Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No já bych řekl, že hodně těch zelených hodnocení si moc nepamatuje, v tom je ten problém. Já jsem si to podruhé zahrál, když to vyšlo na GOG (2016?) . Ale už to hejtit nebudu, BioWare už je stejně prakticky mrtvý.
A fantasy knihy nemám moc rád. Já mám rád ty bioware interaktivní rozhovory - hodný zlý a vtipný.
@Charllize (06.09.2022 20:43): Jo taky myslím. Jakkoliv jsem tu někdy s nadsázkou řekl, že RPG hry by byly lepší bez soubojů (Witcher), tak ideální je to vyvážit prostě. Nevím, jak je na tom DAI, ale DAO i DA2 mi přišlo, že dávkuje cutscény/příběh a souboje/vedlejší aktivity tak akorát. Možná v DAO teda byly nějaké části, kde toho bylo příliš najednou, ale nic výrazného tuším. Už si to moc nepamatuju :)

@M.a.t.t. (06.09.2022 20:43): Jo, jako dal jsem tomu 3/5, solidní imo. Čekal jsem to horší. Dobré i pro neznalé hry.
@Fritol (06.09.2022 20:33): Ja som mal problém zohnať jedine prvý diel, ktorý som si zakúpil v elektronickej podobe, ku zvyšným som sa dostal v tlačenej :) Inak tie Dragon Age knižky majú prekvapivo slušnú úroveň, samozrejme v mantineloch tohto typu tvorby a človek od nich nemôže očakávať literárne veľdiela.
@Fritol (06.09.2022 20:19): No aniž bych chtěl vytvářet dusno. Já to totiž nechápu. Hrát hru kde me vlastně vsechno sere a jen čekám až bude dobrý pribehovy moment. Lidi nebaví bojovat, dělat vedlejsaky, chodit, sbírat věci a plno dalšího. Tak 75% hry je vlastně nebaví. Tak si to různe zlehčují, ojebavaji a podobne a obvykle si strašně stěžují. Stojí to vůbec za to pak ty hry hrát? Nemají lepsi knížku nebo serial ? Případne lets play na jutůbu kde si to můžou přeskočit kam potřebuji ? Výrazne by i ušetřili za hardware a hry, win win, no ne? :)
@M.a.t.t. (06.09.2022 20:30): Já v tom nepokračoval když jsem zjistil, že druhý díl je nesehnatelný a na bazarech se objeví zřídka a to za ceny 500+. Za první díl jsem dal v bazaru 50Kč :D Asi si časem koupím elektronickou verzi, ač velmi nerad teda.
@Tulareanus (06.09.2022 19:00): " Vec, ktorá mi najviac v hrách vadí je jednoducho to, keď sa nebavím/nudím. A práve tu a aj pri niektorých iných hrách som mával pocit, že hra mi vlastne ordinuje prácu, aby potom na chvíľu odmenila "zábavou".  "

Mám to taky tak, no pro mě je tohle přesně definice DA série. Člověk se brodí dunami nudy a k nejbližší oáze v podobě povedené cutscény či hlášjy. Bez těch soubojů a vedlejších úkolů by to bylo mnohem lepší...
@Tulareanus (06.09.2022 19:24): Chápu. Já jen, že jsem měl u Vampyr naprosto stejné pocity, ale pak jsem začal replay a uvědomil si, že si to strašně užívám. Ve svém komentáři jsem to popsal jako "rytmus"(snad :D) - Když ten rytmus chytíš, je to najednou neskutečně zábavné a udělal jsem těch replayů několik.
Mne sa dvojka páčila viac ako jednotka, hoci stále má svoje chyby. Nebolo to u mňa o grafike inak vôbec, ale principiálne je Dragon Age: Origins pre mňa archetyp tisíckrát omletého zlého fantasy príbehu ako nepodarenej variácie na Pána Prsteňov, v kombinácii s absurdne hlúpymi motiváciami postáv, hlavne záporáka. Všetko pôsobí ako to najväčšie klišé, nepriatelia darkspawn sú nudní a sterilní bubáci bez osobnosti. To celé mi príde v kombinácii s neoriginálnou záchranou sveta ako absolútny prežitok. Veď fantasy je od slova fantázia, ale takéto hry mi prídu ako práve absolútny nedostatok fantázie. To isté aj väčšina lokácii a questov.

