Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[přesunuto z komentářů]

Ve své době "next gen" adventura, Jedna z nejlepších adventur vůbec. I v roce 2024 velmi hratelné, sympatická hlavní představitelka. Tohle by si zasloužilo kompletní remake
@Tulareanus (09.07.2022 10:27): Výborně shrnuto. Pro první Dreamfall by snad bývalo bylo nejlepší, kdyby s TLJ vůbec nesouvisel.

O tom HD modu už také vím delší dobu; rád slyším, že je vydařený.
@Radecker (09.07.2022 00:25): Robili to pôvodní tvorci, ale TLJ nejak uzatvára svoj príbeh. Potom Dreamfall v podstate uzatvorený príbeh otvára a zasa mení významy, nie je to však také strašné. No a potom príde Chapters, ktoré mení významy, ciele postáv, dokonca to, čo niektoré postavy v TLJ a Dreamfalle znamenali alebo urobili. Podľa mňa s Chapters nevedeli kam smerovať a chceli to prekombinovať a je tam veľa "opráv" v deji a postavách, ktoré priamo odporujú TLJ a Dreamfallu a nedávajú zmysel.

Súbojov v Dreamfalle sa netreba báť, je ich tam fakt málo a dá sa to s prižmúreným okom brať ako primitívna minihra. :)
@Tulareanus (09.07.2022 00:02): To je škoda, přitom Chapters dělal původní tvůrce a asi i přesně tak, jak chtěl. Nebo si to s něčím pletu? Z nějakých útržků mi přišlo, že to je hodně navážno a je to trochu depka.

Dvojce ale tedy šanci dám. Bál jsem se soubojů, ale prý tam jsou všehovšudy asi dva a ještě se jim dá vyhnout :-)
Mě se Chapters líbily. Možná proto, že jsem nehrál Dreamfall a nedohrál TLJ:)
@Radecker (08.07.2022 23:02): Dvojka je celkom fajn, aj keď nie je to tak dobré ako TLJ. Epizodické chapters odporúčam vynechať úplne, ten príbeh (aj technickú stránku), tam tak sprasili, že neviem asi o žiadnej inej príbehovej sérii, kde pokazili tak strašne veľa vecí.
@Jab (08.07.2022 20:08): Skoro přesně před třemi lety jsem tu na něj dával odkaz :-) Škoda, že ty 3D modely postav vypadají pořád tak blbě. S tím se asi nic udělat nedá.

Každopádně bych TLJ zařadil možná i do své top 20 a to adventury nehraji. Má smysl hrát i další díly, nebo je tam velký sešup?
@Red (02.07.2013 23:18): Tak jdu znovu do toho. Je mi líto, že jsem to tenkrát ani na podruhé nedotáhl. Je to nemesis, která mě pronásleduje ve snech. Tentokrát odznova, některý záseky si pamatuju.
@rikuhahl (02.06.2021 22:11): Původně jsem chtěl v téhle kategorii mít hru, kde je toho vesmíru víc, např. Faster the Light nebo tak... ale nakonec jsem si řekl, že tam dám hru, ke které mám opět nějaký větší vztah :)
@John Mirra (komentář): Ideální kousek do téhle kategorie výzvy, sám bych si to tam dal, kdybych to nehrál a nekomentoval ;) A souhlasim i s tvým komentářem a zápory, bez nich by to byla dokonalá hra.
[neexistující příspěvek]: Jo jo, do odkazů jsem dával link na HD mod a dole ti dávám odkaz na příspěvek od mattesaka, kde popisuje jak to nainstalovat a rozjet. Popsané to je i v readme toho modu. Jestli to opraví i FPS netuším, ale videa i hra vypadají dobře.

