Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (28.07.2023 21:50): jo, ty random encounters jsou oser, na to je pak snad lepší použít item, ať se jim vyhýbáš... to tancování se dá jako všechny minihry dobře natrénovat, otázka je, jestli se ti do toho chce investovat čas, jako všechny minihry v sérii, prostě to musíš brát jako něco navíc...
@S4TW (28.07.2023 08:43): Já pochopil, že nějak musím zvolit tu nejdelší cestu k cíli a zároveň nepřijít pozdě To mi moc s rytmem nesedí. Spíš mi to přijde jako víc logický rychlík než je herní žánr logický rychlík:D Ale je pravda, že jsem to zkoušel jednou a třeba to to v tom objevím. Podobně jako ty japonský šachy.

Každopádně jsem i pochopil proč je ta hra tak na dlouho. Ty souboje jsou dost ubíjející, asi se to má opravdu nehrát každý den.
@Red (27.07.2023 20:48): Tancování je super, to je jenom o tom chytnout rytmus, jako u všech rytmických her viz. třeba Beat Saber atp...

to závodění je celkem taky v pohodě, akorát na každý závod potřebuješ trochu jiný build, abys ho vyhrál... já už si to teda přesně nepamatuji, ale případně se koukni tu
Nějak mi nejdou ty závody na autodráze. Na začátku dám boost a potom mi akorát zpomalí, že mě předjedou o kolo. Nějak nechápu, co mám dělat aby se to nestalo nebo aspoň aby to bylo napínavější.
Taky mi vůbec nejde tancování, ale to asi oželím.
Tak jsem strávil celý den v Yakuze a pořád nevím co si o tom mám myslet:)
@SíDžej (19.09.2022 20:37): Jenže já nehejtím tu hru, ty prvky, vývojáře, či hráče že to mají rádi. Já kritizuju jen to co se mě nelíbilo, to je vše. Dokud člověk osobně nikoho neuráží a na nikoho neútočí, tak bych to jako hejt nedokázal brát.
Já ani neřekl že na to nemá právo to nějak nazývat, napsal jsem že tomu nerozumím proč to tak nazývá, to je vše..
@David_Cravford (19.09.2022 18:51): Podle mého porozumění tím obratem jen hejt myslel převážně negativní ohodnocení herních prvků. Proč by nemohl použít jednoduchý slangový výraz, který je krátký a výstižný a hlavně v kontextu nenaznačuje, že by kritiku nerespektoval, ať už s ní souhlasí nebo ne. Na to má právo, jako ty můžeš nesouhlasit s kladným hodnocením daných prvků, ale nevadí ti, že si za ní někdo stojí. Zvlášť u této hry, která je hodnocena žurnalistickou i hráčskou obcí velmi kladně a jsi se svým názorem ve výrazné menšině.
@Fatality (19.09.2022 00:33): Jo, protože jsem se pak ke hře už nevrátil a když na to koukám zpětně, tak plno věcí co mě iritovalo, mě iritujou do dnes a nemám vlastně moc dobré vzpomínky na ty odehrané hodiny. Nicméně pořád nerozumím tomu "jen hejt".
To fakt kritika her, filmů, hudby apod se bere jako hejt? Podle mě už lidi ani neví, co to slovo znamená a automaticky tak komentují cokoliv s čim oni nesouhlasí.

Podle mě jsem tam rozebral prvky hry a momenty ve hře, které mě přišli mimo, které jsem zkritizoval. Pokud tahle hra někoho baví, tak samozřejmě vše v pohodě. Vůbec to není tak že bych to "hejtil". Vůbec jsem ten komentář neudělal nijak osobní, či vůči komukoliv jinýmu, takže fakt nerozumím tomu proč by to měl bejt hejt.
Kdyz se na tu diskuzi divam zpetne, tak se musim smat :D

- Ja, 2021: komentar jen hejt a 70 %? Podle komentu bych tipoval tak 30 %
- David, 2021: podle me je to hodnoceni akorat.

- David, 2022: 40 %

:D:D
@jones1240 (27.03.2021 21:28): Mám pocit, že v komentáři nepíšu ani to, že mě příběh nebaví. Komentář jsem zakončil tím, že jsem napsal "Peněz ale nelituju. Chci vědět kam až jsou schopni scénáristi zajít v tom finále, aspoň se u toho solidně bavím...." ... což teda alespoň mě osobně, přijde jako naprostej opak. :D

