Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@BUMTARATA (16.11.2023 10:42): Jojo. Stálo to asi zbytečně čas. 

@SilentWolf (16.11.2023 11:00): Jo. Leckdo tahá sudy i v inventáři. Mně to přijde jako konina. Btw BG3 se časem u soubojů zrychlí, jak bojovníci dostanou více útoků ta kolo. Ale stále to bude poměrně pomalá hra. Rychlejší než OS 2 ale imho.

Btw 7. prosince bude oznámeno datum releasu pro xbox. Mělo by případnout asi ještě na prosinec. No... Už to asi dohraji na tom PC. :) https://www.notebookcheck.net/Baldur-s-G ... mber-7.768553.0.html
@Tulareanus (16.11.2023 09:41): no jak říkám, já měl pocit že mě Lae'Zel každou chvíli kuchne, pokud to nebudu urgovat. Tak jsem tam šel hned na začátku. A ta hra na to připravená není. Prostě mě poslala pryč. Což je škoda no. Mohlo to být třeba locknuté za tím, až vyřešíš problém s gobliny. Pak by to bylo trošku přirozenější.

Trochu mi každopádně vadí to nadužívání výbušných sudů. Ano, můžu si za to sám, protože jsem na ta pravidla přistoupil - nikdo mě nenutí, ale nemyslím si, že by bylo kdovíjak těžké spustit souboj, když hodím výbušný sud do blízkosti nepřítele.

@BUMTARATA (16.11.2023 10:42): Jsem rád za víc obsahu, nevím ještě co ty cesty obnáší, ale v jádru máš asi pravdu.

Hah.. Japonci budou mít cenzurovanou verzi. Já ten národ nepochopím. :D
@Tulareanus (16.11.2023 09:41): A není to trochu hloupý, že narativně si máš vybrat jednu cestu, ale protože je to hra, tak skončíš u backtrackování a explorování druhý oblastí, než vezmeš za kliku a otevřeš dveře do druhýho aktu? Nebylo by naopak hezký, kdyby byly exkluzivní?
@Tulareanus (14.11.2023 02:19): díky za tip - docela mi pomohl, protože je to trochu nešťastně udělané. Jsem rád, že mám ještě co dělat v 1. aktu. Ale ten pacing je malinko divný, pokud jsem chtěl udělat linku s Githyanki hned z kraje, protože mi přišla jako priorita číslo jedna, dostanu varování, že tam chodit ještě nemám, a časem objevím druhý způsob - Underdark, což ve mě evokuje, že minu něco důležitého o čem se mluví od začátku hry - Githyanki, ale vlastně můžu do Underdarku jít, dostat tam level a zkusit jít zpět do Mountainpass. No nevím zda se mi úplně líbí, jak je to udělané. Chápu, že hra asi má působit tak, že zkoušíme různé možnosti, ale asi nám ta možnost navštívit Githyanki mohla být prezentována trochu později, pokud hra nechce abychom tam šli.
@Jab (11.11.2023 14:28): já vím, jinak bych je nezabíjel. Radši budu psát v náznacích než se otravovat se spoiler tagem. Ale je pravda že jsem si to zjistil v dialogu, ale střet byl těžký, tak jsem ho pak při druhém pokusu řešil tím.. Lannisterským..způsobem.. :-D což pravda není ideální a je to trochu cheesy..
Ale ten střet bych asi fakt nezvládl a přišlo mi, že je to time sensitive.
@Jab (11.11.2023 13:42): nějak nechápu co tím myslíš. Já nechtěl hrát paladina právě proto, abych nebyl svázaný zbytečně nesmyslným morálním kompasem.
Teď jsem docela rád že nejsem, protože mě hra zatím nepotrestala. Což popravdě trochu nechápu ale tak.. přísahu očividně splňuji. Takže se mi za toho paladina hraje nakonec docela dobře.
Nakonec ne dark urge ale klasika paladin. A snad se mi podaří oathbreaker. Není to tak lehké jak se zdá. :-D zase pokud to bude tolerantní a budu moct občas zalhat není ani ten oathbreaker potřeba. Teď jsem inicioval souboj s paladiny tyra tím, že jsem jednu členku shodil z ochozu. Ani to se neklasifikuje jako porušení přísahy. :-D tak nevím.

Nečekal jsem, že u toho budu sedět do půlnoci. Chtěl jsem jen udělat postavu... :-D 8h v kuse..
Cením že je tu normální tábor kde od sebe jsou ty postavy metr a nikdo není schovaný v nějakém stanu apod..
Trochu mě sere že chybí ta možnost vybrat společníky tím obdélníkovým výběrem. Pozicování před bojem je pěkně na prd.

