Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@orromis (13.09.2016 09:17): Jenomže ten špatný balanc rozbíjí požitek z průchodu světem.

Neberte. Však neberte. Ale jestli já jsem hater, Paul je opačný extrém. Zatímco já mám obsesi, že musím tu hru kritizovat, jeho obsese spočívá v neustálé obhajobě.
@Phoenix (13.09.2016 00:09): No, CDP neumí udělat dobré RPG ve smyslu mechanik a RPG systémů (jak už třikrát dokázali). Já to třeba fakt neočekával. Každopádně balanc mi fakt nepřijde nějak mimo, ale je to asi spíš tím, že mi na tom nezáleží, protože Zaklínače nehraju kvůli mechanikám, ale kvůli tomu světu, atmosféře a postavám.

@účet smazán (13.09.2016 08:39): Tak hlavně že tebe bychom měli brát vážně :)
Mě vadí spíš loot. Zbytečně moc věcí. Ve zbytečně moc bednách. Měli crafting udělat čistě za peníze a na Geraltovi nechat jen alchymii a runy. A jako veteš by tam nemusela být vůbec. Stačily by obecně jen drahokamy a jiné cennosti.
@Phoenix (13.09.2016 00:09): ještě třeba Pillars of Eternity, ale bude jich víc. Je to prostě designové rozhodnutí autorů, na tom není co ladit. Jsou hry kde je spousta XP za plížení/kecání i kombat, a pak to svádí dělat zvěrstva typu proplížím se/ukecám ho, a pak se vrátím a zabiju ho taky protože XP.
Jak co každému sedne je individuální. Já nesnáším grinding a witchera obecně nehraju kvůli číslům, takže mi to bylo fuk. Ale beru že ostatní to můžou mít jinak.
@Paul (12.09.2016 23:58): Na Bloodlines jsem si vzpomněl taky, ale naopak mě takhle z fleku nenapadá žádný další podobný případ (a tam mi to taky vadilo, protože z hlediska bojů se pak RPG redukuje na akci - nepřátelé neslouží pro rozvoj, ale prostě jen "zavazí" při plnění questů).

Nevím, tak nějak mi to celkově přijde z hlediska vybalancování dost mimo, zejména s příhlédnutím k tomu, že už to rok a čtvrt "štelují" (mám GOTY edici a první, co se po instalaci ze šesti DVD stalo, bylo stahování 40GB patche).
@Phoenix (12.09.2016 23:43): ve spoustě příběhových RPG jsou XP hlavně za questy, za boje minimum, vybavuje se mi např. Bloodlines..eliminuje to grinding.
A opravování je třeba řešit jen na začátku, a není potřeba to nijak hrotit...ten ukazatel se ukáže ikdyž je zbraň už na 50%, takže je furt v klidu použitelná, časem budeš nacházet repair kity až je to naprostý non-issue
A kraftění jsem osobně používal jen na witcher armor sety a pak nějaký ty vylepšení + alchymii.
Zatím mám nahráno bídných sedm hodin, ale zkušenosti jsou vyloženě broken (4XP za grifa královského s postavou na levelu 2, 6xp za šestkového medvěda s postavou na levelu 3, zato 250xp za desetisekundový boj v hospodě proti pár otrapům, protože to byl jako quest), ekonomika k tomu nemá moc daleko (na začátku se vyloženě nevyplácí rubat nepřátele, protože opravování zbraní a brnění stojí víc, než dělá zisk z boje) a požadavky na brnění a zbroje jsou taky dost mimo (je super, že na začátku hry najdu schéma na kvalitní meč, na který mám i všechny suroviny, ale jaksi už ne postavu na lecelu 12). Samotné craftění je tak neuvěřitelně přeplácaná záležitost, že to až bolí.