Takže to dohraju pač se u toho bavím, ale trošku jinak než většina. A hodlám hrát i další díly, docela logicky mi to zní.
@David_Cravford (27.03.2021 18:41): Tak jinak, když napíšeš jak tě příběh nebaví a je předvídatelný a opravdu z komentáře, jde cítit že to to nesedlo. Tak mi jen přijde komické že hře která je hlavně o příběhu ještě budeš věnovat čas.
@John Mirra (27.03.2021 20:19): Mno já v tom mám téměř 60 hodin a pokračuju směle dál, takže nedokážu říct, že bych se u toho nudil, nebo že by mě to nebavilo. Takže nějak nechápu, proč mi tu někdo tvrdí že to mám zalomit jen protože se mi na té hře něco nelíbí. :D
@AlieN (27.03.2021 03:19): To, že mě se to nelíbí co v této hře je a co zmiňuji v komentáři neznamená, že to je nějakej globální fakt natož zákon, kterej by měl platit pro každého hráče. Třeba tě to chytne. :)
@jones1240 (27.03.2021 09:40): Nikde jsem nenapsal, že příběh je totální sračka, další týpek co píše něco co jsem vůbec, ale vůbec v komentáři nezmínil. Napsal jsem, že je absurdní, což napsala i kolegyně, která tomu dala sto procent a vychvaluje si tu hru. Fascinuje mě, jak tu někteří totálně překrucují každej argument, aniž by se pořádně zamysleli co jsem se komentářem snažil říct. Pokud mě příběh nebaví, přijde mi předvídatelný a tak podobně, neznamená to že to je sračka, či že to je špatný. Prostě mě to nesedlo a co jako?
@Fatality (26.03.2021 23:14): Podle mě to hodnocení je akorát. Já se nenudím u tý hry. To, že naplno tu hru prožívám, že ve mě vyvolává tolik emocí, ať už je to nějaká frustrace, či vášeň... a jak jsem řekl i v komentáři, bavím se u tý hry. Nejít zítra do práce, zajdu si do baru házet šipky. A žádnej hejt tam není.

Pokud se mi nelíbí produkce u mé oblíbené kapely a jak to zní, tak to neznamená že to hejtím, znamená to že se mi nelíbí a jsem vůči tomu skeptickej/kritickej.

A ještě jedna věc, co jsem si uvědomil. Dlužím ti vlastně omluvu, protože pokud je tato diskuze pro tebe ztráta času, tak sorry že tě obtěžuju. Ale možná bys příště měl být upřímný a říct "hej, já se nechci bavit, nereaguj na mě".

By the way. Všechny klady co bych měl zmínit, si zmínil už ty. Hlavně ty easter eggy v sub stories a to s tou dominou. Mám nahráno téměř 60 hodin a hodlám pokračovat. Kdybych tu hru fakt NENÁVIDĚL, tak s tím seknu jako s Ghost Recon: Wildlands.
@Starletka (26.03.2021 22:53): Opět překrucuješ co píšu.
Nikoho jsem tu neurazil, dokonce jsem někomu poděkoval. Ani jednou jsem na nikoho vulgárně nevyjel. Tohle je fakt už absurdní.

Nikde jsem nezmínil, že někdo z vás je dement. Kolegovi Fatalitimu jsem i napsal "nemyslím si, že jsi blázen."

Teď fakt nemám chuť ani pokračovat v diskuzi, protože vytahuješ věci které jsem ani nezmínil. Nechápu to. Vlastně to začínáš dělat dost osobní, a už mi ani nepřijde, že se bavíme o té hře.

A piš si do komentáře jakou kritiku chceš. Já si klidně komentář přečtu, ale nedovolím si říct "ty jo, to je špatnej komentář protože s ním nesouhlasím."
@David_Cravford (26.03.2021 22:32): To je ale můj SUBJEKTIVNÍ NÁZOR na TVŮJ SUBJEKTIVNÍ NÁZOR!!!11!!

Sorry no. Příště až dám zase za 100 let něčemu 100%, tak pak do komentáře napíšu jak to vlastně všechno stálo za hovno, aby tam byla i nějaká ta konstruktivní kritika (TM). :D

A velice nějak nevím, co jsem ti měla předtím odpovědět, respektive na co. Žádná otázka tam na mě nepadla. Leda tak "Hm", případně "Ok".

"Píšu komentáře, abych vyvolal diskuzi" = diskuze vyvolána = "všichni jste dementi, že na mě reagujete"
@Fatality (26.03.2021 22:40): Já jsem v klidu celou dobu, spíš se snažím pochopit proč čtete můj názor jako konstruktivní kritiku a pak mě kritizujete, že nevím co je konstruktivní kritika :D jedinej, kdo se mi zdá napružený jsi ty, když povíš "no mě je buřt, co si myslíš, mysli si co chceš" jako kdyby na tom ani nezáleželo v této diskuzi. Působí to dost arogantně a trošku komicky, když ti to je natolik buřt, že furt na mě reaguješ.

Já v mém komentáři mám spoustu otazníků. Očekával jsem, že to vyvolá diskuzi a chci se o tom bavit. Ten komentář prostě nepůsobí tak definitivně a jednostraně jak se na něj ty, nebo ona díváte. Vám to přijde jako "hejt", mě to přijde spíš jako trošku zmatenost z toho scénáře, charakterů a tak podobně.

Já si o tobě nemyslím, že jsi blázen. A podle mě je to irelevantní v týhle diskuzi, nijak to s tou hrou nesouvisí.
Ano, konečně ti to došlo. Můj komentář nemá s konstruktivní kritikou co dělat. Snažil jsem se říct, že vidím rozdíl mezi kritikou a nenávistí a že i sebemenší kritika, nebo sebelepší, je dnes globálně brána jako to, že člověk něco nenávidí, což je prostě kravina.
@Starletka (26.03.2021 22:28): Ježiši :D to prostě není možný. JÁ NIKDE NEPÍŠU, ŽE MŮJ NÁZOR JE KONSTRUKTIVNÍ. Proč si vymýšlíte??? JÁ TO ANI JEDNOU NEZMÍNIL. Vy v tom hledáte něco, co tam prostě není, to je už absurdní.
Napsal jsem v komentáři, že to je MŮJ SUBJEKTIVNÍ pohled. To znamená, že píšu z vlastního, subjektivního pohledu.

