@Jab (06.08.2023 00:58): jj dopsal jsem spelly které jsem mu dal
Diskuze
@Red (06.08.2023 00:36): No spánek je třeba hodně dobrej.
@Red (06.08.2023 00:36): to ti nepovím, protože jsem na začátku. Na to se musíš zeptat nějakého experta :D. Já jsem si magic missile nevzal, najdu si je zřejmě na scrollu. Vzal jsem si ledový nůž který není úplně určen na to co missile ale zajímá mne jestli zamrzne jen kousek podlahy nebo celá mokrá kaluž okolo, když elektřina probíjí přes celou kaluž. Má narozdíl od missile saving throw a to na dexteritu, takže je skoro nepoužitelný (zatím). Tím pádem gale (čáryfuk) není mašina na dmg, ale třeba mi to pomůže pochopit v čem jiném je užitečný. Mám pro něj v báglu staff s kouzlem create water jednou za short rest, takže to bude snad cesta.K tomu má Fire Bolt a Ray of Frost (zpomalovací s nízkou dmg) což nejsou kouzla ale akce, takže na nekonečně použití, narozdíl od magic missile. Dal jsem mu kouzlo Hold person, Mage armor, Thunderwave, Sleep a Misty Step.
@MiDlo (05.08.2023 20:45): Líbí se mi, jak ses do toho zažral. PoE dostalo češtinu a jedna z často jmenovaných argumentů pro něj vůči původním Baldurům je právě že jeho systém je tvořený pro potřeby počítačové hry. Zatímco DnD pravidla v BG se na počítačovou hru naroubovali a z toho pramení, že spousta kouzel a schopností je nepoužítelných. Třeba veterán ví, že v těch kouzlech nízké úrovně se vyplatí kouzlit jen magical missile. Mě by zajímalo, jestli něco takového ve hře vnímáš nebo ti přijde, že lze z reportoáru využít všechno.
@Paul (04.08.2023 17:24): 707K masakr to jsou čísla pro mrtvé single player hry :D
Teda povím vám je tam toho hodně na pochopení. A těch možností v skillech. Přijde mi, že spoustu hodin trávím čtením popisků skillů a kouzel a snahou pochopit kdy se co hodí. Mám to ve vlnách - chvíli hraju, nic moc neřeším, a pak se na 2-3 hodiny zaseknu (při přechodu na novou úroveň, ale i u prvního tradera a předtím vlastně taky v prvním dungeonu a s prvním řešení pastí a zjišťováním jak ty dveře co nejdou otevřít otevřít..). Tohle je teda v prvních pár dnech hry totální šnečí záležitost. A i potom seznámení se s tím co a kdy zkoušet a jak vlastně... jsem se rozhodl, že 1/4 spellů zastrčím za slider a budu to hrát jen s těmi nejvíc srozumitelnými. Proto je důležité mít pořádek v hotbaru - vědět co kde hledat a zvyknout si na to trochu. Čím jsem starší tím s tím mám větší problém (nacpat do hlavy nové souvislosti) . Ona ta hra je jako dělaná na to jí rozumět (hraji na střední obtížnost) a řekl bych že to hodně lidí nezkousne. :) Není to 1 postava ale 4, a pořád jim přibývají spelly .. Ti co hráli early access mají výhodu. ... Skoro si přeju abych tak rychle neleveloval, abych mohl aspoň chvilku hrát. .. ps peak 685k
Někoho by mohlo zajímat srovnání s Pillars of eternity. To se nedá srovnat .) Jednak mělo Pillars (1) o několik tříd těžší angličtinu, takže pro mne bylo nehratelné. No a pak tam šlo o příběh a tady jde o kompletní naučení se "pravidel DnD". V tomhle bylo Dragon Age též nesrovnatelně lehčí. Pro mne je toto lepší hra než Pillars (1).. civilnější, nehraje si na noir záležitost. Dragon age bylo výrazně jednodušší. Taková oddechová varianta tohoto. Nejsem moc daleko tak nemůžu víc napsat.
Snažím se si to co nejvíc zjednodušit. Takže shadowheart po velkém odpočinku nabuffuje hlavní postavu = fightera/paladina (což vydrží až do dalšího velkého odpočinku). Potom ona a paladin provedou jeden dva buffy před combatem, nebo před vstupem do kobek. Nebo na začátku combatu. Kobky procházím s Shadowheart vepředu (checky na Wisdom perception), baví mne zapnout stealth mód. Louč do ruky pokud tam nehrozí nepřátelé a bez louče pokud hudba naznačí že bude boj. Není od věci rozsvítit cestou pár lustrů. V combatu naběhnu s paladinem dopředu a s ostatními zkouším najít vhodnou pozici (vyšší patro apod, ale pomáhá i světlo) kvůli výhodám a rozmístím každého jinam aby nedostali všichni zásah aoe kouzlem. V prvním dungeonu skřetí Wizard opakovaně dával silence sféru a držel na ní koncentraci. To bude řešitelné zásahem castera z kuše, což jsem nevěděl a snažil jsem se jí svými postavami opustit a on ji zakouzlil znovu. Tyhle zadní postavy (často ale jde útok ze všech stran) mají i skilly kterými odstrčí nebo nějak zabrzdí ty co se na ně sápou. Paladin si může některé k sobě přitáhnout. Gale se může misty stepem teleportnout do bezpečí. A pak to jede. Asi brzy zkusím i nějaká komba. Chtěl bych se vyhnout ohni a elektřině spíš to zkoušet s ledem ale uvidím zda to půjde. Taky to zkusím hrát bez grease (sádlo na podlaze). Prostě nedělám kompromisy a chci zkusit ne to co lidi hlásí že funguje skvěle ale to co bych chtěl zkusit zda taky funguje.
