Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Zero (13.12.2013 18:53): Jo, přesně tak. Když už se mu vrátila paměť, je totální hovadina, aby se nějak zlepšoval. Je to starý vlk, je mu snad devadesát nebo kolik, tak ať z něj, sakra, už nedělají začátečníka :-)
Geralt je zaklínač, nyní už s vrácenou pamětí, a zabíjení příšer je jeho povolání. Takže by teoreticky měl porazit cokoliv kdykoliv (pokud to nebude vážně nějaké hodně silné monstrum nebo přesila a podobně). Na základě toho soudím, že by to vážně mohlo být pojaté "adventurním stylem", čili že si prostě bude hráč zjišťovat, co konkrétního na konkrétní monstrum platí, a podle toho vymýšlet taktiku.
I když moje představy se můžou hodně lišit od představ tvůrců.
@MIGtheDRAGON (13.12.2013 18:46): Nebylo, ale proč by to muselo být jako RPG? Je mi jasné, že to samozřejmě bude RPG, ale spokojený s tím nejsem.
Já si kvůli dvojce kupoval nové PC, hraju to na vyšší a jede mi to plynule. Myslím, že i na víc FPS než jednička, kterou zoptimalizovali tak blbě, že by si zasloužili postavit před zeď :D
@prasezlesa (13.12.2013 18:44): To už by to ale zase nebylo moc jako rpg. No jsem na to fakt zvědavej. Škoda jen že se taky řadím k těm, kteří to asi nerozjedou. Sice ještě neukázali hw požadavky, ale nepředpokládám, že by to mělo stejné nároky jako dvojka, která mi jen tak tak šla na těch ještě snesitelných 30fps.
@MIGtheDRAGON (13.12.2013 18:39): To by se mi taky líbilo. Já bych tam možná i zrušil expení. Zase začínat od začátku, to je blbost.. Dal bych to tak, že by byl Geralt od začátku hry až do konce stejně silný. Některé příšery by holt šly snadno, některé by byly pěkně tuhý oříšek.
A bylo by to, právě jak píšeš, hodně i o přípravě.
Jako já osobně bych byl nejradši kdyby celý bojový systém spíše hrál druhé housle a spíše do toho hodně vměstnali adventurní prvky. Ono to totiž i podle toho co říkali na to trochu vypadá. Prostě těch potvor celkem málo a spíš takové různé stopování za svitu měsíce a odhalování zlých čarodějnic :D



@prasezlesa (13.12.2013 18:38): Tak to bylo spíš jedničce, ale tohle řeší FCR :)
@Say (13.12.2013 18:32): Já to myslel tak, že jsem si musel koupit různá vylepšení, třeba víc životů, větší damage a tak, abych tu kytku zničil.
Tímto směrem by se podle mě měli ubírat i dál. A taky by se mi líbilo, kdyby soubojový systém byl složitější a kdyby byl něčím, co se hráč musí naučit a v čem se bude zlepšovat, a ne jenom tak, že si koupí vylepšení a otevřou se mu další možnosti.
Ale to je utopie.
@prasezlesa (13.12.2013 18:30): Jak říkám museli by to skvěle nalajnovat. To ale půjde špatně, protože pokud zůstane stejný bojový systém jako v druhém zaklínači ve kterém dáš i silnější potvoru s trochou zručnosti, tak si klidně můžeš naběhnout na silnější potvory. To v prvním zaklínači to bylo spíš hodně o statech. Prostě jakmile udělají takhle velký svět tak se tam toho může rázem hrozně moc tímto způsobem pokazit, protože na tak obrovské ploše i kdyby to bylo o statech jako v jedničce by to snad ani udělat nešlo.
@MIGtheDRAGON (13.12.2013 18:27): Budeš mít důvod, protože ta silnější monstra prostě nezabiješ, dokud nenahrabeš zkušenosti na těch slabších. V jednčce jsem taky mohl v druhé kapitole naběhnout na tu masožravou kytku na blatech hned, ale musel jsem hooodně expit, než jsem měl na to ji porazit (hrál jsem na těžkou obtížnost). Od toho taky je nastavování obtížnosti ve hře, můžeš si vybrat, jestli si chceš jen vychutnávat příběh, nebo brát boj jako výzvu.
@prasezlesa (13.12.2013 18:21): Tohle je hrozně ošemetná věc. Pokud neudělají nic jako level scaling tak zase může dojít k tomu, že ty třeba na začátku proběhneš někam dál na silnější monstra a už nebudeš mít důvod se vracet k těm slabším. Tím to celou hru zase srazí dolu, protože pokud to bude svět větší jak ve skyrimu tak by to museli nějak suprově nalajnovat, aby jim to vyšlo. Jenže pokud by to zase udělali takhle tak by ten svět nebyl až tak otevřený. Jako u gothicu to šlo tam je ten svět malý, ale u něčeho takového z toho prostě mám strach.
@Say (13.12.2013 18:16): No mě by to takhle právě spíš vyhovovalo. Ale podle těch zpráv co jsem četl to má být otevřený svět. No jsem zvědavej jak moc otevřený bude. Mě třeba hodně vyhovovala otevřenost světa v prvním gothicu, kde si sice teoreticky mohl jít kamkoliv, ale v některých částech jsi se prostě nechytal a tak jsi tam prostě musel jít až později. Prostě žádný skyrim, kde je úplně jedno kam jdeš.
@Say (13.12.2013 18:02): Jo to je asi nejlepší přístup. Jako doteď odváděli skvělou práci a co řekli to dodrželi, ale prostě si moc neumím představit zaklínače v otevřeném světě. Se bojím že to bude další skyrim, kde bude příběh částečné pohřbený tím, aby svět působil co nejvíc otevřeně.
Na střední až nižší detaily. Navíc na notebooku. Takže nejspíš vážně nemám šanci.
Já doufám, že si to vezme to nejlepší z každého dílu. I když asi mi to může být jedno, protože není moc šance, že bych to rozjel. :-D
Myslíte, že bude mít trojka blíž k jedničce, nebo k dvojce? Nebo že to bude originál?
A čekáte, že fakt tvůrci dodrží ty sliby typu svět větší než Skyrim?
@Red (11.12.2013 13:01): Ano a proto je Dolní Sasko nebo třeba Dolní Egypt severněji než jejich horní část :-D Tohle označení nesouvisí se zeměpisnýma stranama ale nadmořskou výškou a proudem řeky.
Niflgaard je podle mě jasně inspirovanej Francií 17-18. století. I některý místní a osobní jména tomu napovídají, ale Sapkowski celkově na konzistenci jmen a nejen jich docela kašle.
@Red: Jak souvisí Dolní Sasko, který je severně od Horního Saska, z jihem ?
Mě vždycky mátlo, že Nilfgaard je na jihu, když má seversky znějící název.
btw: Co se týče tý inspirace skutečnejma kulturama, v některejch případech je to tam celkem viditelný...

