Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A pamatuju ze vykonu hodne pomohlo v nvidia panelu vynutit vypnuti neceho. Mozna AA, uz nevim. Pogoogli kdyztak.
@CrocoRay (19.04.2017 15:14): Jo, já ve hrách bloudím docela často, zvlášť u her, kdy pro průchod do další lokace musím udělat něco speciálního. :-) Např. něco rozstřelit, najít páku apod.
@CrocoRay (19.04.2017 15:14): Zkusim si to zahrát, snad mě to chytne. Jinak jo, mám sestavu na hovno, ale až budu bydlet sám, pořídím si pořádnej stolní počítač. Je to motivace kvůli nové forze a dalším hrám, co bych chtěl hrát na nejvyšší detaily.
@David_Cravford (19.04.2017 14:47): Jako v dnešní době máš sestavu na hovno :-))
Ale Alan Wake je starší hra a optimalizaci má dobrou. Záleží na jakém rozlišení hraješ, ale s tou GPU a faktem, že se jedná o notebook, tak tipuji, že to bude rozlišení 1366xněco.

Já to jel s 4 GB RAM a procesorem core 2duo E7400 2,8 GHZ a GPU GTX 650 v rozlišení 1920x1080 úplně v pohodě. A nedivil bych se i kdyby to bylo na vyšší detaily, ale to už bych fakt kecal.

Každopádně, i když údaje o procesoru jsi neudal prkaticky žádné (2,7 GHZ není moc vypovídající údaj), tak vzhledem ke grafické kartě a faktu, že je to pořád o dost novější sestava, než na jaké jsem to hrál já, předpokládám, že ti to poběží perfektně. Teda mělo by. Může se stát, že si zrovna s tvou kombinací hardwaru hra nebude rozumět, ale nebývá to tak časté a jet by ti to mělo.

Jo a jinak je ta hra fakt poměrně lineární. Taky nevím, že bych tam bloudil. A když i Chuck říká, že nebloudil, tak pak už fakt nemůže bloudit nikdo :-D


EDIT: Jinak Quantum Break je od nich ještě dobrý. Ale tam už to chce trochu silnější comp.
Gameři, jak na tom je optimalizace celkově?

4 gb ram, 2,7 ghz, Nvidia Geforce 940 2 gb vram.

rozjedu to aspoň na medium? :) podle HW ano, ale záleží na optimalizaci.
...kdyby raději udělali verzi bez termosek, listů románu a střelných zbraní (nebo s výrazně menším množstvím). A taky verzi, kde se dá ve skutečnosti něčemu uhnout.
Mně se líbil level-design, kde prostředí odpovídalo reálu. Jdu na horu, kterou vidím v dálce, a já opravdu jdu dlouho a jdu celou tu cestu.

Také se mi líbila agilnost nepřátel. Byli to zombíci, ale pohybovali se úplně normálně - jakoby ně mě útočili běžní lidští magoři se sekerami.

Potěšilo mě, že Barry a šerifka nezemřeli, jak bych v hororu očekával. A Barry potěšil svým humorem.

Ale příběh rozhodně kvitovat nebudu. Wake píše příběh o sobě, který utekl ze srubu, nachází stránky rukopisu, který právě píše, pak se rozhodne, že musí utéci a najednou se mu děje to, co napsal. Nakonec udělá něco, co musí být uděláno, protože je to taková věc, která se dělá v příbězích a funguje proto, že tomu věří. A celé to ale byl plán temnoty, aby se nějak osvobodila.
Nemám rád příběhy, pro které si musím domýšlet všelijaká pravidla, jak to vlastně celé fungovalo, jen abych obhájil, že tam nějaký smysl doopravdy je. Ono je strašně snadné vytvořit příběh, který nemá žádná pravidla, takže si ho může autor vést, jakkoliv chce, a bude se hájit tím, že pravidla nejsou z našeho světa, takže máme věřit, že tak, jak si to vymyslel, to je funkční.
@M.a.t.t. (28.08.2015 10:26): JJ, to je podle mě dobře :) Jen jsem to chtěl objasnit, proč to tolika lidem vadí.

