Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Risen 2 byl hodně jiný než Risen 1, ale obě byly kvalitní hry. Jednička byla klasika, kde záleželo na skillech postavy (síla, odolnost). Dvojka sázela spíše na to, že hráč začne být lepší s lepší výbavou (obleky, zbraně) a pak tím, že se naučí určité schopnosti jako srážení krabů na záda nebo kopnutí prachu do očí. Více sázela na takové reálnější zlepšování se. Ale já byl více fanoušek prvního dílu. Trojka se pak vrací zase zpátky k jedničce.

Jinak dvojku jsem hrál a poprvé mě právě tou odlišností znechutila a dost jsem na ni nadával. Když vyšla trojka, tak jsem dal dvojce šanci a tehdy mě chytla a dokázal jsem ji už dohrát. Sice mě pořád nechytla tolik jako první díl a třeba i trojka mě bavila více, ale musím říct, že dvojka měla svůj osobitý styl.
@Walome (31.12.2016 12:54): po shlédnutí tý Bocanovo přednášky/standupu mám docela naději že G1/2 v tomhle snad konečně překoná KCD.

Jinak Gothicy John přesně vystihl. Já trojku dokonce i dohrál (na ten kanonickej konec) a Varant + Nordmar byly strašně nedodělaný a otravný lokace. V Nordmaru mlha a ten odpornej zvuk šlápot co si pamatuju dodnes :)
G1 + G2NOTR + Risen jsou nejlepší hry co Piraně udělaly (a jedny z nejlepších RPG vůbec), a mám bohužel takovej dojem že Elex se k nim nepřidá.
@CrocoRay (31.12.2016 12:36): Však o tom to je. Každý jsme jiný, každý nejen od počítačové hry, ale třeba i od života celkově čeká něco jiného. A každý z nás má určitou potřebu cpát jiným svůj názor. Někdo menší, někdo větší, ale je to lidské. Tyhle debaty jsou fajn, člověk vidí víc pohledu na jednu věc.

@Walome (31.12.2016 12:46): To bezesporu. Ale někdo by taky mohl říct, že to nepůsobí realisticky, že je všechno nahňácané vedle sebe. :D Což ono je a je to dobře.
@JohnCZ (31.12.2016 12:21): jo fyzika byla čupr :) jinak nejlepší bylo ty vesnice vymlátit tak, že si vyskočil někam na trám a všechno postřílel.

Mě to nebavilo, prostě podle mě Gothicu svědčí menší prostor, což pro mě dokázal i Risen.
@JohnCZ (31.12.2016 12:04): Mně nepřijde, že bys něco někomu vnucoval nebo vracel :-) U tebe mi přijde, že normálně vyjadřuješ svůj názor takovým rozumnějším způsobem. Neříkám, že bych se vždycky s tebou musel všude shodnout, ale kdybychom se někde neshodli, tak bychom si vzájemně určitě nevnucovali svou pravdu jako tu jedinou správnou.
@účet smazán (31.12.2016 12:08): Yop a naše pocity se v tomhle liší a se slepou láskou k CDPR to nemá co dělat. S tvým názorem o "komprimaci" světa nesouhlasím. Asi bych to ukončil s tím, že se prostě neshodneme. Já si těch 200 hodin neskutečně užil, nic mi nestačilo zevšednět a žádná hra mě léta takhle nechytla. Na konci jsem se bavil stejně jako na začátku, což se podařilo hrám, které bych spočítal na prstech jedné ruky. To je důvod, proč tu hru adoruju. Ano, není to hra dokonalá a hodně věcí tam skřípe (nezáživné skilly, balanc obtížnosti, sbírání zbrojí, zjednodušená alchymie, nepřehledný inventář apod.) a šlo by udělat lépe, ale to podstatné dělá sakra dobře. A na rozdíl od většiny současných AAA her, má srdce. Jestli to nevidíš, nebo ti to nestačí a nebo prostě zápory přebíjí klady, koukni jinam. Her je dost.

