Taktizovanie v Dragon Age? Možno prvý fight a potom všetko rovnako. Nepostrehol som, že by mal nejaký creep akékoľvek imunity alebo že by bolo treba nejakým spôsobom meniť taktiku. Všetky fighty boli viacmenej presne rovnaké. A pri množstve toho Filler Combatu, to hrať na Hard je podľa mňa mierny masochizmus.
Diskuze
@Say (01.09.2013 01:09): Taktika na urovni Diablovek, really? Fakt nevim, asi hrajeme jinou hru, taktizovat na Nightmare/Hard je docela dost zapotrebi, obzvlast s Friendly Fire zapnutym. Ale asi ti to nevymluvim, tak se asi prestanu snazit...
Hard znamená zdržování. Boje jsou nudné, přemrknutný spawn, taktika na úrovni Diablovek a odměny žádné... Prostě nuda. Nevidím jediný důvod se zdržovat. Aneb tlačítko na skip battle bych uvítal.
@eremita (01.09.2013 00:59): Ve dvojce jsem se ho naučil tolerovat. V jedničce jsem ho nenáviděl. Protože se mě prostě snažil obelhat :)
@Sinister (01.09.2013 00:45): To už je věc jiná a také mě mrzí. Dragon Age 2 totiž přepíná z interkativního filmu do arkády bez nějakého kontinuálního přechodu. V příběhu se jakoby řeší realismus, na vnitřní logiku světa je zde brán zřetel, ale v boji Hawke poseká desítky a stovky nepřátel se svými třemi kumpány... Jako by se chtělo říci: ok, tady je story, ale teď se jde bojovat, takže pravidla se mění. Chci tím říct, že boj je vytržen ze hry jako samostatná kapitola řídící se vlastní filosofií. Když to budeš akceptovat, je to ok, když ne, musíš být nutně znechucen... To už je ale na každém z nás, jak se k tomu postavíme. Já si jen stojím za tím, že boj, jakožto samostatná složka (kdybychom ho vzali např. jen jako součást nějaké anonymní bojovky) je postaven a funguje dobře. Ve hře ale místy působí jako pěst na oko.
@eremita (31.08.2013 23:57): To nikdy ale z logického hlediska neobhájíš. Můžeš vytvořit spoustu super situací, kdy to použiješ a bude to působit skvěle, ale hru na tom neutáhneš.
Takže těžší souboje rozhodně ano, taktičtější (magické ochrany a protikouzla, víc kouzel obecně,...) obrovské ano, proti spoustě nepřátel - NE! To je totiž to, co hru pohřbívá po soubojové stránce. Proto jsem se sháněl po modu, co vypne spawn. Následně bych to rozjel na nějakou poštelovanou nightmare obtížnost a královsky bych se bavil. Hra by si zachovala konzistenci a logiku (tedy kromě útok Qunari, který je ale beztak zpracována naprosto debilně - co do množství) a byl MNOHEM přirozenější.
Souboje proti spoustě nepřátel měly být až doménou Inquisition.
Takže těžší souboje rozhodně ano, taktičtější (magické ochrany a protikouzla, víc kouzel obecně,...) obrovské ano, proti spoustě nepřátel - NE! To je totiž to, co hru pohřbívá po soubojové stránce. Proto jsem se sháněl po modu, co vypne spawn. Následně bych to rozjel na nějakou poštelovanou nightmare obtížnost a královsky bych se bavil. Hra by si zachovala konzistenci a logiku (tedy kromě útok Qunari, který je ale beztak zpracována naprosto debilně - co do množství) a byl MNOHEM přirozenější.
Souboje proti spoustě nepřátel měly být až doménou Inquisition.
@Say (31.08.2013 23:04): Jak psal Eremita, Hard znamena ze nepratele konecne zacnou delat neco jineho nez tupe utocit. Navic Nightmare zapina Friendly Fire, coz zase pridava dalsi nutnost taktizovat a nehazet kouzla jak debil...
