A je to tady zase, debata tradiční stejně jako santovské čepičky :)
Diskuze
@Crash (05.12.2013 12:51): Jak můžeš nesouhlasit nebo kritizovat osobní názor na něco pro jeho (ne)zaujatost? :-) Hra je pro Tyraela boží, tak jí vychvaluje a Sayovi se nelíbí, že není nezaujatý, zřejmě si spletl komentáře s recenzemi...
@Fatality (05.12.2013 11:37): A diskuse slouží k tomu, abychom si o tom názoru třeba popovídali, nebo ho kritizovali a nebo s ním nesouhlasili... ;-)
Komentář slouží k písemnému ohodnocení hry, prezentaci dojmů a obhajobě/doplnění vašeho číselného hodnocení – jednoduše k vyjádření vašeho názoru na hru.
Hlavně bych vyzdvihl to "vyjádření vašeho názoru na hru" ...
Hlavně bych vyzdvihl to "vyjádření vašeho názoru na hru" ...
@Say (05.12.2013 10:57): Simtě odklopýtej po obláčcích zase!
@Tyrael (komentář): Opět velmi nezaujaté!
@Zero (13.11.2013 13:22): jezus, no tak to je hodne debilni kdybych mel hrat defacto jen s ctrl+w. Me ke stesti u G2 staci ze nemusim kombinovat klavesy na "use" a tak.
@Zero (13.11.2013 13:31): Aha, díky. Já se nikdy moc nekryl (protože to bylo časově omezeno).
Ten poslední odstavec platí i pro G1. Min. zranění v G2 je 5 bodů zdraví, v G1 je to 1 bod.
Ten poslední odstavec platí i pro G1. Min. zranění v G2 je 5 bodů zdraví, v G1 je to 1 bod.
@Eru (13.11.2013 13:26): Jde o krytí. V G1 krytí způsobí, že postava zvedne zbraň nad hlavu (nebo takový nějaký pohyb) a nějakou tu sekundu vykrývá přicházející útoky a nemůže nic jiného dělat.
Zato v G2 provede okamžitý krycí pohyb, a hned po něm (nebo možná i v jeho průběhu, čímž krytí ale zruší) může hráč provést další akci, takže tam nemusí stát a čekat, než se postava přestane krýt.
G2 taky zavedl, že každý úder ubere aspoň minimální počet životů, a to komukoliv. Takže je to výzva hlavně pro hráče, protože se dá porazit úplně cokoliv na prvním levelu. Což je sice trochu extrém, ale líbí se mi, že boje hodně závisí na schopnosti hráče a nejen na vytrénovanosti postavy.
Zato v G2 provede okamžitý krycí pohyb, a hned po něm (nebo možná i v jeho průběhu, čímž krytí ale zruší) může hráč provést další akci, takže tam nemusí stát a čekat, než se postava přestane krýt.
G2 taky zavedl, že každý úder ubere aspoň minimální počet životů, a to komukoliv. Takže je to výzva hlavně pro hráče, protože se dá porazit úplně cokoliv na prvním levelu. Což je sice trochu extrém, ale líbí se mi, že boje hodně závisí na schopnosti hráče a nejen na vytrénovanosti postavy.
@Zero (13.11.2013 13:22): Proč považuješ soubojový systém G2 lepší než G1? Já měl zato, že jsou identické.
Pokud vím, tak když v G2 vypnete "use Gothic 1 like controls", tak postava provádí jenom komba, která se jinak dělají pomocí CTRL (nebo levý klik) + W (nebo šipka nahoru). Tím pádem se soubojový systém, který řadím mezi jeden z nejlepších ve hrách (až ve dvojce, ne v G1), naprosto oseká a změní v klikačku.
Já osobně jsem nikdy neměl problém s ovládáním a nechápu, proč dělá lidem takové problémy prostě vždycky kliknout myší + zmáčknout příslušnou směrovou klávesu.
Já osobně jsem nikdy neměl problém s ovládáním a nechápu, proč dělá lidem takové problémy prostě vždycky kliknout myší + zmáčknout příslušnou směrovou klávesu.
@mazar1234 (13.11.2013 12:58): @pipboy (13.11.2013 13:04): Hlavní rozdíl mezi ovládáním G1 a G2 je ten, že v G1 jste při jakékoliv akci (otevírání truhel, sbírání a vyhazování věcí, nasazování a sundávání výstroje, nákup a prodej, boj) museli držet jednu klávesu navíc. Ve standardním nastavení je to Ctrl nebo LMB. Je to nepříjemné, ale žádnou tragédii bych z toho nedělal.
Ja ani nevim jaky je tam pak vubec rozdil, taky jsem myslim vzdycky zapnul use G1 controls.
