@DEU (21.08.2024 14:52): No zdá se, že těch infantilnich decek je naštěstí docela dost (včetně mě) :-)
Diskuze
@TombSpirit (13.06.2024 09:37): Ne. Ale také jsem nečekal, že z toho udělají hopsačku pro infantilní dečka a v DI ještě zbarvenou, že z ní regulérně bolí oči. Pokud chce člověk hrát hru podle sebe, může spustit maximálně druhou obtížnost.
@Lambos (21.08.2024 09:09): Můžeš to obejít.
@Lambos (21.08.2024 09:09): poradíte?
Dobrý den,chtěl bych se zeptat jaký napsat email a heslo na Doom eternal,zkouším všechno možný a nic ! Děkuji
@DEU (13.06.2024 03:10): Vždyť je skoro každý díl hodně jiný - trojka, doom 64, pak 2016... A dvojka je rozšířená jednička, která vyšla po roce. Jsi čekal v r. 2020 to samé co v 1993?
@H34D (12.06.2024 20:57): Pokud by se jednalo o prvotinu, pravděpodobně ano. Ale tady jde o následovníka jedné z nejlepších herních sérií a prostředím a atmosférou z toho udělali úplně jinou hru. Ve čtyřce jsem tu šablonu ještě jakž takž toleroval, protože temné prostředí UAC ji prebylo. Vadila mi ale i tam.
Jestli bude další Doom víc při zemi, tak budu spokojen. Pokud by to bylo podobné Bloodhound, tím více tradiční střílečka by to mohla být.
V Doom Eternal jsem nepoužíval vůbec motorovou pilu, snad bez ní půjde hrát i Doom: The Dark Ages. Ačkoliv jsem Doom Eternal zkritizoval, po dohrání jsem jej chtěl hrát znovu. Odinstalováno, protože to zabíralo asi 85 GB, ale uložené pozice mám zálohované.
V Doom Eternal jsem nepoužíval vůbec motorovou pilu, snad bez ní půjde hrát i Doom: The Dark Ages. Ačkoliv jsem Doom Eternal zkritizoval, po dohrání jsem jej chtěl hrát znovu. Odinstalováno, protože to zabíralo asi 85 GB, ale uložené pozice mám zálohované.
@H34D (12.06.2024 20:57): Na tom tvém prvním odstavci něco bude, já mám v poznámkách 100%, protože je to parádní intenzivní řežba, ale protože jako DOOM to stojí za prd, tak jsem nehodnotil, zatím...
Vždycky, když je zde řeč o šablonách a o tom, jak by se Doom měl a neměl hrát, tak se usměju a řeknu si, že kdyby se tahle hra nejmenovala Doom, tak by nikdo takové kecy neměl a jen by si ji užíval. :) Největší nářez je pak koment Pavla4U, to jsem netušil, že i takoví lidé existují, ale pohoda. :)
Ono je podle mě taky docela těžké být pořád originální a zajímavý a zároveň zůstat v mainstreamu, aby se člověk zavděčil co největšímu počtu hráčů (a zaplatil tak vývoj). Jasně, že toho hopsání mohlo být v Doom Eternalu méně, ale stěžovat si na design mi přijde mimo. Prostě ty nové díly Doom jsou takové "svojské" nebo jak to říct. Mají osobitý styl. A pokud Doom: Dark Ages bude přesně takový, tak za mě palec nahoru. Hra roku to nebude, ale těším se na rychlou řežbu s mnoha potvorami. :) Škoda, že neupřesnili datum vydání, myslím, že když je tam jen rok, tak to bude realisticky spíš ke konci 2025.
Ono je podle mě taky docela těžké být pořád originální a zajímavý a zároveň zůstat v mainstreamu, aby se člověk zavděčil co největšímu počtu hráčů (a zaplatil tak vývoj). Jasně, že toho hopsání mohlo být v Doom Eternalu méně, ale stěžovat si na design mi přijde mimo. Prostě ty nové díly Doom jsou takové "svojské" nebo jak to říct. Mají osobitý styl. A pokud Doom: Dark Ages bude přesně takový, tak za mě palec nahoru. Hra roku to nebude, ale těším se na rychlou řežbu s mnoha potvorami. :) Škoda, že neupřesnili datum vydání, myslím, že když je tam jen rok, tak to bude realisticky spíš ke konci 2025.
