Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Starletka (29.11.2023 19:41): Pokud má aspoň ten Astarion tu pansexualitu jako součást celkového charakteru (jak jste dříve psali), tak v pohodě. Jako součást cirkusu pro hráče mi ale opravdu přijde, když jsou pansexualní všichni družníci. Tím pádem to pak není zakomponováno jako integrální součást jejich osobnosti. Což třeba u Shadowheart mohu už potvrdit. Vůbec neřeší, kdo se o ní uchází či s kým sama flirtuje. A pak to opravdu působí jako prázdná romance, když je jí jedno, zda před ní stojí moje půlelfí paladinka nebo orčí Warlock atp. V té romanci se to neodráží. Gender specific dialogy nejsou. Dialogy odkazující na pansexualitu také ne. Je jí to prostě fuk, protože má vyhovět všem.
TIL že Spirit Guardians je aura, která trvá 10 kol.. nikoliv AOE jednorázový útok. Dobré vědět... :D a já si říkal co na tom hráči vidí, že já radši vyčaruji toho faith guardiana.
@Starletka (29.11.2023 19:41): Ale tak já nemyslím, že lidem na osobnosti Astariona vadí nějaký gay vibe, nýbrž to, že je to až parodická, přehnaná bukvice. Podstatná je tam ta nenuancovanost, nikoliv samotná orientace. Někomu tyhle mužské princezny asi připadají roztomilé a vtipné, jiným prostě jako přehnaný cringe, a to včetně mých teplých známých. A pak také má družka mi ohledně Astariona při hraní neustále zvracela za zády (ještě více než já tady :)), takže z mé zkušenosti to není ani výhradně nějaký mužský macho hate, ačkoliv chápu, že v průměru jsou jistě tyto sexualitu emanující mužské bytosti chlapům protivnější.
@Adieu (29.11.2023 18:27): No nevím, YT a internet na mě občas vyplivne náhodné hráčské dojmy a to se člověk kolikrát nestačí divit. Kdyby to byl jeden člověk. I jeden můj irl známý má stejný "zlé nebrat, první dojem platí" názor.

A mužský hate na Astariona je asi úplně nejčastější reakce. :D Hlavně se mi líbí, jak do něho všichni pořád šijou, že je teplý a napsaný pro gaye, ale 90% jeho romancí z toho, co jsem viděla nebo co mám známé, jsou holky s ženskýma postavama. :D (nebo v menší míře mužské postavy, které si vytvořily ale taky holky).

@Jab (29.11.2023 19:04): Karlach je napsaná tak, aby ji měl každý hned rád a chápu, proč je oblíbená, ale mě osobně přijde strašně nudná. Zatím se to nezměnilo. Ale určitě ji mám radši než Shadowheart. Na tu jsem pořád ještě namíchnutá.
@Starletka (29.11.2023 17:28): Tak lidi zpravidla obecně neudrží pozornost a nemají vkus, ale v tomto případě bych s dojmologickým vločkařstvím brzdil. Zaprvé je BG3 a tamější postavy přijímáno hráčskou obcí nadmíru pozitivně, což se odráží v hodnoceních. A za druhé si vždy vzpomenu, jak jsem na vysoké zíral na prezentaci spolužačky v hodině akademické angličtiny: tématem bylo, proč jsou někteří lidé tak ignorantští a hloupí, že neoceňují dokonalé a sofistikovaně multivrstevnaté snímky jako Atlas mraků (shodou okolností ten film považuji za strakatou sračku).
@Ria Kon (29.11.2023 14:31): Mně obecně přijde, že hráči nejsou moc zvyklí na nějaký vývoj/vrstevnatost postav, protože většina lidí asi není zvyklá hrát příběhové hry nebo já nevím. Třeba odsuzují hned z kraje Lae'zel, že je zlá a já nevím co, i když u ní je ten budoucí "klišé" vývoj jasný jak facka už u prvního shledání. :D Astarion prakticky to samé, "zlý, chtěl mě kousnout, takže už s ním nebudu interagovat do konce hry nebo ho rovnou zabiju".
Mne sa na tých spoločníkoch bez ohľadu na konkrétne plusy a mínusy v ich príbehoch páči to, že sa spolu s hráčom vlastne formujú a môžu sa, tak ako je napr. spomenuté u Astariona vyvinuté rôznymi smermi. Totiž v starších hrách bez ohľadu na to či ich mám rád, Garrus bude vždy rovnaký, tak ako Miranda alebo Yennefer, či Triss. Samozrejme kontextovo záleží kedy a za akých podmienok človek tie osoby stretne a napr. Garrus to formovanie mal medzi prvým a dielom a hoci sa vyformoval, bola tam vždy cesta. V prípade BG 3 som na troch postavách vypozoroval postavách vypozoroval priamo, že podľa toho, ako sa k ním hráč chová (a nie je to len o romancovaní), tak sa oni formujú - konkrétne Astarion, Shadowheart, Wyll a u dvoch postáv som to videl čiastočne - Gale, Karlach. Myslím to aj z toho hľadiska, že hru som hral paralelne s priateľkou a samozrejme obaja sme to hrali rôzne, ale tieto postavy sa nám formovali inak. A nejde o niečo také, že evil vs good ako sa to dalo napr. pri niektorých postavách v Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords .

