Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (27.12.2023 12:15): Ve své době to na mě udělalo dojem. Jedna z těch her, co mě dokázala vtáhnout do děje i svým ovládáním a celkově novým zpracováním QTE. Nevím, jak je to na PC konverzi, ale PS3 verze využívala pohybového senzoru v ovladači. Například část s řizením auta na dálnici musel člověk držet ovladač jako volant. :) Nebo při soubojích sebou musel trhat do strany. :D A ne všechny QTE bylo nutné úplně splnit na 100 procent, aby se děj pohnul dál, ale zároveň nikdy nebylo jasné, jestli daná událost nemůže skončit smrtí postavy. Bavilo mě pak experimentovat jak jsou dané scénky propracované.
Díky za osvětlení. "Vystřihnutí zásádních pasáží" to bude ono. :)
@Stapu (27.12.2023 09:12): Ono celkovo tá hra je vlastne strašne hlúpy zlepenec. Samozrejme v dobe, keď to vyšlo, tak to bolo technologicky wow a kamarátovi som závidel PS3. :) Ale keď som to konečne hral, tak som sa cítil veľakrát trápne aj za postavy a bolo tam veľa gýču a pár svetlých momentov. A samozrejme, použitie "unreliable narrator" spôsobu rozprávania býva ok, ale tu s tým robili už strašné kotrmelce. Napr. aj vraždu hodinára.
@Kosi.. (komentář)Děj částečně nedává smysl, protože během vývoje Cage nechal vystřihnout docela zásadní pasáže, které třeba "vysvěluji" Ethanovu náměsíčnost. Hra měla obsahovat nadpřirozenou rovinu, kdy Ethan a vrah mezi sebou utvoří psychické pouto a kdykoliv dojde ke vraždě, tak Eathen má vize, kde se začne topit.
@Jumas (02.03.2023 22:31): A já si říkal, že pátá stovka už je trochu moc a že bych s nimi měl naopak trochu přibrzdit. :-) Ale tady to prostě fakt nešlo! :-) A máš pravdu, musím se na tyhle tituly podívat a zaměřit.
@Charllize (04.09.2022 13:12): Oni ji vystrihli? Achjo :D Mě to právě na nich bavilo :D Mají, ale zase jsou udajne charakterove dost rasisti ci xenofobive, ale to je mi jedno, ted me spis stve ze ty své gay vtipky a tak zacnou vystrihavat :(

No ale “obrazem jejich kultury” by se dalo obhajovat u každé země docela :D
@jones1240 (04.09.2022 12:57): Po prvé, opakujem, ta hra dostala 30% za to, že je to nudný, stereotypný walking simulator so zlým ovládaním. Sociálny komentár okolo je len bonus. Po druhé, posmešné zobrazovanie lgbtq+ nemá v hrách čo hľadať, netuším, aký je tam súvis s mojou kritikou nedostatočnej reprezentácie POC v hre, ktorá sa odohráva v USA.
@jones1240 (04.09.2022 12:57): Však oni už se taky přizpůsobuji. Myslím ze zrovna v P5R podobnou scénu změnili/vysrihli, oproti původní P5.
Ale jinak mas zřejmě pravdu, ale nejsem si úplně jistý jestli to by to mělo stejnou váhu. Přeci jen Japonci mají tu kulturu dost odlišnou a celkem věřím tomu ze podobne scény nedělají s úmyslem někoho urážet ale prave jako obraz jejich kultury. Japonce taky muže urazit plno věci v západní kultuře a my je vnímáme jako normální.
@Charllize (04.09.2022 12:49): Já doufám že stejné tvrzení přijde brzy na nějakou námi oblíbenou JRPG hru s tím že dostane 30% za to že tam jsou homosexuálové vyzibrazeni jen jako komická vsuvka a jeste navic stereotypne, coz japonci radi delaji, jsem zvedavy jestli pak my dva budeme chtit taky pak takovy koment nechat dalsim generacim. “Japonci xenofobni, homofobni rasisti, kde je minimum cernochu a gayove jsou vyzobrazeni posmesne 30%!!!” :D
@jones1240 (04.09.2022 12:33): A to já myslím ze to je vypovídající docela dost. Myslím ze podobne komentáře by třeba za sto let historici ocenily když by dávali dokupy nějakou kulturní tezi o tom jak to kdysi probíhalo :)
@jones1240 (04.09.2022 10:55): Mne se Ebbovi komentáře líbí v tom ze se s tím nesere a napíše zcela otevřene jak to vidí. Nechodí kolem horké kaše. A proto ho respektuji i když třeba ne zcela souhlasim. A většinou mu dávám plus.
Jen je trosku skoda ze když by někdo napsal komentář na hru v jaksi opačném vyznění tak hned bude smazán s hrozbou banu :)
@jones1240 (04.09.2022 11:07): Nemám nič proti walking simulatorom, Dear Esther som dal 85% tuším X rokov dozadu. Ale tento je zle ovládateľný, kamera je príšerná, plus klišé dej plus stereotypy - venoval som tomu minimálne polovicu komentáru, čo mi na hre vadilo okrem toho dementného CEO.
@jones1240 (04.09.2022 10:55): V prvom súvetí hodnotím - aj napriek tomu - celý gameplay je viacmenej blbý Chimp Test,... bez ktorého je to nudný a zle ovládateľný walking simulator. To sú tie hlavné dôvody nízkeho hodnotenia.
@Ebb (komentář): Ebbe nic ve zlém, ale tohle je komentář hodný čtvrťáka na základce. Tohle co píšeš patří do diskuze ne do komentáře. Už od začátku jen nadáváš na Cage a jeho výroky a z toho to pak celé působí jako jen hasení žáhy na úkor hry. Kde je hlavni co rika studio a kolik je ve hre cernochu a na ukor toho to pak celé meteš ze stolu a ty dulezite aspekty, jako v cem ti pribeh vadil, v cem ti rozhodnuti vadily ani nerozvedeš a místo toho počítáš černochy na obrazovce. Jako fakt bída, sorry.
Heh vzdycky jsem nadaval na uvod tyhle hry kdyz jsem si rikal "jakej rodic muze ztratit dite tvl" a vcera jsme na chvili ztratili dite v zoo a hned jsem si na tohle vzpomnel :D
Já QTE mám rád. V příběhových hrách mají smysl. Ale když mě v poslední třetině hry nutí pomocí QTE připravovat vajíčka (navíc, když to nemaj technicky vychytané)...
@Jab (04.07.2021 16:12): Ten koment som nečítal, pretože som tú hru nehral a napriek zlým skúsenostiam s Heavy Rain by som to chcel niekedy skúsiť. Ale budem potrebovať veľký časový odstup.
Mne už kedysi prišlo QTE alebo "button mashing" ako veľmi zlá a lenivá mechanika zo strany tvorcov. Neviem, kde to bolo medzi prvými hrami, ale o akom skille alebo pôžitku z hrania môžem hovoriť, ak ťažké dvere otváram tak, že čo najrýchlejšie buším do jednej klávesy na klávesnici?

