Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (13.07.2016 21:50): byla to jen taková krátká pasáž. Začátek videa kde borci chtějí otevřít trezor. podle screenu nevím přesně o co jde s tím jsem se asi nesetkal. kartu mám uzamčenou na 60fps, hra mi jede od 48 do 60 a tak mě napadlo jestli není lepší nějak to uzamknout na nějakou hodnotu třeba 40 fps než aby to takhle skákalo? co je lepší jestli nějakej pevnej počet fps nebo skákající hodnoty, které asi hraní trošku ruší přeci jen ten přechod z 40 třeba na 50 je znát v menším zaškobrtnutí obrazu. Ale možná píšu hovadiny zas tak zběhlej nejsem v nastavování grafiky. Jinak je hra pecka. Předchozí díl jsem hrál na ps4 a už grafika tam mi přišla parádní.
Na tohle necekej moc odpovedi, nejakym zpusobem jiz citelne osekanou hralo hru podle mne vetsina hracu. Osobne jsem to nakonec nejak relativne poladil i na 3 roky starou kartu (ktera ani v dobe nakupu nebyla hi-end), ale nejcitelnejsi problemy jsem zaznamenal v openworld scenach s nutnosti vykreslovani velkeho mnozstvi detailnich objektu, napr. Soviet Installation. Indoorove ohnive efekty muj PC z rovhovahy prilis nevyvadely.
Tak tohle je asi nejnáročnější hra na HW co jsem na nové sestavě hrál. Všiml si taky někdo, že v jedné části hry kde se prochází barákem kde vše hoří se nějak automaticky nastavila grafika snížením detailů aby se to asi rozumně hejbalo? Pak po tehle sceně už byla grafika zas ostrá.
Ale jo, musím říct, že mě to hodně baví. Teď jsem tomu přes víkend trochu dal, odehráno 18 hodin a jsem cca ve 40% hry. Je tam spousta vychytávek a maličkostí, který mě hodně potešily, ale to až pak v komentáři po dohrání. Zatím rozhodně palec nahoru. A ten příběh zase není taková sračka jak tady píšete. Jasně, Shakespeare to není, ale sranec taky ne.
A ty lokace, to je fakt nádhera.
@HolyMeatball (15.03.2016 23:33): V pohedě, já se zasekl v jedné kobce, kterou jsem vyplenil a když se chci vrátit, tak mi hra vždycky spadne na stejným místě, přesně v momentě, kdy přeskakuju do nové lokace. Takže pecka. Nenaděláš nic.
Tady se všeci baví furt akorát a kvalitách hry jako takové, ale že by někdo zmínil ten hnusný memory leak, to nikde ani písmeno! >:(
@fak (13.03.2016 06:55): Somu mam urco v merku. Vlastne ji mam davno koupenou ale vysral jsem se na ni. Odehral jsem myslim 83 minut za 15 ecek. To nemuzu nechat jen tak, pro image jsem ji prece nekupoval :))

Cca predvcerem mi Steam cucl do rise ten DX12 update, od te doby co jsem jej ingame aktivoval a pak znova deaktivoval me kompl cas od casu prska neco jako ze nema dost prostredku pro beh teto hry a klekne do voken. Ma to nekdo take tak? Ne ze by me to ultimatne tankovalo (mam prejetou hru, DLC i vetsinu kobek) ale je mi te padavosti trochu lito. Pac ta hra me prijde fajn na oddych i po dohrani hlavnich tahu.
Zase na druhou stranu. Snad zadna jina hra nemela za sebou tak nadupany concept art. Uz jenom pro ty obrazky jsem rad ze vznikla.
http://kotaku.com/the-concept-art-behind-rise-of-the-tomb-raider-1744711124

Lara byla celou hru jako polita zivou vodou. S takto zivym charakterem jsem se jeste nesetkal. Dalo se ji doslova cist z tvare co si o ktere lokaci mysli. S Larou si vazne dali hodne prace. Navrhli a rozanimovali ji jako naprosti machri. Dodnes zasnu kolik hrdinu je stale jakoby hluchonemych.

