Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já ze začátku nepoužíval moc to znamení na obranu a používal spíše igni oheň, ale pak jsem zjistil, že silné nepřátele prostě nedám a s používáním té obrany jsou souboje velice jednoduché a mnohem jednodušíí, že nepřátele, které jsem nebyl schopný složit jsem dával hned na první pokus a skoro nic mi neubrali :-) Ono to vlastně vždy zmizelo, když jsem dostal ránu, ale právě u silných nepřátel (třeba ten obří kozel v jeskyni) mi to dost pomohlo, protože mi vlastně jeho silný útok nic neubral a bez používání té obrany mi vždy sundal půlku života, tak jsem moc neměl šanci. Takhle jsem vždy útočil a jak mi rozbil štít, tak jsem se vyhýbal útokům a pak si ho znovu zapnul a šel útočit, dokud jsem nedostal ránu.

Takhle jsem dostával všechny bossy.

EDIT: A na hromady slabších nepřátel jsem dával igni. Tam jsem obranu kašlal a snažil se je pobít co nejrychleji.
Já zatím teda skoro všechno hážu do mečů, ubojovat se dá zatím vše, i těžší soupeři. Samozřejmě už jsem narazil na příliš silné nepřátele, ale tam mě nevede příběh.

@Paul (05.03.2017 09:43): No tak je to můj subjektivní názor, ale nic tak dobrého jsem dlouho nehrál. Naposledy jsem smrděl u skvělého Dishonored 2, ale neměl jsem potřebu to hrát 6 hodin v kuse a tohle jo ... Poslední roky si furt stěžuju, že nemám co hrát, protože mě nic nebaví a tohle mě fakt chytlo ...
Jak jsem psal, koho bavil Witcher 3, tak ho zákonitě musí bavit i tohle. Je to jedna z mála her, kde mám nutkání sbírat i sběratelské předměty a vyzobávat celou mapu, protože ten průzkum je tu opravdu super, navíc to má smysl, jelikož každá drobné vylepšení opravdu přijde vhod.
V Zaklínači jsem dost často jezdil podle šipky a že bych se nějak kochal ? Málokdy se mi tady stalo, že bych používal rychlé cestování, protože i samotná projíždka krajinou je zážitek. Čekal jsem, že to bude dobár hra, ale že mě to až tak chytne ? U Horizonu je vidět, že to dělala parta hodně schopných lidí, což se dnes jen tak nevidí ...
V rámci open w. bude lepší maximálně RDR 2 letos ... těžko si představit, že by vyšla jiná konkurence :) ... ale opět to bude při lunchy čistě konzol hra, takže tu zase o tom nebude čárka, proboha je takový problém tu povolit zakládání i PS4 her ? Zdejší politika je hodně konzervativní, navíc dneska má daleko více hráčů obě platformy než před pár lety ...
Moje souboje vypadaly na nejtezsi obtiznost takhle.

1. Zapnout Quen a cekat az se o nej vsichni zabijou.
@AlieN (05.03.2017 09:09): Ja som si najprv (po skusenostiach z W1,2) vylepsoval IGNI, ale neskor som skusil testovat AARD a uz som sa potom k ohnu prakticky nevratil a pouzival som ho minimalne.

Jo ked som videl casto v dialogoch Axii tak som si ju vylepsil, ale v boji si nespominam ze by som to niekedy pouzil. Pouzival som to cisto len ako dialogovy option.

Dost dlho som ignoroval Quen, ale neskor som tam investoval a zistil som, ze ignoracia nebola zmysluplne rozhodnutie.
@AlieN (05.03.2017 09:09): jo je to tam furt a máš většinou 40 zkušeností zdarma :)

Ono je to i prosto, že časem můžeš mít jiné a nové mutageny a hra ti tak dává možnost si postavu přizpůsobit. Už jsi objevil jak se míchají lektvary, ty hardcore přístupe? :D
Předchozí díly jsem právě prošel jen s používáním Igni, což je sice cool, ale trochu nuda. Dialogové možnosti na Axii ale vidím překvapivě často, takže zainvestuji.