Ještě mě napadlo srovnání s tenisty - ti také při střídání stran přece ukousnou banánu, aby si doplnili sílu (nebo něco). Jensen si ukousne Red Bullu v tyčince. :-D
@Fatality (28.08.2015 10:20): Práve preto píšem, že mi to vlastne nijak zvlášť nevadí. Iná "textúra" by u mňa pomáhala celkovému logickejšiemu dojmu, ale podobné veci u mňa nemajú dopad na hodnotenie.
@Sinister (28.08.2015 10:14): ?

Vybité máš augmentace, nikoliv ruce. Přiškrtit ho nemůžeš, protože to Jensen bez augmentace nezvládne (to je holt mechanika hry). Zbraně držet můžeš. Stejně jako nemůžeš používat v BioShocku bez many plasmid na vosy (ale třeba v HL 2 můžeš na ty příšerky, tam ani mana není - jde prostě o mechaniku jednotlivé hry).

V nejzazším případě, pokud tě doplňování many skrze tyčinky netankuje, je můžeš ignorovat. Nevím, nikdy jsem nechápal ten hate.

@M.a.t.t. (28.08.2015 10:16): Sám jsi psal, že logika se dá argumentovat jen do určité míry. Kdyby tam dali tedy energetické články, jaký je v tom rozdíl, kromě odlišné textury?
@Fatality (28.08.2015 10:10): Pretože je to fakt blbosť, aby si kyberneticky vylepšený človek dobíjal energiu potrebnú na vykonávanie špeciánych činností cez tyčinky (nejde o doplňanie zdravia). :) Pochopil by som dobíjanie cez energetické články. Mne to hru nijak nezrážalo, ale zmysel to fakt nedáva.

@Sinister (28.08.2015 10:14): Ale ako u koho, ale rozumiem, že niekomu to môže vadiť viac, niekomu menej ;)
@Fatality (28.08.2015 10:10): Nemyslím, že tyhle věci lze porovnat prostou komparací. Prostě - manu k životu nepotřebuju (nota bene, když jde o mentální sílu), ruce bych ale používat potřeboval. A protože ruce očividně používám (když třeba mířím), tak asi nejsou vybitý. Tak jaktože jsou najednou vybitý, když se pokouším přiškrtit ilumináta? Kdybych byl v Jensenově situaci, zůstal bych raději trupíkem.
Mimoto ty tyčinky se musí několik hodin trávit.
Když si bouchneš flašku vodky, jsi do minuty na plech, to ti garantuju...

@M.a.t.t. (28.08.2015 10:08): Ta logika ale přímo narušuje výsledný dojem. Je to mechanika z čeledi překáživých, křížená členovci a čeledí rušivých. Výsledkem je odporný třínosý, patnáctizuby a osmiprstý hybridní paskvil.
Co všem tak vadí na těch tyčinkách? Třeba v BioShocku se taky mana doplňovala přes alkohol nebo cigarety.
@Sinister (28.08.2015 10:03): Súhlasím, lenže keby vydržala svietiť tak ako má, dôležitý herný prvok by tým utrpel (A u teba aj utrpel) To by potom chcelo prekopať celý gameplay. Logikou v hrách sa dá argumentovať iba do istej miery, pretože potom by sa im dalo vyčítať čokoľvek - napríklad aj to, ako môže niekto nosiť viacero zbraní a kde ich vlastne má, ako je možné, že je na hrane smrti, zoberie si lekárničku a zrazu je fit a podobne :) Tá baterka zmysel má aspoň z hľadiska gameplaya, tie tyčinky sú ale fail, ktorý sa ospravedlniť nedá a vôbec v hre nemuseli byť.
@M.a.t.t. (28.08.2015 09:58): Řekněme si na rovinu, že baterka, co svítí deset vteřin během nichž spolehlivě vybije monočlánek, je na stejné úrovni trapnosti jako nabíjení čepelí v předloktí müsli tyčinkou (Adam Jensen totiž sežere misku bonparů, když si potřebuje vytřít zadek, víme?). I kdyby to nebyl otravný herní prvek, je to přinejmenším logický průser.
@Sinister (28.08.2015 09:49): :'D +1.