Ted se ale diviam ze z ruskyho prostredi mohli vytezit mnohem vice. Napr. tohle se ve hre bohuzel nikde neobjevuje. http://kotaku.com/the-concept-art-behind-rise-of-the-tomb-raider-1744711124
@M.a.t.t. (13.03.2016 15:27): z 2013 mi taky v hlavě nic neutkvělo a asi byl stejně nevýraznej, a máš pravdu že jak tady mám negativnější celkový dojmy tak to víc vyzdvihuje další negativa.
K tomu příběhu..asi to mám jinak posunuté, pro mě je klasické neurážajúce dobrodružné béčko třeba Uncharted 1/2/3, které jsou o dost lépe napsané...tohle bylo zkrátka špatný.
Zastávám názor že když už má hra příběh/postavy a o něco se po dějové stránce snaží, tak by to mělo být napsáno co nejlépe...říkat tomu že je to neurážejúce béčko a proto je to ok mi nesedí.
A s kritikou ubisoftích her jsem s tebou zcela za jedno, ty taky po stránce příběhu už pěkných pár let za nic nestojí.
@Paul (13.03.2016 11:11): Nehádam sa, že v hre sú tak výrazne zapamätateľné melódie ako napríklad v Tomb Raider: Legend, ale keď už chceme porovnávať, tak radšej s rebootom z roku 2013. Tam si nespomínal nič o generickom soundtracku, pričom mi ozaj nepríde, že by bol ako celok v niečom lepší. Na samostatné počúvanie má ROTTT výraznejšie skladby, akurát to nie je typ hudby, čo ti automaticky ihneď utkvie v pamäti.

http://www.soundtrackgeek.com/v2/soundtrack-review-rise-of-the-tomb-raider/ Skús si niektoré skladby pustiť znova. Nevravím, že druhý pohľad musí tvoj názor radikálne zmeniť, ale tak trochu mi už príde, že kritizuješ viac ako obvykle pod vplyvom negatívnych dojmov z príbehu. Aj keď stále nerozumiem v čom ti to príde až tak tragické, keď napríklad posledné hry od Ubisoftu sú na tom až na zaujímavých záporákov omnoho horšie. Toto je proste klasické neurážajúce dobrodružné béčko, ktoré má akurát tú smolu, že niektorí z neho nezmyselne robia neviem akú extrémne dobre napísanú záležitosť.
@Bodkin (13.03.2016 10:24): no myslel jsem tyhle 4, ale ultimátně je zodpovědnej lead, takže Stafford a/nebo Pratchett. Mi tak připadá že po taťkovi moc talentu nezdědila, bohužel.
"think of the millions, suffering and dying. We can save them. We can change the world!"

"We aren't mean to live forever. Death is a part of life."

Who writes this shit ?! (..já vim kdo)

A pak tam ještě daj další uberklišé scénu po titulcích s "mysterious voice".

Perfektní shrnutí příběhu:

Rise of the Tomb Raider opens with a lot of gobbledygook backstory about a Prophet from the Middle East centuries ago. Whoa, a story about Mohammed? Bold choice! Lara Croft goes to tomb raid the Tomb of the Prophet…in Syria. Boy, is Saudi Arabia — not to mention about a billion Muslims — going to be dismayed when they find out they’ve been bamboozled all these years! But it turns out this Prophet isn’t Mohammed. He’s just some persecuted dude who beat feet out of Syria and ended up founding a Shangri-La in the Himalayas (don’t ask), where he left behind a race of Vikings who speak impeccable American to defend some doodad called the Atlas that leads to an all-powerful doodad called the Divine Source (these people should consider a different marketing firm next time they’re branding an all-powerful doodad). As is their wont, the Soviets occupied this place a long time ago, and they stumbled across the doodad, but before they could Harness Its Unimaginable Power ™, they were driven out by the Vikings who speak impeccable American. Now a pair of villains from a Shadowy Organization ™ is leading a whole mess of disposable henchmen to go back in and get the all-powerful doodad. Lara Croft, who wants the all-powerful doodad to redeem her disgraced flashback dad, throws in her lot with the Vikings who speak impeccable American. Basically, she lends herself out as a mercenary with a Conscience ™ to a Good Cause ™.