Prostředí, příběh a postavy paráda, ale takový balancing jsem si rok a čtvrt po vydání a desítkách GB patchů nepředstavoval.
@JohnCZ (05.09.2016 20:43): Nevím, ale W3 začaly na všech 3 platformách přibývat hodnocení, a hodnocení šlo nahoru. Zatímco třeba Bloodborne šlo hodnocení dolů. Nevypadá to moc jako náhoda. Ale je možný, že to dělal někdo na vlastní pěst - fanatismu je kolem té hry víc než dost.

Jenomže ten hype kolem Skyrimu je jiný. Vždyť na tu hru všichni nadávají. Akorát měla přehnaně dobré recenze, protože asi zaplacené. To je všechno. Nevím, jak to bylo dřív, ale teď je to tak.
@účet smazán (05.09.2016 20:16): Nevím, metacritic moc nesleduju, ale v CD Projekt RED vidím opravdu poctivé vývojářské studio, které poslouchá své hráče a vychází jim vstříc. Jasně, zas nejsem úplně naivní, furt je to v první řadě byznys, ale i tak za ty prachy dostávám MNOHEM více, než jinde a necítím, že by na mě někdo rejžoval prachy (zdravím EA!). Tak snad by si to nepokazili nějakým podplácením či jinými podobnými praktikami. Nicméně mě jako hráče se to nedotýká, takže mi to je ve výsledku jedno. Ta hra je vysoce kvalitní i bez umělého navyšování hodnocení.

Hmm, mě zas sere hype okolo pro mě nepochopitelně nadhodnoceného Skyrimu. Neuděláš nic.
@JohnCZ (05.09.2016 20:07): Asi holt není doba ještě tak daleko. Ale kdyby se tenkrát CDPR fakt podařila ta jejich vize dotáhnout do konce - tzn. fakt by to byl jeden velký svět, jak bylo původně v plánu, a navíc graficky tak nádherný jako z VGX traileru - tak by se to těmto představám už hodně blížilo. Já chápu, že to bylo těžké. Ale ta pachuť tam prostě je. Navíc mě strašně vysírá ten všeobecný hype, podplacený metacritic(nebo to naklikal nějaký fanatik?) atd.

@účet smazán (05.09.2016 19:55): S těmi počty monster je to pravda, přehnané. Obzvlášť oproti knížkám. Nedokážu si například obyčejného dřevorubce, jak může vůbec projít lesem, aniž by ho nezamordovala endriaga nebo nedrapla smečka vlků. V knize jsou potwory jen vzácné postkonjunkturní relikty, tady na ně narážíš na každém rohu. Ale to bude asi daň za to, aby svět nepůsobil prázdně. Opět to porovnám se Skyrimem, kterej má sice na oko docela hezký svět, ale upřímně: cestování mně tam děsně nudí. Nikde prostě nic není, drtivá většina questů se odehrává ve stále opakujících se kobkách a ten krásný, velký, rozlehlý, atmosférický svět tam je vlastně tak nějak navíc. Jen takové pojítko mezi dungeony. A to je chyba.

Samozřejmě, záleží na preferencích. Ale já radši menší, bohatý a detailní svět než roztahanou nudu plnou nedodělků a opakujících se designových vzorců. A W3 co se týče poměru rozloha/detailnost designu nemá mezi současnými hrami konkurenci.

Ale to co říkáš, něco na tom bude. Taky bych si rád jednou zahrál hru, kde budu putovat velkým světem a měl opravdu pocit, že někam cestuju aniž by ze mě ze všech stran křičelo schematické prostředí, že je to jen hra. Tenhle pocit ve mně trochu vzbudil DayZ, ale to je oproti Zaklínači úplně jiná hra a žánr.
@JohnCZ (05.09.2016 19:50): Tak je tam fast travel, já bych třeba uvítal, kdybych, pokud bych chtěl, mohl jen tak jet divočinou, kde opravdu nepotkám co pět metrů nějakou obludu nebo něco - tohle mi na té hře taky vadí. Nemám tam chvilku klid. Je to všechno až moc nahňácané na sebe. I kus od města se prostě musí prohánět strašidla. Je to paradoxní, ale v polích za Bahnicemi si člověk užil víc samoty a volnosti než v celém velkém otevřeném světě W3.