Niekedy mám pocit, že tvorcovia videohier zabúdajú na to, že v akejkoľvek hre, by predmetom zábavy nemalo byť len dosahovanie cieľov, ale ten samotný proces/úkon, ktorý k nejakému postupu vedie. Predsalen tým trávime v hre väčšinu času. A potom sa ešte niekto čuduje prečo sa brodíme v nudných stereotypných openworldoch plných grindu, hoci tie hry by mohli byť veľakrát zábavné, keby boli o polovicu menšie... Ale to je už iná téma.
@Jab (04.07.2021 10:07): mne to vadí na dvoch úrovniach a dosť vadilo aj na tejto hre.

1. Neviem ako ostatní, ale časť zábavy pri hraní hier mám z toho, keď v nejakom rpg alebo stratégii vymyslím dobrú taktiku, keď v akčnej hre zvládnem dobre pohyb a podarí sa mi mať dobrú mušku pri likvidácii nepriateľov alebo satisfakcia z toho, že som v adventúre prišiel sám svojou logikou na riešenie hádanky alebo puzzle. Ale nejakú satisfakciu z priebehu alebo vyriešenia QTE som teda nikdy v živote nemal. Jednoducho ma to nebaví, až otravuje ako spôsob interakcie s hrou.

2. Quantic sám seba uväznil v herných mechanizmoch, ktoré si vybrali. Fahrenheit som hral kedysi na myši a klávesnici, heavy rain nedávno na controlleri a v oboch prípadoch kombinácia statickej kamery v iných uhloch s QTE a divným pohybom kurzorom/analógou páčkou po trajektórii sa častokrát navzájom rušilo. Ale hlavne, tým, že si to zvolili za herné mechanizmy, nachádzalo sa to pri absurdných blbostiach a situácie, ktoré by mali postavy zvládnuť jednoducho, boli zrazu komplikované. Napr. v Heavy Rain oholenie, otváranie šuflíkov alebo vyťahovanie dokumentových zložiek, či húpanie decka na húpačke... Iróniou je, že niektoré takéto úkony sú stále bežné, ale "musia" byť neskôr v hre oveľa náročnejšie na "vyklikanie", kvôli stúpajúcej náročnosti.
@FildasCZ (04.07.2021 09:51): Napadá mě hned několik herních hrdinů, co ho nedokážou udržet v kalhotách. Tahle scéna ale byla prostě divná. Už to je nějaká doba co to mám za sebou, ale Šón se má utopit v dešťový vodě a celou hru prší, takže dávat si pauzu na sex mi přijde dost mimo. Jestli to bylo nějak jinak, tak mi to prosím vysvětli. Jinak jsem hrál obě dvě a obě byly dost hrozný, ale v Detroitu mě bavil Connorův příběh, což je třetina hry a to se počítá. ;)
Touto diskuzí jsem upokojen, že QTE není problém je pro mě. :) Jakkoliv mě pil krev až Detroit: Become Human. Neb předchozí hry od Quanticu jsem nehrál. I když vlastně Fahrenheit jsem kus hrál.
@Hrdlodus (03.07.2021 23:22): Jo pravda to QTE, mě drásalo také :) nechápu, proč to tam dávali při tom tak pěkná hra. Alespon z naší strany.