Konkrétne napr. u toho Astariona ma pozitívne prekvapilo (POZOR spoiler z dokončenia jeho príbehu), že po zabití Cazadora a oklepávaní sa z PTSD sa vlastne ani vôbec nechcel stať vampire ascendantom. Lebo častokrát to bohužiaľ pri tých companionoch je tak, že im treba v hrách pochlebovať alebo vyslovene ísť ich vibe, čo mi niekedy pripadalo, že vlastne hráč strieda rôzne pretvárky podľa toho, s ktorým kumpánom akurát hovorí.
@Adieu (29.11.2023 11:38): Samozřejmě, u nás sem já ta, kterou bylo potřeba slepit dohromady :D Navíc sem hrála za chlapa ;)

@Starletka (29.11.2023 11:57): Nice quote :)

@Starletka (29.11.2023 12:56): Jop - ten druhý spoiler. Hráči jsou moc líní pozorovat NPC nejen podle hrubého obsahu dialogu, ale i nonverbálně, intonaci a zamyslet se nad tím. Nebo jen nejsou zvyklí, že hry a performance capture už jsou takového komplikovaného vyobrazení schopné.
Jestli v něčem BG3 kraluje, tak to jsou právě společníci a společnice. Jejich strasti, pochyby, radosti, nebo nechuť a opovržení. Všechno se to těch několik desítek hodin hněte jako těsto. Přirozeně, uvěřitelně. A tím nemyslím ani romance, ale vztahy všeobecně. Všichni jsou tam jako cibule, mají několik slupek :)
Změnil jsem Astariona na Thiefa, ten Arkane Trickster je zbytečný, když ty spelly mám u jiných postav. Tak uvidím jestli ta jedna bonusová akce bude gamechanger. Ale je pravda že poslední dobou začal dávat třeba i 40+ criticaly. Což je fajn.
Ještě jsem zvažoval Assasina ale internety říkají že Thief > Assassin. :D
@Jab (29.11.2023 12:40)Hned potom ti řekne, že ještě nikdy nikoho předtím nekousl a tys byl první. Předtím žral jen krysy. Čímž jsi pro něj už jen tímto někdo speciální, na rozdíl od těch 10.000+ lidí, které za těch předchozích 200 let pod Cazadorem svedl a většinu z nich zapomněl. (nevím, jestli i tohle ti řekne, když ho nenecháš, a nevím, jestli je to podmínka pro romanci, každopádně je to takový první větší krok).

"Nerealistické projevy" a "over the top ve dvaceti směrech" neboli defense mechanism. :) Když tě nechá dostat se pod tuto fiktivní slupku, tak je pak daleko míň teatrální. Mluví hlubším hlasem, daleko míň máchá rukama, i má občas se problém dobře vyjadřovat. A to jsem pořád ještě připomínám teprve v aktu 2, bůhví co přinese 3. :D
@Starletka (29.11.2023 10:53): Hele... Vždyť je to padlé na hlavu mu to dovolit na první dobrou. Však tě tím i může zabít.