Každopádně mě asi čeká.krasná zima. :-D
@Widl (10.11.2023 08:24): se divím, že u Pathfindera jsem ten problém neměl. :D Ale už se mi v hlavě rýsuje finální nápad. Ale je to ten, který jsem v předešlé zprávě zavrhl. Takže ho psát nebudu, protože byste se mi smáli!! :D
Ne. Pohrávám si teď s myšlenkou Paladina, ale Oathbreakera a okořenit si to tím dark urge - páč jsem dneska zjistil, že za něj jde být i hodný a zní to dobře. :D Asi to zní líp než Drowka bardka, nebo... Wyll.. :D Takový Jaime "Dexter" Lannister. :D :D
@Tulareanus (09.11.2023 23:17): ale já chci jet dialogy přes přesvědčování. Nedokážu si představit hrát za postavu, která např. zastrašuje. Na to jsem moc Dušínovský. Takže charisma all the way. Navíc ve všech hrách mi přijde, že cokoliv krom persuasion je až cartoonishly evil.

@Paul (09.11.2023 23:36): teď mám problém, že nebudu potřebovat Astariona v hlavní partě, ale chci ho tam. Tak možná počká do druhého hraní za dark urge. A uvolní se místo pro Galea. Druhá možnost je Paladin (nahradil by Shadowheart), ale ten mi snad ve všech hrách (krom Pathfinder 2) přijde strašně out of place. Vtipně to replikovali v tom filmu. :D Ale tak jak psal Jab, jestli se jejich příběhy vesměs odkrývají v táboře, je to o pár dilemat méně.

@marwel (10.11.2023 03:46): Nevím zda tu jsou blbé volby, řekl bych že jo, protože je to doslova dračák, kde na hráče neustále bliká 30 nových schopností kterými si rozbije build. :D Ale o tom to není. Mám více problémů s Wyllem. Co se týká hlavní dobré postavy, je Wyll asi nejlepší volba. Je to dobrák - v podstatě Shepardovský typ. Ale tak úplně mě nepřesvědčila jeho zápletka, navíc je teď docela horny, a v kombinaci s tím bílým okem to působí jako bych hrál parodii na fantasy v podání Kay & Peele, takový trochu poloretard - nedokážu ho brát vážně. Do vínku mu nebylo dáno ani nijak zvlášť dobrých dialogových voleb - když má po hodině hraní možnost říct "udělej mi cokoliv, ale moje kamarády z toho vynech" tak jsem se lekl že v tomto duchu to bude celé a asi si radši si udělám něco svého. Druhá věc - uvědomil jsem si o kolik asi obsahu přijdu, když ho vlastně umlčím, tím, že za něj budu hrát. Věděl jsem to, psali mi to, teď mi to docvaklo, že to asi fakt nechci.
Nejvíc do karet mi hraje to, že se k tomu o víkendu asi nedostanu, tak budu mít prostor nad tím přemýšlet a příští týden konečně něco vytvořím.
Jak jsem psal - rozhodovací paralýza. Ani dobrák Wyll ji nevyřešil. :D
@SilentWolf (09.11.2023 22:05): A proc to byla blba volba? Jinak jak rika Tul, dialogy volba postavy a povolani nijak zvlast neovlivni, sem tam nejakou volbu navic ale to je tak vse. Krom toho Wyll jako Warlock ma vysoke charisma, tudiz je to idelani main character. ;) Rozhodne lepsi nez hrat Shadowheart s charisma 8. :P Coz mi prijde docela vtipne - jak nekdo tak necharismaticky muze mit tolik fanousku? :D Nj, tohle holt neni Fallouti SPECIAL.
@SilentWolf (09.11.2023 22:05): barda jsem hrál a celkem spokojenost, takovej jack of all trades, občas kouzlo, většinou jsem to ale mlátil mečem po hlavě, z tím OP lektvarem co zvýší sílu na celej den na 27 si to docela dával .)
@Jab (09.11.2023 16:08): Určite, tu ide skôr o nejaký typ kognitívnej disonancie, čo by som mal, že sme prakticky jak cez kopírak. Ako keby spisovateľ písal knihu, kde by mal dva extrémne podobné charaktery, pri čom by jedna postava akurát síce celý čas bola v kempe, ale zároveň by mala na rozdiel od tej druhej (chodiacej po svete ako hrdina) backstory s Elminstrom a čitateľ by sa tázal, prečo tie postavy neboli preboha mergnuté do jednej.
@Flowerpot (09.11.2023 15:50): Já si ještě jednou dovolím říci, že pro mě companions zanechaní celou dobu v kempu nejsou horší. Tzn. mít je celou dobu v partě nebo téměř nikdy/nikdy imho až tak velký rozdíl nedělá. Rozdíl je hlavně v kvalitě mezi nimi. Ne tolik v tom, zda je mám aktivně v družině či nikoliv.
@Jab (09.11.2023 15:19): @Tulareanus (09.11.2023 15:20)

Však ja to chápem, to je legit. U mňa čisto prevážilo to, že aj keby som mal vlastnú postavu, tak by bola ako Gale, čo by skončilo tým, že by som Galea nebrával (a mal by som také škrenie, že sme dvaja moc podobní v družine) a tak by ako companion "prevísal". A s vedomím, že to určite budem hrať znovu, tak si Galea ako companiona užijem.

