Tesim se. Predchozi dlccko stale melo skvely gameplay ale dost nudne prostredi a nic moc dej. AWE vypada lepe, vic jako zakladni hra ve smyslu prostredi, coz mi vyhovuje.
Diskuze
@Marcusss (06.08.2020 22:49): Doufal jsem že se tam podíváme do Bright Falls, ale to tedy asi očividně nehrozí.
https://www.youtube.com/watch?v=Ct3yBP-h-70 - 27. srpna...^^
Tak tohle bylo fakt..awesome :)
@Paul (04.06.2020 21:29): Jo, asi jsem si to spletl s Jedi Fallen Order, kde jsem snizoval obtiznost kvuli poslednimu boss fightu.
Nakonec jsem tedy rozehral Foundation. Zatim se tam nic moc nedeje, tak uvidime, co dal. :) Citlivost mireni jsem mirne zvysil, je to lepsi, ale to mireni je spatne navrzene v zakladu, s tim toho moc stelovanim citlivosti nenadelam.
Nakonec jsem tedy rozehral Foundation. Zatim se tam nic moc nedeje, tak uvidime, co dal. :) Citlivost mireni jsem mirne zvysil, je to lepsi, ale to mireni je spatne navrzene v zakladu, s tim toho moc stelovanim citlivosti nenadelam.
@marwel (04.06.2020 14:35): jsem si říkal, co to ten marwel žvatlá, vždyť jsem si obtížnost nevybíral, nebo jo? :) Jinak já hraju taky na gamepadu, všechno i sensky default, a mám to jakž takž v ruce, ale teď jsem strávil dobrou hodinku a půl zabíjením nepovinnýho Tommassi bosse, až jsem z toho dostával Ornstein and Smough (Dark Souls) flashbacky..on sám by byl v pohodě, ale ta oneshotující řvoucí blicí neviditelná banshee co tam poletuje je prostě podpásovka. Ale nakonec se zadařilo, a ten pocit zadostiučinení :)
Teď už mám snad komplet všechny sidequesty hotový a vzhůru do finále..a do foundationu.
Teď už mám snad komplet všechny sidequesty hotový a vzhůru do finále..a do foundationu.
Ted jsem to zkusil znovu. Aha, ona tam zadna obtiznost na vyber neni, tak to asi nebylo tady, kde jsem ji menil. :P Kazdopadne je to takove clumsy ovladani, nejdriv se to pri mireni pohybuje strasne pomalu a pak to najednou vystreli. Asi si to chce trochu vic pohrat se sensitivitou. Kazdopadne zkusebni souboj jsem prohral zatim asi 15x, takze na DLCcko se necitim. :)
Je to dobre no. Ja ve hre stravil cca 30 hodin a splnil vse co se dalo, takze zase tak daleko od konce nebudes.
Jen takova zajimavost mimo tema. Koupil jsem DLCcko, ze si ho zahraji. Zaklad jsem dohral v dobe vydani na gamepadu na hard bez asistence mireni. Kdyz jsem se kvuli DLCcku ke hre vratil, nebyl jsem schopen naprosto vubec nic trefit. Snizil tedy na stredni obtiznost a povolil asistenta mireni a stejne nic netrefim. Obcas sva minula ja nechapu. :P A to ani neni tak stare, sotva trictvrte roku.
Jen se zase ukazuje, ze DLCcka nejsou pro me. Jakmile se hrou skoncim, uz nejsem schopen zadny dalsi pridavek hrat. At uz jde o problemy s ovladanim viz. vyse a nebo ciste prostoze me to uz nebavi jako v pripade Metro Exodus.
Jen takova zajimavost mimo tema. Koupil jsem DLCcko, ze si ho zahraji. Zaklad jsem dohral v dobe vydani na gamepadu na hard bez asistence mireni. Kdyz jsem se kvuli DLCcku ke hre vratil, nebyl jsem schopen naprosto vubec nic trefit. Snizil tedy na stredni obtiznost a povolil asistenta mireni a stejne nic netrefim. Obcas sva minula ja nechapu. :P A to ani neni tak stare, sotva trictvrte roku.
Jen se zase ukazuje, ze DLCcka nejsou pro me. Jakmile se hrou skoncim, uz nejsem schopen zadny dalsi pridavek hrat. At uz jde o problemy s ovladanim viz. vyse a nebo ciste prostoze me to uz nebavi jako v pripade Metro Exodus.
Mám v tom nějakejch 20 hodin a nevypadá to, že bych se zatím blížil konci, ještě mám na sobě nějaký čtyři sidequesty..a musím uznat, že je to fakt super. Mám rád Remedy, je to tak konzistentní a spolehlivý studio. Threshold Kids. NO INTERRUPTIONS MEG!