@mattesak (16.10.2019 10:51):
Herní výzva mě konečně donutila si zahrát tenhle klenot a i když nejsem úplně cílovka a adventury hraju zřídka kdy, musím říct, že co se týče vyprávění příběhu, je to fakt špička. Je to jedna z těch her, u které si říkám "To by bylo super, kdyby to bylo RPG" :-) S HD modem vypadá to prostředí i na velkém monitoru fakt hezky. Co jsem ale chtěl říct je to, že při návštěvě podmořského "města" jsem asi našel inspiraci pro Reapery / Leviathana ze série Mass Effect. Možná je podobnost čistě náhodná :-)
@MCZ (27.12.2019 22:19): Výkonu? Jako že čeština zvyšuje vytížení PC? :) To je zajímavé odůvodnění, ale jasně, když všichni ostatní mluví anglicky, působilo to asi jako pěst na oko.
@Jumas (27.12.2019 20:02): Ty česky mluvící koše tam původně byly, ale pak je v rámci nějakého update zrušili (tedy odebrali zvuk), snad prý kvůli výkonu nebo co. :) Ono to ale stejně nedávalo moc smysl, když tam vlastně všichni mluví anglicky a jen tam občas někdo random použije nějaké české, resp. slovanské slovo - samozřejmě bez jakéhokoliv citu pro jazyk a podle toho to pak zní. Ostatně oni moc neumí pracovat ani s anglickými vulgarismy, ale o tom jsem se už rozepsal v komentáři.
@Jumas (27.12.2019 20:02): nic jinýho v tom nehledám. Já třeba tolik nechápu vysoké hodnocení The Room. Ale hodnotit TLJ někde mezi Tale of Hero a Alter Ego, jak to máš ty, to mi přijde prostě mimo. Asi nějaký výpadek chuťových buněk :).
@Pluto (27.12.2019 20:14): Volal ma niekto? :)

Komentáre príliš nepríliš nepíšem, ale z tria The Longest Journey, Dreamfall: The Longest Journey a Dreamfall Chapters ma najviac bavil prostredný menovaný. The Longest Journey je podobne ako napríklad Syberia jednou z klasík, ktorá ma až tak neoslovila, ale remeselné kvality jej neupieram. I Chapters sa mi hral svojim spôsobom lepšie, ale lepšie ako prvý diel série to určite nie je.
@Jumas (27.12.2019 20:02): No, M.a.t.t. tu toho v poslední době moc nenapsal, takže těžko můžu znát jeho názor. Z komentářů pak má jen LBA 1 a LBA 2, které já bych tak vysoko nehodnotil.
@rikuhahl (27.12.2019 19:42): Máš pravdu, v tom překladu je použito slovo Vrána, v recenzích pak Havran. Jde vidět, že už si moc nepamatuju i to, že jsem hru dlouho nehrál.

@rikuhahl (27.12.2019 19:42): Každopádně zrovna báseň od Poea bych jako správný příklad nedával - ono správné přeložení do češtiny by mělo být krkavec. Počítám, že autoři použili náhradu v podobě havrana, který je slovu raven podobný a hlavně dvouslabičný.
@Pluto (27.12.2019 15:23): Právě, každému se líbí něco jiného. Co jsem tak koukal, tak se v hodnocení adventur hodně shodnu s M.a.t.t.em, který má nejspíše podobný vkus.

@MCZ (27.12.2019 15:46): Jsou tam ty česky mluvící koše, jak jsi dával myslím ty do diskuze u Dreamfallu? To bylo fakt boží slyšet "Svůj odpad odhoďte zde" nebo něco podobného v zahraniční hře.

@musa (27.12.2019 15:54): Jak píše Pluto, každý má trochu jiný vkus, nic jiného bych v tom nehledal. Doufám, že si nemyslíš, že jsem hře schválně dal poněkud nižší hodnocení. Prostě mi hra úplně nesedla.

