Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PavelU (20.05.2021 03:25): Tak tak, tu starší verzi. Stáhl jsem to přímo z Tvého odkazu z roku 2018. Ale s chutí vyzkouším i tu novější. Pokud jsi ji třeba ještě nehrál, zkus zahrát toto. Záměrně neříkám doporučuji, jelikož mapa je v romerovském stylu, kdy Ti pořád někdo bafá do zad z náhle otevřených zdí. Mapa představuje poměrně tuhou výzvu. Alespoň v modu Brutality.
@Subject 13 (20.05.2021 03:00): Good Morning Phobos? Jo, to byl velmi pěkný wad. Předpokládám, že si hrál tu 2017 verzi, ale je již venku ta z letoška. Mně se přitom líbila už původní verze, kterou si chci zopakovat. Stále na tom dělá. Pokud je kompatibilní s modifikacemi tohoto typu, tím líp.
Rozehrál jsem Master Levels (poprvé) a překvapilo mě, že jsou tam i nové zbraně. Také jsem poprvé vyzkoušel Brutal mode a je to paráda. Monstra jsou rychlejší, impové a prasata dělají přískoky na blízko, grafika je pěkná, efekty, krev, no masakr akce. Jen teda si nejsem jist, jestli ty nové zbraně přidal Brutal mod, nebo Master Levels, hm?
Jupí, nainstaloval jsem to. Podle Crashova návodu. Nějak mi nedocházelo, že potřeba mít ve složce nakopírovaný i doom2.wad. Šlape krásně přes GZDoom a steam počítá čas.
@MarezCZE (27.11.2018 16:16): Jj, často si nějaký wad s Brutal Doom dám. Tak Master vyzkoušej, měl bys jej mít také dohraný. Já byl za poslední roky asi nejvíce uchvácený počinem Good Morning Phobos, ale bohužel je to především pro Boom, popř. PrBoom Plus. A s Brutalem by to asi nejelo. Každopádně, celá hra je v duchu prvního dílu Dooma, akorát je to pro dvojku. Rozvíjí to tedy původní koncept, level design je fenomenální a tajné úrovně berou dech.
@Všivák (27.11.2018 15:10): Změna ovládání tam pokud vím není. Pokud chceš aby Steam počítal čas, tak si připrav nějaký port s Master Levels (třeba jak říkal Pavel) a nakopíruj ho do složky kam to stáhl Steam. Pak přejmenuj spouštěcí soubor a Steam pustí upravenou verzi, ale bude počítat čas. Já takhle řeším staré adventury přes ScummVM místo Dosboxu.
@PavelU (27.11.2018 15:30): Zrovna jsem dohrál Doom 2 s brutalem a naprostá spokojenost, je až neuvěřitelné že Doom z roku razdva je po tolika letech tak perfektně hratelný i když s modama :)

Jinak jsem už zkoušel Plutoniu a TNT, steam verze, ale s brutalem přes GZ Doom, pravě podle Tvého návodu a fičí to dobře.

Edit: Aha, tady se diskutuje o Master Levels, tak to jsem nezkoušel :) Pardon
@Všivák (27.11.2018 15:10): Tak už jsem to v poho spustil s Brutal Doom. Je to jen jeden upravený soubor master_levels_for_doom_2.PK3, v němž jsou mapy, modré menu a fičí to jedna báseň. Na Steamu hru též mám, ale nezkoušeno.
@Všivák (27.11.2018 14:55): Momentálně to nemám na disku, ale můžu pořešit můj postup z roku 2012. Přemýšlím, že by bylo fajn to někdy prubnout třeba s Brutal Doom. Ale spouštěl jsem to kdysi přes GZDoom, takže by tam měly jít snad dát i jiný mody.
@PavelU (27.11.2018 14:47): Zkoušel jsem Crashův návod. Když ale otevřu ten ini soubor přes notepad, tak je tam takový bordel, že nevím, kam mám napsat ty řádky.

Za to, jak se na to steam v tomhle ohledu vykašlal, si nezaslouží žádný peníze. A moc pak nechápu to kladné hodnocení. Tohle by si zasloužilo teda alespoň nějakou péči. Ne přístup typu: Dej mi za to peníze a starej se.
@Všivák (27.11.2018 14:34): Zahraj si to přes preferovaný source port. Budeš mít možnost výběru obtížnosti a nastavení myši. V mém komentáři mám popsáno, jak jsem to hrál. Ale jsou návody i na jiný postup. Obecně platí, že nejlépe se to spouští přes toto menu.
To vážně nejde v základní verzi na steamu nastavit myš a obtížnost? Jakože, hraj bez myši na nejehčí obtížnost. Nebo jsem si jen něčeho nevšiml?
@Crash (10.02.2016 18:53): Návod je to pěkněj, srozumitelně popsáno. Ono těch spouštění Doom wadů je hned několik, každý používá to, co mu vyhovuje. S tímhle datáčem jsem taky měl problémy, protože jednotlivé wady mi nejely obvyklým způsobem. Nakonec hráno podle některého z postupů v tomto článku, uvedeného dole v sekci Instalace.

