@90210 (25.07.2018 22:24): Dvě slova: Maggot Lair :)
Diskuze
@pajmič (25.07.2018 22:16): V zivote jsem neslysel o zabugovanosti v souvislosti s Diablem 2, na zadnej problem jsem nikdy nenarazil a vzhledem k neuveritelne hracske zakladne o tom dost pochybuju.
Netrvalo to ani tak dlouho a a už mám zase 100k, tentokrát pěkně zamčenou v truhle. Mimo to mohu prohlásit, že Diablo 2 je nezdabugovanější hra jakou jsem snad hrál - možná vedle Starship Troopers :)
@Všivák (25.07.2018 13:35): Na tohle asi ani nemá cenu reagovat. To je jako popisovat slepému duhu :)
@AlieN (25.07.2018 18:28): Ad "hloubka hry" - primárně by to s herními mechanismy souviset mělo. Tím se odděluje zrno od plev .-) Pokud není k pochopení základních mechanismů hry třeba alespoň několik desítek hodin studia, obvykle to nestojí za hraní...
@AlieN (25.07.2018 18:28): Ad "hloubka hry" - primárně by to s herními mechanismy souviset mělo. Tím se odděluje zrno od plev .-) Pokud není k pochopení základních mechanismů hry třeba alespoň několik desítek hodin studia, obvykle to nestojí za hraní...
Já když jsem to hrál poprvý tak jsem Diablo II vůbec nepochopil. Žádný alternativy řešení, žádný příběhový zvraty. žádný sympatičtí NPC, žádná družina, žádný kombinace útoků, žádný taktizování, žádné puzzly ani hádanky, prostředí generické. Dohrál jsem to na nejlehčí, poklepal si na čelo a založil.
Až po letech jsem v nějakým článku přečet že diablo II je o vývoji postavy a vybavení. Tak jsem to spustil a začal s různými povoláními paralelně, hodně jsem je střídal abych unikl ze stereotypu zkoušet různý buildy, pravidelně je střídal abych nebyl ve stereotypu a nakonec jsem třetí obtížnost s jednou z postav zdolal. Od tý doby mám k diablu pozitivní vztah a říkám kolik her jsem nedocenil.
Až po letech jsem v nějakým článku přečet že diablo II je o vývoji postavy a vybavení. Tak jsem to spustil a začal s různými povoláními paralelně, hodně jsem je střídal abych unikl ze stereotypu zkoušet různý buildy, pravidelně je střídal abych nebyl ve stereotypu a nakonec jsem třetí obtížnost s jednou z postav zdolal. Od tý doby mám k diablu pozitivní vztah a říkám kolik her jsem nedocenil.
@Všivák (25.07.2018 15:08): Je tam vychytanej loot a skill tree, uplne bych nezatracoval pribeh, kterej ma drajv a atmosferu a dodnes si jeho prubeh pamatuju, narozdil od mnoha jinych podobnych her jako Darkstone nebo Nox. Na druhou stranu jsou tam jen 4 vlastnosti a v zasade jde jen o to jakym zpusob likvidujes zastupy priser. Tot vse, zas bych to neprecenoval. Tohle royzsekne jen ten lojza cRPG Addict, Diablo 2 bude urcite bodovat v ekonomice.
@AlieN (25.07.2018 18:28): Ja je cetl a byly adekvatni. Ovsem hrat i Diablo v cestine, to je hodne velky jazykovy zoufalstvi.
@AlieN (25.07.2018 18:28): Ja je cetl a byly adekvatni. Ovsem hrat i Diablo v cestine, to je hodne velky jazykovy zoufalstvi.
@StriderCZ (25.07.2018 18:59): Pamatuju si, že první čeština na Diablo II šla do extrému a byly přeloženy i názvy unikátních předmětů a ještě k tomu blbě (třeba zlověstný rezavý sekera) a taky některý vedlejší bossové (ukrutný náčelník veterán). Něco jak Warcraft III. Když pak vyšla čeština na DII včetnědatadisku LOD, tak se od toho kdo ví proč upustipo :)
@AlieN (25.07.2018 18:28): Ve většině her preferuji češtinu....ale v téhle hře je zbytečná, nikdy jsem nečetl nic, vyjma stromu dovedností, synergií a pod...vždy jsem šel co nejrychleji do akce.