(z recenze zde http://www.quartertothree.com/fp/2016/02/16/38140/ )
@ještěr (13.03.2016 04:33): tak jasně že hra může bejt zábavná i se špatným nebo žádným příběhem. Tetris jsem taky nahrál spoustu hodin jako děcko a nevadilo mi že nemá příběh :)
Ale to neznamená že kvalitní scénář/dialogy/postavy hru nemůžou ještě mnohem zlepšit.
Třeba Fallout 4 je dobrej příklad - je to zábavná hra, hrál jsme jí 140 hodin. Ale byla prostě slabě napsaná, což negativně ovlivnilo zážitek, takže místo 90+ jako u New Vegas jsem jí jen tak tak dal 70. A to samý asi bude u ROTTR. Ne náhodou jsou mnou nejlépe hodnocený hry povětšinou dobře napsaný, na ději mi záleží dost.
A ROTTR je u mě příběhem těžký shit, protože je to nudný shit - nezajímá mě žádná z postav, dialogy šustí papírem a jestli už nikdy v životě neuslyším slova "prophet" a "divine source", byl bych moc rád.
@ještěr (12.03.2016 23:18): Souhlasím s Paulem, že třeba SOMA se neskutečně povedla, Talos Principle jakbysmet, Alien v izolaci, Witcher 3, a to je asi všechno. :-) Jinak braky typu CoD, FC4, a tak dále už nemá cenu zmiňovat, jako je pravda že do příběhů už ty hry celkvě tak slavné nejsou jak bývaly. Ale samozřejmě náměty nejsou nevyčerpatelné, vzniklo toho už tolik, že napsat dobrý a neokoukaný příběh je už velká vzácnost.
Tady se asi neshodneme. Ty rikas ze je pribeh Rise hodne spatne napsany. Ja rikam ze je proste obycejny (jak si Laru predstavuju ja jsem naznacil v commentu). Zadny mimoradne tezky shit IMHO. Rekl bych ze do mych hodnoceni se mistrnost pribehu moc nepromita. Neverim tomu ze tady nejak cena Riseovi za nejlepsi pribeh nekomu trha zily. Pro me je to neuveritelne nedulezita informace :) Muj zazitek ze hry to nijak neovlivni prece.

Mym zasadnim kriteriem je jestli me hra bavila (udrzela) v nejake umere k investovanym prachum. Jestli je nahypovana, award-winning, inovativni, blbe napsana, nebo blede modra me vcelku nezajima. Zajima me ona tezko definovatelna smes elementu jenz me napric kampani udrzuje v zabave. Kdyz mame zajimavy pribeh, je to okay, ale spousta her slape i bez toho. V mnoha jinak zabavnych hrach jsem se o pribeh vlastne vubec nezajimal.

Ted me napr. aktualne pribeh dost evidentne nezajima v tebou zminovanem Dishonored. Co me ale zajima je vyhazovat uspane rajdy z okna kurvince, mest straznym do ksichtu mysi, konat unikatni pogromy, porcovat lidske hlavy a predhodit je mysim. Je tam 20.000 dalsich veci. Takze za me prozatim v pohode.

Takovy Far Cry, ktery je nejspis pribehove vzpominany jakozto dost strasny, ktery stal na grafice, AI a open-worldu, me bavil vic nez Half-Life, ktery byl po vsech strankach OK ale gameplay mi neprisel az tak mimoradne kvalitni jako ve FC. Pribeh byl urcite lepsi v HL ale par cutscen mi fakt nenahradi kvalitu obsahu 20ti hodin herni doby nebo kolik tyhle hry tenkrat mely. A smesice velmi velke volnosti, nahodilosti a pekelne AI me bavila naramne. Na nejaky pribeh jsem si ani nevzpomnel. Mohl jsem to hrat skoro jak se me zlibilo.

I kdyby me bavilo jen 20 hodin koukat Lare na prdel tak je to okay. Resit ty blby collectibly tam. Pokouset se prejet hru jen s lukem. Plnit challenge nebo cokoliv. Kdyz jdu na film, pravdepodobne pro me pribeh bude dulezitejsi. Ve hre se muzu zabavit asi 20.000 dalsimi vecmi. U her jsem dospel do bodu kdy preventivne od nich lepsi nez standardni pribeh neocekavam. Obcas nejaka prekvapi.

