Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@rikuhahl (08.01.2021 14:16): Zajímavé:)... to se na to budu muset podívat... :).


Jinač jediné co bych Dishonored zatím vytknul, je asi nevyváženost jednotlivých schopností, takové zastavení času či ovládnutí osoby jsou extrémně overpowered. Překvapivě obtížnost jinak není nastavená vůbec nízko a opět, na rozdíl od konkurence, se stejně tak šetří s dostupnými prostředky (málo munice, nízká nosnost lektvarů atd.), nepřátelé jsou schopni vás na "very hard" obtížnosti sundat na dvě-tři rány, což jde samozřejmě všechno stranou, když použijete zastav čas/ovládnutí osoby, nadto to už solidně devalvuje onen stealth systém. Osobně třebas tyhle nejsilnější schopnosti ani nepoužívám, protože pak hra už vážně ztrácí trochu na zábavnosti, když se z vás stane všezničující terminátor (byť samozřejmě z části omezený množstvím many, které ony schopnosti spotřebují :)).

A kdybych chtěl být hnidopich, omezení plavby na otevřené moře bych asi taky řešil jinak než neviditelnou zdí, kór v téhle hře to působí jako pěst na oko. Kdyby se raději inspirovali Half-life 2 či Far Cry 1, kdy vás po překonání určitého bodu sežere hejno rybek/zabije helikoptéra, bylo by to mnohem méně "dojem bořící". Ale to už je vyloženě prkotina (nadto mohla autory ještě napadnout taková pitomost jako nacpat tam hlášku "vrať se do herní zóny" :), takže tohle je ta lepší varianta).
Jinač jsem však až překvapen, kam všude se můžete pomocí skoků a teleportace dostat, o to spíše, že se ani nezaglitchuje grafika/nezasekne postava :) (po Thiefovi 3 příjemná změna, tam se postava zasekávala v jednom kuse:)). Samozřejmě dříve to bylo poměrně standardnější, ale na rok 2012 mě to překvapilo :). Nemluvě o celkové míře detailů, kterou je hra protkána. Je na tom zkrátka vidět, že to dělal vážně někdo s umem a chutí a není to jen nějaký další polotovar v řadě (čehož jsou krásnou ukázkou třebas hry od Ubisoftu, které už spíše nazývám pasovkou než uměleckou tvorbou :)).
@Isair (08.01.2021 14:06): obě příběhová DLC jsou pro mě nejlepší DLC napříč hrami. Dá se říct, že dohromady jsou to plnohotná hra na úrovni Dishonored, pokud je vynecháš, tak děláš největší chybu tvýho herního života ;)
@SilentWolf (08.01.2021 12:14): Pokud je Prey duchovním nástupcem System Shocku 2, tak by bylo s podivem, že by mi nesedl :).



