Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (12.05.2023 06:29): Vždyť jsem to napsal. V Novigradu či Beauclair kde to padalo někam do 40tek, občas 30tek, to teď drží 60. A místo DLSS performance můžu mít DLSS balanced.
Vyšel novej update 4.03 a udělal co jsem ani nečekal, vytahuje solidně výkon se zapnutým raytracingem, takže v Novigradu i Beauclair už to nepadá do třicítek a je konečně možný mít RTGI i stabilních 60fps současně. A taky opravuje RT stíny a pár dalších zásadních věcí, třeba že už není možný žrát pirohy pod vodou.
Mě to chytlo tak jsem to hrál znovu a měl jsem nové PC. Ten rok jsem měl cca 2 hodiny denně na hraní. Jinak jedno dohrání mi trvalo cca 120 až 130 hodin, první dohrání o něco víc. Jinak vraťme se prosím k tématu hry, tohle asi patří do jiné sekce. :)

A ještě k těm zkušenostem, našel jsem k tomu jen nějaké dotazy na reeditu a  steamu, jinak se o tom nikde nepíše. U výpisu změn v patchy o tom nebyla zmínka.
Ahoj, koukám, že jste tady nakousli zkušenosti ve The Witcher 3, ale nikde jsem zde nenašel zmínku o zásadní změně v rozdávání zkušenostní u next-gen updatu. Já jsem po čtvrté dohrál kompletně hru před týdnem a předtím jsem ji dohrál třikrát v roce 2019. O co jde. Dřív platilo, že plný počet zkušeností dostanete za úkoly a monstra maximálně o 5 levlů níž. Pokud byl quest o více jak 5 levlů níže, tak jste dostali jen 20% zkušeností. Next-gen update to změnil na 10 levlů. Dřív jsem skončil základní hru okolo 35 levelu. Tentokrát jsem končil na levelu 39.  Hodně je to znát na úkolech v Novigradu a dál.
Je zajímavý, že to platí pro základní hru a datadisk o víně a krvi. Za úkoly z  datadisku srdce z kamene jsem dostával zkušenosti řádově v desítkách a jednotkách. 
A dále mi přišlo, že snížili obtížnost hry. Tentokrát mi přišla ta nejtěžší u některých potvor lehčí než při minulém průchodu. Ale možná to bylo i jiným buildem.
A neřeší tohle třeba nějaký mód? Mám v plánu hru v brzké době znovu dohrát včetně všech DLC, ale zatím jsem po tomto nepátral, tak jestli někdo třeba nevíte. Třeba takový Fallout New Vegas jsem si krásně namodoval tak, že jsem získával méně XP za questy a zabíjení, takže pak celková obtížnost hry byla vybalancovanější. Když jsem hrál Witchera 3 tenkrát kolem vydání poprvé, tak se mi taky dost nelíbilo, že jsem byl prakticky celou hru značně přelevelovaný.
@Radecker (20.04.2023 10:29): Já od toho Novigrad jel v podstatě jen vedlejší mise (mimo hlavní příběh) a vše ostatní jsem si nechal na endgame. Bál jsem se, že kdybych ty vedlejší mise nedělal, tak se pak k nim nemůžu vrátit.
@Všivák (20.04.2023 10:38): To si neodvážím tvrdit, hrál jsem pokaždé na druhou nejtěžší, která mi přišla tak akorát vybalancovaná (pro můj styl hraní). Souboje jsou stále svižné, ale zároveň jsem někdy si musel pomáhat lektvary, petardami i oleji. Na nejtěžší jsem občas ze zvědavosti přepnul, ale tam už mi přišel absurdní ten health boost všech nepřátel. Osekávat minutu tři bandity mi nepřišlo hodno Geralta a dal jsem přednost pocitu, že ovládám tu mašinu na zabíjení, kde výzvu představují spíše ty monstra :-)

Každopádně jsem spíš poukazoval na dávkování příběhu, kterému může ubližovat vyzobávání všech side questů a šetření si hlavních questů na později. Jak píše S4TW, nejsem si jistý, jestli změna obtížnosti v tomhle pomůže.
@Vashek (komentář): Z vlastního hraní můžu říci, že dávkování příběhu a víceméně i obtížnost (i když pořád nejde o obtížnou hru) je úplně v pohodě ve chvíli, kdy se člověk drží doporučeného levelu questů a tím pádem více mixuje hlavní a vedlejší linii. Při prvním dohrání jsem také čistil Velen a Novigrad od všech side questů, kontraktů a treasure huntů. Na Skellige jsem se proto dostal hrozně pozdě a ve chvíli, kdy jsem byl přelevelovaný. Napodruhé jsem již hrál podle výše napsaného a zážitek byl mnohem ucelenější, příběh dostal lepší dávkování, plnění side questů se nikdy neproměnilo v rutinu a hlavní linie ani na konci nezačala působit uspěchaně.
Abych nespamoval HW diskuzi odpovím zde.

