Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (05.11.2023 10:27): tak to není, tyhle modely dělají to, že predikují následující token dle předchozí sekvence tokenů (takhle funguje architektura transformeru). Z trénovacích dat se ovšem vytáhnou relevantní dokumenty (na základě vector similarity - nejčastěji cosinová vzdálenost) tvého promptu. Recenze na hry samozřejmě můžou být součástí trénovacích dat a tvá sekvence na vstupu se převede na vektorový embedding a porovná se např. s klíčovými slovy některé části trénovací množiny, predikuje to relevantní tokeny vůči relevantnímu textu. Tomu se říká information retrieval. Ty slovní obraty se třeba vyskytují právě v téhle množině relevantních dokumentů velmi často, proto je pravděpodobnost jejich použití při generování větší.
@Red (05.11.2023 11:37): To je ale děsivé :-) V podstatě si můžeš nechat vygenerovat epický text a pak vypadat jako recenzent plný zajímavých vznešených obratů, které by tě třeba ani nenapadly. S tímhle z chvíli půjde fejkovat všechno. Lidstvo pak zleniví a zajde. Každopádně na tohle musí být povaha, Neuměl bych se chlubit textem, který jsem si od A do Z nenapsal sám.

Každopádně zda autor komentáře AI použil nebo ne nevíme, ale je z toho dost zřejmé, že použil přepis např. z Wikipedie a jde spíše o popis než o komentář či recenzi.
@Ringo (05.11.2023 10:27): Já se v tom nechci zas tak šťourat, protože, přeci jen u toho komentáře nevím jestli byla AI použita nebo ne. Nicméně ty dvě první odpovědi mohly tomu, kdo si s AI nehraje vzbudit trochu falešnou představu, že jen vytvoří jen krátký popis. Jde to ještě štelovat:
Zadání: napiš expresivněji a ve stylu roberta záruby

StarCraft! Když otevřete tuto hru, otevřete dveře do světa, který vás nepustí, dokud nebudete unavení, unavení z nádherného chaosu a ohromující vášně, kterou tato hra nabízí. Je to hra, která nám dala trojici epických ras a řekla: "Nyní, zvolte stranu." Terranové, ti chytří, zdatní a technicky vybavení. Zergové, záhadní a bezohlední, se schopností rozmnožování jako něco, co by vás mohlo děsit ve snu. A pak jsou tu Protossové, rasa s technologií, která vás doslova ohromí svou krásou a silou.

StarCraft nás nepouští z důvodu jeho obrovské hloubky a vášně. Můžete strávit hodiny studováním různých jednotek, strategií a taktik pro každou z ras, a přesto se nikdy necítíte, že jste objevili všechny jejich tajemství. Tato hra je stále živá, ať už jste nováček nebo zkušený veterán, vždycky je co objevovat.

Ale co je ještě úžasnější než samo hraní, je příběh. Epický příběh StarCraftu nás vtahuje svými zvraty, emocionálními okamžiky a postavami, které se stávají našimi hrdiny. Konflikt mezi rasami a tajemství okolo "Xel'naga" je jako kniha, kterou nemůžete odložit, a vy neustále toužíte zjistit, co se stane dál.

A teď, můj příteli, dostáváme se k multiplayeru. To je oblast, kde StarCraft dosahuje svého vrcholu. Online bitvy, kde se utkáváte s ostatními hráči, jsou adrenalinovou jízdou plnou strategie, intrik a výzev. Rozmanité jednotky a dovednosti vám umožňují hrát hru podle svého vlastního stylu, a nikdy nevíte, co vás čeká, když otevřete nový zápas.

Grafika a zvuk vám mohou připadat datované, ale mají v sobě svůj půvab. StarCraft se stal ikonickým díky svému unikátnímu vizuálnímu stylu, který i po letech stále zaujme.