Far Cry 3 me prislo jedinecne v tom ze me udrzoval pribeh u gameplaye a ne gameplay u pribehu. Dodnes proto hru hodnotim jako velmi zajimavou a mam na ni nekdy chut i kdyz vim, ze hratelnost je repetetivni. Ja jsem snad nevidel hru, ktera by pribehove tak dobre vybruslila z takoveho kotle zabijeni. Odcizeni se normalite pod vlivem hnusnych udalosti a naprostych ostrovem izolovanych magoru, pripominalo mi to Apocalypse Now. Videohry to totiz maji uprimne hodne tezke a FPS zvlaste. Napsat verohodny pribeh k obsahu, kde obvykle zabijes mraky chlapu, je dost nadlidske.
@ještěr (12.03.2016 23:18): Co se stalo s Thiefem ? Rhianna Pratchett, opět. A ano, ten byl taky hodně špatně napsanej.
Ale najde se dost kvalitně napsanejch her.
Z minulýho roku jsem hrál tyto - SOMA, Witcher 3, Hearts of Stone, Life is Strange, GTA V
Z předchozích let např. ty co jsi vyjmenoval, pak byly slušně napsaný např. Saints Row 4, Vanishing of Ethan Carter, Walking Dead, Wolf Among Us, Shadowrun Dragonfall, Dishonored, Sleeping Dogs, Game of Thrones (ta od Cyanide), Shadow Warrior..

Ale je fakt že je to minorita, u většiny her je writing slabej.
Konstantin je debil. Na konci jsem ho trefil do voka uz za to jak nudne byl napsany. Na druhou stranu proc hru prisne jebat za neco v cem uprimne lita cely herni prumysl. At nechodime moc do historie, myslim ze za poslednich cca 5 let jsem hral pouze jednu hru s pribehem a postavami ktere bych oznacil za poutave. Bylo to Far Cry 3 (na kterem mi jinak dost veci myslim vadilo). Mozna by se naslo jeste par her u kterych jsem prinejmensim nefacepalmoval v cutscenach jako Alien Isolation. Nebo Wolfenstein The New Order. Tam me ale spis prekvapilo ze to ma neco co lze oznacit za pribeh. Za pribehove silne bych ty hry ale urcite neoznacil.

Vylozene treba nechapu co se stalo s lonskym Thiefem. Thef Deadly Shadows byl pribehove dost dobry. Pritom mel jiste mensi rozpocet.
@M.a.t.t. (12.03.2016 20:10): gameplay je v pohodě, nebýt ubisoftizace tak není moc na co si stěžovat. Snad jen v combatu mě štve že nejde run and gun jako v uncharted, zrovna sem by se to hodilo. A hodně tomu pomáhá fakt skvělá grafika, teď jsem už někde u konce v tom lost city a to je fakt pěkný, škoda že tam takových lokací není víc. Ale ten příběh je velmi slabej, ani bych nepsal dostačující.
@Paul (12.03.2016 20:04): Tak určite. Možno sa úplne nezhodneme, pretože gameplay je podľa mňa parádny, ale príbeh je na hre je to to najslabšie (ale ok, uznávam, že pre potreby hrateľnosti je v rámci série dostačujúci)
@M.a.t.t. (12.03.2016 20:01): ok, doufal jsem že to myslíš ironicky. Každopádně jak tohle mohlo vyhrát tu writer's guild cenu fakt nepobírám, to byl asi jedinej scénář co ti hlasovatelé četli.
@M.a.t.t. (12.03.2016 18:43): co myslíš tím FTW ? Za mě je dost smutný že i s tak dobrými podmínkami nedokázali ve čtyřech napsat nic zajímavého. I ty cutscény jsou občas facepalmworthy, záporák o ničem, a čím méně se řekne o těch "prupovídkách u ohýnku", tím lépe. Hrůza.
Měli jste někdo trpělivost číst ty různý notes a dopisy a deníky ? Já se to snažil číst, ale je to z 99% tak nezajímavá snůška keců, že už to jen rychle prolétávám očima a víceméně přeskakuju. Obecně mi přijde že je to napsaný ještě hůř (resp. nezajímavěji) než jednička, a ta taky nebyla žádná hitparáda. Proč Rhiannu Pratchett furt zaměstnávaj fakt nechápu. Ještě jsem od ní nehrál jedinou zajímavě napsanou hru.
Tak jsem dohral i babu jagu (made me lol). Nakonec to bylo moc fajn. Dle Steamu jsem ve hre stravil 31 hod. Dle Ebay faktury jsem ji zakoupil 21.2.16 takze mi vydrzela 20 dni. Dle aktualniho kursu me stala 948 korun a 80 haleru, coz dela presne 30 korun 80 haliru na hodinu. Jako spotrebitel jsem spokojen :)
Ak si chce dať niekto Rise of the Tomb Raider do hernej výzvy ako hru z DH TOP 100, v ktorej chvíľu bol, podľa komunikácie s Crashom je to v rámci pravidiel. Ale iba ak ju odohral pred specialovym špeciálnym hodnotením :)
@ještěr (08.03.2016 01:10): Jop, neřikám, že RotTR nemá své určité kvality. To určitě má. Grafika je krásná, i když to mizerný vyhlazovaní mi docela vadilo. Ve vysoce zalesněné oblasti to vypadá hnusně a když zapneš v menu nějaké to pokročilé vyhlazování, tak to zase brutálně žere framerate. Nemám sice high-end sestavu, ale zase rozhodně ne šunku.

