Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (14.10.2020 11:52): "v recenzích jež jsem viděl jsem se o nekonzistenci prezentace a absenci full dabingu nedočetl" takže to většině asi tak nevadí, čili nemají důvod v tomhle směru něco měnit, jasný, že Sega asi prachy má, to ale neznamená bezhlavě sypat peníze do každé jejich hry... co jsem četl, tak Yakuza 6 full dabing měla, další díly ho zase nemají, tak to nejspíš ozkoušeli, nalili ty peníze a evidentně to nebyla nejlepší cesta :)
@S4TW (14.10.2020 09:30): Psal jsem "jak lowbudgetově působí", ne že taková je. Právě proto, že jsem od tý hry čekal že má AAA production values (protože v trailerech tak působila a v recenzích jež jsem viděl jsem se o nekonzistenci prezentace a absenci full dabingu nedočetl). Jinak tohle všechno co píšeš jsou pořád jen výhovorky, Sega prachy má, ale prostě na tomhle šetří, někomu to vadí, někomu ne. Mě jen iritují ty výmluvy typu "japonci to tak dělaj/je to konzolové". Třeba kdyby to méně lidí omlouvalo a víc kritizovalo, tak by to začali dělat pořádně a i ti fanoušci (ikdyž ne třeba jones) by to z většiny ocenili.
@Paul (14.10.2020 01:22): lowbudget, to už jsou zase trochu silná slova u hry za 30 mil. USD (dle všeho se to někde kolem této částky pohybovalo) :) ... u Yakuzy dost všechno prodraží oficiální licence, navíc jsou zde známý (jakože fakt populární) herci, takže všechen ten dabing tam právě bude extrémně drahý... a Japonsko asi nebude nejlevnější zemí na dělaní her...

jakože, tady asi nikdo nezpochybňuje fakt, že by bylo fajn mít všechno plně nadabované, ale pokud by se tomu mělo obětovat něco jiného, tak by to asi hře spíš uškodilo, čili proto někteří mají pochopení... a jak tu bylo x krát zmiňováno, na japonském trhu není nic zvláštního, že hra nemá komplet dabing...
@Paul (14.10.2020 01:22): Tak já nedávno kupoval japonský horor za 1 299 který není dabovaný vůbec :) A u Yakuzy je mi to jedno, to jak vypadá a má quirky animace u vedlejších úkolů apod, beru jako soucast jejiho sarmu :D
Mimochodem, a to jste věděli že v dávných dobách v Yakuze hrál Luke Skywalker? :)

A co jsem četl, tak Yakuza 6 už je plně namluvená, tak snad si Sega taky už uvědomuje, že to je značka s celosvětovým potenciálem a jedná s ní podle toho.
@jones1240 (13.10.2020 18:32): @Charllize (13.10.2020 19:04): spousta řečí a výmluv, kritika to zůstává validní a je prostě pravda, že by ta hra fungovala ještě lépe, kdyby všechny její dialogy a cutscény byly produkčně na úrovni těch plně nadabovaných a dobře zrežírovaných cutscén jež v tý hře jsou taky. I vy byste si to užili ještě o kousek víc.
@Paul (13.10.2020 18:09): Jiny kraj, jiny mrav. Japonske hry zase vychazeji prakticky bez bugu, treba to co usetri na dabingu, vrazi do testovani. Treba hry jako FF 7 remake, Persona 5, Dragon Quest 11 a i vetsina dalsich klidne i od mensich vyvojaru nepotrebuji prakticky zadne opravne patche. Myslim ze u Yakuzy to nebude jinak. Ne ze by se nenasly vyjimky, treba FF15, ty latali asi dva roky po vydani...ale je to spis vyjimka potvrzujici pravidlo.
Na zapade si lidi taky zvykli ze kazda hra co vyjde se zaplatuje jeste deset let potom, KCD by mohlo vypravet, ze :)

Dalsi vec je to ze hlavne japonska rpg maji casto opravdu mega porci textu. Kdyz si vezmu ze by meli nadabovat treba celou serii Trails of Cold Steel jen v japonstine a anglictine tak by kazdy dil presahl tech 70 hodin jak nic.

