Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ale jako jo, celkem mě to chytlo, i když jsem si včera nasraně koupil Deus Ex, že budu hrát místo toho to a moc mě to bavilo, tak teď mám větší chuť zase do Morrowindu :-)

Asi za to může to, že jsem začal plnit quest, na kterej úplně nemám, a tak mám konečně nějakou motivaci se zlepšit.
@Charllize (26.07.2020 21:01): To bude, každopádně si pamatuju, že jsem se strašně dlouho snažil v nastavení najít cokoliv, co by to vyřešilo, a nic jsem nenašel, a to ani s googlením. :D No, když jsem se přes to snažil přenést, měl jsem přesně opačný problém, co v Morrowindu. V Morrowindu jsem mluvil se všemi, neměl jsem žádné zajímavé questy. V Oblivionu jsem se snažil s lidmi mluvit co nejmíň (hlavně kvůli těm otřesným přibližovákům a křečovitým výrazům při speechcraftu), tam jsem neměl žádné questy odpovídající mému levelu. Morrowind i Oblivion plánuju někdy vyzkoušet ještě jednou a naposledy, protože bych fakt moc chtěl, aby mi sedly, když dokážu ve Skyrimu utopit hodiny a hodiny, ale prostě to nešlo. :D
@stepankoby1 (26.07.2020 20:32): Já osobně na Morrowind mám MGSO ... mění ho k nepoznání, ale zachovává tu pro mne milovanou atmosféru a vše, co k Morru patří (UI, styl, atd) ... Skywind mě neláká z toho důvodu, že je to jiný engine, UI, styl, vše jiné, vše ve stylu Skyrimu ... ale pro lidi, kterým Morrowind nesedí, to bude podle mě parádní alternativa, aby si tu hru zahráli ;) Já jsem prostě odkojený na původním Morrowindu a tohle pro mě už Morrowind není ...
@themacs (26.07.2020 20:23): Dobrý, chápu, u svých oblíbenců jsem taky zaujatej. Upřímně se docela těším na Skywind, rád bych se taky dozvěděl, co má Morrowind (a potažmo remake Oblivionu Skyblivion, což byla jediná hra, u které jsem nevydržel déle než pár hodin kvůli grafice - nastavená na vysoké detaily, a přesto nevidím, co je pár metrů přede mnou) za úžasný a epický příběh, o kterém všude slýchávám. EDIT: Minimálně gameplay vypadá skvěle a soundtrack zní překrásně. :)
@stepankoby1 (26.07.2020 20:09): Ale jo, já souhlasím, že 10 hodin je akorát, já většinou ani tolik nevydržím. Já reagoval na to, že když tě ani po 10 hodinách hra nezaujme, tak jsem dovodil, že asi hra není pro tebe, že jsi zvyklý na novější ... a nebo prostě není pro tebe ... očividně druhá možnost, a chápu to teda. Jako musíš mě omluvit, jsem hrozně zaujatý, Morrowind je pro mě to nejlepší, co jsem kdy hrál a totální srdcovka, proto nemůžu občas pochopit, jak to někoho nemůže bavit :D Tak za to sorry :D
@themacs (26.07.2020 13:23): A kolik mám podle tebe ve hře strávit, než si řeknu "ok, tohle mě nebaví, jdu dál"? :D Já nevím, jak tobě, ale 10 hodin mi přijde jako docela dost na udělání názoru, za tu dobu už by hra měla něco předvést, něčím zaujmout, a tím nemyslím zrovna hektický děj bez času na oddych. Já dokážu být trpělivý a starší herní mechaniky mám náhodou častokrát radši než ty novější, ale taky se snad chci bavit. Nedávno jsem podobné téma viděl u Zaklínače 3, a s tím, co tam bylo řečené, docela souhlasím (obecně, Zaklínače 3 jsem ještě nehrál). Konkrétně to bylo "za tu dobu stihneš dohrát oba díly Maxe Payna". Morrowind mě zaujal jenom a pouze světem, který představoval, tam jsem btw neměl vůbec problém se vyznat. Ale když za 10 hodin chození světem a bavení se s lidmi nenajdu nic konkrétního, co by mě zaujalo, kromě "pěkně poskládaný svět", jakou bych měl mít jako motivaci to zkoušet dál?
@Tulareanus (26.07.2020 17:55): No a to jsi to nehral na xboxu, to bylo teprve neco to menu, inventar a podobne. Na pc jsem to hral az potom a tyhle veci tam byli o svetelne roky lepsi, takze na to zle vzpominky nemam.
Ale to jen tak na okraj, ze se tyhle veci vazou hodne na to jak k tomu kdo mel moznost pristupovat.
@Charllize (26.07.2020 14:30): Tak ja som uviedol naschvál extrémny príklad s Dark Souls, aby to bolo pochopiteľne. Nikde tam nebolo, že TES hry sú najjednoduchšie na svete, len som poznamenal, že je to séria, ktorá chyby ľahko odpúšťa necitneš sa v mŕtvom bode, lebo si to nechápal alebo zle hral. Jediná výnimka je zabitie dôležitej postavy v trojke, ale tam ti i tak hra napíše, že bez tej postavy sa to nedá dohrať a postupovať ďalej a preto máš loadnuť hru.