@H34D (12.06.2024 06:42): Pokud to bude další hopsačka a skákačka ve stylu Super Mario, pak ji, stejně jako Ancient Gods, vynechám. DE jsem sice nakonec dohrál, ale jen na druhou nejvyšší obtížnost. Nebavilo mě hrát podle šablony jak káže hra.
Jestli se to bude hrát víc jako ten první díl (novej), tak si stěžovat nebudu, upřímně mi moc "taneční" styl Eternalu nesedl. Upřednostňuji v gunplayi volnost.
@adam.kulhanek (12.06.2024 11:59): Mně celkem Eternal s těmi slayer gates, DLC a master levels stačil, takže jsem za změnu rád (jsem optimista, že to nezkazí)
@BUMTARATA (12.06.2024 10:21): jo řemnich je cajk :)
@MCZ (12.06.2024 11:20): neřeším lore a střílím a hopkám :)
@MCZ (12.06.2024 11:20): neřeším lore a střílím a hopkám :)
@TombSpirit (12.06.2024 11:50): Taky si říkám. Já jsem si Eternal hodně oblíbil, i DLC byly za mě fajn. To že se The Dark Ages bude hrát trošku jinak mě na jednu stranu mrzí, ale na stranu druhou si rád zkusím zase jiný styl řežby. Tak či onak, těším se, až si to zahraju. :)
@H34D (12.06.2024 06:42): Je tu na můj vkus moc Eternal haterů :-)
@Radecker (12.06.2024 09:47): +1. Ancient Gods byli fakt hrůza.
@Cobot (12.06.2024 10:15): Je tam řemdih, takže 10/10.
@H34D (12.06.2024 06:42): určitě se na to těším, ale byť je trailer pěknej a kulomet strilejici kousky nadrcené lebky vypadá cool, čekal jsem při oznámení středověku větší příklon k Hereticu a Hexenu. Hlavně ve zbraních. Ta, byť ikonická, brokárna mi tam úplně nesedí. Ale zdaleka asi neukázal vše, takže možná to bude ok. A létající drak se mi na první dobrou nelíbí.
Možná bude miň skákání a změní se mechanika nábojů a zdraví. Aspoň v traileru to nebylo akcentované.
Možná bude miň skákání a změní se mechanika nábojů a zdraví. Aspoň v traileru to nebylo akcentované.
@H34D (12.06.2024 06:42): Osobně oceňuji avizovaný (i viditelný) návrat k více horizontální hratelnosti, ale i u settingu jsem dofal v krok zpět směrem k pekelnému sci-fi. Podle traileru to vypadá, že se spíše pojede full retard ten přepálený fantasy lore. Už Eternal v tomto balancoval na hranici směšnosti a nejsem si jistý, jestli už v Ancient Gods (které jsem nehrál), nebyla překročena. Trailer mi spíše připadal jako nový Painkiller :-)
@H34D (12.06.2024 06:42): Doom: Dark Ages by právě neměl být jako Doom Eternal
Se divím, že nikdo nediskutuje o novém traileru na Doom: Dark Ages. Osobně se těším na další řežbu, i kdyby to byl jen Doom Eternal v bledě krvavém...
@Mike Hemmer (13.04.2024 15:35): Trojka byla odbočka od žánru.
no nakonec sem rozehral ty datadisky s tím že se k tomu vrátím někdy v budoucnu a začnu kampaň znovu. Jinak ale mám pocit že už se to Doomovi podobá spíš už jen v názvu, měl sem pocit že hraju nějaký klon Duke Nukem a Quake. Osobně bych raději více hororu a atmosféry po vzoru 3. dílu. Ten začátek Ancient Gods part 1 má s Doomem společné už jen monstra a některé zbraně
@PavelU (13.04.2024 02:30): Koruptují mu i stažené savy, osobně bych asi nechal ověřit integritu souborů hry samotné.