@Starletka (29.11.2023 11:57): Ah ok. I tak mi Astarion přijde jako jedno z nejlepších NPC hry. Ale ty jeho nerealistické projevy mě zaráží. Nic proti nim zcela. Haer Dalis byl taky švihnutý. Ale jen v jednom směru. Ne over the top ve dvaceti směrech jako Astarion. A taky byl asi i lépe napsaný. Byť Astarion je celkově fajn.
@Starletka (29.11.2023 10:53): Mně Astarion také vtipný nepřijde, prostě over the top ironické poznámky o srandě zabíjení v hávu odporně parodické buzny, kterou bych nejradši šikanoval víc než Cazador, a to říkám se vším respektem k homosexuálům. Za mě takový průměrný young adult fantasy charakter.

Romance neromance, homo nehomo, cyberpunkový Johnny Silverhand má mé srdce, a to jsem Keanu Reevese vždy považoval za neschopného herce. :D Ale tak já Cyberpunk považuji obecně za mnohem vtipnější a lépe napsanou hru, ač ty romance jsou contentem bohužel poněkud prázdné.
@Ria Kon (29.11.2023 10:04): No to fajn. Ale o tom se přece nebavíme. Tys to podávala, jako by to byl ústřední bod, bez kterého jeho romance nemůže pokračovat. Pokud by závisel úspěch u něj na tom, že se mu ve všem podřídíš pro získání approval, tak to není zrovna dobře převedená romance do počítačové hry, ne? :)

@SilentWolf (29.11.2023 10:04): Já se obávám, že nečelíš bugům nebo nedostatečnému approval. Tohle je realita hry a NPC v ní. Ta jsou mnohdy celkem dobrá. Ale tím to tak končí.
@SilentWolf (29.11.2023 10:14): To by mě zajímalo, jestli jí kousnul po tom, co si to nechal na něm. Jestli jo, tak i přes approval to nebyla dobrá odpověď :D A o tom Astarion je. Není černobílý a pravda se skrývá často mezi řádky. Může ti říkat jednu věc a pravda může být opakem, a přesto nemusí jít o prvoplánovou lež. Už jste se o tom setkání s alchymistkou bavili v kempu?
@Ria Kon (29.11.2023 10:04): No tam jsem mu řekl, ať se rozhodne sám za sebe, Approval poskočil hned 2x. Ale to je tak vše.
Pak mě ještě napadlo, že jsem ho kryl před tím lovcem, taky bych čekal že se to teď nějak projeví. Právě proto se ptám, zda mám na vše čekat do 3. aktu, nebo je něco zle s mou hrou. :D Protože druhý už finišuju, jsem před útokem.
@Jab (29.11.2023 09:53): Je i pro osobní linku. Některé scény nemusí naskočit z důvodu nedostatku důvěry, pokud nemá hráč jinak vysoký approval.


@SilentWolf (29.11.2023 10:04): Vzal si ho za tou Drow alchymistkou ve věži ve druhém aktu?
Jinak Astarion není primárně hláškovací postava. Spousta "hlášek" vychází spíš z jeho přirozeného chování jako vedlejší produkt, například z jeho cynismu a sarkasmu. Hláškovací je Gale.
Já ale nemyslím romanci, chci ať je vtipný, ať mluví. Approval už má good, podržel jsem ho od té doby snad ve všem. Občas něco loadnu protože se mu to nelíbí. Ale mimo ty jeho osobní úkoly (scéna s Raphaelem) mi nemá moc co říct. Hlavně že mi říká, že jsem jeho the most favorite companion, nebo něco takového. :D Kéž bych mohl říct totéž. Jestli musím zaplatit za humor krví, tak holt druhý playthrough mám jasný no.. :D

Scéna s pitím byla moc brzo, teď bych to možná i zvážil. Ale prostě tam se člověk dostane až tak u 7 vylepeného plakátu s Astarionem v pokojíčku.
@Ria Kon (28.11.2023 20:08): Teď jsem na konci druhého aktu, jednou nohou ve třetím. Taky mě upřímně nenapadá žádná lépe napsaná herní romance, minimálně co se týče her, kde romantické linky nejsou hlavní náplní (a to jsem ji ještě zatím ani neprojela celou, ale nevím, co by se muselo stát, abych byla zklamaná :D). Když to srovnám se všemi slavnými Mass Effecty nebo s čímkoliv od CD Projekt etc., nebe a dudy. Věřím, že i ostatní tady mají kvalitně napsané romance, ale dost pochybuju, že je nějaká z nich komplexnější/zajímavější.