Možná jsme něco zapomněli, ale projeli jsme to 2x a i tak jsme se tam dostali.



@B.L.B.. (03.07.2021 23:02):  Jo to je fakt, že byl docela nesmrtelný a že neumřel :D. Na to jsem zapomněl.

Nám se ta scéna docela líbila :) v kolika hrách tohle člověk uvidí, ale chtěli jsme vidět pindoura, když jsme viděli prsa.
Faktem je i to, že ten syn už by byl dávno utopený

Tak chápu každému se to nelíbí. Mně se i líbila ta scéna s tou hudbou :). Já třeba nikoho zachranovat nechtěl partnerka zase ano.

A co Detroit hrál si ? A nebo ? A tu hru s aidenem ?
@FildasCZ (03.07.2021 21:26): Je toho spoustu. Tahle hra je tím známá. Nejzásadnější moment asi bude, že závěrečný odhalení nedává vůbec žádnej smysl. Je to přece jenom trochu detektivka ne? Taky byla sranda, jak se fyzicky i psychicky vyčerpaný Ethan rozhodl zamrdat si cizinkou, zatímco se mu topí syn (mimořádně trapná scéna i bez kontextu). Vůbec je to příšerně napsaný a to si myslím, že na tohle nemám moc vysoký nároky. Třeba příběhy Domácího Zla mě vždycky bavily. Jediný co se mi tady líbilo, byly ty thrillerový napínavý scény (protisměr, prst, vražda, souboje). To je v podstatě všechno, co umí Klec nějak solidně zrealizovat a proto na mě třeba Fahrenheit fungoval, teda kromě tý závěrečný čtvrtiny, která ale byla alespoň vtipná. Kdyby se rozhodl napsat přímočarej thriller, mohlo by to bejt super, ale místo toho se snaží psát komplikovaný příběhy s mindfuckama a fylosofyckím přesahem a vybleje patetickou splácaninu jako je tohlecto.
@Hrdlodus (03.07.2021 15:04): Kdy Scott zabil hodináře, při tom celou dobu byl s Lauren :) schválně jsem na to koukali i na videa. A prostě se jde podívat, co s ním je a už je mrtví

+ ještě

Byt jsme očistili vše na co jsme sáhli, tak i tak jsme skončili na stanici

Líbilo se nám to mnohem více, jak to stupidní pubertální dívčí girsl game s aidenem :) byt tady bylo zase tragické ovládání zvládli jsme to.
Právě jsme to dohráli s partnerkou.

Každopádně až na dementní ovládání, které nám pilo krev a jeden nesmyslný moment, který prostě byl nesmyslný a to za každých okolností to bylo fajn, oprotí novějšímu dílu s dementní holkou a aidenem. :).

Hru jsme dohráli na dva zátahy. Já prostě nechápu, proč se autoři nepoučili v nových dílech, proč prostě tam nemohou dát běhání ? A proč to ovládání muselo být, tak tragické ?.

Škoda, že některé vysvětlení.
@Garret (12.04.2021 23:56): OK, tedy technické zpracování ovládacích prvků.

@Fritol (13.04.2021 07:02): Jo, dohrál jsem to do konce (Shaun zachráněn otcem, Madison žije s nimi a Norman je slavný a skončil s drogami).

