@stepankoby1 (21.01.2024 17:19): Jasně, ono u originálů by ses nedoplatil, to je 1000-1800 dolarů pokud to je komplet a v hezkém stavu :)
Diskuze
@Charllize (21.01.2024 14:31): Někde na disku mám soubory z disket Earthbound připravené k emulaci. Když čtu tuhle thread, jsem i celkem motivovaný si je v blízký době konečně dát. :D
To už je přes osm let od vydání?!
Já měl od Undertale až příliš velká očekávání (na konci roku 2015 označování U. pomalu za příchod nové modly žánru), a hned po vydání jsem rozehrál - nicméně po dřívějších zkušenostech s Earthbound a (zvláště) Mother 3 to již tak originálně a zajímavě, jak bylo v komunitě provolávano, nepůsobilo. Ale zrovna u této hry by mě zajímal můj současný a případně revidovaný názor, takže někdy znovu zahraji.
Já měl od Undertale až příliš velká očekávání (na konci roku 2015 označování U. pomalu za příchod nové modly žánru), a hned po vydání jsem rozehrál - nicméně po dřívějších zkušenostech s Earthbound a (zvláště) Mother 3 to již tak originálně a zajímavě, jak bylo v komunitě provolávano, nepůsobilo. Ale zrovna u této hry by mě zajímal můj současný a případně revidovaný názor, takže někdy znovu zahraji.
@Fritol (23.09.2021 20:43): Asi tak. V době kdy to nějak vyšlo byl u nás takový boom této hry že to nebylo možný. Indian o tom dělal videa , lidi ani co nehrají tyto typy her z toho dělali přelomové dílo. A tu hru mi to zhnusilo do teď, je sice možný že to někdy dám, ale spíš už Mother.
@Tulareanus (21.01.2024 15:21): Tak jasně, jde jen o to jak to komu vadí nebo ne. Ja to třeba moc rád nemám. Pointa je v tom že plno lidi považovalo Undertale za cosi nevidaneho co rozbíjí pravidla žánru, ale není to pravda, už to tady bylo. Ale každý to proste neví a mohlo mu to tak přijít. Když neznáš muže být originální ledacos, taky se mi to stává u věci v kterých takzvaně nejedu :)
Nejlepším výstupem sporu je zahrát si to obojí a udělat si názor sám :)
@Charllize (21.01.2024 14:31): niektoré tie referencie sú cool, ale aj autor vlákna rovno píše: "However, it never feels like a ripoff, but rather an elaboration upon these themes."
@Tulareanus (23.09.2021 21:35): Z pokeš vlákna.
Tady máš jedno z mnoha vláken co se tomu věnuje. Spoilery samozřejmě .
https://www.reddit.com/r/Undertale/comme ... _to_earthbound_here/
Tady máš jedno z mnoha vláken co se tomu věnuje. Spoilery samozřejmě .
https://www.reddit.com/r/Undertale/comme ... _to_earthbound_here/
@Fritol (23.09.2021 20:43): Ono grafika v Undertale je svojrázna, ale opäť na začiatku je asi najviac retro a najmenej farebná a pestrá. Ale uznávam, že to niekomu nesadne. Ja inak ani netuším akú komunitu Undertale má. Alebo Disco Elysium. Nejak nemám čas a chuť riešiť nejaké komunity. Čiastočne som do toho zabrdol pri Dark Souls a tam je to tiež "divné" istým spôsobom. :D Každopádne na DH v rámci Disco Elysium nejak problém nevidím okrem "znalcov", ktorí ti budú tvrdiť, že RPG bez bojov neexistuje a nie je to RPG, ale adventúra!!! :D
EDIT: Ja som si vlastne uvedomil, že grafika mi prišla úplne prirodzená, lebo mi pripomínala pokémony a staré hry zo SNESu, čo som kedysi hrával. :D
@Cathan (23.09.2021 20:29): Či už ide o hry, filmy alebo hudbu, strašne veľa ľudí dáva výhradne len na prvý dojem. Hoci jeho obmedzenosť je zvyčajne na ich strane. Čo sa týka prestierania vecí na striebornom podnose, súhlasím s tebou. Mne naopak až vadí, ako je napr. vo filmoch všetko opakované replikami postáv a neustálymi flashbackmi dookola, aby to pochopil aj ten posledný blbec, hoci ten film je len nejaká jednoduchá hollywoodska hovadina. :D
EDIT: Ja som si vlastne uvedomil, že grafika mi prišla úplne prirodzená, lebo mi pripomínala pokémony a staré hry zo SNESu, čo som kedysi hrával. :D
@Cathan (23.09.2021 20:29): Či už ide o hry, filmy alebo hudbu, strašne veľa ľudí dáva výhradne len na prvý dojem. Hoci jeho obmedzenosť je zvyčajne na ich strane. Čo sa týka prestierania vecí na striebornom podnose, súhlasím s tebou. Mne naopak až vadí, ako je napr. vo filmoch všetko opakované replikami postáv a neustálymi flashbackmi dookola, aby to pochopil aj ten posledný blbec, hoci ten film je len nejaká jednoduchá hollywoodska hovadina. :D
@Fritol (23.09.2021 20:43): Pod to bych se taky podepsal.
