Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

AI není masovka. Milion mi nepřijde málo. Spíš mě zaráží kolik lidí hru hrálo a dohrálo... Díky achievmentům na steamu je vidět, že hru dohrálo jen 17,1% lidí. Pátou (!!!) úroveň dokončilo 34.3% lidí. Tohle není normální. Sice by to mohlo vypovídat, že hra je těžká/špatná , ale tyhle nízký procenta má dneska spousta her, ne-li většina. Proč si lidi ty hry vlastně kupujou...?
Hmm, ako si tak pozerám vgchartz, tak sa tam udáva údaj 1 550 000 predaných kusov pre Alien: Isolation a to je ak dobre viem bez digitálu. To už neviem, nakoľko je tá stránka spoľahlivá :)
@Maximus (22.01.2015 16:54): Žijeme v době, kdy něco jako metacritic nemá žádnou výpovědní hodnotu. Hru, jakou je Isolation ohodnotí na MC pár stovek lidí z toho milionu, co si to koupili. To je něco, jako kdyby jsi si se pokoušel na moři najít zrovna skákající hejno ryb. CM je hra děsná, ale je to FPS a navíc falešná reklama. To pomohlo marinákům a uškodilo Izolaci. Isolation je kvalitnější hra, než marináci ovšem není ani z daleka cílená na tak široký spektrum lidí, ergo není tudíž tolik zisková.
On je důvod k tomu proč tento typ her dělaji malá, nezávislá studia. Možná je ten milion úspěch, ale možná taky ne. Jde o to kolik je stál vývoj a reklama, což asi nebylo málo.

Jo, kdyby v možném sequelu spojili dobrou akci a stealth....to by bolo jiné kafe. Je tu však otázka toho, zda by něco takového dokázali vytvořit.
@Garret (22.01.2015 17:04): Čo je zaujímavé, lebo survival hry na tom nikdy neboli lepšie a predávajú sa ako teplé rožky.

Single veci -
The Forest (dá sa to označiť ako survival horor) - určite to už predalo okolo pol milióna a je to len na PC a stále early access. (7 mesiacov je to vonku)
The Long Dark (tiež sa to dá označiť ako survival horor) - Len PC a už to predalo 250 000 kópií. (4 mesiace vonku)

MP survival - DayZ - už takmer 3 milióny predaných kópií a stále len PC.
Rust - má už tiež viac ako 2 milióny a stále len PC.

Neviem no, či za to môže naozaj nepodarok Colonial Marines, náročnejší a pomalejší žáner alebo menšie náklady na marketing (čo bude blbosť). Lebo Alien je určite stále celosvetovo veľmi obľúbená značka. 1 milión nie je málo. Ale od AAA hry sa čaká viac. Taký Tomb Raider predal za prvé mesiace 3,5 miliónov a distribútor s tým nebol spokojný.

