Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Luďa (17.08.2018 20:58): ty ses' po***** ... nesmis lovit nic jinyho nez kraliky, jinak pujdes na sibenici !!!!!

^^ nedelam si srandu, ale ja si v zivote pro jistotu nikde nevzal ani srnci kuzi a nebo paruzky i kdyz to nebyla kradez, pac v almanachu je napsano, ze krom kraliku je jakejkoliv lov cehokoliv povazovan za pytlacinu
To teleportování věcí do inventáře je i v hardcore modu?

Dneska jsem byl po dlouhé době ve hře lovit a říkal jsem si, že tady je docela nevyužitý potenciál. Zvířata se vůbec nebojí. Nějaká větší plachost a nutnost hlídat si podle vegetace směr větru by byla skvělá. Občas hraji lovecké simulátory a vadí mi u nich, že tam střílím zvířata pro nic, není tam cítit progress. Sloučit lovecký simulátor se "simulátorem" středověku by bylo skvělé. Takhle, když není problém za 5 minut ulovit 10 kanců (zvlášť, když s jídlem ve hře není vůbec problém), je to takové meh. Ztížit to tak, aby něco ulovit byl úspěch, by bylo skvělé, zvlášť když masa je z jedný zvěřiny pro celou hospodu. V loveckých percích nějaké vábení a je to tip ťop.

Chce to hunting mod. :)
@Charllize (17.08.2018 20:05): Práveže aj staršie PC exkluzivitky od Obsidianu, alebo aj taká UFO séria od Altar Interactive kde predtým pôsobil M. Klíma, mali vždy hardkôrový inventár. Tieto zjednodušováky sa objavili až v novších multiplatformových hrách, vinník je teda jasný - konzolový mainstream! :P
@valcik (17.08.2018 18:18): jakej konzolistickej standart, dedku? :) Plno rpg na konzolich maji (ok hlavne ty japonske) tezce omezeny inventar. Muzes mit treba jen 20 kusu od kazdeho itemu, takze kdyz chces sebrat dalsi musis napred uvolnit/pouzit misto. Vetsinou tam nejsou ani truhly na odkladani veci, natoz aby tam sli ty veci teleportovat.
Tohle smrdi PC jak neudrzovana kralikarna. Tam porad nejaci moderi vymysleji ulehceni a podobne, jak obejit tamto ci ono.
Nie je to nejaký nový konzolistický štandard? Ten istý mechanizmus som si všimol už v hrách ako PoE od Obsidianu, tam sa dali veci z mŕtvol prehadzovať do truhlice uloženej v hostinci, v úplne inej mape. Divné, ale praktické.
Vskutečnosti při tom zmáčknutí X henry přejde ke koni, předá mu ty věci a vrátí se tam, kde hráč původně stál.
V Dagerfallu bylo myslim nutne nejak dojit k tomu koni. Nebo ke vchodu z dungeonu a tam pres ikonu to do tech brasen vyhazet. Uz si to nepamatuju. Byl to proste opruz, ale melo to urcitou hloubku, teleportovani veci do kone mi spis zni jako pitomost , ake verim ze to plno hracu oceni.
@StriderCZ (17.08.2018 13:58): jojo to jsem taky tušil, ale popravdě jsem nevěřil tomu, že mě to tvůrci nenechaj vysbírat :( a musím říct že u první bitvy jsem si ještě myslel, že by mi okrádání mrtvol snížilo karmu. Pak jsem samozřejmě přišel na to, že karma je jen kosmetické hyblátko… hiblátko?... a okrádal jsem všechny mrtvoly co jsem potkal!
@Walome (17.08.2018 13:35): To je docela dobré.... prostě využiješ herních mechanismů, o kterých se autorům ani nezdálo. Já zase (tuše, že po zabití Prcka bude následovat cut scéna) v hromadné bitce poctivě obíral skoro každého mrtvého vojáka, ať už jsem ho zabil nebo ne.... a vyplatilo se to. Potěšující je, že se dá z podobných situací vybruslit několika různými způsoby. A každý si najde tu svou cestu a volba záleží na něm.