@marwel (21.05.2020 23:05): Já už tam předtím koupil Division 2 a Outer Wilds (a obou koupí litoval, ani jedna z těch her mě nebavila). Tak snad do třetice se zadaří :)
Jinak trochu mě nepříjemně překvapilo že Control neumí DSR, v menu nenabízí ta vyšší rozlišení. Ale naštěstí to stačí napsat do renderer.ini a funguje to bezvadně. Takže pěkně vše na max, 2880x1620, zapnuté DLSS a grafika drží 60 při 70% vytížení a obraz je zcela čistý. A první dojmy pozitivní, tohle mě bude hodně bavit..jen co dorazím Halo 2.
Jinak trochu mě nepříjemně překvapilo že Control neumí DSR, v menu nenabízí ta vyšší rozlišení. Ale naštěstí to stačí napsat do renderer.ini a funguje to bezvadně. Takže pěkně vše na max, 2880x1620, zapnuté DLSS a grafika drží 60 při 70% vytížení a obraz je zcela čistý. A první dojmy pozitivní, tohle mě bude hodně bavit..jen co dorazím Halo 2.
Coze? Paul nakoupil na Epicu? Epic!
@Paul (21.05.2020 21:00): děkuji, že kvůli tobě nebude Alan Wake 2. :D :D
@Bursoft (21.05.2020 20:34): kéž by, ale teoreticky by pak ty peníze vrátili, jak tam teď maj ten systém refundů (ale nestane se to :))
@bukrrCZ (21.05.2020 20:41): s těmi DLC se to tedy trochu prodraží, 35 za hru a season pass..ale furt se to dá.
@bukrrCZ (21.05.2020 20:41): s těmi DLC se to tedy trochu prodraží, 35 za hru a season pass..ale furt se to dá.
@Paul (21.05.2020 20:15): Za 20e je to v podstatě krádež! Ber dokud nabízí :D
@Paul (21.05.2020 20:15): Nebo počkej pár týdnů a bude to tam zdarma :D
Na EGS za 20 eur...asi to vemu. V době kdy to vyjde na steamu už se budu chystat na Mafii a Cyberpunk..
Tak si říkám, že teď by klidně Remedy mohlo udělat hru ve stylu Tomb Raider/Indiana Jones - archeolog pátrající po historickém artefaktu s podivnými schopnostmi by naprosto dokonale sedělo do Control universe konceptu.
Archa Úmluvy je OoP. :D
Archa Úmluvy je OoP. :D
@LIUWIL (04.04.2020 02:10): Problém je žánr. AW jako značka je primárně horror - Alan je slabý, lehce umře, je zamotaný do něčeho co nemůže plně pochopit a jako v horroru je vede každè nové zjištění do většího nebezpečí.
Control se tak tváří, a má horrorové prvky, ale není to horror. Vědění je v Control síla. Čím víc Jesse rozumí tomu co se děje tím silnější je. A třeba na to časem doplatí, ale o to nejde. Control oslavuje odhalování neodhalitelného. A tak může mít gameplay s cool superschopnostmi.
Zatímco AW je limitován survival horrorem. A když změní žánr tak už to nebude AW.
Control se tak tváří, a má horrorové prvky, ale není to horror. Vědění je v Control síla. Čím víc Jesse rozumí tomu co se děje tím silnější je. A třeba na to časem doplatí, ale o to nejde. Control oslavuje odhalování neodhalitelného. A tak může mít gameplay s cool superschopnostmi.
Zatímco AW je limitován survival horrorem. A když změní žánr tak už to nebude AW.
@Bursoft (01.04.2020 23:00): Súhlasím, AW za mňa najslabšia hra od Remedy, ktorú som hral (Control som ešte nehral) a dosť slabá akcia s troma typmi nepriateľov a zbraní, ktoré sa chovajú dosť rovnako, pôsobí skôr otravne, než zábavne.
Z hlediska gameplay nesouhlasím, mě bavil. Zvlášť v American Nightmare, kde se nebáli to trochu posunout do akčnějšího žánru (leč za cenu nižší obtížnosti).
Co se Alana týče, ten posledních 10 let trčel v temnotě, kde se za tu dobu musel chtě nechtě změnit. Tím bude taky zákonitě i gameplay vypadat jinak.
Co se Alana týče, ten posledních 10 let trčel v temnotě, kde se za tu dobu musel chtě nechtě změnit. Tím bude taky zákonitě i gameplay vypadat jinak.