Každopádně je fajn že se ve hře dají resetovat schopnosti, mohu napravit své hloupě vyhozené body, jednak vyzkoušet různé možnosti. Hmm, ne zrovna hardcore přístup, asi už jsem až moc zkažený hraní Path of Exile.
@AlieN (05.03.2017 00:08): všechny stejně. Vytunil jsem si to ovládání myšlenek kvůli dialogům, ale v boji ho používám teda minimálně. Igni používám jen na vodní příšery a takový to brnění jen když vím, že je přede mnou silnej soupeř či soupeři. A ard asi nejvíc, často je třeba někoho odšťouchnout a taky na lítající mrchy. Ale i bez těch znamení by to šlo, je to primárně cool :)

@kuler91 (05.03.2017 02:29): sakra neštvi. Já se tomu snažím odolat, protože nemůžu hrát dvě velké hry najednou :D
Hraje tu někdo Horizon? Rukopis CD po questove stránce je neuvěřitelně patrný, předpokládám že guerilla má aktuálně pár lidí z CD, jinak si to neumím vysvětlit... Samotný příběh a Aloy jsou taky super.
Nechci moc přehánět, ale Horizon posunul laťku open worldu zase o něco dál, ten svět je daleko lépe udělaný a ta omáčka okolo je lepší, než witcher a jeho priblble otazníky o soubojích, obtížnosti a ekonomice nemluvě....
Mám takovej pocit, ze po dohrani Horizonu moje nároky na open world zase trochu vzrostou a u znovu zahrani Zaklinace bych umřel nudou... jsem zvedavej, jak se s tím popasuje cyberpunk.
Komu se líbil Witcher, tak by měl mít povinnost zahrát i tohle! :D
( cca 30 hodin hraní za pár dní jsem měl naposledy nahrano u W3, což je na moje poměry docela masakr )
Magori, kteří to 0 na metacritic by zasloužili....
@AlieN (05.03.2017 00:08): Já používal primárně quen (druhá varianta se hodí na léčení), yrden (opět druhá varianta o dost užitečnější než první) a igni (protože firestream je cool). Aard jen minimálně a Axii hlavně na dialogy.

[neexistující příspěvek]: no to je velmi zajímavé, že když máš tolik kamarádů co s tebou souhlasí, že máš tak silné obsesivně kompulzivní nutkání si zde neustále dělat nové účty a snažit se o své pravdě přesvědčovat zdejší nerdstvo.
Tretí Witcher nie je open world... čakám, kedy niekto napíše, že Half Life 2 nie je koridor, ale open world, pretože všetko sa v zásade odohráva na veľkej jednoliatej mape s prirozdenými prechodmi z jednej časti do druhej. Ehm.
@AlieN (04.03.2017 15:22): Jako chápu, že tě to štve nebo ti to přijde jako špatné řešení, ale to opravdu nemá nic společného s definicí open world hry. Je to jen prvek, který ti leze na nervy. Nic víc, nic míň.

Je to jako bys šel koridorem a uprostřed byl strom a ty se rozhodoval zda ho obejdeš zleva nebo zprava a pak řekl, že to není koridorovka, že máš možnost volby cesty :-)

Jako kritiku pochopím a bral bych, kdybys řekl, že tohle řešení se ti u open world her nelíbí a kazí ti to zážitek. Ale se samotnou definicí to fakt nemá nic společného.

Jinak mně se to třeba u Risenu 2 a 3 dost líbilo, že se přesouvalo na lodích teleportem. Bral jsem to tak, že ty ostrovy jsou od sebe tisíce kilometrů a to mi zážitek zlepšovalo. Už jen ten pocit, že všechno není hned u sebe a nějaký zapadlý ostrov je prostě někde hodně daleko, se mi líbil. Mě právě štvalo u Assassins Creed IV, že to není řešeno tak trochu podobně a není tam více teleportů a není to rozděleno na více map.


[neexistující příspěvek]: Proč sis rušil ten profil, když ses stejně vzápětí rozhodl přispívat do diskuzí znovu? :-) Jako mně to nějak nevadí, jen si říkám, že to bylo zbytečné si ten starý profil rušit v takovém případě.
@AlieN (04.03.2017 15:46): to je pravda, je lepší než TES kde je loading při každém otevření dveří; tady je loading jen párkrát za hru kdy se cestuje stovky či tisíce kilometrů jinam. Což tedy preferuji.

A mimochodem, takže Skyrim, New Vegas, FO3, FO4 GOTY edice už taky nejsou open world? :(

(když obsahují separátní mapy kam se nedá spojitě dojít?)
@AlieN (04.03.2017 15:22): o spojitost z hlediska definice open worldu fakt nejde. MGS 5 je open world. Přestože se odehrává na dvou (resp. třech, motherbase) oddělených mapách. Proč? Protože Afganistán neleží vedle Konga. Stejný princip platí zde.