atd.
Někoho by mohlo zajímat srovnání s Pillars of eternity. To se nedá srovnat .) Jednak mělo Pillars (1) o několik tříd těžší angličtinu, takže pro mne bylo nehratelné. No a pak tam šlo o příběh a tady jde o kompletní naučení se "pravidel DnD". V tomhle bylo Dragon Age též nesrovnatelně lehčí. Pro mne je toto lepší hra než Pillars (1).. civilnější, nehraje si na noir záležitost. Dragon age bylo výrazně jednodušší. Taková oddechová varianta tohoto. Nejsem moc daleko tak nemůžu víc napsat.
Snažím se si to co nejvíc zjednodušit. Takže shadowheart po velkém odpočinku nabuffuje hlavní postavu = fightera/paladina (což vydrží až do dalšího velkého odpočinku). Potom ona a paladin provedou jeden dva buffy před combatem, nebo před vstupem do kobek. Nebo na začátku combatu. Kobky procházím s Shadowheart vepředu (checky na Wisdom perception), baví mne zapnout stealth mód. Louč do ruky pokud tam nehrozí nepřátelé a bez louče pokud hudba naznačí že bude boj. Není od věci rozsvítit cestou pár lustrů. V combatu naběhnu s paladinem dopředu a s ostatními zkouším najít vhodnou pozici (vyšší patro apod, ale pomáhá i světlo) kvůli výhodám a rozmístím každého jinam aby nedostali všichni zásah aoe kouzlem. V prvním dungeonu skřetí Wizard opakovaně dával silence sféru a držel na ní koncentraci. To bude řešitelné zásahem castera z kuše, což jsem nevěděl a snažil jsem se jí svými postavami opustit a on ji zakouzlil znovu. Tyhle zadní postavy (často ale jde útok ze všech stran) mají i skilly kterými odstrčí nebo nějak zabrzdí ty co se na ně sápou. Paladin si může některé k sobě přitáhnout. Gale se může misty stepem teleportnout do bezpečí. A pak to jede. Asi brzy zkusím i nějaká komba. Chtěl bych se vyhnout ohni a elektřině spíš to zkoušet s ledem ale uvidím zda to půjde. Taky to zkusím hrát bez grease (sádlo na podlaze). Prostě nedělám kompromisy a chci zkusit ne to co lidi hlásí že funguje skvěle ale to co bych chtěl zkusit zda taky funguje.
atd.
@Adieu (05.08.2023 16:49): Obtížností na easy jsem řešil otravné souboje v Kotorech a i přes to to byly super hry, tak snad tady to bude podobně.
... ale říkám si že je pak asi dobře že teď na BG3 nemám vůbec čas, a brzo vzniknou mody které třeba i tohle udělají trochu pohodlnější.
... ale říkám si že je pak asi dobře že teď na BG3 nemám vůbec čas, a brzo vzniknou mody které třeba i tohle udělají trochu pohodlnější.
Nevím jestli to jde brát za spoiler , ale takhle vypadá parta po prvním traderovi.
https://abload.de/img/20230805183355_17sfhy.jpg
Gale má mage armor (spell)
Na paladinovi si nesu všechny tři zbraně (1 slashing, 1 piercing, 1 bludge)
Všimněte si že jako správný čech je paladin v sandálech
https://abload.de/img/20230805183355_17sfhy.jpg
Gale má mage armor (spell)
Na paladinovi si nesu všechny tři zbraně (1 slashing, 1 piercing, 1 bludge)
Všimněte si že jako správný čech je paladin v sandálech
@Ria Kon (05.08.2023 14:02): Díky tobě se cítím, jako veterán Dragon Age: Origins, staře .D
@Radecker (05.08.2023 16:38): Já mu zase rozumím, protože hlavně v jedničce to bylo mnohdy putování spoustou obrazovek, kde se odehrávaly jen takové ty nudné souboje právě proti skupině nepřátel. A fakt to po padesáté nebyla zábava.