@Marcusss (01.04.2020 22:23): Souhlas, já fakt nechápu, čím si AW vysloužil ten svůj kult.. Oba MP jsou mnohonásobně lepší hry a když už, tak bych si přál právě Maxův návrat (ačkoliv MP nejspíš Remedy už nepatří), i Quantum Break mi přišel zajímavější. AW má fajn mysteriózní story, ale gameplay je nanejvýš průměrná nuda - a jak píšeš, neumím si představit, jak by chtěli v porovnání s MP nebo Control jeho gameplay okořenit..
@Marcusss (01.04.2020 22:23): Co se týče gameplaye tak máš pravdu, ale nesmí se zapomínat na to že Alan Wake si pomalu vybudoval skoro kultovní status a spoustu hráčů by jej chtělo od Remedy ze všeho nejvíce. A myslím že i Remedy by se do něj rádo pustilo.
@LIUWIL (01.04.2020 21:28): Osobně AW2 nečekám. Primárně proto, že největší slabina AW je gameplay a s postavou Alana Waka nemůžou s gameplayem ani moc víc dělat. Control jim dává neuvěřitelné možnosti dělat věci zajímavě, Alan je ale příliš "normální" na to aby ho mohli příliš měnit.
Věřím spíš v potenciální Control 2, než v AW2.
Věřím spíš v potenciální Control 2, než v AW2.
@SilentWolf (01.04.2020 17:44): Já jsem původně z premisy taky nebyl nadšený, až do té doby než jsem k tomu sedl a zahrál si prvních 10 minut. Chytlo mě to okamžitě.
Remedy už uzavřeli deal s Epic games. Remedy bude vlastnit veškerá autorská práva, Epic jim kompletně zaplatí všechny náklady a následně si budou dělit výdělek 50/50 (což je deal o kterém si 99,9% vývojářů může nechat jenom zdát). Remedy potvrdili, že v rámci toho partnerství kutí jeden velký projekt a jeden menší pod stejnou IP. Takže to s velkou pravděpodobností bude AW2 a remaster původní hry pro nejnovější konzole.
18. srpna letos jim bude 25 let a dle jejich slov máme dávat pozor.
Remedy už uzavřeli deal s Epic games. Remedy bude vlastnit veškerá autorská práva, Epic jim kompletně zaplatí všechny náklady a následně si budou dělit výdělek 50/50 (což je deal o kterém si 99,9% vývojářů může nechat jenom zdát). Remedy potvrdili, že v rámci toho partnerství kutí jeden velký projekt a jeden menší pod stejnou IP. Takže to s velkou pravděpodobností bude AW2 a remaster původní hry pro nejnovější konzole.
18. srpna letos jim bude 25 let a dle jejich slov máme dávat pozor.
@LIUWIL (01.04.2020 15:16): říkám, cliffhanger podle mě bude a bude to teaser na AW2. Ale vadit mi to asi ani nebude... :D Pokud jim nebude trvat Alan moc dlouho. Ale jo, ten svět má určitě potenciál, na to, že jsem to skoro až do vydání hejtil jako naprosto tupou premisu..
DLC se opravdu hodně povedlo, kvalita se drží nastavené laťky. A co se příběhu týče, Sam Lake nezklamal - za každou odpovědí jsou dvě nové otázky. Mistery se vším všudy.
Už se hodně těším na příští DLC, jsem zvědavý jak to pojmou. Jelikož Control má být přímá spojka pro příštího Alana (protože Alan z temnoty nemůže vylézt bez pomocí někoho z venku) tak se trochu bojím aby nepřišel nějaký cliffhanger.
Jinak tato značka má do budoucna obrovský potenciál a to třeba i pro spin-off. Dovedu si představit nějakou investigativní akční adventuru kde hrajete za agenta v terénu, který vyšetřuje nějaké AWE.
Už se hodně těším na příští DLC, jsem zvědavý jak to pojmou. Jelikož Control má být přímá spojka pro příštího Alana (protože Alan z temnoty nemůže vylézt bez pomocí někoho z venku) tak se trochu bojím aby nepřišel nějaký cliffhanger.
Jinak tato značka má do budoucna obrovský potenciál a to třeba i pro spin-off. Dovedu si představit nějakou investigativní akční adventuru kde hrajete za agenta v terénu, který vyšetřuje nějaké AWE.
Zatím mě to DLC hodně baví. Už mám 3/4 klíčů vyřešených.
@Marcusss (26.03.2020 08:22): nesliboval bych si zas tak moc. Podle mě by se ale mohlo jednat o takový teaser na Alana 2.
@SilentWolf (26.03.2020 07:27): Hlavně když to příští možná bude o Alanovi...:)
A dneska první příběhové DLC. Snad bude dobré. DLC v Alanovi jsem měl hodně rád.
@Paul (25.03.2020 22:56): Pecička :)
@Bursoft (25.03.2020 23:13): jo, taky. To aspoň dostanem doladěný a snad s oběma DLC.