Dle tvé logiky, kdyby se celý Witcher 3 odehrával jen na mapě Velenu, tak by byl open world. Ale protože kromě této mapy obsahuje ještě Skellige (ležící stovky, možná tisíce kilometrů jinde) a Kaer Morhen (ditto), tak to vlastně není open world.
@CrocoRay (04.03.2017 14:21): Nejde o to že nemůžeš cestovat úplně všude, to je možné leda tak v generovaném Minecraftu, ale o spojitost se kterou můžeš cestovat - kdyby aspoň ty jednotlivě loadované mapy na sebe navazovaly (jako částečně třeba v první Baldurs Gate), ne že se budeš teleportovat mezi několika striktně omezenými mapami.

A i když jste šťastní že ty mapy jsou velké, stále tam to nepřirozené omezení je, a i vám očividně velmi vadí - někdy tam je i úplně brutální, například když jsem pozván do Wyzimy, což vypadá tak že jsem teleportován do vnitřku hradu, ze kterého opět můžu odejít jedině teleportem někam daleko do divočiny. To není open world. To bych mohl prostě sám odejít hlavním vchodem a skrz město jako v Morrowindu, což jsem od Zaklínače čekal, a na kterého tedy v tomto Zaklínač prostě nemá.
@JohnCZ (04.03.2017 14:40): jo, taky to nechápu, ještě že jsou ty mody. Stejně tak se dá vylézt na tu horu Gorgon, ikdyž je to sisyfofská záležitost :)

@AlieN (04.03.2017 15:04): tomu bugu se dá velmi snadno vyhnout, za celej playthrough se mi nestalo že bych kvůli němu musel loadovat.
Jinak z modů je za mě nejnutnější věc Immersive Cam a jeho submody (Immersive Motion, alternative horse control).
@Paul (04.03.2017 11:16): Zajímavé, leč ten bug s mountováním koně vypadá dost nepříjemně.

Nicméně mě to vede k otázce - jak je na tom Zaklínač s mody?
Vím že na předchozí díly nebyly špatné, třeba overhaul bojového systému (je to o zvyku asi, ale zatím mi ta zběsilá rychlost boje plného uskakování tady spíš vadí).
@Paul (04.03.2017 14:37): Wow, hezký. :) No nezahrnout ten průsmyk do mapy mi zrovna přijde jako docela fail. Je to jedna z věcí, co skoro po celou dobu vidíš a logicky to bude jedna z věcí, co budeš chtít prozkoumat co nejdříve.
@JohnCZ (04.03.2017 14:34): podobně to měl i ten gothic 2, sice všude byla voda, ale když jsi plaval moc daleko, sežrala tě potvora. Každopádně ten mod co jsem linknul níže je supr. Hra s ním sice upozorní že už jsi u hranice, ale neblokuje a klidně můžeš zkoumat dál. Jen je tam risk že se časem propadneš mimo mapu :)
Ale třeba na vrchol toho průsmyku v Toussaintu se tam s tím dá vyškrábat a to pak panečku pohled
@CrocoRay (04.03.2017 14:21): Zajímavě to měl vyřešený první Far Cry. Jakmile ses přiblížil k okrajům mapy, přiletěla nesmrtelná helikoptéra a rozstřílela tě na sračky. :D První Far Cry ale, pravda, nebyl openworld.

@CrocoRay (04.03.2017 14:21): Jinak nejpřirozeněji asi působí to moře. Možná právě proto hodně her využívá ostrovy jako své lokace. U vnitrozemí už to je horší no. Ale třeba nějaká ta věta typu: "Jsem už daleko, nemám potřebu tam jít," nebo něco podobného, mi úplně stačí.

@Walome (04.03.2017 14:33): Jak u které. U Assassinů máš taky několik různých lokací. Ale že hra má víc jednotlivých lokací přeci neznamená, že to není openworld.
Tak open world je jasně daný pojem, kde má hráč svobodu volně se pohybovat po mapě a libovolně navštěvovat různé body, jak se mu chce. Prostě není veden koridorem a nemá přesně určenou cestu postupu.

Jak to někdo bere jinak a chápe to svým způsobem, tak to chápe špatně :-) Anebo má prostě vlastní pravidla, která ale nemůže chápat nikdo jiný, kdo s nimi nebyl seznámen.