Ja len dúfam, že tie predaje sú dostatočne atraktívne na to, aby sa Alien v podobnej kvalite vrátil a aby to netrvalo veľmi dlho. Lebo je to môj obľúbený vesmírny zmrd :)
@pajmič (22.01.2015 16:31): Ale zijeme v dobe internetu. Vsade su dostupne reakcie hracov a recenzie. Colonial Marines dopadlo hrozne a 45% (od uzivatelov 34%) na metacritic je jasnych, ale Isolation tam ma 81% (od uzivatelov 84%). Jasny kvalitativny rozdiel, nemyslim si, ze by ten neuspech bol v tom, ze sa ludia bali nekvalitného materialu. Skor si myslim, ze Colonial Marines bol vacsi popcorn, jednoducha akcna hra a malo to aj perfektnu reklamu v podobe vymysleneho traileru, co v hre ani nebolo. Isolation nie je az tak jednoducha hra a uz vobec nie tak akcna. Mozno za tie mensie predaje moze aj toto. Lebo Alien znacka je celkovo dostatocne celosvetovo znama aby to pritiahlo hracov a hlavne ked je hra kvalitna.
@Maximus (21.01.2015 19:56): No, vzhledem k tomu, že ta hra vyšla na pět platforem a maji to být prodeje za 3 měsíce, tak to tedy velký úspěch není.....spíš naopak. Já bych se tím tedy moc nechlubil. Colonial Marines za prvních pár týdnů vydělal víc, než Isolation, což je velice smutné. Holt to nesedne každému a nebál bych se tvrdit, že je tu i určitý paranoidní pocit ze strany zákazníků. Kdo by se nebál po majstr šlichtě, jakým byli Marináci.
Teraz som napísal zaujímavosť koľko sa predalo kópií hry za 3 mesiace a teda na to, že je to AAA horor, to nie je nejaké veľké číslo. Každopádne dúfam, že to bude stačiť na to, aby sa Votrelec vrátil.
Tak jsem to nakonec dohral, na hard. Celkem dobry, ale uprimne receno kdyby se u generatoru proste znicilo hnizdo a nasledne proste zdrhlo z rozpadajici se stanice, asi bych byl radsi.

Takhle mi to prislo dost natahovane a ze by me bavilo se schovavat pred alieni AI, ktera je najednou nekolikrat agresivnejsi, to fakt ani moc ne. Desna prdel pobihat jednim koridorem tam a zpatky s alienem kterej je 90% casu privarenej do 10 metru ode me.
A:I vyhrálo na Tiscali nejlepší akční hra roku s verdiktem:

Jediná hra, ve které se můžete hodiny schovávat ve skříních a vůbec to není otravné či nudné.

Akční hra roku jak řemen :-D
Tak tohle je ta slavná scéna s Ellen Ripley a jejím spodním prádlem...?

Ha ha nemohl jsem odolat. Náhodou jsem na to dneska narazil... :D

Jinak ve hře jsem dohrál tuším osmou misi a čeká mě "asi" retrospektivní výsadek na LV-426. Hlavně u mě hra boduje atmosférou. To je paráda.. Už nejsem tak paf z prostředí i když je to stále nádhera. Jen nevim ale co si mám myslet o "inteligenci" vetřelce. Je fakt, že se nechová jako panáci ve stealth hrách obecně, ale nevím zda to nazývat inteligencí.

No a pak mám taky výtku k tomu jak dupe jako slon. Sice jasný, že je to pro to aby ho člověk slyšel, ale je to fakt přehnaný. A model aliena by mohl být oslizlej. Sliz kape jen z ventilačky když je nahoře, ale když chodí a nebo hůř vás kouše tak žádnej sliz není.... škoda...

Celkově ale pro mě parádní zážitek.
Eh, prvnich par hodin za mnou, libi se mi jak to vypada, libi se mi jak to zvuci, libi se mi atmosfera, akorat jaksi me to vubec nebavi >_>
Tahl hra je teda fyzický zážitek.

Btw. kdo si v týhle hře vypne hudbu, tak je barbar. To je jedna z nejlepších věcí, jak využívají geniální původní hudbu Jerryho Goldsmithe. A ano, bojím se, jako jsem se ještě asi v žádné hře nebál, a to že za to může z velké části hudba, je pochvala té hudbě, ne že si ji kvůli tomu vypnu, to bych byl magor, proč bych to jinak hrál...
Řešili jste někdo problém s nefunkčním antialiasingem? Hraju sice v nativu, ale občas je to dost hrůza. Ať nastavím cokoliv z těch tří možností nic nefunguje. Podle fór to asi nemá řešení. Jediná rada je downsampling ze 4k což se obávám můj komp už nezvládne, tak to ani nechci zkoušet. Nefunguje ani vynucení AA přes drivery.