Inak čo sa týka vzťahu k BG2, tam to zas mám tak, že môj half-elf sorcerer Bhaalspawn je pre mňa naprosto kanonický a ako taký má byť singulárna postava, tak som ho tu nechcel duplikovať - nebyť to BG, tak to je jedna z prvých možností, akú postavu si tvorím. A tak už som vyberal postavu akoby na horizonte tohto headkanonického Bhaalspawna.

(Tam je zas žiaľ mrzutá druhá vec, že neviem úplne, či radím BG3 do svojho headcanonu, vzhľadom na to, ako príšerne to v určitých ohľadoch nadväzuje. Plus teda navyše v tom, že môj skončil s Jaheirou, čo tu vlastne akoby úplne nie, pričom pre mňa je to vyústenie vlastne dosť zásadné - okamžik, kde na konci ToB je Jaheira úprimne šokovaná a dojatá, že som "odmietol osud" - s čím celý čas zjavne rezignovane počíta - a rozhodol sa zostať s ňou, je pre mňa jeden z najdojemnejších herných zážitkov.)
@Flowerpot (09.11.2023 15:13): Ja si vždy vytváram vlastnú postavu, ak to hra umožňuje a pri prvom hraní akéhokoľvek RPG sa snažím roleplayovať svoje postoje (keď ešte býval alignment, tak som býval zvyčajne neutral good) a seba - takže mužská hetero postava. Pri ďalších hraniach (ak sa k ním dostanem) už skúšam iné veci. A keďže BG2 je moja najobľúbenejšia hra, z veľkej nostalgie som si vytvoril half-elf wizarda ako postavu, s ktorou som BG2 dohral po prvý raz. :) Zároveň som sa nechcel ochudobniť o ten element companionov v tom, že sú to vlastne druhovia, kamaráti a lásky, ktorých stretnem a s ktorými komunikujem, nie ktorým som ja, lebo to už beriem ako hranie za konkrétnu postavu a nie za seba. Ale je mi jasné, že to je len moja preferencia a interpretácia.
@Flowerpot (09.11.2023 15:13): Hmm. No, neudělal bych to tak jako ty, i kdybych cítil, že mi přijde jako jasný materiál na hlavní postavu. Určitě to není top comp. Ale v té horní půlce je a asi by mi přišlo škoda o něj z části "přijít" tím, že za něj hraji. Ale zase a ještě jednou... Jsme v rovině osobního vkusu a logicky je to na tobě.
@SilentWolf (09.11.2023 10:36): Ukecávaciu postavu môžeš urobiť z kohokoľvek komu dáš na persuasion proficiency. Charisma nemusí byť vysoká, ja som ukecával tuším s Charismou 14 úplne v pohode za Wizarda. Samozrejme zahraj si to tak, ako to tebe vyhovuje, ale ani autori hry neodporúčajú hrať za companiona pri prvom hraní. Dark Urge je pri prvom hraní asi v pohode, len sa v istých situáciach treba zmieriť s tým, že hra je o čosi voľbovo komplikovanejšia a zviazanejšia, no ponúka zas hlbší insight do niektorých častí lore a príbehu. V podstate dark urge je ako keby si Larian vytvorili svoju postavu, s ktorou to prechádzali a dali jej ešte aj backstory. Ja som to za Dark Urge nehral, ale priateľka to prešla aj za good aj za evil dark urge a bolo zaujímavé sledovať to.

Pri companionoch je fajn, že aj keď sú v campe, tak ak ich vezmeš neskôr do družiny, tak budú mať presne takú úroveň expov, ako máš ty v momente, kedy ich do družiny naspäť priberieš. Ja som takto v podstate striedal všetkých companionov počas hry pre ozbvláštnenie, pre ich osobné questy a niekedy aj preto, že som si myslel, že v istých oblastiach a questoch budú viac rozprávať alebo mať hlbší kontextový insight (čo nakoniec veľakrát aj bola pravda). V podstate jediný, koho som nepoužíval vôbec, bol Gale, pretože bol Wizard rovnako, ako moja hlavná postava.
@Jab (09.11.2023 11:32): Já bych Dark Urge na první hraní moc nedoporučil. Můžeš toho spoustu "pokazit" a zavřít si spoustu dvěří. Ale legrace to je s mým druhým průchodem už v první kapitole veliká :D
@SilentWolf (09.11.2023 10:36): V poho. Ta logika ale je, že se o companionech dozvíš více, když za ně nehraješ jako za hlavní postavu. A je jedno, jestli je máš přímo v partě, anžto je můžeš prokecnout v kempu. Že se ti někdo nevejde do party čtyř není tedy dobrý argument. V tomhle případě na tom skoro nesejde.