Každopádně ta rozhodnutí vývojáře z hlediska marketingu chápu. Lidi nechtějí těžké hry a lidi evidentně žerou sandbox a tuny sběratelských pičičinek. Kdyby tomu tak nebylo, nekupovali by to a vývojáři by se soustředili na jiné prvky. Ale nesouhlasím s tím. Mě osobně to bavilo jednou... možná dvakrát, ale ne prakticky v každé AAA hře. Budu jen doufat, že tenhle trend časem poleví. A howgh, už se v tom nechci nimrat, protože se opakuju a určitě tím místní fandy začínám prudit. :D

Máš ale pravdu, že ten předchozí díl byl survival ještě méně, ale aspoň zdánlivě se v první polovině snažil navodit, že Lara je křehká květinka. Rozhodně byl ale více filmový a skriptovaný, což mi sedlo víc. Prostě nenáročné akční dobrodružství.
Dik za memento ze mam koupit jagusku. Prave jsem babu jagu zakoupil, napis Steamu, ze mas u nich provizni dolar. Linearita a halusky na ukor lootu a picovin, to me totiz bere. Ma to bliz k ciry nenaredeny hratelnosti podle myho gusta. Ani ta delka me tolik nesere, pro me jsou 2 hod. v TR 4 hodiny. 25% casu navic venuju chcipani a 25% koukam na Laru, konkretne teda hlavne na prdel Lary.

Za sebe musim rict ze jsem mel tuty vyjmenovane openworld opici drahy take slusne na haku. Ani gameplay podzemniho mesta me nenadchl (jelikoz hra samozrejme vypocitava % progres dle lootu, myslel jsem si tou dobou, ze jsem nekde za pulkou hry). Ale architektura a greek fire, to bylo samozrejme dobre. Vlastne vse, co se tyce grafiky, je v ROOTR velmi kvalitni az uzasne.

Ja healing teda docela papal. Ale malo jsem lootoval rostliny, hral to na hard, sekalo se me to a jsem velmi gramlavy. Tak nevim. K survivalu to melo podle me blize nez TR 2013. Obcas jsem uveril ze v dane prirode jde Lare o preziti. Vetsinou slo ale o to, ze jsem dostaval slusne na prdel a nemel udelane lekarnicky. Urcite by to slo udelat vic jako survival thriller nez vynahrazovat to kvanty nepratel (se kteryma vas pro jistotu zamknou v arene, nebo vam je predskriptuji). Konkretni provedeni me ale samozrejme nenapada :D