@Sinister (31.08.2013 23:51): Spawn je tam imho čistě proto, aby hráč nemohl aplikovat klasický trinity systém a dloubat se v nose (rozuměj nudit se, dokud nepřítel nepadne). Právě kvůli spawnu musíš neustále hlídat bojiště, rozestavení a rozhodovat se, jestli nejsilnější skilly (logicky s největším cooldownem) použít na tuto vlnu, nebo počkat. Já osobně ten nápad vítám, ale chápu, proč ostatní štve. A schválně říkám nápad, protože realizace mohla být lepší. A samozřejmě to mohlo být řešeno mnohem lépe i viuálně (rozrazí se dveře apod.), nikoliv jako prachsprosté spawnování/padání z nebe.
@eremita (31.08.2013 23:46): Já ho nemám. V bojích se necítím odměněn. Vůbec. Plus DLCčka přidala neuvěřitelné množství OP obsahu, takže ani dropy mě nezajímají. Tu hru už hraju definitivně jen kvůli příběhu. Není to těžké, je to jen neuvěřitelně frustrující - ohledně toho si můžou s Origins podat tlapku. Nemám náladu a nemám zájem. Doteď se normal obtížnost jevila velice příjemně casual pěkně na hraní po práci, když je člověk unaven. Teď... well, stále čekám na tlačítko, které přeskočí zbytečné boje. A zastaví spawn.
@Say (31.08.2013 23:04): Nezvyšuje se jen HP, ale mění se i skripty. Třeba teprve na hard používají nepřátelé celý repertoár schopností. A ani tak nemohu souhlasit. Máš-li mechaniky postaveny tak, že promyšlenou taktikou můžeš vždy zvítězit, ukáže se tato jejich vlastnost nejmarkantněji právě u přesílených nepřátel... Nemluvím o tom, že sedíš v krytu a stříliš o pět minut déle, protože nepřítel má vyšší HP. Nýbrž o tom, že v rámci point and click bojového systému stojíš proti přesile, která má navíc větší damage a více HP než tvoje skupinka, je zpravidla jedinou možností na vítězství užívání skillů. A právě potenciál skillů (a třeba fenomenálních cross-class komb) se plně ukazuje až na vyšší obtížnost.
@Sinister (31.08.2013 23:36): Njn, u DA2 jsem měl co se mainstreamu týče po hoodně dlouhé době místy tento pocit: http://i.imgflip.com/756.jpg A ten já rád...
@Sinister (31.08.2013 23:36): Njn, u DA2 jsem měl co se mainstreamu týče po hoodně dlouhé době místy tento pocit: http://i.imgflip.com/756.jpg A ten já rád...
@eremita (31.08.2013 22:27): Boje u DA2 u mě právě definitivně skončily. Přepínám na easy a nikdy ten jezdec jinak nenastavím. Jsem v posledním aktu v Bone Pitu a laškuju s draky. A to ne. Prostě ne. Nemám absolutně zájem se nervovat. Mechaniky mohou být jaké chtějí, ale je to zvorané. Nezájem. Boje hodlám naprosto ignorovat.
@Lukaskon (31.08.2013 23:10): Špatně jsi mě pochopil, cestou/trasou/whatever jsem myslel vývoj postavy. Je ohraničen. Absolutně. Volnost kombinací a jejich rentabilita je je zinvalidněna na výhradní použití v bojích. To jsem měl namysli.
Když to dál rozvinout nechceš, tak nechceš, vnucovat se nebudu.
@Lukaskon (31.08.2013 23:10): Špatně jsi mě pochopil, cestou/trasou/whatever jsem myslel vývoj postavy. Je ohraničen. Absolutně. Volnost kombinací a jejich rentabilita je je zinvalidněna na výhradní použití v bojích. To jsem měl namysli.
Když to dál rozvinout nechceš, tak nechceš, vnucovat se nebudu.
@Sinister (31.08.2013 22:01): Míra tolerance je dost sporná řekl bych. To, že je DA II jednoduché a nesnaží se za sebe dělat něco extra, si myslím taky, ale že by to získávalo body k dobru si nemyslím. Ono je otázkou jestli lacinost, strohost a omezenost DA II není právě výsledek krátké doby vývoje. DA O mi přijde oproti dvojce vymazlenější a nápaditější, kdežto DA II se mi zdá vyloženě jako ždímačka peněz těžící na dobrém jménu a úspěchu prvního dílu. To samo o sobě nemusí být zlé, ale u mě to nezabírá. Komorní příběh je snad jediný pořádný klad.