Celkově řečeno, StarCraft je jako epická space opera, která vás vtáhne do svého vesmíru a nepustí. Je to hra, která vás nechá plakat, smát se, zuřit a jubilovat. Je to hra, která zůstává v srdci hráčů po celá desetiletí a stále září svým světlem na herním nebi. StarCraft je bezpochyby legendou a klenotem herního průmyslu. 
@Red (04.11.2023 22:50): Celkem mě překvapilo, že umělá inteligence do toho přidá i nějaké ty zabarvené výrazy jako "neuvěřitelně", "ikonická", "hlavní tahoun", "rozmanitost". Je vidět, že si AI prolustruje články a recenze druhých a pak z toho použije nějaké ty obraty. Ten inkriminovaný komentář mi tak přijde více dle umělé inteligence, než to co jsi tu dal od samotné AI :-)
@Red (04.11.2023 22:50): Děkuji :-) Tak se skoro přikláním k těm, co v tom opravdu vidí prsty bota. Prakticky stejný styl, slova. Opravdu to nevypadá jako práce lidského pisálka. Bude to s tou umělou inteligencí atd jen horší a horší, nakonec Skynet získá vědomí a konce zná každý :-)
@strejdafido (04.11.2023 20:25):

Zadání: napiš recenzi na počítačovou hru starcraft do cca 2000 znaků

StarCraft je neuvěřitelně významnou a závislou strategickou hrou, která změnila průmysl počítačových her, odhalila nový svět e-sportu a zůstala ikonickou po mnoho let. Hra byla poprvé vydána v roce 1998 společností Blizzard Entertainment a okamžitě se stala hitem díky svému unikátnímu spojení mezi třemi různými rasy, epickým příběhem a komplexním multiplayerem.

Hlavní tahoun hry je rozmanitost. Hráči mohou vybrat ze tří různých ras: Terranů, Zergů a Protossů, každá s vlastními jedinečnými schopnostmi a strategickými výhodami. To dává hře hlubokou strategickou složku, protože každá rasa vyžaduje jiný styl hraní a taktiku. Terranové jsou flexibilní a založení na technologii, Zergové jsou rychlí a schopní masivního rozmnožování, zatímco Protossové mají mocné jednotky a technologicky vyspělé budovy.

Důležitou součástí StarCraftu je i epický příběh, který se prolíná s kampaněmi každé rasy. Příběh sleduje válku mezi těmito třemi rasami a konflikt okolo tajemné energie známé jako "Xel'naga". Příběh je plný zvratů a emocionálních momentů, které hráče vtahují do děje a udržují je na pokraji svých sedadel.

Hlavní přitažlivostí StarCraftu však zůstává jeho multiplayer. Hra nabízí rozsáhlý online režim, kde hráči mohou soutěžit proti sobě v různých režimech, včetně týmového a volného pro všechny. Skvělá rovnováha mezi jednotkami a strategickými možnostmi znamená, že vítězství je závislé na dovednostech a taktice hráče.

Grafický styl hry může být považován za zastaralý, ale stále má svůj šarm a je snadno přístupný na většině moderních počítačů. Soundtrack hry také vytváří nádhernou atmosféru a dodává hře dojem epického dobrodružství.

Celkově řečeno, StarCraft je jednou z největších her v historii počítačových her a stále si udržuje svou popularitu. Jeho kombinace skvělého příběhu, rozmanitých ras, vyváženého multiplayeru a nekonečné taktické hloubky z něj dělá nepřekonatelnou klasiku. Pokud jste fanouškem strategických her, StarCraft je nezbytností ve vaší sbírce.
@strejdafido (04.11.2023 20:25):

ChatGPT:
StarCraft je populární počítačová hra vytvořená společností Blizzard Entertainment. Byla poprvé vydána v roce 1998 a od té doby se stala jednou z nejvíce ikonických a vlivných her v žánru real-time strategie (RTS).