Hra me bavila tak jsem se nesnazil byt k ni tak kriticky. Oblibil jsem si ji. V poslednich letech jsem hral relativne vysoke mnozstvi hloupych nebo nudnych tzv. AAA her. Snazim se z ROOTR vzit to dobre. Bohuzel me hra svou obtiznosti a tim, jak je postavena, neprimo nutila do lootu. Na to, abych byl nespokojeny, me v ni bavilo prilis mnoho veci az do konce.
@ještěr (07.03.2016 23:04): Vzhledem k tomu, jak je na DH a vůbec obecně zdeformované hodnocení her, tak by "průměrné" hodnocení bylo málo. Navíc ta oranžová v rámečku okolo čísla hodně bije do čí. :D

Mně třeba celý Soviet Installation připadal jako předehra k něčemu většímu. Stejně tak ten tábor domorodců. Na můj vkus ty lokace byly absolutně neatraktivní a vždycky jsem se těšil, až mě hra zavede mimo ně. Taková lineární Baba Yaga byla naopak super, halucinogenní pasáže patřily k tomu nejlepšímu ze hry a to to bylo jen DLC. A když už se to konečně trochu rozjelo v tom podzemním městě, byl jsem na konci.

Tak třeba ta loď v ledu byla fajne, i když ta hádanka byla jednoduchá. A Orrery bylo perfektní - jak říkáš, závan starého Tomb Raidera. Dokonce jsem tam hodněkrát chcípnul a donutilo mě to i na chvíli zapnout mozek.

V jedničce byly taky částečné loot mapy, to jo, ale nebylo toho VŠUDE K*RVA TOLIK. Loot a crafting mi nevadí, collectibles a všude svítící procenta ano. Jenže k čemu ten loot nakonec je? Hráč vůbec nepociťuje nedostatek. Nulový survival a motivace něco škudlit. Hrál jsem na nejtěžší možnou obtížnost (resp. to co jsem měl odemčeno) a Lara toho moc nevydržela, pravda, ale přesto i když hráč hrál opatrně, tak neměl vůbec problém a stejně jsem na konci skončil s 20 lékarničkama v zásobě. Ne že bych nechcípal a nepoužíval léčení, ale toho lootu je všude zbytečně moc. Nehledě na to, že když si vylepšíš odpovídající schopnosti, tak ti půlka mapy svítí žlutě abys náhodou něco někde nepřehlédl. Tyhle věci mi tam prostě vadí a vadí mi i u jiných her od Ubisoftu. Smutné je, že tahle hra ale od Ubisoftu není.
@JohnCZ (07.03.2016 22:50): Jestli te Lara nasrala taks tomu mel klidne jebnout 40-50%. Lepsi uprimny nezli zbytecne mekky ;D Lidi proste musej umet snest i negativni kontranazor.

Kazdopadne orangutani vybehy a dost makabrozni openworld lootmapy byly i v jednicce minimalne 2x.

Me treba zacatek az do Soviet Installation nenadchl vubec. Ale velmi me oslovila takova Glacier Cavern s audiovizualne nadupanym Orrery puzzlem. Mozna to nebylo prisne epicke ale libilo se me to. Mozna prave tou komornosti (dojel si tam vubec?). Pripominalo mi to v necem i stare Tomb Raidery. Mise s tajicim snehem v tundre byly take velmi hezke. Nebo infiltrace "letniho" a pak "zimniho" (nemam uz paru co to bylo) tabora atd. atd. Ja si neco nasel :)

Chapu co te na tom asi sralo. Treba paradni lod zamrzla v ledu - a nad ni takovy mikro puzzle o naprostem hovne. S lootem vsude kolem :)
@M.a.t.t. (07.03.2016 21:51): proto take uvadim ze je TR podle me v dobrych rukou. Ocenuji za hra vypada propracovane, poctive a je pomerne uchopitelna jako samostatny dil. Kdezto u FC s tim zacinam mit problem (nejspis velmi subjektivni). Byt samozrejme pouziva velmi podobne mechanismy a gameplay je otazkou evoluce, nikoli revoluce jako pred TR 2013. Revoluce se nejspis neda delat co 3 roky.

Ostatne stare Lary vyvojari sekali jako na pase. Na to uz se ale zapomina, bo je to "klasika".

