Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (28.11.2023 14:25): Fighter aj Barbarian môže získať trait, že keď dajú melee critical alebo meele kill, tak majú útok ako bonus action za kolo navyše, čiže presne to, čo robí ten item. Je to asi najlepší trait, akí môžu tieto classy v tejto hre mať.

K Astarionovi: podstatné je, dať mu itemy, ktoré mu dávajú misty step alebo viac pohybu za kolo, sneakovať a dávať criticaly, je jedno či lukom alebo dual wieldom, ale ten dual wield je v tomto lepší, lebo sú na to aj lepšie zbrane. Netreba sa báť používať rôzne jedy, napr. ten na paralýzu je fajn. Ja som jedy vo väčšej miere začal používať a skúšať až v treťom akte, ale to je škoda. Netreba zabúdať, že na určitom leveli sa astarion naučíl invisibility ako skill.

@Starletka (28.11.2023 14:27): A čo hráš ako hlavnú postavu vlastne? Lebo posledný súboj aktu je práveže pomerne ľahký. Viac ľudí som si všimol, že majú s niektorými classami problém preto, že sa ich snažia hrať ako iné classy. :)
@Starletka (28.11.2023 14:27): No já moc nevím, jak ho hrát. Když vystřelím, tak to udělá prd. Vždycky si vzpomenu, jaký byl v Pathfinederovi 2 killer lučištník Lann, tím, že střílel 4x po sobě a dával criticaly jak blázen. Je schopen něco udělat backstabem, ale tím se dostane k nepříteli a pokud ho nezabije tak už neodejde, protože attack of opportunity. Takže Astarion vesměs zakouzlí tmu na lučištníky, někoho zahryzne ať je šťastný a možná dá jednou critical nepříteli a jednou nějak haluzí zabije někoho s 1HP protože má ten bonusový útok dýkou. To je vše co zatím dělá. :D

Gale by byl někde jinde. Si myslím. Ale toho jsem si v Aktu1 užil až až, tak teď chci prostě kocoura z Red Dwarfa.
Pokud někoho budu měnit za Jaheiru, asi to jako bude Shadowheart, ale stále mi přijde těmi málo kouzly platnější než Astarion, jen musíme často odpočívat.

Mě přijde, že i toho paladina nehraju kdovíjak dobře. Jasně, dát 2x smite něco udělá, ale 4x útok s Lae'Zel je někde jinde. To je buď mrtvý silný nepřítel, nebo vykostění lučištníci. Plus má nějaký item, že pokud někoho zabije, další útok je critical. Paladin má smite a auru která nemá žádný dosah.

@Starletka (28.11.2023 14:17): nejlepší tah shadowheart je oživit společníka, kterého hned záhy opět zabijou. :D A hromadný +9HP heal. To zvrátí průběh nejedné bitvy.. /s Často po sobě prostě jen hážeme lektvary. :D
@Flowerpot (28.11.2023 12:03): @Tulareanus (28.11.2023 12:10): Já obecně clericy nemám ráda a ani žádného teď v partě nepotřebuji, když umím sama léčit (ještě s bonusama) a než si pořád házet štíty a boosty (a ztratit tím kolo) mi přijde lepší taktika nepřítele rovnou rychle zabít. Lathander's Light má moje postava. Spirit Guardians upřímně ani nevím, jestli Shadowheart měla, každopádně jsem to asi zvládla i bez něj a už ji nechci ani vidět.
@Tulareanus (28.11.2023 12:10): Mne to prišlo hlavne hrozne OP, že to vlastne robilo z move akcie útok, kde sa mi stačilo so Shadowheart prechádzať, Spirit Guardians všetko kosili, a ako bonus to ešte aj odhaľovalo neviditeľných nepriateľov, fakt 10/10.
@Flowerpot (28.11.2023 12:03): @Starletka (28.11.2023 10:44): Ja som s ňou tiež nemal problém, mala vysoké AC a navyše v druhej kapitole ako Cleric mala všeobecne výhodu proti rôznym typom nepriateľov + ešte vďaka Lathander's light ďalšie výhody a spôsobovanie blindness nepriateľom v okolí, čiže bola ešte menšia šanca, že ju trafia. Spirit Guardians som až tak veľa nepoužíval, len občas, ale bolo to dobré.
Ono to asi fakt bude závislé na tom, zda máte v partě toho jednoho ultimátního válečníka. Mně se třeba trojka zdá dalece nejlehčí ze všech tří dílů. Na "normal" obtížnost tedy. Nepotřebuji spát, nepiji lektvary léčení.... I bitvy jsou rychlejší, když má paladinka už tolik utoků za kolo. A k tomu ty critical hity a smite.
Beru zpátky všechno špatné, co jsem kdy řekla o Galovi. V bojích na konci druhého aktu mi Shadowheart (místo něj) neustále padala jak hruška (až jsem vážně uvažovala, že ji tam už nechám). Osobní quest-nequest, teď už bude hnít v campu až do konce hry. A dluží mi zásobu oživovacích svitků. Nejhorší, nejzbytečnější postava z celé hry. Grrr.