@Jab (12.03.2023 16:43): do vydání dnešního patche 4.02 https://www.thewitcher.com/cz/en/news/47767/patch-4-02-list-of-changes na PS5 i XSS/XSX Digital Foundry naměřili zhoršení výkonu v performance mode ve verzi 4.01. Opraveno v nové verzi.
Třeba Tebou kritizovaná voda je jednoznačně na tom lépe, než bez RT. Podívej se nyní, jak se krásně na hladině odráží kývající se stromy, křoviny, apod.... Jak říkám hra vypadá výrazně lépe s Ray Tracing, nicméně jedním dechem dodám: ano next-gen TW3 je krásná hra i bez RT, a vypadá skvěle i na starém Xbox One S, pochopitelně více blurry v pozadí, nicméně se stejným počtem NPC v pozadí (min. nepozoroval jsem rozdíl).

Nevím čemu říkáš fejkové RT, ale RT globální nasvícení zrovna u této konkrétní hry velmi pomáhá atmosféře být tam.

Každopádně hra je výborná, a skvěle vypadá i bez RT. Příběh, NPC, rozhovory a hlášky (tá od jedné služebné na Baronově hradu - nepamatuji si to doslova: povídala jedna bába druhé bábě, že ji do kundy vsunula hrábě - mě vážně dostala, to jsem nečekal) jsou kulervoucí, vůbec mi nevadilo, že jsem o svátcích dohrál všechny questy, vyslechl všechny rozhovory v Bělosadu, našel čarodějku a nyní plním rodinný úkol pro Krvavého Barona + mezitím jsem si střihl pár bočních úkolů v okolí, více méně jen na Xbox One S, páč mi děcka okupovaly TV a XSX.
@AlieN (10.01.2023 13:28): Už Horizon Zero Dawn vypadal násobně lépe než W3, takže u FW to už nemá ani cenu řešit - to je úplně jiná visuální liga.

(Srovnávání visuální stránky hry je spíš taková zábavná kratochvíle, s tím, jak je hra dobrá to nesouvisí.)

@OndrejVasicek.cz (10.01.2023 22:32): Parádní srovnání HZD a W3. Za sebe bych dodal, že vedlejší úkoly v HZD mě docela bavily, a některé postavy byly fajn (to samé bych obráceně mohl napsat o W3).
@SilentWolf (10.01.2023 16:41): Vylepšili hafo ten performance režim. Trpělo to právě pár neduhy a oni z toho vytáhli kvalitu téměř stejnou, jako v Quality režimu, kde je čisté 4k. Byly tam problémy s třepotáním hran a viditelně nižším rozlišení nebo podivném chování při pohybu.
Teď si troufnu tvrdit, že to skoro nikdo nepozná ten rozdíl. V plynulosti ten rozdíl poznáš ale sakra dost. Taky myslím že za ty roky se dost vývojáři naučili pracovat s HDR a na hrách od dob Uncharted 4 to jde znát a ty hry v HDR na správné TV jsou prostě nádherné.

Já jsem člověk, co mám 65ku OLED a sedím u ní fakt blízko, protože ty pofidérní poučky, že máš dle uhlopříčky sedět tak a tak daleko nedávají smysl. Respektive dávají smysl, když máš starej SD obraz a sedáš si dozadu proto, abys neviděl, jak je hnusnej.
Pokud máš 4k TV a kvalitní obraz, tak pravidlo zní, že bys měl sedět tak blízko, abys viděl veškerý detaily, které to rozlišení umožňuje. Tzn pokud sedíš od TV já nevím, 3 m a nepoznáš rozdíl mezi 4k a FullHD, tak prostě sedíš daleko, protože ti ty detaily splývají a defakto se okrádáš o kvalitu.
Mno a já přestože sedím....nevím. metr dva max. (mezi gaučem a TV stolkem dva lidi neprojdou) a jsem typ člověka, co se pitvá v obraze tak, že si zě mě ostatní dělají prdel :D Tak jsem poznal, že to není 4k opravdu jen ve specifických momentech.