Ma kritika hry kazdopadne nijak nesouvisi s prilisnou recyklaci tematu. TR 2013 a ROOTR se mi v pameti urcite neslije v jedno a to same. Vadi mi nektere mnou vypichnute mechanismy ktere se v rebootech vicemene opakuji.
@Paul (07.03.2016 09:28): Měl jsem úplně ten samý problém. A stojím si prostě zatím, že ta hra je ve výsledku oproti předchozímu dílu obsahově dost slabá. Kde jsou sakra ty cool momenty, jako lezení na radiověž? :( Až na úvodní Sýrii, horolezeckou sekvenci a závěrečný climb na vrchol toho podzemního města to nemá vůbec žádné zapamatováníhodné momenty, což je škoda. :( Kotel collectibles, a generických jeskyní na dvou malých lehce openworld mapách, které spíš než reálné lokace připomínají výběh pro orangutany. Nehledě na to, že jim chybí jakákoli rozmanitost či nápad. Chrámů je minimum a hádanky jsou postavené tak, aby je bez problémů udělal i 15-letý průměrně inteligentní Američan. V základu se to sice nehraje špatně, Lara je krásně rozanimovaná a na její mimiku a... ehm... vlající vlasy je větru je radost pohledět, ale na víc jak hodinku a půl denně mě to nedokázalo udržet. Takže u mě převládá i přes vlídné hodnocení spíše zklamání.
@ještěr (07.03.2016 20:59): Niekde som čítal niečo v zmysle, že vydavateľ Square Enix tento nový príbeh vníma ako trilógiu, ale nejak sa mi nechce veriť, že by tak výnosnú sériu zase rebootovali po troch dieloch. Ale i bez ohľadu na to si nemyslím, že by práve Tomb Raiderovi hrozilo vydávanie v ročných intervaloch. Len medzi rebootom a zatiaľ posledným dielom uplynulo 2,5 roka a momentálne mi nepripadá pravdepodobné, že pokračovanie príde skôr ako v roku 2018.
@M.a.t.t. (07.03.2016 10:03): mno ja se tvym oponovanim souhlasim. Reboot, zmeny, sto lidi, sto chuti, sto ocekavani. Nemyslim si ze bych hru ve finale ohodnotil zase tak spatne. Uznavam ze me hra v zasadnich ohledech uspokojila (udrzela si me az do konce). ROOTR bych si klidne koupil znovu kdyby na to prislo. Autory shledavam kompetentnimi na dalsi sequely :)

Na UbiSoft/FC srovnani jsem chtel poukazat ze kazde studio se drzi v serii nejakeho mustru, ktery je velmi zkostnately. Takze kdyz si oblibis jejich prvni hru tak te nejspis bude bavit i druha, treti, ctvrta a pata - a naopak. Paklize se ti ten cely mechanismus neohraje. Coz si myslim, ze ve FC zacina pomalu ale jiste smrdet s temi rok nebo ob rok vydavanymi sequely na stejnych principech, ve stejnem enginu, nove dokonce s obracenou mapou z posledniho dilu :) Tak bych nerad aby do neceho obdobneho neupad i TR. Aby nebyl moc ostentativni dojickou na prachy.

Klidne pockam na pokracovani tri a vice let, pokud jej dokazou poradne odlisit, pridaji vic svetovych lokaci apod. Proste nevydaji jakoby datadisk dvojky. I kdyz by to hratelnostne nejspis bylo zase dobry. Prachy na to maji.

Me je treba sympaticky tempo vydavani Thiefu nebo Dishonored. Ale zase chapu, ze hraci vsechno chteji v ty rapy. A hladove developerske krky je potreba pravidelne zivit. Neni kazdy Blizzard aby mel jasne vymezene, vymazlene hry ve velmi vzdalenych terminech (s dataci, ci dnes DLC).
@ještěr (01.03.2016 02:14): Zase vieš - predošlý Tomb Raider mal práve tie oklieštené RPG prvky na úkor rýchlejšej hrateľnosti, ktoré tam však konečnom dôsledku boli len na to, aby tam vôbec boli. Lara totiž príbehom levelovala tak nejak sama. Mne to vlastne vôbec nevadilo, ale ideálne to nebolo. Tu majú RPG prvky o niečo väčší zmysel, ale taktiež to niekomu nemusí prísť ideálne. Ľudom, nikdy úplne nevyhovieš :)

