Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A je to tady zase, debata tradiční stejně jako santovské čepičky :)
@Crash (05.12.2013 12:51): Jak můžeš nesouhlasit nebo kritizovat osobní názor na něco pro jeho (ne)zaujatost? :-) Hra je pro Tyraela boží, tak jí vychvaluje a Sayovi se nelíbí, že není nezaujatý, zřejmě si spletl komentáře s recenzemi...
Komentář slouží k písemnému ohodnocení hry, prezentaci dojmů a obhajobě/doplnění vašeho číselného hodnocení – jednoduše k vyjádření vašeho názoru na hru.

Hlavně bych vyzdvihl to "vyjádření vašeho názoru na hru" ...
@Zero (13.11.2013 13:31): Aha, díky. Já se nikdy moc nekryl (protože to bylo časově omezeno).

Ten poslední odstavec platí i pro G1. Min. zranění v G2 je 5 bodů zdraví, v G1 je to 1 bod.
@Eru (13.11.2013 13:26): Jde o krytí. V G1 krytí způsobí, že postava zvedne zbraň nad hlavu (nebo takový nějaký pohyb) a nějakou tu sekundu vykrývá přicházející útoky a nemůže nic jiného dělat.
Zato v G2 provede okamžitý krycí pohyb, a hned po něm (nebo možná i v jeho průběhu, čímž krytí ale zruší) může hráč provést další akci, takže tam nemusí stát a čekat, než se postava přestane krýt.

G2 taky zavedl, že každý úder ubere aspoň minimální počet životů, a to komukoliv. Takže je to výzva hlavně pro hráče, protože se dá porazit úplně cokoliv na prvním levelu. Což je sice trochu extrém, ale líbí se mi, že boje hodně závisí na schopnosti hráče a nejen na vytrénovanosti postavy.
Pokud vím, tak když v G2 vypnete "use Gothic 1 like controls", tak postava provádí jenom komba, která se jinak dělají pomocí CTRL (nebo levý klik) + W (nebo šipka nahoru). Tím pádem se soubojový systém, který řadím mezi jeden z nejlepších ve hrách (až ve dvojce, ne v G1), naprosto oseká a změní v klikačku.

Já osobně jsem nikdy neměl problém s ovládáním a nechápu, proč dělá lidem takové problémy prostě vždycky kliknout myší + zmáčknout příslušnou směrovou klávesu.
Ja ani nevim jaky je tam pak vubec rozdil, taky jsem myslim vzdycky zapnul use G1 controls.
@Eru (13.11.2013 12:52): Tak to potom riadne posrali :-).... nebolo to neskor patchom opravene alebo nieco, ja som hral uz Gold verziu a nemal som pocit ze mi tam nieco chyba ci nesedi.
No v kazdom pripade bolo to ovladanie priserne a keby tam bolo iba to tak to asi ani nehram.
@Greg (13.11.2013 09:23): Moje řeč, já to hrál v době vydání a nikdy jsem nechápal, co je na ovládání špatně. Prostě je jiný, no... ale ta truhle, ta mi dala zabrat i když jsem to rozehrál někdy před měsícem :)
Jó, s tou první truhlou bojoval při prvním hraní asi každý včetně mě :-) . Za to ovládání bych ale až tak nekritizoval. 3D RPGček v té době ještě nebylo tolik a ovládání hold nebylo ještě tak "standardizovaný". Neříkám že je ideální, ale dá se na něj po chvilce zvyknout a hodnocení bych kvůli tomu nesnižoval.
Tak jsem se byl ve hře zase na chvilku proběhnout a zdá se, že jsem se v komentáři nemýlil.
Kdybych se při začátku hraní nemusel stresovat s ovládáním, užil bych si hru rozhodně víc. Škoda, že ve hře není nějaký tutoriál.
Začal jsem totiž hrát od začátku - a bavila mě, což pro mě byl nový pocit a navíc jsem zachytil i atmosféru, která mi díky naštvanosti z ovládání předtím utekla.
Legrační byla ta první truhla, na kterou hráč narazí cestou od jezírka do tábora.
Na té jsem předtím strávil snad hodinu, než jsem z ní vydoloval věci - a teď mi to trvalo jen 5 minut, než jsem si vzpomněl na patřičnou klávesovou zkratku.
Hru jsem kdysi celou dohrál, takže bych očekával, že mi to půjde líp.
Nu což, zdá se, že léta zhýralého života už se na mě začínají projevovat.
@Cobot (02.08.2013 12:10): A jaký máš rozlišení? Jednou jsem měl tu čest chvíli hrát na 2560x1440 a byli to fakt blechy :D . Ale na Full HD to normálně pařím a jde to :-) .
Mě by spíš zajímalo jestli existuje nějaká možnost jak zvětšit font u textu. Na vysokých rozlišeních je to, aspoň pro mě, nečitelné.
@Crash (07.03.2013 22:24): No protože když řeknu "vtípek/fórek" tak všichni "vždyť to nebylo vtipný"... já občas jen tak plácám a lidi myslej, že to myslim vážně, pak mi to o půl roku otlučou o hlavu a já přitom vůbec nevím co jsem plácal.
@Jumas (07.03.2013 13:48): Já si řikal, že mě někdo určitě napadne ohledně nepamatování si jmen :-D ale uklidním Tě, já si nepamatuju jména ničí, ani z filmů, ani z her, ani z knih, kterou zrovna čtu... já prostě na jména nejsem.
@Walome (07.03.2013 11:35): Je to o postavách "často mluvíš s Diegem, s tím mágem, s tím hlavním od žoldáků a s tím hlavním od Bahňáků, kteří pak v příběhu hrají důležitou roli" :D Koukám že je to hodně o postavách, když si ani nepamatuješ jejich jména :) Nejdůležitější je ale samozřejmě Xardas, tedy nekromant, stejně jako ten, co mám v avataru.
Já si teda v Gothicovi pamatuju každičky charakter z té základní důležité party (Lester, Gorn, Diego, Thorus, Milten...). Takže pro mě je Gothic o postavách hodně, i když teda nechápu, jak to ta hra s tak jednoduchými dialogy dokáže. Méně je někdy více.
@Walome (07.03.2013 11:19): Fakt? Já si pamatuju, že mě tenkrát dost překvapilo že nějaké osoby, se kterými jsem prohodil větu dvě jsou pak v jedné části mí nejlepší kamarádi.

A jedinou postavu, kterou si z toho pamatuju je Diego.
[neexistující komentář]: Dobrý, jenom oprav to "náviková" a "elegátní"
Přidávám se k doporučení, ta povídka je výborná. Myslím, že by bez problémů obstála jako samostatná kniha.
@Walome (09.12.2012 23:15): Krátku sériu poviedok o Gomezovi, ožralých strážach, pästných bitkách a o nerestných konkubínach, na ktoré dohliada skupina perverzných čarodejov, by som bral všetkými desiatimi. ^^