@Paul (07.03.2018 16:03): jasný. Naštěstí pro nás, co hrajeme novinky až několik měsíců / let po vydání, máme DH s rozumnými uživateli a nemusíme pátrat po aktualizovaných recenzích ;)
Diskuze
Já nevím, odkud se vynořila diskuze o tom, jestli by měli recenzenti odhadovat stav hry do budoucna. On to tady někdo navrhoval?
Pokud správně čtu vlastní příspěvky, tak jsem nesměle navrhl, aby naši recenzenti převzali systém Gamestaru a pár dalších, kteří mají různá čísla na různé kategorie. Asi to není úplně Metacritic-friendly, ale jinak to má samé výhody a pozitiva.
@Trananas (07.03.2018 16:43): " Než se na mě vrhne cvv, tak ne, casual hráč není to samé co hráč, který jednoduše nechce zabugovanou hru."
Počkat, cože?
Pokud správně čtu vlastní příspěvky, tak jsem nesměle navrhl, aby naši recenzenti převzali systém Gamestaru a pár dalších, kteří mají různá čísla na různé kategorie. Asi to není úplně Metacritic-friendly, ale jinak to má samé výhody a pozitiva.
@Trananas (07.03.2018 16:43): " Než se na mě vrhne cvv, tak ne, casual hráč není to samé co hráč, který jednoduše nechce zabugovanou hru."
Počkat, cože?
@Trananas (07.03.2018 16:43): Jestli něco recenze fakt nemůže, tak hodnotit budoucí stav. Docela jsem se urochnil při pomyšlení, že by někde u recenze KC:D byla poznámka „hele, občas se mi Bořek propadne do textury a nemůžu mu odevzdat quest, ale aby byla recenze aktuální i do budoucna, dám tomu devítku, protože se to určitě opraví“. :)
Devítku dostala recenze na sector.sk (s podobným stylem hodnocení) a většina hráčů v diskuzi to nevydýchala.
Devítku dostala recenze na sector.sk (s podobným stylem hodnocení) a většina hráčů v diskuzi to nevydýchala.
@oleav (07.03.2018 15:55): Hehe, pod tohle se podepisuju, byť je to ze říše snů. :)
@M.a.t.t. (07.03.2018 15:26): Jako svým způsobem máš pravdu, je tu spousta her, které prostě na začátku mohou pohořet kvůli technickému stavu a následně se po několika měsících vybrousí na skvělý klenot. Myslím, že je to i případ KC:D, který sice vyloženě nepohořel (btw, sedmička je stále krásná známka, i kdyby), ale rozhodně má v sobě dost nepříjemných chyb, které mohou spoustu hráčů odradit. Než se na mě vrhne cvv, tak ne, casual hráč není to samé co hráč, který jednoduše nechce zabugovanou hru.
Ono i ta zpětná reflexe třeba půl roku po vydání může být zajímavé čtení, ale přinejmenším u nás v redakci je to utopická představa. Nikdo z nás nepíše fulltime a sotva stíháme pokrývat aktuální kousky. Když se v redakčním plénu rozhoduje, o čem psát, radši se vrhneme do recenze zbrusu nové hry než do aktualizace té staré. Pak by totiž autor musel rámcovat, podle čeho hodnotit posun, do jaké míry se má hrou prokousávat a tak dále a tak dále. Bojím se, že podobně je to i u mnohem větších herních médiích, alespoň teda u nás. I když musím přiznat, že bychom to možná mohli zkusit v nějakém menším měřítku čistě experimentálně... :)
Jestli něco recenze fakt nemůže, tak hodnotit budoucí stav. Docela jsem se urochnil při pomyšlení, že by někde u recenze KC:D byla poznámka „hele, občas se mi Bořek propadne do textury a nemůžu mu odevzdat quest, ale aby byla recenze aktuální i do budoucna, dám tomu devítku, protože se to určitě opraví“. :)
@M.a.t.t. (07.03.2018 15:26): Jako svým způsobem máš pravdu, je tu spousta her, které prostě na začátku mohou pohořet kvůli technickému stavu a následně se po několika měsících vybrousí na skvělý klenot. Myslím, že je to i případ KC:D, který sice vyloženě nepohořel (btw, sedmička je stále krásná známka, i kdyby), ale rozhodně má v sobě dost nepříjemných chyb, které mohou spoustu hráčů odradit. Než se na mě vrhne cvv, tak ne, casual hráč není to samé co hráč, který jednoduše nechce zabugovanou hru.