Ale na tadpoles zatím pořád ještě nedošlo.
@SilentWolf (27.11.2023 20:55): Halsin mi přišel hlavně jako věčně nadržený a po trojce prahnoucí hovado.
A hrozně mi tou svou mdlostí připomínal Cernda z BG2, možná proto jsem ho skoro vůbec nikam nebral. :D
Tak zatím první větší bug, seknul se mi Halsin, nešlo pokračovat v úkolu protože nebyl tam kde byl. Tak jsem kvůli tomu musel zabít NPC a použít kouzlo na promluvu s mrtvými, jinak bych se musel o 10h vracet.

Halsin je celkově divná postava. Je strašně nudný a ke všemu má obličej jak Danny DeVito. :D
Hmm. Jak nepotřebuji spát už, tak se mi v campu nahromadilo pět cutscén asi. Většinou se někdo chtěl vyspat s hlavní postavou. Mňo... Už je to za námi a vzhůru dál. :)
@SilentWolf (24.11.2023 12:44): V magicke tme ti stejne videni ve tme nepomuze. Mam pocit, ze jediny, kdo se muze naucit videni v magicke tme je warlock. Ale Darkness je fajn protoze narozdil od OS2 zde nesdilite pohyb s utoky, takze muzes vykouknout ze tmy, zautocit a zase se do tmy schovat. Sobojak pomaly neni, to je vetsinou kritika od lidi, kteri nemaji zjevne turn-based hry radi. Ve srovnani s jinymi turn-based hrami to nijak pomalejsi neni, spis naopak. OS2 je vylozeny snek proti tomu. Premysleni nad strety je neco co nemam prilis rad, radeji se prizpusobuji behem boje. Nemam rad kdyz jsou souboje stavene jako puzzle. V OS2, ktery mam ted rozehrany, jsem opakoval zatim jen par souboju (jsem lvl 13, hraji na stredni obtiznost), ale vzdy to byly souboje, kde jsem si rikal jak mam tohle sakra dat a to nemam rad. Spoiler pro OS2! Jsem v tom chramu, souboj proti te eternal cubce a mam takovy pocit, ze na tohle mam sakra malo physical armor, takze jsem to zatim otocil a snad narazim na nejaky content, kde bych se mohl trochu vylevelit. Ackoli podle te level mapky, co jsem koukal na webu ne, jsem tam spravne. :/ Tak asi dalsi vymena equipu. Ah, zlaty DnD, kde to nemusis kazdy dva levely neustale menit.
Zajímavé, jak v jiných hrách trpím, když v dugeonu objevím novou místnost, tady vždycky převládá nadšení. Teď to byl Gauntlet a neustále jsem hledal kde co přeskočit, abych objevil nějaký nový obsah. Opět mi trochu vadí, že mě hra poslala najít věc, která je potřeba k zabití padoucha, tak jsem to považoval za prioriotu číslo 1. a šel jsem tam rovnou a bam.. vyskakovací okno, zda si opravdu přeji ukončit akt.. Při 50% odhalené mapy. Aniž bych byl v Moonrise Towers. Kde bych naopak řekl, že mě podobné zakončení čeká.