@Fritol (23.09.2021 20:43): Jo tak, takze jsme za jedno. :)
@stepankoby1 (23.09.2021 20:35): Ano, je to tak tu hru nenavidim.
@stepankoby1 (23.09.2021 20:35): Ano, je to tak tu hru nenavidim.
@Charllize (23.09.2021 20:39): Tak mě tam hlavně vadili ti mladí dementi, co si hrají na komunisty a děsné politické znalce. A nejlepší jsou ty kecy "oMg rPg bEz zAbÍjEní, tO nIkDo nEuDěLal jEštĚ". Udělal no...
K těmhle lidem hádám nepatříš. :D
@Cathan (23.09.2021 20:41): Jasné, chápu. Rozhodně tomu nebudu strhávat body za grafiku až si to zahraju, ale není prostě zrovna lákavá. :D
K těmhle lidem hádám nepatříš. :D
@Cathan (23.09.2021 20:41): Jasné, chápu. Rozhodně tomu nebudu strhávat body za grafiku až si to zahraju, ale není prostě zrovna lákavá. :D
@Fritol (23.09.2021 20:38): Grafika byl vlastně jeden z důvodů, proč jsem se Undertale vyhýbal, protože mi fakt připadala až moc retro a tak nějak jsem nevěděl, co od toho čekat. Nakonec mě k tomu přivedl kamarád a... vidíš výsledek. Fanatický fanoušek :D Ale co se mě týče, ono to té hře fakt vůbec neubírá. Ona jedna z výhod Undertale je, že tam doslova vše zapadá do sebe, tedy nakonec jiná grafika by prostě nefungovala. Stejně jako v Deltarune by už nefungovala ta Undertale grafika.
@Fritol (23.09.2021 20:38): Ani ne. Moc me to nevzalo. Ale myslel jsem ty pitomce ohledne Discolandu Sylvie :)
@Fritol (23.09.2021 20:38): Okay, máš pravdu, ta stylizace je už trošku subjektivnější. :D
@Cathan (23.09.2021 20:35): No osobně mám v plánu zahrát jak Mother, tak Undertale, tak snad časem posoudím i sám. :) Co mě teda osobně odrazuje od dřívějšího hraní je grafická stylizace. Chápu, že to je asi záměr a má to nejspíš i nějaké opodstatnění, ale ve výsledku je horší, než ve stařičkém Mother.
@Charllize (23.09.2021 20:36): Jsi fanda Mother? :D
@Charllize (23.09.2021 20:36): Jsi fanda Mother? :D
@Fritol (23.09.2021 20:32): No dovol :)
@Charllize (23.09.2021 20:35): Takhle. Ono je přirozené, že někomu hra nesedne. Sám mám spousty her, které mi vůbec nesedly. Ale 5 % hře, která objektivně drží pohromadě a má spoustu výborně provedených složek (writing, soundtrack, stylizace, kombinace herní složky s příběhem, originální koncept, funkční twisty), to mi přijde fakt zvláštní. Proto mě zajímá, jaký by k tomu mohl být důvod. 5 % je fakt, fakt hodně drsných a dostane je ode mě jen hra, kterou od srdce nenávidím (ehm, Harry Potter and the Goblet of Fire).
@Fritol (23.09.2021 20:32): Hele, já třeba z toho důvodu nejsem už členem fandomu okolo seriálu The Dragon Prince. Ta přítomnost tam už začala fyzicky bolest. Ale seriál samotný je prostě fantastický. U Undertale je to to samé. Já jsem trochu protivný kolem toho, uznávám, ale Undertale je řemeslně extrémně dokonalá hra a když jí pak někdo hejtí z velmi iracionálních a nelogických důvodů (nudný úvod, fandom, "vykrádání", atd) tak je to jako poslouchat Trošku co hejtí Shakespeara.