@MiDlo (05.08.2023 18:10): Mě zatím asi nejvíc pobavil větrný mlýn v té vyrabované vesnici. Nechtěně jsem si spletl páčky při vysvobozování gnóma :) A pak taky ještě moje dvorní nadbíhačka slečna githka, její způsob svádění je tak úžasně přímočarý :D
@MiDlo (05.08.2023 18:10): Mě zatím asi nejvíc pobavil větrný mlýn v té vyrabované vesnici. Nechtěně jsem si spletl páčky při vysvobozování gnóma :) A pak taky ještě moje dvorní nadbíhačka slečna githka, její způsob svádění je tak úžasně přímočarý :D
Lol, v první vesnici když si stoupnete pořed tradera (takže tam vydržíte stát pěkně dlouho) se poblíž odehrává rozhovor ženské s chlapem (hádají se). Ona říká "all you care about is your precious Baldurs Gate" a on "I care about our lives" a intonaci mají oba skvělou.
edit Už po prvním traderovi je parta o půl nebezpečnosti jinde. Nuance zbraní jsou prvotřídní. Chcete větší damage s light nebo heavy crossbow (dvouruční zbraně)? No dobře, ale přijdete o možnost bonusové akce kterou má jednoruční hand crossbow. A ta se dá použít když chcte uběhnout velkou vzdálenost nebo vypadnout z prohraného fightu pomocí disengage (to se používá proto, aby když jdete okolo nepřátel jste neschytali náhodnou ránu). Ranged weapon se pak dá použít třeba tak, že chcete sestřelit soustředění (concentration) z nepřátelského kouzelníka, který z dálky udržuje kouzlo na někom jiném z vaší party. A vy tímhle k němu doběhnete a ještě mu koncentraci shodíte střelou z kuše.
edit Už po prvním traderovi je parta o půl nebezpečnosti jinde. Nuance zbraní jsou prvotřídní. Chcete větší damage s light nebo heavy crossbow (dvouruční zbraně)? No dobře, ale přijdete o možnost bonusové akce kterou má jednoruční hand crossbow. A ta se dá použít když chcte uběhnout velkou vzdálenost nebo vypadnout z prohraného fightu pomocí disengage (to se používá proto, aby když jdete okolo nepřátel jste neschytali náhodnou ránu). Ranged weapon se pak dá použít třeba tak, že chcete sestřelit soustředění (concentration) z nepřátelského kouzelníka, který z dálky udržuje kouzlo na někom jiném z vaší party. A vy tímhle k němu doběhnete a ještě mu koncentraci shodíte střelou z kuše.
@Radecker (05.08.2023 16:38): Popravdě tedy ale to prodírání se stovkami koboldů, Xvartů a Gnollů mě v BG 1 zrovna taky nikdy moc nebralo... neříkám to úplně eliminovat (svět to dělá, jak říkáš, trochu živějším), ale v BG 1 bylo té vaty na můj vkus až příliš. V tomhle jsem taky spíše za to, aby byl každý souboj o něco důležitějším, resp. aby alespoň většina z nich byla nějakou výzvou, jako tomu bylo třeba v BG 2.
Zas abych jen nehejtil, tak z toho mám takový ten správně dobrodružný pocit, kdy mě baví explorace prostředí a těším se, co bude za dalším rohem. V tomhle ohledu je to důstojný duchovní pokračovatel původních Baldurů. Uvidím, jak se ten souboják vyvrbí dál, v nejhorším snížím obtížnost na easy, abych tím jen "rychle" proplul, jako to dělají mnozí hráči v Dragon Age.
@Radecker (05.08.2023 16:38): Njn. Jak OS 2...
Přepínání do dialogový kamery i když na mě random npc vyštěkne jednu větu a jde si zase po svejch je jedna z těch věcí, který teda úplně nedocením... točky s kamerou jsou už tak celkem vopruz, na kterej u top.down RPGček nejsem zrovna zvyklej.
@Adieu (05.08.2023 11:45): Já popravdě vůbec nerozumím Vašku Pecháčkovi, který v gameplayi docela hejtil zbytečné souboje s monstry ve starých BG, které jen zdržovaly od toho důležitého. Naproti tomu velebil svižnost a důležitost soubojů v BG3 (resp. že žádný souboj není zbytečný) načež absolvoval desetiminutový souboj se dvěma minotaury, který mi nepřipadal významný vůbec ničím. Když odhlédnu od tohoto rozporu, nerozumím uvažování, že každý souboj / činnost / whatever musí vést k něčemu, musí plnit nějakou důležitou funkci, posouvat děj a mít ve hře jen to "maso" bez omáčky. Naopak ty bezvýznamené lesní souboje s koboldy a jinou havětí v BG dělaly hru hutnější co do atmosféry, oživovaly svět, člověk měl pocit, že se pohybuje v "nenaprogramovaném" prostředí. Kromě toho za jeden souboj s minotaury v BG3 jsem stihnul projít půlku Cloakwoodu i se "zbytečnými" souboji :-)
Nemožnost podívat se nahoru je na pytel.
Je nějaká možnost jak namapovat na mezerník, aby zavřel truhlu a přitom nevzal všechny itemy? Teď funguje jen escape.
Ps radši nenahrazujte chování excapu, protože nejde nabindovat zpátky :). Když totiž zmáčknete při bindování excape, tak to zruší proces bindování namísto toho aby to nabindovalo escape.
