Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (09.02.2014 15:34): Tohle zni fakt blbe, ale vzhledem k tomu, ze BG prave ted hraju a prosmejdil jsem vsechny domy v Beregostu i Naskhelu, tak bych to rad upresnil. Prakticky ve svech domech kam se dostanes, at uz jsou zamceny nebo ne, se celkem podle predpokladu ptaji, co tam jako delas, nebo te rovnou maji za zlodeje, v kazdym dome je trochu jinej dialog, ale v zasade podobnej a logickej. S tou zenskou je to podobny, prijdes k ni, ona se pta co tam delas a at okamzite vypadnes, jako skoro vzdy mas 3 dialogovy moznosti, zjednodusene A)Nejaka okecavacka, typu prisel jsem si tenhle pekny dum problednout zevnitr (to tam fakt byva), B)Jo, jsem zlodej, C) Omlouvam se, hned odchazim. V jejim pripade pouzijes bod A), kde je neco v tom smyslu, ze se zajimas o problemy v okoli Naskhelu a dole a az na to konto z ni vyleze, ze se ji tam ztratil manzel. Tzn. neni to tak stupidni, jak bych si myslel/bychom si mysleli.
@90210 (09.02.2014 13:13): "BG1 je v tomhle ohledu ostatne hodne podobna Icewind Dale 1, magove tady nejsou prakticky vubec potreba"
Upřímně nedokážu si představit hru v IwD bez magické postavy. Tedy dokážu, ale asi bych byl dost frustrovanej z repetetivního stylu boje.
Ono je to opravdu trhlé, jak říkal někdy Saruman. Třebas ten quest v Nashkelu, kdy máte najít toho cápka, co se ztratil v dolech (s tím zeleným prstenem). Zadá vám jej jeho manželka, která je za zamčenými dveřmi ve svém domě. Představte si ty udatné reky, kteří vylomí dveře a vpadnou uprostřed noci k rodině se dvěma dětmi s otázkou: "Nemáte nějaké questy?"
@90210 (09.02.2014 14:58): To já taky a i s následky. I jako Paladin jsem neměl moc hezký dialog se Shandalarem (datadisk). Ale ty holky mě prostě napadly, zatímco já pouze objevoval:D
@Red (09.02.2014 14:50): Ja to mam podobne, na druhou stranu ve vsech RPGckach strasne kradu, nevezmu jen to, co vzit nejde. Vzdycky prijdu do mesta, slavnostne donesu vsechny ztraceny cetky a mrtvoly pribuznych z blizkych podzemi, pozabijim vsechny prisery, ktere mesto zuzuji, mirovou cestou vyresim vsechny konflikty, takze po mym odchodu mesto muze v klidu prosperovat, akorat za sebou necham totalne vybrakovana obydli. Vzdycky mam ke konci kazdy hry strasne moc penez, ze nevim co s nimi.

Zazil jsem jedinou hru, kde moje tradicny vykradacky vadily lidem z druziny a to byla Ultima 7.
S tou Vlnou jste mě nahlodali, snad tam bude...jinak jasně že objektivně řečeno by barbar s cepem věků a nějakým luxusním palcátem vypadal a bojoval líp.

@90210 (09.02.2014 14:16): Jo já s tím mám ve hrách taky problém, často mám plán být extra zlý a nakonec moje zlé maximum je neodmítnutí odměny:D Ale tentokrát to zmáknu. Doufám.

Co se týče EE asi napíšu časem komentář, ale ve zkratce neděláš chybu. EE neurazí ale tu hru nikam neposunul. Hraješ s nějakými mody?
@Red (09.02.2014 13:41): Zla parta je lakava uz kvuli tem NPC, da se poskladat bezvadna parta Kagain, Shar Teel, Xzar, Montaron a Viconia, ale ja za zly proste hrat neumim, ani to nema smysl zkouset.:0)

Podotykam, ze hraju klasickou verzi BG. Ta EE me podle toho co jsem si vygoogloval vubec nezaujala, novy postavy maj pekne trapny xichty a nejsou tam vubec potreba. Monk je nejzbytecnejsi povolani ve vsech hrach vubec....
Jestli si to pamatuji, tak první část té halapartny je v Planar Prison (to je úkol s divadlem a Haer Dalisem) a druhou má princ sahuiginů v podmořském městě. Je tedy třeba jej pro krále zabít.

Jinak barbar je s halapartnami fajn. Ale nechtěl jsem brát Ravagera Sarevokovi. A krom toho nejlepší zbraní pro barbara je 2x flail/morningstar. Jmenovitě Flail of Ages do jedné ruky a do druhé ten co snižuje zranění ze slashing,piercing atp. zbraní (prodává jej ten obchodník - Joluv tuším - z Icewind Dalu v Copper Coronet). Flail of Ages dává největší průměrné zranění ze všech zbraní a ta druhá zbraň pak dobře hraje na již tak silné výhody barbara. Není pak problém dosáhnout toho, že budete dostávat v podstatě jen kosmetická zranění (a s pár mody to jde dohnat na absolutní imunitu na zbraně - ale to je trochu nuda).