@stepankoby1 (23.09.2021 20:21): Rad bych ti odpovedel, ale nerad bych se tu zase zapletl do diskuze kde me nekdo bude napadat. Ber to tak ze jsem takovy certik co obcas vyskoci a napise vykrik do tmy :)
@Cathan (23.09.2021 20:23): Lidi hejtí spíš komunitu a tím pádem pak i hru co jsem si tak všiml, . Já teda nehrál ani jedno, ale když jsem si někde vždycky všiml diskuzí, kde se na Undertale plivalo, tak to bylo spíš kvuli dementní komunitě, která z toho dělala úžasně originální záležitost, což není, protože to údajně je vykradená Mother serie. Ne že bych teda fanoušky Mother obhajoval, jsou to ubrečení pitomci, mají být rádi, že jim po letech někdo udělal něco podobného. Ale to tak u těch zapomenutých her často bývá, že se jejich fandové cítí děsně superior.
Nicméně podobně komunita shodila i Disco Elysium. Na to jsem se docela těšil a někdy tomu dám šanci, ale eh... takových pitomců se kolem ní vyrojilo už jen tady na DH, že mě přešla chuť.
Nicméně podobně komunita shodila i Disco Elysium. Na to jsem se docela těšil a někdy tomu dám šanci, ale eh... takových pitomců se kolem ní vyrojilo už jen tady na DH, že mě přešla chuť.
@Tulareanus (23.09.2021 20:26): To je sice možná pravda, ale zase zakládat názor na kvůli prologu je poněkud neproduktivní. Oni si někteří hráči i stěžovali, že prostě není správné, že skrývá tajemství a nedá jim všechno na stříbrném podnose. Copak je tak špatné, když hra chce, aby člověk jejich největší hloubky objevil sám? To je plus, nikoliv mínus.
@Cathan (23.09.2021 20:23): Podľa mňa je trošku škoda, že úvodná časť hry, ten dungeon, je jeho najslabšou časťou a pôsobí dosť klasicky ako niektoré staré hry a klame tak strašne telom oproti tomu, čo hra ponúka.
@stepankoby1 (23.09.2021 20:21): Souhlasím. Undertale je podle mě jen smutným produktem své slávy. Hry které velmi vysoko vyletí mají nakonec mnoho odpůrců, ačkoliv jejich kritika je velmi lichá a neobjektivní. I sebemenší zápor se pak stane něčím co tu hru v jejích očí nepřekonatelně pohřbívá. Je to smutné.
@Cathan (23.09.2021 19:54): Bohužel. Podle mě je to teda stále jedna z nejzajímavějších, nejvtipnějších a nejlépe vytvořených. Navíc mě i popohnala k objevování kouzla indie her.
@Charllize (23.09.2021 20:04): A mohl bych se zeptat, z jakého důvodu? :D
@Charllize (23.09.2021 20:04): A mohl bych se zeptat, z jakého důvodu? :D
@Charllize (23.09.2021 20:04): Ano. Když udělám remake mého komentáře, mohu očekávat další mínus? :)
@Cathan (23.09.2021 19:54): Ja u tyhle hry mel 5%, ale zrusil jsem to jelikoz mi to prislo moc :)
Koukám, že stále jedna z nejpodhodnocenějších her na Databází her. Smutné.
Metalové verze Undertale soundtracku. Ro Panuganti - Fallen Hero
A za 5 dní taky bude stream koncertu k 5. výročí hry. Viz
A za 5 dní taky bude stream koncertu k 5. výročí hry. Viz
@Drekt (11.11.2018 23:33): Jop, Deltarune bylo fajn.
Jinak co jsem pochytil, tak to dělá - Deltarune je víceméně proof of concept, a teď skládá tým.
Jinak co jsem pochytil, tak to dělá - Deltarune je víceméně proof of concept, a teď skládá tým.
@Drekt (03.03.2018 00:14): Súhlasím, hoci má FF VII na svoju dobu super príbeh, postavy, hudbu a podobne, tak práve combat systém je asi jeho najhorším elementom a človek po čase bojuje už len cez zatnuté zuby, lebo potrebuje expy alebo lebo sa nemôže vyhnúť boju.