Sachman:
StarCraft je sci-fi real-time strategická hra (RTS) vyvinutá a vydaná firmou   Blizzard Entertainment . Byla vydána v roce 1998 a ihned se stala legendou v žánru RTS a i dnes je považována za jednu z nejlepších her všech dob.
@ripper (04.11.2023 09:07): když si do chatGPT 3.5 zadáš dotaz "co je to Starcraft", vypadne ti prakticky totožný text. a kupodivu to funguje, lidi mu tady sypou pluska jak na běžícím páse :-D
@účet smazán (komentář): Skoro bych se vsadil, že sis většinu toho komentáře nechal vygenerovat pomocí AI ("chatbota"). Suchý detailní popis hry, místo abys popisoval svůj osobní zážitek. Mýlím se?
@Pralev (komentář): Jejda, pamatuji si, jak jsem ten manuál ke hře taky četl mockrát, hlavně jak tam popisovali, jak rasa Xel Naga (nebo tak nějak) stvořila různé druhy života a nakonec je sežrali Zergové. To byly časy bez těch internetů...
@Pralev (komentář): Myslím, že by pak z hlediska příběhu nemělo smysl se paktovat s Mengskem, když by byli schopní Zergy porazit. Možná se jedná o alternativní dějovou linku. :-)
@Pralev (komentář): na stejném místě jsem si v cca stejném věku kupoval Warcraft 3. Taky za celoživotní úspory, jenom jsem měl bankovky. A pak se hrozně bál že mi to někdo ukradne :)
Ahoj, neměl by někdo chuť hrát Starcraft 1 anebo Starcraft 2 online 2 vs 2 ? Hledám spoluhráče... Případně i na jinou hru SupremeCommander anebo dejte návrh...
Nepíšte mi do vzkazu anebo na mail:mitiskosvk@gmail.com děkuji
@Red (14.12.2020 11:06): StarCraft příběh má a dobrej. Já taky nejsem nějaký hardcore RTS player, ale StarCraft mi nepřišel až tak náročný. Možná poslední kampaň je ke konci náročnější. To datadisk je na tom hůř a u několika posledních misí v kampani za Zergy jsem se hodně vztekal. Každopádně držím palce, ať to dohraješ.

Vypínání zvuků určitě nebude prvek hry, ale bug, který je předpokládám způsobený nekompatibitou s novějšími systémy. Zkus si vyhledat, jestli je to častější problém a má nějaké řešení.
Tak jelikož mě Alien upozornil, že Starcraft má příběh a jelikož je stará verze volně ke stažení, tak jsem si ji na prosinec nainstaloval. Jsem na rts naprosto neschopný, když chci něco vyrobit tak minutu hledám příslušnou budovu, ale chci tomu dát větší šanci než v dětství.

Zatím jsem dohrál základní kampaň za lidi, jde to:)

Občas se mi vypnou zvuky jednotek a zůstane jen hudba. Je to featura nebo bug?
@H34D (11.11.2020 12:44): Co je nejasného na "Nemožnost vyvolat skupinu na číslech mimo numerickou klávesnici". Ve StarCraftu mně právě fungovala pouze čísla na numerické klávesnici. Standardní vodorovná čísla mně vubec nefungovala.
Stále je to upgrade z Dune 2, kde aby to fičalo na 286-tkách s 1MB RAM, tak bol natvrdo obmedzený počet Buildingov (znič nepriateľov a postav si svoj) aj jednotiek,
@DEU (11.11.2020 05:55): Inac uplne neomezene to nebolo ani v C&C, mozno az v Red Alerte.
V CC (v tom starom povodnom engine) je urcita maximalna grupa, ktora sa da oznacit. Uz si nepamatam ci je to 50 alebo kolko postaviciek, ale limit tam je.
@DEU (11.11.2020 05:55): To je sice pravda, ale musíš si uvědomit, že v C&C nebyl ten přehled označených jednotek v GUI (nebo jak to nazvat). SC je strategie také o mikromanagementu jednotek, proto je třeba vidět ty jednotky, které máš označené, vidět jejich dosavadní životy/štíty.

Další věc co píšeš "nemožnost vyvolat skupinu na číslech mimo numerickou klávesnici" to jsem moc nepochopil, naopak numerická klávesnice se při hraní RTS obvykle nepoužívá. Skupiny se zadávají a vyvolávají na číslech na levé části klávesnice. Vychází to i z rozložení rukou, jednu máš přibližně na WASD a druhou na myši. Možná pokud si dobře vzpomínám, čísla v SC nefungovala pokud sis nepřehodil ve Windowsu na anglickou klávesnici.