@jarek.p (12.04.2021 23:55): @Fritol (13.04.2021 07:02): Možná je nula příliš nízké hodnocení. Příběh a logika nejsou dobré a ovládání je zkažené. Víc toho hra nenabízí. Rozhodnutí, která něco ovlivní, jsou, zdá se, zapracována dobře. Dobré nápady měli. Lehce to zvýším, protože základ není špatný a kdyby neudělali špatná rozhodnutí při vývoji, bylo by to dobré.
Byl jsem velmi překvapen, že hra má tak skvělé hodnocení. Technicky nekvalitní zpracování a logika je děravá skrz na skrz. K tomu technickému zpracování. Jediné, co může hráč dělat, je chůze, QTE a výběr odpovědí. A všechny tři prvky jsou zkažené. K logice. Tohle je detektivka a víc film než hra. Pokud tam nic nedává smysl, tak je to otřes. Fahrenheit byl sice zkažený, ale tři čtvrtiny mě bavily.
Navíc neustále někdo nadává na QTE. Já je mám naopak rád. Ale tady to doopravdy s QTE přehnali. A dokonce tu je i "mačkej Q a E pro chůzi".
Většina hloupostí byl zmíněna v komentářích, ale nikdo nezmínil chování Blakea (a koneckonců i jeho šéfa).
Takže zbývá pochválit grafiku a určitou snahu o reakci příběhu na hráčovy volby. Jen si nejsem jist, zda si ta snaha zaslouží až takové ocenění. A ještě srovnání s Telltale. Těm vše fungovalo a příběh a souznění s postavami byly ukázkové.
@OndrejVasicek.cz (komentář): "Proč by Eathan skládal origami? Proč by měl vize o utopených dětech? Se smrtí jeho prvního syna to nesouvisí." - Asi četl o těch vraždách a silně se ho dotklo, že někdo zabíjí chlapce ve stejném věku jako Jason - že je nikdo (ani otcové) nedokážou zachránit. A propojilo se to s jeho duševními problémy.

Le0nidas (komentář): "Proč skutečný vrah vtrhne do mafiánského sídla, které vystřílí a poté se snaží dona přesvědčit, že vrahem je jeho syn?" - Naštvalo ho, že ho někdo napodobuje. Ale ano, nedává smysl, proč říká, že jeho syn je 'sériový' vrah.
@adam.kulhanek (komentář): Popis těch postav by chtěl změnit, protože teď je to spoiler.
"novinářky Madison Paige" Že je to novinářka se hráč dozví později, neměl by to vědět ihned.  

@OndrejVasicek.cz (komentář): "Jak asi vypadala scéna, kdy byl Eathanovi odveden syn z hřiště? On má blackout, stojí několik hodin na místě, nikdo si ničeho nevšímá a syn jen tak odejde s cizím pánem?" Měl blackout a odešel pryč. Probral se v ulici, kde se utopil malý John. Shelby tam pak přišel ve svém starém služebním obleku jako policista, aby odvedl osamocené dítě.
"Proč Scott neposlal Lauren do pryč? Nepotřeboval jí, ve skutečnosti nic nevyšetřoval. Tahat ji s sebou znamená riziko. Její obálku nepotřeboval. Policie už jí určitě zpětně řešit nebude." Asi se do ní zakoukal.
"Největším nešvarem pak jsou taková ta „náhodná setkání“, díky kterým se může posunout děj. Třeba když Madison potká Eathanovo auto (protože určitě ví, jak vypadá) v Marble street a jde ho zachránit. V reálu je šance
jedna ku moc moc milionům, že by se něco takového stalo." Ona ho tam spíš sledovala schválně - je to novinářka a tohle je její příběh.
@Le0nidas (26.10.2020 16:36): Měl jsem to stejně. Celou dobu jsem si říkal, jaký je to sympaťák a fandil mu, o to víc mě to pak naštvalo (v dobrém smyslu). Jako obvykle mě plot twisty tolik nerozhodí, ale zrovna u něj jsem to fakt nečekal. :)
@adam.kulhanek (25.10.2020 18:22): Díky. Beyond i Detroit mám někdy v budoucnu v plánu hrát. Konec jsem měl asi úplně ten nejlepší, Origami Killer zabit agentem Jaydenem, Shaun zachráněn Ethanem a díky tomu, že včas přišla i Madison, všichni přežili a koupili si společný dům. Lauren poplivala hrob Origami Killera. Jenom u Jaydena si tím nejlepším koncem nejsem jistý - ty tanky na stole bez nasazených brýlí svědčí o tom, že není úplně v pořádku :).
@Sasakr (29.06.2019 12:17): Jn, jsem videl na youtube ten fight u te kurvy v byte a jakoze snad pet minut quicktime eventu? Tak to fakt ne-e. Jedinou hru od Quantic Dreams kterou si koupim a zahraji je Detroit a to i presto, ze to nejspis bude take hrozna hovadina. To zahraji jen kvuli tomu, jak me kdysi dostal tenhle "trailer". Jedna z nejemotivnejsich veci co jsem videl. Cely to tema androidu mezi lidmi a toho, co vlastne dela lidi lidmi, me prijde zajimave. Ve hre to bude zpracovane jiste mene zajimave, ostatne oni proste museli kolem toho napsat nejakou detektivni zapletku, ale i tak...
@Cobot (22.03.2019 08:49): Já třeba teď slyším prvně, že vůbec k Heavy Rainu měla výjít nějaká DLCčka. Přitom Heavy Rain se mi hodně líbil, dohrál jsem ho dvakrát a příběh mi nijak neuzavřený nepřišel. Jasně, rozvádět a dovysvětlovat se dá vždycky cokoliv.