Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Je to divné, ale ačkoliv souhlasím, že Divinity je v jistých věcech lepší RPG, nakonec to z těch dvou her bylo zrovna Divinity, kde mě boj a nesutálé žonglování vybavení přestalo po půlce bavit, zatímco DAII hraju už podruhé...

Zrovna to sbírání bylinek mají vyřešené docela dobře, sbírání jednotlivých kusů je opruz který težko může někoho bavit dlouhodobě (v Inquisition mi to přišlo jako krok zpátky).
Tohle je fakt... špatný. Souboje možná vypadají o fous lépe, ale hrají se tedy hůře. Mělo to asi vyjít v silně zhuštěné formě jako datadisk k jedničce, to by snad nějak šlo. Ale ta účelovost... Dyť v Kirkwallu ani vývojářům nezbylo na barvu proboha a všechno je tak v základní barvě materiálu. :) A ty cca dva dungeony a tři venkovní lokace, které se opakují. A absence skillů (asi by totiž hráče zbytečně obtěžovaly)... A de facto i vybavování společníků. A nejhorší jsou ty bylinky. Člověk najde, kde rostou a už je nemusí sbírat. WTF? Hele, tohle je RPG pro děti do šesti let. Má pár světlých příběhových momentů, ale ta debilita je opravdu všudypřítomná.

Ale co bych se vztekal. Je tu Divinity: Original Sin a přijdou Pillars of Eternity, Torment: Tides of Numenera a další. Něco z toho mě určitě bude bavit.
Mě teda nejvíc irituje vzhled soubojů. Dost si potrpim na estetiku a prostě když někdo s obouručním mečem seká rychleji než Jedi se světelným mečem tak mi to přijde směšné. Zlatej Sten! Ten než se tím rozmáchnul, tak byl jeho protivník už dávno mrtvej.

No uznejte: /watch?v=DtVwji5Cesw
Stačí mrknout na první minutu a absolutně ztrácím vůli si hru pořídit, i přes to že jsem DAO zbožňoval.
Dohráno. Bavilo mě to především kvůli dobrodružnému příběhu. Líbila se mi víc jednička ve všech ohledech, taky jsem ji po dohrání dvojky znovu rozehrál.
Co bych vyzdvihnul jsou některé aspekty příběhu, které často nečekaně spojují hlavní questy s těmi vedlejšími. Stinou stránkou je že to je na úkor výběru hráče, který potom mnohdy musí dělat něco co by hráč/jeho postava nikdy neudělal. To je všude, jen je to zrovna tady dost vidět.
To ostatní jako vývoj postavy či mechanismus bojů za moc nestojí. Grafika je možná naleštěnější než v jedničce ale postrádá její poctivost a styl.
Sniž obtížnost. Tady se o nějakém taktizování nedá mluvit, souboje mě štvaly- ale aspoň utíkaly rychleji.
Nepřátele spouštějící se po provazech na bojiště jako SWAT tým a ještě po vlnách, to považuiju za nejhorší vlastnost této hry. Koho napadlo, že takový přístup ke spawnování nepřátel je dobrý O.o
Já dopadl úplně stejně, rozehrál jsem to o víkendu, neb si procházím oba díly před Inqusition. Za ty roky jsem zapomněl, kdo je kdo, o co de, atd. :D A přesně jako Red, z vysoký obtížnosti na normální a jedu to jako čistě akční hru. Jelikož hraju za Vrahouna, veškerá taktika jde, při zhmotnění enemáků ze vzduchu 3x za souboj, úplně do kelu. Prostranství jsou stísněná a nedá se moc dobře manévrovat. Souboják je prostě jinej než v prvním díle a v návaznosti na stísněnost prostorů a teleportaci nepřátel je jednoznačně horší. Naopak postavy, rozhovory a ta omáčka okolo, jsou zase rozhodně lepší tady. Škoda těch divných designových rozhodnutí, mohla to být fakt výborná hra.
Hmm píšete že na vysokou obtížnost začíná zábava, to u mě skoro frustrace. Chápu třeba že při spánku nebo při nějakým cvičeným přepadu se může stát, že se protivník objeví v zádech, ale tady je to pravidlem. Co potom s taktikou? Zezačátku jsem si poctivě jel na nightmare a ovládal všechny členy, ale při objevujících se soupeřích v zádech a relativně malém množství schopností moc o taktiku nejde. Navíc je absolutně nepřátelská kamera, která se nedokáže dostatečně oddálit a ten nadměrný počet soubojů kdy každé prostranství znamená další souboj. Prostě to nakonec dopadlo tak že jsem si snížil obtížnost na nejjednodušší a sekám svým obouručákem sám. Se zraněným někdy odběhnu a nechám ho nabumbat.
Jako ten systém jsem pochopil, jen mi neštymuje ten nabízený text k tomu co potom řekne. Dejme tomu chci přátelsky popíchnout a on ho setře hrozným způsobem.

