Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (30.05.2018 21:53): Také je dobrá půlka DLC a datadisky. Jen ME jich má 15... Také nejde takto brát hráče adventur, když stačí dohrát pár freeware a epizod, a člověk má za rok 50+ adventur.

Ono přehled v RPG žánru je docela těžké získat, když jde o časově jednu z těch náročnějších činností a také je třeba akceptovat různé druhy role play her - podle mě o RPG nemůže třeba mluvit člověk, co nezná základně (5+ her minimálně) jRPG, cRPG (openworld, izo...), dungeony (jak evropské tak japonské), taktické - strategické RPG, akční (od Diabla po Dark Souls)...

Proto nelze zcela brát číslo a korelovat ho se znalostí žánru. Cenější je i třeba vyzkoučení více přístupů, než dohrát kompletně pár podobných her (v rámci ČR nejčastěji Icewind, BG, PST, Fallout, DA, ME, TES, Gothic, Witcher), ač chápu, že pak člověk získá dojem, že rozumí žánru.
@Jab (30.05.2018 21:50): i když mám pár japonských her mezi topkou tak o normálně napsané dialogy tam člověk nezavadí - beru to už ale jako součást těch her. :-D

Celkem paradox, že třeba NIER je jeden z mých nejlepších příběhových zážitků poslední doby, ale dialogy jsou hrozný trash. :-D to je trademark japonska.
@AlieN (30.05.2018 20:45): Chapu ze se budete tvarit jako kdyby jste si srkli zkazenyho mlika, ale kazdy druhy japonsky rpg.
Ony zapadni rpg malokdy oplyvaji nejakym smysluplnym balancem a ekonomikou. Ale treba Might and magic nebo piranha bytes hry maji celkem nedostatek penez aspon po zasadni cast hry a jsou potrebne pro trenovani postav. Ma to DA:I kde stejne jako v Origins lze koupit drahe kousky a komu by to nestacilo muze si stahnout bezplatne DLC The Black Emporium kde jde utratit vic nez by nekdo byl normalnim hranim schopen vydelat.
Pak treba Dragons Dogma (je sice taky japonska, ale co uz) kde na konci hry hrac potrebuje miliony na ruzne upgrady, vylepsovani a tak podobne. Pak trosku necekane zminim i Skyrim, kde nakupovani domu, jejich vybavovani, stavba domu novych, kupovani skillu u treneru (to jde do nekonecna) taky zabere hooodbne casu nez clovek nema co by si koupil. Ma to i F4, kde plno obchodniku nabizi drahe vybaveni a kdyz se tam clovek seriozne pusti do staveni vyuzije doslova vagony zatek. Pak tu mame ruzna MMO RPG kde je samozrejme potreba penez naprosto neodiskutovatelna. A heh, nakonec i Dark Souls, kde ty duse taky hrac vyuzije skoro do nekonecna:)

Ale primarne mi slo spis o ty japonsky rpg, coz samozrejme zdejsi vecne oponujici kartel neuznava a radsi mi bude tvrdit ze ja jsem rpg diletant:) Ale s tim se tady potykam porad, omezeny pohled na rpg jen z jedne strany, co clovek nadela.
@Charllize (30.05.2018 20:26): Které? Mě by to zajímalo, krom zmíněného DA:O si opravdu nevzpomínám na velké rpg (DeusEx style hry nepočítám), ve kterém bych musel i v pokročilé fázi hryl počítat s nedostatkem peněz. Což neomlouvá ty kde přebytky jsou velké, samozřejmě.

V Zaklínači 1 mám pocit že nebylo ani moc co kupovat, jen lepší zbroj v první kapitole na kterou jsem neměl, ale zase, to byl začátek hry...
@SilentWolf (30.05.2018 19:17): Přiznám se, že si tam na problémy s penězmi nepamatuji a to jsem hrál nejčastěji za postavy na dálku. Malkaviany a Tremere s brokovnicemi a Steyr Augem atp. Ten se kupoval ještě v Downtownu u toho překupníka. Pak už jsem snad nic nekupoval a prachů měl přehršle. Krevní balíčky jsem upotřebil málokdy. Většinou se dal i v bojových zónách někdo vysát.

Ve třetím Zaklínači jsem ještě občas něco kupoval. V prvním Mass Effectu jsem po čase nekupoval vůbec nic. Witcher 3 není žádná hvězda v systému ekonomiky. Ale jako že by to v rámci žánru byla černá ovce. To zase haha. To někdo evidentně nemá dost nahráno a zároveň zapomněl na své Bethesda a Bioware rychlokvašky. :)
@Jab (30.05.2018 19:02): v Bloodlines byly penize vzacne. Clovek si tam stezi mohl nakoupit krevni balicky. Prvni Zaklinac taky docela ok. A v Gothicu 2 jsi škudlil penize na drakobijeckou zbroj taky pekne dlouho..v predposledni kapitole.

