Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

The Hudson River, twenty years ago...
We had classified intelligence that a new Metal Gear was scheduled for transport.
The whole thing stank. . . but our noses had been out in the cold too long.

Tak všechno nejlepší k dvacetinám, MGS2. Stále můj nejoblíbenější díl, kéž by se Konami probrali a vydali konečně nějakou tu kvalitní HD kolekci všech dílů na PC.
@Jack_Dark (25.09.2020 17:54): To už raději MS, aby se to alespoň dostalo na PC.. :) Ale Konami teď bylo dlouho zticha, v podstatě od doby co vyrazili Kojimu a vydali propadák MG Survive..tohle je první aktivita, tak třeba to k něčemu povede. Minimálně tedy ještě k vydání Silent Hillů na GOGu :)
@Paul (24.04.2020 21:51): Jo je to škoda. Navíc se dá díky fixu spustit pěkně i dneska. Hledal jsem původní iso a to právě nenacházim. Asi prubnu tu verzi ze zátoky.

Loni jsem zvažoval i tu verzi na PS3, ale ta se asi taky nedá koupit a nakonec jsme se na koupi PS3 i tak vykašlal.

EDIT: aha ebay mě nenapadla. To vypadá slušně. Díky
Je nějaká šance sehnat instalačky na PC? Jako ideálně bych koupil krabicovku, ale to je asi nemožný.
Práveže ľudia, čo nehrali hru v čase jej vydania vlastne testujú to, ako veľmi sa na nej podpísal čas...

A tieto od veci neopodstatnené útoky na mileniálov, tiež poukazujú na to, že ak je hráč starší, nemusí sa chovať automaticky dospelo alebo si môže niečo kompenzovať...
Ono tohle překrucování herní historie od lidí co u toho tenkrat naživo nebyli nebo z toho jeste nemeli rozum je dost popularni, takove ocuravani uzemi když milenial vycítí že by to už šlo. Až se mu z toho ten drevorubecky sestřih vousů za který dal 1500 korun kroutí směrem ven ;)
@Fatality (15.06.2019 07:49): Jestli máš pocit, že MGS2 má nějakou nečekanou hloubku a že to přimíchání postmoderního dekonstruvitismu to povyšuje na něco nad slohovky z tvůrčího psaní na gymplu, mám pro tebe zlé zprávy.

To už bych spíš čekal, že po letech docením tu hratelnost. A ono ne. Přitom trojka a jednička jsou tak dobré.
@Shoggot (komentář): Shogg nemá koule, ale dvě přerostlé dýně ve svém pytli, který by rozpohyboval sportovní plachetnici. Toto napsat, o veledíle krále narcistických ovádů, chce opravdu odvahu. Věz, že jsi si nadělal pár nepřátel a zdejší Kodžibrci již dávají dohromady kommando, plány na své odstranění, či případnou převýchovu. :D Jinak s tebou ve všem souhlasim.
@Bellerofontes (24.04.2017 23:36): Také jsem to tak měl dříve, dvojka opravdu působí, že klade hráči nejzajímavější otázky a reflektuje okolní svět nejlépe... nicméně ke konci to Kojima vše trochu překombinoval a v daných kulisách to nepůsobí nejvěrohodněji. V tomto je trojka spíše střízlivější, a podle mě to MGS3 jako takovému prospělo.

Za mě je nejlepší asi tento díl. Připadá mi nejkomplexnější, subtilní a jen velmi těžko uchopitelný. Ale jasné, že spíše konvenčnější pokračování bude pro většinu hráčů stravitelnější. Já na to nedokázal přistoupit a brát tu hru vážně. A v okamžik, kdy hráč nepodléhá emocím, podle mě kvality Metal Gear Solid 3 ustupují.
@Bellerofontes (24.04.2017 20:24): Třetí díl byl jednoduše dokonalou evolucí předchozích dílů. Čtyřka už je trochu odklon a pětka (kterou považuju za nejlepší díl společně právě s trojkou) je už úplně jiná. Pro mě jde o zasazení herních reálií do skutečného světa v období studené války. Je tu množství skrytých věcí, důmyslných soubojů s bossy (třeba The End, přes kterého se můžete dostat X způsoby), kazí se proviant, když delší dobu nehraješ, stealth tu funguje na maximum i bez technických pomůcek, příběh je tradičně velmi povedený a má ze všech dílů nejemotivnější závěr (rozuzlení), spousta informací o zdejší fauně, flóře ... o Snake Eater bych mohl povídat do nekonečna :) Dvojka má malou slabinu v repetetivním prostředí, jednička je jen o fous slabší trojka, no a Guns of the Patriots jsou už moc sci fi :) Nicméně všechny díly jsou ty nejlepší hry, které jsem kdy hrál - semper fi
@Cobot (24.04.2017 12:30): Interlacing (prokládání obrazu) nech klidně na auto, pokud obraz neposkakuje nebo tak něco (u jiných nastavení je možné docílit lepšího obrazu, ale zase méně stabilního). Rozlišení jde nastavit jako Internal Resolution: Custom a pak dané rozlišení, ale je možné, že to pak celé musí běžet v okně a Full Screen jede v jiném nebo nějak přepočítává.