Stěžoval sis na nutnost držet se stanované trasy, proto ten openworld, který s sebou obvykle přináší řadu možností, nebo jen vytváří ten dojem... V DA jsi veden za ručičku a herní svět je navzdory prvotnímu dojmu malý a koridorovitý. Na tomhle základu se žádný taktický zázrak vystavět nedá, ale ty prvky tu jsou a tu hru, když už nic jiného, alespoň zpestřují.
Tebou zmíněné hry jsem nehrál a ve své podstatě nemám možnost DA srovnávat s ničím jiným než se Zaklínačem. Co se RPG týče jsou mé obzory zkrátka dost omezené. Možná proto hodnotím DA tak vysoko.
Se současným vývojem her se nedá moc očekávat, že by z každého díla koukala kdovíjaká originalita. Když vidím filmovou scénu a zjišťuji kolik remaků se má v plánu točit, nebo už bylo natočeno, je zřejmé, že u her to bude obdobné, byť je tenhle průmysl relativně mladý. Možná je Bioware recyklační jednotka a možná dovedou jen starší hry nahodit modernějším kabátem a z toho těžit, ale možná, že dokážou vnést něco nového, byť v omezené míře. A tak staromilci odkojení na Baldur Gate nadávají na zmršeného údajného nástupce, kterým DA chce být a není, no a dnešní publikum neznalé těchto legend jásá, neboť jim DA přijde nové, zajímavé a snad i originální. Vždycky je to o tom, že si hráč vytvoří dojmy a pak je porovnává. Žádná hra se nevyhne srovnání s jinou a názory se mohou měnit jako počasí. Časem třeba narazím na dílo, oproti kterému bude DA mrzákem kulhajícím v jeho stínu, ale dokud se tak nestane, nemůžu říct víc.
Tím bych to asi ukončil. Díky za fajn diskuzi a možnost seznámit se s jiným názorem na věc.
Stěžoval sis na nutnost držet se stanované trasy, proto ten openworld, který s sebou obvykle přináší řadu možností, nebo jen vytváří ten dojem... V DA jsi veden za ručičku a herní svět je navzdory prvotnímu dojmu malý a koridorovitý. Na tomhle základu se žádný taktický zázrak vystavět nedá, ale ty prvky tu jsou a tu hru, když už nic jiného, alespoň zpestřují.
Tebou zmíněné hry jsem nehrál a ve své podstatě nemám možnost DA srovnávat s ničím jiným než se Zaklínačem. Co se RPG týče jsou mé obzory zkrátka dost omezené. Možná proto hodnotím DA tak vysoko.
Se současným vývojem her se nedá moc očekávat, že by z každého díla koukala kdovíjaká originalita. Když vidím filmovou scénu a zjišťuji kolik remaků se má v plánu točit, nebo už bylo natočeno, je zřejmé, že u her to bude obdobné, byť je tenhle průmysl relativně mladý. Možná je Bioware recyklační jednotka a možná dovedou jen starší hry nahodit modernějším kabátem a z toho těžit, ale možná, že dokážou vnést něco nového, byť v omezené míře. A tak staromilci odkojení na Baldur Gate nadávají na zmršeného údajného nástupce, kterým DA chce být a není, no a dnešní publikum neznalé těchto legend jásá, neboť jim DA přijde nové, zajímavé a snad i originální. Vždycky je to o tom, že si hráč vytvoří dojmy a pak je porovnává. Žádná hra se nevyhne srovnání s jinou a názory se mohou měnit jako počasí. Časem třeba narazím na dílo, oproti kterému bude DA mrzákem kulhajícím v jeho stínu, ale dokud se tak nestane, nemůžu říct víc.
Tím bych to asi ukončil. Díky za fajn diskuzi a možnost seznámit se s jiným názorem na věc.
@Aries (31.08.2013 22:32): Sorry, ale navýšením HP nepříteli se obtížnost nezvyšuje. Je to jen umělé natahování soubojů, nic víc.
@Say (31.08.2013 22:23): Ja se snazim vsechny nove BioWare RPG hrat alespon na Hard, protoze jinak mi to prijde priserne primitivni, protoze stejne vsechny spolecniky ridim rucne...