@Korbitch (08.01.2021 13:56): S těmi DLC ještě nevím, na DLC moc nejsem, dost často mi spíše zážitek "utlumí" než naopak (často se jedná o cash grab nastavované kaše), což však nemusí být samozřejmě případ DLC k Dishonored... zjistím si o nich něco víc a poté se rozhodnu (zatím jsem se o ně příliš nezajímal). Ale minimálně dvě z nich vypadají na první pohled trochu kvalitněji.
@SilentWolf (08.01.2021 12:10): Prey mám už dlouho vyhlídnutý (Arkane mi začíná připadat jako velmi slibně vypadající studio :), už jejich předchozí kousky jsem si velmi oblíbil), nicméně u něj si nejsem jistý, jak dobře jej na svém obstarožním stroji rozjedu. Po upgradu to však bude určitě jedna z prvních her, na které se vrhnu. A na dvojku Dishonored samozřejmě díky oblibě jedničky asi také brzy dojde.
Takhle nějak si představuji moderní mainstreamovou hru... přesně ukázka toho, jak to udělat dobře.
Všechny pitomé ukazatele se dají povypínat. Grafika není přesvícený vyleštěný kýč. Level design je opravdu velmi komplexní, do detailu ručně propracovaný, žádný koridor či prázdný copy+paste sandbox open world. Žádné cool akční cutscénky pro blbečky. Žádné další zjednodušující herní prvky (nemožnost se zabít pádem či zabít spolíčníka etc. etc.), opravdu příjemné překvapení... kdyby se vývoj vydal tímhle směrem, byl bych spokojen, bohužel tohle je jen výjimečná kapka v moři :/. Ale alespoň trošičku mi to vrátilo důvěru v mainstreamovou herní scénu, kterou jsem někdy kolem roku 2011 opustil.
@Wulfgar (09.12.2020 05:42): Přesně jak to popisuješ, tak bych většinu toho já osobně použila pro dvojku, je to zvláštní. Dohrála jsem ve tři a definitivně se utvrdila v tom, že dvojka je u mě ve stínu jedničky, ale jako hra samotná funguje a je i zábavná, jen mi nepřišla tak poutavá. A za sebe rozhodně nesouhlasím, že prostředí bylo v jedničce bez atmosféry, to mi přišlo právě teď. Mise jedničky si víceméně dodnes pamatuji, u dvojky mám problém si vybavit, co jsem tam hrála předevčírem, tedy kromě těch jistých dvou částí. Možná byl příběh primitivní, ale byl funkční a člověka to nějak hnalo kupředu, což se ostatně ve dvojce nějak zvlášť nemění, pomsta, jak typické, ale všechno kolem mi přišlo mnohem zajímavější – cíle, lore, prupovídky kolem a tak dále, ve dvojce jakoby to pro mě byl šum. Ale jak říkám, pořád dobrá hra, ale kupodivu u mě gameplay zastínil právě příběhovou část, což se u mě nestává. Každopádně jsem zvědavá na tvé postřehy ke dvojce pak, pokud budou, když máš teď jedničku živě v paměti – nepopírám, že si jedničku zpětně možná trochu idealizuju, protože když jsem se rozhodovala, kolik dvojce dám procent, dala jsem nejdřív 75, ale pak jsem si všimla, že tady u jedničky mám "jen" 80, proto jsem to nakonec stáhla na 70 %. Asi to fakt bude chtít repete.
Já minulej týden dohrál jedničku, teď hraju dvojku a ta je za mě teda jednoznačně o třídu lepší. Dunwall mi přišel jako město bez atmosféry, který je poloprázdný (jasně, byl tam mor atd. ale jestli jedna z těch her neměla moc duši, tak teda první Dishonored), v jedničce byl naprosto primitivní příběh (i když nepředpokládám, že dvojka bude lepší) a hlavně jednotlivý mise byly výrazně koridorový a celkově nezapamatovatelný, když to porovnám třeba s jakymkoliv z prvních tří Thiefů. V tom se dvojka výrazně zlepšila.