P. S. Už jsem si vzpomněl, ta druhá zbraň by měla být Defender of Easthaven.
@Red (09.02.2014 13:41): Vidis si mi pripomenul tu vlnu v BG2, ja som v BG2 EE nenasiel ani jednu cast a este som si pamatal z minulosti, ze treba kvoli tomu ist to podmorske mesto ale nic, ako keby tam tento artefakt uplne zabudli dat.
Ale bola tam (ako v EE niekde) jedna halapartna, ktoru som si vobec nepamatal ze by tam mala byt a hodne silna ale nie ako artefakt na skladanie ale mormalne cela hotova.
Hehe já dohrál před 4 dny EE a tentokrát na klasiku - člověk paladin kavalír 14-18-18-13-13-17 (v jedničce holt musí být rukavice/nápoje pro podporu síly; ve dvojce bude těch sil posilujících věcí až moc), specializace obouruční meč.
Sestava Já-Kivan, Coran, Imoen, Rashaad (mnich je opravdu nanic), Neera (průměrná divoká čarodějka). Jiné postavy se u mě ohřály jenom na chvíli, s dobrou partou vždycky vezmu Jaheiru s Khalidem na doly a s Minscem jdu pro Dyneheir.

Ještě budu hrát po Dishonored a Heroine´s Quest za zlýho, abych vyzkoušel zlou partu. Už jsem naházel půlorka barbara 19, 18, 19, 15, 10, 10. Specializace Halapartna (jsem nikdy nehrál a těším se na Vlnu ve dvojce).
Neveril jsem, ze to jeste nekdy udelam, ale po dlouhodobym sledovani zdejsich aktivnich diskuzi o serii BG jsem to uz nevydrzel a BG jsem i pres jeho casovou narocnost znovu nainstaloval a rozehral. Vahal jsem nad vyberem povolani, lomena povolani nesnasim a nikdy bych za ne nehral, nakonec jsem se rozhodoval mezi cistym magem a bardem, trochu jsem premyslel i o klerikovi ciste kvuli pevnosti v druhym dile, ktera me vzdycky lakala, ale hra za klerika je trochu nuda. Mag pak specialne v jednicce trpi syndromem nizkych levelu, BG je typickou hrou, kde si magove na prvnich levelech ani neskrtnou, aby pozdeji vsechny plechy smetli jednim kouzlem, ale k tomu v prvnim dile vubec nedojde a hra za maga v jednicce se povetsinou smrskne na ostrelovani prakem, coz neni zrovna moc cool. BG1 je v tomhle ohledu ostatne hodne podobna Icewind Dale 1, magove tady nejsou prakticky vubec potreba a vse se resi hrubou silou s durazem na ostrelovani zdalky.

Nakonec jsem tedy skoncil u sveho oblibeneho barda, ktery v jednicce ostreluje a ve dvojce s kitem blade jde do prvni linie, v obou pripadech do toho i kouzli a povazuju ho za nejzabavnejsi povolani. Po mensi agonii pri nahazovani statu v momentu, kdy jsem uz byl ochotny to vzdat a spokojil bych se i se souctem 92, se mi podarilo nahodil skvelych 94, s tim uz se da v ramci cele sagy pracovat vic nez dobre. Rozlozeni statu 18, 18, 15, 17, 10, 16 (predem jsem kalkuloval s knizkami navysujicimi staty, coz je videt hlavne u constitution). PO dvou dnech jsem v chapteru 4 a chystam se do Cloakwoodu, mezitim jsem kompletne procistil dobre 3/5 vsech lokaci, vcetne Gnoll Strongholdu, majaku se sirenami nebo Drizzta (ukradl jsem mu jeden jeho scimitar), vsechno jde jako po masle a momentalni slozeni party je bard, Ajantis, Kivan, Imoen, Branwen a Xan, vsichni level 5-6. Branwen se chystam nahradit Yeslickem, s nim uz bude slozeni party kompletni. Chvili jsem mel v parte i Xzara, Montarona a Minsca, pomerne dlouho pak Chalida a Jaheiru, u kterych jsem trochu vahal, ale nakonec jsem je musel vyhodit, protoze jsem chtal Xana. Prekvapila me pohoda pri vymlacovani kempu banditu, kde jsem se podle mych vzpominek pri drivejsich hranich celkem zapotil, zvlast pri souboji s bossy, ti ale tentokrat popadali ako svestky, naopak jsem mel velky problemy s Nimbulem, vrahem kterej na me cekal po navratu z Naskelu. Toho jsem driv ani nezaznamenal, protoze stejne jako ostatni assassini padl po prvnich par ranach (co taky cekat, kdyz jde sam proti sesti lidem), ale tentokrat mou po bojich zdecimovanou partu zabil asi 10x a nakonec mi pomohla az mistni straz.
@Zero (28.01.2014 18:44): Asi se to dá nějak vyřešit přes konzoly. Bylo by to na delší popis (jak ji zprovoznit si vygoogluj). Za druhé si napiš pro radu třebas na http://forums.gibberlings3.net/
Měli by ti poradit, kterého z duke Beltů (je to Belt ne Eltan) přivést zpět přes konzoli (toho správného asi najdeš i přes shadowkeeper - resp. jeho kód). Pak by to mělo fungovat. Sám se v tom tolik nevyznám (musel bych hru instalovat a s ní několik dalších věcí). Tak to zkus na tom fóru G3.