@Sinister (31.08.2013 22:01): Disclaimer: Vyrůstal jsem na různých RPG systémech (Drd, DnD), rochnit se v mechanikách mě vždy bavilo, takže fakt, že každé počítačové RPGéčko hraji zpravidla na nejtěžší obtížnost, není dán potřebou si něco dokazovat, ale tak nějak celou mojí historií. Nechci, aby to znělo jako chvástání, ale na nižší obtížnosti bych se zpravidla nudil a pro mě osobně jsou navíc souboje důležitým prvkem hry...
Soubojový systém v DAO je imho vcelku ucházející, bohužel je hodně otevřený exploitům, takže hra se stává velice jednoduchou i na nejtěžší obtížnost (pokud hráč objeví těch pár cestiček). Přesto, kdo hledá výzvu a okamžitě ty mechaniky neprohlédne, vcelku si i zataktizuje. Důvod, proč mechaniky DAO hodnotím jako ucházející je fakt, že lze brutálně dostat po tlamě, resp. mít problémy vůbec hru dokončit (na vyšší obtížnosti), pokud si totálně dojebete vývoj postav(y). A to považuji v rámci ryze mainstreamového titulu za něco nepříliš častého...
Herní mechaniky v DA2 dalece předčí ty v DAO. Ty bych se dokonce nebál označit za dobré. Hráč je mnohem více penalizován, pokud nepochopil/ignoruje filosofii gameplay designu (což pro mě bylo vždy prvotní ukázkou dobrého potenciálu)... Hlavní zlom oproti DAO (vedle mnohem větší dynamiky soubojů a výhod daných enginem) je pak ve zvolení stromu dovedností, kde se hráč nemusí proklikávat tunou zbytečných skillů, aby se dostal k tomu, který chce.
Soubojový systém v DAO je imho vcelku ucházející, bohužel je hodně otevřený exploitům, takže hra se stává velice jednoduchou i na nejtěžší obtížnost (pokud hráč objeví těch pár cestiček). Přesto, kdo hledá výzvu a okamžitě ty mechaniky neprohlédne, vcelku si i zataktizuje. Důvod, proč mechaniky DAO hodnotím jako ucházející je fakt, že lze brutálně dostat po tlamě, resp. mít problémy vůbec hru dokončit (na vyšší obtížnosti), pokud si totálně dojebete vývoj postav(y). A to považuji v rámci ryze mainstreamového titulu za něco nepříliš častého...
Herní mechaniky v DA2 dalece předčí ty v DAO. Ty bych se dokonce nebál označit za dobré. Hráč je mnohem více penalizován, pokud nepochopil/ignoruje filosofii gameplay designu (což pro mě bylo vždy prvotní ukázkou dobrého potenciálu)... Hlavní zlom oproti DAO (vedle mnohem větší dynamiky soubojů a výhod daných enginem) je pak ve zvolení stromu dovedností, kde se hráč nemusí proklikávat tunou zbytečných skillů, aby se dostal k tomu, který chce.
@Aries (31.08.2013 22:19): A kdo by taky hrál na vyšší obtížnost, když jsou ty boje tak nechutně stereotypní? To by byl fakt vrchol sebemrskačství.
@Lukaskon (31.08.2013 21:49): DA2 ma taky moznost nastavit taktiky uplne stejne jako DA:O. A stejne jako v DA:O ti na vyssi obtiznosti jsou uplne k nicemu...
@Lukaskon (31.08.2013 21:49): Jediný styl boje, který mě bavil, byli tři zloději + Morrigan. To ano, to se za taktiku považovat skutečně dalo.
Co se respawnu týče - DA:O ho má na rozdíl od mladší sestřičky naruby; tady ti pro změnu teleportuje partu do obležení, což je o HODNĚ horší, protože (a o tom jsem psal prve) to je lež na hráči. Velká, nepříjemná a neuvěřitelně oprsklá. DA2 je jenom blbé a ví to o sobě, čili se dá k té hře přistupovat s jakousi tolerancí. K DA:O však nikoli.