Ono i ta zpětná reflexe třeba půl roku po vydání může být zajímavé čtení, ale přinejmenším u nás v redakci je to utopická představa. Nikdo z nás nepíše fulltime a sotva stíháme pokrývat aktuální kousky. Když se v redakčním plénu rozhoduje, o čem psát, radši se vrhneme do recenze zbrusu nové hry než do aktualizace té staré. Pak by totiž autor musel rámcovat, podle čeho hodnotit posun, do jaké míry se má hrou prokousávat a tak dále a tak dále. Bojím se, že podobně je to i u mnohem větších herních médiích, alespoň teda u nás. I když musím přiznat, že bychom to možná mohli zkusit v nějakém menším měřítku čistě experimentálně... :)
Jestli něco recenze fakt nemůže, tak hodnotit budoucí stav. Docela jsem se urochnil při pomyšlení, že by někde u recenze KC:D byla poznámka „hele, občas se mi Bořek propadne do textury a nemůžu mu odevzdat quest, ale aby byla recenze aktuální i do budoucna, dám tomu devítku, protože se to určitě opraví“. :)
@oleav (07.03.2018 15:55): a pak ještě vyhrát ten mír na blízkém východě a bude to v cajku :) (open world nonlineární RPG od menších týmů s omezeným rozpočtem budou mít bugy vždy, je to smutné, ale je to tak)
@Redfield (07.03.2018 15:43): a tak já tady vyloženě nehoruju za psaní novejch recenzí, ale prostě jen edit a menší odstavec. Nicméně jo, píšu z hlediska zákazníka kterýho štvou neaktuální recenze dobrejch singleplayer RPG, multiplayery a early accessy ignoruju
@M.a.t.t. (07.03.2018 15:26): jo beru, a stejně se mi to nelíbí :p
@Redfield (07.03.2018 15:43): a tak já tady vyloženě nehoruju za psaní novejch recenzí, ale prostě jen edit a menší odstavec. Nicméně jo, píšu z hlediska zákazníka kterýho štvou neaktuální recenze dobrejch singleplayer RPG, multiplayery a early accessy ignoruju
@M.a.t.t. (07.03.2018 15:26): jo beru, a stejně se mi to nelíbí :p
Já bych to otočil, ono by stačilo kdyby ty hry neměly při vydání aspoň tolik technických bugů. To by byla win win situace pro všechny. Hráče, média a hlavně autory.
@Paul (07.03.2018 15:14): Ono těch her rozhodně není jen pár. K tomu si ještě přičti early accessy a rovnou můžeš i řadu multiplayerovek, které se za rok taky změní k nepoznání. A vůbec to není vůbec o nějaké "chuti", většinu roku je na něco takového stěží čas, a hlavně když za rok někam na web hodíš aktualizovanou recenzi na ELEX nebo KCD, nikdo ti to číst nebude, protože už to nikoho nezajímá.
Je to sice krásná představa a bylo by fér, kdyby to tak mohlo fungovat, ale taky je to naprosto nereálné.
Je to sice krásná představa a bylo by fér, kdyby to tak mohlo fungovat, ale taky je to naprosto nereálné.
@Paul (07.03.2018 15:14): Ja tvoj postoj chápem a narozdiel od cvv, ktorý si všetko okolo hry berie zbytočne osobne, argumentuješ zmysluplnejšie. Tiež ma mrzí, že kvalitatívne lepší Fallout: New Vegas zbieral aj kvôli bugom horšie známky ako Fallout 3, ale s tým nič neurobím. Iba vravím, že to to nie je také jednoduché. Recenzent sa musí neustále venovať novinkám - písať o nich články, recenzie a sledovať čo sa práve deje na scéne. Vracať sa k niečo čo bolo, zbytočne berie čas na iné aktivity, nehovoriac o tom, že hry nie sú všetko, čomu sa musí venovať. Zďaleka nie každý sa pritom tejto činnosti venuje profesionálne, dokonca sa môže stať aj to, že dotyčná osoba z magazínu odíde a neostane tam nik ďalší, kto by bol na niečo podobné vhodný. Inak nepresný obraz o hre môže podať aj recenzent, ku ktorému sa dostane kvalitná hra, čo mu nesadne do vkusu. Ale to je už o niečom inom.