Vyjimky jsou, ale teda nikdy jsem se v zadne hre vylozene netesil na financni odmenu. A zrovna u Zaklinace ktery je o prezivani ze zakazek je to skoda.
@Charllize (30.05.2018 18:46): Je to úplně ve všech RPG, které mám ve svém topu. Bez výjimky. A dovedl bych vyjmenovat řadu dalších. Včetně třebas Morrowindu. Zase se ukazuješ jako RPG diletant.

Ve Witcherovi 3 mě nakonec zbylo po konci BaW jen pár desítek tisíc. Statisíce jsem utratil za všechny Grandmaster zbroje, zbraně a enchanty. V posledku tedy palec nahoru autorům, že mi dali šanci ty peníze do něčeho vrazit. ;)
@Paul (30.05.2018 08:37): Řešení je prosté - stačí trocha snahy vývojářů (rozhodnutí, jestli to provést - a jak - je ovšem "trochu" komplikovanější :)

Obecně je v tomhle (dle mě) problém "nejmenší společný násobek (jmenovatelů)" - tedy umožnit, aby hra byla bezproblémová pro co nejširší publikum (viz boje ve W3 - triviální na Death March, ale i tak si občas někdo stěžuje na vysokou obtížnost - tedy kdyby byly autoři důraznější, určitě by to odradilo hodně potenciálních kupců).

Tj. kdyby nastavili W3 tak, aby každý zlaťák hrál roli, hodně lidem by to asi dost znepříjemnilo zážitek. Takže systém byl nastaven, aby nebránil "filmovému" zážitku.

Zajímavě z poslední doby (pro mě z poslední doby) to vyřešil Shadowrun: Hong Kong - ceny vybavení jsou vysoké, ale při splnění všech misí je možné nakoupit skoro vše. Na druhou stranu se tím zase eliminuje volnost z hraní - blíží se to situaci fixních odměn za dosažení příběhových met (což už v SR hrách bylo používané až moc).

OT:
Pro mě (jakožto ne zrovna nějakého "uber" hráče) je ideální řešení jednoho typu tohoto problému (bojů ve hrách) - použití kombinace akce (dovednost hráče) a RPG prvků (dovednost a vybavení postavy) - perfektně to má vyřešené třeba REREV - ostřílení (doslova) "borci" zvládají Trinity s jednou rukou za zády a téměř základním vybavením, "plebs" k tomu potřebuje vyladěnou kombinace postavy a nejlepšího možného vybavení (a ideálně "trochu pomoci od svých přátel").
Hodně se mi líbilo jak toto mělo vyřešené Dragon Age: Origins - skutečně epické předmětz co se daly koupit byly také epicky drahé, takže i při šetření a sbírání všeho si z nich hráč do konce mohl koupit tak tři.

A nebo nějaké smysluplné moneysinks, za což bych třeba vylepšování runami ve Witcher 3 nepovažoval, protože ty runy jsou většinou dost k hovnu a neodpovídají ceně. Mnohem lepší je vlastní sídlo, ale to paradoxně nestojí tolik.

Aktuálně v Pillars of Eternity: Deadfire je hodně dobré vylepšování a provoz lodí - mohlo by to být ještě náročnější, abych opravdu měl pocit strachu že když se budu flákat tak nebudu mít na zaplacení zásob a velké posádky, ale i takto, rozhodně zatím nemám velké přebytky.
@SilentWolf (30.05.2018 07:36): jo, je to snad ve všech RPG co jsem kdy hrál a "trpí" tím samozřejmě nejvíc completionisté co musí všechno sbírat a prodávat a plnit každej quest..
Aspoň že do datadisků udělali money sinks na který se ty prachy daj využít.
@SilentWolf (27.05.2018 20:33): Tak prachů mám dost, přes 100 000 při new game +, i když samozřejmě při prvním hraní jsem měla peněz pořád málo a například ani v Gwentu se nedá nic vyhrát... Nejhorší ze všeho jsou ale obchodníci, protože nemají, až na Touissant v O víně a krvi, nikdy dost peněz, takže je furt plnej inventář a člověku se to nechce házet na zem, když kvůli těm věcem pozabíjel tábory zbojníků atd. :D A další fail je, samozřejmě, málo peněz za Zaklínačské zakázky, na sbírání a následném prodávání věcí a částí příšer se dá napakovat mnohem víc, ale jenom když máte trpělivost lítat každou chvilku po několika kupcích, abyste se vůbec mohli pohnout z místa.
@Drolin (28.05.2018 16:21): snad mezitím dvojku dohraji. :D za těch 24h mi přišlo, že už jsem dlouho nehrál lepší RPG. Tak to nechám uzrát a šetřím si to - třeba na dlouhé zimní večery/ až vyjde čeština/ až vyjde ta Enhanced edice/ až oznámí trojku. :D

Každopádně jedničkou bych asi čas neztácel. I když ty tím prosvištíš. :D
@Charllize (28.05.2018 15:26): Takže si Maddona :)). The Witcher, Gothic a TES série patří více méně pod jednu střechu, jako třeba DQ, FF a Suikoden, ač jsou v něčem zcela jiná. Co se týče historické významnosti, už nyní je The Witcher (absolutní kvalitou a tedy místem v žebříčku) významějším RPG než TES.