@rikuhahl (08.12.2020 22:31): Ja takisto preferujem prvy diel. Mozno na mne prvy diel zanechal lepsi dojem preto, ze bol prvy. Ale ten druhy mi pride taky... remeselne dobry, ale bez duse.
Prvy mozem hrat dookola, ale druhy urcite opakovat nebudem. Napriek tomu, ze som sa pri jeho hrani nenudil a v nicom konkretnom mi neprekazal.
@rikuhahl (08.12.2020 22:31): Já právě na základě toho, jak se mi jednička líbila a jak teď úplně nevím u dvojky došla k názoru, že to prostě kvalit jedničky nedosahuje a že to bude jakýsi všeobecný názor, ale pak jsem tu viděla hodnocení a dost mě to zarazilo :D Jako, za mě jednička jako celek o hodně lepší, nicméně část s časohrátkami ve Stiltonově sídle je za mě to nejlepší z obou her vůbec.
@Red (08.12.2020 22:05): Ach tak... No, já jsem teď právě ze dvojky dost v rozpacích, tak i přemýšlím, že si po CP2077 najdu čas na zopakování jedničky, protože si ji možná ve vzpomínkách pamatuju trochu jinak a kvůli tomu srážím dvojku, těžko říct... No, tak třeba jednou, někdy :D
@Brasikona (08.12.2020 18:41): Já si pořídil a nainstaloval dvojku, ale chtěl jsem si před ní zopakovat jedničku. Ale po dohrání jsem už měl zase chuť hrát zase něco jiného, takže jsem dvojku odložil a odinstalovaů... příště až dostanu na Dishonored chuť tak se musím přesvědčit k tomu, abych začal dvojkou, jinak se k ní asi nikdy nedostanu:)
@Red (03.11.2020 02:57): Dishonored jsem hrála v roce 2017, přičemž se mi grafika tehdy líbila – brala jsem ji prostě jako stylizaci a do toho povětšinou "špinavého prostředí" se to i náramně hodilo. O to víc mě teď ale překvapilo, že mám ve dvojce pocit, že to je něco napůl mezi stylizací a grafickými nedostatky, přitom to vypadá podobně... Nemůžu se tomu pocitu ubránit, působí to na mě kolikrát opravdu nepěkně. Hrál jsi dvojku? Jaký jsi z toho měl pocit ty?
Tak jsem to dohrál podruhý. Skvělá záležitost s jednou kaňkou na kráse a to mise po dějovém zvratu (flooded district). Tam vypadl řetěz, jak příběhově tak herně. Jak se mi ta stylizovaná grafika v době vydání nelíbila, tak teď po letech musím uznat, že zestárla líp než ty dobové pokusy o realismus. Pamatuju si, jak jsem poprvé hltal ty informace od srdce a pořád jsem se snažil zabíjet Wallaceho protože to hlásilo, že donáší....no ukázalo se, že se většinou jedná obecné o generické hlášky, vůbec celkově tam toho generického je dost, ale vynahrazuje to vypiplaná hratelnost a level design
Hraju hru podruhé a teď si nejsem jistý, jako roli mají psi?
Počítají se mezi zabité? Když zalartmuju psa, je to jako bych zalarmoval člověka?
Takže bug u sejfu :) 321 a nejde zkoušel jsem asi 20 kombinací z netu nic.. Ach jo. Hned jsem vytočenej. Od znovu to hrát nebudu :) zkoušel jsem i staré sejvy a nic.
jinak teda, jednička je výborná záležitost, s dvojkou jsem ještě neměl tu čest, ale snad to v brzké době napravím :)
[neexistující příspěvek]: Diskutuj si jak chceš, já tě v tom omezovat nehodlám. Koneckonců žádná pravidla objektivně neporušuješ.

