Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ferdish (19.06.2016 17:04): Čo máte proti tým EE edíciám?
Mne vôbec nepríde tá inicatáva zlá (zobrať starú hru a oprášiť ju - okrem BG1 som všetký Infinity Enigne hry hral, tekže pre mňa je zbytočná, no pre nové generácie to môže byť impulz k zahraniu), alebo je to kvôli Dragonspear datadisku?
@Bragi (19.06.2016 12:20): S tou EE mi hovoríš z duše. Pamätám sa, keď som si v 2009om zohnal BG1 aj BG2 s datadiskami, vtedy ešte ako warez - bol som iba chudobným študentom :D. Prešiel som obe niekoľkokrát a aj keď som ich neskôr už nehral, image mi na HDD zostali, až kým mi jedného dňa neexol a neprišiel som o všetko :(. Zohnať dnes originálku bez EE za rozumný peniaz sa dá zrejme už len na Aukre...
Stesi to měli koupit dávno, negři. Bylo to tam už věky, skoro eony...
@mazar1234 (10.07.2015 16:15): Ja som mal recenzentske verzie, ktore neboli na mojom ucte :) Takze ano, aj ja viem, ze ten novy obsah za vela nestal. Ale aj ked to bude aspon priemerne, stale este MOZNO bude o co stat :)

@Tulareanus (10.07.2015 16:10): Nikde som nic konkretne o tom nenasiel. Vypomahal s pisanim?

Edit: Tak som nieco nasiel - kritizoval ich text! :) "It transpires that Chris Avellone was brought on late in Dragonspear’s writing - playing the campaign through and offering a “couple of pages of hate” - suggestions for the team to work on." Zdroj
@MickTheMage (10.07.2015 16:02): Ahááá korytnačka nemá EE.
Áno určite existuje šanca že to bude najlepšie RPG histórie, ale vzhľadom na to, že všetko čo bolo v BG 1+2 EE pridané Overhaulom ma prakticky vôbec nezaujalo, čiže moja viera v ich schopnosti vytvárať vlastný obsah je mizivá.
Mňa by skôr zaujímalo, čo s tým má Chris Avellone? Robil na tom niečo, či ho iba podplatili, aby napísal teplé vety na ich web?
ale abych srovnal skóre :D

„Sarkasmus je poslední útočiště těch, kdo prohráli.“ (R. Hoover)
@Isaac (10.07.2015 13:09): Môj názor na Overhaul games sa s Jabovým úplne rozchádza (presné je Overhaul games nie Beamdog).

"Po tolika letech?" - Jj presne tak. Načo sa cpať do niečoho, čo je už dávno hotové, uzavreté a ukončené. To mi príde ako keby som začal vyrábať nejaký Star Wars film odohrávajúci sa medzi epizódou 4-5. K čomu také hovadiny.

Další datadisk se má odehrávat před tutorialem původní hry. Postavy budou moci dosáhnout až šesté úrovně a půjde o odhalení rozsáhlého spiknutí v Candlekeepu a okolí.

Autoří však naštěstí plánují dalšími přídavky doplnit všechny mezery v ději. Dojde tak například na první setkání s Imoen. První dobrodružství aneb veselou taškařici z dětství charname po stopách ztraceného stěněte, záchranu charname z chrámu Bhaala atp.

Baldurs Gate je zoufale nedodělanou sérii a my máme štěstí, že se ji ujali skuteční mistři v oboro z Beamdogu, aby ji vylepšili.
@Sadako (29.03.2015 03:46): finální souboj jsem hrál s level capem a patřil asi mezi stejně tak těžké jako s Driztem, tedy jen časově náročný. Zručná kittingovačka udělala ze Sarevoka nejpomalejšího běžce ve hře "máš babu" :D
Level cap řeší level cap remover, celkem se divím, že to někdo hraje bez něj.

A souboj se Sarevokem je imho těžký dost.
Hele, jeden kamarád se v Baldurs Gate nikdy nenaučil kouzlit a celé to odložil, že pravidla jsou moc těžká na pochopení. Dotazů na armor class (proč mě zasahují, když mám 10?) jsem viděl také tucty.

