Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@kristmeister (27.12.2020 10:39): S těma dialogama si na to asi kápnul, je pravda že přesně tenhle japonský styl psaní je něco, co fakt nesnáším. Asi nebude náhoda, že mi RE4 několikrát připoměl Bayonettu, kde mi taky vždycky krvácely uši kdykoliv někdo promluvil.

S tím, že je hra primárně adventura ale teda nesouhlasím. Adventura ještě možná pořád ano, ale primárně (co se týče RE4) rozhodně už ne.
@IceCreamYouScream (27.12.2020 10:31): Zrovna to tank ovládání mi nevadí z toho důvodu, že ta hra by byla směšné jednoduchá, kdyby měla klasické tpskové ovládání. Taky se musí brát v potaz, že hra je stále primárně adventura a až poté TPS.

A co se tyto dialogů, jasný občas jsou stupidní. Jenže to je kvůli tomu, že scénář psali Japonci a tohle je přesně jejich typ humoru. Například: Kam všichni odešli, na Bingo?
@Phoenix (26.12.2020 22:46): Jasně, to že je ovládání alá tank dědičné mi samozřejmě došlo, ale u předchozích tří dílů se přece jednalo o spojení s úplně jinou hratelností. Ve čtverce na tebe nepřátelé střílejí zpátky, navíc potřebuješ mířit a to i v rámci několika pater, což vyžaduje čas. V původních hrách se stačilo jen otočit správným směrem, takže tohle ovládání perfektně stačilo. Zrovna toto je archaizmus, který podle mě v novém díle neměl co dělat, protože je dost obtížně slučitelný s hratelností 3rd person shooteru.

Jinak to, že příběhy nejsou žádný zázrak jsem snad psal u každé hry, takže tam byla moje očekávání nastavena realisticky :) tady se ani žádné zklamání nekonalo.

S tím inventářem asi nakonec souhlasím, kdybych se musel pro předměty vracet jako v RE1 nebo RE0 i v tomto díle, to už by byla pro mě asi opravdu poslední kapka.
@IceCreamYouScream (26.12.2020 19:22): Ovládání bylo v původní verzi na PC skutečně děsné (i tak se ovšem čtverka dala na klávesnici dohrát), to ovšem řeší HD verze hry viz můj komentář. Ovládání postavy "jako tank" je v rámci série norma, udělat to jako u klasických TPS by jistě šlo, ale neudělali to tak záměrně. Někomu to sedne, někomu ne (nicméně je třeba zmínit, že hra je tomuto typu ovládání přizpůsobena co do herní náplně).

Těžko se to srovnává s remake druhého a třetího dílu, když je to patnáct let stará hra a remake dvojky vyšel loni. Nevím, jestli jsi hrál původní verze prvních tří dílů, ale tam se postava ovládala stejným způsobem (jakkoli byl ve hře pohled řešen pomocí statických kamer ... což lze vynutit i u čtverky viz můj komentář).

Příběhy byly v celé sérii plné různých béčkových klišé, to bych skutečně nevytýkal pouze čtverce.

Ano, odklon od série je ve čtverce znát, někomu to sedne (můj případ), někomu ne (Tvůj případ), tak to chodí. Akce ale rozhodně není bezduchá, přibývají nové typy nepřátel a s prostou střelbou do hlavy si člověk zdaleka nevystačí (navíc i Ty v komentáři mluvíš třeba o sestřelování projektilů, to v každé hře skutečně není). Inventář je v porovnání s jedničkou skutečně směšně velký, za což jsem opět velmi rád, protože neustálé pobíhání tam a zpět proto, že postava unese celých šest věcí, považuji ve hře s respawnujícími se nepřáteli za zvěrstvo.
@7c (26.12.2020 18:41): Moc rád si poslechnu jakýkoliv protiargument na můj komentář když je podle tebe nesmyslej, zvlášť od někoho kdo si myslí, že je toto hra na 100%. Díval jsem se, že ti ani tak dobrá hra nestála za to o ní něco napsat, klidně se rozepiš proč si myslíš, že je tak skvělá - já si to rád přečtu.
@IceCreamYouScream (komentář): ještě že jsi ten spoiler uvedl tak, že jsem koment přestal číst po prvních pár slovech. Bohužel dceru, únos a Mexiko jsem stihnul. Takže nedík. Dej ten popis děje do spoileru. Od toho to tu je. .
[neexistující příspěvek]: Nejsou to zombies, zombies jsou oživlá těla mrtvol, tihle jsou jen ovládaní parazitem. Fungují v podstatě jako normální lidé, jen slouží kultu.
[neexistující příspěvek]: "Las Plagas are a type of parasite which alters its host's behavior by attaching itself internally to the nervous system. The undeveloped parasite is found between the lungs, beneath the heart, where it can tap into the host's spinal cord, as a link to the rest of the nervous system. Unlike other parasites, the Plagas are a social organism, meaning that they live together in social harmony. Luis Sera postulates that they have a collective intelligence akin to a hivemind, possibly communicating via ultra high frequency sound waves."