Ovšem zrovna ten Nilfgaard mi přišel vždycky trochu záhadnej, protože působí jako zvláštní mix evropský a orientální kultury...něco jako Německo švihnutý Osmanskou říší:).
@Paul (09.12.2013 16:24): Jo jako že Kaedwen, Redanie, atd. jsou alegorie skutečných národů? No takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlela - je pravda, že žádnou encyklopedii Zaklínače jsem nečetla a že pochopitelně jsou vždycky autoři fantasy inspirováni skutečným světem ... ale prostě jsem to brala tak, že si to Sapek takříkajíc vycucal. Jako Vizima zní slovanštěji než Verden, to zas jo. A co jsou Nilfgaarďani, Třetí říše? Inspirace - samozřejmě, ale přímý odkaz - hmm. No nevím, já bych to takhle moc nerozebírala, protože pak je nasnadě takové tolkienovské faux pas jakože všechny "zlé" národy jsou tmavé pleti a tak.

Tak uvidíme, co nás čeká v trojce.
@LuccinyHry (09.12.2013 13:03): Oni na "slovanství" nezapomněli, jen se dvojka odehrávala jinde, v lokacích co jsou prostě inspirovány jinou kulturou/geografií. Trojka se bude odehrávat v několika oblastech, z nichž jedna je zase po slovansku, jiná po seversku atd.
Tyhle výtky směrem k dvojce mi prostě přijdou trochu zvláštní.
@Walome (09.12.2013 14:22): Tak tak, to samé i s filmy. Jedinou výjimku dělám u knížek, kde je originál v jiném jazyce než v angličtině, protože tomu bych vážně nerozuměl. :-D
@Say (09.12.2013 13:39): to sice nezná, ale zná cestování mezi dimenzemi (včetně té naší) - vždyť píšu JAKO francouzština. Když Ciri cestuje mezi světy, dostane se i k nám a nějaká ženská pak tvrdí, že jí jazyk Ciri zněl jako francouzština...

@Scar (09.12.2013 14:00): 1 vs 1 je naprosto minimální počet, navíc bývají celkem nuda (když máš odvetu). Za zmínku stojí tak akorát Letho (to je spíš boss fight).
@Say (09.12.2013 13:13): Přesně. Hraju českou hru, česky. Hraju polskou, polsky, hraju ruskou, rusky. A jsem sakra rád, že to jde. Pak hraju nějakou WW2 strategii a Rusáci, Němci, všechno to mluví english (ale s přízvukem, aby se jako neřeklo).

PS: já se pokaždé uchechtl u "šukám Triss", ale já jsem jednoduchej :) a že ji "šukal" dobrou půlku hry.
Taky se nepřenesu přes to že polština zní jako parodie. Jakoby někdo pustil film zrychleně a pak se smál té šmoulí mluvě.. Vím- moje chyba. Ale nenadělám s tím nic, ani ruské/polské písničky nesnesu. Ale na druhou stranu angličtina pro fantasy je taky nic moc.. Proto jsem vděčný za každou knihu kde jsou výrazy jako tlející, přízrak, můra, děs... protože takové věci zní naprosto úžasně a dokreslují atmosféru kobek lépe než anglická slova dokreslují atmosféru dungeonů :D prostě preferuju v 95% angličtinu, ale u fantasy je to až moc umělé pak, ten svět.. Tak právě u zaklínače mě to mrzí protože je třeba vybrat si to menší zlo- a polštinu nesnesu vůbec..