A jako, pokud já mám komentář plný kritiky, hejtu nebo jak tomu tady někdo chce říkat, jeho komentář je plný pozitiv a skoro nic nekritizuje. Nebo tvůj komentář. Ani si mi neodpověděla, když jsem ti napsal podle mě konstruktivně proč mě to za Majimu už moc nebavilo. Pokud to čtu po sobě, je to upřímná kritika, není to nějakej hejt co mě sere nebo něco takového. Na to si prostě neodpověděla.

A ted mě tu každej chce poučovat o nějaké konstruktivní kritice, když jsem ani jednou nezmínil že můj SUBJEKTIVNÍ pohled na tu hru, je konstruktivní. Úžasný.

Co mám jako psát jako klady? Všechno jste vypsali vy. Příště budu tedy recyklovat názory druhých lidí, abych se vešel do vašeho ideálního pluska. Pokud tu píše někdo komentáře kvůli tomu že nahání pluska, tak to je smutný. Já komentáře píšu, abych mohl vyvolat diskuzi, mě jsou nějaké pluska ukradený.
@David_Cravford (26.03.2021 22:05): Mě to teda taky nepřijde moc konstruktivní, když je to jen výpis věcí, které tě serou a jak to všechno vlastně stojí za hovno, příběh, hratelnost, postavy, lokace, minihry... všechno na hovno. :D Ani jeden klad tam nemáš, takže mě těch 70% taky překvapuje. A jinak takové hatlapatla chrliče pocitů (které by navíc šly v klidu shrnout v jednom odstavci) se strašně blbě čtou, takže to na + moc nevidím, i když názor jako takový beru. Ta hra prostě každému nesedne. Musím souhlasit s kolegy, že bych se na tvém místě do dalších dílů taky nepouštěla, protože od 0 to jde z kopce. Sice je pěkné, že nemusíš čekat na načítání interiérů, ale příběhově pokračování moc velká sláva nejsou (nemluvě o postavách). 0 je jen jedno.
Mě to přijde ok. Vyjmenoval co ho sralo, někdo, kdo to nehrál si to přečte, zváží si jestli ho takové věci ve hrách štvou nebo ne a na základě toho se rozhodne. Co může být lepší, než napsat vlastní pocity ze hry?

Navíc takové to "vysypat ze sebe všechny pocity jak mi zrovna budou chodit na mysl" se sice hůř čte, ale obvykle to bývá nejupřímnější. :D Za mě v poho komentář. Ty problémy tam jsou, nám jen prostě nevadily.
@Fatality (26.03.2021 21:41): Takže pokud ty začneš kritizovat nějakou hru, tak já povím argument "no a máš návrh pro zlepšení?". Já nejsem ten vývojář, já jsem hráč, co si tu hru zahrál. Mým úkolem není něco lepšího přinést, není to má práce.
A píšu ti asi po třetí, že jsem nikde nezmínil že můj komentář je konstruktivní. Až mi ukážeš, kde konkrétně to píšu, tak ti to uznám. V komentáři píšu že to je MŮJ SUBJEKTIVNÍ pohled a ještě to zvýrazňuju.

A jsi pokrytec. Sám jsi nenavrhl lepší alternativu, při tom sám KRITIZUJEŠ mojí kritiku. A já si myslím co chci, však o tom je ten komentář, o mých myšlenkových procesech a dojmů z té hry.

A pokud je někdo vulgární vůči něčemu, nebo vůči někomu, tak to asi nebude z lásky, ale očividně tu věc, nebo toho člověka nenávidí. Ale můžu se plést.
@Fatality (26.03.2021 21:41): To jako navrhovat zlepšení u hry od Segy má jaký smysl ? Jako ze by to pak změnily? :)
Konstruktivni kritika u her se precenuje, koho to zajímá. Ten koment je OK, sice to je dlouhý ale řekl co si mysli. Lepší než konstruktivne kritizovat na základě trendu a dalších picovin, koho to (po druhé) zajímá.
Dal 70 tak snad v pohodě? Ne? Daleko horší jsou tady debilkove co dávají 30 hrám co ani nehráli jen proto ze je ty hry serou.
@David_Cravford (26.03.2021 21:13): je mi to buřt, zjevně nechápeš pojem konstruktivní. V komentu se všemu jen vysmíváš s ironickým podtextem a nic nenavrhujes ke zlepšení. Jak říkám, mysli si co chceš :-D

PS od kdy musí být hejt vulgární, nebo jak to s tím souvisí?
@Fatality (26.03.2021 21:08): Já jsem ale nikde neřekl, že to co se týče mých spoilerů je zrovna konstruktivní kritika. A když to čtu po sobě, nepoužiju tam ani jedno vulgární slovo, neřeknu že to je "stupidní, debilní" či trapný.