Naopak dvojka si ma získala tým, že to celé pôsobí ako dobrodrúžny seriál jednej rodiny/partičky, ktorému síce chýba niečo, čo by to celé logicky lepilo dohromady, ale pripomenulo mi to tie seriály 90. rokov ako Herkules, Sindibád, kreslený Aladdin. Z hľadiska družiny mi viac postáv prišlo zaujímavých (v čele s Varrickom). V podstate preferujem, keď sa miesto záchrany sveta aspoň väčšinu času riešia osobné osudy, spory, vlastné problémy

Hra už bola menej schizofrenická ako DA:O, na jednej strane sa DA:O tvárilo gameplayovo, že chce naväzovať na Baldur's Gate, na druhej strane chcelo mať cool akčnejšie momenty a byť "moderné", ale podľa mňa nefungovalo ani jedno. DA 2 je oveľa akčnejšia a hoci ten primitívny respawn je strašná blbosť, vo svojej rýchlosti a akčnosti to aspoň rýchlejšie odsýpalo.

Vec, ktorá mi najviac v hrách vadí je jednoducho to, keď sa nebavím/nudím. A práve tu a aj pri niektorých iných hrách som mával pocit, že hra mi vlastne ordinuje prácu, aby potom na chvíľu odmenila "zábavou". Tento istý problém som mal napr. nedávno s Vampyr - bavil ma tam príbeh, bavila ma atmosféra, ale ten gameplay bol tak neskutočne nezábavný a ubíjajúci, že som mal pocit, že celú tu hru hrám za trest a nie "za odmenu", že sa venujem voľnočasovej aktivite, aby som sa zabavil.
@Cathan (06.09.2022 17:07):  Tactical screen idi nachuj. Mně postupem času došlo, že mě vlastně moc nebaví taktiky malých jednotek, pokud někde vláčím skupinu, tak ať má nějak použitelnou AI a nemusím companions v akci moc detailně řešit.
Btw. ve všech DA mě ani nenapadllo zkoušet jinou difficulty než easy, konec Origins IIRC byl mnou dokonce probíhán s modem "jedním tlačítkem všem enemákům kolem hlavy dolů" protože už mi ten souboják lezl krkem.
A ano, dvojka sice prudila s Another wave! taky, ale aspoň bylo rychlejší se jich zbavit.
@Vurhor (06.09.2022 16:59): "Ale po letech musím přiznat, že se v mých očích trochu zlepšili parťáci. Varric, Isabela a Aveline mi přijdou skvělí, Fenris je taky docela fajn, byť je to strašnej anime boi. Z Anderse jsem měl naopak chuť si podřezat žíly"

Tak to kvituju :D
@Sadako (06.09.2022 17:00): S tím souhlasím, s těmi mechanikami. Ono asi jde o to, co člověk hledá. Souboje v DAO mě neuvěřitelně otravují - tak moc, že hraju už prakticky vždy na nízkou obtížnost. Dokázal jsem si, že to na normální v pohodě zvládnu, ale nebaví mě to. Nicméně, mnoho lidí zřejmě baví ten strategický aspekt. V DA2 jsem si souboje fakt užíval, protože jsem cítil, že to odsýpá a vážně jsem měl pocit, že můj mág je nebezpečný (tedy, posledně jsem hrál komplet léčitele, ale i tak :D).

@Vurhor (06.09.2022 16:59): Anders, Anders, Anders... o tom bych mohl psát hodiny :) Vlastně už psal. Miluju ho, co se dá dělat. Jeho postava má poměrně komplexní důvody pro své chování.

Ale jo, Merril jsem také nikdy moc nemusel.
@Cathan (06.09.2022 16:00): Já třeba považuju dvojku za velice dobrou hru (ostatně ji i hodnotím drobet výš než jedničku) - protože to je zkrátka story o týpkovi, co se na místě, kde se všechno hroutí snaží, aby se to nezhroutilo moc. DAII má jiné měřítko než DA:O nebo DA:I. A ano, dvojka umí být mechanicky otravná (za mě ale pořád méně než jednička, upřímně řečeno), v ledasčem je neohrabaná, nedomyšlená, nedotažená - ale prostě dohromady funguje (a obsahuje jeden z nej momentů, co se mi kdy ve hrách podařilo vidět, ten quest s Qunari mágem a jeho doprovodem z Kirkwallu).
@Cathan (06.09.2022 16:00): Já si i pamatuji, že mě strašně zklamal samotný Kirkwall. Když jsem slyšel, že se má téměř celá hra odehrávat v jednom velkém městě, byl jsem natěšenej jak prase, obzvlášť už je s ohledem na to, že to dělal Bioware. Ale ve výsledku mi to přišlo jako strašně random nezajímavý město (plus i hnusný, ale na druhou stranu chápu, že bývalé imperiální středisko otroků asi nemá být žádná krása :D ) s nic moc side-questy a strašně nevyužitým prostorem. Je ale pravda, že jsem asi trochu rozmazlený Athkatlou, kde mohl člověk vstoupit do mnoha budov a v jedné čtvrti mohl strávit celé hodiny side-questováním.