Hraní za origin charakter prostě není až tak dobře udělané. Pokud už tak chceš učinit, tak se imho nabízí Dark Urge.

Znova ale, je to tvá věc. Ale tak diskutuješ, tak odpovídáme. ;)
Tak já chtěl i primárně přesvědčovací postavu a Wyll je na to taky dobrý.

Jsem v první hodině hry, mám stále čas to změnit. Ale nenapadá mě lepší kombo. To co se děje s Wyllem mi přijde zajímavé, ale ne natolik aby plevelil místo v partě kdybych hrál za custom postavu. Když za něj hraju, problém tím vyřeším a budu zažívat asi nějaká dilemata, co se týká jeho voleb. Za mě dobré. Pokud to budu až moc hrotit, nakonec to vůbec nerozehraju. :D To je asi nejhorší varianta.
@SilentWolf (09.11.2023 08:59): custom postava je imho na prvý priechod lepšia. Inak odporúčam mať v družine wizarda, čiže ak za wizarda alebo sorcerera nehráš, tak galea, tie kúzla sú zábavné a veľa vecí vedia uľahčiť.
Môj hlavný problém s Wyllom nie je jeho povaha, ake gameplay, pretože warlock sa optimálne hrá cez hex + eldritch blast (ktorý hráč postupne vylepšuje, mimochodom ako prvý upgrade eldritch blastu je najlepší push efekt). No a tak sa hrá dookola a je to vlastne nuda. Na spamovanie eldritch blast sú d&d memes na nete aj bez BG3.
@SilentWolf (09.11.2023 07:57): Lae'zel je super. Prakticky celou hru mám partu Astarion, Lae'zel a Gale a s mojí chaotickou, morálně pokřivenou druidkou se skvěle doplňujeme v boji i ve skillech. Z toho zbytku mě velice nezaujal nikdo (Shadowheart je dobrá akorát tak na vypíchnutí oka). Ale záleží, jak člověk hraje. Pokud budeš všechny zachraňovat a opatrovat a dělat Mirka Dušína, tak budeš mít u Astariona approval -100. Taková Karlach přesně naopak. Nejlepší je zkusit prostřídat všechny. Origin postavu hned na první hraní bych taky fakt nedoporučovala, ale každého volba.
@Vurhor (09.11.2023 08:19): Jojo. U OS2 to bylo lepší. Nicméně tady to funguje hůře podle všeho. A tak bych se OS2 neřídil. Pokud má ale někdo jiné reference a napoprvé volí origin charakter jako hlavní postavu, tak mě to samozřejmě zajímá.
@Jab (09.11.2023 08:03): Já tomu docela rozumím po dohrání D:OS2. Když jsem se rozhodoval, zda mám hrát za custom, nebo origin postavu, tak mě nakonec přesvědčil koment někde na Redditu, podle něhož hraní za origin postavu působí, jako kdyby byla skutečně součástí toho světa, kdežto custom postava zas působí jako někdo, kdo jím jenom tak prochází. Já třeba původně plánoval, že si zahraju origin za Lae'zel nebo Shadowheart, ale jelikož mě zajímalo, jak jsou ty postavy napsané jako parťáci, nakonec jsem si udělal custom drowku. Kterou tedy zbožňuju, ale kdybych si v hlavě nevymyslel, že to je dcera Solaufeina, těžko bych na ní hledal něco opravdu zajímavého.
Hele... Hraní za origin character se na první gameplay nedoporučuje. Nemá to ani nijak skvělé zpětné vazby od hráčů. Proč to děláte? Však je téměř úplně jedno, koho máte jako aktivního v partě. Stejně se to pak řeší dialogem v kempu. Vaše věc samozřejmě. Ale vůbec tomu nerozumím, tak se ptám.
Asi nakonec vezmu Lae'zel místo Karlach. Ale ještě uvidím. Je sice na zabití, ale to bude určitě ten typický Biowarovský přerod a vyměknutí.. :D Tak nějak u toho chci být.
O Karlach jsem moc dobrého nečetl.

Takže parta Wyll, Lae'zel, Astarion, Shadowheart - snad to na ten tactician půjde.
@SilentWolf (08.11.2023 20:12): toe vlastně good point, jako protagonista bude paradoxně asi míň otravnej..

Já partu teda víceméně střídal, ale Wylla jsem bral jen na jeho quest a Halsin byl totálně ignored.