Nie je nad to, dobre sa preletieť:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1322716945
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1308679297
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1322716945
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1308679297
@M.a.t.t. (07.03.2018 15:11): to je hroznej handwaving. Budu se opakovat, ale těch her co dojíždí na bugy fakt tolik není, aby to recenzentům nějak ublížilo, zkontrolovat jak na tom jsou později. Chápu že na to nemaj chuť, ale je to škoda. Holt poskytujou nekompletní službu a jen okamžitým zákazníkům, zatímco ty případné miliony dalších si odnesou nepřesný obraz o hře.
A čo takto rovno vydať na web novinku - updatli sme našu recenziu na hru, ktorá vyšla pred pár mesiacmi? Máte zromantizované predstavy, takto to skutočne nefunguje a málokto má čas/chuť sa k tomu vracať výhradne z tohto dôvodu. Taktiež je nezmyselné mu to výčitať. Čo sa týka samotného Kingdom Come, trúfam si povedať, že minimálne domáce čísla sú na tom veľmi dobre a ich spriemerovanie reálne odzrkadľuje skutočné kvality hry. Bola by chyba myslieť si, že s lepším technickým stavom by všade zbierala stovky.
Ak niektorí nie sú doteraz schopní pochopiť, že recenzia sa logicky musí venovať hre v stave, v akej ju recenzent dostal, existuje iba jediné riešenie - nečítať ich.
Ak niektorí nie sú doteraz schopní pochopiť, že recenzia sa logicky musí venovať hre v stave, v akej ju recenzent dostal, existuje iba jediné riešenie - nečítať ich.
@Bursoft (07.03.2018 14:53): Přesně tak, sleduješ pozorně, pochopils naprosto přesně.
@cvv (07.03.2018 14:29): Podle tebe by se nejspíš recenze na tvoje oblíbený hry radši neměly psát, aby ti nezvedaly tlak, co tě tu tak delší dobu sleduju :D
@cvv (07.03.2018 14:29): Na steamu má Kingdom Come koupeno 560,000 lidí a dle Warhorse jí má ve wishlistu milion lidí. Witcher 1 prodal za první 3 měsíce 600,000 kopií, dneska je na cca sedmi milionech.
Takže jo.
Takže jo.
@AlieN (07.03.2018 13:59): "protože většina lidí si tu hru koupí právě do toho měsíce. A právě do toho měsíce btw taky bude číst tu recenzi - kdo proboha čte recenze rok po vydání?"
Cože. První měsíc má hra samozřejmě nejvyšší prodeje....ze všech ostatních měsíců. To ale neznamená, že se pak prodeje zastaví. Mnohdy se v dalších letech prodá víc než v prvním měsíci, někdy i násobně víc. Spousta lidí si dnes zvykla čekat na slevy. Právě ti pak čtou recenze i rok po vydání.
@Paul (07.03.2018 14:13): "Konkrétně open world RPGčka s nelineárníma questama (aka nejtěžší žánr na vytvoření) na tohle dojíždí regularly a je to škoda."
This. Otevřené RPG není sranda, v bezchybném stavu ještě nevyšlo nikdy žádné. Chyby a glitche jsou i v Zeldě a to je vcelku jednoduchá hra na jediný systém. Ale některým to holt nevysvětlíš.
Cože. První měsíc má hra samozřejmě nejvyšší prodeje....ze všech ostatních měsíců. To ale neznamená, že se pak prodeje zastaví. Mnohdy se v dalších letech prodá víc než v prvním měsíci, někdy i násobně víc. Spousta lidí si dnes zvykla čekat na slevy. Právě ti pak čtou recenze i rok po vydání.
@Paul (07.03.2018 14:13): "Konkrétně open world RPGčka s nelineárníma questama (aka nejtěžší žánr na vytvoření) na tohle dojíždí regularly a je to škoda."
This. Otevřené RPG není sranda, v bezchybném stavu ještě nevyšlo nikdy žádné. Chyby a glitche jsou i v Zeldě a to je vcelku jednoduchá hra na jediný systém. Ale některým to holt nevysvětlíš.
Ale ono by těch recenzentů neubylo kdyby třeba pár měsíců po vydání ty hry, který byly při vydání buggy, znovu zahráli, nebo aspoň checknuli vydaný patch logy a do recenzí to dodatečně zmínili. Zas tolik her jež se skrz patche razantně zlepší nevychází. Konkrétně open world RPGčka s nelineárníma questama (aka nejtěžší žánr na vytvoření) na tohle dojíždí regularly a je to škoda.