Ale po letech musím přiznat, že se v mých očích trochu zlepšili parťáci. Varric, Isabela a Aveline mi přijdou skvělí, Fenris je taky docela fajn, byť je to strašnej anime boi. Z Anderse jsem měl naopak chuť si podřezat žíly, podobně mě štvala i Merril Až jsem se kvůli nim skoro přidal na stranu templářů :D
@Jab (06.09.2022 16:09): mně teda spawn za zády ani jedna a ta samá pavoučí jeskyně stokrát stejně ve dvojce nevadilo, spíš celkové zjednodušení některých mechanismů. Reakce v dialozích, neřešení výbavy společníků, ten rádoby crafting, ale hlavně, a co mi vadilo úplně nejvíc, tak byla nemožnost oddálení kamery a hraní to myší izometricky.

I to menu a inventář byly strašně konzoloidní. Podobně jako Skyrim nebo Zaklínač 2. A já mám rád, když se PC hra chová jako PC hra a ne jako port z konzole.
@Charllize (06.09.2022 14:28): přesně můj případ, o když já už jsem se dostal k těm českým verzím. Vím, že to jsou dobré hry, hrál jsem je, ale úplně mě to neodrovnalo tím stylem, že bych to týden nebyl schopný vypnout jako třeba Dragon Age. A když jsem to zrovna nehrál, vzal jsem si tu cz příručku do hospody a šprtal tam, co mi uniklo.

Starým Baldurům jsem chtěl dát šanci ještě s těma Enhanced Edicema, ale už mi to nepřišlo ono. Dřív mi vadilo, že to je málo akční a moc ukecaný, a pak jsem to taky nedokázal úplně zlomit, tenhle svůj přístup.
@Cathan (06.09.2022 16:17): Mě žralo, že tam jsou tank talenty s celkem dlouhým cooldownem a ten spawn je vlastně úplně zneplatnil. K čemu tam pak vůbec nějaké tankování je?
Dragon Age oranges: Vizuálně hnusná, mechanicky zastaralá, příběhově neoriginální, jinak ale super hra.
@Jab (06.09.2022 16:09): Opakující se lokace chápu, to je fakt něco co by dnes - ani tehdy - už být nemělo, ale můžu přiznat, že mě ten spawn spojený s mechanismy poměrně sednul. Je to asi nejblíže k tomu kdy jsem si kdy užil "akční RPG".
@Cathan (06.09.2022 16:00): Někomu ta narativní část vyhovovala. Že to bylo blízké knize těmi "kapitolami", časovými odstupy. Historie jedné rodiny prostě. Mně ten samotný příběh moc dobrý nepřišel. Ale zlý také ne. Arishok byl fajn třeba. Zbytek hry ale mizérie. Opakující se lokace, spawn v soubojích...
@Vurhor (06.09.2022 15:39): Pověst Dragon Age 2 mě stále hodně mrzí :) Zvlášť když nejsem ani soustavně schopný vysvětlit, proč je to mám nejoblíbeněji Dragon Age hra, a po Mass Effect 2 asi i nejoblíbenější BioWare hra vůbec. Proto taky nemá stále ode mě komentář.
@Tulareanus (06.09.2022 12:51): Já hrál Baludra poprvé asi v 8 letech. Dodnes si pamatuju ten awkward moment, když jsem po mámě chtěl, aby mi z angličtiny přeložila část rozhovoru s Aerií, ve kterém už po mně chtěla sex. :D

Jinak já jsem takové slunko, že se mi (kromě Dragon Age 2) líbily všechny dohrané Bioware RPG. Ještě jsem teda nesebral odvahu na Andromedu. Nejen kvůli těm rozporuplným reakcím, ale už jen kvůli faktu, že z toho udělali fakin open world, a Anthem asi zcela vynechám.