Říkám, nevím, jak bych to vyřešil líp. Asi by to fakt šlo jenom tak, že by ten svět byl větší, no.

@účet smazán (05.09.2016 19:44): Já bych řekl, že velký je dostatečně na to, aby to působilo jako svět a zároveň ne moc velký, abych někam musel ťapat dvě hodiny. Rozhodně lepší než prázdný a generický Skyrim (ale ten má teda zásadní nedostatky někde úplně jinde, svět jako takový to má pěknej). Co se týče Skellige, tam to funguje úplně stejně. Akorát nemáš potřebu plavat vodou až na okraj mapy. Pravda, není to úplně nejelegantnější řešení, ale nenapadá mě jiné. A CD Projekt RED to alespoň pojal vtipně. :) Lepší, než to řešit nasázením nerealisticky prudkých srázů, skal a kopců po obvodu mapy, jako to dělají některé jiné openworld hry.

Nevím proč, ale vždycky se mi vybaví tahle hra. :D
@JohnCZ (05.09.2016 19:40): Jenomže to zdaleka nepůsobí jako velký otevřený svět, kde můžeš jít kamkoliv, kam vidíš, jak tvůrci slibovali. Bohužel. Ta mapa je prostě moc malá. Je to v podstatě jenom placka, nějaká možnost jít do hor, které vidíš na obzoru, neexistuje. Skellige je v tomhle třeba dobré, protože tam se ty hranice vyřešily snadno - mořem.

Upřímně nevím, jak bych vyřešil hranice ve Velenu a Novigradu a asi bych musel dlouho přemýšlet. Ale s tímhle bych se nespokojil.
@účet smazán (05.09.2016 19:32): Ani bych neřekl, že byl vyroben proto, že by tam byly necitlivé hranice, ale prostě proto, že tam ty hranice jsou a lidi chtěli vědět, co je za nimi. Já v tom chybu nevidím, pořád ta oblast mimo hratelnou plochu je vizuálně 10x lepší, než kdekoli jinde. A možná i právě proto ji hráči chtěli prozkoumat a byl vyroben tento mód.

"Je pěkný, protože to osekli tak, aby byl viditelný ještě ošetřený svět."

I to je u současných her normální a řekl bych i selským rozumem pochopitelný a logický. Šetří to výkon i práci. Proč by se vývojář patlal s detailním designem oblasti, kterou stejně hráč nenavštíví (resp. z dálky neuvidí)? Počkej si několik desetiletí na virtuální realitu, pak možná. ;)
@JohnCZ (05.09.2016 19:29): Že je to normální, tzn., že to tak funguje, neznamená, že to funguje správně. I když ano - v podstatě je to jedno.

Každopádně stěžuju si na to proto, že byl vyrobený ten mód, a ten byl vyrobený proto, že lidi sraly necitlivě a hloupě vyřešené hranice. Takže se pak tahle chyba odvíjí jen od jiné chyby.