@Paul (25.03.2020 22:56): Už aby to bylo na tom Steamu, dost se na to těším (nejen kvůli RTX fičurám..).
Srovnání DLSS 2.0 v Control. Lepsí kvalita obrazu než nativ a o 20-30fps víc. Takhle to má vypadat, good job nV :)
https://www.youtube.com/watch?v=h2rhMbQnmrE
https://www.youtube.com/watch?v=h2rhMbQnmrE
@Marcusss (09.03.2020 22:38): tak tak. Jak jsem byl nahajpovaný na jeho údajně 27 dílný epos "Familiar".. ale dopadlo to samozřejmě tak, jak to dopadnou asi mělo. Po 5 knihách konec. Ač jsou prý perfektní. Je to génius.
Aspoň máme ten "House of Leaves".
A BTW k House of Leaves tento song https://www.youtube.com/watch?v=CgyRQheHgaU od jeho sestry.
Aspoň máme ten "House of Leaves".
A BTW k House of Leaves tento song https://www.youtube.com/watch?v=CgyRQheHgaU od jeho sestry.
https://www.youtube.com/watch?v=n6gGE9kxe1M - sakra dobrý song...:)
Mimochodem, momentálně čtu "House of Leaves". Je to skvělý.
Mimochodem, momentálně čtu "House of Leaves". Je to skvělý.
@HolyMeatball (11.12.2019 09:52): není DLC. Tak ať si to strčí třeba... ach.. včera jsem to zas chvíli hrál :( je to boží..
@SilentWolf (11.12.2019 09:36): Vergil is judging you. >_>
@Neelixx (11.12.2019 08:24): mě taky asi Control vzal letos ze všech her nejvíc. Ale DS ještě nemám dohraný.
@Neelixx (11.12.2019 08:24): Koho zajímá IGN, v hlasování uživatelů jasně vyhrál Death Stranding a i Sekiro by si to zasloužil víc.
IGN´s GOTY 2019 A zaslouženě :)
@marwel (29.10.2019 11:46): nejvtipnější na to je fakt, že dokud jsem neměl Windows 10 verzi 1903 tak mi to dělalo to samé co nyní Tobě. Teď, když mám správnou W10 verzi tak mi to jde ze složky spustit ale přes EPIC Launcher prostě mi hra nenabídne volbu spustit s DX11 or DX12.:)
@Rapier (29.10.2019 11:16): Mne to zas nejde spustit ze slozky, v menu hry mi to nahlasi, ze to musim spustit pres Epic Launcher.
@marwel (29.10.2019 07:56): zvláštní na internetu jsem našel řadu lidí kterým to tu volbu nenabízí ale čert to vem. Už jsem to i odinstaloval a nainstaloval znovu. Asi tam maj v EPICu a Remedy nějaký pokažený. :)
@Rapier (28.10.2019 12:06): Uz jsme to tu zminovali, mas to rozbity, vsem to volbu dx nabizi, jen tobe ne. :)
@Gordon (28.10.2019 13:52): Control je take dost spatne optimalizovana hra. 1060 si na ultra nastaveni dava 30-40 fps v 1080p. 55-63 fps ve 1440p s ultra nastavenim je solidni.
@Gordon (28.10.2019 13:52): Control je take dost spatne optimalizovana hra. 1060 si na ultra nastaveni dava 30-40 fps v 1080p. 55-63 fps ve 1440p s ultra nastavenim je solidni.
@Rapier (28.10.2019 12:06): To je celkem slabota vzhledem k tomu, že ta karta nemá RT.
Ten AMD Navi RX 5700 XT má solidní potenciál. V Control jsem nastavil Ultra detaily, vykreslování a zobrazování oboje v QHD a ono to běží stále na solidních 55-63 fps.
Mám nyní verzi Windows 1903 (thx Paul). Proč mi hra nenabízí možnost spustit hru v DX12? Hra z roku 2019 jen v DX11? To si dělají u Remedy srandu?! :)
EDIT: aha takže DX12 verze se musí spustit z C:\Program Files\Epic Games\Control . Hm vypadá to lépe ale fps klesly k 51-57.
Mám nyní verzi Windows 1903 (thx Paul). Proč mi hra nenabízí možnost spustit hru v DX12? Hra z roku 2019 jen v DX11? To si dělají u Remedy srandu?! :)
EDIT: aha takže DX12 verze se musí spustit z C:\Program Files\Epic Games\Control . Hm vypadá to lépe ale fps klesly k 51-57.
@Rapier (18.10.2019 16:23): Tak příště když se tě zeptám jakou máš verzi windows, tak rovnou pusť winver ať to víš hned :)