@AlieN (07.03.2018 13:59): Čítajú aj po roku, ale podstatne v menšom počte. Väčšina ľudí logicky prejavuje záujem o hru bezprostredne po vydaní a zaujíma ich v akom je stave vtedy. Ale niektorým to asi nevysvetlíš.
@cvv (07.03.2018 13:28): Ano přesně, s nadsázkou za měsíc už můžou být klidně neaktuální, protože většina lidí si tu hru koupí právě do toho měsíce. A právě do toho měsíce btw taky bude číst tu recenzi - kdo proboha čte recenze rok po vydání?
Recenze má popisovat faktický stav věci, ne fantasy které si vysní autoři a recenzent, že "za rok ta hra takhle třeba snad bude vypadat". A když celý obsah recenze shrneš do zkráceného závěru a komparativního čísla, musíš tam shrnout všechno.
Že za rok může být lepší a bez bugů? Who gives a shit, taky bude stát třetinu, a taky technicky zastará. A hlavně může být taky mnohem horší, což se stává taky běžně - DLC hru změní k nepoznání, mrdlí autoři změní vyvážení, nacpou tam lootboxy, z free to play udělají pay to win, vypnou multiplayer, etc - hry se prostě mění, je debilní chtít po recenzi aby něco z toho reflektovala a předvídala budoucnost.
Recenze má popisovat faktický stav věci, ne fantasy které si vysní autoři a recenzent, že "za rok ta hra takhle třeba snad bude vypadat". A když celý obsah recenze shrneš do zkráceného závěru a komparativního čísla, musíš tam shrnout všechno.
Že za rok může být lepší a bez bugů? Who gives a shit, taky bude stát třetinu, a taky technicky zastará. A hlavně může být taky mnohem horší, což se stává taky běžně - DLC hru změní k nepoznání, mrdlí autoři změní vyvážení, nacpou tam lootboxy, z free to play udělají pay to win, vypnou multiplayer, etc - hry se prostě mění, je debilní chtít po recenzi aby něco z toho reflektovala a předvídala budoucnost.
@cvv (07.03.2018 13:28): A jak by sis ten "přehodnocený systém" představoval?
@Trananas (06.03.2018 22:07): "Recenze platí pro produkt ve stavu, jakém ho dostane – to je jejich smysl."
Takže recenze mají sloužit jen kunčoftům, co si hru koupí do měsíce od vydání, a pak už můžou být klidně "neaktuální"? A co Metacritic a Steam reviews a a další stránky, kde ty recenze visí věčně? Kde si je za ty roky přečte obvykle násobně víc lidí než hned po vydání? A svádět něco na blbost Frantů uživatelů je většinou jen alibismus.
To, co říkáš, dávalo smysl kdysi, kdy hra vyšla a už se prostě neměnila. Nebyly patche ani hotfixy and nic jiného. Když na takovou hru vyšla recenze v časopise, byla aktuální i za pár let. Dnes je všechno úplně jinak. Je internet, je Metacritic, hry se patchujou i roky po vydání. Nechtělo by to, jak se říká, ve světle nových poznatků, přehodnotit systém?
Spousta webů dnes má několik čísel v několika kategoriích (audio, příběh, technická stránka atd.). Asi to není třeba dohánět do extrému jako Gamestar, který jich má pět nebo šest, ale dvě nebo tři by možná byly lepší než prostě plácnout nazdařbůh jedno číslo, které je za měsíc k ničemu.
Takže recenze mají sloužit jen kunčoftům, co si hru koupí do měsíce od vydání, a pak už můžou být klidně "neaktuální"? A co Metacritic a Steam reviews a a další stránky, kde ty recenze visí věčně? Kde si je za ty roky přečte obvykle násobně víc lidí než hned po vydání? A svádět něco na blbost Frantů uživatelů je většinou jen alibismus.
To, co říkáš, dávalo smysl kdysi, kdy hra vyšla a už se prostě neměnila. Nebyly patche ani hotfixy and nic jiného. Když na takovou hru vyšla recenze v časopise, byla aktuální i za pár let. Dnes je všechno úplně jinak. Je internet, je Metacritic, hry se patchujou i roky po vydání. Nechtělo by to, jak se říká, ve světle nových poznatků, přehodnotit systém?