@Paul (05.09.2016 19:31): Hm, tak to jsem asi řekl trošku jinak...
@JohnCZ (05.09.2016 19:29): není to tak dávno, co tu Leviathan přiznal, že ho sere když se ostatním lidem líbí něco co jemu ne, a že je závislej na rejpání. Od tý doby ho mám v ignore listu, a jak koukám tak opět potvrzuje proč :)
@účet smazán (05.09.2016 19:24): Naopak, je to úplně normální. Minimálně si zahraj nějakou starší hru, kde nejsou tak perfekcionisticky vytyčené neviditelné bariéry. Tahle výtka je čéče fakt mimózní. :) Kdo by si sakra stěžoval, že se propadá mimo mapu na místě, na kterém nemá co dělat a ani by se na něj bez modifikace, která rozbíjí určitý skript, nedostal?
@HolyMeatball (05.09.2016 19:05): Navíc tady i ten nepřístupný okraj mapy je z dálky na pohled moc pěkný a není to jen pár 3D objektů v nízkém rozlišení nebo 2D textura jako u mnoha jiných her. Svět díky tomu působí mnohem uvěřitelněji. Tahle výtka je totálně mimo.
@JohnCZ (05.09.2016 18:36): Ne, proč? Přijde mi to lajdácké. Mě by upřímně sralo, kdybych udělal hru, která by za násilně vynucenými hranicemi fungovala stylem, že se tam člověk propadne do nikam. Jako sorry, ale země tam je, a když je tam země, tak to má fungovat tak, že na ní stojíš, a ne, že se do ní propadneš. To bych se pak ptal, jestli náhodou celý engine nestojí trošku za vyližprdel.
Kdyby to tak bylo jenom někde, tak ok, ale ono je to skoro všude. Z toho mi vyplývá - když tu hru dělali, to museli každý metr ošetřit a opravit, aby se tam hráč nepropadal? No, tady je asi něco špatně...
Hehe, tak zkouším ten sensible borders mod. No, jako ono by to bylo super, kdyby to bylo, jak jsem čekal - že když půjdu kousek za ty hranice, tak tam budou škaredé textury, glitche a prázdno(prázdno vítám - v té hře je až nesmyslně velká hustota monster atd.). Ale co jsem nečekal, je, že Geralt buď spadne pod zem a bude padat dál a dál, bez konce nebo začne skákat šipku. Tohle je lenost toho nejhrubšího zrna - uděláme jen, co se nám hodí, mrdneme tam "bacha, tady jsou draci", a nazdar.
Teoreticky tyhle chyby mohou způsobovat i nové grafické ovladače a je třeba přejít na starší a pak počkat na novější. U Alien Isolation jsem míval problémy právě s novými ovladači. Ale většinou asi pomůže ta přeinstalace. Ale možná bych první zkusil ty starší ovladače, pokud to začalo dělat třeba po přechodu na novější. Pokud to problémy začalo dělat na těch samých ovladačích, tak přeinstalace hry.
Super, myslel jsem si že to dělá jen blood and wine, ale teď jsem rozehrál novou hru a ...

https://abload.de/img/witcher32016-09-0419-pzsxn.png
https://abload.de/img/witcher32016-09-0419-r0szr.png

Ověřit soubory jsem v gogu už dal, a user nastavení už taky promazal. Už zbývá jen kompletní přeinstalace. Na což jsem zdechlý.. :D

Nemyslím ten žlutý filtr, to mám na PC program, při hře se vypne, jen fraps to asi ignoroval při ukládání screenu. Jde mi o ty textury, u DLCčka mi to dělaly převážně studny, lodě, vývěsky..
Mimochodem, je megavtipný, kolik hodnocení má tahle hra na metacriticu. To jsou nepochybně všechno opravdová hodnocení. Nejvíc to bije do očí na PS4 - jak přibyla W3 hromada hodnocení a skóre hry šlo nahoru, a naopak skóre Bloodborne kleslo až na 8.6. Ne, to opravdu moc nevypadá na náhodu. Kolem téhle hry se vytvořil naprosto nechutnej kult... Už to nemá se Zaklínačem vůbec nic společného.
Všimli jste si, jak CDPR změnili Bílou zimu? Podle knih je to normální klimatický jev, který Nimue dokonce vědecky vysvětlí. Ve hře je to jakási ničivá síla, co putuje vesmírem a ničí planety. Neboli z racionálního nebezpečí udělal CDPR katastrofu hodnou hollywodského akčního filmu.
@M.a.t.t. (02.09.2016 11:20): To mi príde ako strašne krátkozraký dôvod, ale verím tomu, že Sapkowski je ho schopný :)

