@John Mirra (15.08.2023 19:31): Nope, až ve dvojce.
Diskuze
@Tarhiel (15.08.2023 10:42): V jednicce je takova postava? :O
@Cathan (15.08.2023 15:51): Proč troškařit?
@Gordon (15.08.2023 14:23): No, pokud to tak citíš, proti gustu... :) Já zůstanu u představy drobných změn a doplňků.
Ja si vždycky říkal jaký by to bylo kdyby Gothic série umožňovala volbu pohlaví. Hned bych za tu ženskou hrál když vezmu v potaz jak to v těch hrách chodí, to by bylo určitě super. :)
Jinak piraně jsou taky progresivní, Elex 2 je už učiněná family game :)
Btw si myslím ze Gothic série určitě velkou část fandů získala i proto ze to je testosteron jízda kde se proste hodně chlapů cítilo fajn.
Jinak piraně jsou taky progresivní, Elex 2 je už učiněná family game :)
Btw si myslím ze Gothic série určitě velkou část fandů získala i proto ze to je testosteron jízda kde se proste hodně chlapů cítilo fajn.
@Cathan (15.08.2023 07:38): Nenene, quest a náznaky by moderní divák nepochopil, musí tam být vězeň, který dosáhne osvícení a bude všechny poučovat, jak by měla vězeňská kolonie přijmout progresivní sociální uskupení, kde každý má stejná práva.
@Tarhiel (15.08.2023 10:42): Jak jsem zmínil, protože je to jediná taková postava, přijde mi to skoro jako meta komentář :D Primárně mi jde nicméně o to, že by bylo naivní nečekat v Remaku dvacet let staré hry nějaké změny.
@Cathan (15.08.2023 07:38): A pani zlodejov, ktorá dokázala v tomto všetkom prežiť, a je rovnako morálne kompromitovaná, ako všetci ostatní v tej kolónii, Ti dostatočne badass nepríde?
@Gordon (15.08.2023 07:01): O to ani nestojím, ale drobný side quest o badass otrokyni bych neodmítl.
@Cathan (15.08.2023 06:52): Určitě ti tam někdo vykecá díru do hlavy, jak zotročování žen je špatné.
@Gordon (15.08.2023 05:27): Hele, aspoň si nehrajme na to, že tyhle věci nejsou dobově a autorsky podmíněné ;) Vzhledem k tomu, že se fakt jedná o remake a ne o remaster můžeme určité změny očekávat. Větší počet postav tmavé pleti prakticky určitě, naznačeno už v traileru. Jak to bude s ženskými postavami jsem spíš zvědavý.
@Cathan (13.08.2023 17:11): Nojono, středověké fantasy zasazené do VĚZEŇSKÉ KOLONIE je holt tvrdý.
@Hitsuran (13.08.2023 16:45): Mně to zacházení se ženami vadilo už když mi bylo deset :) V první díle proto, že to nikdy nebylo vyzdvihnuto jako dost mizerná situace, a ve dvojce mi už vyloženě vadilo, že tam není žádná aspoň trochu zásadní ženská postava. S vtipnou výjimkou paní zlodějů, to bych skoro považoval za meta komentář.
A Gorn je černoch, mimochodem :)
A Gorn je černoch, mimochodem :)
@styeer (13.08.2023 14:54): To doufám, ja to demo hrál a hrůza . Souboják z For Honor a divnej map design a ty otravný monology.
@Tulareanus (13.08.2023 12:35): Já mluvil o příběhu a o atmosféře, už vidim ten titulek na sračkoidních webech jako je resetera nebo polygon když zjistěj jak je v kolonii zacházeno se ženskejma a absenci černejch.
@styeer (13.08.2023 14:55): to platilo dřív, teď už mají "totální konverze" vlastní kategorii a pokud hra splňuje definici, tak je přidána (pokud se někdo namáhá ji přidat).
Jinak ano, Archolos je pecka. A Enderal taky. A Gothic Remake snad bude taky :)
Jinak ano, Archolos je pecka. A Enderal taky. A Gothic Remake snad bude taky :)
@John Mirra (13.08.2023 09:31): Archolos je pecka. Ono málokteré hře se podaří tady na databázi dostat do stavu, že neoficiální "datadisk" tu má vlastní stránku.
@Hitsuran (13.08.2023 11:08): "Vylepšit" se to snažili v předchozí verzi, jak bylo hratelné demo. Feedback byl ale jednoznačný a proto se vrátili k originálu. Tentokrát vše vypadá dobře.
