Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (11.01.2016 20:26): Já měl bugů hromadu, takhle se to nedá posuzovat, že zrovna ty jsi neměl bugy... Takhle to prostě nefunguje. Neříkám, že to nemám rád, to bych neodehrál těch 245, co tam mám, ale prostě bugy tam jsou :-)
A obsah by chtěl taky rozšířit. U main story.
@účet smazán (11.01.2016 20:11): a jak myslíš že ty mody fungují ? Samozřejmě že přepisují kód (skripty) hry. A mě to tedy slušně odladěné přišlo taky už v době vydání, vzhledem k tomu že jsem za 204 hodin měl asi tři bugy.
Tak snad jsou vydané nějaké modovací nástroje a autoři módů nepřepisují kód hry jako takový, ne? Potom mi přijde nesmyslné, aby patche nesnesly módy.

A není to slušně odladěné, viz černá klepna. Navíc by to chtělo přidat a pozměnit nějaký obsah, to by měl být hlavní úkol EE.
Tak vyšel nový patch, a hra mi samozřejmě nejde spustit, protože v ní mám módy. Nechápu, že studio vydá módovací nástroje a s každým dalším patchem zruší kompatibilitu hry s módy... Je to tak nějak... Amatérské.

A Klepna se furt mění na černého koně... No netěšit se na Blood and wine, letí ta hra až do rozšířené edice z disku.
První verze Bloodborne měla stejně dlouhé načítaní, o tři týdny později vydali patch, který je zrychlil na desetinu.

To ale není to jádro pudla, co mě vytáčí nejvíc. Popíšu to za čas v komentáři.
@Paul (02.01.2016 18:00): No někam bych to asi dal. Ale s těma konzolema je to prostě těžký, no. Na jednu stranu je pravda, že je to volba vývojářů, na druhou stranu trh jim ani nic moc jiného nedovolí. Kdyby měl každý PC, byl by to ideál - jenomže to se nestane. Každopádně moc nechápu, proč konzolisti mají ještě delší loadingy než PC hráči s HDD. V tom disku by neměl být rozdíl ne? Ale teď se dívám, že některé disky na PS4 jsou jen 5400 rpm. Oni šetří fakt na všem...
@Paul (02.01.2016 17:54): Já ano. Nějak mi nepřipadá, že je SSD při hraní nutnost, kromě loadingů to neovlivňuje nic.

Mohli ten svět rozkouskovat stejně jako u W2 na x360. Určitě to šlo i nějak optimalizovat, nevěřím, že ne. Nejsem vývojář, takže nevím, jaké technologie jsou dostupné, každopádně nebudu jako Garret předpokládat, že vývojáři jsou neomylní a že jelikož já nevidím do vývoje, tak všechno automaticky dělají dobře.

S SSD uvidím časem, přece jenom plánuju kvůli KC:D měnit základovku a procesor, což mě vyjde tak na sedm tisíc a víc + ještě vyměnit přes 4 roky starý HDD, co už beztak je na pokraji smrti, další dva litry za SSD už se mi dávat moc nechce.
@účet smazán (02.01.2016 16:44): osobně už neznám nikoho kdo by hrál na PC a neměl SSD.

A podle tvé logiky, když jako zjistili že loading na konzoli bude trvat 50 vteřin, tak jako měli udělat co ? Odebrat půlku světa ? Hru tam nevydat ?

*shakes head*

Chápal bych kdybys(te) nadával(i) na Fallout kde se musí loadovat každá budova. U Witchera je to z cesty.
Btw, SSD je neskutečnej rozdíl v pohodlí a příjemnosti využívání PC. Doporučuju ti na tenhle vlak naskočit, dneska už jsou úžasně levný.
@Garret (02.01.2016 17:28): Už je ti líp, vyřval ses dost? :-)