Spousta webů dnes má několik čísel v několika kategoriích (audio, příběh, technická stránka atd.). Asi to není třeba dohánět do extrému jako Gamestar, který jich má pět nebo šest, ale dvě nebo tři by možná byly lepší než prostě plácnout nazdařbůh jedno číslo, které je za měsíc k ničemu.
@ntz (07.03.2018 12:22): jo, počkej aspoň na 1.3 patch.
cau, mam KCD, koupil jsem to na GOGu ... v jakem je to stavu v soucasnem patchlevelu ? mam jeste cekat ?
Btw - Jehla nemá nic společného s GoT a současně má vše společného s tím, že je to krátky bodací nástroj.
tak já nevim. v deníku mám napsané, že jsem splatil dluh mlynářovi i apatykářovi, pod tím mám červeně, že dlužím apatykářovi 20 a když si s ním promluvím, chce po mě 50, které jsem dával mlynářovi...
@Charllize (06.03.2018 22:18): Hehe, to neboj, na to jsme až moc malí a punk. :)
@Trananas (06.03.2018 22:07): jestli mi nekde zacne vyskakovat reklama na vas web, tak si jeste promluvime !! :))
@Charllize (06.03.2018 12:01): Vždyť je to úplně běžný a roky používaný marketingový nástroj, podle kterého se dají odpíchnout chyby v designu webu. Od tebe to skoro zní, jako kdyby šlo o nějaký skandální orwellovský stalking. :) Lidi, nebuďte z toho tak paranoidní, tohle není chemtrails a jediné, co nám to řekne v redakci, je fakt, že se texty recenze přeskakují.
@cvv (06.03.2018 13:44): Recenze platí pro produkt ve stavu, jakém ho dostane – to je jejich smysl. A ano, po intenzivním patchování se pak recenze stává neaktuální. Ovšem to neplatí jen o čísle, ale také o textu. To není problém autorů, ale slabé mediální gramotnosti čtenáře, pokud se fixuje jen na číslo a nevěnuje se textu, popř. neví, že recenze nejsou plnohodnotně platné navěky.
Co se týče sejvování, já s ním nemám problém, dokud funguje. Mně jednu chvíli nefungoval (nepomohla ani sejvovice, ani spánek všude možno) a zachránil to až tvrdý reload s tím, že jsem ztratil pár hodin progressu (protože hra samotná hlásila, že se uložila, přestože tomu tak nebylo). To už fakt není o nářku „kazuálů“ ale legitimní technická chyba hry, která by se měla opravit, stejně jako legitimní terč kritiky. Nefunguje, jak má. ;)
@cvv (06.03.2018 13:44): Recenze platí pro produkt ve stavu, jakém ho dostane – to je jejich smysl. A ano, po intenzivním patchování se pak recenze stává neaktuální. Ovšem to neplatí jen o čísle, ale také o textu. To není problém autorů, ale slabé mediální gramotnosti čtenáře, pokud se fixuje jen na číslo a nevěnuje se textu, popř. neví, že recenze nejsou plnohodnotně platné navěky.
Co se týče sejvování, já s ním nemám problém, dokud funguje. Mně jednu chvíli nefungoval (nepomohla ani sejvovice, ani spánek všude možno) a zachránil to až tvrdý reload s tím, že jsem ztratil pár hodin progressu (protože hra samotná hlásila, že se uložila, přestože tomu tak nebylo). To už fakt není o nářku „kazuálů“ ale legitimní technická chyba hry, která by se měla opravit, stejně jako legitimní terč kritiky. Nefunguje, jak má. ;)
@SilentWolf (06.03.2018 20:52): Ano, přesně ty :)
@pajmič (06.03.2018 20:51): ty u Hanuše? :-D :-D
Konečně jsem našel neobávanějšího nepřítele ve hře (prozatím). Ty zatracený schody. Takovej tábor banditů je proti nim jarní procházka :D
Nuže, nečekaně jsem se KC dostal dříve než jsem očekával. Kamarád si hru koupil ale vůbec ho nebavila (nutno podotknout, že to není žádný zatvrzelý RPGčkář), tak se ji zbavil na mou osobu. Asi aby mě potrestal :D