Ten problém mám tenhle: http://answers.ea.com/t5/Dragon-Age-2/Mi ... litches/td-p/2819870, respektive žádná duha zatím ale třeba v cut scéně chybí postavě textura brnění (je vidět jen hlava a ruce levitující ve vzduchu). Právě jsem myslel že je to zmrvenou instalací HD textur, ale je to nekompatibilitou ovladačů graf.karty s hrou.
@Red (03.12.2014 16:24): Horší grafika? Máš HD texture pack? Já osobně hraju dx11 s HD packem a vším na nejvyšší a vypadá to mnohem líp než jednička. Hlavně postavy jsou mnohem detailnější a vymazlenější. (ten efekt vypadnutí textur jsem zažil jen jednou u bot nějakých npc, ale jinak ne)

Ohleně "odpovědí" - doporučuju kouknout do manuálu co přesně znamenají jednotlivé ikony odpovědí - takový detail, že daná odověd může být urážlivá je u jednoho typu odpovědi zmíněna...

@Marcusss (01.12.2014 11:01): Rozehrál jsem taky, ale už tě asi nedostihnu. Mám dojmy ze včerejška: horší grafika než v jedničce, vypadávaj mi celé textury což jsem pochopil jde odstranit pouze neužíváním dx11, po každých pěti metrech souboj a dialog ve kterém obvykle moje postava někoho urazí když řekne něco jiného než jsem chtěl. Nepropadám skepsi zatím, ale na nejhorší úvod do hry to docela aspiruje:)
@Marcusss (01.12.2014 11:01): Blasphemy!!! Už chystám hranici :-D

Já jsem taky kolem těch 10-15h v prvním gameplayi a když zatím nebudu hodnotit ty základní věci jako soubojovej systém a příběh, tak mi docela vadí změna modelů oproti jedniččce, mj. hlavně u darkspawnů, Flemeth a qunari

U Qunari je vidět, jak tam potřebovali dát zase nějakou ultra mega cool rasu s rohama, aby to hráli i malí američani, jen se divím, že jim nepřidali ještě srst a ocas :-D. Zlatej Sten.

P.S.: A ano, vím, že to "napasovali" do lore, ale i tak je jasné, že v origins s myšlenkou absurdních rohů nikdo nepočítal
Tak zatím mám za sebou 10 hodin hraní a musím říct, že mi dvojka přijde mnohem lepší než jednička včetně Awakeningu (který mi až na skluzavku na konci přišel lepší než Origins). Jakože opakující se jeskyně je opruz, ale souboják je živelný a narozdíl od jedničky mě fakt baví. A příběh a postavy jsou imho živější... zatím spokojenost (a s HD texture packem to vypadá i opravdu dobře).
@Borghal (22.03.2014 17:09): Souhlasím s tebou výhradně v případě Deliverance: Kingdom Come, který se křečovitě drží reálií. Jinak si nemyslím, že - a nemluvím rozhodně o davech - obyvatelstvo by mělo být homogenní ve fantasy hře, kde je příběhem několikrát podpořena migrace obyvatelstva a to v podstatě v mohutných vlnách.
Nebavím se o konkrétních dobách - bavím se o specifických podmínkách -> podnikáš mořeplavby, cestuješ kurevsky daleko = vracíš se se suvenýry, lidi nevyjímaje. A ty lidi, pokud nejsi totální idiot, conquistador nebo jiná svině, budou chtít navštívit tebe.
Mně je u řiti, jestli RPG bude mít rasu tu a tu. Když tvůrci pracují s universem, kde holt je důvod jejich nepřítomnosti jasný jak facka, tak se přes to přenesu. Asiati nefňukaj vůbec (as far as I know..). Zřejmě zástupci černé rasy zase vznesly nevole, a Bio bylo nuceno vyhovět. njn Amurikaaa!!. V Zaklínačovi nigga rovněž nenajdeme. A jak se dalo čekat, jen USA zapyskovala..

Jenom to pak vypadá divně, dva díly po černé pleti ani prd (zásadní role), a Inkvizice zničehonic otočí o 180°.
@Sinister (22.03.2014 17:00): Ani takový Liverpool, město s nejstaršími menšinovými komunitami v Anglii, tou diverzitou moc nehýřil až do 16. 17. století.