HW hacks přímo do grafiky přidali až nedávno, nikdy jsem s tím nic moc nedělal.

Ještě mě napadlo, že pokud nainstaluješ PCSX2 česky, tak budeš mít k nastavením českou nápovědu.
@Phoenix (24.04.2017 12:24): no jasný nastavení zásuvného modulu.. Super mám to. Jen tedy je tu těch nastavení nějak moc. A u víc jak poloviny nevim k čemu je :D

EDIT: Zkusil jsem nějaké první nastavení (DX11, 1920x1200 a AF16x) a vypadá to hned nesrovnatelně líp. Jede to sice fur 4:3 i přes nastavené rozlišení, ale to nijak nevadí. Teď co nastavit dál...? Je tu nastavení interlacing (nevim), shadery a HW hacks. Je tady toho fakt dost.
@Cobot (24.04.2017 11:45): Podle Wiki to nevypadá na nějaké neřešitelné problémy.

Potřebná nastevení jsou Plugin (použitá dll knihovna, klidně nech dafault), pak typ renderingu (D3D DX 9/11, OpenGL a obojí také jako SW rendering) a následně samotná grafická nastavení typu rozlišení (kdy můžeš nastavit vyšší než je nativní PS2 + Antialiasing). Úplně nakonec je možné se některých grafických bugů zbavit zapnutím různých fixů.

Jinak dost těžko radit takto obecně, zkusím se na to mrknout doma.
btw: když jte u toho. Dá se něco udělat s grafikou třetího dílu emulovénoho přes PCSX2? Já s tím nijak nic neumím. Nemám problém s grafikou jako takovou, ale v tý džungli jak je to celé zelené a hrozně zubaté vidím dost kulový.

Jinak to jede super. Gamepad má dokonce funkční vibrace. Rozjelo se to na první kliknutí.
@marwel (23.04.2017 21:02): já kdysi koupil orig krabicovky MGS 1 i MGS2 na ebay, protože se to prostě nedá nikde sehnat, protože v Konami šéfuje skvadra retardovaných podlidí. Takže buď tam, nebo amazon, nebo někde na torrentech.
@Fatality (22.09.2015 09:11): Promiň, že jsem si toho nevšiml dřív :D Příběh chápu. Je přitažený za vlasy samozřejmě, ale chápu. Jde mi ale o to, že zvrat střídá zvrat a problém je, že to v mém případě nepůsobí epicky, ale dost komicky.
BTW na nejtěžší obtížnosti musí člověk na konci zlikvidovat všechny ty RAYe, to je teprve záhul :)
MGS3 tu není, tak to hodím alespoň sem:

Právě jsem ubodal mladého Ocelota. Super pocit. Also Game over. Also Time paradox.

Trojka je zatím úplně super, až na ty filmy po každém savu :/
Hmm, asi si to budu muset zahrát znova, tohle si vůbec nepamatuju. Už to jsou tři roky, a to jsem si myslel, že si z toho pamatuju většinu. Tohle mi nějak uniklo.
@Fatality (01.02.2015 14:16): Úplně na konci, když Ocelot/Liquid dělá svůj great escape, tak Liquid ovládá Ocelotovo tělo a říká, že Snakea tam nalákál on (protože s ním se v té simulaci vůbec nepočítalo). A že ho nikdo nepoznal? Kdo jiný by se tam asi takhle motal? Vždyť Patrioti byli i napojení na ten jeho "odboj". To se mi nezdá, že by se dokázal takhle utajit.
@Redfield (01.02.2015 13:55): On nevěřil tomu, že je Snake terorista, to se tak jevilo. Říkalo se, že zradil, tak to bylo i prezentováno Raidenovi. Snake byl Raidenův hrdina, jeho vzor, on nevěřil, že zradil, ale všechno tomu napovídalo.

Oni to taky nevěděli, že Pliskin = Snake. Pliskina poznal hráč za monitorem, ne Raiden nebo Colonel.