Ale upřímně jsem po cca 2,5 hodinách překvapený, jak to celé běhá. O optimalizaci se obecně mluví dosti nevřele. Mě to však běhá MNOHEM lépe, než novej Assasins Creed, který se sotva urdžel na 60 při nejnižším nastavení! Též i souboják překvapil. Dostal se mi hned pod kůži a alespon v boji 1v1 nemám vůbec problémo (možná mě zocelil For Honor?:)) Škoda, že to působí tak pomalu a celkově dost (parodoxně) nerealisticky. Prvního banditu jsem pižlal snad 3 min a jako champ spolknul i několik dloubanců do oka a nosu :D
Ale upřímně jsem po cca 2,5 hodinách překvapený, jak to celé běhá. O optimalizaci se obecně mluví dosti nevřele. Mě to však běhá MNOHEM lépe, než novej Assasins Creed, který se sotva urdžel na 60 při nejnižším nastavení! Též i souboják překvapil. Dostal se mi hned pod kůži a alespon v boji 1v1 nemám vůbec problémo (možná mě zocelil For Honor?:)) Škoda, že to působí tak pomalu a celkově dost (parodoxně) nerealisticky. Prvního banditu jsem pižlal snad 3 min a jako champ spolknul i několik dloubanců do oka a nosu :D
@Trananas (06.03.2018 11:32): No...a právě proto bych všechny tydlencty čísla zrušila. Představ si, že si letos během předvánočních slev bude chtít někdo pořídit KCD, najede na číslo, uvidí šestku nebo sedmičku a dál nic nečte, má jasno. Přitom ve všech těchhle recenzích se píše, že bez bugů a sejvovice by to byla devítková hra jak vyšitá.
No a sejvování bude "spravené" dneska nebo zítra (z mého pohledu spíš na nářek kazuálů skartujou super systém, ale co už) a bugy můžou být uhrabané za pár měsíců. Takže to číslo, co pak roky visí na Metacriticu, je kromě prvního měsíce, dvou vlastně úplně mimo.
No a sejvování bude "spravené" dneska nebo zítra (z mého pohledu spíš na nářek kazuálů skartujou super systém, ale co už) a bugy můžou být uhrabané za pár měsíců. Takže to číslo, co pak roky visí na Metacriticu, je kromě prvního měsíce, dvou vlastně úplně mimo.
@AlieN (06.03.2018 13:03): přesně tak taky mi to přijde vyhovující. Pro jistotu mám vždy s sebou dvě sejvovice, kdy člověk třeba jde ven a nechce nechat zaplý PS, ale jinak cajk. Ovšem pořád platí, že uložit a skončit by tam být mělo, ale než se toho dočkám, tak asi budu mít dohráno i já :)
Ale jako už teď mám peněz že nevím co s nima, prostě obírání mrtvol, no. A taky kupci se spoustou peněz. Čekal jsem, že to v tomhle směru bude trochu víc hardcore.
Ale jako už teď mám peněz že nevím co s nima, prostě obírání mrtvol, no. A taky kupci se spoustou peněz. Čekal jsem, že to v tomhle směru bude trochu víc hardcore.
Mimochodem save systém s chozením spát do hostinců a do mlýna příliš nesouvisí. Jistě, pro uložení je potřeba si někde na hodinku lehnout a občas tuto otravnou nutnost dělám taky, ale ke normálnímu spaní hra vede mnohem přirozeně prostě přes únavu a fakt, že přes noc je venku hovno vidět a všichni ostatní spí taky. Úplně přirozená věc, která ve hře dost dobře funguje.
Přidávat k tomu ještě tlak skrze save systém... to je prostě jen otravná blbost.
Přidávat k tomu ještě tlak skrze save systém... to je prostě jen otravná blbost.
Ten save systém později ve hře vlastně už příliš nevadí - není problém mít v batohu třeba stovku Sejvovic. A ukládat pak opravdu třeba před každou těžší truhlou. Inflace peněz ve hře je holt velká.
Kromě kláštera tedy, tam je hra vyloženě roguelike.
Jen omezení počtu savů působí značně debilně, tenhle nápad jsem moc nepochopil. To mělo připomenout retro hráčům ukládání na prastarých konzolích s nedostatkem paměti?
Kromě kláštera tedy, tam je hra vyloženě roguelike.
Jen omezení počtu savů působí značně debilně, tenhle nápad jsem moc nepochopil. To mělo připomenout retro hráčům ukládání na prastarých konzolích s nedostatkem paměti?