Vůbec to nepůsobí uboze, spíš je ubohé, jak se dneska lidi pozastavují nad tím, že v x není zástupce y, bez ohledu na to jestli to má nějaký další smysl.
@Borghal (22.03.2014 16:37): No, pokud je ta hra 1. inspirovaná, 2. rozlezlá po kdejaké prdeli, člověk by očekával nějakou diverzitu. Speciálně u dvojky rozhodně - přístavní města vždy byla nejkosmopolitnějšími, působí přinejmenším uboze, když tomu tak z jakéhokoli důvodu není.
@účet smazán (22.03.2014 14:38): Byly. Spousta banditů a nájemných vrahů byla černá i mezi Vránami. Pak v trpasličím městě spousta chudých trpaslíků byla černá a opět i mezi najemnými surovci a zloději byly černí. Dokonce mám dojem že i mezi chudými elfy byly černí, stejně tak několik mágů ve věži.
@Jack_Dark (22.03.2014 14:05): V Originu stopro černí nebyli. Mám pocit, že na to Bio vydalo report, že černoši žijí dáááleko na sever - Rivain (Isabelina domovina). Ferelden a okolí obývaj jen bílí. DA II už možná lízlo nigga rasu (fialovo-černo-hnědý odstín xD), ale jen v NPCčkách, a těch bylo minimum. V companionech jsme čmouda neměli. Inkvizice bude fušovat hned od několika území všech světových stran, i North. A samozřejmě už jedeme na Frostbitu, takže je výskyt rozmanitosti a pidi detailů povinností, na bílejch se tak vyřádit nejde.
@LuccinyHry (07.03.2014 15:40): A samozřejmě jakýkoliv "dohled/stalking" vše ještě zintenzívní. Lidi to nasere. Potajmu se budou kout pikle. Viz Origin za Mága v Pramenech > plán útěku (zničení GPS filakterií).

Ano souhlas, téměř každý mág, na něhož jsme narazili, měl dvojí tvář a jen málokdo si uchoval tu paragon stránku. Snad jen Bethany si držela odstup od všeho.

Magistry evidentně pokaždý pohltí chamtivost a zmagoří, tak je bych "naháněla", oni "sbírají" a kazí mysl těm ostatním. Je láká zkoušet "neprobádané/zakázané/ancestors praktiky".
@Dorian (07.03.2014 13:31): Imho se ukázalo, že mágové prostě nejsou schopní svoji moc kontrolovat - a vzhledem k tomu, že ta moc má v rámci světa DA destrukční potenciál, který nemá konkurenci, tak ji musí kontrolovat někdo za ně.

O ztraceném případu Andersovi ani nemluvím, ale celkově se ukázalo, že většina mágů, co jsme potkali, skončí jako blood mage nebo abomination buď proto, že chce (z čehož plyne nutnost jejich kontroly) anebo proto, že ho k tomu dožene represe mágů --- takže je z toho začarovaný kruh, který v tom statu quo před koncem DAII prostě nebyl trvale udržitelný. Navíc Tevinter, kde mají mágové svobodu, nezní jako moc hezké místo. A byli to zas nekontrolovaní mágové a jejich touha po neomezené moci, která zpackala celý ten darkspawn. (Jo a taky mě naštvalo, že Orsino byl v kontaktu s tím vrahem Mrs. Hawke, ale to je individuální případ.)

Tzn. kdyby to někdy došlo k podobné volbě jako v ME III, kdy jsi mohl zničit veškerý umělý život, tak já v DA každopádně volím zničení magie :)
@Sinister (07.03.2014 14:36): Tady každej nabývá dojmu, že když to dítě čeká Morrigan, čili über dark witch bitch, tak i to dítě automaticky bude evil bitch King Saurono-Voldemort, Joffrey Baratheon z GoT :D. A zrovna vás Bioware setřou a vytvoří vám verzi hodného Ježíška. xD

Vy s tou mocí poráád. xD

// doufejme, že release na Q3 2014 dodrží.

// Ještě mě tak napadlo, Sebastian je jedinej, kterej se nedá naverbovat do end grupy, když Andersovi hrábne. Fenris, byť nesnáší mágy, ale máte jej friendly, za Váma no problemo půjde. Seb ale nikoliv. Podraaaz.
@účet smazán (07.03.2014 14:18): Já jsem Alistaira nahradil Loghaina jako jednou ze dvou postav, která dává smysl! :D Samozřejmě jsem se jmenoval rádcem královny. A tak trochu doufal, že se s ní nějak skamarádím... Chci mít královskýho potomka a ještě k tomu démonskýho potomka. Rodinný typ nebo co :D
@Dorian (07.03.2014 13:31): Templáři jsou hlavně nudný. Kdyby tak alespoň byli sympatický jako Hlídka v Ankh-Morporku, neřkuli měli šéfa typu Sam Elánius. Nebo alespoň měli jinej popis práce, než být jew-hunt... sorry, mage-hunteři a/nebo dozorci v koncentračních táborech.
Popravdě nechápu jak někdo může sympatizovat s templáři. Pro mě byly mágové jasná volba, nejen kvůli Andersovi kterej mě tim svym nápadem ostatně dost nasral. Svoboda je důležitější než bezpečí.
@Redfield (07.03.2014 13:01): Tak tam byli Paladinové, né templáři, ale vizi měli stejnou, teď to čtu na wiki. To sice pravda, ale měli svá území, a taky se jim nelíbilo, když jim na půdu vstoupili ti druzí. Si pamatuju, že jsem chtěla patřit k mágům, ale jelikož měli ten debilní quest přinýst ovci z prdelní vesnice někde za horama x kiláků k mostu do kláštera bez újmy na ovčím zdraví, což bylo někdy nadlidský výkon. Tak to raději jsem makala pro guildu žoldáků, resp. drakobijců.