Další věc - automatizace těžičů a zapuštění budov - tady je třeba si uvědomit, že toto je úmyslnou součástí mechanik hry. Existovaly strategie, nebo spíš triky, díky kterým se např. záměrně blokovaly soupeřovy jednotky a létající budovy terranům (např. pylon block při rushování terrana za protosse). SC je záměrně vytvořena jako hra, kde se hráč musí maximálně věnovat mikromanagementu a tedy hlídat i to, jak se chovají vlastní jednotky. Právě tenhle systém vytváří příležitosti k tomu, aby se lepší hráč projevil od horšího. Kdyby se všem hráčům chovaly jednotky perfektně, pak by bylo těžké rozlišit hráče podle skillu, v turnajích by nevítězil vždy ten lepší a hra by nebyla progamingová. Vzpomeň třeba na Warcraft 3, to je hra vyspělejší, ale pohyb jednotek je tam ještě "dementnější", tam nemůžeš poslat armádu z bodu A do bodu B, aniž by se po cestě nezachovala jak banda vzájemně se blokujících čuráků. Naopak SC2 si zase zakládá na jiných věcech, takže tam je pohyb armády naprosto ladný a harmonický.
@H34D (08.11.2020 12:25): Command & Conquer výběr neomezeně jednotek v době vydání StarCraftu již umožňoval. Nemožnost zvolit si klávesovou zkratku pro budovy a shromažďovací bod do minerálů nebo plynu mi rovněž chyběl už v jedničce. Stejně jako nemožnost vyvolat skupinu na číslech mimo numerickou klávesnici a ještě chybějící automatizace těžičů při stavbě, kdy v případě objevivší se překážky stavba nezapočala. Totéž platilo pro budovy, kdy se nezapustily do země. A dále neinteligence jednotek, které onu oblast sami neopustily.
@DEU (08.11.2020 04:35): Jak píšeš, v roce 1998 byly mechniky RTS ještě v plenkách. Jestli to chápu správně, prioritou byla grafická přehlednost - označení maximálního počtu jednotek "muselo" korespondovat s tím, kolik čtverečků se vleze do status baru, aniž by se musely překrývat a zároveň čtverečky musely být přehledné a ne příliš malé.

Nejhorší dva "nedostatky" v ovládání SC spočívaly ale v tom, že 1) nebylo možné nakliknout z hlavní budovy rally point na minerál a přimět dělníky, aby automaticky těžili 2) nebylo možné pod jednu kontrolní skupinu (ctrl+číslo) zařadit výrobní budovy a efektivně všechny využívat (tedy dát si třeba 10 baracksů na jedno číslo a pouhým pomačkáním hotkeye na mariňáka zařadit do výroby každého barracksu rovnoměrně jednoho mariňáka).
Škoda, že už v době vydání před více než dvaceti lety nešlo vybrat neomezeně jednotek a že bylo zejména ovládání těžičů hrozně toporné.
Uaaah, dneska jsem poprvé dohrál kampaň! Ty poslední tři mise za Protossy byly fakt intenzivní :)
@Malignus (27.01.2020 19:37): Já Lurkery téměř nepoužíval. Mnohem víc se mi vyplatili univerzální a hlavně mobilní Hydraliskové. Klíčem je mít přehled, co počítač dělá. Takže zakopat okolo základny Zerglingy. Defileri se hodí i do obrany, kdy seskupeného nepřítele nakazí morem. Útok jsem prováděl klasickým kombem 12 Ultralisků a 48 Hyder následovanými Overlordy pro detekci nepřátelských Lurkerů. Jeden nebo dva Defileri se hodí jako podpora útoku.
@Malignus (25.01.2020 13:02): Rychlost je nutná jen zpočátku. Po získání dvou nejbližších bází už vytěžíš dostatek surovin na stavbu finálního útoku. Navíc jsou k dispozici další dvě naleziště jihovýchodně. Dostat jednotky na místo lze přes novou Hatchery a Nydus Canal. 2 Defileři zamoří protivníka morem a další dva udělají mraky. Pak pošleš Ultry a hromady Hyder a výhra je doma.
@H34D (25.01.2020 13:11): No dobrá, neposune druh kupředu, ale aspoň díky svému lpění na osvědčené strategii zajistí jeho zachování. Dokud se nezmění prostředí a strategie se stane neúspěšnou. :) Ale jak je to v tomhle případě nevím, protože bych musel číst víc než dva poslední příspěvky a znát tu hru. (Ale na pointě uvedené v závorce to nic nemění, ty liško).
@TheRaven (25.01.2020 11:08): Díky za tento příspěvek, slovo extrapolovat jsem ihned inkorporoval do svého slovníku. Dovolím si však poukázat na jednu chybu v tvé análogii. Jumas ve Starcraftu podnikl kroky, které jsou mu sice nejpříjemnější, ale objektivně se nedají označit jako usnadnění. On zvolil určitou strategii, která rozhodně není v každé situaci nejlepší a "nejsnadnější", naopak se dá říct, že svou tvrdohlavostí si hru ve spoustě misí komplikuje. Je tedy pravda, že nyní nesedím v jeskyni a nenadávám na smrdutce ze té sousední, protože kdysi nějaký pra-pra-praotec Jumas si řekl, že bude všechno řešit jen jedním jediným osvědčeným způsobem? Já myslel, že součást naší evoluce je i určitá vlastnost/schopnost zkoušet a učit se novým věcem, nebo ne? Předem děkuji za vysvětlení. :)
@DEU (23.01.2020 22:12): Právě, že ta rychlost mi dělá problém. Jsem dost "hračička" a tahle mise je spíš pro kompetitivní hráče. Vždycky ty dvě nejbližší zničím, ale pak musím přeletět propast na území s Overmindem a to je problém. Využívání Defilerů je pro mě španělská vesnice. Možná právě díky tomu můj pokus o invazi selhává. :-D
@John Mirra (25.01.2020 07:44): Dvojku jsem nehrál a ani to neplánuju. A myslel jsem to tak, že když takhle mi to u strategií vyhovuje, a když to u některé nejde, tak ji prostě hrát nebudu. Vždyť jich je mraky.
@H34D (25.01.2020 08:10): Pokud tedy extrapoluješ takový přístup na další věci, vyplývá mi z toho, že Jumas se nemíní nechat líně vláčet životem, ale raději podnikne kroky, které mu ten život zpříjemní a usnadní. Nebýt takových, tak ještě sedíš v jeskyni a nadáváš na podřadné smrdutce z té sousední, kteří nedávno přišli kdoví odkud a kradou ti tvou lovnou zvěř. (Tím naznačuju, že vyvozovat z toho, jak člověk přistupuje k hrám, něco o tom, jak přistupuje k čemukoli jinému, není úplně šťastné.)
@John Mirra (25.01.2020 07:44): Jasně, taky jsem si řekl, že u hry je na prvním místě zábava, ale zase když někdo učiní takové jednostranné prohlášení, tak se zamyslím nad přístupem toho člověka i k jiným věcem, než ke hrám.
@Kwoky (24.01.2020 11:02): s tim musim souhlasit, vloni jsem se poprve prizpusobil doom (nevim jestli 1 nebo 2ka) celý život jsem to hral stylem schovat a strilet ze zakrytu. Ted jsem se někdy ve 2/3 hry rekl ze to zkusim probihanim a ze je nebudu kosit vsechny a nebudu resit vsechny sekrety.