Je nějaká možnost jak namapovat na mezerník, aby zavřel truhlu a přitom nevzal všechny itemy? Teď funguje jen escape.
Ps radši nenahrazujte chování excapu, protože nejde nabindovat zpátky :). Když totiž zmáčknete při bindování excape, tak to zruší proces bindování namísto toho aby to nabindovalo escape.
@Charllize (05.08.2023 13:06): Vypravěč/ka je super, krásně to evokuje stolní DnD. Vliv OS tu je přesně v těch elementech, ale tady na tom souboják nestojí. Můžeš využít okolí, nastražit pasti, můžeš útočit svrchu, můžeš nepřátele shazovat z výšek, můžeš s nima shodit konstrukci. Ale pořád to můžeš umlátit :)
Dnešní play karporace prej byl hodně dobrý. Tady je záznam - od čtvrtka večer do soboty dopoledne https://www.twitch.tv/videos/1889222476
@Paul (05.08.2023 13:53): Mě to přijde strašně nostalgický a bojím se, že mladší generace s tím budou mít velký problém. Docela sem si ale oblíbila tu kombinaci s naratorem. Přijde mi to jako bych sledovala nějakou hru od Shakespeara a strašně mě to vcucává jak dobrá kniha :)
Vzhledem k tomu, že miluju souboje ve hrách jako XCOM, tak mě baví i tenhle. Nepřímý damage je daleko víc rewarding než přímá rána... až na rouguny útočící ze stínu s jedem napuštěnými dýkami >:D Achievement za víc jak 4 akce s jednou postavou během jednoho tahu taky potěšil ^^ Btw, už sem našla dvě speciální dýky. Už si nepamatuju, kdy naposledy sem hrála hru s tak malým číselným rozsahem lootu a je to příjemná zmena, než furt obměňovat a vyhazovat o 3% horší věci.
@Charllize (05.08.2023 13:06): ten chybějící dabing hlavní postavy mě taky irituje a s tím cinematic přístupem se to bije, co si budem. Ale zase chápu že se jim nechtělo se plácat s osmi dabingama, vzhledem k různorodosti ras a pohlaví.
@pipboy (05.08.2023 12:37): Hotbar nastavit je umění, které je ne každému dáno si vychutnat :).
Člověk tam chce mít všechno a ideálně s mezerama. Jako jde to, zatím, ale pár kouzel stejně nepoužiju tak je schovávám za posuvníky.
Po začátku v nautilu kde byla trochu hutnější atmosféra to je zatím takové ťuťu ňuňu. Souboje jsou pomalé, to jo. Diablisti musí trpět. Zatím jsem sbíral všechno a už se těším až to prodám a pak začnu sbírat a asi i prohledávat jen něco (na každou vázu a kdesi cosi). Nevadí mi se soubojům vyhýbat, s paladinem to jde dobře.
Člověk tam chce mít všechno a ideálně s mezerama. Jako jde to, zatím, ale pár kouzel stejně nepoužiju tak je schovávám za posuvníky.
Po začátku v nautilu kde byla trochu hutnější atmosféra to je zatím takové ťuťu ňuňu. Souboje jsou pomalé, to jo. Diablisti musí trpět. Zatím jsem sbíral všechno a už se těším až to prodám a pak začnu sbírat a asi i prohledávat jen něco (na každou vázu a kdesi cosi). Nevadí mi se soubojům vyhýbat, s paladinem to jde dobře.
Jako u OS2 ty tahový souboje byli oser hlavně díky tomu ze to spiš byl puzzle než souboj. A ty věcně hořící podlahy a sudy a podobně, meh. Ale jinak tahový souboje proste trvají dýl a Ja jsem za ne vždycky radši než za realtime bordel s vícero postavama. U BG3 mi to přijde od pohledu celkem ok, ale jaksi věřím že tam nakonec ten OS2 vliv nějak bude a už dopředu z toho mám obavu.
BTW ona hlavní postava nemluví? Velmi cinematic teda. Místo toho tam zase cintá vypravěčka :)
BTW ona hlavní postava nemluví? Velmi cinematic teda. Místo toho tam zase cintá vypravěčka :)
@Adieu (05.08.2023 01:17): Přesně toho jsem se bál :/
No zatím... jak bych to... strašně rád bych se věnoval questům a soubojům a tak, ale místo toho se seru s luštěním bambilionu ikonek na akční liště. Je to neskutečně přeplácaný. A co hůř, je to hrdý na to, že je to přeplácaný. A ten ikonkovej inventář, kristova noho...
@Adieu (05.08.2023 11:45): No... Tohle byl hlavní důvod, proč jsem nedohrál Original Sin 2. :/
@John Mirra (05.08.2023 11:05): Jj, navíc třeba v Expeditions: Viking mně ten takový souboj přišel od začátku mnohem zábavnější a taktičtější. Je to asi do značné míry i tím nízkým levelem, avšak jakmile člověk vyplácá těch pár kouzel, už vlastně ani nemám moc v tom souboji na výběr a výsledek je jen věcí náhody, ale trvá pořád věčnost. Předpokládám, že se to postupně bude měnit, uloudanost ovšem přetrvá.