@StriderCZ (17.08.2018 13:15): tak v momentě kdy něco ukradneš v ložnici panovníka a víš, že za dveřma je stráž, která tě prošacuje a ty to teleportuješ na koně, tak o dopravní prostředek moc nejde :)
@Walome (17.08.2018 11:36): Podle mně kůň s hardcore modem nemá nic moc společného. Koně ve hře beru jako dopravní prostředek, nic víc, nic míň.
Pochopitelně, kdybych chtěl, můžu uvést celý seznam věcí, které jsou nedokonalé, nebo by zasloužily předělat. Je to jako s poloprázdnou sklenicí piva: záleží na úhlu pohledu. A nebo : když jsem skoukl první video ze hry God of War, taky tam bylo pár nesmyslů typu jak Kratos kácí břízu, jak se ostří dýky položené na pohřební hranici okamžitě rozpálí do ruda, takže když syn ji uchopí za jílec, tak má hned popálenou dlaň, kterou mu vzorný otec vyléčí hrudkou sněhu...

Jenže to sklouzávám k rýpání ....
Kone s baglama zkousela bethesda uz v dagerfallu, moc se to neujalo. Ale je fajn ze vavron jde metodou pokus omyl, tak se to nejlip nauci a treba pri vydani kcd 3 dojde nekam tam kde byla bethesda s morrowindem, pac ho to tam proste dovede:)
KCD je takovy gimmick.
@kiwizak (17.08.2018 12:01): mě tohle hrozně zklamalo (ale během hraní jsem na to zapomněl a ani to pak v komentu nezmínil), protože tohle je samozřejmě to nejsnazší řešení. A po určitém patchi se mi přestal objevovat za zády, ale naskočil přímo před mýma očima, což je pak ještě komičtější :)

Mimochodem stačilo by ho vázat jako tomu bylo v RDR. Tam teda taky byl teleport, ale aspoň sis mohl hrát na realitu. Ale jako stejně je tam x momentů, kdy Tě hra přemístí někam úplně jinam a pak by byl asi vopruz jít pěšky (na druhou stranu by se aspoň využilo kradení koní).
@Walome (17.08.2018 11:36): To máš pravdu, s tím koněm je to dost vtipné (a nereálné). Rozhodně bych mu dala zdraví, aby mohl taky umřít a brašny zpřístupnit jen, když přijdete přímo k němu. Kdyby však neuměl "rychlecestovat", museli bychom ho vláčet všude s sebou anebo vždycky čekat než doběhne. Dát mu třeba povely "následuj" nebo "počkej". Nebo běž sem, tam se sejdem. Musel by mít ikonku na mapě. Proč ne, chtěli jsme hardcore (a realismus).
Tip na další patch? :D
Btw jak tu adorujete jak děsně je to hardcore - co teleportující se nesmrtelný kůň, ten zůstal? :)

A teleportování předmětů přímo do jeho brašen (což je komický hlavně při krádežích a následnému vyhnutí se načapání strážemi)?
@StriderCZ (15.08.2018 16:13): haha

pokud jsi byl pretizenej jak nenazrane prase, tak to je jina :) .. ja se zarekl a nesbiram nic nad ramec malejch predmetu, takze pretizenej nebejvam ... - ciste ze sportu, nepripada mi proste realisticke mit ssebou 4 nalezene mece a dalsi kusy zbroje

ja bych radsi bral, kdyby tam bylo neco typu `difficulty options' kde bych si mohl zaskrtnout co chci a co nechci .. samozrejme absence kompasu a idealne i absence tvoji polohy na mape je muj sen, ale chybejici ukazatel vlastniho zdravi uz uplne ne, pac proste jindra vi, jak se cejti ....

se tvoji poznamkou o asasinovi a nebo zaklinaci, jak ti ukazuju presne kam mas jit, naprosto souhlasim, jsem velikej priznivce hardcore simulatoru - cim vic hardcore, tim vic me to bavi, ta magicka sipka v RPG a FPS hrach, co te presne vede na misto kde mas neco zmacknout, s nekym si pokecat a nebo neco zabit je strasny zlo ...