V Undertale bol skoro každý boj odlišný, väčšinou vtipný a hlavne zábavný a bossfighty neboli o miliónoch HPčiek. :)
V Undertale bol skoro každý boj odlišný, väčšinou vtipný a hlavne zábavný a bossfighty neboli o miliónoch HPčiek. :)
@Drekt (03.03.2018 00:14): Díl od dílu, a zrovna systém materii v sedmém, a nejlepšém, díle je prakticky vrcholem jRPG soubojových systémů. A natahování... to spíše představovlo úmorné Undertale, u kterého 8h působilo jako 20h :)).
Zahraj si už ten Mother 3.
Zahraj si už ten Mother 3.
@Drolin (03.03.2018 00:02): A z toho jen 10h má nějakou hodnotu, zbylých 20-30h je jen natahování (nemožnost přeskakovat animace útoků, bezduché grindování a podobně).
Jinak v čem si myslíš, že jsou souboje FF lepší? Obecně tam pořád dělaš to stejné, vždy máš nějaký optimální posloupnost výběru schopností + hraje v tom velkou roli prvek náhodnosti, nikoli schopnosti hráče. Zábavné je to jen díky skinner box efektu (nebo pokud je někdo tak naivní, že si myslí jak chytrý je, když z pár možností dokázal vybrat nejefektivnější útok :D), jinak je to bylo vytvořeno jen pro úmělé natahování herní doby a už dávno se od něj upouští.
Jinak v čem si myslíš, že jsou souboje FF lepší? Obecně tam pořád dělaš to stejné, vždy máš nějaký optimální posloupnost výběru schopností + hraje v tom velkou roli prvek náhodnosti, nikoli schopnosti hráče. Zábavné je to jen díky skinner box efektu (nebo pokud je někdo tak naivní, že si myslí jak chytrý je, když z pár možností dokázal vybrat nejefektivnější útok :D), jinak je to bylo vytvořeno jen pro úmělé natahování herní doby a už dávno se od něj upouští.
@Drekt (02.03.2018 23:47): FF VII má cca 30-40h a souboje má o několik tříd lepší jak Undertale (samozřejmě ale až v pozdějších částech).
@Drolin (02.03.2018 13:33): Tak nelíbilo se mu prý "zbytečně natahovaný", tedy to dává smysl, když jsou FF hry zbytečným natahováním a nerespektováním času hráče proslaveny. A to raději nemluvit o debilnosti JRPG soubojovém systému, v tom je Undertale bezpochyby lepší než FF.
@Charllize (02.03.2018 14:17): Potrefená husa.. Někdo by ti už měl konečně projít všechny tvé oblíbené hry, hodit jim 5 % bez toho aby si je zahrál a taky tam na ně v diskuzi hloupě útočit bez toho aby o nich cokoli věděl :)
@Charllize (02.03.2018 14:17): Potrefená husa.. Někdo by ti už měl konečně projít všechny tvé oblíbené hry, hodit jim 5 % bez toho aby si je zahrál a taky tam na ně v diskuzi hloupě útočit bez toho aby o nich cokoli věděl :)
@Bodkin (02.03.2018 13:35): neni ti zima ???? Ty napade? ))
@Drolin (02.03.2018 13:33): dobrý nápad!
@GodOfTheSick (02.03.2018 13:24): Dát Undertale více jak FF VII... :(
@GodOfTheSick (02.03.2018 13:24): Nemusí to mať predsa vyberanie povolania a x skillov a predmetov, aby to bolo RPG, môže to byť aj v menšom počte (tak to robia častokrát aj jRPG). A neviem ako sa dá považovať hra, ktorá je zameraná na príbeh, že "Příběh žádný". Navyše je to hra, ktorá odmeňuje hráča za exploring príbehovým pozadím a dáva mu dokopy jednotlivé dieliky a nevykrikuje mu všetko polopatisticky...
No nevím, proč se to řadí do RPG, když je to akční adventura. Pár nápadů dobrých, ale jinak zábavnost v čase klesá. Příběh žádný, závěr zbytečně natahovaný, ani se mi to nechce dohrávat, když na konci stejně budou jenom blbý plky.
@Marcusss (31.01.2018 09:53): počítam spodné poschodie laboratória, rande s Undyne a záver v paláci.
@Tulareanus (31.01.2018 09:45): Tak ono u pár hodinové hry je to vcelku zásadní herní doba. Počítáš i tu část v té laboratoři?