" Ja bych TR oklestil ve prospech tempa, pribehu, hlubsi prace na charakteru Lary, nebo zlepsenych souboju." - Lenže to je presne ono - značka Tomb Raider nikdy nebola o ničom z toho, čo si vypichol, ale v prvom rade o exploringu a o riešení logických hádaniek, ktoré ťa posúvali vpred. Rise of the Tomb Raider kladie o niečo väčší dôraz na oba aspekty, akurát doba sa trochu zmenila a preto je tu system collectibles, kedže sa osvedčil inde. I tak si nemyslím, že je nutné prechádzať každú mapu miesto po mieste a hľadať ich za každú cenu.

Far Cry Primal veže nemá :)
@ještěr (01.03.2016 02:14): Přesně vystiženo s těmi collectibles. Ta hra mi kvůli tý ubisoftizaci přijde mnohem rozplizlejší a méně mě baví. Dokonce se trochu musím nutit jí vůbec zapnout. To se mi u jedničky nedělo :(
[neexistující komentář]: Tak ty hry se odehravaji cca v radu tydnu, ne? Z toho plyne, ze pokud vylozene neni navrzana, tak prece musi dostat kramy :D
Tak jsem se do hry postupne zazral (lvi podil maji grafici a umelci ze Square Enix) ale ted me pekne vytaci ten Survive the ambush meziukol v tom modrem meste pod zemi. Kladu si otazku, jak je mozne, ze se do vypravne megahry s mnohamilionovym rozpoctem dostane neco tak zastaraleho a repetetivniho. To je fakt zoufale spatna zprava pro hru, ktera rozhodne nevynika souboji (jeste nikdy jsem nemel takovy lack of ammo, mozna delam neco blbe) a uz vubec ne jejich plynulosti (optimalizace). Vypada a zni to nadherne ale souboje (v TR snad jeste nikdy nebyly kvalitni) a lootovani i RPG prvky by se mely udelat jinak resp. oklestit ve jmenu krystalictejsi a sviznejsi hratelnosti, ktera by tomu slusela..

Ad harampadi (collectibles). Uprimne receno je to rozmelnena nenapadita copypaste nuda. Argument ze hra primo nepodporuje sbiraci OCD hracu je samozrejme neplatny. Ona za to odmenuje -> rychlejsi leveling -> konkurenceschopnejsi Lara. Looting neni zadna naivni volba ale negativni diskriminace nelooteru. Na druhou stranu nechci tvrdit ze to zastara kategoricky byvalo lepsi. Pravdepodobne by me nebavily ani ty TR 1/2 3-per-level sosky z 90s. Tehdy to bylo o relativne velmi omezenych linearnich nevrstevnatych levelech kde bylo zejmena vinou soudobeho (ne)detailu prostredi vsechno prehledne videt. Dnes je engine a gfx a level design tak zkurvene nadupany, ze bych to hledal dlouhe minuty a nejspis se na to vybodl taky. Ja bych TR oklestil ve prospech tempa, pribehu, hlubsi prace na charakteru Lary, nebo zlepsenych souboju. Zde bych mrhal tou energii. Chtel jsem aby sequel byl survival, coz pro me docela je. Ale spis tim, ze pomalu leveluju, trha se me to a tak nadmerne dostavam skrz Laru pres drzku.

Samozrejme se do priste lautr nic nezmeni. Zaznamenal jsem ze vetsina vyvojarskych tymu ma svuj dany nemenny rukopis, vychazejici zrejme od lead designeru. Proto TR vzdy bude ulootovany, ale krasny, Far Cry plne taboru a vezi, Fallout a TES zabugovane, dute a prazdne, atd. atd. Studia jsou jako lidsky charaktery, opravdu se zazracne nemeni.

Na druhou stranu maji Enixaci uzasne propracovane to lazeni. Kolikrat utikam a opravdu nevim, zdali se chytnu, nechytnu, jak se ceho chytim, co Lara udela. To mne dost bavi, bo je to jako v realu. V puv. TR byvalo snad pet a pul chvatu... Tady je to super. Lonsky Thief prave toto brutalne prokaucoval.