@Adieu (05.08.2023 01:17): Souboják strašná nuda... Přesně to mě (mimo jiné, tedy) od trojky hodně odrazuje. Teď jsem se znovu vrátil k rozehrané jedničce, jsem v dole v Cloackwoodu, brutálně jsem během chvilky zmasakroval kasárny plné goblinů a tak mě při tom napadlo, jak dlouho by takový souboj trval ve trojce...
@Paul (04.08.2023 22:35): možná se z toho OA zbláznili a chtějí opravovat chyby podle videjí z youtube :)
Musím říct, že je to pořád velká paráda a to tu první oblast procházím už popáté. Hrozně mě na tom baví takový ten Gothic syndrom, kdy na důsledného průzkumníka čeká všude nějaké překvápko a za průzkum drobná odměna. Příjde mi, že ještě víc vybalancovali obtížnost a na tu střední je to teď pro mě opravdu akorát. Nakonec jsem zvolil mnišku a je to zábava i v dialozích - jak z akčňáků s Chanem :D
@HolyMeatball (04.08.2023 21:14): Člověče, to jsem si o andílkovi v EA myslel taky, ale po pár setkáních teď si už zase taky jistý nejsem. Tak nevím co si o tom myslet.
@HolyMeatball (04.08.2023 21:14): Člověče, to jsem si o andílkovi v EA myslel taky, ale po pár setkáních teď si už zase taky jistý nejsem. Tak nevím co si o tom myslet.
No, upřímně řečeno jsem z toho dost v rozpacích a zatím se po úvodní skvělé lodi mé obavy z Larianu naplňují beze zbytku. Souboják strašná nuda, nevěřil bych, že budu v roce 2023 vzpomínat, jakej dynamickej nářez bylo Baldur's Gate II. Dialogy roztomilý, ale žádný zázrak, a zlé volby jsou jen takový edgy pózující autista. Doufám, že se to ještě rozjede, potenciál hra určitě má, hlavně mám pořád víru v městské lokace. Jinak ta nemožnost položit kameru níž mě irituje obdobně jako Paula, takhle z nadhledu se přece nedá ani udělat dobrý screen postav mimo cutscény.
Už jste romancovali medvěda?
Vyšel první hotfix a mimo jiné odstraňuje tu verzi hry z cutscén a dialogů. Ale v samotném gameplayi je stále. Holt belgičani :)
Dneska skoro 600K hráčů jsem zvědav na víkend kdy to někteří dotahají jestli to půjde výš.
Si pamatuju jak mi v Divinity 2 některý věci přišly takový WTF po belgicku, že mi tam na začátku nějaký věci nedávaly smysl. Tady mám trochu deja vu - třeba ten kemp - mi spadnem z vesmírný biolodě, prozkoumáváme okolí. Najednou kliknu na nějakej random waypoint, tam je "travel to camp" a najednou jsem v nějakém plně vybaveném kempu na nějaký separátní mapě. Žádný že bysme pro ten kemp nejdřív našli místo, založili ho, nějaká animace...ne, prostě random hotová věc.
A btw taky je vtipný jak je tu story setup identickej s Cyberpunkem 2077 :) Máš cizího parazita v hlavě kterej ti brzo přepíše osobnost a máš omezenej čas se ho zbavit, tak tady je 150 sidequestů který udělej než to budeš řešit :D
@MiDlo (04.08.2023 21:07): to jsem tu už psal, že nefunguje správně vsync s tím triple buffer, proto je potřeba ho vynutit v driverech.
A btw taky je vtipný jak je tu story setup identickej s Cyberpunkem 2077 :) Máš cizího parazita v hlavě kterej ti brzo přepíše osobnost a máš omezenej čas se ho zbavit, tak tady je 150 sidequestů který udělej než to budeš řešit :D
@MiDlo (04.08.2023 21:07): to jsem tu už psal, že nefunguje správně vsync s tím triple buffer, proto je potřeba ho vynutit v driverech.
Ještě v EA to bylo tak, že anděl strážný jest v podstatě vábivou manifestací parazita v hlavě. Pokud člověk nebude podléhat, tak se za celý první akt ani nemusí objevit. V EA taky měl citelně odlišnou prezentaci, která mnohem víc tlačila na motiv neodolatelného pokušení čiré korupce. Ne náhodou se v EA character creator vyloženě zeptal "kdo je muž/žena tvých snů? Kdo tě přitahuje nejvíce?" Měli ale dostatečně vokální odezvu lobující za něco kapku odlišného. :)
@MiDlo (04.08.2023 20:21): asi takové věci dávej do spoileru.