Morrowind samozrejme nie je tak ľahký ako Oblivion a Skyrim, kde už máš šípky, fast travel, veľa vysvetliviek a prehľadnejšie UI a denník. A ja beriem, keď niekomu ten denník vadí. Hlavne v dnešnej dobe, keď už sme sa vo väčšine prípadov cez zlé UI/UX vo väčšine prípadov v hernom priemysle preniesli. A hoci mám Morrowind veľmi rád, tak UI naozaj mal na pomery toho, čo ponúkal príliš prekombinované a ťažkopádne. Taktiež je normálna vec, že ak hráš z nejakej série alebo v konkrétnom hernom štýle nič nehral alebo hral málo, tak sa mu bude ťažko prenikať do niečoho, čo vzniklo takmer pred 20 rokmi. Ako tak pozerám, že komentár k Morrowindu bol jeden z mojich prvých na DH a tam vlastne aj píšem, že človek v podstate musí pristúpiť na pravidlá, ktoré hráčovi vytýči, že tá voľnosť tam existuje na úkor niečoho z hľadiska herných mechanizmov.
@Charllize (26.07.2020 14:30): +1 jsem rád, že nejsem jediný kdo si to myslí. Přesně tak jsem to myslel.

@Charllize (26.07.2020 15:01): nemohu než souhlasit. To že někdo hraje 20+ let hry neznamená automaticky, že si poradí s každou hrou, respektive žánrem, ačkoliv se s tím pravděpodobně popere lépe než někdo kdo hraje příležitostně.

@Dan9K (26.07.2020 15:10): tak zkus třeba pro změnu nastoupit do Falcon 4.0: Allied Force. Stále máš pocit, že to je jednoduché?
@Gordon (26.07.2020 15:46): to se mi naopak líbí, že to hráče nevede za ručičku. Osobně jsem ještě RPG s šipkou snad ani nehrál (možná v Mass Effectu, to už si nepamatuju). To už mi přijde jak GTA. Třeba v takovém Outcastu (což je teda akční adventura, ale to je fuk) to bylo úplně žúžo, že týpek se akorát někam natočí, ukáže rukou a řekne, že je to někde tááám. To se mi líbí. Problém je nepřehlednost toho deníku. Přijde mi to znouzectnost. Ono by to bylo fajn, kdyby těch úkolů bylo třeba padesátkrát méně. Ale při tom zacílení na kvantitu, je to podle mě chyba.
@Charllize (26.07.2020 15:01): no jo, ale už jsme zkušení a počítáme s tím. A nastoupit do Morrowindu mi nepřijde o nic těžší, než třeba nasednout do Mechwarrioru 3. V podstatě každá hra, která není 100% kopie něčeho jiného, chvilku trvá, než se do toho člověk dostane.

A já tomu Morrowindu ještě šanci dám, jen si musím v sobě něco přehodnotit. Pro mě jsou questy ve všech RPG základ, rozumím tomu se jen tak procházet a rozhlížet, ale přecijen Morrowind už zas tak skvěle nevypadá (i když je to pořád dobré), takže mě zajímá hlavně ta hratelnost. A pořád si myslím, že takové ty kravinky, co se dají ve hře dělat jsou jen bonus. Základ je prostě plnit ty úkoly, aby člověk prostě někam šel s nějakým konkrétním cílem. A úplně mě neláká jen tak random bloudit a náhodou třeba něco splnit. Prostě budu ty questy dělat hned, jak je dostanu. Já jsem systematik, a proto mě hrozně štve, když mi hra v tom háže klacky pod nohy.