@Mike Hemmer (13.04.2024 01:44): Uložené pozice se ti poškodily. S tím nic nesvedeš. Jedině vyřešit to padání hry. Ukládání probíhá automaticky na vybraných místech, co jsou daleko od sebe. Cheaty jdou jen po dohrání kampaně, kdy si pak vybereš samostatnou úroveň, co si přešel a v ní půjde použít cheat. Já to hrál s modifikací Rivarez, ta hru ale činí hodně obtížnou.
zdravím, mám menší problém. Jelikož mně hra neustále padá, tak asi v polovině hry mi po jednom z pádů z ničeho nic nejde nahrát rozehranou hru, píše to že save game is corrupted. Celé znova se mě to hrát nechce,díval sem se na cheaty jestli tam není možnost přeskakování urovní, ale není mezi cheaty takový. Nějaké rady?
Zkoušel sem stahnout save game z internetu z různých zdroju ale po vložení souboru to po každé píše to stejné: detected corrupt save game.
Nějké rady?
Zkoušel sem stahnout save game z internetu z různých zdroju ale po vložení souboru to po každé píše to stejné: detected corrupt save game.
Nějké rady?
Tak dohráno. Mise 13 po většinu doby na Ultra Violence. Rivarez Mod zcela překopává udolání bosse v předposlední misi. To kvituji, původní postup mi nešel. Jsem fakt rád, že jsem to dohrál. Byla to výzva. Čtveřice Slayer Gate dána na nejlehčí, dvě vynechány.
Tento text jsem psal po dojetí prvních tří misí. V misi 7 mi šlo se vrátit k rozvalinám, jak byla láva a poslední vlnu nepřátel eliminovat odsud. V misi 12 mě to vrátilo někam nahoru do interiérů, opět to šlo v klidu vyčistit. Boss v osmé misi byl asi největší záhul. Měl jsem jen 5 na HUDu. Závěrečný boss docela ok.
Momentky z dohrání, Obrázek č. 1, Obrázek č. 2 a Obrázek č. 3.
Tento text jsem psal po dojetí prvních tří misí. V misi 7 mi šlo se vrátit k rozvalinám, jak byla láva a poslední vlnu nepřátel eliminovat odsud. V misi 12 mě to vrátilo někam nahoru do interiérů, opět to šlo v klidu vyčistit. Boss v osmé misi byl asi největší záhul. Měl jsem jen 5 na HUDu. Závěrečný boss docela ok.
Momentky z dohrání, Obrázek č. 1, Obrázek č. 2 a Obrázek č. 3.
@Phoenix (19.02.2024 08:17): S použitím druhé připojené myši mi to jde líp. Také jsem zapnul zaměřovací křížek v aplikaci k monitoru. Ten mod tam mám, může ale mít nějaké chyby. Přišel jsem na alternativní režimy střelby, pokud si zbraň vylepším. Ale potvory mají dost rychlé útoky a akce je hodně frenetická. To mi nevadí. Kazí to absence klasického ukládání. Na nižší stupeň obtížnosti by mi to šlo asi snáz.
Někdo tu psal, že je to takovej ogickej rychlík a jo v podstatě jo. Máte svobodu v jakém pořadí a odkud někoho sejmete. To jak k tomu dojít určuje mechanika hry. Když na to člověk přistoupí, tak je z něj tanečník co litá bojištěm a všechno kosí. Jdou sejmout i dva Maraudeři za deset sekund. Jeden chudáček vám už pak ani nenazdvyhne obočí. A jo není to pro každého. Mě to sedlo na druhý pokus maximálně. Pravda v druhém dlc už se dostavila únava.
Doom 3 mám hodně rád, ale v sérii je to anomálie.
Doom 3 mám hodně rád, ale v sérii je to anomálie.
@PavelU (19.02.2024 07:23): Modifikaci jsem zkoušel. Nepadá to, ale stejně mi nepřišlo, že to příliš pomohlo a zase jsem ji odinstaloval. Těch herních mechanizmů, které by bylo potřeba totálně překopat, je tam příliš mnoho. Trochu se tomu blíží, když zapneš ingame cheats a vrátíš se do nějakého už prošlého kola (zbraně mají mj výrazně vyšší účinek než normálně), ale zase je to samozřejmě příliš jednoduché. Chtělo by to modifikaci, která to vrátí na úroveň minulého dílu, ale nemyslím se, že něco takového vznikne.
Moc mi to nejde. Ultra Violence. Dal jsem tam tu modifikaci. Design je typicky pro mulťák. A quick save pochopitelně nikde.