@Hitsuran (13.08.2023 11:08): Skôr archaizmovať a nemať žiadne quality of life vylepšenia alebo zmeny po 20 rokoch, aby to neurazilo tú naozaj plačúcu generáciu. :)
@Hitsuran (13.08.2023 11:08): Jako jestli tam nemůžu se svým Iphonem tam nikam nejdu, duh.
Mám trochu hrůzu z toho, že se budou snažit kolonii modernizovat aby to neurazilo plačící generaci.
Pokud si chcete zkrátit čekání a nevadí vám stará grafika, doporučuju dát si Archolos. Je to opravdu hodně skvělé, jak jsem tomu hypu nevěřil, tak mu teď pokorně dávám za pravdu.
Radši počkat a mít to kvalitně, než narychlo nějakou splácaninu. Samozřejmě jde to i rychle a kvalitně :)
@Paul (11.08.2023 20:42): Vypadá to pěkně, ale po takové době by už mohli mít víc... :-/
Za 17 minut bude THQ Nordic showcase, tak jsem zvědav jestli konečně ukážou Gothic remake, nebo jen switch verzi originálu.
edit - tak ukázali "in engine footage" custom cutscénu. Atmosférou a feelingem je to čistej Gothic. Ale škoda že ještě nemaj gameplay.
edit - tak ukázali "in engine footage" custom cutscénu. Atmosférou a feelingem je to čistej Gothic. Ale škoda že ještě nemaj gameplay.
@styeer (31.01.2023 20:16): Dík. Mám to na steamu. Koukám, že v bodu 4 píše, že se to antiviru nelíbí a že se to dá přeskočit, ale v úvodu píše, že jedině krok 6 se nemusí dělat, jinak hra vůbec fungovat nebude, tak to si poněkud protiřečí. No můžu to zkusit.
@včelka (31.01.2023 19:51): Já to instaloval přes tento odkaz. Hraju na win11. Pokud máš verzi z gogu, bod 2 a 3 můžeš vynechat. Určitě doporučuju tam dát ten DX11, grafika je uplně někde jinde, spouští se to hned. Jestli půjdou savy, to nevím. Můžeš je tam pak překopírovat a uvidíš.
Před pár lety jsem to rozehrála, bavilo mě to, ale přesto jsem to nedohrála, udělala jsem si z nějakýho důvodu pauzu a pak jsem se obávala, že až se k tomu vrátím, tak mi bude trvat, než se do toho zas dostanu. A pauza se prodlužovala... Mně na tom ale obtěžovalo asi hlavně to spouštění, hrála jsem to bez toho 1/2 system packu (hlásilo mi to vira, tak jsem zpanikařila, no), šlo to, ale trvalo to a většinou se to rozjelo až na několikátej pokus. Říkám si, že by bylo fajn to někdy dohrát, nevíte někdo, kdybych ten systempack použila, jestli mi bude fungovat uložená hra? Anebo neznáte nějakej elegantní způsob, jak to na desítkách rozjet bez něj? Tehdy jsem na to vygooglila nějakej trik, ten jsem používala, ale jak říkám, žádná sláva. Teď už si ho ani nepamatuju :D
@Paul (30.01.2023 11:03): Hlavně je pravda přesně co psal Widl, že jakýkoliv bodík jde zatraceně znát. Já od té doby nikdy neměl ve hře radost, když jsem objevil například pásek +5 síla, zde to znamenalo, že můžu nosit lepší meč o hodinu hry a náročného expení dřív. Sakryš, musím zas zapnout Myrtanu. :D
Nehledě na to že jsem v té hře vítal i všelijaké jídlo a šetřil lektvary na horší časy - které byly skoro pořád. A přitom to nebylo extrémně frustrující. Rád bych podobnou hru. Trochu jsem doufal v ten Elden Ring, ale ten není ani napůl cesty. Asi tu máme opravdu jen ten Kingdom Come.
Nehledě na to že jsem v té hře vítal i všelijaké jídlo a šetřil lektvary na horší časy - které byly skoro pořád. A přitom to nebylo extrémně frustrující. Rád bych podobnou hru. Trochu jsem doufal v ten Elden Ring, ale ten není ani napůl cesty. Asi tu máme opravdu jen ten Kingdom Come.