@Walome (31.12.2016 12:11): Naopak mi přišlo, že je ta hra dost chytlavá. Soubojový systém mě u hry držel hodně dlouho. Ta přepálená ragdoll fyzika byla vtipná. Ale severní a jižní část mapy tam být neměl nebo to měli zredukovat. Hra nakonec doplatila na mnou níže zmiňovaný problém: moc velké a málo obsahu.
@Walome (31.12.2016 12:06): J, Gothica 3 jsem rozehrál snad 5x a z toho dohrál jen jednou. Myrtana cajk, tam si to člověk užíval, Nordmar už měl divná místa (celá ta kovárna pod horou, kde jsi musel vymydlit kvanta OP skřetů) a Varant to dorazil. Pro G3 mám sice slabost, ale po stránce designu (herního, lokace jsou super) je nezvládnutá až běda. Zajímalo by mě, jestli se někomu podařilo hru dohrát hned na první pokus, aniž by na sebe nechtěně nepoštval půlku mapy. Ten systém osvobozování byl špatnej.
@JohnCZ (31.12.2016 12:04): A zase- jsou i jiná RPG, kde je to horší - koho to zajímá? Bavíme se tady o W3...

A ano, oproti W2 a W1 je ten svět obří, ale tím, jak je neskutečně zkomprimovaný a co pět metrů tam něco je, tak vůbec nepůsobí. A hlavně je to pak totální nuda, všechny nestvůry zevšední, zbojníci zevšední, všeho je moc a už to nevyvolává žádné emoce.

"a neznám hru"
Ano, a zase jedeš jenom v advokacii CDPR a jediná tvoje motivace sem psát je tu hru obhájit oproti ostatním hrám a CDPR proti ostatním studiím. Mě tohle nezajímá. Mě zajímá tahle hra, pocity z ní a všechno ostatní kolem je mi úplně jedno.
@CrocoRay (31.12.2016 01:42): Ubrat by se toho někdy mohlo, to je pravda, ale tohle už je o osobních preferencích. Říkám, jsou RPG, kde je kydlení nepřátel mnohem větší otrava. Co se vnucování týče, jen mu to vracím, aby věděl, jak je s tím otravnej.

@účet smazán (31.12.2016 10:03): Stupidní je zase tvoje zaujatost. Najednou je ten svět zase obří. Ujasni si, co chceš. Ten svět je tak akorát velký a neznám hru, která by si poradila lépe s kombinací velikost světa/kvalita vyprávění. "Stupidni je tvoje laska k CDPR." Za tenhle žblept si dej facku a najdi lepší argument.
Vy se fakt dovedete pohádat kvůli všemu :-D Přitom na kompromisu by se asi všichni shodli a to, že být tam o 50% otázníků méně, tak by to bylo lepší...
No ja si zrovna rikal jak se jedny npc co hledam mohly dostat z vesnice do vesnice a nezabit je pritom 3 druhy monster na ktery jsem na stejne ceste narazil ja :)

Je to podle me predimenzovany. A jestli je to prazdnej les nebo genericky otazniky vyjde nastejno. Ale teda kochat se mam cas a kocham se casto.
@JohnCZ (31.12.2016 01:34): Já souhlasím s tvým názorem, že je lepší hra s dobrým obsahem než nějaký walking simulator. Ale zase bych neměl někomu za zlé, pokud chce někdo něco reálnějšího a má odlišný vkus a třeba mu více sedne ten Oblivion nebo Skyrim. U něho se mi ale nelíbí to, jakým způsobem své názory podává a jak je ostatním vnucuje jakoby ty správné. Sice sám tvrdí nebo se ho i někdo zastával, že ty názory nevnucuje. Ale ten styl "Já mám pravdu a když říkám, že je to hovadina, tak to prostě hovadina je." mi jako vnucování názoru tak trochu přijde.

Jinak těch potvor tam bylo místy fakt docela hodně na mapě, ale zase tak moc mi to nevadilo. Spíše nemám rád takový ten respawn ala Far Cry 2, kde člověk vykosí kemp a jak se o minutu později vrací, tak už jsou tam zpátky vojáci :-)
Sorry, ale tvoje argumenty jsou stupidní. Chceš od té hry něco, co nemůže a ani nechce být. Jsi si vědom toho, že Zaklínač je hra postavená na storytellingu? A že by nějaké dlouhé trmácení prázdnými pláněmi úplně zabilo tempo vyprávění? Přehnaně velký a prázdný svět bez kloudného obsahu je imo největší mor současných her a fyzicky mě bolí, že někomu to vlastně přijde fajn. Zkus nějaký walking simulátor typu Eidolon. Nebo ten zmiňovanej Oblivion/Skyrim - tam tě až na genericky nasázené dvojice vlků u cesty nikdo rušit nebude.
@JohnCZ (30.12.2016 23:33): Ne, často nedá. Procházíš se, narazíš na zbojnický tábor, vymlátíš ho, a za třicet sekund dojdeš k dalšímu. A o třicet metru na druhou stranu zase k dalšímu. Že je to tím, že je to zmenšené měřítko? Meh, tak to nefunguje, hra má být udělána tak, aby působila reálně, ne jako pouhá virtualita. To samé strašidla ve dne na dohled hradeb největšího města na světě - hovadina.