co se tohode tyce, tak asi nejlip byly questy udelane ve falloutu 1/2 .. muj velikej sen je, ze jednou vyjde (rpg) hra, kde to znovu bude stejnym zpusobem s absenci jakekoliv umelotiny, co ti nesmyslne dela z questu bojovku jak na tabore
@StriderCZ (15.08.2018 16:13): V Assassinovi je to ale volovina protože nikdy nedostaneš žádné instrukce co a jak. Takže bych mohl hodinu hodinu běhat po mapě ale trigger na misi bych nenašel, V Morrowindu to bylo pěkné, taky mi tam každý vždycky na dotaz poradil kudy jít a jak dané místo najít.
@ntz (15.08.2018 14:03): Mně naopak hardcore mod velice pasuje.
To, že na obrazovce není žádný zbytečný ukazatel považuji za velkou výhodu.
Chybějící status mi nevadí, oprostě když začne téct krev z čela, tak vím, že je zle.
Soubojová růžice- mně ani moc nechybí (i s růžicí jsem souboje moc nedával).
Navíc mi ta růžice připomíná QTE--- bojuješ jakože o život, ale v podstatě čekáš, až se na obrazovce objeví ten správný symbol...
Dvě postižení na začátku... proč ne. Hned jsem si vzpomněl na tvorbu postav v Realms of Arkania, kde bez negativních statusů nejdou navolit některá povolání, či rasy. Trpaslík prostě musí mít vysokou chamtivost, zloděj zvědavost, bojovník se "musí" bát nemrtvých.
Tak trochu lituji, že jsem si těch negativních vlastností dal málo... mohl jsem být asi "odvážnější". Třeba taková náměsíčnost je fajn... člověk nikdy neví, zda se ráno vzbudí ve vlastní posteli...
Chybění rychlocestování, přesné pozice Jindry na mapě a chybění kompasu je absolutně dokonalé. Zde se naplno projeví perfektní design venkovních lokací, přírody. Jednou jsem se ztratil v lese. Podíval jsem se kolik je hodin a podle času odhadl, na kterou světovou stranu ukazuje můj stín. A pak se vydal správným směrem.

Co se týče HUDu a pod: Jak Assassin, tak Zaklínač (pokud si asistenty nepovypínáš) tak z tebe dělají tak trochu pitomce: Víš kam máš jít, ukáže ti i cestu, včetně přesné vzdálenosti.... zatímco v KC:D dostaneš jen přibližnou polohu, přesně tak jak by to bylo ve skutečnosti.
Navíc, tím, že KC:D vychází ze skutečné přírody, tak si člověk dobře zafixuje orientační body v přírodě. (řeka, větrný mlýn, mapa je relativně malá- tak akorát)
Třeba tábor Kůmánu- někde v lese, mezi poslední hospodou v Ratajích a Talmberkem. A když je pak hledáš, tak je to jasné, že to bude někde kousek od cesty- schovaní tak, aby mohli přepadávat pocestné.
No a když je pobiješ, nečekáš, že budou fosforeskovat v podrostu (aby jsi náhodou nezapomněl někoho vylootovat).
Taky se mi stalo, že jsem pobil všechny kumány, ale tím, jak jsem současně střílel a couval, tak jsem posléze v maliní dlouho marně hledal zabitého velitele (abych odevzdal jeho přilbu a tak splnil Quest). Takže jsem se skoro půl hodiny šoural po lese (přetížený jak nenažrané prase nalootovaným harampádím) a hledal a hledal. Ale vůbec toho nelituji, ta radost, když jsem ho konečně našel...prostě k nezaplacení...
@kiwizak (14.08.2018 23:32): me to HC pripada debilni ... je tam takove hloupe artifical hardening kde ti napriklad neukazou tu ruzici a nebo ti neukazou tvuj stav - to je uplna ptakovina protoze to je prece jenom hra a ty nemuzes za henryho cejtit jak na je, takze zrovna odebrani HUDu ti nijak nezlepsi immersion .. to stejne s ruzici ...

a to ani nemluvim o tom, ze v tom hardcore modu ti vnuti na zacatku dve "postizeni" co henry ma ... to je postaveny na palici ..
Nic takového jsem neprožíval, zas tak těžký mi to nepřišlo. Resp mi přišlo lehký utíkat :)
@SilentWolf (13.08.2018 13:45): Je fakt, že pak ta chuť "nějak to ukecat" je mnohem silnější, hlavně ze začátku hry, když víš, že jinak je s tebou ámen. :D To je dobrá součást toho realismu... :D
Škoda, že se to pak postupně vytratí (aspoň pro mě, hraju zatím bez HC)
@StriderCZ (13.08.2018 12:51): jo, ty zážitky jsou díky tomu perfektní. Než jsem to přestal hrát, měl jsem scénu u mlýna, kde mě přepadli a dožadovali se nějaké informace a já se samozřejmě typicky Dušínovsky pokoušel konat dobro, ale ono to nešlo, protože mi nevěřili...a chtěli pravdu, nebo mě zabijí. :D

