Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@georgieMT82 (05.02.2018 13:53): Názor ti síce nikto vziať nemôže, ale bez reálnych argumentov (to, že ti nešla nejaká hádanka, nie je argument, že celá hra je zlá) ti ho ani nemusí akceptovať. Osobne som pri hraní GK 1 konzultoval návod raz tesne pred koncom na cintoríne v hádanke so signálom, ktorý bolo treba napísať tehlou alebo kriedou, už neviem čím presne, ale to nie je podstatné.
"- Gabriel finds the poem, "Drei Drakhen," (three dragons) by Heinz Ritter
- Gabriel's father's painting, "Three Snakes in a Skull," as well as assorted depictions of triple snakes in his sketchbook
- Gabriel finds the book on snakes, and Grace mentions that old stories of dragons were actually about snakes
- Gabriel's latest dream features three snakes transforming out of a knife
- Gabriel receives calls from Wolfgang Ritter, who claims to be family -- we then consider, was Heinz Ritter family as well?

Gabriel Knight's imagery makes use of Dragons, Snakes and the number three quite often. (Tough in the second part of the story 12 becomes the new number in its imagery, but this is after the clock puzzle
.)"

Našiel som k tomu toto, pardón, že sa mi to nechce prekladať :) Hoci ide o jednu z najťažších hádaniek v hre a sám by som na to určite neprišiel, logika tam skutočne je (narozdiel od série Polda), akurát tomu treba venovať trochu viac času. Chápem, že nie každý ten čas má, ale tvrdiť, že Gabriel Knight, či Monkey Island sú série s nulovou hrateľnosťou, čo skoro zabili žáner je podľa mňa skôr jeho nepochopením. V minulosti mali mnohí hráči radi podobné typy výziev.
@Richmond (05.02.2018 08:44):

@90210 (05.02.2018 10:19): Tak mi napríklad vysvetli, akou metodikou alebo podľa akej logiky si mal hneď v prvej časti (Sins of the Fathers) na povale u starej mamy nastaviť budík na 03:15 tuším plus ešte nastaviť tie symboly do presných kvadrantov (už si to presne nepamätám). Muselo to byť zrejme metódou pokus-omyl, pokus-omyl... a netrúfam si tipnúť, ako dlho to mohlo trvať bez návodu. A to je len jeden príklad za všetky. Pre mňa je účelom hrania zábava, nie frustrácia. Môj názor na to, že celá séria Gabriel Knight je pi*ovina, mi teda nikto nevezme...
@Paul (24.11.2016 20:20): Pokud šlo čistě o příběh, tak to ještě chápu. Stejně by se mi ale příčilo odfajivkovat hru, u které jsem se osobně nedostal až k závěrečným titulkům. :D
@Vurhor (24.11.2016 19:53): no mě hádanky a puzzly nezajímaly, kvůli těm jsem to nehrál (a pak nekoukal). Hrál jsem to čistě kvůli příběhu, protože jsem si koupil i Dreamfall a Chapters, a nechtěl jsem se do nich pouštět bez znalosti TLJ.
Já jako neplánuju místo hraní her na ně koukat, tohle byla prostě vyjímka. Kdyby mi to tehdy nespadlo a nepřišel jsem o půl hodiny času, tak jsem normálně hrál dál, ale to byla poslední kapka mý trpělivosti.
Já se musím Paula tak na půl zastat. Já to asi u pár her taky takto udělal. Ne zrovna tady, ale ve svých osobních statistikách a jako dohrané je beru. Je sice fakt, že to bylo spíše tak, že jsem hru z většiny dohrál a zbytek prostě dosledoval ve walkthrough nebo cheatem či trainerem přeskočil nějaké úrovně. Ale vždy jsem měl výčitky a bylo to pouze u her, které mě znechutily, že jsem je hodnotil hodně nízko.

Pamatuji si Alone in the Dark, které mělo zprasené ovládání, že mě to absolutně nebavilo. Někdo to bral jako pozitivum, protože se přece jedná o horor a hra vám to musí hodně ztížit. No, hrál jsem třeba Silent Hill nebo Evil Within a tam to ztěžování a nahánění strachu bylo zpracováno jinak než ovládání typu "netrefím se do dveří". Já měl při hraní tak trochu pocit, že hlavní hrdina byl zfetovaný, ale v příběhu mi to nikdo přímo neřekl, takže mi to atmosféru dost narušovalo.

Další hrou byl třeba Divine Divinity, kde jsem strávil snad skoro 100 hodin a pak mi konec přišel tak debilní a extrémně těžký, že jsem to prostě jen dosledoval na youtube a srandovní je, že v diskuzi jsem zjistil, že jsem nebyl sám. Takže Paul není první, kdo se k této metodě přiznává. Už tu byl někdo před ním a dokonce i ještě kdysi tu byl někdo jiný, kdo tohle přiznal u Boiling Pointu, protože konec měl debilní respawn.