@Marcusss (31.01.2018 09:42): Ja by som to nenazýval druhým dohraním pre pacifist, v podstate je to len extended ending, pretože človek nehrá po dohraní hru od začiatku, ale pokračuje od určitého miesta, kde je content unikátny a v podstate rozšíri pôvodnu hru asi tak o hodinu - hodinu a pol obsahu.
@Red (komentář): Prvním dohrání myslíš skutečně jen první dohrání? Protože pokud jsi hru dohrál jen jednou, tak jsi hru fakt nedohrál. Pacifist ending zavede hru hodně jinam.
@Charllize (08.01.2018 20:38): Souhlas, také jsem tím nebyl pohlcen. A zcela chápu, proč nemáš Undertale rád - krade slávu poctivým klasikám, které imho stojí za zahrání více :)).
@Drekt (08.01.2018 20:45): Já se doufám snažím nehádat :). A tady bude problém, pro mě je cílem zde na DH i dávat a pokrýt celou škálu intervalu, tedy 1-10 v určitém normálním rozložení. A jelikož mě Undertale spíše nebavil a celkově mě nezaujal, musím dávat ve svém kontextu 3-5/10 - ovšem pokud bych hru recenzoval do časopisu, bral bych to jako ty, tedy snažil bych se Undertale vnímat objektivně a hodnocení mírně odlišit osobní preferencí (pak by to bylo asi 7-8/10).
A souhlasím, ale mnohokrát jsem zmínil, že moje hodnocení je především pro mě (a můj užitek v přísnějším oddělení 600 hodnocených her). Nicméně já zde hodnocení nikoho jako směrodatná neberu, mě zajímají komentáře a psané názory.
Jen to FEZ nechápu, má to výborná začátek :)).
A souhlasím, ale mnohokrát jsem zmínil, že moje hodnocení je především pro mě (a můj užitek v přísnějším oddělení 600 hodnocených her). Nicméně já zde hodnocení nikoho jako směrodatná neberu, mě zajímají komentáře a psané názory.
Jen to FEZ nechápu, má to výborná začátek :)).
@Drekt (08.01.2018 20:45): kdyz se podivam do tveho profilu na tebou oblibene hry, je zcela jasne ze Undertale se ti muselo libit, jinak to dopadnout nemohlo. Ale z vyssiho az rekl bych bozskeho pohledu ( to umi malokdo) to proste nemuzu uznat a hodnotit kladne. :)
@Drolin (08.01.2018 20:14): FEZ ani Syndicate nemám označený jako "dohráno", takže to je hodnocení jen takových prvních dojmů (pokud hraji dál, často měním), které se nemůže brát jako plnohodnotné a ani by nemohlo být objektivní, když jsem je nedohrál celé, že jo :)
Pokud už ale něco hodnotím jako dohrané, první se oprostím od iracionálních dojmů a zhodnotím co nejvíce objektivně lze. Vždy si ale nechávám nějakých 10-20 % rozmezí pro subjektivní úpravu, protože se mi pořád přirozeně příčí dávat vysoké hodnocení hrám které jsou sice objektivně kvalitní, ale mě absolutně nebavili. To mi přijde ještě rozumné a zároveň se tak ani nikdy nemůže stát, že bych nějaké hře střelil 0 % jen proto, že mě osobně nebavila.
Takové hodnocení je pak pro ostatní návštěvníky mnohem důležitější a řekne více než to tvé vysoce subjektivní ;-)
PS: Ale musím uznat, že ti možná moc křivdím, takový Charliize je na tom s iracionalitou mnohem hůře :)
Pokud už ale něco hodnotím jako dohrané, první se oprostím od iracionálních dojmů a zhodnotím co nejvíce objektivně lze. Vždy si ale nechávám nějakých 10-20 % rozmezí pro subjektivní úpravu, protože se mi pořád přirozeně příčí dávat vysoké hodnocení hrám které jsou sice objektivně kvalitní, ale mě absolutně nebavili. To mi přijde ještě rozumné a zároveň se tak ani nikdy nemůže stát, že bych nějaké hře střelil 0 % jen proto, že mě osobně nebavila.
Takové hodnocení je pak pro ostatní návštěvníky mnohem důležitější a řekne více než to tvé vysoce subjektivní ;-)
PS: Ale musím uznat, že ti možná moc křivdím, takový Charliize je na tom s iracionalitou mnohem hůře :)
Tahle hra sveho casu byla fenomen, a jak to u fenomenu byva vetsinou jde o peknou kravinu, ale hodne lidem se libi, lidem se vubec casto libi kraviny.