Na nevděčnou generaci nadává kdejaký buran v knajpě. Máme HW a hry za tržní ceny, tzn. za ceny určené trhem, proč by někdo měl být za něco vděčný? Vůbec nechápu, kam tím míříš. Takže třeba Američani, kteří si kupují PC za levnější ceny než my a mají trojnásobné platy, by měli z vděčnosti líbat prezidentovi nohy? Nějak tvému myšlení nerozumím...
@účet smazán (02.01.2016 17:09): já nikoho konkrétně neurážel, ale pokud ses v tom našel, jen dobře. roste tady nevděčná generace lidí, která vyžaduje věci, které ještě nedávno nebyly tak úplně standardní. máme HW za slušné ceny, hry za slušné ceny a navíc jednoduše dostupné a pořád si stěžujeme. hry vypadají čím dál lépe, my ale vyžadujeme ještě lepší grafiku, kratší nahrávací časy, všechno růžovější... to je vývoj, který nezastavíš. ukážeme prstem na autory, že "to prostě měli udělat líp, 40-50 sekund je moc" bez toho, aniž by jsme měli vůbec ponětí o vývoji a o tom, jak takové nahrávání funguje. autoři to neudělali schválně tak dlouhé, aby tě nasrali. kdyby to mohli zkrátit, tak by to určitě udělali...
legrační, jak si někdo stěžuje na 50sec loading v takhle detailní open world hře. pěkně zpátky ke kazeťákům! jak by řekl Luis CK... "generation of spoiled idiots".
@Paul (02.01.2016 16:25): Já SSD nemám a nějak necítím tu potřebu. Loadingy mě nikdy nesraly (kromě první verze prvního Zaklínače, meh). Jenom chci říct, že to prostě není vyloženě něco, co by měl každý a ten "defaultní" loading her, co by se měl hodnotit, by měl probíhat na běžném HDD. To je jasný, že na SSD se bude cokoliv načítat rychle. Pak je otázka, nakolik je dlouhý loading způsobený HDD a nakolik tím, že to prostě mohli vývojáři udělat líp. Každopádně na konzole to prostě měli udělat líp, 40-50 sekund je moc. A že je konzole na hovno fakt už vůbec není argument - vývojář si vybírá sám, jestli bude vyvíjet i pro konzole, takže je na něm, jak to zvládne.
@Sinister (02.01.2016 12:29): Nevim no, loadingy mi trvaly kolem pěti vteřin, ovládání bez problému, některý potvory byly challenge, ale zábavnej challenge, design monster byl fantastickej. Doporučil bych ti co píše barbar a možná taky vlez do menu a přepni si tam control na alternative movement response.
...u loadingů při chcípání na Křiklounovi jsem právě dokoukal díl Kriminálky New York. Skvělá hra.
Tak to jste se tady všichni s tím hodnocením úplně zbláznili nebo vyšly dvě hry téhož jména?
Hraju na PS4, kde loadingy trvající 40-50 vteřin rozhodně nemají místo, zgurvený, zagrcabý kurolišek mě zabil víckrát než podělanej Capra Démon, to ovládání je naprosto příšerný, nemluvě o tom, že jakkoli hospodařit se staminou je naprosto nemožný, Geralt se taky o všechno zasekává a má setrvačnost jako Nico Belic.
Designy potvor jsou prostě anonymní výron nekreativity - tak anonymní, že už se i Todd Howard nechal slyšet, že v Bethesdě se jim to moc líbí.

...zatím jedinými pozitivy jsou variabilita questů a vzpomínky na slovanskost předlohy v podobě vesniček.
http://www.eurogamer.cz/articles/tema-co ... rtnout-ze-zaklinac-3

Čtení tohoto článku je dost bolestivé. Aneb co vše ve hře mělo být, a není. A vysvětlení odkladů, jak to probíhalo.

Nejvíc mě zdrtila tahle část:
"Během prvního dohrání celé hry v říjnu 2014 se stalo něco „hodně, hodně strašidelného". Velký otevřený svět je hotov, ale vypadá... prázdně. „Měli jsme skvělé questy, skvělý obsah, ale nic mezi tím," říká Mateusz Tomaszkiewicz. „Věděli jsme, že to nestačí," dodává jeho bratr Konrad, „a věděli jsme, že jestli chceme vydat hru s otevřeným světem, musíme ji zaplnit zajímavým obsahem - a taky, že na to máme opravdu hodně málo času." V tomto okamžiku se zrodily otazníčky - zajímavé body na mapě; všechny se točí okolo asi 20 šablon, které si vymyslel nově vytvořený úderný tým, jenž se věnoval jen tomuto úkolu."