Už laborování při spuštění hry byl vtip. Vlastně důvod, proč nehraji novější hry. Nutnost Bethesda účtu, Blbnutí kurzoru. Což bylo v podstatě nemožné vyplnit. Bylo to asi rozlišením. Až po nastavení nativního to vymizelo a šlo se normálně pohybovat kurzorem. Jediný štěstí, že to stálo málo. A 100 GB na disku samozřejmě v pytli.
Už laborování při spuštění hry byl vtip. Vlastně důvod, proč nehraji novější hry. Nutnost Bethesda účtu, Blbnutí kurzoru. Což bylo v podstatě nemožné vyplnit. Bylo to asi rozlišením. Až po nastavení nativního to vymizelo a šlo se normálně pohybovat kurzorem. Jediný štěstí, že to stálo málo. A 100 GB na disku samozřejmě v pytli.
@Chuck (18.02.2024 19:17): Jasne, to chápem, to je ok, len v kontexte prebiehajúcej diskusie, bolo smerovanie trojky prekvapenie a nie Doom Eternal.
@Gordon (17.02.2024 18:03)@Tulareanus (17.02.2024 22:20): Mně je jasné, že jednička s dvojkou o té hektické akci jsou a Eternal společně s Doom 2016 v tom úspěšně pokračují a zachovávají tak tu tradici. Ovšem to vychýlení u trojky, které příznivci předchozích dílů logicky nesou nelibě, na mě osobně působí mnohem příjemněji a hlavně si tam vychutnávám tu sklíčenou temnou atmosféru, která v mých očích v ostatních dílech chybí. Resp. ona tam je, ale v té podobě, která mi nevyhovuje.
@Phoenix (18.02.2024 13:34): Ja uvažujem, že dám 40 ale fakt, hrať Frenetickú strielačku otrocky, že teraz musíš kliknúť tam a potom tam v nejakom ideálnom poradí to je fakt blbosť a k tomu ešte geniálne jumpingy, to fakt chceš.
Chápu to správně, že když dám Mission Select v hlavním menu místo "na základně", tak mi hra přes znovudohrání celé mise nezapočítá ale vůbec nic z toho, co jsem tam udělal? To je úplně stejně geniální jako souboj s Marauderem. Zatím mám sto chutí tomu dát tak 30.
@Phoenix (17.02.2024 08:59): Já koupil DE jako poslední AAA titul za plnou cenu a po pěti odehraných hodinách si klepal na čelo, za co jsem vyhodil skoro 60€. Poté, co do hry implementovali "ochranu" Denuvo a umožnili vrácení i přes jejich standardní podmínky, neváhal jsem. Poté jsem DE koupil na vánoční slevy v roce 2022 snad za 1/4 ceny.
Hru jsem rozjel na druhou nejtěžší obtížnost a nakonec ji snad po 20 hodinách úspěšně zdolal. Ale místy jsem měl docela problémy. Ne, že bych se ji měl problém naučit, ale od vyšší obtížnosti mě odrazuje nechuť točit požadovanou paletu zbraní. Chci si hrát podle sebe a ne, jak mi nakazuje hra. Navíc mechaniky, kdy zabíjením požadovaných monster konkrétním typem zbraně hráč získává zdraví, štít, benzín do pily a munici, jsou navíc totálně nerealistické. Uvítal bych v AAA hrách větší prvky realismu jako jsou v indie hrách.
Hru jsem rozjel na druhou nejtěžší obtížnost a nakonec ji snad po 20 hodinách úspěšně zdolal. Ale místy jsem měl docela problémy. Ne, že bych se ji měl problém naučit, ale od vyšší obtížnosti mě odrazuje nechuť točit požadovanou paletu zbraní. Chci si hrát podle sebe a ne, jak mi nakazuje hra. Navíc mechaniky, kdy zabíjením požadovaných monster konkrétním typem zbraně hráč získává zdraví, štít, benzín do pily a munici, jsou navíc totálně nerealistické. Uvítal bych v AAA hrách větší prvky realismu jako jsou v indie hrách.
@MCZ (18.02.2024 03:55): jj, to je přesně ono.