Osobně si nemyslím, že je to nějak obtížné. Ale proti té soubojové lobotomii velké části moderních RPG to minimálně má větší spektrum možností (při soubojích atp.).
@Richmond (27.03.2015 19:01): Ano, hard obtížnost je hard a ne "very easy for retards" :) (nehledě na herní možnosti či komplexnější herní mechanismy), ale samozřejmě oproti ještě starším dosovým RPG byl BG už poměrně intuitivní bez větších zákysů či podpásovek. Ale dokáži si představit, že některé souboje (hlavně v TotSC, ale třebas i takový Sarevok v původní hře) dokáží bez správné taktiky docela zabrat (stejně jako některé počáteční, pokud si hráč nenabere správné postavy do party- viz. první střetnutí se zlobrem či ten mág v Přátelské náruči nebo Silke, která dokáže partu usmažit jedním dobře seslaným bleskem:)). Pokud však hráč ví jak na ně, stanou se poměrně jednoduchými.
@Všivák (komentář): Dřív AAA tituly kladly na hráče mnohem větší nároky - je pravda, že už je to asi 12 let, co jsem BG dohrál, ale ta hra je nějaká obtížná? Dá se třeba nedohrát? Fakt si nepamatuju nějaký zákys nebo nějaký extra tuhý souboj.
@mazar1234 (27.03.2015 17:31): 21? Tak že bych skončil na 19 levelu? To se mi zdá nějak moc... ale možné to je. No budu se pak muset podívat na starý save:).
Každopádně tam už pak beztak není pořádně co dělat, maximálně grindovat na těch náhodných setkáních či karavanách (tím myslím ten quest), ale je to vcelku k ničemu. Čili takový level cap-nelevel cap:). Imo vcelku ideálně vyvážené tak, aby hráč při běžném hraní k němu nedosáhl, ale zároveň aby si nemohl nagrindovat naprostého terminátora.
@Phoenix (27.03.2015 16:39): U Falloutu 1 si už nepamatuji přesné číslo (něco kolem 13-15 lvl?), ale vím, že když jsem se kdysá koukal, level cap vyšel cca o level-dva výš, než co jsem dosáhl po dokončení hry. Čili tak akorát :). IWD 2 je na tom tuším úplně stejně jako jednička a level capu jsem se nepřiblížil ani při sólo hře (byť tam je to i tím, že na vyšších levelech nedostáváš zkušenosti ze "slabších" potvor, čili později jsem ze soubojů získával jen naprosté minimum).

Ještě mě napadá Temple of Elemental Evil, ale tam jsem level capu dosáhl někde těsně u konce hry (snad 2 patra před koncem), čili to bylo poměrně snesitelné.
@Isair (27.03.2015 16:16): Řekl bych, že nižší level cap má třeba Arcanum. Odhadem kolem 3/4 hry (jel jsem to místy s jedním společníkem a místy sólo) a to jsem určitě dost questů neudělal (příště to chci jet s odstraněným levelcapem). Je to dost otázka stylu hraní. Poměrně brzy jsem narazil na maximální level třeba i v Isharu (jedničce), ale zase to bylo podmíněno tréningem postav kvůli zlaťákům na ukládání hry.

Zajímavé proti tomu je, že třeba v Icewind Dale (nejsem si jistý dvojkou, ale v jedničce určitě) je možnost dosažení levelcapu třeba se čtyřmi postavami (s menším počtem bych asi nehrál) spíše teoretická (tuším zkušenosti, odpovídající levelu 30, při jednom hraní se mi to podařilo, ale hrál jsem záměrně na easy kvůli následnému Heart of Fury, takže dvojnásobek zkušeností). Nevím, jestli měl nějaký cap Fallout 1, ale dvojka jej má dosažitelný spíše teoreticky.
Tiež mám rád malú partu, ideálne štvorčlennú. Zistil som, že s plnou družinou aj tak počas boja ovládam dve-tri postavy a zvyšok iba postáva bokom aby nezavadzal, okrem toho sa s menšou družinou lepšie spravuje inventár a človek má aj lepší prehľad o špeciálnych schopnostiach svojich postáv, keď ich je menej. A aj pathfinding funguje ako treba, keď sa tam nemochle šesť tajtrlíkov. :)
@Phoenix (27.03.2015 15:46): V BG s TotSC narazím na level cap většinou někde kolem páté kapitoly s plnou partou, takže je opravdu nízký (a to je v TotSC ještě o level-dva zvýšený). Vlastně si z hlavy nevybavím RPG s nižším level capem. Nějaké sólování či braní méně členů kvůli experience zde opravdu nemá vůbec smysl.
@Phoenix (27.03.2015 15:46): Trochu jsem to upravil. Ve dvojce jsem určitě chodil ze čtyřma. V jedničce jsem určitě nechodil s plným počtem postav. Chtěl jsem si co nejdřív vymakat míň postav.. Trochu narážka na Dragon Age, kde se vymakávají i postavy ze kterýma nechodíš.

Yop, spíše ve dvojce s ToB na ten level cap občas nenarazíš.
@Všivák (komentář): "z maximálně čtyřma postavama" s maximálně ... ;-)

BTW Málo zkušeností a proto čtyři postavy? Už je to nějakých pár let, co jsem hrál BG bez TotSC i s ním, ale mám za to, že jsem na levelcap narazil vždy i s plnou partou (byť většinou někde ke konci).
@90210 (27.03.2015 11:18): Mágové v IE hrách se obecně hodí především na složitější souboje či nebezpečné početnější skupinky (silná plošná kouzla), naopak na nějaké vatovky (kterých je v BG 1 požehnaně) nemá vůbec smysl si kouzla plýtvat či zdržovat se naklikáváním.