Pak bylo ještě pár dalších her, ale u některých si nevzpomínám na název a nechce se mi to hledat a u jiných se mi nechce rozepisovat.
@Paul (24.11.2016 19:00): No zrovna u adventur je to docela voser. Přece hlavním aspektem toho žánru je řešení hádanek a puzzlů, když se na youtubu koukám, jak to za mě řeší někdo jiný, tak to můžu rovnou u střílečky nechat za sebe hrát nějakýho robota, a pak tvrdit, že jsem hru taky dokončil. Je to docela švindl.
@musa (24.11.2016 17:41): No, taky je to jediná hra u který jsem to takhle udělal. Kdyby to nebyla lineární hra, mělo to víc konců nebo tak, tak bych to nezaškrtával. Ale když u toho strávím 18 hodin mixem hraní a koukání, a přitom v tom téměř není rozdíl, tak to odfajfkovaný mít chci. To přirovnání s Vietnamem zase přijde mimo mě. Neřeknu kdyby mělo TLJ nějakou player agency, ale je to prostě lineární věc.
@Paul (24.11.2016 16:24): chápu tvoji argumentaci, ale je podle mě totálně mimo. Fakticky jsi hru nedohrál a argument stylu "viděl jsem lets play" má podobnou váhu jako tvrdit, že jsem byl ve Vietnamu, protože jsem o něm viděl cestopis v telce. Co si na DH naklikáš je jistě tvoje věc, ale přišlo mi to poněkud úsměvný.
@musa (24.11.2016 15:25): tohle je první hra, resp. první lets play, co jsem kdy viděl. A kdyby mi nepadala a víc mě bavil ten gameplay, tak bych jí dohrál sám. Ale když už jsem nad tím strávil ten čas (ikdyž víc sledování než hraní), tak to beru jako dohraný, obzvlášť vzhledem k tomu že se jedná o 100% lineární záležitost a kromě těch puzzlů tam moc gameplaye není.
A pohádky je konec :)
Bylo to pěkný, těch 80 mi i po dohrání přijde adekvátní. Příběh, postavy, atmosféra super. Těším se na Dreamfall a Chapters, který už si snad vychutnám bez youtube :)
Ten dialog s Jerrym je tak roztomilej :)

A konečně lokace ve který hraje na pozadí hudba. To je (kromě subjektivně nudný hratelnosti a občas nelogických/nekonzistentních puzzlů) hlavní nedostatek hry, že prakticky nikde nehraje hudba kromě občasného momentu.
Já jsem nahrál několik hodin, ale v momentě kdy mi hra při manipulaci v inventáři spadla, a poslední save jsem měl před půl hodinou..jsem se na to (zase) vykašlal. Ten pasivní gameplay mě neskutečně nebaví. Bavily mě dialogy a atmosféra. Ale dokoukám si to na youtube a pak rozehraju až dreamfall a pak chapters, který už naštěstí nejsou point and click. Já point and click prostě nedokážu vystát :)
@John Mirra (17.11.2016 22:03): Eee, hovorím, nejako mi to vtedy nedoplo, pre tie dôvody, čo som napísal :)

Ak napríklad tá kniha bola neklikateľná predtým, než si to spravil, považoval som ju len za súčasť pozadia v menu, nič viac.
@Vurhor (17.11.2016 21:28): Mne prišiel zaujímavý, ale fakt by Ti ma vtedy nenapadlo, čo je to tá Book of Secrets - týmto komentom totiž April búrala štrtú stenu, čo, myslím, inak v celej hre vôbec nerobí, tak ma to zmiatlo, že či je to nejaký hint, ako sa pohnúť dopredu, alebo čo to má byť. Tú knihu som sa dovtedy totiž nepokúšal ani otvoriť; buď bola dovtedy neklikateľná, alebo som tam nemal potrebu ísť.
@Vurhor (17.11.2016 21:18): Myslím, že to bola súčasť mini-puzzlu kedy sa dal zasadiť v záhrade toho zvláštneho škriatka, čo tak pomaly rozprával. April vtedy prehodila, pár viet na margo, že nejaká rastlina jej tam pripomína tetu a oznámila ti, že Book of Secrets je otvorená - v podstate in-game bonuys k hre - nejaké tie artworky a čo ja viem čo, prístupné priamo v menu hry.
@John Mirra (17.11.2016 21:13): Ježiš! No ten byl strašnej! :D

Dodnes si ale lámu hlavu nad tím, k čemu byl ten list z té umělé rostliny, která je v té chodbě u April v baráku. Pokud si dobře pamatuju, nikdy jsem ho na nic nepoužil.
Zase kachnička :D Já teda nejsem fakt žádnej adventurista a TLJ 1 jsem hrál poprvé tuším ve 13 letech, ale kachničku jsem prokoukl hned :D
To spíš podmořský puzzle mi dal zabrat, ten jsem snad nepochopil dodnes :)
Jeden spatne udelanej puzzle a kolik se toho o nem namluvi :) ze tech nesmyslu bylo treba v Monkey islandech nebo v jakekoliv ceske adventure daleko vice, to nikomu nevadi, zvlastni...
Jsem to zas po letech znova rozehrál (práce o svátek, laptop..) a teda ten kdo vymejšlel ten naprosto obvious puzzle s gumovou kachnou/kleštěma/klíčem...nabít a zabít.
Holy shit, proc mi nikdo nerekl ze vysla remastered verze pro ios? Jdu stahovat :o)