Asi si někoho pleteš? Liquid zemřel v MGS 1 a v MGS 2 se objevil pouze jako ruka Ocelota a pár vět jeho hlasem z úst Ocelota. Takže moc nechápu, jakou informaci měl Liquid propašovat k Snakeovi?

A tu poslední taky ne, musím si to zase zahrát :-D
@Fatality (01.02.2015 13:36): Tohle všechno já vím, ale když Raiden věřil, že je Solid Snake terorista a AI/Patrioti nechtěli, aby s ním spolupracoval, tak proč toho nevyužít a říct mu, že to Snake je? Jak se podařilo Liquidovi propašovat tu informaci o Big Shell k Solid Snakeovi, když pouze čas od času ovládal Ocelota? To Patrioti Ocelota nenapumpovali nanomachiny jako Raidena, aby ho mohli kontrolovat? To jim ta informace potom prokouzla? A Colonel se choval podivně už od začátku. Když ho potom dokázal Otacon tak lehce vystopovat, tak pravděpodobně neměli problém zachytávat komunikaci. To Snakea ani nanapadlo, že je divné, když po tom předchozím fiasku Campbell vede další podobnou misi?
@Bodkin (01.02.2015 13:18): Sakra, je to MGS a ne MSG! :-D Však ono to není pravdivé, jen se tě o tom snažili přesvědčit. Snažila se tě o tom přesvědčit ta AI.

@Redfield (01.02.2015 13:29): Colonel se začal kazit až ke konci. Raiden Pliskina (Snakea) nepoznal. Patrioti si toho samozřejmě všimli, vždyť to byl celý plán. Liquid ovládal čas od času skrze svou ruku Ocelota a Ocelot patří k Patriotům.

Ten twist tě měl znejistit v tom, že na konci nemusí být to, co konec obvykle bývá. Ale je fakt, že MGS 2 už jsem delší dobu nehrál, tak některé věci si nepamatuju přesně.
@KRoman47 (01.02.2015 07:53): Z těch jejích dialogů jsem měl chuť mlátit hlavou do zdi ("Do you think love can flourish on the battlefield?"). Nakonec jsem byl rád, že jsem se jí tak rychle zase zbavil. Čtyřku jsem ještě nehrál, tak doufám, že tam nebudu tolik trpět.

@Fatality (01.02.2015 08:23): Mně přišlo, že je to všechno až příliš okaté na to, než aby někomu došlo, že se to podezřele podobá Shadow Isles. Raiden měl projít celý incident jako VR. Colonel se snaží donutit Raidena, aby nespolupracoval se Snakem, ale když mu pomůže Gray Fox/X, tak ani nepípne? Proč AI nevyužilo toho, že Raiden věří, že je Snake terorista? Jak se podařilo Liquidovi nalákat Solid Snakea na Big Shell, aniž by si toho Patrioti všimli? Vždyť jsou napojení i na tu jeho anti-MG organizaci.

A zrovna ten twist, který zmiňuješ, bych řekl, že zaváněl už dlouho dopředu (i když musím zase říct, že u Fission Mailed jsem se potom hodně zasmál).

Je možné, že v tom hledám díry, které tam nejsou, nebo přehlížím nějaké podstatné detaily, takže tady plácám nesmysly, ale celkově mě příběh (a závěr především) MGS2 moc nepřesvědčil (a prostě mi to přišlo jako pitomost). Zkusím pořádně probrouzdat tu wiki. Třeba to doplní moje mezery (po MGS3 to docela fungovalo), a donutí mě to změnit názor.
Mě Emma v podstatě nevadila, narozdíl od Meryl, kkterá tam byla jen pro to jedno Ošálit Snakea a pak se nechat zabít. Naříkající Otacon byla nejlepší komediální scéna z celé MSG2, tak jsem se opravdu od srdce a nahlas zasmál.