@rikuhahl (27.12.2019 19:18): Určitě změnit zpět na Vránu.
Mám posvěcení i od Gunára na případnou změnu, tak jestli to nezvedne velkou nevoli, tak bych ji provedl ;)
@rikuhahl (27.12.2019 19:18): správně je Vrána. April ve hře s Vránou o tomhle jménu vede i dialog: pták je uraženej, páč se mu nelíbí, jak je vrána vnímána ve Starku, April ho uklidňuje svojí už zmíněnou oblíbenou komiksovou postavou. Oprava by byla fajn, ten důvod změny by mě taky zajímal.
@Pluto (27.12.2019 19:39): nevim, jak ty, ale čeština s kterou jsem hru hrál má jen Vránu a ač nejsem kdovíjaký angličtinář, tak zrovna tyhle 2 ptáky mám zafixovaný hodně dlouho. Viz báseň Havran (raven) od E.A. Poea a film Vrána (crow) s nešťastně zastřeleným Brandonem Lee. I na gymplu jsme se to tak učili a internety mi to potvrzujou :)
Pokud by se měla dělat změna v popisku, tak nejlépe na větu: "Humorem se pak nešetří ani ve scénách s vašim zvířecím přítelem, kterým je pták jménem Havran (Crow). "
Prekladateľské okienko: raven nie je ani havran, ale krkavec, havran je rook. Ale všetci vieme, že zmätenosť ohľadom čiernych vtákov, kde na každodennej rovine nikto nevie, ktorý je ktorý, je vskutku antropologickou konštatnou, takže si havranov, vrany a krkavcov pletú rovnako Česi a Slováci ako Angličania.
Tohle bylo vždycky hodně debatované téma. Já myslím, že to vzniklo při překladu hry do češtiny, kde se použilo jméno Havran. Následně to samé jméno bylo použito i v recenzích v českých médiích a tak se taky Pták ze snového světa zaryl do povědomí diváků. Ono Havran nebo Vrána je vpodstatě jen jméno, které mu April dala podle své komiksové postavy.
Přijde vám v pořádku, že v popisu hry je pták nazván Havranem (crow)? Havran je přeci raven, crow je vrána. Co se koukám na historii změn profilu, tak tam vrána byla, ale z nějakého neznámého důvodu byla vyměněna za havrana. Přitom co jsem pročítal zdejší diskuzi, tak byla většina z uživatelů pro vránu (mužského rodu). I takový Brandon Lee, když byl při natáčení filmu Crow (Vrána) zastřelen, by byl pro tuhle variantu :) Nemám to teda změnit zpět na Vránu? Cítil bych se lépe :)
@rikuhahl (27.12.2019 15:53): Doporučuju přečíst si ty tři negativní komentáře (včetně mého) u poslední části (Redux).

Asi takhle - pocity po dohrání prvního Dreamfallu: "Chci vědět víc!". Po dohrání Chapters je to pak spíše: "Vlastně jsem to vědět nemusel..."

@musa (27.12.2019 15:54): Já jsem od Chapters nečekal zázraky, ale nějaké důstojné zakončení, které si tahle série určitě zasloužila. A nedostalo se jí ho. To považuju za tragédii.
@MCZ (27.12.2019 15:46): Abych nebyl tak úplně kritický jen k Dreamfallu - za nehrání Chapters nemůže jen druhý díl TLJ, ale i kousek, co jsem měl možnost zahrát si přímo s Tornquistem na Gamescomu, kdy mě ta hra ale vůbec nezaujala. Pak jsem si říkal, že si ji zahraju zaráz, až budou všechny díly venku, ale až se tak stalo, stejně jsem se k tomu neodhodlal.
Přepadl mě Francouz. Mám pocit, že jsem podobnou konverzaci již spatřil na jisté Sybiřské straně DH....
@Jumas (27.12.2019 14:42): jiná káva to byla. Oproti (asi) většině se mi taky hodně líbil pro určitou atmosféru a bavilo mě ho hrát, i když jsem si na Zoe musel docela zvykat, obtížnost byla patrně kvůli zhýčkaným hráčům podstřelená, příběh až příliš přímý. Ale postava April je znatelně dál, stejně tak Dreamfall s TLJ kvalitativně prohrává.

@MCZ (27.12.2019 15:46): tragédii si představuju ještě hůř, Chapters mohli být výborný, ale dopadlo to smutně. Některý pasáže dobrý, jinde jsem si říkal, že to snad nemůžou myslet vážně.
@Pluto (27.12.2019 15:23): První Dreamfall právě táhl aspoň ten příběh (i když trochu zbytečně navazující na původní TLJ - jako samostatné vyprávění by mohl fungovat lépe), Chapters už nemají ani ten příběh - je to naprostá tragédie (ve smyslu kvality) plná zbytečných a nelogických zvratů.