Motorovka je v D2016 zbraň a její používání je volitelné. V Doom Eternal je to nástroj na doplňování munice, který je třeba používat tak nějak pořád a na konkrétní typy nepřátel, které v bitevní vřavě člověk musí nechat být a zlikvidovat je až v momentě, kdy potřebuje náboje (ano, jde to dohrát bez použití motorovky, ale je to velmi okrajový přístup). Což jde zase proti tomu, že v leckteré sekci se člověk nedostane dál bez vybití všech nepřátel, i když by si rád ty slabší třeba nechal "na potom", až si bude chtít doplnit náboje nebo zdraví.
Doplňování zdraví je také veselé, člověk musí v bitevní vřavě nepřátele přizabít, ale současně nezabít, což je u slabších občas problém.
Některé herní mechaniky mi nesedí (subjektivní), jiné jdou objektivně proti sobě:
- pokus o flow s neustálým přerušováním specifickými činnostmi a animacemi
- fast-travel pro vysbírání collectibles a hlavně vylepšení je občas na pytel, protože se násilně ukončí mise a její opakování jej zase deaktivuje
- jakmile člověk začne trochu svobodněji používat double-jump a double-dash, tak teprve zjistí kolik je ve hře neviditelných zdí
Ta poznámka s logickým rychlíkem místo akční hry je dost přesná.
Motorovka je v D2016 zbraň a její používání je volitelné. V Doom Eternal je to nástroj na doplňování munice, který je třeba používat tak nějak pořád a na konkrétní typy nepřátel, které v bitevní vřavě člověk musí nechat být a zlikvidovat je až v momentě, kdy potřebuje náboje (ano, jde to dohrát bez použití motorovky, ale je to velmi okrajový přístup). Což jde zase proti tomu, že v leckteré sekci se člověk nedostane dál bez vybití všech nepřátel, i když by si rád ty slabší třeba nechal "na potom", až si bude chtít doplnit náboje nebo zdraví.
Doplňování zdraví je také veselé, člověk musí v bitevní vřavě nepřátele přizabít, ale současně nezabít, což je u slabších občas problém.
Některé herní mechaniky mi nesedí (subjektivní), jiné jdou objektivně proti sobě:
- pokus o flow s neustálým přerušováním specifickými činnostmi a animacemi
- fast-travel pro vysbírání collectibles a hlavně vylepšení je občas na pytel, protože se násilně ukončí mise a její opakování jej zase deaktivuje
- jakmile člověk začne trochu svobodněji používat double-jump a double-dash, tak teprve zjistí kolik je ve hře neviditelných zdí
Ta poznámka s logickým rychlíkem místo akční hry je dost přesná.
@Tulareanus (17.02.2024 22:42): D2016 je v tomto ohledu stále dost old-school/liberální; motorovka funguje jako zbraň, v podstatě každý nepřítel se dá zklikvidovat čímkoli a tak dál. Ty kritizované mechaniky jsou tam stále v omezeném množství (glorykills dají tuším nějaké zdraví), ale jsou to spíše takové doplňky než základní pilíře hratelnosti.
V Eternalu je to dovedeno do takového absurdna, že například plamenomet ani nezpůsobuje nějakou damage, ale zajístí to, že z nepřátel padá armor atp. O tom, že specifické typy nepřátel vyžadují velice specifický typ zbraně/útoku ani nemluvě.
Na první pohled podobné, ale na druhý naprosto nesrovnatelné.
Eternal je vlastně v jádru takový logický rychlík, co se jen tváří jako akční hra.
(Hmm, tohle bych možná mohl doplnit do komentáře :-) .)
V Eternalu je to dovedeno do takového absurdna, že například plamenomet ani nezpůsobuje nějakou damage, ale zajístí to, že z nepřátel padá armor atp. O tom, že specifické typy nepřátel vyžadují velice specifický typ zbraně/útoku ani nemluvě.
Na první pohled podobné, ale na druhý naprosto nesrovnatelné.
Eternal je vlastně v jádru takový logický rychlík, co se jen tváří jako akční hra.
(Hmm, tohle bych možná mohl doplnit do komentáře :-) .)
@Phoenix (17.02.2024 23:36): Soucítím s tebou, taky jsem se u Doom Eternal natrápil, bude to bohužel jeden z těch Doomů, na který zapomenu a který se na můj blog nedostane :-)
@Tulareanus (17.02.2024 22:20): Možná jsme se trochu nepochopili. Doom se mi velmi líbil a od Doom Eternal jsem čekal víceméně totéž. Jenomže je to úplně jiná hra.
