Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@účet smazán (13.07.2016 20:13): Všechno má spoustu chyb. To, jak závažné pro někoho jsou, je už značně subjektivní. Tobě třeba hodně vadí, že to není věrnější předloze. Mně vůbec. :)

Nehledě na to, že "o jak moc by hry mohly být lepší" je opět o tom, že na celé médium promítáš svůj vlastní pohled. Žádné médium nikdy nebude dokonalé, u každého si vždycky každý najde něco, co by mohlo být ještě lepší. Nakonec je to opět otázkou subjektivního pocitu, do jaké míry se to či ono dílo jakési té dokonalosti, kterou si ale klidně můžu představovat jinak, než někdo jiný, přiblíží.

Jak jinak bys tedy alespoň v rámci her měřil, jak vysoko nějaká nasadí laťku, když ne podle míry její celkové oblíbenosti, a jejích nesporných kvalit, ze kterých tahle oblíbenost z velké části plyne?
@HolyMeatball (13.07.2016 20:09): ta laťka je vysoko i mimo rámec her. TW2/TW3 jsou napsané téměř podobně kvalitně jako samotný Sapkowski (téměř, protože mě těch posledních 5 minut Dijkstry a nepropracování Eredina štvou). Paradoxně Leviathanovo nejoblíbenější TW1 je napsaný nejhůř.

@účet smazán (13.07.2016 20:13): Ne, nespadá do kategorie objektivního hodnocení, protože každej vidí laťku jinak a tudíž je to ve výsledku stejně subjektivní. A evidentní je to opět zas pro tebe, pro jiné je to jinak. Na to že se není o čem bavit mě překvapuje jak často máš potřebu ostatní přesvědčovat o svých pravdách .)

(sám na tom nejsem jinak, takže to chápu..)
@Paul (13.07.2016 20:09): Ty mě nechápeš. Tvrzení, že ta hra nastavila laťku nějak vysoko, spadá do kategorie objektivního hodnocení. A nemá nic společného se subjektivním prožitkem. Že ta hra má dost chyb, je prostě evidentní. Podle mě se není o čem bavit.



@HolyMeatball (13.07.2016 20:09): To jo, ale nepřijde mi to jako něco, nad čím je třeba se rozplývat. Spíš mi přijde smutné, o jak moc by hry mohly být lepší, než jsou.
@Zoltan (13.07.2016 19:18): když jsem si četl ty vaše posty tak jsem přesně čekal jak dlouho než se tu objeví Leviathan a začně ti vykládat že se mýlíš a tvoje dvě dohrání a zážitky z něj nic neznamenaj protože je ta hra plná chyb a nedodělků :) 9 minut je dobrý čas, congrats
@JohnCZ (13.07.2016 18:58): Dvojku si musím dát znovu...jedničku taky. Příště to vezmu od začátku a aspoň tak uvidím popořadě jakou cestu CD Projekt ušel :)

No, na Cyberpunk se těším hlavně kvůli tomu, že ho dělá CD Projekt, v jiném případě bych byl asi zdrženlivější.
Co se týče toho města, tam bych se taky rád prošel :)

@účet smazán (13.07.2016 19:07): Chyb a nedodělků je tam velmi málo, ale nic není úplně dokonalé, to je jasné. Výborné hře to navíc člověk rád odpustí. Záleží prostě jen a pouze na tom, jak člověku sedne jako jednotlivci :)
@Zoltan (13.07.2016 17:36): Vždyť má ta hra strašně moc chyb a nedodělků, zas tak vysoko ta laťka není. Pouze zrovna teď není nikdo, kdo by ji přelezl, ale to je proto, že herní průmysl se teprve rozjíždí, zatím je ve srovnání s filmy a seriály na opravdu nízké úrovni, a ještě k tomu se svým způsobem zasekl, protože v něm chybí odvaha. To je taky jedinej důvod, proč je CDPR lepší než ostatní. Aby se k téhle hře dopracovali, málem zkrachovali.
@Zoltan (13.07.2016 18:54): Jojo, nemuseli by odhalit moc, ale nějaké světy bych si rozhodně rád prošel + bych rád něco zjistil ještě o té konkunkci sfér. Přijde mi to jako děsně zajímavý fenomén. Mj. se mi hodně líbila ve dvojce ta kometa na obloze, která se postupně zvětšovala (na netu jsem se dočetl, že to mělo spojitost s Henseltovou kletbou). Naprostá prkotina, ale celé hře dodala alespoň z mého pohledu hodně mystický nádech.