Sice jsem nezažil to classic menu s výběrem levelů, ale i ta novější alternativa podobného menu byla rozhodně fajn. A označovalo to již prošlé levely. A pokud ti záleží na co nejvěrnějším podání grafiky, nabízí se použít PrBoom Plus GL. V mnou linkovaném článku je to zmíněno ve třetím odstavci Instalace. To mi přijde jako nejrychlejší a nejefektivnější způsob spuštění. Já to měl v jednom PK3 souboru s výběrem menu každého z dvacítky levelů a ovládáním na klávesnici posléze načetl vybranou úroveň. Ten patch neznám, ale rozhodně jde o užitečnou věc. Jelikož absence jedné kampaně byla citelné mínus Master levelů.
Nevím jestli to je jen můj problém, ale Master Levels mi tak, jak je Steam nainstaloval ve Win 7 nejedou a po spuštění hry, je vzápětí Dosbox ukončen s chybovou hláškou. Opustil jsem tedy retro vlnu, a začal zjišťovat jak se hraje Doom v moderní době. Takže malý snad blbuvzdorný návod jak zprovoznit Master Levels pod Steamem s GZDoomem a Brutal Doom modifikací, pro lenochy co jsou líný googlit, když už jsem se s tím babral... :) Jo a pokud v tom postupu odborní doomaři najdou nějakou kardinální kravinu, tak se rád nechám poučit.

1) Nainstalovat Master Levels for Doom 2 normálně ze Steamu.

2) Stáhnout a rozbalit GZDoom

Pokud to nechcete hrát pod Steamem přeskočte na bod 5, ale musíte si analogicky upravit cesty, kde máte GZDoom. Pokud to chcete hrát pod Steamem, tak jsou v zásadě dvě možnosti. Buď můžete GZDoom přidat do Steamu jako jakoukoliv jinou aplikaci. Pokud ale chcete Steam přesvědčit, že hrajete Master Levels for Doom 2 a ne nějakou jinou aplikaci, je potřeba na to jít trochu od lesa:

3) Zkopírujte všechny soubory rozbaleného GZdooma do složky, kde jsou nainstalovány Master Levels for Doom 2, tedy pravděpodobně do složky ...Steam-Steamapps-common-Master Levels of Doom

4) V této složce najděte soubor dosbox.exe a přejmenujte ho třeba na dosbox.exe.old. Poté najděte ve stejné složce soubor gzdoom.exe a přejmenujte ho na dosbox.exe. Tím dosáhnete toho, že spuštěním Master Levels ze Steamu (ať už z klienta nebo ze zástupce na ploše) se nespustí Dosbox ale GZDoom!

5) Teď je potřeba tento GZDoom (pod Steamem s názvem dosbox.exe) jednou spustit (pokud jste to už neudělali) a zavřít. Tím se ve stejném adresáři vytvoří soubor .ini v jehož názvu bude gzdoom-(vaše uživatelské jméno ve Windows).ini Ten budeme potřebovat za chvilku.

6) Nyní si stáhneme a kamkoliv rozbalíme z této stránky Unofficial Master Levels for Doom 2 patch. Jeho účelem je vytvořit ze 20 samostatných WADů této hry, jeden wad fungující jako celá epizoda. Utilitka je to jednoduchá, nastavíte si cestu ke zmíněným 20ti wadům, které se nacházejí ve složce ...Steam - Steamapps - common - Master Levels of Doom - master - wads , vyberete si pořadí levelů a vyberete si hudbu. Po odkliknutí se vytvoří nový soubor master.wad, který je potřeba uložit do složky ...Steam-Steamapps-common-Master Levels of Doom - wads . POZOR je to jiná složka, než kterou jsme nastavovali v patchi, je o úroveň výš a tu složku tam nejspíš nenajdete, a je potřeba ji vytvořit jako novou složku.

7) Pokud ještě chcete aplikovat výbornou modifikaci Brutal Doom, je potřeba ji stáhnout odsud, rozbalit a vzít z ní soubor brutalv20b.pk3 a ten nahrát do stejné složky jako master.wad, tedy do ...Steam-Steamapps-common-Master Levels of Doom - wads . Tio číslo v názvu souboru brutalv20b se může lišit dle verze Brutal Doomu, kterou máte k dispozici.