@SilentWolf (28.11.2023 22:36): Chceš říct těžce hard locknul. A ještě se diví.
@Ria Kon (28.11.2023 20:08): a rozjede se to teda až ve 3 aktu? Protože zatím Astarion nic moc a právě jsem se na to těšil, protože to sice budu papouškovat poněkolikáté, ale podobný kumpán v Pathfinderovi 2 mi VELMI sedl. Hodně hráčů ho k němu přirovnávalo. A já s ním zatím po dva akty nemám moc zábavné situace. Čekal jsem že bude hláškovat nebo tak.. ale zas tak moc ne no..

.. za to Gale, ten mele pořád. I v campu mám u něj furt nové a nové dialogy. A to ho sebou už ani netahám. :D

Přijde mi že jsem si Astariona trochu soft locknul tím, že jsem mu nedal napít své krve. :D
@Adieu (28.11.2023 20:25): To jo, ale zkus si najít takovou romanci ve hře. Většinou si musíte notovat, jinak o tvoji postavu nemá společník zájem. Napadá mě, že s tím zkoušel bojovat i Dragon Age 2, ale tam to bylo locknuté čistě do extrémního "rival relationship", kdy to byl tak trochu hate f*ck bez hlubších nuancí xD
@Starletka (28.11.2023 15:04): Souhlas, jedna z nejlépe napsaných romancí ve hrách. Ale to není zas tak překvapující, když je to jeden z nejkomplexnějších herních společníků napříč hrami.
Nevím, jak si daleko, ale mě až zamrazilo, jak rozdílně se Astarion chová podle toho, jaká rozhodnutí ve hře hráč udělá či ho nechá udělat. Úplně jiný člověk. Působilo to na mě strašně realisticky. Hlavně proto, že s mojí postavou měli časté neshody a výměny názorů. Žádné gamifikované vyhnání approvalu na maximum, aby se do mě bláznivě zamiloval. Ne, končila sem hru s approval na cca 65% a přesto v tom Astarion na konci lítal až po špičky svých uší :)
@Tulareanus (28.11.2023 15:22): @Starletka (28.11.2023 14:44)

Plus Moondruid je fakt hrozne OP class, mi príde, s tými premenami ako bonusovou akciou je to fakt supertank/superhealer v jednom. Každopádne mňa len fakt trochu trklo to odsúdenie Shadowheart ako slabého NPCčka, keď z mojej skúsenosti aspoň Act II tiahla väčšinou na svojich ramenách ona a bola nepochybne najužitočnejší companion: je jasné, že v určitej konfigurácií (t. j. moondruid ako PC) môže byť nadbytočná, ale slabá rozhodne nie je, keď sa plne využívajú klerické powers.
@SilentWolf (28.11.2023 14:36): Attribute score na 20 som u postáv dvíhal až pri poslednom feate, čiže na leveli 12. Regulérne sa featy rozdávajú na 4, 8, 12, ale veľa ľudí hrá paladina tak, že po leveli 10 dá 2 úrovne do fightera, aby dostali action surge (akcia navyše, ktorá sa obnovuje short restom).

Pri Astarionovi nezabúdaj, že ako rogue má dash ako bonus action. Ja keď som mal na ňom ten prsteň, čo dáva misty step a topánky, ktoré mu nedávali žiadne penalty na movement a nemohol byť prone, tak som práveže nevedel, čo už s pohybom, lebo ho mal tak veľa. A tak to bolo ešte v prvom akte.

@Starletka (28.11.2023 14:44): Tak ako druid asi Shadowheart ani nepotrebuješ. :)