Taky mě to napadlo. Cyberpunk vypadá zajímavě, ale osobně mě tenhle setting po Deus Ex už moc netáhne. Spíš bych od nich rád viděl nějakou space operu, případně rovnou dalšího Zaklínače. Třeba doteď mě fascinuje, jakou si dali práci s tím elfským městem, odkud pochází Avallac'h, které vypadá naprosto božsky a přitom je to jen pozadí, které se ve hře objeví jen na minut.
@JohnCZ (13.07.2016 18:47): Oni by to nemuseli přímo vysvětlit, stačilo by to opět lehce přiblížit, popřípadě jen naznačit, aby to neztratilo veškeré tajemno. Pár světů bych si taky ještě rád prošel :) btw, když jsem tehnle quest dělal podruhé, napadlo mě jak by si CD Projekt poradil s nějakou space operou tipu Mass Effect :)
@Zoltan (13.07.2016 18:33): Přesně tyhle dvě lokace chci taky vidět + Lan Exeter. Za Ciri bych si zahrál hodně rád, v knihách měl její příběh tak příjemně lidskej (a pro chlapskou část čtenářů hodně sexy) náboj, takže bych se tyhle motivy nebál nějak zadaptovat do hry. A taky bych rád, aby nějak rozvedli tu její schopnost cestovat světy. Ten jeden quest v původní hře jsem si hrozně užil a rád bych toho viděl z těch světů víc, i když se teda bojím, že by to pravděpodobně ztratilo tu mystiku, kterou si to doposud dokázalo udržet. Tzn. čím méně vidíš, tím lépe pracuje představivost.
@JohnCZ (13.07.2016 18:21): A čtyřku chci za Ciri. V Toussaintu by byla jedna ze skrýší (truhla) a chodilo by se tam na návštěvu ke Geraltovi a Yennefer. Plus má Ciri pěkné pozadí a s jejíma schopnostma by mohla být hra zajímavá, jiná než s Geraltem. Pořád se nemůžu smířit s tím, že jsme ještě neviděli Brokilon a Dol Blathanna. Amen :D
Tak, dohráno podruhé. Je to doknalost :') Lepší hru může udělat zase jen CD Projekt, ale laťka je tak strašně vysoko, že to i pro ně bude extrémně náročná výzva :) Tím vším chci jen říct, že mi ta ha neskutečně sedí :D

A teď si dám poprvé závěrečnou třešničku na dortu - vzhůru do Toussaintu :)
@Red (26.06.2016 23:40): já to mám na frontpage:

113 591×Mafia: The City of Lost Heaven
91 717×The Elder Scrolls V: Skyrim
86 172×World of Tanks
80 886×The Witcher 3: Wild Hunt
80 624×The Witcher 2: Assassins of Kings
78 467×Planescape: Torment
75 206×The Witcher: Enhanced Edition
66 570×Minecraft
65 163×Deus Ex
64 327×Half-Life 2
Tak třetí Zaklínač už je 4. nejnavštěvovanější hra na DH. Předskočil oba předchozí díly.
„Jaks to hrál, ty tažný volku? Lebeňo zadubená. Proč si vykládal listy, a né srdca? Na hovno sem celý čas srdca vistoval! Chytnu klacek a majznu ťa po tej dutej palici!“
„Měl sem štyry listy a spodka, chtěl sem optymovat!“
„Štyry listy? Když si držel karty na klíně, najisto si připočítal aj svojeho ptáka! Raci tolik nemysli, Strattone, tady nejni žádná unyverzita! Tu sa hraju karty! Ale nezúfaj, aj rychtářova sviňa vyhrála, když dobré karty dostala. Rozdávaj, Wardo.“
„Žaludy do placu!“
„Kule na kupu!“
„Hrál král kulu, posral košulu. Tuplovaný list!“
„Gwint!“
„Nechrápej, Calebe! Byl tupl a byl gwint. Co licituješ?“
„Mandel žaludů!“
„Akces. Ha, haaa! No co? Nikdo negwintuje? Měch na dudy! Vistuješ, Wardo? Schuttenbach, eště jednu na něho zamrkáš, tož ti takú šlehnu do oka, že si do zimy nemrkneš!“
„Spodek.“
„Panna.“
„Svršek na ňu! A panna je vytrtkaná! Biju, ha a ha, eště mám srdca, skovaná na černú chvilku. Spodek, křížek, králka…“
„Trumfem do ní! A včíl kule! Nu, Zoltane? Trefil sem ťa!“
„Vidíte ho, zasraného gnóma? Ech, popadnu klacek a…“

<3
Gwint je super. A pro Matta - výraz gwint tu byl v knihách ještě předtím, než CDPR vznikl a než nějakého hlupáka tam napadl stupidní anglický název gwent. Takže asi tak :-)
@M.a.t.t. (14.06.2016 10:04): Ja sa na ten Gwint teším, kocky ma už v dvojke omrzeli, trošku pomenili pravidlá - stačí hrať len jedno kolo + priblblý uhol na hádzanie a ak náhodou prehodíš vnútro hernej krabice, tak hod danou kockou neplatí, čo v jednotke nebolo.

Vzhľadom na to, že sú všetci (väčšina) z neho nadešní, som zvedavý, čo to bude zač.
@Blackhand47 (14.06.2016 09:54): Ok :)

@Garret (14.06.2016 09:56): A to vadí? Pre mňa je podstatné, že to funguje po stránke zábavy. Keď sme už pritom, rovnako do hry nezapadá ani obrovské množstvo vedľajśích questov a zákaziek, ktoré môže Geralt plniť, pretože hlavná dejová línia s hľadaním Ciri pôsobí akoby išlo o každú minútu.
@GodOfTheSick (14.06.2016 08:59): Aký iný dôvod k hraniu Gwentu (odmietam to volať počeštene Gwint) je potrebný? :) Hry predsa hrajeme pre zábavu. Inak keby si ho niekedy vyskúšal, vedel by si, že jeho hraním sa defakto nedá zarobiť takmer nič, iba pár drobných, ktoré sú v reálne k ničomu. Ale spája sa s ním aj jeden dlhší a výborný turnajový quest.
Hlavně k hraní gwintu není krom zábavy žádný důvod. V jedničce fungovala ekonomika mnohem lépe, každá koruna/zkušenost se hodila takže kostky jsem hrál pořád. Ve trojce gwint ani jednou.

Stejně jako smlouvání se moc nepovedlo. Když mám v kapse několik tisíc, tak je naprostá ztráta času se s někým dohadovat jestli mi dá za zabití příšery 500 nebo 600.