@BINGMAN (22.08.2015 15:54): Jako jo, musim priznat, ze kdyz to tedka hraju podruhe, tak krom skryte reklamy na meho zamestnavatele me i ty soubuje prude min, nez prvne. Ale ze by pridavaly na strachu, to bych jim opravdu hodne nadrzoval.

Holt jsem furt toho nazoru, ze to uplne klidne mohla byt non-combat exploradventurka, a beztak by se mi to tak libilo vic. Ostatne jedna z veci, co me na tech soubojich tak strasne sere, je prave to, kolikrat mi vylozene zabranuji se jen tak projit a prozkoumat ten peknej lesik. :/
@Sinister (28.08.2015 09:49): Keď si dobrovoľne eliminuješ jeden z kľúčových prvkov, hry, tak sa niet čomu diviť. Trainery sú v tomto niekedy zlo :) Ale do istej miery chápem, mňa zase nebavila ťažkopádna akcia v Evil Within (A prvé dva menej akčné DLC pritom ukázali, ako to malo z môjho pohľadu vyzerať) Vôbec všetkým tým, ktorí označujú ovládanie Alana Wakea za nemotorné, by som odporučil na prehodnotenie skúsiť práve Evil Within :)
Jsem jediný, koho tam bavili i souboje? U mě teda přidávali na strachu. "Sakra, utíkej, utíkej... Ježiš on je přede mnou!"
Mám za sebou most, potkal jsem buldozer... Kdyby to byla od začátku akčňovka, která by se nesnažila vyprávět příběh, tak bych se tak nerozčiloval u těch repetitivních bojů. Ty boje dost kazí to vnímání příběhu. Kdyby ubylo soubojů a přibylo více tajemna a strachu (po vzoru Amnésie) byla by to pecka. Navíc ten potenciál by tam byl - hra světla a stínů. Zabejčil jsem se, že to dohraju na sílu, ale zatím vcelku zklamání, Alane!
@Garret (20.08.2015 23:27): Ajé.... To bude něco špatně, když už sem ve druhé kapitole z těch potyček otrávenej. Škoda.. pokusím se přes to přenést. Dík za info.

EDIT: Ta hra je fakt horor, ale v trošku jiném smyslu. Nebál jsem se zatím ani jednou, zato už tak 5x jsem vztekle odešel od pc. Hlavně sranda když Alan utíká před policií, tak už i on sám říká, že je mu trapný po několikáté zdrhat do temných lesů. Hoja hej. Hezky zpomalíme záběr na Wakea jak hopká vstříc dalším idiotským soubojům v temnotě.
Tak jsem rozjel druhou kapitolu. Začátek byl v klídku, vypravěčský. A pak hurá na Milenecký vrch. A zas to samé co v kapitole první, světlo střelba, bubu, baf a utíkej, vyhýbej se. A proto se zeptám, bude tam nějaký nový prvek? Nebo se budu pořád jen probíjet kapitolu za kapitolou ze srubu A do nějakého místa B.
@Sinister (09.06.2015 18:39): Když jsem to i já dal na střední obtížnost, Ty musíš logicky také. :-) Je tedy fakt, že spousta soubojů byla neúměrně natahovaná a kvůli Alanově kondičce se Ti málokdy podaří nepřátelům utéct k nejbližšímu světlu a ty boje trochu zmírnit. Přiznám se, že podruhé bych se do té hry už nepustil, přestože jinak své kouzlo určitě má.
Souboje tuto hru definitivně pohřbily. Triangl nepřátel v kombinaci s duální municí (rozuměj baterky + samotné náboje), velice obtížné až nemožné uhýbání a celková nemotornost bojového systému dokopaly atmosféru do bodu, kdy jsem nevnímal příběh a vlastně ani hru samotnou, jen jsem stoupal stále výše do vývrtky vzteku.

Až mě opustí emoce, rozehraju to na nejlehčí obtížnost, ale pochybuju, Ach jo, Mohlo to být opravdu dobré :(
Pokud někoho jako mě bavily ty epizody v televizi - nightsprings, objevil jsem skvělou sérii podcastů. http://podbay.fm/show/536258179 . Sotva jsem to uslyšel připomnělo to Alana. Hororoví nadšenci oplývající znalostí AJ - s chutí do toho!