@SilentWolf (30.01.2023 08:54): jo, to jak nejdřív bezejmenej drží jednoruční měč oběma rukama jak vidlák aby pri natrénování začal používat jen jednu ruku a jinej postoj mi v roce 2001 vyrazilo dech :) A celkově ten systém zlepšování přes trenéry, kteří ti po zaplacení lekce i něco reálně řeknou k tomu jak máš danou věc udělat je super. Škoda že ač třeba v Elexu jsou sice trenéři taky, tak už je to tam jen přes vybrání skillu v menu a trenér k tý daný schopnosti nic neřekne.
@Widl (30.01.2023 08:31): jak mi v Gothicu 2 postava změnila postoj, když jsem přesáhl určitý level dovednosti, bylo naprosto geniální a rád bych to viděl v jiných hrách, že postava začne máchat fakt neohrabaně, ale pak se třeba čím dál tím víc krystalizuje nějaká technika (nemyslím učení komb).
@strejdafido (29.01.2023 20:13): Pro mě asi nejvíc odměňující ovládání v soubojích. Komba se musíš naučit, dodržovat rytmus, je to na víc tlačítek. A každé vylepšení u trenéra je v tom celém sakra znát.
@S4TW (29.01.2023 22:46): Dabing ke hře udělat není jen tak. Třeba ten anglický v gothicu rozhodně není žádná sláva. Mám napouslouchány i nějaké amatérské audioknihy, takže můžu říct, že to rozhodně špatné není. Samozřejmě kdo to nechce, ať nestahuje. Z ukázek na netu si každý může udělat úsudek sám. Za mě příjemné oživení.
@styeer (29.01.2023 21:39): já nevím, mě tohle: na to, že to dělali fanoušci přijde jako, když si mám dát pizzu od někoho, kdo pizzu neumí, ale i tak to ocenit, jako jo, ale stejně si moc nepochutnám :)... Ale chápu, že pro někoho to je jako si dát pizzu ve Vietnamu, kdy pro něj není "jiná" možnost...
Jinak k tomu ovládání, docela mě překvapilo, kolik lidí si na něj stěžuje u RDR2, kde je naprosto v pohodě a hrozně jednoduché, takže ta sensitivita může být u každého úplně jiná, ale věřím, že u toho Gothicu to asi bude trochu pain, ono je to pain i třeba u prvního Hitmana, to je jeden z důvodů, proč se k té hře nemůžu dokopat, abych jí hrál dál, ačkoliv všechno jiné mě na ní baví...
Jinak k tomu ovládání, docela mě překvapilo, kolik lidí si na něj stěžuje u RDR2, kde je naprosto v pohodě a hrozně jednoduché, takže ta sensitivita může být u každého úplně jiná, ale věřím, že u toho Gothicu to asi bude trochu pain, ono je to pain i třeba u prvního Hitmana, to je jeden z důvodů, proč se k té hře nemůžu dokopat, abych jí hrál dál, ačkoliv všechno jiné mě na ní baví...
@Ross (29.01.2023 18:27): Ovládání - normálně zmáčkneš tlačítko pro sebrání předmětu. Tady zmáčkneš tlačítko pro sebrání předmětu a ještě musíš zmáčknout tlačítko pro pohyb dopředu. Stejné to je pro přesouvání předmětů nebo souboj.
Jinak rozehrál jsem to znovu s tím dabingem. Jsem na začátku, ale ten dabing je velmi dobrý. Na to, že to dělali fanoušci, klobouk dolů, většinou to bývá katastrofa. Samozřejmě na profi dabing to nemá.
Jinak rozehrál jsem to znovu s tím dabingem. Jsem na začátku, ale ten dabing je velmi dobrý. Na to, že to dělali fanoušci, klobouk dolů, většinou to bývá katastrofa. Samozřejmě na profi dabing to nemá.
@Ross (29.01.2023 18:27): Asi tak vse je na tom ovladani zle :)
@S4TW (29.01.2023 19:35): Elex ma uplne normalni ovladani. Gothic ne :)
@S4TW (29.01.2023 19:35): Elex ma uplne normalni ovladani. Gothic ne :)
@strejdafido (29.01.2023 20:13): Človek si zvykne na všetko.. aj na zlé ovládanie a bugy. Mne nejde o to, teraz pretláčať moje obľúbené RPG, ale Gothic má od všeobecne vnímaných top hier žánru ďaleko.
@S4TW (29.01.2023 19:35): Ovládání Elex je proti Gothicu úplná lahoda :-)
@Tulareanus (29.01.2023 11:09): Omyl! Nemí lepšího RPG než právě Gothic!