Ty obavy, co tu někteří psali, že je souboják zdlouhavý zatím vnímám spíš naopak. Zbožňoval jsem souboják v Original Sin 2 a tady mi právě chybí ta zdlouhavost, kdy jsem si hodinu lámal hlavu nad nějakým střetem, včera jsem podobný souboj zažil asi poprvé a ani tak netrval kdovíjak dlouho. Jen jsem ho párkrát opakoval, protože plán hodit tmu na nepřátelé kteří vidí ve tmě a skočit mezi ně Lae'Zel která rázem oslepne, nebyl úplně nejlepší.. a bez ní to šlo ztuha.. :D Tak jsem aspoň poprvé na Tacticiana provětral svitky.

@marwel (24.11.2023 11:27): mě hlavně vadí, že mi pomalu docházejí zásoby na přespávačky.. .:D
Anyway v Pathfinderovi 2 to je udělané o cosi líp. Musíte vybrat postavy do jednotlivých rolí jako kuchař, hlídky, ochranné kouzla apod.. a hlavně plyne čas, který je ve hře důležitý. Tak to má daleko větší váhu.
@Tulareanus (24.11.2023 09:58): Tak me uz v zakladu strasne stvou veci "per long rest". :) At uz jde o kouzla, rage u barbara nebo treba ten nesmysl s War Domain klerikem, ktery muze zautocit dvakrat za kolo ale jen trikrat per long rest (pozdeji az sestkrat, oh boy :)). Kdo tenhle nesmysl vymyslel... A pak na druhe strane mas barda, ktery muze na seste urovni utocit dvakrat za kolo dle libosti a bard inspirations se od pate nebo seste urovne obnovuji per short rest (plus s nim v parte mas o jeden short rest navic). Druid ma dve prevteleni za short rest, coz je krom jineho poradna porce temporary hitpoints. :) Ten RPG system mam opravdu rad, ale je silne nevyvazeny. Skoro bych cekal, ze kdyz uz je to pata generace, ze to budou mit vychytany. :)
@marwel (24.11.2023 09:48):  Chápem ako to myslíš, ale mne prišlo, že spellcasting pre rôzne typy zranenia alebo plošné či viaccielové kúzla nahradzujú to, kde iné classy potrebujú viac útokov za kolo. Okrem levelov 1-3 som s tým vyčerpaním slotov problém nemal, ako som už spomínal a práve na tých nižších leveloch tie cantripy mali ešte silu na to, aby neboli slabé. Je podľa mňa teda skôr o preferovanom štýle hrania. Mňa kúzla vždy vo fantasy hrách bavili viac ako hrubá sila a tu sú jednoznačne silné, hoci v niektorých prípadoch to nemusí byť tak straightforward.
Elixiry okrem colossus a hill giant som vo väčšej miere začal používať až v treťom akte, čo mi retrospektívne prišlo ako škoda.
Inak s charismou 14 a persuasion profiency, nemal môj wizard žiaden problém s ukecávaním. :)
@Tulareanus (22.11.2023 13:08): Jako rozhodne je lepsi spellcaster nez prakticky kdokoli, o tom zadna. Tedy asi s vyjimkou sorcerera, ale ten ma zase omezeny pocet kouzel, ktere muze znat. Jde mi spis o to, ze mi neprijde ve hre spellcasting az tak klicovy a z herniho hlediska je kouzelnik proste trochu meh. Jako neni to tak, ze musis pouzivat kouzla v kazdem souboji, ale kdyz uz je mas, tak je sesilat chces. Takze bud si je vyplacas rychle a longrestujes casto nebo spolehas vice na cantripy a to pak je lepsi hrat jiny charakter, ktery na ne spolehat nemusi. Bard ma stejny pocet spellslotu jako kouzelnik. Ma sice omezeny pocet kouzel, ktere muze znat, ale pokud hrajes college of sword subclass, tak muzes utocit na vic cilu najedno, shazovat nepratele do propasti s lukem v ruce a celkove utocit dvakrat za kolo na 6. urovni. Plus mas vysoke charisma, takze se ze vseho vykecas. Byt parta o sesti clenech, tak je kouzelnik vzdy soucasti, takhle ale ne no. Jako ok, pokud pouzivas vsechno co ti hra dava do rukou tak fajn, ja jsem ale jeden z tech, ktery v podstate svitky, lektvary (vyjma lecivych) a elixiry vubec nepouziva. Takze treba kdybych kouzelnika hral, tak me to donuti a mohlo by to byt zajimave...
@marwel (22.11.2023 13:00): ale tých spell slotov nie je málo, veď sú aj itemy a elixiry, ktoré ich počet zvušujú. Mne sa stávalo, že málokedy som ich naozaj vyčerpal a to som extrémne málo restoval, dokonca som kvôli málo restovaniu zmeškal asi niektoré vedľajšie eventy v tábore a pre niektoré som musel ešte dorestovávať v tábore. Navyše v momente ako sa wizard vie naučiť ako cantrip eldritch blast je aj cantrip op a tak má vždy čo kúzliť. Nehovoriac o tom koľko zvitkov je v hre, keby mu aj došli spell sloty. Okrem toho môže stále hádzať napr granáty, aj keď k tomu som sa nikdy nedostal poriadne. A s vysokou inteligenciou a predmetmi, ktoré dávajú dmg modifieri alebo arcane acuity je určite wizard silnejší caster ako bard.
@SilentWolf (21.11.2023 10:36): Z môjho hrania som mal pocit, že ako Lae'zel hitne level 5 fightera, tak vlastne má náskok pred zvyškom družiny a ty to vlastne dobiehaš, aby si ju reálne s väčšinou postáv dobehol až niekde okolo levelu 10. :)