P. S. Občas se něco takového stane. Ale že nemáš vícero savů... To je trošku zkušeného hráče nehodné. ;-)
A mně bylo divný, proč jsem někde v návodu četl "Vévoda Eltan nesmí za žádnou cenu zemřít!" Tak teď už to vím, díky Zero :)
Tak jsem to zase nedohrál. Už jsem byl u Sarevoka v paláci, ale při souboji mi začala pořád chcípat hlavní postava (někdy tam byl flame strike, někdy bez zjevného důvodu).

Až google mi prozradil, že je to kvůli tomu, že jsem nechal zemřít oba ty politiky. WTF? To mi to jako hra nemohla nějakým normálním způsobem oznámit místo toho, aby mi furt zabíjela hlavní postavu?!

Dřívější save samozřejmě nemám, takže si holt zase počkám pár let, než se mi bude chtít znovu věřit, že ta hra stojí za dohrátí.
Nemáte někdo stažený nástroj erineye (házení statistik) od Vlasáka? Hledal jsem ho na Sigilu, leč nenalezl.
@90210 (22.12.2013 22:43): V BG1 si prostý lid stěžuje na to, že se železné nástroje, včetně zbraní, poslední dobou častěji lámou. Mohla za to nekvalitní ruda z Nashkelu, neboť ji nechával Mulahey kontaminovat. Obdobně lidé uvádějí, že rudy z Nashkelu je méně a je nekvalitní. Právě v důsledku toho Železný trůn ovládl trh s rudou ze Zahaleného lesa.
@Jab (22.12.2013 10:20): Myslim, ze se normalne lamou i ve dvojce, akorat tam je uz od zacatku dostatek kouzelnych zbrani, takze to potkalo malokoho.

Ta zelezna krize z jednicky podle me spis byla o tom, ze se sabotovaly zelezny doly v Naskhelu, zelezo bylo nepouzitelny, vzrostla poptavka a Iron Throne ten trh mohl posefovat z utajenych dolu v Cloakwoodu. Nebylo to tak, ze se najednou zacaly lamat zbrane, ty se prece lamou bezne...I Icewind Dale se tusim lamaly taky.
V BG2 už se zbraně nelámou. V jedničce je to výsledkem té krize a nízké kvality rudy. ;-)
Vlivem železné krize se mi obyčejné zbarně mohou rozbít, ale magické prý ne. Podle čeho poznám jestli je zbraň magická (nerozbitná)?
@7c (27.10.2013 15:37): Ak ešte niekto preferuje BG s widescreenom, bez WS s čiernymi okrajmi po stranách alebo so stlačeným obrazom sa ešte dá chápať, ale tá káva so smotanou je fakt trochu moc.
@John Mirra (27.10.2013 14:13): Původní hra ale nebyla určená k rozmazanému hraní - hrála se v nativním rozlišení. Až s příchodem LCD a širokoúhlého rozlišení se to změnilo. Widescreen mod tedy v podstatě opravuje hraní na LCD monitorech.

Ale samozřejmě, osobní preference jsou osobní preference (někdo taky pije kávu se smetanou a cukrem).
Ten Widescreen mod instalovat určitě nebudu, jsem ujetej na tu starou grafiku a tak, má to pak pro mě takovej ten správnej BG feeling :) Ale za ostatní tipy dík, projdu to a něco z toho vyzkouším.
@John Mirra (27.10.2013 13:32): Naposledy jsem si nainstaloval tyto:

Baldurdash Fixpack
EasyTutu
BG2 Fixpack
One Pixel Productions
Spell Revisions
The BG1 NPC Project
Ajantis BG1 Expansion (nyní bych ho vynechal, neboť Ajantis byl až příliš ukecaný)
Finch NPC (sympatická knihovnice)
BG1 Unfinished Business
Song and Silence (některé komponenty pro mou bardku)
Rogue Rebalancing (některé komponenty pro mou bardku)
Tutu GUI
Widescreen mod

(Mody jsou uvedeny v pořadí, v jakém je vhodné je instalovat.)
U jedné mé postavy se píše, že je prokletá a nedá se s ní hýbat. Dá se toho nějak zbavit?.)
Mohl by mi někdo prozradit jméno použitého fontu v IE hrách? Nemůžu se ho dogooglit. Díky.