Btw, čistě ze zvědavosti, existuje nějaký dobrý argument, proč by v budoucnu nemohl vzniknout nějaký epic remake i na oba Baldury? Vzhledem k jejich mechanikám a stářím chápu, že se do toho některým lidem špatně dostává, ale vzhledem k tomu, nakolik ty hry byly celkově nesmírně důležité pro západní RPG, plus i celou následnou Bioware tvorbu, by bylo vyloženě herní tragédií, kdyby s postupem let zcela upadly do zapomenutí. Nebo do takového toho stavu "víme, že něco takového existuje, but we don´t give a shit". (Případně slovy Meryna Tranta a Leonarda DiCapria: ,,Too old.")
Ale možná jsem jenom zbytečně moc pesimistický.
@veselykralicek (06.09.2022 13:58): Já na BG a obecne na infinity hry koukám jako na něco co je určitě dobre ale nepodařilo se mi do toho proniknout. Já je v minulosti zkoušel hrát všechny a pricitam to tomu ze jsem v te době nebyl na tenhle typ hry moc zvědavý a neměl dostatečnou průpravu třeba přes stolní hry a podobne. Já když postupně vycházeli byl spis ten konzolista a hrál jsem hlavně jrpg. Taky to tenkrát trochu krachovalo na tom ze jsem neuměl anglicky natolik abych ty záplavy textu byl schopny bez únavy zvládat.( jsem anglictinar samouk a trvalo mi asi 20 let než se to dostalo do bodu ze mužů hrát hry kde jsou kvanta textu a cele to na tom stojí a padá :)Pořad mám v úmyslu se k nim vrátit ale zatím vždycky dam přednost nějakému novodobému klonu jako třeba Pathfinder nebo PoE. 
Kupodivu třeba s NWN jsem problém neměl a bavilo mne to docela dost.
I NWN byla zlá hra. Nicméně ok, zaměření dejme tomu měla spíše na multiplayer. A singl tedy v základu dobrý být nemusel.

KotOR i Jade Empire mě hodně bavily. KotOR tedy celkem zestárl, ale stále je v mnohém výborný. Dragon Age série... První díl na sedmdesát a každý další jsem hodnocení snižoval. Ke dvojce a Inquisition už jsem se ani neobtěžoval psát komentáře.

Mass Effect se mi líbil více. Bohužel jednička trpí na ty hrozné vedlejší questy s opakujícím se postupem i vzhledem lokací (vstupní chodba, hlavní místnost a z ní dvě další s dokončením questu). Hrozné bylo i ježdění s Makem na víceméně opuštěných planetách či nepropracovaní družníci. A v posledku i hlavní linka samotná byla vlastně celkem krátká. U dvojky mě pak žraly koridory, absence propracovaného města a hlavně ty hrozné "battle areny" při každém souboji.