@Starletka (21.11.2023 11:00): Tak ale je fakt divné mať so sebou postavy pre ich vlastné companion questy? :D Keby to tak nebolo, tak by sme vlastne mali družinu postáv, ktorej sa nič netýka/nedotýka v rámci herného sveta, čo je imho horšie.

@marwel (21.11.2023 12:13): Tu rozhodne nesúhlasím, ja som hral Wizarda ako maina a po Lae'zel bol druhou najefektívnejšou alebo najlepšou postavou už pomerne skoro a na Lae'zel strácal len kvôli počtu akcii za kolo, čo neskôr nahradil oveľa väčšou devastáciou alebo možnosťou zasiahnuť oveľa viac cieľov zároveň Už len sprostý magic missile level 1 s amuletom, čo pridáva missile navyše a jedno použitie missile za long rest dával v early game 50+dmgu. Neskôr kúzla 3. úrovne Fireball a Haste a Hold Person 2. úrovne robili z mnohých bojov prechádzku ružovou záhradou skôr, než som vôbec odomkol kúzla 4. úrovne. Následne ice storm, polymorph a potom invulnerability sphere alebo hold monster vedeli vyriešiť extrémne veľa sítuácii veľmi ľahko. Alebo si zacastiť hold person ako spell level 4 a všetkých nepriateľov vlastne zadržať, kým ich zvyšok družiny pomláti. Nehovoriac o tom, že counterspell ako reaction vyrieši akúkoľvek snahu oponentov o niečo podstatné a misty step vie wizarda bez opportunity attacku dostať do bezpečia alebo na inú stranu bojiska, kde ho akurát treba. Toto je podľa mňa dosť veľa výborných vecí na jednej classe.
@SilentWolf (21.11.2023 10:36): Shadowheart je na prd v te jeji zakladni Trickery Doman, respecni ji na Life Domain a pak bude konecne poradne lecit. Ono ale vubec leceni v BG3 a dnd obecne je slabe. 1d4+wisdom modifier se spell slotem levelu 1 je vylozene k smichu. Radeji si lokni lektvaru a ten spell slot pouzij lepe (bless, bane, command, prakticky cokoli jineho).

@Starletka (21.11.2023 11:00): Wizard mi prijde jako vylozene plytvani mistem v parte. Pri prvnim hrani se Gale definitivne poroucel z aktivni party na konci prvniho aktu (do te doby jsem ho alespon obcas vzal), v druhem pruchodu uz se neohral v parte vubec.
@SilentWolf (20.11.2023 21:33): Stačí chramsty chramsty a hned poroste :D U mě teda Astarion dává obrovské prdy, je těžké ho v boji zasáhnout a ještě ti odemkne úplně cokoliv a zničí každou past. Když už, tak to spíš Gale je dead weight. A často dead.