Čiže nie. Ešte by som k tomu dodal, že "All of the members of Los Illuminados, including Saddler himself, have Plaga parasites implanted into their bodies." a tí teda rozhodne zombíci nie sú.
[neexistující příspěvek]: V traileroch vidíš osoby infikovane parazitickým organizmom Las Plagas.
@Cobot (07.10.2020 11:52): 5 a 6 nejsou špatné hry (byť i tom by mohlo pár lidí diskutovat), velká část kritiky i hejtu se na ně snesla přeedevším protože se velmi vzdálily od formátu série. Šli cestou, kterou místy přímo šlo, místy naznačilo RE4 a zařadily to ještě o pár stupňů výš. Stejnou měrou nepomohlo, že zcela spoléhaly na co-op, byť i s botem v případě hry jednoho hráče.

Ale v jádru nejde o špatné nebo snad nezábavné hry.
@Cobot (05.10.2020 21:04): Čtyřka určitě, ať už původní nebo ta novější verze. Remaster jedničky je taky fajn, "remaster" dvojky je už trochu jiná hra (za mě škoda, preferoval bych ho podobně jako jedničku).

5 je ok, i když hodně nevybalancovaná (čti jednoduchá, protože je možné jednoduše vylepšovat vybavení). 6 je hodně nápadů smíchaných dohromady v jedné hře, ale rozhodně stojí za zahrání.

Revelations a Revelations 2 (za mě hlavně Revelations) jsou výborné, ale nejsou na jedno dohrání, kvality ukážou až po čase (Raid je pro to vcelku nutnost). U REREV2 mi to trochu kazil fakt, že velká část Raid módu jsou mapy ze 6.
@HolyMeatball (06.10.2020 08:30): První tři hry zestárly hodně. Remake prvního dílu stojí za to si zahrát, remaky dvojky a trojky pochopitelně taky, pak ať člověk rovnou pokračuje čtyřkou. Dvojku a trojku původní si ještě dokážu užít, ale pro většinu lidí jsou to historické hry už.

@Cobot (05.10.2020 21:04): Nevšiml jsem si, že by ti tady někdo odpověděl: HD Project klidně vyzkoušej. Zhruba do 3/4 je hotový a pak po určitě části hry mají levely prostě původní textury. To je jediná věc, co s tím je.
@HolyMeatball (06.10.2020 08:30): Podle mě o nic více než první 3 hry, na tých se už věk opravdu podepsal. Narozdíl od prvního Silent Hillu, který je stále skvělý a děsivý. Parasite Eve je taky zajímavá ze silnějšími akčními a RPG prvky.

@Cobot (06.10.2020 09:53): Ty původní 3 díly stojí za to hrát jen z historického hlediska, i když PC verze je fakt vopruz spustit, proto doporučuji modifikaci Classic REbirth
http://appleofeden.de-doc.com/index.php/ ... vil-classic-rebirth/
Jinak je pro jedničku na konzole nejlepší PS1 director's Cut (ne Dualshock verze kterámění hudbu) a DS verze. Zajímavá z technického hlediska je i Nintendo 64 verze dvojky.

Ja taky nemám se spětnou kompatibilitou na PS4 nejlepší zkušenosti, CV je fajn hra, jen se divím, že je to jediná hlavní ze série, která nemá PC port.

