Možná to v tom přehnaně velkém příspěvku zapadlo, ale já vím, že celkový dojem z grafiky není jen o technické stránce. Přesně to jsem tam psal. Technickou část můžeme i dost dobře objektivně porovnávat, estetická je pak silně individuální, stejně jako je individuální váha, které každý z nás tomu či onomu aspektu dáváme. Takže je naprosto v pořádku, pokud se někomu líbí více Witcher, protože těžce inklinuje k evropským lesům a horám a šíleně ho sere vše, co je ve Forbidden West :)
Naštěstí Forbidden West není jen o technické onanii. Takže nevím, co @
AlieN: na videích viděl, možná jen dokola zprofanované pláže a džungli (džungle je fakt meh), ale věř, že až osobně
- navštívíš rozlehlé pouště, kde se ve větru přelévá písek a ve zlatavém slunci třpytí obrovské duny, ty po jedné z ní jdeš při západu slunce, který vytváří téměř hrozivě vypadající obrovské stíny, tak jak to znáš z reálu, budeš ohromen
- Že až po stopadesáté půjdeš obyčejnou stezkou a okolo sebe uvidíš mohutná pohoří a skaliska, ze kterých doslova cítíš, jak se tu před miliony let formovaly, protože vypadají, že přesně takhle by měli pohoří vypadat, narozdíl od pofiderně plácnutých assetů z jiných her, budeš ohromen.
- Až půjdeš hustým lesem a zažiješ přerod noci do ranního svítání, jak se paprsky protrhávají porostem a ranní mlhou, budeš ohromen.
- Až se budeš procházet sekvojovým lesem, kde stromy jsou mohutní obři, budeš si připadat jako trpaslík, budeš ohromen.
- Šplhání po horách, kde z blízka uvidíš naprosto absurdní detaily "blbých" kamenů, tě ohromí, když si uvědomíš, jaká péče byla dána jak detailům tak celkovému obrazu.
- Až projdeš kolem "skotského" jezera ze kterého stoupá pára a na jeho druhé straně v dáli uvidíš se majestátně procházet Tallnecka, budeš ohromen.
- Až ti čtvrtinu scenerie připomínající Grand Canyon budou zabírat pozůstatky jednoho obrovského zničeného stroje povaleném na jednom z pohoří, budeš ohromen.
- Až v noci polezeš po úbočí hory a zjeví se před tebou zamrzlé jezero po kterém se prochází obrovský ocelový mamut, jehož modrá světla ozařují ledovou plochu, přestože jsi stovky a stovky metrů daleko, budeš ohromen.
- Až půjdeš krásnou planinou, kde ve větru pohybující porost vidíš v takové dálce, kde ostatní hry nezobrazují už vůbec nic, budeš ohromen.
- Až tě v poušti chytne písečná bouře a rozpoutá se rudé peklo, při zdolování hory tě chytne sněhová bouře a rozpoutá se bílé peklo, budeš ohromen.
- Až při náhodném prozkoumávání pohoří zjistíš, že už jdeš tak dlouho nahoru, že jsi vystoupal nad samotné mraky, podíváš se dolů do krajiny a uvidíš skrze díry v dynamických mračnech obrovské uzemí pod nimi, budeš ohromen.
- Až narazíš na jednu z nesčetných řek a říček, uvidíš, jak voda v ní opravdu teče, je pomalejší v širokých místech a divoká v úzkých, uvidíš, jak se míchají dva proudy dohromady nebo naopak rozdvojují, uvidíš divoké peřeje nebo jak tebe (ale i ostatní věci) samotný proud strhává určitým směrem, budeš ohromen.
- Až uvidíš, jak se vlny v moři rozmělňují v písku a nechávají ho vlhkým, budeš ohromen.
- Až ti bude sníh křupat pod nohy, ty zanecháš stopy, abys sledoval, jak je padající sníh znovu zahlazuje, budeš ohromen.
- Až se v jedné scéně normálně otočíš a všimneš si, že tvoje kopí při běžném pohybu přejelo sníh a udělalo v něm rýhu, bude ohromen.
- Až uvidíš, že stroj, na kterém jedeš, stopy nezanechává, řekneš si wtf??? :D
- Až popluješ "potopený městem" v záři neonů, budeš ohromen (v HDR určitě).
- Až uvidíš, jaká neuvěřitelná péče byla věnována každé blbé vedlejší postavě, kde v polovině z nich vidíš reálný předobraz, budeš ohromen.
- Až uvidíš, že stejně jako v prvním díle každá druhá vedlejší postava ti dává naprosto dementní generický úkoly, budeš ohromen...že toho člověka, co píše questy ještě nevyměnili za někoho od CD Projektu.
- pokračuješ 100x dále
Věř mi, že u té hry budeš vizuálně ohromen fakt často. A rozhodně to není proto, že jde jen o technický úspěch, ne estetický. Ta hra právě používá své technické finesy, aby přinesla hráči jasně zamýšlené vizuální prvky. A rozhodně to není proto, že bych se nadchnul pro cokoliv. Viděl jsem lecos. A pokud přihlédnu, že to fakt celé jede na blbé (ano, blbé) PS5, která má do "next gen" výkonu fakt daleko, tak absolutně nechápu tu magii, co se pod kapotou děje. Až toto vydají na PC, budeme žasnou ještě více.
Takže nebojte, já vám tu nehejtuju W3, já jsem milovník celé herní Witcher ságy. Jen naprosto jasně konstatuji, že ať se mně i vám líbí Witcher vizuálně sebevíce a dlouho to mohla být nejhezčí hra svého druhu, po sedmi osmi letech už předala korunu dál. A to je v pořádku, je to proces.
A ten RT patch je diskutabilní, minimálně z pohledu raytracingu na konzolích. Protože tam když zapnete RT, tak vám klesne rozlišení, aby se udržely fps alespoň na 30ti (opravdu v roce 2023 někdo akceptujete hraní na 30 fps???) a to už je trade-off, který za to nestojí dle mě.