Moje hodnoceni je z principu, nesnesu kdyz nekdo tuhle hricku ktera vykrada kde co stavi nad poctive kvalitni rpg.
Sveho casu tahle hra vyhrala rpg roku na serveru gamefaq a i jinde, coz je naprosto nepripustne i kdyby ta hra byla sebelepsi.
vsem komu se libi to preju a uzijte si to, ale me do toho netahejte, v tomhle nejedu:)
Moje hodnoceni je z principu, nesnesu kdyz nekdo tuhle hricku ktera vykrada kde co stavi nad poctive kvalitni rpg.
Sveho casu tahle hra vyhrala rpg roku na serveru gamefaq a i jinde, coz je naprosto nepripustne i kdyby ta hra byla sebelepsi.
vsem komu se libi to preju a uzijte si to, ale me do toho netahejte, v tomhle nejedu:)
@Drekt (08.01.2018 19:19): Předně to ale není o číslu, ale o tom obecném přehledu. Subjektivní, až krajně, je schválně - nedávno jsem to koneckonců i psal. Databáze mají sbírat vysoce subjektivní hodnocení (konec konců ty provozuješ to samé, viz skvělé hry jako FEZ, Syndicate... a tvé stejně tak krajní a subjektivní hodnocení), a následně je zpracovávat. Ne naopak, že se uživatelé snaží brát (v rámci svého individuálního hodnocení) videohry více objektivně.
Undertale jsem hrál myslím hned po vydání, samozřejmě již ovlivněn desítky na různých webech, a značně natěšen. Přeci jen jde o hru, která by mě teoreticky měla bavit po všech stránkách. Ale titul se mi nepovedlo užít, špatný jistě není, ale jak jsem tu zmínil, Mother 3 byl pro mě výraznějším zížitkem po všech stránkách. S Japonskem to nemá hádám co dělat, hádám :). Nic více, ty v tom hledáš osobní rozměr, který zde ale přítomen není. Ani popularita, ta se začala ve velké míře objevovat až poté, co jsem hru dohrál. Stejně jako třeba u The Cat Lady, prakticky neznámá hra, kterou jsem sledoval na foru AG makeru, a jako jeden z prvních zahrál, aby se až o rok později s vydáním na GOGu stala známou. To již ale jde mimo mě, u videoher se pohybuji dostatečně dlouho na to, abych se zabýval co je populární a následně to z toho důvodu kritizoval. Proč?
Důvod jistého přehledu v japonské tvorbě a jRPG 90 let (od EarthBoundu přes Secret od Evermore po Moon), které jsou zmíněny jako inspirace autora, jsou dle mě racionálním důvodem, proč si myslet, že si někdo hru užije více a někdo méně (přeci jen, někdo tento styl vidí napoprvé, někdo jako již jen napodobeninu).
Ego si jistě honit nemám potřebu, vím sám dobře, co znám a co ne :).
Undertale jsem hrál myslím hned po vydání, samozřejmě již ovlivněn desítky na různých webech, a značně natěšen. Přeci jen jde o hru, která by mě teoreticky měla bavit po všech stránkách. Ale titul se mi nepovedlo užít, špatný jistě není, ale jak jsem tu zmínil, Mother 3 byl pro mě výraznějším zížitkem po všech stránkách. S Japonskem to nemá hádám co dělat, hádám :). Nic více, ty v tom hledáš osobní rozměr, který zde ale přítomen není. Ani popularita, ta se začala ve velké míře objevovat až poté, co jsem hru dohrál. Stejně jako třeba u The Cat Lady, prakticky neznámá hra, kterou jsem sledoval na foru AG makeru, a jako jeden z prvních zahrál, aby se až o rok později s vydáním na GOGu stala známou. To již ale jde mimo mě, u videoher se pohybuji dostatečně dlouho na to, abych se zabýval co je populární a následně to z toho důvodu kritizoval. Proč?
Důvod jistého přehledu v japonské tvorbě a jRPG 90 let (od EarthBoundu přes Secret od Evermore po Moon), které jsou zmíněny jako inspirace autora, jsou dle mě racionálním důvodem, proč si myslet, že si někdo hru užije více a někdo méně (přeci jen, někdo tento styl vidí napoprvé, někdo jako již jen napodobeninu).