Kdybych si mohl z paměti vymazat jednu dohranou hru (s tím, že budu vědět, že ji nemám hrát), tak volím bez zaváhání Chapters.
@Jumas (27.12.2019 14:42): Každý má jiný názor, každému se líbí něco jiného. Mě se první TLJ hodně líbilo, i když fantasy jinak moc nemusím. Naopak Dreamfall mě hodně zklamal - hodně tomu uškodilo 3D a z tocho vycházející spousta ztraceného času bezděčným procházením po městě. Stejně tak jsou na škodu stealth a akční pasáže a nepomohlo tomu ani konzolové ovládání, naopak adventurních prvků a puzzlů tam mohlo být víc. Naštěstí to vše zachránil parádní příběh. I tak mě to ale nenamotivovalo zahrát si Dreamfall Chapters, i když je to stále v mém "to do" žebříčku.
@rikuhahl (komentář): "Druhým neduhem je procházení lokací, je často extrémně zdlouhavé a to i když April běží (rekord jsem naměřil 27s přes celou lokaci) a nedá se přeskočit." Stisknutím určité klávesy se dá hra při nějaké akci urychlit (tuším ESC?) - takže pak April přes lokace běhá raz dva :)
EDIT 2: To, co jsem napsal o savech neplatí. Hra se sice načetla, ale chyběly mi záznamy v deníku, nešlo navštěvovat lokace metrem a kdoví co ještě. Takže jsem to pustil od začátku.
@rikuhahl (10.09.2019 19:18): Přimlouvám se. Kdyby to někdo rozlousknul, tak dejte vědět. :)

EDIT: Tak už jsem to rozjel.

1) Nainstalovat TLJ
2) Nahodit češtinu
3) Stáhnout ten HD mod a překopírovat ty soubory do složky s TLJ
4) Stáhnout ResidualVM (já jsem používal ten snapshot build úplně dole)
5) Ve složce s TLJ se musí editovat soubor "chapters.ini" a to tak, že ho přepíšeš do angličtiny. Prostě tam zkopíruj tohle:

[Chapters]
00 = Prologue: A Lion is in the Streets
01 = Chapter 1: Penumbra
02 = Chapter 2: Through the Looking Glass
03 = Chapter 3: Friends and Enemies
04 = Chapter 4: Monsters
05 = Chapter 5: There and Back Again
06 = Chapter 6: The Chaos Storm
07 = Chapter 7: A Deep Blue mirror
08 = Chapter 8: Reunification
09 = Chapter 9: Shadows
10 = Chapter 10: Rebirth
11 = Chapter 11: Kin
12 = Chapter 12: Dreamland
13 = Chapter 13: The longest Journey
14 = Epilogue: Threads

6) Spustíš Residual VM, zvolíš lokaci TLJ a pak už jen nastavuješ podle návodu na stránkách módu.

V Residual VM je dále potřeba nastavit, aby se ti zobrazovaly titulky. To je v položce "Volby - zvuk".
Starý savy mi to nechtělo načíst. Ale stačí vzít ten starej save, překopírovat ho do složky, kterou nastavíš jako defaultní v Residual VM a přepíšeš ho na "tlj-win-000" :)

Jediná chyba, na kterou jsem zatím narazil je to, že tu zlobí diakritika, ale to se dá celkem přežít.
Chci si hru zahrát a zjistil jsem, že existuje nový HD mod, hru jsem spustil a vypadala daleko líp než originál. Ale když jsem tam dal i češtinu, tak nešla spustit. Pokud jsem nejdřív nainstaloval češtinu, tak zas nechtěl pracovat ten Residual VM spouštěč. Asi by tu nebyl nikdo, kdo by mi byl schopen poradit zda to jde nějak spustit oboje, nebo je? :) (hru mám normálně na steamu)
@FildasCZ (11.02.2019 14:44): Jestli jseš na úplným začátku (kterak April o záchranu stromu na vysoké skále se pokusila), tak zkus dodělat tuhle krátkou prologue sekvenci, od první kapitoly by měla fungovat normálně. Teda jak je to s gog verzí nevím, ale pamatuju si, že kdysi dávno před lety jsem s podobným problémem taky bojoval.