@Eru (13.11.2013 12:52): Tak to potom riadne posrali :-).... nebolo to neskor patchom opravene alebo nieco, ja som hral uz Gold verziu a nemal som pocit ze mi tam nieco chyba ci nesedi.
No v kazdom pripade bolo to ovladanie priserne a keby tam bolo iba to tak to asi ani nehram.
No v kazdom pripade bolo to ovladanie priserne a keby tam bolo iba to tak to asi ani nehram.
@mazar1234 (13.11.2013 12:46): Když jsem přecházel z G1 na G2, tak jsem tuto možnost zapnul. Bez ní totiž nešlo používat některé údery v boji.
@Walome (13.11.2013 12:15): No ja som Gothic 1 nikdy nehral, ale az druhy diel a tam bola v menu moznost "use Gothic 1 like controls" a teda bolo to nieco absolutne priserne, po kratkom case som to s radostou prehodil spat na "new G2 controls" a hratelnost stupla o 1000%.
@Greg (13.11.2013 09:23): Moje řeč, já to hrál v době vydání a nikdy jsem nechápal, co je na ovládání špatně. Prostě je jiný, no... ale ta truhle, ta mi dala zabrat i když jsem to rozehrál někdy před měsícem :)
Jó, s tou první truhlou bojoval při prvním hraní asi každý včetně mě :-) . Za to ovládání bych ale až tak nekritizoval. 3D RPGček v té době ještě nebylo tolik a ovládání hold nebylo ještě tak "standardizovaný". Neříkám že je ideální, ale dá se na něj po chvilce zvyknout a hodnocení bych kvůli tomu nesnižoval.
Tak jsem se byl ve hře zase na chvilku proběhnout a zdá se, že jsem se v komentáři nemýlil.
Kdybych se při začátku hraní nemusel stresovat s ovládáním, užil bych si hru rozhodně víc. Škoda, že ve hře není nějaký tutoriál.
Začal jsem totiž hrát od začátku - a bavila mě, což pro mě byl nový pocit a navíc jsem zachytil i atmosféru, která mi díky naštvanosti z ovládání předtím utekla.
Legrační byla ta první truhla, na kterou hráč narazí cestou od jezírka do tábora.
Na té jsem předtím strávil snad hodinu, než jsem z ní vydoloval věci - a teď mi to trvalo jen 5 minut, než jsem si vzpomněl na patřičnou klávesovou zkratku.
Hru jsem kdysi celou dohrál, takže bych očekával, že mi to půjde líp.
Nu což, zdá se, že léta zhýralého života už se na mě začínají projevovat.
Kdybych se při začátku hraní nemusel stresovat s ovládáním, užil bych si hru rozhodně víc. Škoda, že ve hře není nějaký tutoriál.
Začal jsem totiž hrát od začátku - a bavila mě, což pro mě byl nový pocit a navíc jsem zachytil i atmosféru, která mi díky naštvanosti z ovládání předtím utekla.
Legrační byla ta první truhla, na kterou hráč narazí cestou od jezírka do tábora.
Na té jsem předtím strávil snad hodinu, než jsem z ní vydoloval věci - a teď mi to trvalo jen 5 minut, než jsem si vzpomněl na patřičnou klávesovou zkratku.
Hru jsem kdysi celou dohrál, takže bych očekával, že mi to půjde líp.
Nu což, zdá se, že léta zhýralého života už se na mě začínají projevovat.
@Cobot (02.08.2013 12:10): A jaký máš rozlišení? Jednou jsem měl tu čest chvíli hrát na 2560x1440 a byli to fakt blechy :D . Ale na Full HD to normálně pařím a jde to :-) .
@Cobot (02.08.2013 12:10): Našel jsem tohle odkaz
Je to sice na druhý díl, ale možná to bude fungovat i na první (jen nevím jak se to popere s češtinou, navíc je to napůl azbuka).
Je to sice na druhý díl, ale možná to bude fungovat i na první (jen nevím jak se to popere s češtinou, navíc je to napůl azbuka).
Mě by spíš zajímalo jestli existuje nějaká možnost jak zvětšit font u textu. Na vysokých rozlišeních je to, aspoň pro mě, nečitelné.
Hoj rad bych se na neco zeptal.
Chtel bych si kooupit Gothic 1 a 2 na www.gog.com, ale nevim jestli do her pujde nejak dostat cestina.
Na Gothic 1 jsem nasel http://myna.blog.cz/0810/cestina-na-gothic-1 ...
Gothic 2 NH http://www.gothicz.net/gothic-2-noc-havrana/cestin ...