GF660 drivery 347.09 (předchozí drivery nastejno)
@fak (29.12.2014 06:30):
Ona i ta představa toho že dva dny budeš dělat systém je dosti špatná. Systém má mít v sobě co nejméně bordelu už od začátku. Sedmy samotný máš nainstalovaný do hodky. Já osobně pak přidám DX, Kodeky, Physx, Ovladače na grafiku, něco málo k desce, Office a jsem připraven na fungování (přijde na to, kolik času ještě sežerou aktualizace všeho včetně woken). Zabere mi to maximálně celý den (ale to je i praxe, dělám v tom oboru - IT). Nicméně chápu, je to příliš radikální a určitě se najde jiná cesta. A určitě nemáš zač! Dej pak vědět, jak jsi pochodil - klidně PM :)
@Honzek (28.12.2014 20:11): Psal jsem včera na SEGA podporu, tak uvidíme, jestlli vůbec něco odepíšou. Na Steam fóru je další hromada lidí se stejným problémem. Vyčistit nebo zformátovat disk a začít na novo je možná taky řešení, ale příliš radikální. Mám tento PC jen na hry, tzn. 1 terra originálních her, a srat se dva dny s instalací win, všech možných prográmků a her, to rozhodně nedám kvůli jedné hře a nejistému výsledku.. Ale díky za nápad.

@Garret (28.12.2014 22:14): Zajímavý nápad, popřemýšlím o tom..
Já furt nevim co maj lidi s těma úplně nejnovějšíma ovladačema. Někdo se snaží zprovoznit deset let starou hru, jasně tohle není ten případ, a první geniální rada co dostane je, aby si tam dal nejnovější drivery a directx a nejlíp ještě třel kabel od napájení ebonitovou tyčí... No jen takovej povzdech no...
@fak (28.12.2014 07:32):
Přijde mi to jako dost individuální problém díky němuž bych hru neházel do pytle s odpadem. Zkus formát a čistý systém, někdy to pomáhá. Do budoucna budeš ještě rád, že jsi čistil :) Někdy PC stačí vyčistit a nainstalovat nejnovější ovladače ke všemu. Ale jak říkám, je to dost individuální, PC je prostě odjakživa věc, která je těžce nevypočitatelná a udělat hru aby fungovala všem bez výjimek (na všechno možných sestavách), je opravdu těžké.
Já se z toho zblázním..!!! Měl jsem problém s pádem hry díky "AI.exe has stopped working", který jsem rozchodil díky ověření integrity hry, ale problém se mi vrátil na jiném místě. Vždy na stejném místě.. Už sem i odinstaloval a zase stáhnul ze Steam, ověřil asi 6x, začachroval s ovladači, nastavením, prostě COKOLIV!! a stále stejné. Tahle hra je jako splněný sen, ale takový, ve kterém vám nohy zamrznou na místě když se potřebujete pohnout dál.. kuuuu*va!!
@ještěr (10.12.2014 00:39):
Ten je taky naschvál dojebanej když tam lze získat trofej, pokud v něm nechcípneš. Já sem si ho dal na hard za tři hodky i s nehtama, ale chcípal jsem - už tam mám jistou metodu :-D

P.S. mám radost vyšel patch, kterej:

Alien: Isolation dostává novou aktualizaci, jež všem majitelům hry zdarma dodá nové úrovně obtížnosti. Ty nesou jména Nightmare a Novice a mají za cíl zpřístupnit hru širšímu publiku, než jako tomu bylo doposud.

Hurá na Nightmare - takže bacha, mohl bys tam v tý nemocnici zůstat i hodin 40 :-D
@LuccinyHry (09.12.2014 21:24):
No tak to záleží opravdu na daném jedinci jak se s tím popere. Já se tím na hard prodral za cca těch 20 hodin, ale je pravda, že jsem na tuto obtížnost moc loď neprolézal, holt pud sebezáchovy :)
Takže hraju třetí misi. Přijedu tranzitem na "rozcestí" s úkolem dosetat se do seegson communications.