Např. bomby a lektvary má i DA2, kouzel a schopností má o něco málo dokonce dvojka více. Respawn a absence pseudo-izometrického pohledu je co do boje jediný (byť markantní) rozdíl.
Řeknu to takhle - hra tě NIJAK neodmění za hraní podle jejích pravidel, za pokus o uzpůsobení těchto pravidel tě potrestá, takže jedinou logickou volbou pro mě bylo využít slabiny systému. V zájmu zachování duševního zdraví.
Tvojí narážku na openworld typ hry nechápu a nemyslím, že by to mělo jakoukoli spojitost s tím, co tu řešíme.
Co je však podstatné a to jsem chtěl zmínit v komentáři a zapomněl na to, což mě nyní mrzí, že hra se především musí soustředit na SEBE. DA:O se ale v první řadě soustředilo na fanoušky a je tak marketingovým produktem par excellence - marketingově zahrálo notičky staromilcům, leč zůstalo až do poslední řádky programu především masové - a to jak označení skupiny, tak i označení typu tvorby. DA:O postrádá duši, postrádá péči. A, kurva drát, pro mě osobě má podělané DA2, které se v mnoha ohledech - a nikoli nesprávně - jeví jako zkrpylený bastard série, má nakonec té duše a i té péče mnohem víc - paradoxně a očividně především vlivem krátké doby vývoje; než se do toho začali montovat pitomci s tabulkami, statistikami a mechanikami.
Nemyslím, že Bioware dovede dělat hry, které jsou podobné BG2 či P:T - jsem o tom hluboce přesvědčen a prozatím není možnost přesvědčit mě o opaku - nicméně jsem si naprosto jist, že Bioware, jakožto popkulturní recyklační výrobna, dovede vytvořit vhodné mimikry, které zmíněné hry schopně napodobí. Přičemž jejich patetická snaha o fungující systémy může zůstat pohodlně stranou - to je pro mě DA2. Všechno, co DA:O mohlo být a nebylo. Plus soustředění na urban-area, civilnější a osobnější příběh, což je rovina, kam se ve fantasy hrách mainstream ještě nevydal.
Co se respawnu týče - DA:O ho má na rozdíl od mladší sestřičky naruby; tady ti pro změnu teleportuje partu do obležení, což je o HODNĚ horší, protože (a o tom jsem psal prve) to je lež na hráči. Velká, nepříjemná a neuvěřitelně oprsklá. DA2 je jenom blbé a ví to o sobě, čili se dá k té hře přistupovat s jakousi tolerancí. K DA:O však nikoli.
Např. bomby a lektvary má i DA2, kouzel a schopností má o něco málo dokonce dvojka více. Respawn a absence pseudo-izometrického pohledu je co do boje jediný (byť markantní) rozdíl.
Řeknu to takhle - hra tě NIJAK neodmění za hraní podle jejích pravidel, za pokus o uzpůsobení těchto pravidel tě potrestá, takže jedinou logickou volbou pro mě bylo využít slabiny systému. V zájmu zachování duševního zdraví.
Tvojí narážku na openworld typ hry nechápu a nemyslím, že by to mělo jakoukoli spojitost s tím, co tu řešíme.
Co je však podstatné a to jsem chtěl zmínit v komentáři a zapomněl na to, což mě nyní mrzí, že hra se především musí soustředit na SEBE. DA:O se ale v první řadě soustředilo na fanoušky a je tak marketingovým produktem par excellence - marketingově zahrálo notičky staromilcům, leč zůstalo až do poslední řádky programu především masové - a to jak označení skupiny, tak i označení typu tvorby. DA:O postrádá duši, postrádá péči. A, kurva drát, pro mě osobě má podělané DA2, které se v mnoha ohledech - a nikoli nesprávně - jeví jako zkrpylený bastard série, má nakonec té duše a i té péče mnohem víc - paradoxně a očividně především vlivem krátké doby vývoje; než se do toho začali montovat pitomci s tabulkami, statistikami a mechanikami.