A jo, nebudu zastirat ze me ty nekompletni dabingy u jap rpg nevadi, vadi..a dost. Ale duvody k tomu ze to nedelaji vidim. treba Falcom co dela prave ty Trails of Cold Steel. Je to skoro nejstarsi herni firma v japonsku, presto neni nijak velka a proste kompletni dabing by mohl znamenat ze by museli ubrat jinde a treba celou hru zkratit, coz by byla daleko vetsi skoda nez kdyz nema komplet dabing. Takhle tam muzou nasazet dalsi hodiny detailu v rozhovorech a lore. Vysledek je detailnejsi a propracovanejsi hra, i kdyz cast textu nema dabing.

Taky mam dojem ze v japonsku je dabing docela drahy, na pomery se zapadem. Ale uz si nejsem jisty, mozna to nekdo bude vedet lip.

Navic nevim co si stezujete, stejne mate Yakuzu nekde z bundlu za dolar, tak co :D
@Paul (13.10.2020 18:09): Hele, to je asi hlavně tím že jsem přešel výhradně už na japonské hry, proto to neřeším protože jsem si zvykl :D Je mi to prostě buřt :D

Zase upřímně nevidím do toho kolik stojí dabing v japonsku apod. Holt asi jsou v té zemi na to zvyklí a je jim to u prdele, tak to neřeší. Na druhou stranu jedna věc je když Sega vydává hromadu titulů a Vávroušek jednu. Ale jasne setri, to nepochybně, ale radsi usetrit nevim za dabing a dat to jinam. Me to proste nevadi, japonci maji celkove dramaturgii her jinou a vyvoj u nich taky funguje uplne jinak podle me.

Rovnou muzeme zacit i s tim proc Ace Attorney od Capcomu nemá žádný dabing :)
@Charllize (13.10.2020 12:39): Jasně, ale to není omluva. Zvlášť u her od obrovských firem jako Sega.

@jones1240 (13.10.2020 14:57): český KCD dostává sodu za chybějící CZ dabing, ale má 70 hodin dabingu v EN, FR a GER. To je tipl bych si víc, než má Yakuza. Když to zvládne český studio co muselo jet přes kickstarter aby nekrachlo, tak by to mohla zvládnout i Sega ;)

Jinak důvod proč v Yakuze ten dabing plný není a prezentace je nekonzistentní...prostě chtěli ušetřit/bylo jim to jedno. A mají na to právo, jen mi přijde mimo to omlouvat tím, že "je to konzolové/jsou to japonci".
Mě nevadí pouze text, pokud je podpořen kvalitním writingem, což Yakuza většinou má.
Kupřikladu již zmínění Dragon Quest 11 má rozhodně více dabingu než slova psaného, ale to je opravdu vyjimečný případ.

@jones1240 (13.10.2020 14:57): Ne, Yakuza nemá více mluveného slova než ME, nebo kterékoliv velké west RPG.
Jeste jen dodám že dost těch normálních japonských her kde kecáš třeba 30 minut v kuse pak hraješ a pak zase kecání na hodinu, tak opravdu nemají jak třeba budget tak i sílu dabovat i úplně nepodstatné dialogy či vše. Přeci jen těch dialogů je pořád více než například v Mass Effectu či podobných RPG.
@Tulareanus (13.10.2020 00:48): Boha, japonci tu dramaturgii mají výrazně jinou než západní hry a kvůli pár borcům to nezmění, buď na tu jejich hru přistoupíš a nebo jdi pryč :D Ta hra se pak nezmění. A jestli tě třeba děsí vedlejší úkoly kde s chlápkem společně čumíte na porno jelikož tě donutí a je to silné WTF, tak to rovnou pusť.

