Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pipboy (08.12.2020 01:01): Buď ji bereš vážně, pak chápeš, proč jsou zrovna zájmena takový problém, obzvlášť jsou-li vázána na hlas či jiné vnější znaky, nebo ji nebereš vážně. Schválně se ale zamysli, jak by ti bylo, kdyby o tobě tvoje okolí referovalo jako o „té“ nebo kdybys měl feminní hlas a nemohl s tím nic udělat. Kde se vůbec bere tahleta potřeba být okatě přezíravý k problémům lidí, kteří neměli tolik štěstí, hm?

@Drolin (08.12.2020 00:57): Zkus si třeba někdy poslechnout Feminist Frequency. ;)
@Honzek (07.12.2020 23:33): Ta fascinace recenzemi me osobne docela udivuje. Ja necetl recenzi pred mym samotnym hranim uz nejaky ten patek. Kdyz uz je ctu, tak po tom, co jsem se hrou mel vlastni zkusenost, hru dohral nebo alespon hral a po case vzdal, abych se podival, jak se muj nazor shoduje nebo neshoduje s nazorem nekoho jineho. Chapu, ze nekdo chce nejake info predem nez do neceho vrazi sve tezce nabyte penize, podle me je ale lepsi se proste kouknout na kus gameplaye a udelat si obrazek sam, i presto, ze treba dany kousek bude obsahovat mensi spoiler. Snad uz vsichni vime co nas bavi a co ne. Proste gameplay je gameplay. Pravda, zrovna Cyberpunk me v gameplayi prilis nepresvedcil (moc jsem z neho ale nevidel), takze jsem predobjednal protoze je to udajne nejvetsi herni udalost za nekolik let :P. A jak to vypada, na dlouhou dobu nic dalsiho zajimaveho nevyjde, tak proc ne. Vlastne vubec netusim co ma pristi rok zajimaveho vyjit, krom Nier Replicant v dubnu.
@Clorky (08.12.2020 00:19): Polygon, naštěstí, nesleduji, ale spíše mě překvapuje jak je možné, že na recenzi nejdůležitějšiho titulu roku vyberou osobu, co má všehovšudy šest, sedm článku na daném webu.

Nejdříve jsem myslel, že to je nějaký doplňkový komentář.
@Clorky (08.12.2020 00:19): Také nevím, jestli se smát, nebo brečet. Kdo to kdy viděl, aby transgender lidé psali recenze?! Hele, já chápu, že jsi buď zlý, nebo hloupý, ale nikdy není pozdě vytáhnout si to, co máš na krku, z toho otvoru, co máš mezi nohama, a začít drobek přemýšlet, třeba si pak uvědomíš, že ne všichni se narodili tak, jak by si třeba přáli.

Btw, má na toto téma spoustu dobrých postřehu, ta recenze, už jenom kvůli tomuhle, stojí za přečtení.
@Clorky (08.12.2020 00:19): Díky, žes to hodil do spoiler tagu, ale ještě by to chtělo zmínit trigger warning. :D Jakákoliv žádost o respekt nových smyšlených zájmen - což už i v angličtině je akorát tak na přesdržku, těším se na prvního prominentního čecha, který se s tím bude srát - mi dycky zkazí den.

A vůbec, člověk v tý hře může své mužské postavě dát vagínu, a jim to nestačí. Neskutečná nenažranost.

A taky totok But what about the nuts-and-bolts stuff of doing V’s work? Cyberpunk 2077’s combat is fine, but other games, particularly the two Deus Ex games of the past decade, have much more effectively delivered on the fantasy of being a cybernetically augmented individual whose abilities enable them to approach situations in a number of creative and rewarding ways. Here, sneaking your way through gang-infested warehouses or corporate lobbies, you can hack objects to distract enemies or short-circuit their optics to blind them temporarily, but these abilities feel pretty tame compared to the opportunities for zany, emergent hacking mayhem offered in games like Watch Dogs: Legion. , toto mě taky mocně nasírá.
Nevím, jestli se smát, nebo plakat. Proč toto vůbec existuje a kdo dovoluje těmto lidem psát herní recenze???


Thankfully, your character’s gender is not tied to your choice of genitals. You can create a dude with a vagina or a lady with a penis, that’s no problem. But because of everything else about how the game handles trans identity, this hardly feels like the progressive step it should be. Rather than just letting you pick your pronouns independently of all your other character creation choices, your pronouns are assigned based on your selection of voice: Pick the “feminine” voice and your pronouns are she/her, and vice versa. (There are no nonbinary pronoun options.) As a trans woman with a voice that many would not describe as “feminine,” this direct linking of gender identity to having a voice that sounds “masculine” or “feminine” feels weirdly essentializing.
Nejvíc se těším na recenzi od Skill up. Myslim si, že tenhle klokan je nejlepší recenzent na netu, ikdyž s ním ve vždy na 100% souhlasim.
Sectoru.sk se to hodně líbilo
https://www.sector.sk/recenzia/37014/cyberpunk-2077.htm

Je tam nějakej "slow HDD mode" pro lidi co nemaj SSD.

