@
sten (31.10.2020 19:01): Ještě větší sranda je, že takový první Half-life z roku 98 má AI vojáků možná ještě o něco lepší a tudíž nejsou dnes schopni překonat více jak 20 let starou hru ;) (a to včetně druhého Half-lifu, který už měl příšernou AI).
Nejvíc mě vždycky fascinuje, když na otevřeném prostranství odstřelíš zdálky sniperkou jednoho člena jednotky a ostatní se k němu seběhnou a poté zůstanou stát na místě, aby byli pro hráče snadnými terči. V prvním Half-lifu se po prvním výstřelu, po prvním padlém spolubojovníkovi rozutečou do úkrytů a poté se tě snaží celkem sofistikovaně kooperativně odstřelovat, obkličovat (voják vykoukne z úkrytu vystřelí, zaleze, přičemž tě mezitím druhý obklíčí a udělá to samé, když tě jich takhle obklíčí několik, stává se boj dost nepříjemným), reagují na hluk atd. (na youtube jsou o Half-life 1 AI celá videa)... přestřelky jsou díky tomu na úplně jiné úrovni, než s tou haldou nabíhajících panáků v nových střílečkách.
Rovnat se tomu může ještě třebas první Unreal z téhož roku, kde jsou nepřátelé naprogramovaní jako inteligentní multiplayeroví boti, protože již první Unreal měl být původně čistě multiplayerová záležitost...
Jak rád říkávám, v herním průmyslu (zvláště v tom nejmasivnějším, mainstreamovém odvětví) už nějaký ten pátek nějaká ta evoluce dávno neprobíhá, ba je tomu právě přímo naopak.