@Charllize (25.07.2018 16:18): Jo přesně, vždycky jsem chtěl romanci s Andariel.
Ale o tom jak moc špatně je Diablo napsané nic nevím, Prošel jsem ho nesčetněkrát, ale dialogy jsem nečetl nikdy :)
Ono to bude spíš o míjení se ve výkladu termínů. "Hloubka" hry pro většinu lidí s její propracovanou mechanikou fakt nesouvisí.
Ale o tom jak moc špatně je Diablo napsané nic nevím, Prošel jsem ho nesčetněkrát, ale dialogy jsem nečetl nikdy :)
Ono to bude spíš o míjení se ve výkladu termínů. "Hloubka" hry pro většinu lidí s její propracovanou mechanikou fakt nesouvisí.
@M.a.t.t. (25.07.2018 15:38): uz zacal ne ?:)
@Všivák (25.07.2018 15:53): samozrejme mas pravdu, jim vadi ze nemuzou romancovat a resit nesmrtelnost krtka v sahodlouhych rozhovorech o dobru a zlu a plizit se ve stinu s kapuci na hlave, takze kazda zaminka dobra jak hru sepsout, pac primo ten legendarni statut rozbit nemuzou:) Cele to jen poukazuje na neschopnost proniknout do hlubsich mechanik hry, protoze to da mnohem vic prace nez porad dokola cintat o tom jak je neco dobre ci spatne napsane a nadesignovane.
@Všivák (25.07.2018 15:53): samozrejme mas pravdu, jim vadi ze nemuzou romancovat a resit nesmrtelnost krtka v sahodlouhych rozhovorech o dobru a zlu a plizit se ve stinu s kapuci na hlave, takze kazda zaminka dobra jak hru sepsout, pac primo ten legendarni statut rozbit nemuzou:) Cele to jen poukazuje na neschopnost proniknout do hlubsich mechanik hry, protoze to da mnohem vic prace nez porad dokola cintat o tom jak je neco dobre ci spatne napsane a nadesignovane.
@M.a.t.t. (25.07.2018 15:38): Neříkám nejlepším. Herní mechanismy to už ale má časem tak propracovaný, že to spousta RPG může jen závidět.
@Všivák (25.07.2018 15:20): Ja ti tvoj názor neberiem a som rád, že ostatným to nevadilo. Raz za čas musí byť človek aj v menšine :) Ale s tým najlepším RPG dávaj pozor, lebo sa tu vyroja skalní priaznivci toho žánru a začne flame :)
@Charllize (25.07.2018 15:29): Někdy byl byl raději zhulený, než být zklamaný ze špatných design rozhodnutí. Pak bych to ani neřešil :)
Souhlasím s Mattem!
A zase jdu.
A zase jdu.