Proto jsou zajímavé body to nejhorší z celé hry - dělalo je úderné komando, ne nadšenci, které by to bavilo. Ach jo, ten vývoj...
Tak jsem fakt nečekal, že z Geralta udělám zloděje koní. Sice brblal něco o tom, že to není správné a kdesi cosi, ale nakonec do toho šel :)
And the award 'Geek of the Week' goes to.... (a moment of silence) ... Leviathan!!
@Paul (18.12.2015 01:01): Nechce se mi procházet všemi jeho žblechty, ale můžeš třeba jen ve zkratce říct, co kritizoval na Alienovi? Nebo sem prosím hodit link, kde o tom mluví? Docela by mě to zajímalo.
@Paul (18.12.2015 01:01): Těším se na to, až začnou vznikat hry, které nejsou tak omezené produkčními prostředky. Počkat, to se vlastně nikdy nestane, ehm :D

Ono je to nefér - do filmu si každý může natočit kamerou, co chce (když nepočítáš nějaké digitální efekty, které stojí peníze nebo netočíš na analog, což je velmi drahé), akorát platí herce, do knížky si člověk může napsat naprosto, co chce a neomezuje ho nic. Jenom ty hry jsou vždycky tak kompromisní :-( Ale o to je to možná zajímavější, co se podaří tvůrcům ze sebe vymáčknout, když jsou limitováni.
@účet smazán (18.12.2015 00:37): děti jsou ohranej argument kterýho si jsou samozřejmě všichni včetně Vávry vědomi. Ví že by bylo hezký je tam mít, ale prostě to v produkční realitě není praktický.
Spíš jsem narážel na jeho kritiku např. Alien Isolation, která mi přišla hodně mimo, nebo i pár těch žbleptů o TW3. Ale jak říkám, ikdyž mluví z cesty, tak je to vždy zábava poslouchat :))
To že TW3 není logická hra je pravda, není to něco co by mi vadilo, ikdyž bych pár takových questů taky uvítal, např. ten co přidali do dvojky v EE za Iorvetha byl vynikající.
@Paul (18.12.2015 00:32): On podle mě občas nevidí svoje chyby - to, že chce realistickou hru z české historie, a zároveň tam nebude mít děti, takže vlastně se bude všechno v té hře odvíjet jinak, než by se v realitě vyvíjelo, protože dětí bylo fakt moc, mu nepřipadá blbé :D

Máš pravdu, ale někdy bych prostě chtěl namáhat u hry mozek, a to mi u trojky chybí. Třeba ve dvojce bylo aspoň třeba to zapalování těch uhlíků, kdy každé uhlíky aktivovaly a deaktivovaly jiné uhlíky a musel jsi přijít na to, jak to udělat (no dobře, stejně jsem to akorát náhodně klikal a za pár minut se dveře otevřely, protože se mi zrovna nechtělo přemýšlet :D). Nebo by bylo fajn, kdybys musel přemýšlet, když prohledáváš nějaké místo, kde zaútočila příšera, ale to za tebe udělají smysly. Což jako můžeš si je vypnout, ale ta hra je zase udělané tak, že bez nich by to nešlo.
@účet smazán (18.12.2015 00:26): Vávra občas vidí chyby i tam kde nejsou, což ale neznamená že by mě jeho ranty nebavily :)

A jinak na triviálních questech není nic špatného když jsou dobře napsané..např. ten s černou perlou - asi nejtriviálnější quest ve hře, vyložený fetch quest, ale díky tomu jak byl napsán si dodnes naprosto přesně pamatuju o čem byl a jak zapůsobil.
@JohnCZ (18.12.2015 00:04): Tak jako některé questy jsou triviální, tomu prostě nedokážu odporovat. Nevím naprosto přesně, co konkrétně tím myslí, ale jestli jednoduchost plnění questu (a ne třeba to, jak je napsaný), tak to má prostě pravdu a nedá se na to nic říct. Na nic nemusíš přijít sám a nejsou tam žádný hádanky.