No a... porazit je nešlo, protože Henry je sráč. :D Prostě to v hráči vzbuzuje podobné reakce, jako asi ve skutečnosti. Takové to "sakra... co mám teď dělat...*polk*". To je na tom doposud nejlepší zážitek. Škoda, že se Jindra tváří pořád stejně i tváří tvář smrti. :D
@Bodkin (13.08.2018 11:22): Přesně tohle se mi na KC:D líbí. Tzn., že lze použít pravidlo: těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
Jenže trénink u Bernarda nevyužiju. Jsem asi tak trocho divný, na hře ale miluji i to, že nejsem ten nesmrtelný, ten One touch killer, ten vyvolený, co denně zachraňuje jeden svět za druhým. Prostě jsem smrtelník, i když navlečený do nejlepšího brnění ve hře.
Jako Rambo naběhnu do tábora Kumánů, zkusím killnout jednoho, dva než se vzpamatují a když mi teče do bot a adrenalin teče i ušima, tak horko těžko začnu couvat a z posledních sil zbytek bandy ustřílím luky. A pak začne hledání velitele kdesi v podrostu. Obvykle se mi to povede ale občas taky umřu. To si pak řeknu, že jsem mohl před bojem použít sejvovici...

A kdo ví, třeba si časem dám tu práci, a ten soubojový systém se naučím...
@Bodkin (13.08.2018 11:01): KC:D jsem rozehrál, pak odložil do patche 1.6. A vrátil se ke hře až vyšlo nové DLC, kdy jsem si řekl: každou hru můžeš dohrát napoprvé jen jednou, tak proč ztrácet čas s normální obtížností.

Mně ten soubojový systém nebaví protože hraji velice pomalu: tu sbírám kytky, tu lovím zajíce v lese, tu sleduji poťapané ženské v lese....
A pak mně překvapí Kumáni a já najednou zjistím, že jsem dávno zapomněl, jak se vlastně má bojovat....
@Garret (13.08.2018 08:24): Jj, mně totiž soubojový systém ukrutně nebaví. Hraji hardcore mod, ale ani před tím mně nebavilo sledovat tu růžici. Takže- slabší postavy (v kožené zbroji) dám na jednu, dvě rány, a ty silnější (kroužková zbroj , početní přesila) couvám, střílím a přibitý do křesla se modlím, abych se trefil. Je ale fajn, že hra dává možnost tenhle souboj. systém obejít.
Tak jsem po necelých osmi dnech hraní porazil Prcka. Musím uznat, že souboj v cutscéně působil mnohem elegantněji, než v mém podání (upíchal jsem ho k smrti lukem a šípy).
Tak jsem taky po dlouhém "přemlouvání" hru rozehrál, mám jí už od prvního dne, ale jelikož jí mám na ps4, tak jsem čekal, až se trochu rozehraji s gamepadem. První dojem... je prostě super, má to takové to kouzlo, kdy se od hry nechcete odlepit, hezká krajina, chytlavý příběh a pořád mě zajímá, co bude dál a jaké tam budou fičury. Ale samozřejmě hned jsou vidět nedostatky, grafika mi místy přijde, že do dokonalosti má daleko, v dialozích působí postavy přinejmenším úsměvně a souboje... tam tomu ještě nechám prostor, ale přijdou mi zatím dosti krkolomné (což jsem očekával hned, jak jsem viděl první videa), ale těším se na další zahrání :-)
Uf tak dohrané, so záverom som spokojný a príde mi úplne OK, teda ak bude následovať nová DLC kampaň na úrovni, lebo určite chcem aby sa to celé nejako definitívne skončilo.
@Coldplaz (02.08.2018 10:57): Už finišujem a vidím to tak na 70-80.

Kupodivu najviac ma rozsekáva to debilné "cutscene setting", ako dežaví po prckovi, ako som utiekol z tábora hajzlov, pričom som si ukradol vybavenie, takže mám 88K€ (pre Valčíka €) + oblečené Full Chain+Plate Armor najvyššej triedy, ale v cutscéne toho chudáka ojebávam, že nemám žiadne peniaze (reálne mám 88K) a som tam zobrazený v nejakom pyžame z Osviečimu....

Ako toto je fakt na palicu.

@Bodkin (02.08.2018 10:48): No ako aliby to je OK, Írska angličtina je asi najhoršia na svete, aj keď škóti sú čierny kôň závodu o dementnú výslovnosť.
@mazar1234 (02.08.2018 10:44): Ne. Sám Nejfousatější tomu volovi na bránu napsal Bratře, tak je tam bratře. Slyšeli jste slovo boží. To co tam pak dá nějaký Ir, aby to bylo podobně nemístné jako to české bratře je věc druhá.