A co se týče hranic, tak nějaké být musí. Ať už nějaký nápis nebo všechny ty varianty, co zmínil Paul (hory, moře). Někdy bývají i silní draci a různé nesmrtelné potvory. Osobně mám nejraději ty potvory, což mi vždy přišlo zábavné.

A souhlasím s Johnem, že nevím, co víc by hra potřebovala, aby to byl openworld. To, že tam budou místo nápisu "Vrať se" nějaké velké hory, to asi na věci nic nemění. Takže tady fakt nevím, v čem Witcher není openworld.
Mně občas přijde, že si hodně lidí plete slova "openworld" a "sandbox". :) Jestli W3 není openworld, tak to v tom případě není "openworld" skoro nic s "otevřeným světem" včetně všech těch Ubi her. Já osobně radši vidím nápis "sem nemůžeš" než nějaká okatá ohraničení mapy např.: nerealistickými skalisky. V některých hrách to dává smysl (kolonie v Gothicu), ale u W3 by to mělo opodstatnění těžko. Ale yeah, tahle debata tu už proběhla a nepřišli jsme na žádné vhodnější řešení co se hranic mapy týče.
@Paul (04.03.2017 10:35): Ano - mají je na okraji světa, kde už nemáš žádný důvod jet dál, navíc oddělení vodou je smysluplnější než hláška "fuck off, sem už nechceš". Protože já obvykle chci :))
Ano, je to o rozdílu v definici zjevně.
@AlieN (04.03.2017 10:33): Každá open world hra má neviditelné zdi. Někdy to jsou přímo neviditelné zdi (Skyrim, New Vegas..), jindy je to otevření mapy (Witcher 3), jindy je to všude okolo voda (Gothic 2, GTA..), jinde to jsou neprostupný skály a jungle (MGS5).
@Blackhand47 (04.03.2017 10:26): Tady chybí ta návaznost mezi nimi. Je tam prostě obrovské množství krajiny "o které víš že ji projíždíš", ale nikdy ji nemůžeš vidět. Tady mě přítomnost neviditelné zdi, když jsem chtěl jen popojet o kousek dál, opravdu nepříjemně překvapila - ze všeho co jsem o hře dřív četl jsem čekal něco jiného.
A datadisky jsou snad samozřejmé, těžko je zakomponovat do světa při jehož vytváření vůbec nebyly plánované.

Btw právě jsem se dostal do třetí lokace - ok, ta už velikostí vypadá trochu rozumněji.
@AlieN (04.03.2017 10:11): V tom případě není TES ani Gothic open world, protože v datadiscích dostali další světy (Gothic 2 měl v základu už 3). Open world neznamená jednu velkou mapu, která je v kuse, ale rozlehlý svět (i na více map), který můžeš volně procházet bez jakýchkoliv zábran.
@AlieN (04.03.2017 10:11): Tak to máš jinou definici open worldu než zbytek světa, stane se. Každopádně já oceňuju že je geografie ve Witcherovi mnohem realističtější než ve Skyrimu. Kdyby měli kvůli tobě modelovat celej Kaedwen a Redanii jen abys mohl dojet z Novigradu do Kaer Morhen, tak by to museli brutálně zdrcnout a geografii kompletně znásilnit.
@Paul (04.03.2017 09:52): Ne nemá, open world je prostě jeden velký spojitý svět, jako v Morrowindu nebo GTA (a počítat do toho interier je blbost, taková hra afaik neexistuje)

Ty lokace jsou větší (jestli je toto půlka Skyrimu tak je Skyrim fakt prcek), ale principiálně pořád to samé co ve dvojce. Ano, já jsem se těšil na to že sednu na koně a dojedu z Novigradu do Kaer Morhen i když to potrvá dlouho a pojedu třeba i krajinou ve které nebude každý metr obsypaný zajímavostmi (nemám rád fast travel, zabíjí to atmosféru), nebo že když v dálce vidím horu, tak k ní můžu přijet a rozhlédnout se z vrcholku.
@AlieN (04.03.2017 00:58): protože...ho má ? To že je rozdělený na dvě obrovský mapy (každá cca velká jako Skyrim) a pár menších na tom nic nemění. Nebo Fallout 4 taky nemá otevřený svět protože je každý interiér rozdělený loading screenem?

Ve Witcherovi to rozdělení na víc map bylo nutný hlediska geografie, je blbost aby bylo Skellige vedle Novigradu vedle Kaer Morhen.
Kolik bodů do skillů se dá za hru zhruba získat? Včetně datadisků.

A nějaký level cap tu existuje?