Mimochodem pořád nevím, proč se většina lidí naváží do ovládání, nebylo vůbec hrozné; když si na to člověk zvykl, tak bylo naopak parádní, člověk si prostě musel dávat pozor na co mačká.
Mimochodem pořád nevím, proč se většina lidí naváží do ovládání, nebylo vůbec hrozné; když si na to člověk zvykl, tak bylo naopak parádní, člověk si prostě musel dávat pozor na co mačká.
Jak je na tom ovládání Gothic vs Elex? Je to nějaký velký rozdíl?
Nechte ho si to zahrát :-). Risen, Dragon Age apod. jsou možná i lepší hry, ale prostě ta atmosféra atd, to je nepřekonatelné a proto na to čeští fanoušci dělají v roce 2021 dabing. Už to je jednoznačně známka kvality. Ovládání rozhodně není žádná hrůza, dá se na to zvyknout asi po pěti minutách.
Dragon Age, Mass Effect...
Hele, reklama pro BioWare povinná :D
Hele, reklama pro BioWare povinná :D
@Ross (29.01.2023 18:27): gamepad lze asi použít, ale hra ho nepodporuje nativně, takže je potřeba si ho nastavit přes steam input. Archolos (free hra běžící na enginu Gothic 2) jsem celý dohrál na gamepadu bez problému. Jinak ovládání je celkem v klidu, pokud si ho přenastavíš na WSAD a myš. Jen je potřeba akceptovat že pro každou akci (otevření truhly atd) musíš zmáčknout tu myš a pak nějaký další tlačítko. Jo a ten inventář je trochu vopruz - tam se prostě musíš podívat online jak ho používat efektivně (dá se to naučit, ale není to user friendly).
Jinak jakkoliv osobně mám Gothic (a všechny hry od Piraní) rád, tak pokud jsi žádný RPG nehrál, tak bych ti taky doporučil spíš něco novějšího :) Třeba ten Risen, nebo Zaklínač...
Jinak jakkoliv osobně mám Gothic (a všechny hry od Piraní) rád, tak pokud jsi žádný RPG nehrál, tak bych ti taky doporučil spíš něco novějšího :) Třeba ten Risen, nebo Zaklínač...
@Garion (29.01.2023 17:44): Co je na tom ovládání také zlé? :D Případně lze použít gamepad?
@Ross (29.01.2023 17:29): Tady bych byl trochu opatrny, abys nebyl zklamany. Ja jsem docela RPG pozitivni hrac a Gothic jsem zkousel asi 3x a nikdy se mi nepodarilo se dostat pres to hruzne ovladani (zejmena v soubojich a castecne i v inventari). Urcite to jde, jen to vyzaduje bud veliky um nebo velikou trpelivost se to naucit. Tak abys na zanr nezanevrel jen kvuli tomu, ze ma Gothic jedno z nejhorsich ovladani, ktere jsem zazil :)
@Tulareanus (29.01.2023 11:09): Vzhledem k tomu, že RPG prakticky nehraju a vyhýbal jsem se jim tak ti prvky říct nemůžu. Mě ta hra láká i tím čim ve finále je. Je to dobový hit a série, která měla velký úspěch. Hornické prostředí je mi také blízké.
Nicméně, hodnocení dalších PB her neskutečně podporuje ten argument s nostalgii. Risen 1 fakt není horší než Gothic 1, vlastně bych řekl, že je lepší, přesto je ten rozdíl hodnocení dost výrazný.
Bez Piraňí by byl herní svět o dost smutnější a ačkoliv pořad melou to samé v porovnání s ostatní produkci jsou vlastně dost originální a neokoukaní. Tím netvrdím ze to co dělají nemůže už někoho unavovat, ja s tim už mám taky trochu problém :)
Souhlasím s tím, že Gothic má dosud unikátní nenapodobitelné kvality sám o sobě.
Stejně tak souhlasím, že Gothic 1 má řadu naprosto objektivních problémů a bugů.
Zároveň souhlasím s tím, že hraní Gothicu 1 je spíš pro objevení fenomenu Gothic spíš než fenomenu RPG.
:)
Stejně tak souhlasím, že Gothic 1 má řadu naprosto objektivních problémů a bugů.
Zároveň souhlasím s tím, že hraní Gothicu 1 je spíš pro objevení fenomenu Gothic spíš než fenomenu RPG.
:)