I wish I could show you more of Night City, both its strengths and its weaknesses. It is a technical marvel in many places. It’s the first game I’ve played on PC that seems to genuinely benefit from an NVMe drive. Fast travel is actually fast. If you skip a quick ride with a character, it’s generally a few seconds. Going from one part of town to another — completely different districts with their own art styles, basically — takes a little longer, but never more than 9 or 10 seconds on my system. It’s impressive. (If you don’t have an NVMe drive, or even an SSD, never fear: there’s a “Slow HDD Mode” in the settings.)

The game has a delightful way of doling out more content, and it does so at a really satisfying rate. As your street cred improves, you find yourself getting more calls and text messages. Fixers you’ve worked for reach out: V’s the only reliable solo in town. And other missions go back to your past. Playing as a corpo, someone from my Arasaka HQ days recognised me — the first person I had a proper conversation with upon playing Cyberpunk 2077. Over 30 hours in, they needed help. It was enough time that I’d forgotten about them completely, but not so far into V’s dilemma that I didn’t have enough time to pull on that plot thread.

But you can mainline the story without doing any of these, if you feel so inclined. I chose not to do that, saving the ending for a later date because a world like Night City is pointless if not explored. Games like Cyberpunk 2077 were not designed to be binged on the first run. They’re meant to be savoured, appreciated, and taking that extra time to listen and investigate also reveals more of the city’s true character.
@marwel (07.12.2020 23:21): Umět hrát když na to někdo kouká znamená především názor, Ty svůj máš :) Soudit umí ve finále každej, já jen zmínil, že je třeba umět i praktickou stránku věci za kterou si pak můžu stát :) Mě je ve finále ta debata fuk, ani nevím proč sem psal. Každý má měřítka jinde. Pro někoho může být noob i člověk jako já, člověk co sedí u her denně po dobu cca 28 let :) Za singlem si stojím a v online sekci budu za píčuse. Každej má někde preference, každej umí něco.
@Honzek (07.12.2020 23:09): Umet hrat muze znamenat hodne veci. Za nooba pro Gordona budes nejspis kvuli zakladnim vecem jako ze nejsi schopne poradne mirit ve strileckach apod. To ma pramalo spolecneho se znamosti hernich mechanik.

Rekneme to tak, ze pokud jsi schopny hru dohrat, pak je to v poradku a zbytek je o tom, zda umis psat a dokazes schopne vypichnout, co je na hre dobre a co spatne. Ja bych treba sotva mohl psat recenze na RTS, protoze byt me bavi, hrat je neumim. To samozrejme za predpokladu, ze bych o hrach umel psat obecne.
@Gordon (07.12.2020 23:05): Hm, je fakt že umět hrát je při psaní a živením se o hrách celkem stěžejní. Umět hrát znamená rozumět minimálně herním mechanikám titulu jež recenzuje.
Na zingu 9, taky nadává hlavně na bugy. A Charlize se zase může spravedlivě rozhořčit:

Ze zvědavosti jsem hru zkusil pustit i bez toho 46 GB patche, abych viděl, v jakém stavu je vylisovaná na BRD disku (vlastně dvou). Nemohl jsem uvěřit svým očím, protože tato verze hry běží v nějakém nízkém rozlišení a působí spíše jako kdysi uniklá beta Half-Life 2, než jako produkt z oficiální krabičky.
@Rapier (07.12.2020 22:28): Vono ve vší úctě, ten day one patch tam novej příběh nepřidá žejo, maximálně tam bude o fous žalostnější technická stránka věci na kterou třeba Games upozornilo a i přes to dalo známku vysoko. Ale to je věc názoru no. Odjakživa novináři mají PRE verze a odjakživa je lidi čtou. Jen teď se čekalo dlouho na C77 tak je problém číst něco bez patche kterej toho upřímně moc nepřidá ani neopraví. Ale nejsi první ani poslední co tohle dneska psal, výhodou může být že jsi to vymyslel sám :)
@Morte (07.12.2020 22:12): ve vší úctě, dělat recenzi ze hry kde není ani day one patch a který vlastně neodpovídá tomu co si my běžní lidé koupíme, je no ehm divné. Ale chápu být první = příjem z reklamy, čtenost, atd.
@Gordon (07.12.2020 21:21): Byt gamerem neznamena, ze je nekdo ve hrach dobry, ale ze je rad a hodne hraje. ;) Na me predevsim pusobi jako nekdo, kdo musi vzdy stat proti ostatnim. Kdyz nekdo chvali, ona kritizuje. Ne, ze bych to take nedelal, sam mam tendenci vypichovat negativa, predevsim u hypovanych her (takze ano, Cyberpunk budu predevsim kritizovat, ne chvalit, na to jsou tu jini), ale ja se tim nezivim. :)
@Paul (07.12.2020 21:28): Ne neznamená, protože ona i na těch konzolích hraje příšerně, ale to je její věc, žejo. Když jí to baví, tak ať v tom pokračuje, jen je vtipné, že se tím živí a stejně hraje hůř, jak moje máma.
@Gordon (07.12.2020 21:21): nepatří, ale jinak to, že hraje na konzolích, neznamená že není gamerka. Pamatuju si, že jsem její herní recenze v gamestaru četl v době, kdy tobě bylo 8 let.
[neexistující příspěvek]: Tak alžběta je dlouhodobě znamá tím, jak se propaguje jako gamerka, ve skutečnosti je to ale děsná konzolova noobka, co hry vůbec hrát neumí. Ale to sem nepatří.
Poslouchate Fiolu na streamu u Standy? Povidaj o CP 77 a zni to hodne slibne..
Hrozně se mi líbí ultravěcnej styl kterým začíná Japan IGN recenze:

The manuscript is a review of "Cyberpunk 2077", a new work of CD PROJEKT RED, which will be announced at 9 am on December 10, 2020 Japan time. I received the build for review at 7:53 pm on December 1st of the same year, finished 62 hours of play at 12:43 pm on December 7th, and wrote this article. The character build in this play is female for sex, female for gender, and bisexual for sexual orientation. Its roots are nomad, and its ability is a net runner who uses Katana.

The main equipment used for the review was 880-110jp of the "OMEN" series manufactured by Hewlett-Packard. The installed CPU is Intel's 8th generation Coffee Lake 8700K, and the graphics card is Nvidia's GeForce 1080 Ti. The memory is 32GB of unknown brand, and the game data storage destination is SSD of unknown brand. Frame par second is the maximum setting of all graphic options (excluding ray tracing), and we confirmed about 60 on average.


Ale končí na úplně jinou notu

When CD PROJEKT RED released Cyberpunk 2077 in 2012, the Internet was still a brighter place than it is today: YouTube hadn't even started to monetize, Twitter wasn't a place for kids to fight, and Twitch didn't even exist. So eight years ago, the word "cyberpunk" sounded rather warm and fuzzy, a nostalgic nod to that movement that was so popular in the '80s. Back then, there were still no unmanned drone strikes, no cryptocurrency exchanges, no incitement to division by speakers on social networking sites, and the term "cyberpunk The first Blade Runner 2049 hadn't exploded, Mariya Takeuchi's songs were sleeping at the bottom of a sea of information, TSMC's (a Taiwanese semiconductor manufacturer) market capitalization was less than a fifth of what it is today, and Blade Runner 2049 hadn't even been announced.

But we know that in the eight years that have passed since then, the cultural context of our cyber and physical spaces has changed rapidly. In a day when the nature of human connections has changed so much, the significance of this work, which hints at the future of capitalist economy and society, is too great to be presented in the most digital medium of today's art: video games. And it is even more gratifying that the message it conveys is neither explicit nor singular, but austere, complex, plural, and richly human.

Just as fifty years ago, when Johnny blew up the Arasaka Tower with a nuclear bomb on that day and nothing changed, it is unlikely that a revolution will solve all the problems of the past. Yes, the only way to navigate this world, which is as complex as, or even more complex than, Night City, is to work together, in the same way that V and Johnny did, sometimes unwillingly and sometimes hurtfully, in a precarious collaboration with others. And it helps to have an insatiable interest in the world itself - a spark of curiosity that the film has rekindled.
https://twitter.com/GenePark/status/1335993050934480902

The game wasn't as bad for me at the start, but toward the end of the game, it started to collapse. Every main character was touched by hilarious bugs. The last frame before credits was bugged, I thought it was the actual ending. (…) Counting on a Day 1 patch? Good luck. The game's bugs run deep at every aspect of the experience, UI to cutscenes.
A to jsem nedávno viděl video, kde si pochvalovali, jak je odpad tvořen věcmi, které se používají ve světě, takže dává v kontextu smysl. Nějak mi nedošlo, že se tím myslí až taková spotřeba robertků. :D

A taky to dává smysl pro "nejhorší místo na světě k žití". :D

A docela dobrá recenze na Gamesech. Šárka jede, narozdíl od vyhořelé a otravné Alžběty. :D
Jedna hezká pozitivní :)

https://powerup-gaming.com/2020/12/08/cyberpunk-2077-review-pc-superlative/

As such, in writing this review, I struggled with the notion of scoring the game. If I’d put 45-hours into almost any other game, I’d be more than happy to attach a score. But with Cyberpunk 2077, I was concerned I’d not seen and done enough. However, after 45-hours, the way I feel about Cyberpunk 2077 is unlikely to change no matter how much more I play.

Frankly, Cyberpunk 2077 is the best video game I’ve ever played. And with so much more content to enjoy, I can’t imagine my opinion being negatively impacted.