Za boomer shooter bývají označovány v rámci FPS IMHO naprosto odlišné kategorie. Těsně před Doom Eternal jsem hrál RoboCop: Rogue City. Úplně jiný sport. Takže přijde na to, co všechno bereš jako boomer-shooter, podle toho se dá nebo nedá říci, že všechny ostatní dnešní FPS jsou vojenské téměř on-rail střílečky nebo cover-based věci jako Rainbow Six / Ghost Recon AW.
Za boomer shooter bývají označovány v rámci FPS IMHO naprosto odlišné kategorie. Těsně před Doom Eternal jsem hrál RoboCop: Rogue City. Úplně jiný sport. Takže přijde na to, co všechno bereš jako boomer-shooter, podle toho se dá nebo nedá říci, že všechny ostatní dnešní FPS jsou vojenské téměř on-rail střílečky nebo cover-based věci jako Rainbow Six / Ghost Recon AW.
@AlieN (17.02.2024 22:33): No chápem, ale ten princíp, ktorý popisoval phoenix, tam je pokiaľ viem v obidvoch hrách. A taktiež chápem, ak to niekomu nesadne, ale to zas nie je chyba hry alebo nejaká absencia jej funkčnosti.
@Tulareanus (17.02.2024 22:20): Doom Eternal je stylem trochu víc Quake než Doom 2016. Mě to bavilo velmi, je to veselá ultrakinetická řezanice, ale chápu že spoustě lidí tenhle posun úplně neseděl.
@Chuck (17.02.2024 17:11): Doom 3, ale ide úplne mimo všetkých ostatných Doomov, v podstate je to hra, ktorá je najmenej Doomom zo všetkých Doomov. Nevravím, že je to zlá hra, len sa to nehrá ako Doom pred alebo po ňom.
@Phoenix (17.02.2024 08:59): To ja ale zámer autorov, ja som kvôli tomu do Doom išiel a práve to, čo popisuješ ma bavilo a tá frenetickosť ma bavila a vôbec nie je náhodná, ale hráč musí aj taktizovať. Obzvlášť keď hrá na vyššej obtiažnosti, ja som to prešiel na Nightmare. Ale na Doom Eternal sa ešte len chystám, holt nemá prioritu v backlogu. Dokonca mi príde,že ak človek nechce hrať boomer shootery, tak tie nové FPSky sú priveľmi buˇv on rail štýle (COD, Medal of Honor) alebo cover-based pomalý postup, občas je tam nejaká Seriousamovina a podobne, ale tam je zas hráčova postava príliš silná.
@Phoenix (17.02.2024 08:59): To ja ale zámer autorov, ja som kvôli tomu do Doom išiel a práve to, čo popisuješ ma bavilo a tá frenetickosť ma bavila a vôbec nie je náhodná, ale hráč musí aj taktizovať. Obzvlášť keď hrá na vyššej obtiažnosti, ja som to prešiel na Nightmare. Ale na Doom Eternal sa ešte len chystám, holt nemá prioritu v backlogu. Dokonca mi príde,že ak človek nechce hrať boomer shootery, tak tie nové FPSky sú priveľmi buˇv on rail štýle (COD, Medal of Honor) alebo cover-based pomalý postup, občas je tam nejaká Seriousamovina a podobne, ale tam je zas hráčova postava príliš silná.
@Chuck (17.02.2024 17:11): Trojka byla omyl vychýlený z dráhy toho, o čem doom je.
Ono by nevadilo, kdyby se clovek nezastavil, ale tady si clovek prijde, jako by hral na piano. Navic neznamou skladbu z listu. Ja si i po par hodinach poradne nepamatoval ovladani. Mam to okoreneny tim, ze jsem levak a default mi u takovydle zbesilosti nevyhovuje.
@Phoenix (17.02.2024 08:59): Vývojáři to sice nejspíš takhle chtěli, ale taková hektická akce, kdy se člověk ani na vteřinu nezastaví, absolutně postrádá tu pro mě velice zdařilou hutnou atmosféru Doom 3.
@Phoenix (17.02.2024 08:59): Já dosud nehrál. Ale roky vkládám určité naděje do této modifikace. Měla by toho upravovat hodně. Snad je ještě kompatibilní se Steam verzí hry.