@AlieN (06.03.2018 12:41): sorry. Stalkovani lidi se nevenuju. :)
@Charllize (06.03.2018 12:01): Už? To se na webu dělá pomalu odjakživa :D
@Trananas (06.03.2018 11:32): to uz sledujete i pohyb mysi uzivatelu? To uz to zaslo tak daleko?
Save systém mi vůbece nevadí, ale to že tam není v menu vertical sync jo.
@cvv (05.03.2018 23:40): Tak jasně, čtenář by si měl udělat názor hlavně z textu (a ideálně ne z jediného média). Čísla jsou hlavně orientační, škatulkovací a hlavně subjektivní a relativní. Kdyby nebyly, stačil by nám manuál ke hře, že jo. Ale čtenářstvo je čím dál více lenivější a bohužel si často vystačí jen s číslem (to jsem vysledoval ze smartsappu, který trackuje pohyb myší – v první vlně si většina lidí zascrolluje dolů pro číslo a často pak hned odejde od recenze).
Já se přiznám, že i přes ten nepříjemný bug jsem si na save systém v KC docela zvykl. Udělal jsem z toho takovou rutinu – jít si dáchnout do mlýna, opláchnout si ksicht, nafackovat pár lapkům a splnit něco questů, umejt se v lázních, vrátit se na večeři a zase si dáchnout. Když byla krize, teprv v tu chvíli jsem si dal sejvovici, ale popravdě jsem ukládal ne kvůli tomu, že mě čekala nějaká větší překážka (už jsem dost vylevelovanej), ale proto, že se hra zase mohla kdykoliv rozbít. Radši bych byl za to první, no. :)
Ono podle všeho ten mod na neomezené ukládání hry funguje nejspíše bez problému, na druhou stranu bych to asi nehrál s psychickou pohodou, protože bych měl pocit, že cheatuju :-):-). Ale kdyby to do hry zakomponovali přímo vývojáři, tak to už by bylo v pořádku jako součást herního návrhu :-D. No vím můj problém :-):-):-). Osobně mám totiž rád hry které si mohu namodovat třeba graficky, ale na hratelnost jako takovou nechci nikdy sahat.
@M.a.t.t. (06.03.2018 10:14): Taky mně to sejvování štve- tím, že mi bere svobodu...
Ukládání pouze v hospodě jsem si užil dosytosti při hraní prvních dvou dílů Might and Magic... takže herní styl ovlivněný omezeným ukládáním znám velice dobře.
Ukládání pouze v hospodě jsem si užil dosytosti při hraní prvních dvou dílů Might and Magic... takže herní styl ovlivněný omezeným ukládáním znám velice dobře.
@Toaleťák (06.03.2018 10:01): Open world hry, kde každú chvíľu zasahuješ do okolitého sveta by mali mať automaticky buď manuálne savovanie, automatické ukladanie po každej dôležitej akcii, alebo priebežné ukladanie v štýle MMO. Čokoľvek ostatné je len umelé navyšovanie obtiažnosti. :)
No je fakt skoda, že tam není alespoň autosave tak jednou za 20 minut. Myslím že by to hru nekazilo ve smyslu zneužívání nahrávání pozice třeba po neúspěšném otevření truhly nebo špatného výsledku konverzace. A kdo by si v průměru 10 minut hry kvůli tomuto chtěl zopakovat, tak si to zaslouží :-):-):-)
Ty jo, tak už se mi taky stalo "Hra nebyla načtena". Přišlo to po pádu hry. Druhej den jsem chtěl načíst a žádnej "šedej" save nešel. Naštěstí "žlutej save" byl "jen" dvě hodinu zpět... ale i tak, když se rozbije ukládání, to je velkej průser :-(
@Trananas (05.03.2018 20:23): Asi jsem chtěl napsat Gamebro, ale nastala kritická chyba. Tak pardon.
Jinak na míchání technické a designérské stránky do jednoho čísla mám holt dost intenzivní názor proto ta pěna od huby. Prostě dnes, kdy jsou recenze internetově permanentní, zatímco technická stránka se v čase dramaticky mění, je jedno číslo ještě nesmyslnější než dřív, a to je co říct. Ale to by bylo na dýl.
Jinak na míchání technické a designérské stránky do jednoho čísla mám holt dost intenzivní názor proto ta pěna od huby. Prostě dnes, kdy jsou recenze internetově permanentní, zatímco technická stránka se v čase dramaticky mění, je jedno číslo ještě nesmyslnější než dřív, a to je co říct. Ale to by bylo na dýl.