Ultimate HD Edition 4 je fajn oproti té otrasné původní verzi, lidi ale říkají, že nejzábávnější je Wii port s motion controls, ale ten jsem nezkoušel.

Outbreak je dost o ničem a ty dvě rail střílečky Chronicles pro Wii mě nezajualy.
@Naginata (06.10.2020 08:26): Dvojku ten nejnovější remake. První RE co jsme hrál a dost mě to bavilo pak "nulu" a "jedničku" ty HD ramaky na PC, Trojku určitě budu hrát taky ten remake, ale až spadne cena.

Code Veronika mám stažené iso dema pro emulátor, ještě jsem to nezkoušel zprovoznit, ale občas pošilhávám, že to koupím na PS4 "origo". Nic to nestojí, ale nevím moc jakej to bude na PS4 zážitek. Spíš jde o to jestli to za to stojí nebo ne. Kupoval jsme na PS4 GTAIII, VC a SA a je to tragedie. Emulátor na PC bude určitě lepší zážitek.

Jak jsem tak po očku sledoval sedmičku, tak je to něco úplně jiného než ty první tři. Pripadá mi že by se to "mělo hrát" až po čtyřce? Ale vůbec nevim. I tak ale bude asi nutné nutné dokoupit k sedmičce DLC.

Mě s tou čtyřkou šlo hlavně o to, jestli nebude škoda když to rozehraju s tím nedodělaným HD modem. Bohužel pro autora se chystá oficiální remake čtyřky. Je blbý že ta poslední aktualizace toho modu je víc jak dva roky stará. Ale i tak bych to rád stihnul před ofiko remakem.

Jinak hráli jste někdo ten neoficiální RE2 Daymare: 1998?
@Naginata (06.10.2020 08:26): Code Veronica imho zestárla docela dosti mizerně, neumím si představit hrát to teď nově bez nostalgie.

@Cobot (05.10.2020 21:04): Naproti tomu čtyřka nestárne a je výborná i bez modů. Následující díly klidně přeskočit a šup na rovněž skvělou sedmičku, a když bude chuť stále, směle do remaku dvojky. :)

(A jako i pětka je čupr sranda, ale zásadně v koopu).
@Cobot (05.10.2020 21:04): První tři si hrál originál nebo remakes? První 3 hry je těžké zprovoznit na PC bez nějakých modů.
Ještě doporučuji Code Veronica, který ale nevyšel na PC, tak je třeba mít GameCube, PS2 nebo Dreamcast nebo emulátor.

Revelations taky nejsou špatné, ale není to návrat do formy jako 7.
Má smysl to hrát v aktuální verzi HD projektu, který je z června 2018? Na webu projektu není o finálním releasu nic a z progresu to moc na brzké vydání nevypadá.

Mám docela chuť na další RE. Mám za sebou dvojku, nulu a jedničku. Trojku dám až padne na 15€. No a právě mám čtyřku a pak ty další které jsou co jsem četl s kvalitou dost špatné a hrát je asi ani nemá smysl. Jo a ještě mám sedmičku v gamepassu, ale samozřejmě bez DLC.
@kristmeister (23.08.2020 12:24): Mali by uvádzať zdroj. Ono je to asi aspoň to málo, čo by sme chceli, keď už si tu používatelia dávajú s obsahom námahu, tak by to bolo korektné.

Ak máte ešte nejaké konkrétne linky, kde ste narazili na dh obsah bez uvedenia zdrojov, tak mi to pls pošlite. Možno ich skúsime osloviť, že by nám na oplátku mohli urobiť aspoň malú reklamu.
@7c (13.04.2020 10:37): podle mě ho chtějí hodit do toho nového RE enginu. Jako neříkám, asi by bylo fajn se rozhlížet pořádně myší, ale díky tomu ta hra měla svojí obtížnost, viz. třeba obíhání těch Wolverinů.
@kristmeister (12.04.2020 19:34): Přesně tak. Navíc jestli se tak zacyklí v "retconech" po zkušenosti z 6 a z remaku dvojky, tak se není na co těšit :(