Ma nekdo s touto kombinaci zkusenosti?
na GOGu trilogie Gothiců se 75% slevou do zítřejšího poledne
@Crash (07.03.2013 22:24): No protože když řeknu "vtípek/fórek" tak všichni "vždyť to nebylo vtipný"... já občas jen tak plácám a lidi myslej, že to myslim vážně, pak mi to o půl roku otlučou o hlavu a já přitom vůbec nevím co jsem plácal.
@Walome (07.03.2013 15:23): "Odlehčená polopravda" to je moc hezkej termín :D
@Jumas (07.03.2013 14:54): Teda na to, že z pusy vypouštím spoustu odlehčených polopravd, tak tohle byla stoprocentní pravda :)
@Walome (07.03.2013 14:13): Já vím, pamatuju si, jak si to říkal na srazu: "neřkejte mi svý jména, stejně si žádný pamatovat nebudu".
@Jumas (07.03.2013 13:48): Já si řikal, že mě někdo určitě napadne ohledně nepamatování si jmen :-D ale uklidním Tě, já si nepamatuju jména ničí, ani z filmů, ani z her, ani z knih, kterou zrovna čtu... já prostě na jména nejsem.
@Walome (07.03.2013 11:35): Je to o postavách "často mluvíš s Diegem, s tím mágem, s tím hlavním od žoldáků a s tím hlavním od Bahňáků, kteří pak v příběhu hrají důležitou roli" :D Koukám že je to hodně o postavách, když si ani nepamatuješ jejich jména :) Nejdůležitější je ale samozřejmě Xardas, tedy nekromant, stejně jako ten, co mám v avataru.
Já si teda v Gothicovi pamatuju každičky charakter z té základní důležité party (Lester, Gorn, Diego, Thorus, Milten...). Takže pro mě je Gothic o postavách hodně, i když teda nechápu, jak to ta hra s tak jednoduchými dialogy dokáže. Méně je někdy více.
Že by teda byl Gothic nezapomenutelný kvůli postavám a dialogům...
@Bodkin (07.03.2013 11:24): Někomu stačí dvě věty a už maj jasno :) tak určitě často mluvíš s Diegem, s tím mágem, s tím hlavním od žoldáků a s tím hlavním od Bahňáků, kteří pak v příběhu hrají důležitou roli. Všichni společně ;)
Gothic je o postavách a dialógoch?... ale... no...!
@Walome (07.03.2013 11:19): Fakt? Já si pamatuju, že mě tenkrát dost překvapilo že nějaké osoby, se kterými jsem prohodil větu dvě jsou pak v jedné části mí nejlepší kamarádi.
A jedinou postavu, kterou si z toho pamatuju je Diego.
A jedinou postavu, kterou si z toho pamatuju je Diego.
@special_plan (07.03.2013 11:12): Na postavách jo, a hodně. Na dialozích už míň :)
"tohle RPG je spíš o dialozích a postavách než o akci"
To jsem musel hrát jinou hru.
To jsem musel hrát jinou hru.
[neexistující komentář]: Dobrý, jenom oprav to "náviková" a "elegátní"
@hellhouse99 (12.12.2012 11:57): Nehrozí. Povídka se odehrává tak +- 5 let před Gothicem a když si jí přečteš, tak budeš mít právě lepší úvod do hry :) .
@Walome (12.12.2012 10:56): Jak se ti to neotvírá? Zkus jiný prohlížeč. Přímej odkaz je když tak tento: http://www.gothicz.net/fanart/povidky/gothic/
@Walome (12.12.2012 10:56): Jak se ti to neotvírá? Zkus jiný prohlížeč. Přímej odkaz je když tak tento: http://www.gothicz.net/fanart/povidky/gothic/
@Greg (12.12.2012 10:16): A hrozí tam nebezpečí spoilerů, když jsem hru nedohrál?
@Greg (12.12.2012 10:16): mně se to neotvírá :/
Přidávám se k doporučení, ta povídka je výborná. Myslím, že by bez problémů obstála jako samostatná kniha.
Přečtěte si povídku Gothic. Stojí za to ;) !
@Walome (09.12.2012 23:15): Krátku sériu poviedok o Gomezovi, ožralých strážach, pästných bitkách a o nerestných konkubínach, na ktoré dohliada skupina perverzných čarodejov, by som bral všetkými desiatimi. ^^
@Walome (09.12.2012 23:15): Ne to není. Jen se to nesmí moc přeháně (viz Witcher 1), pak je to jako pěst na oko.
@Bodkin (09.12.2012 23:01): já myslim, že školácka chyba je samotné psaní fan fiction :)
@Walome (09.12.2012 18:14): Školácká chyba.
@JohnCZ (09.12.2012 16:23): Však jsem taky psal fan fiction... bohužel z pohledu hlavního hrdiny :-D
@Walome (09.12.2012 14:22): Tak tak..