Dotazy:
1) proč jsou přístupné dvě další lokace "stroní plošina" a "obytné věže" resp jde přivolat tranzit a např do obytné věže vstoupit. Což je jak jsem nakoukl další mega lokace, kde podle mě nemám co dělat.. nechápu tedy proč je přístupná..

2) sebral jsem nějakej bazmek "přístupová ladička" se to jmenuje. Jenže.... já blbec z té místnosti utekl když se do ní vraceli. No jo jenže teď v té místnosti choděj sem a tam tři týpci s kvérem a já nemam šanci se přes ně dostat. Možná se mi to náhodou povede. Je ale nějaký herní způsob jak je odlákat...?

Hraju na hard.

btw: ta čeština stojí místama pěkně za vyliž prdel..
@Honzek (komentář): " hry. Pokud se vydáte do vod HARD obtížnosti, počítejte klidně se dvaceti hodinami. Pokud povalíte klasickou střední obtížnost, počítejte s 10-15 "

Nevím hele, já to hrála na hard (dvakrát jsem to myslím stáhla na easy, když mě dvacetkrát zabil stejnej android), a vyšlo mi to skoro na 30 h. Záleží asi, kolik toho prolézáš, ale mě příjemně překvapilo, až jak dlouhá ta hra byla.
Chtěl jsem ti to napsat už včera, ale strašně jsem se zlískal: Crew Exp. je to nejlepší z Aliena, ale trvá jen chvíli. Jedná se o "čistý" gameplay, nezatížený sbíráním věcí ke craftování, či šmejděním za účelem bohapustého kochání, protože ti jde 90% času o život. To vše v legendárních situacích legendární posádky legendární lodi, takže by se našinec kochat i chtěl, ale stejně jako Ripley ve filmu "není čas"...
Nakonec jsem začal normální hru a DLC nechám na potom.

Úplně si stříkám blahem do trenek.. Ten smysl pro detail.. Nádhera..
Po všech těch podzimních hrách to vypadá, že nakonec bude alien alespoň pro mě to nejlepší a se slušným náskokem, co tenhle rok vyšlo.
@Cobot (08.12.2014 19:13): Návaznost na film neztratíš. Nostoromo je totiž stejný typ lodi jako Sevastopol na kterém se hra odehrává. Byl jsem fakt mile překvapen jak moc jsou interiéry stejné. A btw. atmo ve hře je budována pěkně pomalu a citlivě a nevím jak v DLC, abys nebyl vržen přímo do akce.
@Cobot (08.12.2014 19:13): Ja som viacmenej začal oboma DLC, presne z toho dôvodu. Mechanizmy hry sú ľahké, skrývať sa pred votrelcom a nedovoliť mu, aby ťa videl, potom ti pomôže len plameňomet. Ak ho nemáš, tak máš smolu.
Je crew expendable úplné oddělena od zbytku hry?

Zrovna jsem pro lepší atmosku dokoukal film a rikal jsem si, ze dam prave crew expendable a pak hru jako takovou. Jen bude možná problém, že neznam mechanismy hry. Takze zacinat s DLC může byt komplikované..?

Zas hrat to až po hre se mi nechce. Ztratim navaznost s filmem. Co myslite?
Cobote, za tak kvalitni hru money doesnt matter. Nebo si to cucni z netu a bud v pohode:)
Jo to oznámili rovnou že to budou jen survivor mapy. O ničem, a velká škoda. Měli se na tohle vysrat a udělat pořádnej story prequel expansion.
Koukám že tohle voní krásně utracenýma osmi eurama:

Welcome to Corporate Lockdown, the first expansion pack for Alien: Isolation. This pack features three all-new maps: for Survivor Mode, a time-based challenge to test your skills.

Can you evade the Alien for long enough to survive or will you try to take the Alien head-on?

Three new maps, stretching from the Corporate Penthouse to the Medlabs.

New playable character Ransome gives you the firepower to take the fight to your enemies.

Upload your best times to the Alien: Isolation leaderboards and challenge the world.

Zoufalost.....