Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak nevím, jestli je to bug, ale v misi "Brooklyn Bridge Station", jak si promluvím s šéfem teroristů, tak mi nabídne klíč od WC, po jehož projití mám pokračovat dál. Ačkoliv si ten klíč vezmu, v inventáři ho bohužel nemám a to WC jiným způsobem neodemknu. Nestalo se vám někomu něco podobného?
@Bellerofontes (31.01.2017 20:24): Jo, jsem si vědom, že ty díly srovnávám, tímhle směrem jsem tu diskuzi schválně ubíral. Pravda je, že Tě mj. HR vede tak trochu za ruku, kdežto jednička Tě v tom nechá tak trochu plácat. Já jsem teď třeba v tom metru, na dámském WC jsem vložil rozhovorem získaný kód a poněkud jsem zakysl. :-)
@Bellerofontes (31.01.2017 20:24): V pořádku, však já se ani nesnažím oponovat. Nemůžu říct, že by mi sedla akční stránka, akčně jsem to nikdy nehrál. Soudím jen dle té krátké povinné akční pasáže na začátku hry.

Prostředí nabízí spoustu možností a interaktivity, ale nejsou to jen předpřipravené trasy, které dovedou i slepého k cíly.

Přesně. Tohle je jedna z hlavní příčin, proč vidím v prvním DE lepší hru.
@JohnCZ (31.01.2017 12:25): To se ale podle mě nijak nerozporuje s tím, co jsem napsal. Tobě sedla možná zrovna akční stránka, ale upřímně, i ona - stejně jako ostatní části - se hraje spíše jako Splinter Cell. Což mi, vzhledem k tomu, že Chuck hodnotí díly této série dost vysoko, připadá jako možný důvod, proč se mu tolik líbila: moje vzpomínky na ni tvoří přeskakování od překážky k překážce a postup od objektu k objektu. Stále ale na tom označení trvám, ta hra po obsahové stránce plní fci remaku.

@Chuck (31.01.2017 16:06): Ono si to asi neuvědomuješ, ale právě teď hovoříš o tom, proč je Deus Ex tak oceňovaný a co třeba absolutně postrádá HR. V HR je koncipovaný postup několika způsoby: máš místnost, kterou můžeš překonat po ochozu (a), proplížit se okolo objektů (b), konečně využít ukrytou šachtu (c). Deus Ex v tomto spoléhá na tebe a právě ty máš být tím, kdo postup iniciuje. Prostředí nabízí spoustu možností a interaktivity, ale nejsou to jen předpřipravené trasy, které dovedou i slepého k cíly.

Ten argument, vůči němuž se ohrazuje special_plan, se jistě vztahuje k tvrzení o roku 2000. Mně třeba v té době bylo pět let a hru jsem samozřejmě tehdy nehrál; i tak v ní ale vidím přelomový titul.
@Mirus (31.01.2017 13:28): Myslím si, že v roce 2000 to musela být fakt pecka a ty ovace, které hra dodnes sklízí, jsou právě s přihlédnutím k roku vydání, ale dodnes je spousta lidí, kteří tu hru vidí ve stejném světle jako tehdy.