@Phoenix (17.02.2024 12:22): Pokud jsi tomu fakt věnoval trochu času a naučil ses to trochu hrát (nesnažíš se to hrát jako Doom 2) a stejně tě to nebaví, tak to prostě není pro tebe, no...
@TombSpirit (17.02.2024 10:13): Napoprvé jsem úplně nevěděl, do čeho jdu a čekal jsem maličko jiný Doom. Napodruhé jsem se snažil přistupovat ke hře s úplně jiným mindset, naučit se všechny možnosti, přijmout její pravidla. Stejně to skřípe jaxvině. Jdu si projít nějaké guides a videowalkthroughs, abych zjistil, co mi případně uniklo a poučil se z toho, jak to hrají ostatní.
@Phoenix (17.02.2024 08:59): Taky mi to ze začátku nešlo ;-)
Hru jsem koupil v květnu 2021. Zkusil, znechuceně odložil v polovině první mapy. Teď jsem se rozhodl se k tomu vrátit a po dohrání třetí mapy mám chuť to odložit definitivně (a to už jsem z původní Hurt Me Plenty snížil na první obtížnost). Prostě to není zábavné.
Restriktivní množství munice, nutnost používat na určité typy protivníků určité zbraně nebo rovnou určité modifikace, nutnost likvidovat určité nepřátele v určitý moment (protože člověk zrovna potřebuje doplnit zdraví, munici nebo brnění), uzavřené arény ve kterých se nepřátelé objevují v průběhu boje odnikud ... celá hratelnost je nesmírně nepřehledná a hysterická, hra člověka nutí doslova každou sekundu něco měnit ... jestli chtěli vytvořit něco, co má "flow", tak se to tímto rozkouskováním přímo děsivě nepodařilo.
Restriktivní množství munice, nutnost používat na určité typy protivníků určité zbraně nebo rovnou určité modifikace, nutnost likvidovat určité nepřátele v určitý moment (protože člověk zrovna potřebuje doplnit zdraví, munici nebo brnění), uzavřené arény ve kterých se nepřátelé objevují v průběhu boje odnikud ... celá hratelnost je nesmírně nepřehledná a hysterická, hra člověka nutí doslova každou sekundu něco měnit ... jestli chtěli vytvořit něco, co má "flow", tak se to tímto rozkouskováním přímo děsivě nepodařilo.
@DEU (09.10.2023 21:27): Rozumím, proč tolik vadí, že určití nepřátelé (Marauder, Spirit, Blood Maykr, Cursed Prowler) vyžadují určitý postupy, obzvlášť nutnost Microwave Beam na Spirity je a little bit too much. Ale nasrali mě třeba i takoví Demonic Troopers, který nejde glory killnout, řeklo by se blbost, ale já si připadal, jak kdyby mi vzali dvouhlavňovku, stran nových pravidel mi to přišlo úplně za hranou. Takže jo, asi bych i já uvítal, kdyby pro příště zavedený pořádky nenabourávali tak moc a tak často.
Doom is dead.
@H34D (08.10.2023 15:20):
@Bursoft (09.10.2023 11:00):
@BUMTARATA (09.10.2023 11:22):
DE je ve srovnání se čtyřkou mnohem těžší. Druhá obtížnost v DE je někde na úrovni Ultra Violence ve čtyřce. Nightmare v je DE odhadem asi 4x těžší co se týče důrazu na pohyb správným směrem a správnou kombinaci všech bojových technik dle dané situace na bojišti než byl ve čtyřce. Osobně jsem čtyřku dohrál na NM bez výraznějších potíží, s výjimkou bitvy na začátku posledního levelu. DE jsem dohrál pouze na druhou obtížnost a místy měl docela problémy.
Mnohem víc než obtížnost mě ale v DE vytáčí, že vás hra nutí používat danou šablonu zbraní a vytratila se ze hry volnost dřívějších dílů. Ve čtyřce to ještě docela šlo, protože jste ne vždy museli udělat tehdy to a onehdy něco jiného. V DE ale pokud nepojedete striktně dle šablony, nepřežijete. Nemluvě o šílené pestrobarevnosti DE během hraní. Temné atmosféře čtyřky nesahá z mého pohledu DE ani po kotníky. Celkově je z DE šílená arkáda na úrovni Super Maria a údajně jsou obě DLC ještě těžší s ještě větším důrazem na vše předešlé z vanilly DE.