A súhlasím, porovnávame hrušky s jalbkami a keď tak, mal by hrám skôr ďakovať.
Máloktorému univerzu sa dostalo takého citlivého a verného zachádzania pri prechode z média do média (knihy -> hry), ako sa to stalo práve Zaklínačovi.
Ja by som rád veril tomu, že si Sapkowski robí srandu, ale tak nejak mám tušenie, že to myslí smrteľne vážne. Pritom je to samozrejme úplná hlúposť, vďaka hrám išla popularita jeho značky ešte viac a predalo sa aj viac kníh. Asi mu vadí hlavne to, že popularita hier v niečom prevýšila jeho knihy :)
@John Mirra (02.09.2016 09:58): menší monstra se blokovat daj, ale vzhledem k tomu že ti většinou bojujou ve skupinkách, tak je lepší se naučit ty piruety a uskakovat. Kotouly jen na útěk/překonání větší vzdálenosti.
Útoky příšer asi nemá smysl blokovat, že? Prostě musím skákat kolem jako čamrda, žejo? :D
@PsychoGamerCz (01.09.2016 20:03): jsou to úplně jiná média, takže těžký posuzovat. Každé má svoje vlastní výhody. Za mě se hry (druhým dílem počínaje) knihám vyrovnaly a skvěle je doplňují. Ale Sapkowski je mimo pokud si myslí že by bez her prodal stejné množství knih (jak řekl, 50-50). Nicméně on mluví hrozně sarkastickým způsobem a kdoví jestli to co říká myslí doopravdy. Ale bulvární články z toho pak vznikají pěkné :)
Souhlasím s názorem se Sapkowski je prostě bručoun, ale na druhou stranu se mu není co divit. Prostě se bojí, že "nějaká" hra zastíní jeho největší úspěch...
@PsychoGamerCz (01.09.2016 20:03): To se hodně špatně posuzuje, protože tak trochu pochybuji, že by mě zaklínač jako hra bavila tolik, kdybych neznal knihy. Na druhou stranu je ale pravda, že od přečtení witcher ságy jsem se k ní už nikdy nevrátil, ale hry hraju opakovaně. Pokud bych je ale hodnotil podle vlastní platformy, tak mezitím co knihy považuji za velice slušné, tak witcher hry u mě patří mezi ty skutečně nejlepší.
@PsychoGamerCz (01.09.2016 20:03): "Poslední díl s oběma datadisky dokázal, že hry mohou vznikat bez jakýchkoliv kliček a kompromisů"
Muhehehehehe. NE! V té hře je kompromisů odshora dolů tvl.

Jinak ne, nepředběhla. Přiblížila se. Dost. Ale nepředběhla. Jinak Sapkowski je svojí zahořklostí známý.
Každopádně jsou místa ve W3, která fakt oceňuju. Třeba když Geralt s Yennefer řeší, jestli jejich láska není jen kouzlo djinna a pak si vyznají lásku (když tak rozhodne hráč). Tím mě CDPR rozbrečeli (a ne jen tím). Tady jsem si říkal - jo, dokážou být lepší než Sapkowski.
Ale to je malickost. Spis mi vadi ze mi zvuk blbne. Blood and Wine jsem dohral a zase mi ten svet chybi. Planuju si to dat znovu tak chci vyladit co nejvic veci co mi vadily.

Zvladne 970 ty texture packy?
Nesetkal se tu nekdo s tim ze ma moc tiche cutsceny a podobne nevyladeny zvuk? Na televizi z PC hraju.
Nejaky overhaul co stoji za to? (i kdyz hra to nepotrebuje).
A graficke glitche z blood and wine. Treba nevidim studnu ale takovy ten rozbity model co trci do vsech stran. Take loďky a vývěsky.

Vychazi zrovna mec osudu a deus ex me trochu zklamal tak silne zvazuju ze rozehraju definitivni gameplay.
@účet smazán (31.08.2016 09:19): Ne, ale treba haunt or be haunted hraje snad jen na konci. Lazare jen v linii s baronem. V blood and wine je perfektni combat song a chci ho taky vice slyset.

Naopak silver for monsters (takove to va va va va va va va va va va) moc nemusim a je to nejcastejsi song.


Radeji bych to naprosto nahodne rozhodil.