Jsou ty questy v dalších dílech řešeny lépe?
@Dan9K (26.07.2020 14:37): Za tech sest let co sem chodim se mi to jako vtipna vec nepotvrdilo. Osobne kdyz zacnu hrat Sims tak taky budu ztracen, i presto ze jsem hral plno dalsich her, mozna o neco min nez nekdo kdo zacal hrat pred tydnem, ale budu. Staci se podivat kdyz nejakou hru zacina hrat treba Red nebo sveho casu Crocoray.
Ten problem s denikem je picovina, proste hraj, ta hra je fajn, kvuli deniku se svet nezbori.
Navic jsem ten prispevek smeroval na Tula, ktery zase otevrel psychologickou poradnu pro hrace a zacal vyucovat :D
@Tulareanus (26.07.2020 13:09): Hmm. Znam par hracu co Morrowind nedokazali hrat a stezi udelali par ukolu a system zlepsovani postavy nepobrali vubec. Bylo to prvni rpg co se rozhodli zkusit, protoze se o nem hodne mluvilo. Po par letech , kdyz si zahrali par jinych rpg ktere lepe vedli za ruku se k Morrowindu vratily a slo to najednou hrat. Takze dorostli, hej ?
Ty tvrdis ze se muze dorust do temat co hry mivaji, to muze, ale uplne stejne se u mnoho her musi casto dorust do jejich systemu a gameplay mechanik, a prijde mi to castejsi nez ty temata.
Mne tiež príde, že to "dorásť" sa veľakrát vytrháva z kontextu a používa tak veľmi zle. Viem si predstaviť, že herne dorastiem na niektoré hry, ale nie tým, že prejde čas, ale že urobím potrebné medzikroky - napr. ak som hral v živote dve hry, tak si ako tretiu nezahrám dark souls, lebo nemám na to reflexy a dá mi to na prdel, zároveň si nezahrám megakomplexné RPG, lebo sa v ňom budem strácať, ak som nikdy žiadne nehral a začnem postupne jednoduchšími. A práve tie TES hry sú z hľadiska gameplaya tie jednoduchšie rpg, ktoré ťa nijak netrestajú za to, že si investoval body z levelovania do rôznych kategórii, ani ťa hra netrestá, keď sa rozhodneš ísť na juh hoci questy ťa posielajú na sever a podobne. Oveľa jasnejšie si ale viem predstaviť dorastenie do dospelých a ambivalentných tém v hrách, ktoré odrážajú nejaký aktuálny alebo historický spoločenský kontext (nie doslovne, ale parafrázovaním), prípadne kultúrne odkazy, kde občas treba mať niečo zhliadnuté, prečítané alebo vypočuté, aby človek docenil, prípadne pochopil určité aspekty hry, ktorými tá hra na niečo odkazuje. Ale to je prípad väčšiny kultúrnych diel, keďže tie nevznikajú vo vákuu.
já bych se hlavně na tyhle kecy o tom, že člověk musí do něčeho dorůst, nebo hlášky typu "dnešní" hráči, vykašlal. Zavání to elitářstvím a povyšováním.
A hlavně mám pocit, že tu rozjíždíte automatickou debatu a reakce, kterou jste tu už určitě řešili stokrát. Já se ve světě neztrácím, nemám problém s principy hry, nemám problém s rozsáhlostí ani tím, že se ve hře dá zdánlivě dělat leccos. Já jenom řeším debilní questlog, a to, že po dokončení questu mám nulové uspokojení z dokončení questu, protože tam nemám "odškrtnuto". To je všechno.
Pro Bethesda open world RPG, tedy konkrétně sérii TES musí člověk herně dorůst.

Já jsem se ztrácel ze začátku jak v TES Oblivion, tak v TES Morrowind. Musím ale uznat, že když člověk pronikne do ovládání (jsem si vědom, že pro hráče znalého žánru to není žádné velké překvapení) a principů hry (kdo jako já nehraje RPG moc často, a už vůbec ne MMORPG tak se v tom trochu ztrácí, min. když se k podobné hře dostane poprvé) poskytují překvapivě velmi dobrý zážitek.