#Nemyslímtoagresivně #NepišMiPakZaseSlohovkuJakSiHrálMrtěJPNHer
Kdyz to tady tak ctu, tak jestli ono nebylo lepsi kdyz ta serie byla jen na konzolich :)
Tak Yakuza je prostě svá hra, ono ani nic moc podobného není, ale je to ve spoustě směrech skvělé :). Už si ani nevybavuji, jaký jsem měl pocit ze začátku, tak byla to moje první hra v japonském znění, takže jsem asi trochu vejral, ale snad žádné akční hře se nepovedlo takhle skvěle oživit nějaké město (čtvrť)... jinak, ty vedlejší úkoly, nejdřív jsem z nich byl taky hodně rozhozený, co to jako je, ale ty témata (zrovna v Yakuza 0) jsou tak neskutečně super, že jsem si je nakonec užíval :)
Mě upřímně začátek taky nějak extra moc nenadchl, ale postupně se mi to začalo líbit hodně. Hodně hodně. Chce to překousnout první kapitolu dvě a pak se to najednou rozjede ani člověk neví jak.
@Paul (12.10.2020 23:30): Nepovedal by som, že by mi úvod prišiel nudný, len ten spôsob rozprávania a dramaturgia pôsobí dosť kostrbato, ako keby v súčasnosti niekto zobudil 20 rokov kryogenicky zmrazeného človeka a chcel od neho, aby vyvinul modernú hru.
@Tulareanus (12.10.2020 22:27): to co popisuješ, plus hrozně nezáživnej začátek a tuna nudnýho mlácení, mě i na dva pokusy spolehlivě odradilo po pár hodinách. Ale napotřetí až tomu někdy dám zas šanci to třeba klapne, jako se to povedlo Wildlands. Ale fakt by Segy neubylo kdyby si odpustili to dementní žvatlání a aspoň to normálně nadabovali, když už se rozhodli to prodávat celosvětově.
Ja som to teda predvčerom rozohral a hoci som na to zvedavý, dosť si musím zvykať na to, že tá hra má v sebe niekoľko absolútne odlišných levelov technickej kvality, čo ma zatiaľ celkom ruší - miestami normálne moderná dabovaná hra s cutscénami, potom niečo, čo pôsobí ako vizuálna novela, potom ok relatívne moderná, ale nie top-tier akčná bojovka a potom niečo, čo vyzerá vo vedľajších veciach ako 10 rokov stará budgetovka. No a popritom je hneď viditeľné, ktoré sú hlavné postavy, ktoré sú vedľajšie a ktoré tam sú na dva zábery, lebo tí vyzerajú graficky ako z prvej mafie.
[neexistující příspěvek]: no, mě to zarazilo hlavně z pohledu, že tam dává důraz na to japonské, jakoby japonská tvorba byla v tomhle směru nějak infantilnější? řekněme, že z pohledu našeho vnímání mají často "infantilnější" grafiku, ale zrovna příběh bych neřekl :)... aj ti Pokémoni mi nepřijdou infantilnější než třeba Rayman nebo něco západního, co je na první pohled pro děcka...
@S4TW (12.10.2020 15:58): Tak predevsim ruzne bojovky (Tekken, Street Fighter), ale i nektere JRPG jako Final Fantasy 10 mi ten pribeh neprisel uplne top, nekteri to tvrdi o FF8 (s tim treba ja zase nesouhlasim), nektere Silent Hilly (hlavne ty posledni) a taky Resident Evil 5 a 6 rozhodne nebyly top :)

Me zase ceka Kiwami 1, ale po tech 200 hodinach jeste chvili budu hrat neco jineho :)
@Fatality (komentář): "Příběh mě několikrát příjemně překvapil, nebyl úplně infantilní, jak to u některých japonských her bývá..." Docela by mě zajímal výčet konkrétních her, co jsi hrál a máš na ně tento názor... přijde mi to spíš jako takový ten klasický předsudek, který jsem měl i já... jinak jsem dostal chuť na další Yakuzu, teď mě čeká Kiwami 2 :)
@John Mirra (31.05.2020 20:51): hej, to určitě nedoporučují, zrovna v Yakuza 0 jsou ty side questy fakt super, dost poukazují na tehdejší problémy (často i s přesahem do dneška) a fakt jsou chytře napsané, akorát je to spíš o nějakém příběhu, který spíš čteš, než že bys tam něco reálně dělal :-)... jinak dostáváš talíře na prodej a občas nějakou utilitu, kterou můžeš využít jako schopnost, ale nic zásadního, tak jsem to myslel...