S Emhyrem je to imho udělaný blbě. Prostě ti řekne strašně rychle, co po tobě chce a co budeš celou hru vlastně dělat. Což může na člověka, co třeba z knížek neví, kdo je Emhyr, zapůsobit tak, že fakt pak po x hodinách putování světem neví, kam ho zařadit.



@Paul (18.12.2015 00:05): Tak já ani moc nevěřím, že to bude lepší než Zaklínač. Ono totiž to, že někdo dokáže vidět chyby a dobře kritizovat (což nemusí být negativní, podle mě je to taky přínosné), ještě neznamená, že sám dokáže věci udělat líp. To jsou dva odlišné talenty. Tak uvidíme.
@M.a.t.t. (17.12.2015 10:17): Nene, píšu to tak, že je fuk, jestli je slovanská. Jasně, dvojka má nejvíc kulervoucí děj, to je jasné. Ale já píšu atmosféra, ne děj :D

A o těch audiovizuálních kvalitách bych se teda do úmoru hádal :D
Zvlášť o AUDIOvizuálních kvalitách - dvojka a trojka se prostě na genialitu melodií z jedničky nechytají. To je prostě OST postavené na melodiích, a tak to má být, je to mnohem lepší než nějaká burácivá hudba, kterou stejně zapomeneš, zatímco dobrá melodie je v hlavě klidně navždy.
Vizuál, ten je jasný, taky aby nebyly dvojka a trojka jinde, když jsou to o dost novější a nákladnější hry...

@FildasCZ (17.12.2015 15:10): @GERHART (17.12.2015 16:02): No hele ono se často u jedničky vyzdvihuje jenom atmosféra, ale já si myslím, že je to tak nějak nedoceněná hra. Když srovnám dvojku a trojku s jedničkou z hlediska měst - jednička jednoznačně nejlepší. Jo, Novigrad je větší než Wyzima, jenomže když tam člověk tráví hodně času, tak zjistí, že lidi jen tak chodí tam a zpátky, nikde vlastně ani nebydlí, do domů se nedá dostat. Nevím, Wyzima pro mě měla prostě mnohem větší kouzlo, ať už ta klášterní či obchodní, prostě tam šlo na ulici potkat lidi, které pak šlo potkat i v jejich domech, každý měl nějakou zajímavou hlášku atd.
Dobre no povedzme že, jednotka je umelecky skvost vo všetkom aspoň pre mňa.
Ono je to všetko pravda, ale berme to tak že to je nielen aj istou možnou zámenou vyvojarov alebo pristúpením nových, či snahou sa posunúť ďale,j ale je to aj samotným enginom respektíve jeho zámenou.

Proste myslím keby sme chceli niečo čo sa fakt naozaj rovná jednotke, muselo by to byť na stejnej aurore engine už len z princípu mechaník a vizuálu.

Terajší red engine je parádny ale môžu skúšať hocičo i tak to bude podľa mňa trošku odlišne aspoň čo sa týka tej plastickosti alebo barevnej palety.

Prolog a okolie Flotsamu, na severnej hranici Temérie, áno bolo to také iné viac fantazijne, ale mne so v dvojke ešte viac páčila 2 a 3 kapitola.
Bolo to kratšie, intenzívne, ale spočiatku to u mňa bol totálny chaos z tých rôznych nových mien a zápletok. A to sa mi presne páčilo.
Ale i tak som na konci do-hrania dvojky mal pocit že som si prečítal veľmi intenzívny politický román ktorý bol ale prikrátky.

Jednotka ostane vždy jednotkou, Ďaľšie diely sú síce pomerne rovnako kvalitné ,ale musím súhlasiť, že čo sa týka atmosféry sú slabým odvarom.
@účet smazán (16.12.2015 23:30): Nikdy nezapomenu na ten cz dabing z mé stránky dobré, kdyby lidi věděli, jak to celé fungovalo, tak by nebrečeli a taky ta temná atmosféra. :).

Dvojka byla pěkná, ale ty save mě zabili, že tam byly checkpointy jestli si dobře pamatuji.

A trojka je taková barevná no už to nemá své kouzlo, ale zase má jiné přednosti :)