@Paul (04.08.2023 20:05): Nvidia DLSS je na Quality, když jsem to měl na Balanced, tak postavičky vypadaly hůř. S triple buffered VSYNC se obraz trhá (tear - vlna při přejezdech kamerou dopředu dozadu), s double buffered se to netrhá. Když vypnu cvičně DLSS a zapnu AA tak to samožejmě vypadá líp. Ale neva. Takhle to vypadá s DLSS a 60fps
https://abload.de/img/20230804205139_138fw1.jpg
https://abload.de/img/20230804205139_138fw1.jpg
peak 560k, dneska to vystoupá k 580 ? a o víkendu ?
ps Shadowheart má skill, kterým se přemění vizuálně v kohokoliv (40+ možností?). Ten jsem dal na čestné první místo v jejím hotbaru. Mimojiné proto, že by mohla do vesnic chodit v podobě, která odpovídá místním. Ale asi to k ničemu nebude, protože hovory povedu s paladinem. Ale je to pěkná věc. Plus jsem slyšel, že když chcete mluvit s mrtvými, těmi co odkráglujete, tak je změna podoby zmate natolik, že si s vámi popovídají (jinak by s vámi nemluvili, protože jste je odkrouhli).
@Paul (04.08.2023 20:05): Anděl strážný - v půl třetí ráno jsem si řekl hotovo jdu spát, a najednou " vytvořte druhou postavu", tak jsem zagooglil a je to fakt anděl strážný. Občas ve hře se prej objeví a něco si řeknete. Nikde jsem naštěstí nečetl spoiler, ale jsou náznaky že to k něčemu bude
@Bellerofontes (04.08.2023 18:30): slíbili na dnešek nějakej hotfix, tak snad aspoň tu verzi hry opraví, o tom zbytku si raději moc nedělám iluze.
@Red (04.08.2023 19:31): tady máš dva pohledy do dáli ze začátku hry s vypnutým HUDem..
https://abload.de/img/1086940_2023080419561x0duw.png
https://abload.de/img/1086940_2023080419571akcqc.png
A jeden se zapnutým, nechápu proč ta minimapa musí být tak obří, zmenšit samozřejmě nejde..
https://abload.de/img/1086940_2023080419552k6dtj.png
@MiDlo (04.08.2023 19:33): toho "anděle strážného" - guardiana - jsem vůbec nepochopil, hra nic nijak nevysvětlí, prostě "vytvoř si guardiana" a pak tam o tom není ani slovo...tak jsem zvědav k čemu to je..
Btw DLSS je antialiasing a zároveň AI upscaling v jednom.
A triple buffering není vyloženě náročnejší než double, liší se v tom, že když ti spadne framerate pod 60, tak s doublebufferem ti rovnou spadne na 30, zatímco s tím triple to bude držet ten framerate kterej to má mít. Aspoň takhle by to mělo fungovat.
@Red (04.08.2023 19:31): tady máš dva pohledy do dáli ze začátku hry s vypnutým HUDem..
https://abload.de/img/1086940_2023080419561x0duw.png
https://abload.de/img/1086940_2023080419571akcqc.png
A jeden se zapnutým, nechápu proč ta minimapa musí být tak obří, zmenšit samozřejmě nejde..
https://abload.de/img/1086940_2023080419552k6dtj.png
@MiDlo (04.08.2023 19:33): toho "anděle strážného" - guardiana - jsem vůbec nepochopil, hra nic nijak nevysvětlí, prostě "vytvoř si guardiana" a pak tam o tom není ani slovo...tak jsem zvědav k čemu to je..
Btw DLSS je antialiasing a zároveň AI upscaling v jednom.
A triple buffering není vyloženě náročnejší než double, liší se v tom, že když ti spadne framerate pod 60, tak s doublebufferem ti rovnou spadne na 30, zatímco s tím triple to bude držet ten framerate kterej to má mít. Aspoň takhle by to mělo fungovat.
Na mobilní rtx 4050, i9 a 16MB DDR5 a ssd to na 1080p po nastavení všeho ultra, včetně těch vychytávek s světlem běželo tak na 15-25fps. Ubral jsem vzdálenost vykreslování detailů a instance na medium, místo full screen window jsem dal obyčejný full screen, 60fps limit, vsync jsem ubral z triple buffered na double buffered, anisotrophic filtrování jsem nechal 16, shadow kvalitu jsem dal na low (zdá se mi že vypadá snad i líp na low - rozmazaně a ne ostře). Antialising jsem ponechal na DLAA a vše ostatní dál na max včetně těch god rays, bloom prostě vše a pak to běželo tak okolo 40 - 45fps. Tak jsem tam holt zapl NVIDIA DLSS což vyplo antialiasing. Vypadá to dobře a snímky jsou na 60 furt. Takže takové pseudoultra s sníženou vzdáleností vykreslování a nízkými stíny a s zasplým DLSS (místo nativního full hd rozlišení je upscalované). Vypadá to hezky a jede to pěkně. Nemám zaplý turbo mód, jede to klasicky na standardní takt grafiky a procesoru s středně hlasitým (defakto tichým) větrákem. Na tablet (ROG flow z13 2023) dobrý jako. Monitorem je 48 palcová telka .)