@Zoltan (31.12.2016 00:10): Je mi z tebe trapně.
@JohnCZ (30.12.2016 22:45): Liduprázdné lesy jsou lepší než lesa, kde co třicet metrů potkáš tábor zbojníků. Je to nerealistická kravina. Stejně jako hustota monster. Okamžitě člověku sepne, že je to jen hra a taková nahňácanost samozřejmě ovlivňuje, jak působí svět. Nedá se tam chvilku v klidu jen tak projít, zasnít se, pokochat se.
@Barbar Conan (30.12.2016 19:50): Jop, mám ten samý problém. Vypnutí otazníku tohle eliminuje, protože ti nikde nesvítí ukazatel sebraných/nesebraných pičičinek jako u Ubi her. Navíc, jak už jsme s Paulem mnohokrát poznamenali, ty otazníky jsou prostě jen výplňová místa. Však je tohle u fantasy RPG celkem normální věc a tady je to vyřešené sympaticky a bez respawnu. Nemám s tím problém, lepší než liduprázdné lesy ala Oblivion. Osobně rád tu a tam něco vyřeším odpálím hnízdo, vymlátím tábor banditů, osvobodím zamořenou vesničku a tak. Ale jen, když na to po cestě narazím. Rozhodně by bylo ubíjející to všechno cíleně systematicky objíždět, do čehož tě ty zapnuté otazníky tak trochu nutí (pokud trpíš právě touhle úchylkou). Místo toho, aby sis užíval radost z náhodného objevení zajímavé lokace, tak tě tam otazník cíleně navede. Imo je tohle prostě docela zásadní designérská chyba, v defaultu by to mělo být vypnuté a hráč by si je mohl eventuelně zapnout až v pozdější fázi, kdyby měl třeba náhodou masochistickou chuť všechno vysbírat.

Ty otazníky se možná tváří jako subquesty díky zapracování různých miniúkolů ala najdi bednu s lootem, ale jako plnohodnotný quest to neberu. Každopádně mě udivuje, že CDPR vůbec zdráhali vymýšlet ta kvanta fakt dobře napsaných a často i vtipných dopisů a že i tyhle minoritní collectibles mají často nějaký svůj malý příběh.
Ha, už vím proč je to tak dobré a vtahující. Každý quest funguje jako povídka. A opravdu dobrá povídka. Dlouhá. Se zajímavými momenty, někdy i rozuzleními. Pořád teda čekám na něco, z čeho se poseru (ze Sapkowskiho povídek jsem se posral), ale i tak je to moc moc dobré.

A ta čeština <3 to fakt dělali nějaký srdcaři.

@Bodkin (30.12.2016 14:54): to je nesmyslná poznámka. A chápu že je to víc práce, ale c´mon, dyť s celým Witcherem muselo být děsně práce, tohle by je nezabilo.
@účet smazán (30.12.2016 19:11): Jo, jenže já normálně trpím "100% úchylkou" a musím vše prozkoumat na 100%, tohle je poprvé, co se mi to podařilo překonat a na otazníky prostě seru. Stejně tak na hledání gearu, hraju na nejtěžší obtížnost a i tak je ta hra dost lehká, budu to při příštím hraní muset zkusit s tím modem.
@Barbar Conan (30.12.2016 18:39): To vadí snad každýmu se špetkou soudnosti. Vypnutí otazníků nic neřeší, mapu přeplněnou nesmysly budeš mít pořád. Působí to v tom otevřeném světě strašně rušivě, herně a strašně ho to zmenšuje. Není divu, když to tam mechanicky vkládalo "úderné komando".
Já teďka taky hraju Witchera a zdaleka nejotravnější jsou pro mě otazníky...fakt, že pět metrů od sebe jsou lidojedi, zbojnící a hnízdo nestvůr, že člověk neujede minutu, aby na něco nenarazil...
O to víc zamrzí, že to prý přidávali až na poslední chvíli, když se jim zdál svět "moc prázdný". Uvidím až to dohraju, ale už teď se obávám, že to 100% s čistým svědomím nebude.
Kažodpádně jsem na sebe aspoň pyšný, že jsem je dokázal nakonec po dlouhém přemlouvání vypnout a hraju se "slepou" mapou...
@účet smazán (30.12.2016 17:04): Mě zas unavujou ty tvoje ubrečené výblitky. Pokud ti tyhle věcí vadí, měl bys hry nesnášet a ne je hrát. A ano. Až to někdo udělá líp, reálněji a zároveň to nebude pruda, tak super. Pořád je co zlepšovat a u her to platí dvojnásob.
@JohnCZ (30.12.2016 16:58): Mě už unavuje ta argumentace ve stylu "něco je běžné, dělají to ostatní, někdo třeba ještě hůř, tak nemá cenu to řešit". Kdyby podle téhle mantry uvažovali všichni lidi, už bychom dost možná vyhynuli.