Do budoucna by mohlo do TOP10 ještě proniknout Original Sin.
1. Fallout 2 (absolutní forma role play)
2. Planescape: Torment (nejlepší příběh)
3. Chrono Trigger (nejlepší jRPG)
4. Final Fantasy VII (nejvíce ikonická série RPG)
5. The Witcher 3: Wild Hunt (to nejlepší z otevřených cRPG jako TES a Gothic)
6. Vampire: The Masquerade - Bloodlines (opravdu moderní RPG)
7. Baldur's Gate II: Shadows of Amn (krystalizace jedné éry, pokračující KoToRem nebo ME)
8. Dungeon Master (celá jedna významná odnož RPG, od Wizardy a MaM po Grimrock)
9. Ultima VII: The Black Gate (předběhnutí doby o 10 let, vizonářské RPG)
10. Dark Souls (za posledních 10 let nejvýznamější RPG)

Pokud by člověk chtěl být objektivní a nezminoval by glodbox nebo významné, ale více niche rpg typu Xenogears. Nicméně historicky důležité Diablo a Deus Ex třeba primárně RPG nejsou.
charllize trosku trolluje :D ....

@Jab (28.05.2018 06:51): nejlepsi rpg vsech dob nevim, ale do prvni 5tky by podle mel patrit FO 1 a 2, Diablo 1 a 2, ten PT bych tam taky urcite zaradil, Baldur's Gate, Jagged Alliance 2 ...
@Jab (27.05.2018 21:24): bohuzel jeste ne .. ale uz jsem ve skellige ... mam odsmazino asi 40 hodin, ta hra je fakt strasne dlouha, muzu to osmahavat salamovou metodou, vzdy hodku az dve denne po vecerech kdyz jde moje milovana zena spat, pac nesnasi, kdyz restuju hry .. tvl, LOL, tedka nedavno jsem zrovna vecer restoval witchera, bylo asi pul 12te, sla se napit a ja jsem zrovna hral ten quest s tema prasatama, mel jsem sluchatka, takze jsem ji neslysel, stala ve dverich a koukala co dalam, nacez priskocila a zeptala se me: >> co to jako delas s tema prasatkama ?? <<
@Jab (27.05.2018 15:39): jabe, lol, ja jsem uplakanek, eleanor to zase resi zbytecne .... ty ses' na toho witchera nejakej stasne haklivej .. eleanor ma samozrejme pravdu, protoze je fakt sick dostavat za quest 9xp (a nebo 22xp) kdyz si mel/mela dostat 10x vic ...

@Eleanor - ja to delam opacne, ja nejdriv sjedu hlavni questy v dane lokaci, pac za ty je nejvic xp a pak nez odejdu do dalsi, tak dle chuti a nalady doresim vedlejsi
@Eleanor (27.05.2018 20:14): Tomu rozumím. Samotného mě štvalo, že je pár metrů od sebe vzdálen quest lvl 6 a griffin lvl 15+. Měly tam být podlokace, kde by vše bylo od sebe max pět levelů.
@Eleanor (27.05.2018 20:14): divím se že sis toho nevšimla už při prvním hraní, jakmile jsi o 6+ levelů výš než quest, zešediví a víš že XP budou v miniverzi :) Ale jestli chceš být jako overleved, tak od toho tam je obtížnost just the story :)
@7c (27.05.2018 19:06): Musím, protože já jsem zrovna hráč, co chce být ""overleveled", baví mě, když souboje jdou tak lehce, že se na nepřátele podívám a už jsou bez hlavy. :D Už je tam, myslím, možnost, aby si hráč nastavil, jestli chce mít soupeře vyrovnaný svýmu levelu, tak proč to museli udělat ještě takhle? Jinak jako jo, hra je zábavná i bez XP, jinak bych ji nehrála už podruhé, ale stejně člověka tak nějak naštve, když jezdí furt tam a zpátky (popř. ještě mezi různými zeměmi), úkoly se větví, vyptává se tisíců lidí, leze do jeskyní, potápí se pod vodu, na konci má boss fight a dostane za to dva body. :D
@Eleanor (27.05.2018 15:11): Řešíš to úplně zbytečně. Úrovně ani expy ti chybět nikdy nebudou. I případný mod, kdy za šedé questy budeš dostávat více expů, je tedy naprosto zbytečný a jeho instalace je jen "pro ten pocit". Za mě doporučení hraj tak, jak na questy narazíš a jak se ti plnit chtějí.
@Eleanor (27.05.2018 15:11): jj je to udělaný kvůli balancu, aby hra byla hratelná jak pro lidi co jedou jen hlavní lajnu, tak pro lidi co dělaj úplně všechno a nebyli pak overleveled. Naštěstí ta hra nestojí na XP bodíkách a lootu, ty questy jsou zábavný samy o sobě a byly by zábavný i v případě že by hra levelování ani XP neměla vůbec. Ale samozřejmě souhlasím že to je vcelku kontroverzní řešení a je validní když to někomu vadí. Od toho jsou pak kdyžtak ty mody.