Je tam pár drobných bugů v inventáři - porovnání vlastností brnění ukazuje moje brnění, i když je předmět v inventáři Shadowheart. A jeden předmět se mi vizuálně rozkopíroval na několik míst v inventáři a pak po odchodu z inventáře zuase zabíral jen jedno místo.
Včera jsem koukal na stream Karporace a byla to zábava. O půlnoci jsem si začal tvořit postavu a skončil jsem asi ve tři :). Pak jsem se ráno podíval do hry.
Nejdřiv jsem si teda nastavil grafiku aby hra běžela na 60fps, pak jsem si vytvořil postavu (překvapilo mně, že se vytvářím nejen postavu ale i strážného anděla :). Pak jsem si přemapoval pár kláves (na levý shift jsem si dal funkci zvýraznění předmětů). Začátek hry na mne nefungoval moc jako tutoriál, pořádně jsem nevěděl co kouzlit a jak útočit, tak jsem dával jen primární útok a základní útočné kouzlo, a soustředil jsem se abych prolezl všechny místnosti a sebral všechny věci a zkusil vše zmáčknout apod. Dal jsem si dvakrát quickload, protože začátek hry je vždycky nejdůležitější - nejzásadnější rozhodnutí jsou obvykle na začátku a tváří se jako nedůležitá ale určí celou hru. Venku jsem se na tři hodiny zastavil, a po level upu na druhou úroveň jsem si u obou postav nastavil co nejintuitivněji hotbar - spelly a sloty tak abych hned věděl, co vyžaduje odpočinek, co ne, co vyžaduje udržet koncentraci a co ne atd.. Při výběru spellů při přechodu na druhou úproveň jsem si přečetl doporučení na internetu, co má smysl vybírat pro můj build a pak jsem si přečetl každý spell a akci a udělal si jasno co že vlastně chci dělat a že třeba nějaký skill se vybírá proto, aby se použil na omráčenou postavu aby to dalo kritikal no prostě jsem si v tom udělal jasno. I když na internetu doporučovali některé skilly, tak jsem si trochu jsem množinu skillů přiohnul podle sebe a už vím kdy co pouižít. Plus seznámení se se zbraněmi. Z laezel jsem sundal brnění a zkusil si jak vypadá trpaslík s holým zadkem v jejím outfitu, protože její brnění má o 1 vyšší AC než moje. Z shadowheart jsem sundal civilní oblek a dal ho taky na trpaslíka, abych nemusel koukat na jeho holý zadek v laezelině brnění. To že jsem si vzal jejich oblečení nemělo konsekvence. Pak sjem udělal ještě jedečn dva boje venku a šel do táboru, který je taky moc pěkný. I tam v truhle čeká erotické oblkečení, ale na Shadowheart roleplayově netlačím, ani se jí neptám na vše co hra nabízí, prostě podle intuice. Ty poslední dva boje ač byly jednoduché už jsem zahráíl docela zkušeně. Zapálil jsem si meč, útočil jsem z výšky, řekl jsem si čím útočit a čím ne a tak. Díval jsem si jakou mají protivníci resistance. A vlastně i předtím v Nautilu jsem se koukal, že devilové mají vysokou sílu a otrochu nižší konstituci, takže na ně nemělo cenu kouzlit něco co bylo testované na sílu.
Včera jsem koukal na stream Karporace a byla to zábava. O půlnoci jsem si začal tvořit postavu a skončil jsem asi ve tři :). Pak jsem se ráno podíval do hry.
Nejdřiv jsem si teda nastavil grafiku aby hra běžela na 60fps, pak jsem si vytvořil postavu (překvapilo mně, že se vytvářím nejen postavu ale i strážného anděla :). Pak jsem si přemapoval pár kláves (na levý shift jsem si dal funkci zvýraznění předmětů). Začátek hry na mne nefungoval moc jako tutoriál, pořádně jsem nevěděl co kouzlit a jak útočit, tak jsem dával jen primární útok a základní útočné kouzlo, a soustředil jsem se abych prolezl všechny místnosti a sebral všechny věci a zkusil vše zmáčknout apod. Dal jsem si dvakrát quickload, protože začátek hry je vždycky nejdůležitější - nejzásadnější rozhodnutí jsou obvykle na začátku a tváří se jako nedůležitá ale určí celou hru. Venku jsem se na tři hodiny zastavil, a po level upu na druhou úroveň jsem si u obou postav nastavil co nejintuitivněji hotbar - spelly a sloty tak abych hned věděl, co vyžaduje odpočinek, co ne, co vyžaduje udržet koncentraci a co ne atd.. Při výběru spellů při přechodu na druhou úproveň jsem si přečetl doporučení na internetu, co má smysl vybírat pro můj build a pak jsem si přečetl každý spell a akci a udělal si jasno co že vlastně chci dělat a že třeba nějaký skill se vybírá proto, aby se použil na omráčenou postavu aby to dalo kritikal no prostě jsem si v tom udělal jasno. I když na internetu doporučovali některé skilly, tak jsem si trochu jsem množinu skillů přiohnul podle sebe a už vím kdy co pouižít. Plus seznámení se se zbraněmi. Z laezel jsem sundal brnění a zkusil si jak vypadá trpaslík s holým zadkem v jejím outfitu, protože její brnění má o 1 vyšší AC než moje. Z shadowheart jsem sundal civilní oblek a dal ho taky na trpaslíka, abych nemusel koukat na jeho holý zadek v laezelině brnění. To že jsem si vzal jejich oblečení nemělo konsekvence. Pak sjem udělal ještě jedečn dva boje venku a šel do táboru, který je taky moc pěkný. I tam v truhle čeká erotické oblkečení, ale na Shadowheart roleplayově netlačím, ani se jí neptám na vše co hra nabízí, prostě podle intuice. Ty poslední dva boje ač byly jednoduché už jsem zahráíl docela zkušeně. Zapálil jsem si meč, útočil jsem z výšky, řekl jsem si čím útočit a čím ne a tak. Díval jsem si jakou mají protivníci resistance. A vlastně i předtím v Nautilu jsem se koukal, že devilové mají vysokou sílu a otrochu nižší konstituci, takže na ně nemělo cenu kouzlit něco co bylo testované na sílu.