Nemyslím, že Bioware dovede dělat hry, které jsou podobné BG2 či P:T - jsem o tom hluboce přesvědčen a prozatím není možnost přesvědčit mě o opaku - nicméně jsem si naprosto jist, že Bioware, jakožto popkulturní recyklační výrobna, dovede vytvořit vhodné mimikry, které zmíněné hry schopně napodobí. Přičemž jejich patetická snaha o fungující systémy může zůstat pohodlně stranou - to je pro mě DA2. Všechno, co DA:O mohlo být a nebylo. Plus soustředění na urban-area, civilnější a osobnější příběh, což je rovina, kam se ve fantasy hrách mainstream ještě nevydal.
@Sinister (31.08.2013 20:26): Tohle není Openworld RPG, takže nevím, co čekáš. Samozřejmě, že jdeš po vytyčené trase a jsi omezený v mnoha směrech, ale máš celou řadu prvků, které ti narozdíl od DA II umožní taktizovat. V první řadě neplatí tak hrozný respawn - resp. nepřátele se obvykle nespawnou přímo v boji a s dovednostmi přežití je můžeš odhalit i přes zdi, takže víš do čeho jdeš.
Máš tabulku pro taktiky a ano - je to jednoduché, když jedním klikem zvolíš předem daný styl boje + schopnosti, ale alespoń tam něco takového je. Máš pasti, nátěry, bomby - víceméně jsou k ničemu, to uznávám, ale zase - ta možnost tu je. Mnohem lepší je pak přítomnost společníků, kdy je můžeš rozmístit a nalákat nepřátele. Netvrdím, že DA je co do taktiky zázrak, to rozhodně ne, ale je to zpříjemňující prvek, který ti dává do ruky byť omezené možnosti a myslím, že už jen ta přítomnost možností hráče tak nějak podvědomě nabádá k tomu, aby jich využíval.
Já jsem takový typ hráče, který si chce hru především pořádně užít a ví, že si k tomu musí někdy sám pomoct. Takže co se týče boje zkouším všelijaké blbiny jako třeba útok v jednom, nebo jen se zvířaty, kombinace kouzel, či boj s mizernou výbavou atd. Časem zkrátka ten stereotyp bojů omrzí, ale když se ho povede zahnat, je to fajn.
Máš tabulku pro taktiky a ano - je to jednoduché, když jedním klikem zvolíš předem daný styl boje + schopnosti, ale alespoń tam něco takového je. Máš pasti, nátěry, bomby - víceméně jsou k ničemu, to uznávám, ale zase - ta možnost tu je. Mnohem lepší je pak přítomnost společníků, kdy je můžeš rozmístit a nalákat nepřátele. Netvrdím, že DA je co do taktiky zázrak, to rozhodně ne, ale je to zpříjemňující prvek, který ti dává do ruky byť omezené možnosti a myslím, že už jen ta přítomnost možností hráče tak nějak podvědomě nabádá k tomu, aby jich využíval.
Já jsem takový typ hráče, který si chce hru především pořádně užít a ví, že si k tomu musí někdy sám pomoct. Takže co se týče boje zkouším všelijaké blbiny jako třeba útok v jednom, nebo jen se zvířaty, kombinace kouzel, či boj s mizernou výbavou atd. Časem zkrátka ten stereotyp bojů omrzí, ale když se ho povede zahnat, je to fajn.
@Say (31.08.2013 20:27): Tak ono stačí (stejně ve dvojce), aby někdo odhodil nepřítele, na kterýho postava útočí, a extra-debilní path-finding v podstatě zastaví script, že jo. Neuvěřitelná blbina.
@Sinister (31.08.2013 19:22): No já si navolil taktiku a vesmě jen sledoval health bar. U mě souboje vypadaly fakt stylem "sleduj, pokud se náhodou nějaký skript začne hádat a postavy začnou dělat hovadiny"=D
@Lukaskon (31.08.2013 20:14): Ne, DA:O je o tom, jak moc poslušný hráč jsi a dovedeš následovat cestu, kterou ti autoři vytyčili, a nevychýlit se z ní. Pokud to uděláš, v některých případech dostaneš přes prsty, v jiných z idiotských bojů uděláš vatu.