Já jsem řekl, že dneska je i konstruktivní kritika brána jakožto nějakej hate, při tom lidi můžou kritizovat něco aniž by to přímo nenáviděli.

No přečetl jsem si to znova a není tam ani náznak "hejtu". Spíš se ptám, tázavě co má tohle co a jak znamenat. Takže kecáš.
@Fatality (26.03.2021 21:01): no jak jsem řekl, královsky se u toho bavím.
a nevim no, podle mě je hate něco jiného než kritika. i to svoje nejoblíbenější co mám, jsem schopný kritizovat, což je normální u mě, ale nedá se říct že bych to nenáviděl... ale dnes se hate spojuje i s tou nejvíc konstruktivní kritikou no :D
@Ronik (26.03.2021 20:23): +1

Yakuza 0 bol diel, ktorý ma zoznámil so sériou a hoci som mal isté výhrady (a niektoré mám aj doteraz), jej špecifický štýl mi sadol od začiatku. Pokiaľ by som niečo takto kritizoval od úvodu, navyše s vedomím, že ostatné diely, ktoré sa zubami nechtami držia tej istej šablóny, nie sú podľa všeobecného konsenzu lepšie, úprimne by som na to porazenecky rezignoval.

Jediný ďalší diel, ktorý by malo cenu skúšať, je vlastne Like a Dragon, pretože tam už došlo aj k zmene primárneho žánru a je to takmer plnohodnotné RPG.
@Ronik (26.03.2021 20:23): Jak si sám řekl, pravděpodobně budu nadšenější z těch dílů co těží z dragon enginu. Na můj vkus je 0 prostě dost generická a hodně zastaralá, pokud dojde na spoustu herních mechanik.
@David_Cravford (26.03.2021 20:10): Jestli tě to svým způsobem baví a chceš si udělat vlastní názor na další díly, tak to je samozřejmě jedině dobře. Za sebe akorát říkám, že kdybych měl z nuly podobné pocity, tak se do dalších dílů rozhodně nehrnu a radši bych věnoval čas něčemu jinému. Hlavně když se nejedná o úplně krátké hry. Ale závěry za tebe určitě dělat nechci.
@Ronik (26.03.2021 20:08): Jo, slyšel jsem že v Kiwami 1 si bossové doplňují životy, což mi přijde už vyloženě wtf, ale co, prostě to zkusím. Já nelituju toho, že to hraju :D trošku mě zaráží, že děláš automatické závěry za mě, nelituju těch peněz. I když na druhou stranu, pochybuju že se k 0 vrátím znovu, ale s tím jsem dopředu počítal :)
@David_Cravford (26.03.2021 20:00): Další díly určitě neřeší tvoje hlavní problémy a z toho, co jsi napsal, myslím, že narazíš ještě na takové, které ti budou vadit ještě daleko víc (hlavně 4 a 5). Maximálně by pro tebe dávalo smysl zkusit Kiwami 2 a pak možná 6, kde se můžeš kochat interiéry. Dál bych s tím neztrácel čas.

Prachů nejspíš budeš litovat. ;-)
@Starletka (16.03.2021 22:05): MOŽNÁ SPOILERY PRO NĚKOHO!!!!!!!!!!!!!



No, ono to není tak, že by mě Majima nebavil, podle mě si tak trošku nepochopila co tím myslím. Ale ani já se nevyjádřil tak moc detailně, tak sleduj..

Začínal jsem za Kyriua, za kterého prostě začne každej že.
Než jsem naskočil do sedmé kapitoly, tak jsem většinu subliminálních příběhů a hlavně, především mini-her dělal za Kyriua. To si dovolím i říct o Real Estate, kterou mám téměř kompletní (jen pár obchodů nabouchat do značky S). Upřímně, trošku na mě začal upadat stereotyp z mnoha důvodů.
- Jak jsem řekl, BRUTÁLNÍ množství soubojů, fakt brutální. Za někde 50 hodin co to hraju, určitě stovky bitek jsem prodělal, protože na každým rohu se chce každej vůl prát.
- Real Estate je docela solidní grind, hlavně když to člověk chce vymaxovat. Navíc, každej z těch pěti miliardářů, jede podle šablony. Sice se liší v čem vynikají, ale ve finále děláš to samé, furt dokola. BITKY, BITKY, BITKY. Pač jinak neumí řešit konflikty.
- Většina miniher se mi zdá spíš náhodně balancovaná. Šipky, bowling a kulečník jsou spíš o tom, jak k tomu přistoupí člověk, ale ty malé autíčka a hlavně "cat fights" se mi zdají dost náhodně postavený, že musíš mít velkou kliku abys vyhrála.
- K tomu si připočtu skutečnost, že se vůbec nemění čas. Nezaprší, žádná změna počasí, NPC dělají stejné animace a mají podobné dialogy.

......