Takže lidi, co neví, co hledat nebo sedí od TV "normálně" nebo dál, to nepoznají.

@Red (10.01.2023 16:38): Určitě doporučuji si prvně koupit první díl. Za mě to má jeden z nejlepších hlavních příběhů, co jsem ve hrách viděl, hlavně perfektně dávkovaný, že neustále přemýšlíš co a jak a proč...
Taky jsem první Horizon dost porovnával s Witcherem 3, protože jsem to hrál nějak hned po sobě a je vtipný, jak ty hry se krásně doplňují
- HZD skvělý hlavní příběh, W3 meh.
- HZD hrozné vedlejší postavy, W3 skvělé a zapamatovatelné i po letech.
- HZD tragicky trapné vedlejší úkoly, W3 tak rozmanité a zajímavé vedlejší úkoly, které doslova redefinovali smysl vedlejších úkolů ve hrách, že nemusí být do počtu.
- Bojový systém v HZD neuvěřitelně bohatý díky rozdílným zbraním zcela měnící hratelnost, W3 svým hit, block, jump dostačující průměr.
- Strom dovedností v HZD z 80% přinášející nové dovednosti měnící hratelnost, W3 jak čtu, stále porouchaný, nemastný nestlaný.
Další věci pak mají obě hry špičkové. Nepřátele, prostředí, grafiku (tu má W3 lepší než původní HZD dle mě).

Ale sto lidí, sto chutí. Viz tady v recenzích klidně najdeš člověka, co celý Horzion odsoudí, protože kritizuje aspekty, které vlastně jen nepochopil. Více případně v mé recenzi
Záleží jak která hra člověka pohltí a co je schopen jí odpustit. A já Witcherovi i Horizonům odpouštím dost, protože mi to vynahrazují jinými super aspekty.
Možná to v tom přehnaně velkém příspěvku zapadlo, ale já vím, že celkový dojem z grafiky není jen o technické stránce. Přesně to jsem tam psal. Technickou část můžeme i dost dobře objektivně porovnávat, estetická je pak silně individuální, stejně jako je individuální váha, které každý z nás tomu či onomu aspektu dáváme. Takže je naprosto v pořádku, pokud se někomu líbí více Witcher, protože těžce inklinuje k evropským lesům a horám a šíleně ho sere vše, co je ve Forbidden West :)

Naštěstí Forbidden West není jen o technické onanii. Takže nevím, co @AlieN: na videích viděl, možná jen dokola zprofanované pláže a džungli (džungle je fakt meh), ale věř, že až osobně