@Bursoft (09.10.2023 11:00):
@BUMTARATA (09.10.2023 11:22):
DE je ve srovnání se čtyřkou mnohem těžší. Druhá obtížnost v DE je někde na úrovni Ultra Violence ve čtyřce. Nightmare v je DE odhadem asi 4x těžší co se týče důrazu na pohyb správným směrem a správnou kombinaci všech bojových technik dle dané situace na bojišti než byl ve čtyřce. Osobně jsem čtyřku dohrál na NM bez výraznějších potíží, s výjimkou bitvy na začátku posledního levelu. DE jsem dohrál pouze na druhou obtížnost a místy měl docela problémy.
Mnohem víc než obtížnost mě ale v DE vytáčí, že vás hra nutí používat danou šablonu zbraní a vytratila se ze hry volnost dřívějších dílů. Ve čtyřce to ještě docela šlo, protože jste ne vždy museli udělat tehdy to a onehdy něco jiného. V DE ale pokud nepojedete striktně dle šablony, nepřežijete. Nemluvě o šílené pestrobarevnosti DE během hraní. Temné atmosféře čtyřky nesahá z mého pohledu DE ani po kotníky. Celkově je z DE šílená arkáda na úrovni Super Maria a údajně jsou obě DLC ještě těžší s ještě větším důrazem na vše předešlé z vanilly DE.
@Bursoft (09.10.2023 11:00): Zase bych řekl, že obtížnost tu má spíš vzestupnou tendenci, přičemž za vrchol považuju TAG1.
@BUMTARATA (09.10.2023 10:46): +1, já když jsem to odehrál na UV, tak jsem to rozehrál znovu na nightmare a odehrál jsem tak třetinu, než mě to přestalo bavit, ale opravdu to je o tom kombinovat všechny ability než že by to bylo nějak krutopřísný. Jako nevím, jak v pozdější fázi hry, ale těch prvních pár misí s nějakým nervením docela šlo.
@H34D (08.10.2023 15:20): To jsi mě překvapil. Samozřejmě si už nepamatuju, jak těžká mi tenkrát přišla 2016, a protože jsem tohle hrál jen na Nightmare, neposoudím, jak velkej je to skok od Ultra-Violence, na který jsi to předokládám hrál ty? Nervy mi to cuchalo, to jo, občas až za hranu zábavnosti, takže nevim, jestli to můžu vůbec doporučit, a do konce roku chci hrát jen procházkový hry!
Za hráče, co by „měl skill“, se nepovažuju, obzvlášť shootery hraju minimálně, ale možná si teda křivdím? Určitě se tu najdou větší esa. Kdybych měl ale dát ňákej tip, tak důležitější než přesná muška (tu řeší Chrono Strike) mi přišlo kombinovat všechno, co ti hra nabízí, hýbat se a neustále exploitovat všechny weaknesses.
Za hráče, co by „měl skill“, se nepovažuju, obzvlášť shootery hraju minimálně, ale možná si teda křivdím? Určitě se tu najdou větší esa. Kdybych měl ale dát ňákej tip, tak důležitější než přesná muška (tu řeší Chrono Strike) mi přišlo kombinovat všechno, co ti hra nabízí, hýbat se a neustále exploitovat všechny weaknesses.
@BUMTARATA (08.10.2023 12:58): Jako dát Doom na Nightmare, to už chce dost skill, to bych si nikdy nemyslel, že to někdo na DH vůbec zvládne. Já bych to nedal a to jsem hrál řadu let Quake 3 a další FPS...
Chtěl jsem to hrát na Ultra-Violence jako 2016, ale uklikl jsem se a pustil to omylem na Nightmare, a teda takhle jsem se u hry už dlouho nevztekal. Na druhou stranu mi přijde, že jsem se ji fakt musel naučit, a možná o to víc jsem docenil, jak ten souboják mechanicky posunuli. Nebejt rušivýho platformingu a otravnýho lore dumpingu šel bych s hodnocením snad i výš. Difficulty spike v TAG1 úplně ridiculous, poslední boss totální trash. TAG2 oproti tomu příjemná procházka. No, těšim se, s čím se vytasej příště.