Jenom jsem chtěl varovat ostatní, že marníš jejich čas a podle mě tedy zkrátka - sice trochu, ale přece - trollíš.
Je to vtipné, jelikož jsem si vzpomněl, že podobnou diskuzi už Dunemaster začal u dvojky v červnu. Uzavřel ji tím, že jedničku teda zkusí (když ho tam všichni přemlouvali, že je nesmysl to hrát v opačném pořadí).

Místo toho se o pár měsíců později snaží rozjet tu samou diskuzi tady a to ještě na základě jediného komentáře.

"Argument", že má dvojku k dispozici, by se dal pochopit, kdyby první díl nestál jen nějakých 10 eur (a během toho léta musel být určitě minimálně jednou ve slevě, nemluvě o možnosti refundu). To už fakt není nic jiného než trollení a za sebe tomu nehodlám věnovat více energie, pro mě za mě ať si klidně začne s Death of the Outsider.
[neexistující příspěvek]: v obráceným pořadí hrozí, že budeš z jedničky zklamanej, ale je to tvůj boj. Každopádně patřím k těm, kteří mají jedničku rádi minimálně stejně jako dvojku, ba možná i trochu víc :)
[neexistující příspěvek]: ale bez jedničky to bude pro tebe hodně zmatený, když už tak všechno, i s DLC k jedničce, který jsou doteď ty nejlepší DLC napříč hrama, co jsem hrál ;)
[neexistující příspěvek]: Dík, ako pozerám, je to už celkom dávno, tak som si to po sebe musel aj sám prečítať, ale ako som napísal, základná hrateľnosť bola fajn, len tie veci okolo toho nefungovali. Neviem, či to bolo dané budgetom alebo slabšími scenáristami. Ale i tak si chcem niekedy vyskúšať dvojku, lebo som počul, že tam práve niektoré veci, na ktoré som sa sťažoval odstránili alebo vylepšili.
Dokáže mi někdo poradit, jak je možné, že při 130 fps se to seká v bojích ? Vypnu zapnu omezení fps a neliší se to.
@MCZ (25.04.2020 16:39): Těla rozhodně mizí. Zmizelo mi dokonce tělo nutné k dokončení mise, když jsem se vydal před jejím ukončením prozkoumat ještě jedno místo na té samé mapě.

Rychlé googlení ukázalo, že limit je cca 5 těl na jednu mapu.
@PavelU (25.04.2020 17:05): Pokud jsi zabíjel, tak jsou ty krysy spíše bonus. Ovšem non-lethal průchod ztěžují, protože si musíš dávat pozor na to, kde tělo položíš. Každopádně to vůbec není zbytečné, jak jsi tvrdil.
Hrano pred sesti lety, nepamatuji si to, ale vesele vynasim soudy... mkey... :)
Mimochodem, v tomhle byl asi nejhorší No One Lives Forever 2, kde strážní těla nacházeli, ale pak je nechali sami zmizet, aniž by to nějak řešili (s tím, že se nechtějí obtěžovat s nějakou byrokracií...), zkrátka totální WTF.
@PavelU (25.04.2020 16:33): O čem to mluvíš? V Dishonored musíš těla nepřátel také schovávat, když je hodíš do vody tak umřou, a prokličkovat mezi nimi bez omračování můžeš mnohdy i tady (možná vždycky, nezkoušel jsem).
V Dishonored jdou nést těla nepřátel, ale k ničemu to není. Po chvíli ta odložená těla zmizí. Stealt ve Thiefovi byl o tom, že o mně nevěděli, omráčil jsem je a jejich těla někam schoval do stínu. Když je hodil do vody, hra mi po chvíli napsala, že se utopili. Logické. Konec mise, byli zabiti. Když bylo úkolem nikoho nezabít. Expert obtížnost. To s krysami je v Dishonored nedomyšlené. Dával jsem těla zabitých na střechy či jiná vyvýšená místa. Plížení, takzvaně prokličkovat mezi nimi, i to jedna mise ve Thief II měla. Perfektní, ale dost náročné.
Pořád se Dishonored dá hrát stealth způsobem a jen sem tam si někoho zabít, aniž by to chaos ovlivnilo.

Já teda Thiefy nehrál, takže netuším, kde je ten bájný zlatý grál, ale z těch her, co jsem hrál a ve kterých byl stealth přítomen, mi Dishonored přišel jako jedna z těch lepších. A vlastně mě bavil fakt hodně. Což bohužel nemůžu úplně říct o druhém dílu.
Dishonored je skvělá hra, tím bych to ukončil :-)... což mi připomíná, že si musím zahrát další díly! A vlastně i DLCčka jsou prý povedená ...
@M.a.t.t. (25.04.2020 00:10): Jistě si ale můžeš představit design, v němž je ten nejzábavnější průchod hrou, pro nějž je koncipována, hráči jakoby doporučen. Dishonored svým narativem protěžuje neletální postup, na tom se snad shodneme, i když se hráč při něm o mnohé ochudí - stejně jako ti závěr Bioshocku dá na srozuměnou, zdali jsi takříkajíc hrál nebo nehrál zle. Tam taková volba, i přes obdobnou jednoduchost, nicméně neovlivňuje tak zásadně hratelnost.