- navštívíš rozlehlé pouště, kde se ve větru přelévá písek a ve zlatavém slunci třpytí obrovské duny, ty po jedné z ní jdeš při západu slunce, který vytváří téměř hrozivě vypadající obrovské stíny, tak jak to znáš z reálu, budeš ohromen
- Že až po stopadesáté půjdeš obyčejnou stezkou a okolo sebe uvidíš mohutná pohoří a skaliska, ze kterých doslova cítíš, jak se tu před miliony let formovaly, protože vypadají, že přesně takhle by měli pohoří vypadat, narozdíl od pofiderně plácnutých assetů z jiných her, budeš ohromen.
- Až půjdeš hustým lesem a zažiješ přerod noci do ranního svítání, jak se paprsky protrhávají porostem a ranní mlhou, budeš ohromen.
- Až se budeš procházet sekvojovým lesem, kde stromy jsou mohutní obři, budeš si připadat jako trpaslík, budeš ohromen.
- Šplhání po horách, kde z blízka uvidíš naprosto absurdní detaily "blbých" kamenů, tě ohromí, když si uvědomíš, jaká péče byla dána jak detailům tak celkovému obrazu.
- Až projdeš kolem "skotského" jezera ze kterého stoupá pára a na jeho druhé straně v dáli uvidíš se majestátně procházet Tallnecka, budeš ohromen.
- Až ti čtvrtinu scenerie připomínající Grand Canyon budou zabírat pozůstatky jednoho obrovského zničeného stroje povaleném na jednom z pohoří, budeš ohromen.
- Až v noci polezeš po úbočí hory a zjeví se před tebou zamrzlé jezero po kterém se prochází obrovský ocelový mamut, jehož modrá světla ozařují ledovou plochu, přestože jsi stovky a stovky metrů daleko, budeš ohromen.
- Až půjdeš krásnou planinou, kde ve větru pohybující porost vidíš v takové dálce, kde ostatní hry nezobrazují už vůbec nic, budeš ohromen.
- Až tě v poušti chytne písečná bouře a rozpoutá se rudé peklo, při zdolování hory tě chytne sněhová bouře a rozpoutá se bílé peklo, budeš ohromen.
- Až při náhodném prozkoumávání pohoří zjistíš, že už jdeš tak dlouho nahoru, že jsi vystoupal nad samotné mraky, podíváš se dolů do krajiny a uvidíš skrze díry v dynamických mračnech obrovské uzemí pod nimi, budeš ohromen.
- Až narazíš na jednu z nesčetných řek a říček, uvidíš, jak voda v ní opravdu teče, je pomalejší v širokých místech a divoká v úzkých, uvidíš, jak se míchají dva proudy dohromady nebo naopak rozdvojují, uvidíš divoké peřeje nebo jak tebe (ale i ostatní věci) samotný proud strhává určitým směrem, budeš ohromen.
- Až uvidíš, jak se vlny v moři rozmělňují v písku a nechávají ho vlhkým, budeš ohromen.
- Až ti bude sníh křupat pod nohy, ty zanecháš stopy, abys sledoval, jak je padající sníh znovu zahlazuje, budeš ohromen.
- Až se v jedné scéně normálně otočíš a všimneš si, že tvoje kopí při běžném pohybu přejelo sníh a udělalo v něm rýhu, bude ohromen.
- Až uvidíš, že stroj, na kterém jedeš, stopy nezanechává, řekneš si wtf??? :D
- Až popluješ "potopený městem" v záři neonů, budeš ohromen (v HDR určitě).
- Až uvidíš, jaká neuvěřitelná péče byla věnována každé blbé vedlejší postavě, kde v polovině z nich vidíš reálný předobraz, budeš ohromen.
- Až uvidíš, že stejně jako v prvním díle každá druhá vedlejší postava ti dává naprosto dementní generický úkoly, budeš ohromen...že toho člověka, co píše questy ještě nevyměnili za někoho od CD Projektu.
- pokračuješ 100x dále

Věř mi, že u té hry budeš vizuálně ohromen fakt často. A rozhodně to není proto, že jde jen o technický úspěch, ne estetický. Ta hra právě používá své technické finesy, aby přinesla hráči jasně zamýšlené vizuální prvky. A rozhodně to není proto, že bych se nadchnul pro cokoliv. Viděl jsem lecos. A pokud přihlédnu, že to fakt celé jede na blbé (ano, blbé) PS5, která má do "next gen" výkonu fakt daleko, tak absolutně nechápu tu magii, co se pod kapotou děje. Až toto vydají na PC, budeme žasnou ještě více.

Takže nebojte, já vám tu nehejtuju W3, já jsem milovník celé herní Witcher ságy. Jen naprosto jasně konstatuji, že ať se mně i vám líbí Witcher vizuálně sebevíce a dlouho to mohla být nejhezčí hra svého druhu, po sedmi osmi letech už předala korunu dál. A to je v pořádku, je to proces.
A ten RT patch je diskutabilní, minimálně z pohledu raytracingu na konzolích. Protože tam když zapnete RT, tak vám klesne rozlišení, aby se udržely fps alespoň na 30ti (opravdu v roce 2023 někdo akceptujete hraní na 30 fps???) a to už je trade-off, který za to nestojí dle mě.
@Tulareanus (10.01.2023 10:50): Reaguji na porovnávání Forbidden West s next gen Witcherem na základě obrázků z něj, takže nevidím důvod proč ne ;) A pochybuji že by se můj názor změnil až tak výrazně při reálném hraní.

