosto přepálené a nesmyslné, na druhou stranu mi nevadí předmět, který hodí pár bodíků do vlastnosti, kde by to mohlo i dávat smysl. Šerifův kabát dělaný pro rychlejší tasení, montérky pro snazší přístup k nástrojům a tak podobně.

Na stranu druhou, některé věci měli být možná udělány jako nedostatky a oblečení je 'vynulovalo'. Příklad - klobouky dávají +1 na vnímání, kdežto by přes den v tom pouštním slunci by měl člověk trpět -1 na vnímání, pokud nemá něco přes oči.

Ovšem je dobré nezapomínát, že v nových falloutech je SPECIAL i se skilly spíše jen na okrasu, než naprostý základ jako u původních, takže nějaké bonusy jsou v podstatě putna.
@Bodkin (25.07.2013 12:23): Šílené je taky to, že nechali bonusy ke skillům a vlastnostem u gearu. Stačí se převlíknout do laboratorní pláště, brejlí a rukavic a v tu ránu je z postavy intoš s brutálním boostem do vědy. Tohle byla ve trojce prasárna, totálně to zabíjelo role-play. Doufal jsem, že to v NV nenechají.
@RNDr. Gunár Pavel (25.07.2013 11:24): Google říká, že je to problém Gamebrya, ne pouze FNV. Pokud MS dělal QA a nepostaral se o chyby, je to především jeho chyba. Pokus se Bethesda starala o QA a vše neodhalila, je to její chyba. Od toho to QA dělají, aby to všechno otestovali a vychytali.

Skyrimu na to pomáhá hrát v okně, tak to zkus i na FNV :P

@7c (25.07.2013 11:26): Jj, sem tam si prostě padne a leží. Stejně jako F3 a Oblivion. Bully nebo Civ IV.

Game-bry-o.

Jo, přebytek XP jsem se v mém 6tém playthrough snažil vyřešit, dal jsem skilled místo gifted a ten perk na bonus XP naprosto ignoruji a leze to vzhůru jen velmi pomalu. Možná až příliš. Místy jsou ty boje naprosto kruté.

Sawyer mód to XP a hardcore přežívání docela řeší, viz post někde tady dole. Až moc možná.

Hackování je stejné jako z F3, naprostá zrůdnost. Zlaté SS2 proti tomu. Lockpick je podobně debilní, skill má stejný jde/nejde k tomu navíc force locking a nejhorší na něm je, že je používán neustále a bez zamyšlení. Viz polorozpadlé, polovyvrácené dveře, které chtějí lockpick na 100 místo abys je prostě vykopl. Nebo fakt, že Vaultí dveře mají stejný zámek, který se jde otevít šroubovákem a sponkou, jako obyč dózické zámky.

What the-god-fucking fuck!
@Bodkin (25.07.2013 11:14): Tohle je spíš standardní Obsidian/Troika, hádám. Taky celkem často padá :)

Ale obecně mi spíš než technické problémy vadí ten přebytek XP - myslím, že DLC by měly buď obsahovat hodně limitované zdroje XP, nebo nasadit úpravu potřebných XP na další level, nebo něco v tomhle duchu.

Popravdě úplně ideální by bylo (když už tu musí být sto obtížností a ještě k tomu hardcore/normal) svázat XP s obtížností - čím vyšší, tím méně XP (např. pouze 20% XP na maximální obtížnost). Dle mě optimální řešení.

Jo, a taky škoda toho debilního "hackování". Poprvé zábavné, ale jinak to samé, opět jsem si nevšiml nějaké závislosti na výši skillu (kromě jde/nejde).

"Lockpick" se dá vesměs tolerovat (i když bych přidal výraznější penalizace (resp. bonusy) na lámání nástrojů v závislosti na skillu (velká výdrž) a na obtížnosti zámku (opačně)). Takhle je na první pohled jediný rozdíl binární jde/nejde (podle typu obtížnosti - "skill check").
@Bodkin (25.07.2013 11:19): Těch problémů je pak víc typu, že hra běží lépe na starších sestavách, než na nových, zamrzání, padání atd. a neznalost Obsidian neomlouvá, Obsidian s tím nezvládl efektivně pracovat. :) U xboxového Two Worlds, které bylo katastrofální měl QA Microsoft, přesto za to mohl Reality Pump.

Potřebuju řešení a jediná "zaručená" typu d3d9.dll do hlavního folderu nezabírají, takže začínám být vzteklý.
@7c (25.07.2013 00:52): Nehral si asi teda prvu bezpatchovu verziu ze ano? Lebo tam bolo takych questov viacero, aj ked ja osobne som myslim nespustil ani jediny zabugovane (co bolo docela huste stastie podla toho co som cital o moznych bugoch).

Problem tam bol vzdy v tom ze si niekde prisiel skor a aktivoval si nieco a potom sa uz nedalo aktivovat ine ked si prisiel najprv inde a tak podobne. Dnes je toho uz hafo vychytane.

Gamebryo je samozrejme uplne debilny engine pre potreby FPS-ky, kvoli comu trpi combat system, ktory by bol pri pouziti lepsieho enginu citelne lepsi. Hold engine vyvijany pre Hack/slash RPG rubanie nie je to prave pre FPS-combat.
@eremita (24.07.2013 23:56): Jo, Embryo je děs a hrůza. Taky je škoda, že tady je hardcore vs. normální hraní plus různé další ústupky (konzolové generaci?) - což dle mě ve výsledku nabízí dvě horší varianty než jednu důkladnou.

Zatím (až na ty technické věci) kupodivu postrádám tradiční Troika-ovitost/Obsidian-ovitost (tj. nedoladěné monstrum, kde polovina questů nejde dokončit kvůli nedostatku testování).

Pozn:
%userprofile%\Documents\My Games\FalloutNV\
FalloutPrefs.ini
Fallout.ini

bUseThreadedAI=1
iNumHWThreads=2
@Say (24.07.2013 23:08): IMHO jde majoritní část negativ této hry na triko příšernému bethesďáckému enginu. Obsidiani odvedli perfektní práci a vytřískali z toho, co se dalo...
@Say (24.07.2013 23:08): Já bych ani rýpat nemohl, jelikož si z té hry zatím pamatuji jen mark & execute a krávu se dvěma hlavami. :-) Víc jsem přes rameno okoukat nestihl. :-D
@Say (24.07.2013 22:55): Já tu hru nějak špiním? Jak vidíš z odpovědí, ten bug jsem si nevymyslel a ta zmínka o synkovi nebyla jen tak, takže tím aktivním hrajícím nejsem.
Pokud to dělá i tak, a máš Steam verzi tak dej "verify integrity of game cache". Klikneš ve Steamu na hru ravým tlačítkem, pak properties, pak local files a tam to máš.
Někdy je taky potřeba hru rozehrát odznova. Někomu pomáhá, že hru uloží těsně po všech doktorových zkouškách a další hry nahrává tak, že nejprve nahraje tenhle první save a až z něj ty další.