A celou dobu jsem si říkal, že to je furt kopírka MSG1 a oni na konci vytáhnou, že je to cvičení vycházející z incidentu SM mi nepřišlo mindblowing, ale lame. Už potřetí je to v podstatě identická šablona. Doufám, že v MSG3 se tohle docela pohne někam jinam.
@Redfield (01.02.2015 03:00): Proč si to myslíš o tom příběhu? Naopak všechno do sebe skoro zapadlo, "what if..." - zpochybnili všechnu tvou dosavadní práci v MGS 2 (i později (nebo dříve? :) v MGS 3, když ti vysvětlovali pojem "Jack", což je i označení Big Bosse), že jsi jen ve virtuální simulaci (tím mysleli jak Raidena ve hře, tak i tebe jako za monitorem), atd.. Mně to přijde pokaždé, když se blížím ke konci a z Campbella se stane Colonel, že je to takový twist, který se vidí jen opravdu málokdy. Doporučuju tu stránku v tom druhém spoileru, aspoň kousek přečíst.
@Redfield (01.02.2015 03:00): Co se ti nezdá na Meryl? Ta je v jedničce i čtyřce skvělá. Jo ale Emma mě srala, pořád se s ní vláčet a starat se o ni. Otacon mě zpočátku také štval, takový ukňouraný vůl.
@Fatality (01.02.2015 01:19): To mně zase naopak přišlo, že tomu v poslední třetině (od Vampa dál) celkově došel dech. Příběh se proměnil ve strašnou volovinu, finální bossfight velká slabota, Emma (a to jsem si myslel, že otravnější postavu než Meryl už nevymyslí)... Pár zajímavějších momentů to mělo, ale oproti jedničce vážně slabota. Holt, sto lidí...

Aspoň že jsem si potom spravil chuť u MGS3.
@Bodkin (31.01.2015 20:31): Peace Walker za to určitě stojí po stránce děje, ten je dost důležitý pro nadcházející díl. Portable Ops asi také, ale ten jsem prozatím přeskočil, jeho zpracování se mi vůbec nelíbí. I Peace Walker byl hratelnostně příšerně primitivní, že to vyšlo na PSP, tak prostě levely jsou 2x2 metry, na kterých moc taktiky nevymyslíš. Hlavní zábava tam je budování základny, ale to mě moc extra nepřišlo. Neměl jsem nervy se hodiny srát se zajímáním tanků apod., abych je vysílal na externí mise, ze kterých se mi vrátí s pár zásobníky do pistole, to jako fakt ne.
@KRoman47 (31.01.2015 20:23): Fortune byla alespoň trošičku zajímavá, dokud nevytáhli tu krabičku.

MSG 3 je nainstalovaný a čeká, takže si dám chvíli pauzu a pak půjdu na něj.. no a potom se uvidí, jestli si dám delší pauzu, nebo bude mít cenu omrknout Piss Walker a Portable hUps.
Elephant.

Zlepšení hratelnosti o 100%, ale zatímco na konci jedničky to zachránil příběh/zvraty, tak tady to bylo přesně naopak.

A Vamp je nejvíce meh z bossů, které jsem zatím v MSG potkal.

A doufám že Ocelota jednou vykuchám.
Nojo, stačí být jen pozorný, většinou stačí si prohlédnout okolí, co má bos na sobě, co má člověk u sebe za vybavení a pak už to není žádný větší problém.
Takže včera jsem dostal ečív za masturbaci a pak jsem několikrát uklouzl na ptačích sračkách!

Co pro mě asi chystá dnešek?
Stále mě kapánek mate, proč se drží toho 'arkádovitého' ovládání (analogové páčky nebyly norma X Kojima se zuby nehty drží osvědčených způsobů), ale fakt se to už dobře hraje. A pobíhat po tom tankeru je zábavné a konečně jsem poprvé použil bednu.

Jen ten Snakův ksicht je nějakej divnej.
@Drolin (16.08.2014 19:16): V HD kolekci není, ale je v Legacy Collection formou PSN kódu. Jinak všechny MGS jsou výborné, dvojka má repetitivní prostředí z určitého důvodu, což je nastíněno ke konci hry.
@7c (16.08.2014 19:11): Myslel jsem, že napíšeš volitelný japonský dabing u běžného vydání MGS her :).

A v HD kolekci není MGS1? Naštestí to však řeší emulátory a tedy vyšší rozlišení nebo Twin Snakes (ačkoliv hra stále vypadá velmi dobře, i v PSX verzi).
@Drolin (16.08.2014 19:00): Hlavní chyba série je dle mě absence MGS v remasterované edici a absence updatovaného PW tamtéž (nebo alespoň samostatně) :/ Zřejmě jsou už ve stadiu, že ani peníze nejsou motivace :)


.-)
@Solidor (16.08.2014 18:40): Dvojka bude asi nejméně oblíbené z dané čtveřice :). Mě však Raiden a stereotypní prostředí nevadilo, a příběh je myslím ve dvojce nejzajímavější svým tématem. Ale všechny tři MGS jsou pro mě 9/10, jako hry to jsou dostatečně unikátní tituly hodné pozornosti, i když mají řadu chyb, respektive vlastností, které se mohou zdát nemístné.