Ta iluze taktiky je směšná. A to je to, co oceňuju na DA2 - boje jsou naprosto příšerné, odpudivé a za p*ču stojící, ale alespoň se tě nesnaží přesvědčit, že jde o něco víc. Protože nejde. Je to ten druh upřímnosti, s kterým se ne každý smíří. Někdo prostě po hrách požaduje, aby mu lhaly. Ani já nejsem výjimka, a proto mám tak rád rubberband obtížnost u závodních her. Je ale naprosto nutné, aby si to člověk uvědomoval a neobelhával se. Což se bohužel v mnoha ohledech děje.
Ta iluze taktiky je směšná. A to je to, co oceňuju na DA2 - boje jsou naprosto příšerné, odpudivé a za p*ču stojící, ale alespoň se tě nesnaží přesvědčit, že jde o něco víc. Protože nejde. Je to ten druh upřímnosti, s kterým se ne každý smíří. Někdo prostě po hrách požaduje, aby mu lhaly. Ani já nejsem výjimka, a proto mám tak rád rubberband obtížnost u závodních her. Je ale naprosto nutné, aby si to člověk uvědomoval a neobelhával se. Což se bohužel v mnoha ohledech děje.
@Sinister (31.08.2013 19:22): Určitě tě to potěší, tak proč ne :)
Mě souboje přišly daleko lepší než v DA II. Tady jsou hodně o taktice a člověk má vážně v průběhu boje dost času na řízení parťáků či jejich léčení. Vše je takové pomalejší a méně hektické, takže oproti DA II paráda. Kdo má s obtížností problém není nic snazšího než ji stáhnout o stupeň níž. DA:O je prostě o taktice. Kdo si na ní dá záležet zvládne to, kdo se drží rambo stylu, je v pr...
Mě souboje přišly daleko lepší než v DA II. Tady jsou hodně o taktice a člověk má vážně v průběhu boje dost času na řízení parťáků či jejich léčení. Vše je takové pomalejší a méně hektické, takže oproti DA II paráda. Kdo má s obtížností problém není nic snazšího než ji stáhnout o stupeň níž. DA:O je prostě o taktice. Kdo si na ní dá záležet zvládne to, kdo se drží rambo stylu, je v pr...
@Say (31.08.2013 19:05): Tohle byl bojovník s obouručákem. Obtížnost normal před patchem. Když jsem si bláhově myslel, že mechaniky jsou nějakým způsobem třeba hluboké :D
Text pod fotkou: "Dnes bych se rád rozloučil s mou dlouholetou společnicí na virtuálních cestách. Dokázala absorbovat můj vztek ze smrti čtyř hardcore charakterů z Diabla II, přečkala i klikfest při předzápisech do školy. Berserk, který mě pravidelně popadá při hraní Dragon Age: Origins však přežít nedokázala.
Nechť je ti v křemíkovém nebi pěkně.
Najde se snad ještě někdo, kdo mi bude tvrdit, že souboje v Dragon Age: Origins nejsou jen o frustraci a vzteku? :evil: "
Text pod fotkou: "Dnes bych se rád rozloučil s mou dlouholetou společnicí na virtuálních cestách. Dokázala absorbovat můj vztek ze smrti čtyř hardcore charakterů z Diabla II, přečkala i klikfest při předzápisech do školy. Berserk, který mě pravidelně popadá při hraní Dragon Age: Origins však přežít nedokázala.
Nechť je ti v křemíkovém nebi pěkně.
Najde se snad ještě někdo, kdo mi bude tvrdit, že souboje v Dragon Age: Origins nejsou jen o frustraci a vzteku? :evil: "
@Sinister (31.08.2013 08:44): Tohle mi sedí spíš k Dibalo sérii. Ale jo, DA:O je toho taky schopné=)
Projížděl jsem fórum na Sigil.cz a narazil na fotku, kterou jsem udělal při hraní DA:O. To dokonale vystihuje můj vztah ke hře :D
@steampack (komentář): Troll, in the dungeon, troll. Thought you'd want to know
Vazne, na to nejde snad nic jineho napsat, nez trolling, nebo absolutni nepochopeni zanru.
Ovsem hrat za vlkodlaka by mohla byt prca, i kdyz to snad DA lore ani technicky neumoznuje, protoze vlkodlaci se nepromenuji a jsou ve vlci forme permanentne :)
Vazne, na to nejde snad nic jineho napsat, nez trolling, nebo absolutni nepochopeni zanru.