Jinak act 2 je super, ale strašně mě štve, jak pořád musím nuceně měnit sestavu (ne, fakt mě nebaví furt tahat Karlach ke kováři nebo mít zbytečnou Shadowheart v Gauntlet)
@Tulareanus (20.11.2023 22:36): Jak jsem psal, od Shaodwheart jsem čekal něco jako od jistého společníka v Pathfinderovi 2, ten byl schopen uzdravit celou partu do plna. Prostě jsem ji hrál nějak divně no.. :D Když už tak dávala rány za 10dmg, což byla vždycky naprostá ztráta času. Ale jak jsem se odprostil jen od toho léčení, najednou je to jiná píseň - hlavně banish.

U Astariona jsem byl trochu v šoku, když jsem zjistil, že vůbec nemusí mít jen dýky. Hned byl lepší. Ale prostě Lae'Zel a jejím 4 útokům po sobě se asi máloco vyrovná. I ten můj paladin je oproti ní suchar.
Anyway jsem zatím neměl vyloženě zákysový střet, zatím Tactician bez problémů. Jen se stydím, že jsem v pevnosti goblinů využil ty sudy a v jiném střetu ogry.. měl jsem si to dát se ctí.. :D

Ještě bych rád zmínil jak jsem se předem smířil s tím, že budu hrát Oathbreakera, protože nedokážu být až absurdně hodný a zatím teda přísahu mám.. i když jsem vyvraždil younglingy u Githyanků. Úplný Anakin. :D A to jsem chvíli před tím dal jednomu mladíkovi naději tím, že jsem se s ním podělil o kapitolu jisté knihy, která je plamínkem naděje proti jejich kruté královně. A já měl možnost odejít normálně, klidně se i teleportovat.. ale když mě tu ten souboják podobně jako v OS2 strašně baví. :D
@SilentWolf (20.11.2023 21:33): Astariona vieš hrať dvoma spôsobmi, buď archer alebo assassin s dvoma melee finesse zbraňami (krátky meč a dýka) a sneak attackovaním. Dobre je mu dať aj efekty a predmety, ktoré znižujú nutný roll za kolo, postupom času bude skoro každý jeho útok critical a práve vďaka sneak attackom (resp. útočienia s advantage) vie one shotovať aj nepriateľov s veľa hp.

Pri Shadowheart, resp. clericovi som mal ten paradox, že na jednej strane má minimálne dve z niekoľko najlepších melee zbraní, ale triafať sa veľmi nevie, preto jej priorita je určite kúzlenie. Veľmi skoro som jej dal item, ktorý jej umožnil castiť haste raz za long rest a dosť som využíval aj kúzlo hold person, zvyčajne castené level 4 (hoci je štandardne level 2), aby dokázala zadržať väčšie množstvo nepriateľov. Guiding bolt bol veľakrát tiež celkom ok, navyše dával ďalšiemu útoku od hocikoho na target bonus na roll. Level 5 kúzlo flame strike mi prišlo dosť užitočné v neskorších fázach hry. Z iných mi prišiel takmer po celú hru dobrý napríklad "Command" (Level 1), kde vieš prikázať nepriateľovi aby utiekol alebo zahodil zbraň na zem. Crown of Fear tiež nebolo od veci.
@SilentWolf (20.11.2023 21:33): Shadowheart má krom boostů a léčení třeba i Glyph of Warding a odvrací nemrtvé. Což se hodí v druhé kapitole velmi. Astarion má sneak attack. Je tak ideální do kombinace s válečníkem či Shadowheart, aby získal výhodu proti nepříteli, u kterého už nekdo stojí.
Takovou dobu jsem nechápal, co v partě dělá Shadowheart, ale zrovna mi pomohla vyhrát jistý střet v hospodě ve 2 aktu. Tak snad se konečně učím.
I když trochu zrada byla, že nefungoval spell banishment, na který jsem spoléhal.