@pajmič (25.07.2018 15:26): posledni dobou mi prijde ze pri tom tvem nahodnem hrabnuti do krabice s hrami a jejich naslednemu hrani jsi sjety a jedes na vodnim toboganu s doutnikem v ruce:)
Tak jsem si kvůli vám pustil soundtrack a už jsem myšlenkama zase v prvním městě a chystám se jít kosit zombíky. Takže dík :)
Youtube comment: I remember going through the Cathedral chambers with a friend of mine (we loved playing on the same PC together, and its not like we had a choice back then) and i remember just how fucking scared we were to progress deeper into the depths of this place... then... Andariel happened... and we both started screaming like little girls as we struggled to spamclick the mouse in order to get the fuck out of the door XD
needless to say we were discussing, for about 10 minutes, if we dared enter her chamber again or not XD
(this was our first encounter with her, and it came as a total surprise... especially her voice creeped us the fuck out, oh and just to give you an idea of just how bad noobs we were - we had a Necromancer char with melee items because "we need badass" and we were level 29 when we reached act 2 and was barely able to exit town XD... we also celebrated the killing of andariel to the levels of insanity... like... my dad came downstairs because he thought one of us had been injured XD)
Youtube comment: I remember going through the Cathedral chambers with a friend of mine (we loved playing on the same PC together, and its not like we had a choice back then) and i remember just how fucking scared we were to progress deeper into the depths of this place... then... Andariel happened... and we both started screaming like little girls as we struggled to spamclick the mouse in order to get the fuck out of the door XD
needless to say we were discussing, for about 10 minutes, if we dared enter her chamber again or not XD
(this was our first encounter with her, and it came as a total surprise... especially her voice creeped us the fuck out, oh and just to give you an idea of just how bad noobs we were - we had a Necromancer char with melee items because "we need badass" and we were level 29 when we reached act 2 and was barely able to exit town XD... we also celebrated the killing of andariel to the levels of insanity... like... my dad came downstairs because he thought one of us had been injured XD)
@Všivák (25.07.2018 15:18): Té truhly jsem si všimnul až potom, co jsem bídně pošel :)
@pajmič (25.07.2018 15:12): Pokud jsi mrtvý a uložíš hru, tak se mrtvola i s věcmi objeví ve městě. To pro případ, že bys umřel na nějakém totálně nedostupném místě uprostřed bossů (jak se mi s oblibou stávalo s mým paladinem). Ztráta zlata a expů (na normal jen zlata) je trestem za smrt.
@M.a.t.t. (25.07.2018 15:11): Není to o tom, jestli se shodneme. Je to fakt.
@pajmič (25.07.2018 15:12): Používej truhlu. Tam ti to zůstane.
@Všivák (25.07.2018 14:47): Já bych přišel zcela o všechno. Po smrti mě to obdařilo zprávou že musím zacvakat cca 30 000. Swavnulo ve městě bez vybavení a bez pěněz. "Aha. Budu tu svoji mrtvolu najít a obrat" řikám si. Kdyby kolem ní nebyla miliarda kostrounů, tak bych to možná i dokázal. Nebo kdybych měl amíga, který by to za mě pokosil, že.
Každopádně jsem tu hru natvrdo vypnul (ctrl+alt+delete) nevim, zda to na to mělo vliv, a znova jsem se lognul. Má vzdechlina se magicky objevila ve městě (jak řikám, nevím, zda to tak funfuje při každém lognutí). Tak jsem alepon dostal zpět svoje vybavení, ale ani halíř v kapse. Není to nic hruzostrašného, ale přeci jen 100k je 100k! A i když jsem si nemohl nic koupil, mohl jsem občas vnitřně udělat to "muhahaha!!" Ted jsem mrzák :(
Každopádně jsem tu hru natvrdo vypnul (ctrl+alt+delete) nevim, zda to na to mělo vliv, a znova jsem se lognul. Má vzdechlina se magicky objevila ve městě (jak řikám, nevím, zda to tak funfuje při každém lognutí). Tak jsem alepon dostal zpět svoje vybavení, ale ani halíř v kapse. Není to nic hruzostrašného, ale přeci jen 100k je 100k! A i když jsem si nemohl nic koupil, mohl jsem občas vnitřně udělat to "muhahaha!!" Ted jsem mrzák :(
@Všivák (25.07.2018 15:08): " jedno z nejpropracovanějších RPG." - Zhodnime sa, že sa nezhodneme ;)
PS: A napísal som zbesilá rubačka a nemyslel som to ako urážku, ale ako popis herných mechaník :)
PS: A napísal som zbesilá rubačka a nemyslel som to ako urážku, ale ako popis herných mechaník :)
@M.a.t.t. (25.07.2018 14:56): Co se týče herních mechanismů, provázanosti RPG vývoje postav, lootu, synergií a různých kombinací schopností je Diablo 2 jedno z nejpropracovanějších RPG. Víc než třeba Fallout nebo Baldurs Gate. Nemluvím tady o příběhu. Zkus Diablo 2 dohrát na hell. Říct o téhle hře, že je to jen tupá rubačka je dost krátkozraké.