.... mno a nyní bych to mohl překopírovat. Nyní hraju sedmou kapitolu za Majimu, čeká mě kabaret. PĚT velkých cápků musím zase porazit. Něco mi říká, že to ZASE bude pomocí bitky, kterému bude předcházet šablovité vyhrožování. K tomu zas ty bitky na ulici. ZASE, furt dokola. Jelikož nehraju za Kyriua, nemůžu hodit penězi. Takže otráveně chodím po mapě a plním hodně lineární sub stories, kde není ani moc na výběr co se týče dialogů. Opět, nezaprší, žádná dynamika v tom městě, stejné NPC, stejné animace, stejné šablony. Hraju to stejný, furt dokola za dvě odlišné postavy. Tréning taky. Kyriu pracuje se dvouma trenérama. Majima najednou taky.

Kdybych hrál za Majimu ze začátku, a né za Kyriua, napíšu že mě nebaví Kiryu. Majima je líp napsanej charakter, projevuje víc emocí, mimiky a všeho možného.... ale mě to tak nějak nebaví, pač nemám pocit že se ta hra nějak.. vyvijí? Příběh má spoustu zajímavých momentů, ale jelikož jsem chtěl spíš sandboxovej zážitek s nařachaným obsahem, jsem zklamanej z toho jak šablovitě celá hra působí. Chybí mi prostě nějakej daleko větší kontrast, kterej by se prořízl napříč těmi lokacemi a mini-hrama. Já si užívám ty sub-stories i přes tu linearitu - nicméně mě pije krev si zaběhnout pár metrů po mapě aby po mě řvala banda idiotů, který zmlátím do dvou vteřin  .... nějak mi chybí pointa, proč to dělat.

Takže jo. Nebaví mě to za Majimu, pač mám pocit že dělám to stejný a totálně mi to narušilo nejen tempo hry, ale dějovou linku. Hrát jen za jednu postavu - ať už by to byl Majima, nebo Kyriu - neměl bych pocit takové zacyklenosti. :)
@David_Cravford (15.03.2021 10:45): jo rozumím, já si jen pořád nejsem jistý, že K2 je tak velký skok, že tě to uspokojí, ale zřejmě máme úplně jiné vnímání u her, tak to jen nevidím, prostě zkus a uvidíš :D
@David_Cravford (15.03.2021 10:37): jo, tak First Person je i v Kiwami 2, pokud se nemýlím, ale ani jednou jsem to nezkusil, možná jsem si to jednou omylem přehodil :), já tě asi chápu, ale zároveň nechápu, protože zrovna co se ty u této série snažíš vyhledat, to já považuji za absolutně minoritní...
@S4TW (15.03.2021 10:31): i u SA jsou copypaste kolikrát.. hlavně aby to prostě vše nebylo zavřený a v nějaké restrikci. přijde mi to dementní.
Y6 mě třeba dostala jak můžeš chodit ve first person, očumovat ty produkty v obchodech apod... tomu říkám immersion :)
@S4TW (15.03.2021 09:58): no já chci aspon zkusit ty s dragon enginem kvůli sandboxu a interiérům, pije mi krev jak všechny městské akce mají interiéry zavřený. nechápu že u SA to nebyl problém a to je to stará hra (bral bych i loadingy) a Legion mě tímhle taky zklamal. slyšel jsem že Y6 a KW2 mají hafo interiérů otevřených tak se těším
@David_Cravford (14.03.2021 19:29): Mě bavil asi víc Majima... ale Yakuza se vykrádá tak nějak neustále, o tom ta série vlastně je... když budeš hrát Kiwami, Kiwami 2, tak budeš pořád dělat v podstatě pořád to stejné jen s nepatrnými změnami... ale jestli ti už moc nevoní Zero, tak bych do dalších dílů asi ani nešel...
@John Mirra (14.03.2021 18:32): Ted hraju za Majimu a řeším věci kolem kabaretu. Připadá mi to jako recyklace těch podniků za Kyriua. Stejný bitky v ulicích. Podobný tréningy. Přijde mi jako kdybych hrál za dva charaktery, totožné věci co se liší jen nepatrně. Upřímně, přál bych si abych mohl hrát jen za Kyriua.

Přijde mi ale i absurdní, jak je Kyriu chladnej. Během mini her tam dělá kraviny a prožívá to a když se vyhrotí nějaká situace mezi nim a jeho bráchou, skoro nic neříká a když už, tak jen pár slov a tváří se stejně. :D
Ty joo, jsem teprve v sedmé kapitole a mám už pocit, že ta hra trpí brutálním sebevykrádáním. Začíná to bejt solidní nuda..
@David_Cravford (03.03.2021 03:18): je to možný, já ten rozdíl nepociťoval, třeba je to tím, že jsem oba díly hra s odstupem roku a půl a splynulo mi to v jednu. Ale já neměl blbý pocit z kamery v Zero, takže možná proto jsem si toho ani nevšiml.
@David_Cravford (02.03.2021 20:21): loadingy nejsou, některé interiéry jsou otevřené, ale nic, z čeho si sedneš na zadek, ale obecně grafika rozhodně nevypadá nějak zvlášť lépe, ale třeba to ty doceníš, mě to přišlo v podstatě to samé jaké předchozí díly...
@S4TW (02.03.2021 17:11): Pokud vím, K2 je první Yakuza v novém enginu - žádné loadingy mezi interiérem a exteriérem, plno interiérů je i prý otevřených (nějaké random pokoje apod) a i kombat je lepší (házet enemáky skrz výlohy apod). A hlavně je to krásnější. Y0 působí hodně zastarale, má to hodně PS2 feeling pro mě.
@David_Cravford (02.03.2021 15:37): hele, mě to už asi dost splývá dohromady, ale Kiwami 2 mi teda nepřijde nějak extra jiná od Zero, pořád tam máš RPG prvky, spoustu důrazu na příběh, mraky side questů, kdy spousta z nich je minimálně wtf... Jakože, bavila mě víc jak Kiwami 1, ale méně než Zero.
@S4TW (02.03.2021 15:02): já upřímně Yakuzu chtěl spíš kvůli sandboxu a městu, než kvůli RPG, příběhu apod. proto se těším spíš na Kiwami 2 a Y6 který mají nový engine, bez loadingů a město vypadá hlavně co se týče interiérů a kamery, na špičkové úrovni.
@David_Cravford (01.03.2021 22:42): O tom vypínání soubojů nevím, ale je tam schopnost, že vidíš ty tlupy a můžeš se jim vyhnout, ty souboje začnou být tak po 10 hodinách otravné, to souhlasím, navíc ty klasické souboje na ulici nejsou nikdy žádná výzva, takže po čase se z nich stává jen grind a opruz :).