@Walome (31.01.2017 15:01)@Phoenix (31.01.2017 15:05): Jestli ovšem myslíme tu samou pasáž. Je to ta po Battery Park, jak mám najít generátor NSF. U téhle scény jsem fakt nepřišel na to, jak to zvládnout bez zabití, popř. jsem (a to je asi nejpravděpodobnější) zvolil jednu z cest, která se sice nabízela nejlíp, ale je nejhorší. Ten volitelný způsob postupu je sice fajn, ale najít ten méně náročný je někdy dřina. :-)
@Walome (31.01.2017 15:01): No, technicky vzato musíš zabít Annu a Guntera (Simmonsovi jde utéct a pak jej potkáš v Area 51 ... kde mu jde zase utéct), ale jde to obejít tak, že je jen postřelíš, oni začnou krvácet a nebudou na Tebe útočit. Nicméně v dialozích hra počítá s tím, že jsou mrtví.
@Chuck (31.01.2017 13:15): Víš chucku, já to taky rozjel. Můžu ti říct, že už mě to nebaví. Nemá to takovou šťávu" jako před x lety, když jsem to donesl domu z trafiky :) nebo jsem zlenivěl ? či věkem, se vytrácí to nadšení? já ti nevím čoveče..
Ale na druhou stranu ti můžu říct, že HR jsem dohrál prostě s jinou chutí a vervou. Dokonce to mám taky rozjetý. Ale musí tam bejt" určitá přestávka. Někdo dohraje jednou a může DVDčko " použít na podšálek, či plašení ptáků..""
Stárneme. Dědkové, co se snaží ze všech sil a není to vono..
Teda, některé úkoly, viz třeba to vniknutí do skladiště, se snad ani jinak než hrubou silou nedá udělat, nebo jo? A vystřílet je všechny nestíhám, zvlášť těmi neúčinnými pistůlkami. :-/
@Bellerofontes (31.01.2017 02:55): A mně naopak HR přijde ve všem horší (krom akční stránky) a není to proto, že by byla hra přístupnější. Naopak, modernizaci uvítám. Ale design, hackování počítačů a celkový writing mě u HR ani zdaleka tak nebavil, jako u původního DE. A neříkám to jako někdo, kdo by byl fanatickej fanda původní hry - to fakt nejsem. Prvně jsem ji hrál někdy před 6 lety.
@Chuck (30.01.2017 22:42): Možná se tím někoho dotknu, ale Human Revolution považuji s určitým nadsazením za remake. Vývin příběhu je až příliš podobný a mnohé situace jsou téměř totožné, než abych to jen tak přehlížel; jeho "přínos" spočívá právě v aktualizaci mechanismů. V zásadě tak lidem tenhle fakt buďto vadí (mají rádi původní hru s jejím nezaměnitelným kouzlem a nevidí důvod, proč ji činit stravitelnější), nebo jej vítají (původní hra se jim nehraje dostatečně pohodlně). Z toho mi vyplývá, že člověk buď tíhne spíše k originálu, nebo předělávce.
@Chuck (30.01.2017 22:42): nějakej vyloženě markantní tam není, protože HR i MD jsou supr hry. Ale některý věci prostě dělá DX jinak (a dle mého lépe), hlavně důraz na simulaci a first person, žádný fancy takedown animačky s mrznoucím časem, taky augmentace a celkově ekonomika vylepšování postavy je v DX propracovanější. A pak pár dějových záležitostí o kterých se můžem pobavit až to dohraješ :)
Tééda, začíná mě to nebezpečně chytat! Navíc jsem to začal dočasně hrát na noťasu v bývalém bydlišti, kde mi dělá společnost jen plápolající oheň v krbu, takže to vidím na dlouhou noc. ;-) Ale jinak se s tím loudám-jsem teprve v New Yorku. Kéž by mi to vydrželo, hoši! ;-)
Asi jsem to tenkrát hrál nějak blbě. Teď, po několikanásobném dohrání HR, mnohem víc šmejdím, prokecnu i toho, koho nemusím, vylepšují, co se dá, hledám výhodnější cesty ke splnění úkolu a hraje se mi to celkově dobře. Kvůli noční době a (ne)kvalitě grafiky, je ale lepší sí na ni vyhradit večer, jelikož často vidím úplný kulový. :-)
@JohnCZ (24.01.2017 22:08): Mně to prostě nedá. :-) A za to můžeš tak trochu i Ty-kdybych Ti tu placku už dávno vrátil, nemuselo k téhle situaci dojít. :-D

@Paul (24.01.2017 23:28): Nerad to přiznávám, ale na další hraní se dokonce i těším. ;-) Škoda jen, že budu až do zítřejšího rána zavřený v práci! :-/
@Chuck (24.01.2017 19:49): když zkusíš pustit instalátor tý češtiny tak předpokládám že by tam autoři měli být. Co si pamatuju tak ta mrazikovo byla dost tragická, od dentonů byla kvalitní.
@Cobot (24.01.2017 14:53): A proto jsem psal, že jsem dal přednost češtině před grafickými módy. Pokud vím, většina jakýchkoliv módů si nerozumí s češtinou, bez níž se já neobejdu.
@Paul (24.01.2017 12:59): No, musím se přiznat, že se mi to hraje znatelně líp než tehdy. Začátek mě fakt moc nebavil a kvůli rozplizlým texturám na to občas skoro ani neviděl, ale dal jsem přednost češtině před nějakým grafickým módem. Zatím mě nejvíc štve ta umělá inteligence, kdežto ten příběh a děj má u mě docela velkou šanci.
@Chuck (24.01.2017 11:05): dokud nejsi v hong kongu tak nevíš co je deus ex :) jde tady ale hodně o atmosféru a ta je do určitý míry ovlivněná hraním tehdy. Ale zkus se tím začátkem prokousnout. Jak tě chytí příběh, mělo by to jít lépe.