@Všivák (25.07.2018 13:35): Hovoriť o hĺbke pri zbesilej rúbačke....dokonca by som nepovedal ani to, že hre pridával napätie. V prvom dieli sa hráč mohol dostať chybným savom dostať do bezvýchodiskovej situácie, kde už neostávalo nič iné iba reštartovať hru. V dvojke naopak stačí uložiť hru a ocitne na bezpečnom mieste. Akurát, že musí všetko opakovať znova, keďže s výnimkou mŕtvych bossov a objavených waypointov sa nič neukladá. Radšej jednoduchosť a priamočiarosť jednotky.
@pajmič (25.07.2018 14:44): Taky jsem poprvé takhle přišel o peníze a pár věcí. :)
@M.a.t.t. (25.07.2018 12:57): @Kwoky (25.07.2018 13:13): @Všivák (25.07.2018 13:36): Na tom sice něco je, ale bylo by pěkné, kdyby mi ta hra o tom alespon něco naznačila. Blizzard měl očividně v hlavě multiplayer a taky to podle toho tak vypadá.
@rikuhahl (25.07.2018 13:34): Přesně. Na začátku se díky tomu dalo přijít k věcem, které předběhli dobu ve hře. :)
@pajmič (25.07.2018 12:52):
@M.a.t.t. (25.07.2018 12:57): Tenhle save systém dodal hře hloubku, kterou jednička nemá.
@M.a.t.t. (25.07.2018 12:57): Tenhle save systém dodal hře hloubku, kterou jednička nemá.
@pajmič (25.07.2018 12:52): Nemáš prachy u sebe nebo v truhle, tak jsi bez nich. Je to v pohodě, co s nima jinak? Za přebytky jsem vždycky “nakupoval” ty neidentifikovaný věci od překupníků a občas přišla hodně dobrá věc ;)
@pajmič (25.07.2018 12:52): Ten "hloupý" save systém dodával téhle hře pořádné napětí. Hodně jsem na něj nadával, ale teď vnímám spíš výhody.
@pajmič (25.07.2018 12:52): Presne kvôli tomu hlúpemu save systému mám radšej podstatne jednoduchšiu jednotku :)
Uplně jsem zapoměl, jak hloupý save systém tahle hra má. Přišel jsem o 100 000+ zlatých (ne, že by je bylo za co v té hře utratit).
Koho by to zajímalo, tak zde je Kickstarter pro Stay Awhile and Listen: Book II:
https://www.kickstarter.com/projects/dav ... e-and-listen-book-ii
Popisuje vývoj Starcraftu a Diabla 2, a některých zrušených titulů, a taky jak fungovaly a nefungovaly Blizzard Entertainment a Blizzard North. Navazuje na první díl, který popisoval vznik obou Blizzardů a vývoj Warcraftu 1 a Diabla 1. Líbilo se mi to, bylo to čtivé. Kickstarter zatím vypadá, že pokud bude úspěšný, tak docela natěsno. Kniha by měla vyjít i tak, ale takto se dá získat kniha bez DRM.
https://www.kickstarter.com/projects/dav ... e-and-listen-book-ii
Popisuje vývoj Starcraftu a Diabla 2, a některých zrušených titulů, a taky jak fungovaly a nefungovaly Blizzard Entertainment a Blizzard North. Navazuje na první díl, který popisoval vznik obou Blizzardů a vývoj Warcraftu 1 a Diabla 1. Líbilo se mi to, bylo to čtivé. Kickstarter zatím vypadá, že pokud bude úspěšný, tak docela natěsno. Kniha by měla vyjít i tak, ale takto se dá získat kniha bez DRM.