A svete div se nektery mapy se timhle zpusobem i lip hrajou :) lekarnicky, naboje, powerupy atd jsou dokonce rozesety tak aby to vic vyhovovalo prave tomuhle stylu hry.

Ještě do ty doby jsem se byl schopný hadat o tom ze doom je hororova akcni hra ale je to spis akcni hororova :)

E:takže ano prizpusobit se je casto lepsi
@DEU (24.01.2020 08:23): Já jsem jel vždy vzdušné útoky, když už jsem měl k dispozici letecké jednotky. Nejprve jsem vytěžil všechny krystaly na původní základně a na dalších místech, která jsem nalezl a byla buď úplně opuštěná nebo s chabou obranou. Odrážel jsem útoky nepřátel u Terranů pomocí naplněných bunkrů, u Zergů pomocí střílen na pozemní a letecké jednotky a u Protossů pomocí těch obojetných střílen, které jsem měl úplně nejradši. Vůbec Protossy jsem si oblíbil nejvíce. No a za Terrany jsem pak vyrobil spoustu Battlecruiserů, za Zergy spoustu Mutalisků, kteří zabírali snad celou obrazovku a za Protossy tolik Carrierů, kolik mi dovolil populační limit a zdroje. Tato taktika mi až na výjimky vycházela a používám jí v podstatě v každé podobné strategii a hry, na které je nepoužitelná mě nebaví. Samozřejmě multiplayer nedávám a hrál jsem ho jen párkrát a ve StarCraft: Brood War už to také nebylo tak slavné, zvláště pak v Zergské kampani. Proto mi dohrání trvalo tak dlouho.
@Han22 (24.01.2020 02:53): Neni to tak tezka hra, jak na prvni pohled vypada. Jen je nutne znat jednotky a ktere se v danou chvili nejvic vyplati. Celou zergskou kampan v Brood Waru jsem hral kombinaci Ultralisku + Hydralisku. Ultraliskove na sebe vezmou pocatecni velke poskozeni a prezivsi Hydry nepritele dodelaji. 12 Ultr + rekneme 48 Hydralisku a vic se mi ukazalo jako temer nezastavitelna kombinace. Jen s vyjimkou posledni mise, kdy cerveny Terran ma bazi prospikovanou Siege Tanky. Ty sejmou Ultralisky jako nic. Tam se mi osvedcilo 12 Guardianu, 12 Devoureru a 12 Mutalisku.