U těch sidů se připrav, že další dva díly to mají ještě horší a tam snad všechno končí soubojem bez nějaké větší pointy, prostě někoho zmydlíš :D, to mi ještě Zero v tomhle přišla lepší.

S kamerou jsem problém teda neměl, ale hrál jsem na konzoli a gamepadu, tak nevím, jestli to nemá vliv.

Máš pravdu, že město je někdy spíš Potěmkinova vesnice, ale na mě právě dost fungovala tím, že na každém kroku se dá něco dělat, ať už třeba se jen najíst v restauraci.

Minihra jde ukončit, na gamepadu je to tlačítko "options", aspoň myslím, ale určitě šlo vyskočit.

Minihry jsou často velký challenge se je naučit, doporučil bych se podívat třeba na nějaké video na youtube, ale všechny mají nějaký princip, který se dá rychle zdokonalovat. Jediné, co nedávám, jsou ty japonské karty a šachy a tyhle hry.

Mě teda side questy v Zero přišly asi nejlepší, řekl bych, že je to skvělý průřez japonskou kulturou té doby, často s přesahem i do dneška, jak říkám, v dalších dílech jsou side questy o dost slabší.
Tak v plném proudu tuhle hru hraju, mám tam několik desítek hodin. Zatím zmíním co se mi líbí a co ne:

Líbí se mi...
- Kiryu. Má zajímavej charakter a jelikož on bude hlavním tahounem celé série, tak jsem díky němu natěšený co bude dál.
- Příběh se zatím vyvijí zajímavě (jsem v šesté kapitole.)
- Hafo mini her, živé prostředí a plno "vedlejších" misí se zajímavými motivy.
- Klasická anime atmosféra, at už je to vyhrocenost dialogů, absurdní momenty pro nic za nic (hlavně jak Kiryu odkoupí nemovitost) a taky důraznost, kde nestačí říct jednu větu jednou, ale fakt to rozebrat, takže dlouhé cut scény apod.
- Miluju asijskou kulturu. Město nádherný.
- Spousta perků, jak "vytunit" hratelnost a bojové styly.
- Výborná optimalizace, žádné škubnutí nezaznamenávám.
- A taky, klasicky hafo easter eggů.