Trojka má nemálo chyb. Ale ta atmosféra postupující galaktické války je úžasná. Nejdříve je Citadela víceméně "mañana a paříme". Ale to postupující zoufalství je prostě skvěle zpracováno. Nemluvě o vynikajícím Citadel DLC, kdy jsem holt hrál až s ním a všemi dalšími DLC, což mi zážitek z trojky také zlepšilo.
Hmm. Mne bylo 39 když jsem poprvé hrál Origins :)
Ale nemůžu říct ze by mne to neovlivnilo a uvítal jsem tu změnu oproti třeba BG do které jsem se nikdy nedostal tak jak bych chtěl a bylo zahodno.
Od te doby každý další díl DA vyhlizim s nadšením. Je to pro mne celkem zásadní serie.
@Tulareanus (06.09.2022 12:51): Právě, Dragon Age. Pro mě vlastně Dragon Age byla možná i první hra tohoto typu. Mohli mi být tak třináct nebo čtrnáct let. Hrál jsem předtím nějaká RPG, ale žádná nebyla tak silně provázána s RP jako Dragon Age. Takže ano, tohle jistě hraje roli.
@Cathan (06.09.2022 12:42): Ja si myslím, že veľký dopad na vnímanie akejkoľvek hry má to, aké hry si hral a prešiel do momentu, než si začal hrať tú hru. Čo bola napr. tvoja prvá bioware hra, resp. ktoré bioware hry si hral pred dragon age: origins? Ja som mal pred Origins prejdené BG, BG2, NWN, KOTOR, Jade Empire aj Mass Effect. K Dragon Age: Origins som sa kvôli nedostatočnému HW vlastne dostal pomerne neskoro a to vo veku 28, zatiaľ čo BG som začal hrávať, keď som mal 14.
@Tulareanus (06.09.2022 12:38): Jab to má myslím podobně. Já opačně. Baldur¨s Gate nemusím vůbec. KOTOR je fajn, ale replay jsem nikdy neudělal. Ale Dragon Age jsem zkrátka posedlý. Ostatně to mám uvedené jako čtvrtou hru, co mě chronologicky nejvíce ovlivnila. Dnes si mnohem víc ty chyby uvědomuji, ale zklamaný jsem se nikdy necítil. Jak jsi zmínil, asi je to o odlišné zkušenosti
Asi stojí za to zmínit, že já s Dragon Age a Mass Effect prakticky vyrostl, takže u mě tam hraje už roli i nostalgie. Bože, jsem starej.. xD
@Cathan (05.09.2022 22:18): Pre mňa bola pred Dragon Age Bioware srdcovka, zbožňoval som (a stále zbožňujem) Baldur's Gate a KOTOR, zabavil som sa aj pri zjednodušenom Jade Empire, Dragon Age som sledoval od oznámenia a bol som mladý a naivný a strašne som naskočil na ten hype train, no a hra ma odmenila asi najhorším Bioware príbehom, čo som hral (jediné, čo som nehral bol Anthem a neprešiel DA:I), mal som kopec bugov, problémy s kamerou a AI, veľké mesto, na ktoré som sa v každej Bioware hre vždy tešil bol v tejto hre zlý vtip. Ja chápem, že sú ľudia, ktorých tá hra bavila. Osobné skúsenosti, osobné preferencie, ja som chcel a asi aj "potreboval" inú hru. Ale stále sú tam aspekty, ktoré sa mi páčili, niektoré prostredia, pár questov, postavy ako Alistair a Morrigan, len za mňa to bol strašný prepad kvality oproti tomu, čo som od nich hral predtým.
@Red (05.09.2022 23:23): DA:I když vysla mne grafikou doslova ohromila. Já se nemohl dočkat až to vyjde a nakonec jsem digitální verzi hrál asi o dva dny dřív přes korejskou VPN. A asi po dvou dnech hraní jsem si kvůli ty hře šel koupit novou grafickou kartu :)
Ale je třeba pravda ze si tam nedokážu moc najít vybavení který bys se mi esteticky líbilo. 
Achjo, když jsem poprvé viděl to more a ty vlny na něm, tak jsem na to ziral asi deset minut. 
Dneska už mě ti samo tolik neohromuje ale před temi sedmi lety to bylo proste bozi.
Grafika a atmosfera lokaci byl jeden z důvodu proč jsem to hrál opakovaně.
Mně se teda grafika (DAI) líbila, skoro bych to dal jako hlavní plus. Nemusí být všechno realistický, ušpiněný a pórovitý. Ve srovnání s DAO spolehlivě vyhrává.

Jinak je to slabý, po pár hodinách jsem se už na to menu s pochodující vojáky díval s odporem a představa dalšího hraní se zařadila mezi mé noční můry. DAO jsem zkoušel hrát podruhý, no nepovedlo se. Ten gameplay je opravdu pomalý, ovládání neohrabané. Paradoxně možná nejschůdnější pro znovuhraní bude dvojka, ale tam mě štvaly ti objevující se nepřátelé za zády a copy-paste dungeony.
@Cathan (05.09.2022 22:48): Ano, že Hawke v DA:I nenávidí blood magic bylo humorné velice velmi, zejména když to hraješ hned po té dvojce, kde Hawke provozoval blood magic 24/7.
Mě vyloženě mrzí, že do Origins i dvojky tuhle ambivalenci nezapracovali, ale na druhou stranu chápu, že nechtěli hráče trestat za výběr specializace - a asi si to zase málokdo vybere s tím, že doufá, že bude dostávat víc přes držku.