Za Terrany jsem v puvodnim Starcraft nejcasteji pouzival Siege Tanky v kombinaci s Marinaky, ale spis s Goliasi. Infantie se v puvodni hre nedala uzdravovat, coz v datadisku diky Medikum jde. Battlecruisery s podporou Tanku je take paradni kombinace. Skupiny se daji tvorit pomoci Ctrl + cislo na numericke klavesnici - v remasteru i na normalni klavesnici. Vyvolas si ji dvojklikem na cislo. Skupina muze mit az 12 jednotek.

Za Zergy jsem jel protizvdusnou kombianci 12 Ultra + Hydra (alespon 48). Tohle kombi spolehlive srovnalo se zemi cele baze nepritele, zejmena Protossu. A jeste k nim pribalit dvanactku Guardianu. Defiler zamori Tosske budovy morem a vycaruje oblak, kde jsou jednotky nezranitelne vuci nekterym typum jednotek. Queena pro zmenu naklade broodlingy do vsech Tanku, Ghostu, Templaru,... Zergove jsou narocni na ovladani. Par Zerglingu zakopes na pruzkum.

Protossove jsou hodne drazi. Ze zacatku jedes Zealoty + Dragoony. Zealoti dokazou po upgradu rychosti zrasovat zakladny nepratel velice rychle. Navic kdyz jsi sikovny, staci s temi, co jsou temer mrtvi utect a po dobiti stitu jsou opet temer zdravi. Pak k nim pridas Archony a Tempare. Scouty moc nestavim, jsou drazi a neefektivni. Maximalne skupinku sesti na obranu zakladny pred invazi Guardianu. Vyplati se i Reaver, ta torpeda davaji splash damage jak svina. No a Carriery s Arbiterem, to je masakr. Staci prijet arbiterem k zakladne a privolat 12 Carrieru. Pak uz se jen muzes divat na masakr nepratelske baze ;)

Tohle jsou rady do SIngle-Playeru. Multiplayer, to je jina kava. Tam se nechytam ani ja.
@DEU (23.01.2020 21:22): Pro mě jo, píšu to z pohledu hráče, který hraje většinou adventury, arkády, RPG, 3D akce a strategií jsem za celý život dohrál asi 10. Datadisk se hrát nechystám a do další strategií se radši taky pouštět nebudu.

@Všivák (23.01.2020 20:03): Nebudu předstírat že jsem to zvládl bez pomoci, když to není pravda. Hru jsem rozehrál, ke konci zjistil že to nezvládám ani na x rozehrání, tak jsem si pomohl, protože jsem ji nechtěl smazat a zahodit.
@DEU (23.01.2020 21:22): Je to tak, datadisk, hlavně teda pokročilejší mise za Zergy, jsou opravdu těžké. Samotného mě to už nebavilo a dohrál jsem, jen abych si to mohl odškrtnout. První dvě kampaně jsou ale dobré.
@Malignus (23.01.2020 21:27): Klicovi jsou v teto misi Hydraliskove a rychlost. Je potreba co nejdrive srovnat se zemi obe dve nejblizsi baze. Ja na kazdou poslal dve skupiny vylepsenych Hydralisku zajistovanymi vylepsenym Overlordem pro pripad detekce min a Lurkeru. Pak opevnit, protoze pocitac se obe baze snazi ziskat za kazdou cenu zpet. Finalni utok nema cenu ze vzduchu, protivnik pouziva ultimatni protivzdusnou obranu. Idealni je kombinace Ultralisku + Hydralisku + Defileru. Samozrejme vse upgradovano na maximalni level.
@Han22 (komentář): Single player originalniho StarCraftu ze je tezka hra? Tak to ani datadisk Brood War nezapinej - tam je obtiznost o nekolik radu vyssi. Zejmena posledni zergska kampan, kdy uz od treti mise muzete stavet vsechny jednotky a celite terranskym a protossskym hi-tech jednotkam. V jedne z misi dokonce celite Zergum a terranum zaroven. Vali se na vas Ultraliskove, Guardiani, Devoureri, ktere leci terransti Medici a kryji je Siege Tanky.
Já jsem sice necheatoval, ale vzal jsem si na pomoc návod a kouknul na nějaký videa, což bylo ve výsledku úplně na nic, protože AI se chovala úplně jinak a musel jsem si najít svou vlastní cestu. :-D
@AlieN (05.03.2019 02:36): OK, nevyjadril som sa technicky spravne, ide samozrejme o predrenderovanu grafiku dodatocne rucne upravovanu a dokreslovanu. Original bol na tom uplne rovnako, cela grafika bola upraveny render akurat v nizsom rozliseni, cize ziadny klasicky pixel-art v tom nehladaj.
Nicmenej stale ide fyzicky o rovnaky pocet 2D sprajtov, kedze obe verzie bezia na rovnakom engine.