Ty pohledy na oblohu by mě teda nikdy nenapadly, asi žánrová slepota. Jsou tam teda nějaké pěkné scénérie, pohledy do dáli nebo do hloubky?
Tak jsem to jenom načal - vrátím se k tomu později, asi za pár týdnů. Jen jsem si vytvořil postavu: videjko
Nelíbí si mi ty prťavé popiskové texty a další texty - člověk musí mžourat, naklánět se k tomu, aby to přečetl, bolí z toho jen oči - upravit velikost jde jen u titulků. Bylo by dobré aby tam byla možnost ty texty také zvětšit - třeba záznamy v děníku, a u těch popisků - možnost aby se to zobrazilo velkým textem klidně přes celou obrazovku jako bílí text na černém trochu průhledném pozadí.
Tu tvorbu postavy mohli udělat normální - muž / žena. A ne aby tam z toho šlo smíchat všechno dohromady a vytvářet naprosté mutanty.
Ta kamera - mohla by tam být možnost - zapnout plnou rotaci kamery (ovládání třeba pomocí šipek jako v Dungeon Siege, a pro případní posun kamery mimo od postavy ty další šipky, klávesa pro vycentrování na postavu tam je).
a číslo verzi by mělo být vidět jen na hlavním menu
Nelíbí si mi ty prťavé popiskové texty a další texty - člověk musí mžourat, naklánět se k tomu, aby to přečetl, bolí z toho jen oči - upravit velikost jde jen u titulků. Bylo by dobré aby tam byla možnost ty texty také zvětšit - třeba záznamy v děníku, a u těch popisků - možnost aby se to zobrazilo velkým textem klidně přes celou obrazovku jako bílí text na černém trochu průhledném pozadí.
Tu tvorbu postavy mohli udělat normální - muž / žena. A ne aby tam z toho šlo smíchat všechno dohromady a vytvářet naprosté mutanty.
Ta kamera - mohla by tam být možnost - zapnout plnou rotaci kamery (ovládání třeba pomocí šipek jako v Dungeon Siege, a pro případní posun kamery mimo od postavy ty další šipky, klávesa pro vycentrování na postavu tam je).
a číslo verzi by mělo být vidět jen na hlavním menu
@Paul (04.08.2023 17:24): Zní to jako strašný bizár a oprávněné připomínky. U hry takového formátu podivný, že si to neohlídali.
Vždyť neodstranitelné číslo verze hry určitě ruší větší procento hráčů.
Vždyť neodstranitelné číslo verze hry určitě ruší větší procento hráčů.
Včera peak 470, dneska zatím 511, už jsme skoro na těch mých odhadovaných 530ti.
Jinak v tom mám cca čtyři hodiny. Baví mě to. Překvapilo mě že hned na začátku potkám (zatím) čtyři companiony. Bylo mi docela trapný muset poslat Galea do tábora, protože už se nevešel.
Jinak mě teda furt štvou hlavně ty technikálie. Otravný číslo verze hry i v cutscénách, pomalá sensitivita a deadzone kamery a nemožnost jí změnit, nemožnost koukat tou kamerou nahoru. Prkotiny, ale otravný, a takový co mě fakt po třech letech early accessu štvou.
Jinak v tom mám cca čtyři hodiny. Baví mě to. Překvapilo mě že hned na začátku potkám (zatím) čtyři companiony. Bylo mi docela trapný muset poslat Galea do tábora, protože už se nevešel.
Jinak mě teda furt štvou hlavně ty technikálie. Otravný číslo verze hry i v cutscénách, pomalá sensitivita a deadzone kamery a nemožnost jí změnit, nemožnost koukat tou kamerou nahoru. Prkotiny, ale otravný, a takový co mě fakt po třech letech early accessu štvou.