Ovsem hrat za vlkodlaka by mohla byt prca, i kdyz to snad DA lore ani technicky neumoznuje, protoze vlkodlaci se nepromenuji a jsou ve vlci forme permanentne :)
Nemám notebook.
Ja som sa tesil menej a o tom viac som prekvapeny, take zle to urcite nie je. Ked som mal PC v oprave, rozbehal som to v slusnom rozliseni a detailoch aj na priemernom notebooku :-)
@Malignus (01.06.2013 15:55): Taky jsem se docela těšil=)
@Isair (01.06.2013 15:53): Mně se hry od BioWare líbí (i když jsou šablonovité, ale u nich mi to nevadí jako u seriálů) a na DA:O se těším.
@Malignus (01.06.2013 15:50): Tak jako buď v klidu, o nic nepřicházíš :p.
@Jack_Dark (01.06.2013 14:38): Já bych to rozběhal (demo mi běhalo normálně), ale mně odešel nějakej obvod na základní desce (v North Bridge, kterej je integrovanej do patice CPU), takže vždycky, když zatížení CPU dosáhně 100%, tak se mi rozsype grafika a začnou se objevovat lag spikes apod. Takže teď můžu hrát maximálně tak Baldur's Gate. :((
@Say (01.06.2013 15:28): Dám vědět.
@Jack_Dark (01.06.2013 15:22): Pak poreferuj... By mě docela zajímalo, jestli mají ten kód tak do*ebanej.
@Say (01.06.2013 15:11): Tak věřím že na mé nové mašině už by problém s poklesem FPS být neměl. Ale ukáže až praktická zkouška.
@Jack_Dark (01.06.2013 15:06): Dej, ale nezapomeň mít značnou dávku nálady na takové těžkopádné RPG. Nicméně stále slušně hratelné. Na mě se tu furt usmívá Storm of Zehir (dokonce i rozehraný se slušnou družinou), ale popravdě ty šílené propady FPS mě od hraní dost odrazují.
@Isair (01.06.2013 15:08): NwN2 má problémy i s mojí nynější sestavou, na které rozjedu solidně i nejnovější pecky=D
@Eru (01.06.2013 15:09): To možná ne, ale to neznamená, že to musí jet nějak výrazně hůř. Prostě optimalizace se DA:O vytknout vážně nedá.
@Isair (01.06.2013 15:08): NwN2 má problémy i s mojí nynější sestavou, na které rozjedu solidně i nejnovější pecky=D
@Eru (01.06.2013 15:09): To možná ne, ale to neznamená, že to musí jet nějak výrazně hůř. Prostě optimalizace se DA:O vytknout vážně nedá.
@Say (01.06.2013 14:47): @Jack_Dark (01.06.2013 14:57): Na jednojádrové procesory to optimalizováno není.
@Say (01.06.2013 15:04): Yop, jestli je něco, co DA:O opravdu vytknout nemohu, pak je to celkem solidní optimalizace a relativní nenáročnost (vždyť i můj stařičký jednojádrový AMD Athlon to rozjel bez problémů).
Naproti tomu se starším NwN 2 jsem měl na témže stroji vcelku problémy.
Naproti tomu se starším NwN 2 jsem měl na témže stroji vcelku problémy.
@Say (01.06.2013 15:04): Vidíš to mi připomnělo že NwN 2 musím ještě oprášit a dát.
@Jack_Dark (01.06.2013 14:57): Narozdíl od NwN2 to tady opravdu vychytali do maxima.
@Say (01.06.2013 14:47): To šlapalo v plné palbě i na starších mašinách právě.
@Malignus (01.06.2013 10:53): Tu už musíš mít solidní vykopávku.
@mclaren2005 (01.06.2013 10:44): Já to klidně rozehraju, když mi pořídíš novej PC, na kterým to poběží. :-)
Ma to tu niekto okrem mna aktivne rozohrane?
Mulťák. To je tu poslední dobou populární, řekl bych....
@Clorky (25.05.2013 09:19): I ten domnělý věk může být součástí trollingu...
@Borghal (25.05.2013 09:15): Neřek bych... viděls jeho profil? Je mu 11.
Obvious troll is obvious... ehm, aspoň doufám.