@Kwoky (25.04.2017 14:00): Som rád, že nie som jediný kto nezatracuje fanatic zealota :D
@Kwoky (25.04.2017 14:00): Je dobrý. Ale fury druid je lepší. Nicméně oba dostávají na hell nabacáno od physical immune potvor. Paladin má tedy alespoň možnost Vengeance. Druidovo Rabies je proti tomu zcela nepoužitelné.
@Kwoky (25.04.2017 14:00): To na Diablu miluju...skvělý build, hrou procházíš jak horký nůž máslem, a ejhle...Boss s nějakým očarováním. A včil mudruj...
@rikuhahl (25.04.2017 13:56): Zeal + Fanaticism ňam ňam :) To mlátil rychlostí blesku do všech kolem sebe. Což bylo super jen do momentu, než se objevil nějaký boss, co vypouštěl po zásahu blesky - to šel Pal velmi rychle k zemi.
@rikuhahl (25.04.2017 13:56): Rasisto
@AlieN (25.04.2017 13:53): Mně byl paladin vždycky hrozně nesympatickej, takže jsem za něj nehrál (vlastně jednou jo, dal jsem si hardcore a nechal ho chcípnout na prvnim ježkovi) :D takže jsem ty jeho schopnosti ani nijak zvlášť nestudoval.
@rikuhahl (25.04.2017 11:47): Auradin je docela profláklý build
@special_plan (25.04.2017 13:35): To nevim. My jsme to hráli vždycky ve čtyřech po LANce a procházeli jsme vše společně.
@special_plan (25.04.2017 12:29): Aha, já myslel, že se bavíme o tom, že to jde s kouzelnicí a ty ses ptal, jestli to jde ještě s někým dalším. Proto jsem už kouzelnici vynechal a považoval ji za "samozřejmou". Měl jsem ji tam raději připsat taky.
@special_plan (25.04.2017 13:35): Mýlíš se, multiplayer vypadá tak, že vyžíráš dobrý předměty a vyhazuješ milostivě odpadky pro ostatní ;) Jo a zásada je samozřejmě procházet jen cizim portálem ;)
@Všivák (25.04.2017 13:31): Pokud nehraješ s přáteli, tak multiplayer většinou vypadá tak, že se pohybuješ úplně někde jinde než ostatní hráči, tudíž rozdíl mezi tímto a hraním single s players 8 žádný není.
@special_plan (25.04.2017 11:44): Když hraješ kooperativní multiplayer s osmi hráči, tak je zvětšená obtížnost žádoucí. Stejně jako víc zkušeností, co se pak přerozdělují. Já mluvim o tomhle režimu v singleplayeru.
@Kwoky (25.04.2017 12:05): Sám jsi sem vložil video, kde se to povedlo se Sorceress, ehm.
@rikuhahl (25.04.2017 11:47): Četl jsem, že největší problém je jeden z menších bossů těsně před Diablem - Lord de Seis. V podstatě je to tedy omezené na to, jestli ho ta postava dokáže zabít. S Paladinem se to podařilo, jiné postavy asi zatím nikdo nezkoušel.
Asi blbej dotaz, ale tak mě napadlo, šlo by to dohrát timhle pasivnim způsobem za každou postavu? Já hrál diablo nejvíc za barbara a pak občas za amazonku a čarodějku, tak moc nemám přehled o dalších postavách. Vim jen, že paladin má celou jednu větev plnou různejch aur, takže tam asi nějaký zraňující pasivní schopnosti má :)
@Všivák (25.04.2017 11:08): Takže když někdo hraje multiplayer, tak cheatuje?
@Karasman (25.04.2017 10:12): No právě. Rychle si namakám postavu na player 8 abych to pak na Hell snížil na klasiku a úroveň postavy budu mít vyšší za kratší čas. A to bych ještě řekl, že na player 8 padají lepší věci.
Cheat nebo šetření času? Každopádně bych to mohl taky zkusit. :)
Cheat nebo šetření času? Každopádně bych to mohl taky zkusit. :)