8) Přichází na řadu soubor gzdoom-(vaše uživatelské jméno ve Windows).ini, který jsme si vytvořili v kroku 5. Ten otevřete v Notepadu a v něm najděte řádek:
[doom.Autoload]

Hned pod tento řádek je potřeba přidat cestu k souborům master.wad a brutalv20b.pk3 a to s pomocí příkazu path=. V mém připadě ty příkazy vypadají následovně, vy si samozřejmě upravte cestu tak, ajk máte nainstalovaný Steam:

[doom.Autoload]
path=D:-Games-Steam-SteamApps-common-Master Levels of Doom-wads-brutalv20b.pk3
path=D:-Games-Steam-SteamApps-common-Master Levels of Doom-wads-master.wad
(místo pomlček jsou samozřejmě zpětná lomítka, DH mi je odstraňuje)

A to je všechno přátelé, teď už stačí spustit ze Steamu Master Levels for Doom 2 a po naběhnutí GZDoomu dát New Game a zvolit Master Level. Vše by mělo fungovat včetně Steam Overlay. Samozřejmě je dobré si pohrát i s nastavením GZDOomu, aby se tvářil a choval tak jak vy chcete. Ale to už je každého byznys. :)
@PavelU (28.10.2015 16:16): Moc fajn, detailní rozbor. Trapped on Titan považuji asi také za úplně nejpovedenější, společně s Titan Manor.

Ten výtah zrovna naopak považuji za jeden z top levelů právě díky určité komplexnosti (spousta různých skrytých chodeb, vyjíždějících stěn, pastí, veškerá patra jsou docela logicky propojená atd.), kdy se autorům na celkem hodně malém prostoru podařilo vytvořit opravdu propracovaný level. Byť souboje ve stísněných prostorách byly občas docela otrava.


A u tajné si můžeš udělat zhruba obrázek třebas z tohohle videa:).
@Isair (28.10.2015 14:29): Podle mého rozboru se s tebou shoduji u šesti map, což je slušné. Mapu Vesperas taky moc nemusím, přestože jsem ji označil jen jako průměrnou. A nejhorší mi přišel ten Výtah. Tajnou mapu jsem nehrál.
Tak jsem to dneska dohrál na UV a k mému překvapení vcelku fajn přídavek, obsahující některé naprosto skvělé levely.

Za nejlepší pak osobně považuji zmiňované Titan Manor, Trapped on Titan, Elevator to Hell (tohle byl obzvlášť vypečený level), Bloodsea Keep, Black Tower (byť s lehce přemrštěným převážně top patrem s cyber démonem a x silných monster okolo- zde jsem musel srabácky popadnout klíč a utéct teleportem, byť mi svědomí nedalo a po doplnění munice a životů jsem se tam vrátil a řádně se pomstil:)), dejme tomu Mephisto's Mausoleum (třebaže se jedná vlastně jen o menší arénku plnou otravných nepřátel- Revenanti na otevřených prostranstvích jsou peklo, ale bylo to nakonec i tak vcelku fajn...:)) a určitě bych ještě přihodil Paradox.

Naopak za nejhorší bych zvolil The Combine (hodně strohý a nezajímavý, amatérsky nadesignovaný level), Subterra (něco podobného jako Combine), Geryon (děsně nezajímavý level, na který jsem zapomněl téměř ihned po odehrání) a secret level Bad Dream (zajímalo by mě, jak dlouho tenhle sranda level trvalo naklikat v editoru- minutu?:)).
Taky mě naštval Vesperas se svým "ke klíči se dostaň po neviditelné římse", tam běhám po celém levelu hodiny jak kretén, checkuji každou zeď, jestli klíč náhodou není v nějakém secretu a pak tohle... jinač to ale nebylo nadesignované úplně nejhůře.

Zbytek levelů je spíše průměrný či lehce nadprůměrný (ale i mezi nimi se najde několik zapamatování-hodných kousků- viz. The Catwalk, The Garrison, The Fistula, fajnově zapletený Mino's Judgement), ale těch 7 (nej)výše zmíněných si budu určitě pamatovat ještě hodně dlouho, moc fajn kousky.
@PavelU (04.07.2013 20:56): Díky za reakci. Upřímně by ten můj seznam byl asi delší, původně jsem chtěl zmínit i Black Tower a popsat to podrobněji, ale na to by byl komentář už moc dlouhý a pro většinu lidí asi nezajímavý. Nejde o výčet nej map, ale pouze některých z těch, co mě nějakým způsobem zaujaly. Původně jsem ani nečekal, že bych prováděl nějaký popis map. Osobně mám rád velké komplexní propracované mapy (čímž netvrdím, že by mi menší nevyhovovaly) a ten pocit, když Tě mapa prostě okouzlí. Bez jakýchkoli addonů, doplňků, vylepšení či čeho všeho. Človek znovu získá ten pocit, jako když tehdy poprvé postupoval fascinovanej úrovněmi, které dnes zná zpaměti. Tenhle pocit jsem u master levels párkrát zažil. Vím, že existují mraky dost propracovanějších wadů, celý kampaní, ale pro starého Doomera toto na srdci potěšilo :) Na Tvé shrnutí se určitě podívám, jinak asi i tady platí - sto lidí, sto chutí. Jinak rád poznávám, že svou pro některé lidi nepochopitelnou úchylku vůči Doomovi nesdílím sám ;)
@TRIAn29 (komentář): Pěkný komentář. Co se týče tebou uvedené pětice map, tak v prvních dvou se s tebou shoduji, zbylá trojice mi už tak zajímavá nepřišla. Mé shrnutí ze všech map zde.