Co se mi nelíbí...
- Rozbité audio. Něco jakože člověk musí snížit hlasitost na liště, protože pokud to udělá v herním nastavení, tak hra působí úplně zamlženě co se týče zvuku. Stačí aby to člověk snížil jen malinko a je to znát. Hlavně ruch města je utlumen.
- Když si chci během hraní něco najít na netu, tak se mi hra neustále přepíná do okna a musím neustále potvrzovat plné rozlišení pač se mě i ptá na to, zda to tak chci už ponechat. Nechápu to.
- Soubojovej systém. Ze začátku zábava. Po mých odehraných třiceti hodinách, to však je vopruz, frustrace a otrávenost. Neustále. Furt dokola. Ty stejné souboje. Je naprostá rutinna že během minuty stihnu mít tři souboje. Jelikož je i město dost koridorové, tak kolikrát člověku banda idiotů stojí v cestě. Mám sice perk na to, rozhazovat peníze, ale ani to není ono. Slyšel jsem, že je tam perk co kompletně vypne tyhle random bitky. Už se těším.
- AI. Na vyšší obtížnost se nestane, že by soupeř byl větším challengem, nýbrž toho víc vydrží a udělí hráčům větší damage. Asi nemá cenu i zminovat, jak někteří z nich ani neregistrují jakékoliv náznaky, že by je něco bolelo. Je sice fajn vidět, že se jim ubírají životy a však, co nechápu...
- Navazuje to. Nebaví mě combat systém, ve kterém jsem uprostřed řetězce nějakého komba a AI prostě to kombo absolutně přeruší a zahájí jen tak proti útok. Je to i frustrující v té skutečnosti, že na tu vteřinu která je zejména kritická proti Mr. Shakedown, nemá hráč kontrolu nad postavou která je uprostřed animace co nejde vypnout. Co mě i pije krev - a to zejména též platí u Shakedown týpků - jsem uprostřed komba a oni jsou přilepený například ke stěně a udělají takovej manévr, že se najednou ocitnou za hlavní postavou. WTF? Nechápu to a je to dost matoucí.
- K čemuž ani nepomáhá jedna z nejhorších kamer, co jsem kdy ve hře zažil. Lítá hlavně během soubojů po okolí jak blázen, je nepřehledná a hlavně když člověk vkročí do interiéru.... co to je? Cítím až neuvěřitelnou tísnivost uvnitř interiérů.
- Přesto že město je živé a plné NPC tak; je tu nulová interakce s okolím, nepočítáme-li vedlejší příběhy. Navíc, NPCčka mluví Japonsky, takže ani nerozumím o čem si povídají. Tím pádem to na mě spíš působí jako karikatura. Asi ani nemá cenu mluvit o tom, že vídám hafo stejných NPC co dělají i ty stejné animace (týpek co uprostřed ulice nacvičuje golf, je absurdní a už to bije do očí.)
- Vadí mi i jak většina těch vedlejších příběhů, má vyloženě nucené souboje. Nepamatuju si snad, že bych dělal side quest, kde by nebyl aspon jeden bezvýznamnej souboj jen pro to, aby to naplnilo žánr "akční." Když už tam těch bitek je tolik, někdy by to chtělo fakt pauzu.
- Vadí mi i jak u mini-her, je člověk prostě nemůže; bud vypnout, nebo nijak restartovat. Něco jakože když prohrajete v kulečníku a víte to od poloviny hry, tak musí člověk počkat než je konec. Nebo jak tam jsou ty klece, kde můžete hrát to odpalování míčků - dáte tři outy a nemůžete dát restart. Je potřeba projít tou samou otravnou animací a textama. Proč? To stejné se dá říct o bowlingu. Rád bych přerušil animaci a dialogy a prostě hrál. :D
- Někdy i fakt nerozumím těm mini-hrám. Hlavně kulečníku. Na gamepadu s analogem, je to strašný pač jako kdyby hra nepřijmula když se snažím o méně intenzivnější odpal - pač když střílím v plné síle, tak akorát bílá koule skončí v síti, což je "faul." U odpalování míčků taky nevím o co tam konkrétně jde. Kolikrát nechápu jak je možný, že to Kyriu odpálil do autu. Tancování je dost matoucí s tím jaký tlačítka máte mačkat, zejména pokud jich je několik za sebou a v tom tempu je složitý rozeznat jaké políčka se zrovna naplnují - to stejné asi povím u karaoke, nějak nejsem fanda těhlech rapidních mačkání tlačítek.
- U několika side questů mi přišlo, že jsou předvídatelný a pokud ne, tak mě spíš zklamalo jejich vyustění, ale to je spíš můj problém.
- Nemůžu změnit outfit během kampaně. WTF. Žádné změny počasí, žádnej dynamickej čas, takže to město pak působí zatraceně jednotvárně a bezzubě.

Každopádně se zatím docela bavím a mám v plánu to dohrát, i když asi né na sto procent. A samozřejmě pak zbytek série.
sakra, pořád se mi připomíná, že musím konečně zahrát to Kiwami 2, první dva díly jsou už hezky odleželé, takže nálada by byla, ale on do toho zrovna spadne Cyberpunk :/
Něco pro zdejší yakuza ultras

We’re excited to announce that the entire mainline Kiryu Yakuza saga will soon be available on Xbox Game Pass, Windows 10, and Steam!

The Yakuza Remastered Collection (Yakuza 3, 4, and 5 also available separately) – Jan 28, 2021

Yakuza 6: The Song of Life – Mar 25, 2021
Takto, na Yakuza 0 som nezanevrel a určite budem v hraní pokračovať. V podstate som zazdielal len prvé dojmy, tak ako boli, bez príkras. Plný dabing nevyžadujem, hoci mám pocit, že na ňom japonské hry dosť šetria. Predsalen sú to práve západné hry nielen od Bioware, ktoré sú v Guinnessovej knihe a v top rebríčkoch, kde sú spočítané riadky dialógov. Skôr ma rušilo tak, že tá hra sa prezentuje 3-4 rôznymi technickými úrovňami, to mi zatiaľ na tom prišlo rušivé. Uvidím ako to pôjde ďalej, ale mám rád, keď hra pôsobí ucelene. KCD som ešte nehral, takže nehodnotím nič, lebo nemám žiadne dojmy a určite by mi ani tak, ani vo sne neprišlo tieto dve hry navzájom porovnávať.
@Fritol (14.10.2020 21:58): Tak já nehodnotil Yakuzu jako celek, jen ten začátek, kdy ty bijící se styly a to žvatlání nepůsobí (min. na mě a Tula) moc dobře. Jinak furt doufám že se tím prokoušu a chytne mě to jako např. Starletku. Dobře napsaný krimi příběhy mám koneckonců rád.