@Jab (05.09.2022 22:36): Mně se třeba DA:I i graficky zamlouvala velice velmi, ale chápu rozdílný vkus. Nicméně s těmi fetch quests to tam není tak horké, dají se velmi často bez problémů ignorovat a soustředit se jenom na hlavní linii.
@Sadako (05.09.2022 22:36): To je primární důvod, proč to pak do DAI nedali, protože tam by to už vůbec nedávalo smysl. V jedničce je rozhodně nešťastné, že 99% všech reakci vystřihli a to 1% je to mrkneš, nestihneš. Ve dvojce je zas vtipné, jak že pořád krvavá magie fuj sem, krvavá magie tam, a ty do toho klidně spadneš a nikdo nic neřekne, přičemž ani Marril či Anders to nekomentují. Plus je vtipné, jak Hawke ve trojce nenávidí krvavou magii. Teoreticky by nedávalo ani smysl, kdyby v jedničce tu krvavou magii neměli, ale minimálně pár diaologů o tom být mělo,

@Jab (05.09.2022 22:36): Na té grafice se shodneme. Já to překousl, ale shodneme. Nicméně, s tím (MMO) obsahem to není tak zlé, viz můj komentář.
@Cathan (05.09.2022 22:18): DA:O není nijak skvělé RPG. Ale DA:I je příšernost. Viděl jsem teď někde jeden screenshot a zase se mi z toho Frostbitu chtělo hodit šavli. Tohle prostě nejde. Není žádný důvod, aby se NPC leskla jak kdyby se roztékaly parafínoví panáčci a zbytek okolního prostředí házel odlesky od každého šutru v temném tunelu. Smrt Frostbitu. Dungeon Master vypadal lépe a to myslím vážně. Třebas jak vypadá Anora či Alistair v DA:O a v DA:I. Nebo Loghain... Vždyť to není možné, aby "novější" engine vrátil "uvěřitelnost" obličejů někam do časů Omikron: The Nomad Soul. O ještě více MMO trash obsahu nemluvě. Věřím, že hlavní příběh je dobrý, NPC jsou v posledku dobrá. Ale v DA:I zcela absentuje jakákoliv atmosféra a MMO trash obsah to ještě dále sráží.

@Sadako (05.09.2022 22:36): Z RP hlediska je DA:O v tomhle jedna minela za druhou. Bohužel. Svět je statický a hlavní hrdina jím prochází po předem vyznačené cestičce. :(
@Cathan (05.09.2022 22:13): Upřímně, vůbec si nepamatuju jakékoli reakce na to, že hlavní postava má blood mage specializaci a paradoxně (protože jak v Origins, tak v DAII to byla moje oblíbená specializace) považuju za nešťastné designérské rozhodnutí mít blood mage vůbec v hratelné nabídce. Protože buď na to setting bude nějak reagovat (= hráč bude mít ztížený průchod hrou, to asi designéři nechtěli, also víc práce), nebo nebude (= nedává moc smysl když hlavní postava obden vykrví pár desítek lidí za bílého dne před svědky a nikdo ani nekvákne).
Mimochodem, blood mage v Origins můj mág dostal mimo jiné i proto, že mě by třeba bavilo hrát s nějakými dopady na tu hru samotnou, že by to mělo nějaké následky, že by se s ní někdo nebavil, byly by z toho adicionální problémy atd. No a nic. Ve dvojce už to bylo čistě "baví mě to a je to OP jak kráva a je mi jasné, že na to nikdo poukazovat nebude, což je škoda."
Opět paradoxně mě velmi potěšilo, že v DA:I už za blood mage hrát nešlo, protože to dávalo větší smysl.
@Tulareanus (05.09.2022 22:15): Hele, mám tě rád, neztěžuj mi to xD

Ale vlastně musím přiznat, že když jsem se k DAO vrátil po DAI, tak na mě všechny ty chyby narazili mnohem víc než kdykoliv předtím. V příběhu ani lore ne, to je fantastické, ale ty mechaniky a questy už nezestárly dobře. Je to celé pomalé
Tiež zvyknem všade, kde sa dá hrať za mága alebo variáciu na mága, ale práve pri Origins som z nejakého dôvodu, ktorý si už nepamätám, chcel vyskúšať niečo iné a tak som to prešiel s city elf rogue. Hru však už znova hrať neplánujem, obzvlášť pretože bola pre mňa sklamaním.
@Sadako (05.09.2022 22:06): *gasp* Blood mage?! Co na to řekla Wynne?! Počkat, nic, to vystřihli...

Jinak já zkoušel všechny classy, ale v DA se vážně vždy vracím k mágovi. Jiné classy jen pro zkušenost, třeba když chtěl spárovat noble human s Alistairem. Mám vážně pocit, že jiné classy jsou extrémně nudné, a to jak z RP tak z mechanického hlediska.