I když, třeba to bude spíš grafický remaster (naděje umírá poslední).
Já si stojím za tím, že čtyřka žádný remake nepotřebuje. Hraje se skvěle, tak jak je a graficky to pořád vypadá dobře.
@BUMTARATA (12.04.2020 19:24): To toho týpka asi naštve. :D Pro mě nejlepší díl série, tak se moc těším. :) Snad zachovají to karate. Kvůli tomu se mi to tak líbí. :D A hlavně by se konečně SAKRA mohlo zas dát hrát za tu Adu.
nevim ta grafika me prijde na stejne urovni jako ma Silent Hill 2 a to je o 3-4 stari hra....
@Bodkin (20.07.2017 11:02): Jj, taky mi PC HD verze přišla těžší (i když jsem neměl přímé srovnání), ale bral jsem to spíš jako pozitivum :) Tedy až na ty QTE, které vyžadují opakovaný stisk tlačítka (konkrétně na 30 fps jsem dočasně přepnul při utěku před padající sochou, to byl opravdu znatelný rozdíl - na 60 div neulétlo tlačítko a stejně jsem to nestihl, na 30 to bylo na držení gamepadu jednou rukou bez problému). Paradoxně ostatní QTE jsou "easy", díky tomu "triku" s držením R2 :)

A ano, valící se kameny jsou nejtěžší nepřítel na Pro.
@7c (19.07.2017 17:57): Mám to rozehrané současně na PC a PS, na PC jsem se s tím nesral a dělal continue dokud jsem neprošel a stejně to přepadení v castellu bylo mnooohem těžší (kušiníci). A pochybuju, že by takový rozdíl byl jen kvůli rifle/TMP...

KAždopádně jsem včera udělal Adu a už mi zůstal jen ečív na dohrání na pro, tak jsem se do toho pustil. Pak jsem 6krát chcípl u valícího se kamene, protože někdo měl nutkání ztížit i tohle, přeci jen bušení do jednoho tlačítka je tak zásadní gejmplej...
@Phoenix (19.07.2017 19:16): To nejsou nejasné dohady - bylo to docela přesně otestováno (je to dost stará hra, a velice populární s tradiční speedrun/challenge komunitou). Autoři se nevyjadřují - je to jedna z "feature", která hru hodně vylepšuje pro široké publikum a to, že je skrytá, je v tomhle ohledu jeden z klíčů úspěchu.

Mluvil jsem o chybách, ne o adaptivní obtížnosti - detaily teď přesně neuvedu, ale jdou tak přeskočit určité pasáže (vcelku užitečné pro speedrun, na druhou stranu zase sporné - využít nebo ne).
@7c (19.07.2017 17:57): Už jsem si nepamatoval ukládání tak přesně, psací stroje by asi stačily (vzhledem k tomu, že se k nim dá vracet téměř vždy a nevyžadují jako v prvních díle použití pásky, tak to funguje třeba jako v Dead Space, kde mi způsob ukládání nikdy nevadil).

Jinak to co popisuješ asi nejsou chyby, ale právě vliv dynamické obtížnosti, bez které bych se také obešel, je to pro mě obdoba levelscaling z RPG. Je někde možné si přečíst vyjádření autorů ohledně toho, jak přesně dynamická obtížnost ve čtverce funguje? Já jsem narazil spíše jen na nejasné dohady fanoušků.
@Phoenix (19.07.2017 08:28): Odstranit checkpointy a ponechat pouze ukládání přes psací stroje (osobně jsem checkpointy nikdy nevyužíval, takže v podstatě v případě smrti jen komplikovaly situaci). Navíc na několika místech způsobují chyby (resp. eliminují některé nepřátele nebo komplikace - tedy je možné je zneužívat). IMO checkpointy a *odplivnutí na podlahu* quicksave do RE nepatří, ale je to bohužel "úlitba" moderní době.

@Bodkin (19.07.2017 11:43): V té poslední verzi (HD na Steamu) je to myslím docela solidně vyšroubované - když jsem to hrál, tak zhruba od Puebla bych to odhadoval na Professional (hraní co nejlépe a v případě větších chyb load). Water hall byl zážitek. Navíc někde je pro změnu problém s 60 fps (třeba "běhací" QTE pasáže). Valící se kameny byly ještě ok, ale na Pro už je to asi na dočasné přepnutí na 30 fps.