Jinak jo, zrovna tuhle sérii Sega seká jak baťa cvičky, kiwami sem kiwami tam, pak nějakej Judgement, Yakuza 6, teď už je zas venku i 7...takže to taky do určitý míry chápu, ale stejně bych tam ten dabing uvítal, ani nepotřebuju anglickej, stačil by ten japonskej a trochu víc konzistence..možná že je to pro ně takhle výdělečnější, ale taky je možný že kdyby se jim z toho podařilo udělat plnohodnotnej AAA titul tak by prodali ještě víc, to už je otázka..jak psal Pajmič, možná je to jak sushi a bez ohledu na zvýšení budgetu by to stejně miliony neprodalo, kdo ví.
@Paul (14.10.2020 21:43): V pořádku, nemluvím o tom, co je lepší a horší hra a ani neznám Tuluv názor na KCD. Jen mi od tebe přišlo nefér to oznáčení "lowbudgetové" když se tu pak načalo KCD.

Co se dabingu týče, tak také mám raději plně dabované hry a u indie her mě například hodně vytáčí, když nemají dabovanou ani tu hlavní linku. Že k tomu tak máš výtky částečně chápu, kor pokud japonské hry nehraješ běžně. Jak ale píšu v druhém odstavci, ono to taky bude mít co dělat s udržitelností toho vývoje. Už jsme to tu kdysi řešili a klidně bych se vsadil, že na světě neexistuje země, která produkuje víc "áčkových" her než Japonsko a taky japonské série často pokračují dál i když neprodají ani milion kopii, což je na západě naprosto nepředstavitelné. Dalo by se to tak brát jako součást jejich schopnosti inteligentně hospodařit a dlouhodobě udržovat vývoj, což je na západě poslední dobou hodně diskutované a je velmi pravděpodobně, že se brzy narazí na nějaký strop.
@Fritol (14.10.2020 21:24): KCD mám rád, protože jsem v tom strávil 200 hodin a byl to jeden z nejlepších zážitků co mi tohle médium poskytlo. Ale jasně v komentáři píšu, že ta hra vyšla zabugovaná a proto jsem si počkal. Jinak mě tedy Yakuza z těch cca 5 hodin co jsem odehrál áčkověji než KCD nepřijde, ale to je do určitý míry subjektivní. Dabing v tomhle pro mě dělá hodně, to dementní žvatlání v Yakuze na mě působilo prostě směšně. Celou diskuzi rozjel Tul, jakožto novej hráč, na kterýho to taky působilo rušivě:

"čo ma zatiaľ celkom ruší - miestami normálne moderná dabovaná hra s cutscénami, potom niečo, čo pôsobí ako vizuálna novela, potom ok relatívne moderná, ale nie top-tier akčná bojovka a potom niečo, čo vyzerá vo vedľajších veciach ako 10 rokov stará budgetovka. No a popritom je hneď viditeľné, ktoré sú hlavné postavy, ktoré sú vedľajšie a ktoré tam sú na dva zábery, lebo tí vyzerajú graficky ako z prvej mafie."

Já si dovolil vyjádřit souhlas, a hned shitstorm od (některých) fanoušků, když je to přitom validní kritika.

@Charllize (14.10.2020 21:03): jak jsi přišel na to, že mě zabugovanost her nesere? Jasně že mě sere. Ale ano, her je tolik, že vydržím počkat, kvůli updatům i DLC. A hry pak hodnotím podle toho co hraju, ne podle toho co hrál někdo jiný. Že jsou japonský hry většinou solidně odladěný uznávám a maj to k dobru, i když občas jsou na facku ty PC porty, ale to už se taky hodně zlepšilo.
@Charllize (14.10.2020 21:03): Chtěl jsem něco takového napsat. Když pominem neúplný dabing, tak Yakuza 0 vypadá už od pohledu podstatně áčkověji než zmiňované KCD. Mi přijde od Paula trochu pokrytecké, že Yakuze vytýká, že vypadá "lowbudgetově" zatím co tady dlouhodobě adoruje KCD, které nejenže po vydání skoro nefungovalo, ale taky od pohledu smrdí východní Evropou. Vůči Yakuze hodně nefér.

Taky je imo dobré podotknout, že tu máme novou Yakuzu v podstatě každý rok a když nějaká japonská hra prodá milion, tak oslavují. Zatím co u západních her se brečí když neprodají víc jak 5 mega. I to je dnes už málo nejspíš. Něco to svědčí o udržitelnosti vývoje áčkových her na západě a v Japonsku.
@Paul (13.10.2020 22:30): Jestli na tom Sega setri nevis, jen si to muzes myslet. Muze to byt uplne jinak. Vzhledem k tomu ze ta firma mela nekolikrat v historii kousek ke krachu. Ze te nesere ty zabugovanost vseho co se na PC objevi, to jsi si zvykl zejo. Japonci si na tohle davaji pozor a klidne to muze byt na ukor dalsich pridanych hodnot a klidne do testingu muzou vrazit jeste mnohem vic nez do komplet dabingu.
@jones1240 (14.10.2020 18:40): jak se to vezme. Graficky je ten trailer reprezentativní, některý cutscény v něm ve hře nejsou, jsou tam jiný. Ale tak vyšel tři roky před vydáním, tak se dá čekat že tam budou rozdíly. Jinak to video ukazuje jen bugy, ale ty byly opraveny.