Ale Astarion je stále tak trochu dead weight. Efekt Daerana z Pathfindera 2 se nedostavuje, když ho vyměním za Galea, jsou ty střety hned lehčí. Navíc se se mnou stále nebaví, protože Approval neroste. Ani tam, kde bych řekl, že ho získám. Spratek jeden. :D Asi ho budu muset odpískat úplně. :D
Ačkoliv poslední tvorba Larianu mi moc nesedí ( BG3 třeba bude až na ní někdy dojde, nevím) tak jim úspěch přeju. Obvzlášť díky těm neskutečným sračkám kterými si od Divine Divinity prošli. Přijde mi to zpětně zcela zasloužené a takzvaně vydřené. Vincek je borec a ještě víc se mi líbí jak BG3 rozčísla pěšinku všem těm mega korporatům že jim z toho tečou slzy až z uší :)
@BUMTARATA (20.11.2023 14:16): Tak mne príde, že je to logickejšia voľba reakcie než zvoliť nejaký smug face "knew it all along". A možno tá radosť úprimná je, ja by som sa tiež vedel báť, že napriek očakávaniam, ti to môže niečo iné vyfúknuť.
@SilentWolf (20.11.2023 13:15): To je podľa mňa dané aj tým, že veľa hier používa podzemie ako nejakú prekážku len aby bola prekážka (skoro za trest) a nie ako plnohodnotú časť storytellingu, lore alebo aj na nebojové účely. Som rád, že v mnohých hrách tento trend opadol alebo opadáva.

@BUMTARATA (20.11.2023 12:12): Ale no tak. Fakt nám treba nejaké žabomyšie vojny BG3 vs AW2? Come on. :)
Stejně je zajímavé, že v roce kdy vyšly hry jako Starfield nebo Final Fantasy XVI se o hru roku utkává hra od Remedy (vzpomeňme na Quantum Break) CRPG a remake Resident Evil 4.

Tím neříkám, že by to mělo být jinak. Spíš mě baví jak neslavně dopadly pokusy slavných, možná by se aspoň konečně mohli vzpamatovat.

@Tulareanus (17.11.2023 18:06): mě bylo zprotiveno podzemí už v Dragon Age 1 (Skyrim a jeho Draugirové tomu taky moc nepomohli). Až v posledních letech mě zase začíná bavit prozkoumávat kobky, díky FromSoftware a právě teď i BG3 - ten Underdark tady je fakt špičkový.

Tak konečně AKT2, po cca 25h od toho, co jsem to tu psal původně. :D
@BUMTARATA (20.11.2023 12:12): Tak pokud je to top RPG posledních let, tak na tom nejsme ještě tak zle. Nicméně brzy se začne objevovat imho série článků "Proč nechci dohrát BG3" či "Proč už si nemyslím, že BG3 patří mezi legendární hry". Pak čekám i obligátní "BG3 je vlastně parodií LGBTQ+ komunity".
Nemám rád podzemí lokace a už vůbec ne, když jsou až moc dlouhé a komplikované. Ale ten Underdark, to je něco. Skvělý zážitek a ani vlastně nevím, proč mĚ to tam tolik baví.

Jen má hra problém, když něco omylem přeskočím. Řekl bych, že by to měli mít za tu dobu podchycené. Ale minul jsem polovinu Underdarku když jsem šel do té pevnosti. O uvězněném drowovi jsem se dozvěděl, když mi společníci v táboře říkali, že se tam brzo udusí. Vůbec jsem pak ani nevěděl, proč bych mu měl sekat hlavu, až posléze, když jsem se vrátil zpět do Underdarku a objevil ty houby.
@BUMTARATA (16.11.2023 10:42): Ono to dizajnovo úplne nedáva zmysel tak ako píšeš, lebo obidve oblasti ponúkajú podstatný content pre hru a vlastne aj z naratívneho hľadiska tam nie je pred tou "klikou" moment, ktorý by ťa nútil v danom momente rýchlo utiecť a už sa nevrátiť. Mne by skôr dávalo zmysel vyriešiť najprv tú povrchovú oblast naratívne a potom byť varovaný, že tadiaľ je cesta ťažšia/"nemožná" a preto by si hľadal alternatívny postup. Ono, keď si to uvedomím spätne, tak je to takto aj možné, ak nechceš automaticky ísť preskúmať skôr ten Underdark, ktorý pôsobí ideovo aktraktívnejšie, tak v podstate ťa až neskôr môžu/nemusia npc varovať, že nechoď cez mountain pass, ale hľadaj alternatívnu cestu.

A potom praktická vec, ja som rád, že sa mi podarilo nájsť dosť času, aby som BG3 dohral za tri kalendárne mesiace, druhý playthrough nehrozí, tak som rád, že som neprišiel o content.