@BUMTARATA (10.01.2023 10:49): On sice mluví o technologii, ale pořád používá označení jako "nejkrásnější". A to není jedno a to samé.
@AlieN (09.01.2023 19:25): A nepresvedčili sme sa už dávno, že ak chceme naozaj vnímať grafiku a estetiku hry, tak by bolo dobré si to zahrať? Video môže častokrát klamať pozitívne aj negatívne a výsledný dojem častokrát vychádza aj tak z toho, keď to má hráč "v rukách".
@AlieN (09.01.2023 19:25): Ale Ondra mluví o technologii, nenapadá mě momentálně působivější hra než právě Forbidden West, když to sečteš a podtrhneš, samozřejmě v dílčích detailech jsou lepší jiní (Naughty Dog, Rockstar), zmiňovaný Requiem vypadá dobře, dokud se nehýbe.
Update 4.00 už mě docela sere. Nejen, že se mi při každém spuštění hodí hru do defaultního nastavení. Také jsem měl smůlu, že mě to zastihlo při rozehrané hře. Ruční ukládání je nekompatibilní. A jako třešnička na dortu je nefunkční nový quest. Jediné vylepšení, kterého jsem si všiml, je cedule rychlého cestování na nádvoří krvavého barona. Chápu, že "vylepšení" je hlavně pro nové konzole. Mohli to ale udělat pořádně celé. Hra se mě neptala, jestli to chci nainstalovat. Nainstalovala to sama a je to hrozná fušeřina.
@OndrejVasicek.cz (09.01.2023 17:49): Z videí co jsem viděl vypadá Forbidden West hůř i než originální verze Witcher 3 - vizuál není jen o technologii, ale o stylu a pocitu který herní estetika vzbuzuje. A Forbidden West vypadá přeplácaně a díky tomu až genericky.

A možnosti v UE5 vypadají indeed fantasticky, no ale na nějakou hru která by na něm reálně vyšla a snad pak překonala Cyberpunk si ještě hezky dlouho počkáme.
@Paul (09.01.2023 18:18): Co jsem koukal na videa toho dema, tak mě tam neuvěřitelně rozčilovalo, jak jsou okna napůl ve zdi vedlejšího domu a podobné rychlokvašky. @OndrejVasicek.cz (09.01.2023 17:49): Grafika není jen o technické stránce a technologii, ale právě taky o tom důrazu na detail, kdy designera zajímá, jestli jeho výtvor davá z reálie toho světa vůbec smysl. Můžu mít super-duhové údolí vibrující barvami, ale musí to taky dávat smysl.
@OndrejVasicek.cz (09.01.2023 17:49): jedinej kdo tady psal, že je TW3 nejhezčí hra, kterou teď na PC a xboxu má, je Jab. A má na ten názor svatý právo. Moc tuhle diatrajbu nechápu :) Jab ani nepsal že je to nejhezčí hra technicky, klidně to mohl myslet jako kombinaci art stylu, techniky a vlastního vkusu.

Jinak Matrix demo je technicky špičkový, téměř fotorealistický, ale...je to demo, není to hra, takže to s ním Jab asi nesrovnával. Horizon vypadá skvěle, souhlasím, osobně bych řekl že i např. Plague Tale Requiem má lepší grafiku než TW3, ikdyž je to koridor (byť místy dost široký).
Tyjo, docela to tu pročítám a nestačím se divit. Než mě tu začnete kamenovat, trošku kontextu - Witcher 3 včetně obou datadisků (tak tak, žádná dlc, ale staré dobré datáče) jsem dohrál cca 2 roky nazpět (pár modů neměnící hratelnost, právě třeba ty hires textury), nechal jsem tam přesně 333 hodin a vyďobal každičký kousek té hry. (v rámci možnosti). Vše na max detaily ve 4k.
Stejně tak jsem hrál i jedničku i dvojku (u té jsem prošel obě větve).

Ta hra je skvělá ze spousty důvodů, byť má svoje velké černé puntíky. A rozhodně jsem z jejího vzhledu učůrával během hraní, přestože to bylo již 5 let po jejím vydání!!! Doteď si pamatuju, jak jsem v Toussaintu obdivoval, jak tvůrci měli hezky technicky vyřešeno, že určité elementy krajiny, orientační body, nepodléhali LODu, respektive nemizely a byly stále na scéně. Říkal jsem si, jak za trošku výkonu dolů to hodně oživí ten svět. Mockrát jsem jen tak postával a kochal se tou krásou.

Ta krása byla kombinací jak technického řešení (na tu dobu) ale především estetického umu. To té hře už nikdy nikdo neodpáře a bude krásně vypadat i za 20 let.

ALE. To velké ALE. Číst v roce v 2022, že to je jen díky pochybnému RT updatu nejlépe vypadající hra vůbec, mi nepřijde vtipné, ale smutné. Smutné kvůli tomu pokroku, co se zatím na scéně udál. A ten pokrok bohužel není z pera CD Projektu a jejich Cyberpunku, který i bez RT na ultra v 4k neutáhne ani 4080 na 60fps.

Bavím se o technologiích, které najdete třeba v Horizon Forbidden West nebo dnes již hodně proklamovaný Nanite a Lumen z UE5.