S tym suvisi aj ta nemoznost odzumovania, ktora by uz zmenila povodny gameplay. Remaster vpodstate iba vymenil grafiku a zvuky.

Mne zas napriklad k dokonalosti (v single player kampani) chybalo, ze neurobili remaster cutscen...
@DJ (05.03.2019 02:09): " grafika 2D rucne prekreslene sprity do vysokeho rozlisenia verne originalu"
A to právě není pravda, jsou to rendery 3D modelů, což je tedy taky dost evidentní. Oproti originálu to pak vypadá o dost plastověji a jednotky a budovy tak poněkud "trčí" z krajiny - on ten pixelart má něco do sebe.

Ne že by mě to při hraní remasteru nějak moc triggerovalo, je to fajn bonus (byť nedotažený v tom že se nedá víc odzoomovat, na tom zapracovat mohli)
@Syndrom (komentář): Remasterovaná verze vypadá jak mobilní aplikace a ničí víc jak polovinu zážitku...
tak toto je asi jediny remaster co stoji za to, presne takto sa to ma robit - grafika 2D rucne prekreslene sprity do vysokeho rozlisenia verne originalu. Zrejme si len robis srandu...
@Syndrom (komentář): Remasterovaná verze vypadá jak mobilní aplikace a ničí víc jak polovinu zážitku.... Jako, že vyšší rozlišení a widescreen z toho dělá mobilní aplikaci? Dyť nic jinýho nezměnili.
@Gordon (04.03.2019 00:50): Proč by nemohl být? Pokud to splňuje obecný rysy, je jedno, jestli tam pobíhají lidi, elfové nebo ufouni. (Starcraft bych za kyberpunk taky zrovna neoznačil, i když pár prvků se tam mihne.)
Koho by to zajímalo, tak zde je Kickstarter pro Stay Awhile and Listen: Book II:
https://www.kickstarter.com/projects/dav ... e-and-listen-book-ii

Popisuje vývoj Starcraftu a Diabla 2, a některých zrušených titulů, a taky jak fungovaly a nefungovaly Blizzard Entertainment a Blizzard North. Navazuje na první díl, který popisoval vznik obou Blizzardů a vývoj Warcraftu 1 a Diabla 1. Líbilo se mi to, bylo to čtivé. Kickstarter zatím vypadá, že pokud bude úspěšný, tak docela natěsno. Kniha by měla vyjít i tak, ale takto se dá získat kniha bez DRM.
Je možné spojazdniť widescreen aj v tej free verzii? Čítal som, že natívne to má ten remaster, ale dá sa to aj s tou "lacnejšou" verziou?
Při příležitosti si tu hru po letech legálně zahrát jsem chtěl zkusit i jestli fachá čeština, ale ta nemá avizuovaný update.exe soubor a při rozbalení mi hlásí chybu.
@Kwoky (27.03.2017 22:18): No vidíš, můžeš závidět i mně, jelikož tento artefakt vlastním.. jenom nevím, kde je :-) Za ta léta může být na spoustě míst, nejspíš někde na půdě. Hlavně abych ho omylem nespálil a neskončil jako Maxmilián Dráp...