Někdy mi přijde, že jenom máte všichni potřebu obhájit si vývojáře, ke kterým vzhlížíte, místo aby vás opravdu zajímalo, co hrajete. Žijete tak v podstatě cizí životy, a ne svoje...
@MIGtheDRAGON (30.12.2016 16:06): Jo, je to kravina, ale takovéhle ústupky jsou u her běžná věc. Zaklínač je umí používat s citem, narozdíl od některých jiných openworld her. Loďka je tu rozhodně zpracována líp, než to vývojáři oslavované plachtění v Two Worlds 2. Tam byl vítr do hry skutečně zapracován, takže určitým směrem loďka takřka letěla a jiným se zase loudala. Byl to sice fajn nápad, ale co si budem, v praxi to byl neskutečný opruz. Radši jsem chodil pěšky.
Tahle debata je zbytečná. Každý přece ví, že používá jistou variantu znamení aard.
@účet smazán (30.12.2016 15:22): Ne, já tvrdím, že mezi plachtěním a veslováním není skoro žádný rozdíl, jen je v tom veslování více práce, která je zbytečná, když si kvůli tomu chceš podřezávat žíly jen ty a Walome.
@Bodkin (30.12.2016 15:16): Samozřejmě, že ve hře nefungují reálné fyzikální zákony, protože je to jen hra, ale myslím, že moc dobře víš, jak to myslím.

Porovnáváš dva extrémy - debilitu odporující fyzikálním zákonům s něčím, co je pro hráče totálně otravné a kazí zábavu. Jenomže Walome je chytřejší než ty, a hele - vymyslel třetí možnost - Geralt bude veslovat = nebude to popírat fyzikální zákony (podle všeho ve světě Zaklínače je stejný vítr a voda jako v realitě, takže ano, popírá je to), a zároveň hráč nebude muset čekat, až se vítr uráčí foukat. A najednou je problém pryč a všichni jsou spokojení.

Rychlejší veslování by dementně nevypadalo - logicky by to nedělal tak, že by sebou kmital jako králíček Duracell, tak totiž ani veslování nefunguje, ale prostě by víc hýbal tělem a rukama zabíral s viditelně větším úsilím - používal by větší sílu. Proč by neměla jít udělat animace? Prostě by nasnímali chlápka, jak vesluje.
@účet smazán (30.12.2016 14:59): To že je něco hra znamená, že tam nefungují fyzikální zákony. Hra musí určité systémy abstrahovat. Jako představa, že by Geralt musel týden čekat, než se obrátí vítr, nebo nemohl plout proti proudu je vtipná, ale hrát tu hru (nehraju ji, nebavila mě) tak mě to ultimátně sere. Leda že by tam byl nějaký survivor sailing obtížnost, pak klidně třeba třikrát.

U nových Falloutů mě neskutečně serou Fatmani a auta bouchající atomovkama a ty do toho čumíš a neoslepneš a všechno tam funguje tak napůl retardovaně, jako by někdo nedochodil ani základku. To že je loďka co pluje sama skoro kamkoliv je úplný detail.

Mohli to sice nějak zaonačit, že je to magická loďka nebo že má geralt vlas vodní nymfy, který způsobuje, že vítr vždycky fouká jak potřebuje, ale whateva.

Můj odhad proč nevesluje - animace. A že to jeho superrychlý veslování by vypadalo ještě tisíckrát dementněji, než jak to vypadá teď.
@Bodkin (30.12.2016 14:54): Ach jo. Tenhle argument miluju. To, že je něco RPG/fantasy/whatever, znamená, že tam mají fyzikální zákony fungovat jinak? Asi ne, že? Když je někdo všímavý jako třeba Walome, působí to prostě dementně a můžeš si do zbláznění opakovat, že to je RPG a ne simulátor plachetnic.
V CDPR chápou, že nedělají simulátor plachetnic, ale akční RPGčko.