To co předvádí Nanite, co můžete zatím vidět třeba v Matrix demu, to se nedá s ničím porovnávat. To je revoluce, která doslova změní jednu grafickou éru. Ne nadarmo kdejaký vývojář oznamuje přechod na UE5, včetně CD Projektu. Jen jděte a podívejte se na vlastní oči, kdo jste to ještě neudělali, levitovat nad městem se stovkami a stovkami budov a vidět to neuvěřitelné dálky nemizející detaily. Najednou máte pocit, že nejste ve hře, ale ve skutečném světě.

Forbidden West tepe na vlastním Decima enginu a není tak mindblowing jako Matrix demo, ALE můžete si to zahrát (dost podstatný fakt, je to hotové) a jede na stabilních 60fps v pseudo 4k rozlišení, který ani já starý onanista zkoumající každý pixel na 65ce OLEDu nejsem schopen kritizovat. A to prosím na krabičce za 10 a půl tisíce.
V době, kdy z poloviny dobře vypadající Cyberpunk (technicky, ne esteticky) neutáhne bez dlss ani krabice za 60 litrů a víc.

V momentě, kdy hrajete Forbidden West a vidíte, co ta hra technicky vykresluje v dálce, jaké scenérie generuje, jak polévá obrovská údolí zlatavým sluncem, které se dere skrze hustou hmatatelnou mlhu, máte pocit, že se před vámi otevírá svět, kde stačí udělat pár kroků a můžete ho objevit na dotek ruky. Doslova to mění váš herní zážitek. Mnohem více máte pocit, že jste dobrodruh a že svět před vámi opravdu existuje. V té hře i po 150 hodinách hraní neustále narážím na nové krásy, se kterými se nic z těch postovaných obrázků z Witchera nedá rovnat.

A to přes všechny kvality Witchera 3 jeho engine nedokáže nabídnout. Stejně jako jsem si u Wichtera pamatoval na to dobré, tak si jasně pamatuju momenty, kdy ponoření do hry ruší situace, kdy vylezete na maličký kopec, ohlédnete se, a čekáte, že uvidíte ty vinice, které jste procházeli, že se vám poštěstí pohled na husté lesy, ve kterých jste před chvíli bojovali, že si připomenete tu chatku, ve které bydlel ten podivín, že se prsotě budete moci jen tak podívat a po paměti vyrazit na další cestu. A nic z toho neuděláte, protože hra cokoliv, co není kousek od vás, brutálně nahrazuje LODy a následně uplne schovává. Takže když koukáte z toho kopce, místo abyste pod sebou viděli vesničku, kde pulzuje život, vidíte jen jakousi placku, pár lod stromků, ale vůbec nedokážete určit, kde to vlastně jste.

A neberte mě špatně, to není chyba tvůrců. Pracovat s nějakým výkonovým budgetem a optimalizovat vykreslování objektů v dálce, to jsou věci, které se neustále optimalizují a Witcher to na svou dobu uměl mnohem lépe, než ostatní. Ne-li nejlépe.

Když ale ve Forbidden West rozhodíte svůj pohled do dáli, i přes stále viditelné optimalizace vidíte neskutečně moc. Doslova cítíte ty míle za vámi i před vámi. Můžete si prstem ukazovat na všechny ty místa, kde jste byli, kama jste šli a podobně. Nekoukáte jen na nějaké 2d sprity vzdálených lesů, které tam třeba ani nejsou, koukáte na svět, který opravdu procházíte.

Vtipné na tom je, že ani Forbidden West ani zdaleka neni nic perfektního, ale ukazuje, jak obrovský skok to od Witchera už je (dost velký na to, aby někdo označoval Witcher 3 jako nejhezčí hru) a především jak skvělé to v budoucnu ještě může být a jak grafika je ve skutečnosti důležitá pro vytvoření určitých pocitů u hráče.

Celý ten můj příspěvek je tu proto, aby vám řekl - tvl lidi, jasan, Wichcher je krásnej, byl nejlepší ve své době, je to nezapomenutelná hra (rozhodně v top10 u mě), a samozřejmě hra je celek, a grafika nerovná se celková kvalita hry, ALE ani za mák to není nejkrásnější hra této doby. Technicky už je 10x překonaný. Nedělejme z něho něco, co není. Zbytečně tím znehodnocujeme ten pokrok, co se právě děje.
Tady to bezmezné vychvalování hraničí s lhaním si do kapsy.