Mě se na jejich hrách líbí, že člověk si může dělat absolutně cokoliv co jej napadne. A pak už jen tak se procházet a kochat krajino má něco do sebe. Když jeden přistoupí na pravidla hry je to opravdu skvělá zábava. A nějaké ty drobné chybičky (alá Dan Vávra a jeho článek o Skyrimu) rád odpustím.
@themacs (26.07.2020 07:00): já nejsem dnešní hráč, Morrowind je jedna z nejnovějších 3D her, co jsem v posledních pěti letech zkoušel. Novější hraju skoro jen adventury.


@Gordon (26.07.2020 09:57): pokud je aktivní datadisk Tribunal, tak jsou v nem questy takto rozdělené. Prošel jsem tuny stránek o tom. Ale mně to prostě nefunguje. Nejspíš chyba češtiny, která s tím nepočítá, ačkoliv je dělaná na Steam verzi, kterou mám.
@stepankoby1 (25.07.2020 22:00): No jo, to je prostě tím, že dnešní hráči už staré kouzlo Morrowindu nepoberou ... já to chápu ... já s Morrowindem začínal hodně dávno, kdy byl nový, od té doby jsem ho dohrál asi 4x a z toho 2x na 100% ... po všech letech i hrách je to pro mne stále nejlepší hra co jsem hrál ...
a jinak nejsem ztracený, byl jsem i v Balmoře (nebo jak se to jmenuje) a mám nahráno už 5 hodin. Jen jsem se vrátil na začátek, abych splnil všechno v tom prvním městě. Ale jestli nefunguje pořádně ani quest log, tak fakt nevidím důvod, proč tu hru hrát. Dyť to je úplnej základ.

Tak už jsem splnil tři a nezmizelo nic. Když dám ukázat vše a ukázat aktivní, tak je tam prostě to samé furt. Takže na konci hry tam člověk bude mít 1500 questů a aby se v tom prase vyznalo.
@Dan9K (25.07.2020 21:56): Tak to nechápu, goty edici mám z bethesda store, když to bylo zadarmo, a přesto jsem měl brutálně nepřehledný deník, který mě ani trochu nebavilo pročítat. :D Pokoušel jsem se to hrát 10 hodin, nakonec jsem se rozhodl, že když jsem nepochytil náznak něčeho zajímavého za 10 hodin a pořád se můžu jen kochat, nemá to cenu. Mohl bych to zkusit zapnout potřetí, ale nějak nevím, jestli na to mám. Asi zatím zůstanu u Skyrimu.
@Gordon (25.07.2020 21:30): no mám GOTY edici a tam se dají dát aktivní úkoly a všechny úkoly. A předpokládal jsem, že ty dokončené mají z těch aktivních úkolů zmizet. Jak jsem pochopil, původně byly ty úkoly snad jen v rámci nepřehledného deníku (?), ale teď jsou tam ty úkoly vedeny o něco málo přehledněji. Ale zjevně to nefunguje.
Tak jsem zkusil asi na hodinu Arenu a nemám na to, tak jsem si řek, že konečně rozjedu Morrowind, ale po prvním splněném questu mám hned chuť to zabalit. Proč? Jedná se o quest Dead Taxman a i když ho splním jakkoliv, tak ho mám pořád v journalu jako aktivní. Ani konzole nepomáhá (MV_Dead Taxman 100), furt to tam je. A já, perfekcionista, nechci celý zbytek dlouhé hry koukat na nesplněný quest, který je ale splněný. Lze to nějak z toho journalu dostat pryč?
Ahojte,
našel by se dobrovolník pro doplňováni diakritiky do deníku? Zatím jsme dva a ještě jeden by bodl. Jsme také na prekladyher.
@Gordon (03.01.2020 19:21): Díky :)

A kdyby se někdo ze zdejších pařanů nudil, mohl by doplnit diakritiku do knih :)
Když tak se ozvěte tady nebo písněte do příspěvku v blogu. A češtinářce jsem dnes odpoledne napsal, kvůli té slovní hříčce TeleVeVani.