Ego si jistě honit nemám potřebu, vím sám dobře, co znám a co ne :).
@Drolin (07.01.2018 13:11): Dobrej drolling :D Jsou tu lidi co mají nahráno 3x více, jen nemají potřebu sledovat všechny diskuze a ke všemu se vyjadřovat, aby si tu mohli honit ego jako ty :)
Problém s tvým hodnocením je, že je až tak moc subjektivní, že ho nemůže nikdo brát vážně. Něco mi říká, že kdyby nebyl Undertale populární a Toby Fox byl Japonec, hodil bys tomu jako první 100 % a vnucoval to tu v každém tvém druhém příspěvku.
Ale chápu tě, vlastně mi připomínáš mě, když jsem byl mladší. Vždy nadšený, pokud jsem něco kvalitního objevil mezi prvními, ale pokud se to o rok později stalo mainstreamem a znali to všichni moji spolužáci, najednou mě to nechávalo chladným a byl jsem k tomu mnohem kritičtější.
Asi jsem se taky potřeboval cítit jedinečný. Ale uvědomil jsem si, že soudit něco na základě popularity je naprosto iracionální. Ty si nejspíš ani neuvědomuješ, že to děláš, většinou je to nevědomý proces, ale pokud se chceš stát lepším člověkem, musíš se snažit být více jako já a méně jako ty ;-)
Problém s tvým hodnocením je, že je až tak moc subjektivní, že ho nemůže nikdo brát vážně. Něco mi říká, že kdyby nebyl Undertale populární a Toby Fox byl Japonec, hodil bys tomu jako první 100 % a vnucoval to tu v každém tvém druhém příspěvku.
Ale chápu tě, vlastně mi připomínáš mě, když jsem byl mladší. Vždy nadšený, pokud jsem něco kvalitního objevil mezi prvními, ale pokud se to o rok později stalo mainstreamem a znali to všichni moji spolužáci, najednou mě to nechávalo chladným a byl jsem k tomu mnohem kritičtější.
Asi jsem se taky potřeboval cítit jedinečný. Ale uvědomil jsem si, že soudit něco na základě popularity je naprosto iracionální. Ty si nejspíš ani neuvědomuješ, že to děláš, většinou je to nevědomý proces, ale pokud se chceš stát lepším člověkem, musíš se snažit být více jako já a méně jako ty ;-)
@Tulareanus (07.01.2018 04:01): Ano ano, přiznávám, největší rozhled v oboru videoher tu mám, takže samostatná kategorie mně přísluší :).
@Starletka (04.01.2018 09:24): Ja som to hral len raz a dohral som na pacifistu. :) Základ je predsalen v tom, že keď to vyzerá, že hra skončila, tak stačí tak ako radí postava na konci nahrať save a pokračovať a mať tak ešte hodinu odlišného contentu navyše a v podstate "skutočný koniec".
Každopádne bavila ma hudba, humor, boss fighty parodizácia rôznych herných klišé + fakt, že aby hráč odhalil určité detaily príbehu, nebol vedený za ručičku.
@Drolin (04.01.2018 09:38): "Na DH jsou obecně zkušenější hráči, co mají přísnější kritéria a Drolin." Fixed that for ya.
Každopádne bavila ma hudba, humor, boss fighty parodizácia rôznych herných klišé + fakt, že aby hráč odhalil určité detaily príbehu, nebol vedený za ručičku.
@Drolin (04.01.2018 09:38): "Na DH jsou obecně zkušenější hráči, co mají přísnější kritéria a Drolin." Fixed that for ya.
@Drekt (04.01.2018 10:04): Ta sedla :)
@Drolin (04.01.2018 09:38): Zkušenější hráči, co doporučují hry, které sami ani pořádně nehráli.. A dělají ze sebe jací nejsou weebové, přitom ani neumí japonsky a musí čekat na překlad :D
Protože DH prostě
@Coldplaz (04.01.2018 00:45): Na DH jsou obecně zkušenější hráči, co mají přísnější kritéria.
@Starletka (04.01.2018 09:24): Jedno projetí bohatě stačí. Nemusím tu hru hrát vícekrát abych si o ní vytvořil názor. Navíc když další průchody nijak významně tu hru nemění.
Já doporučuji zahrát výborné Mother 3 v GBA emulátoru (jehož je vlastně Undertale napodobenina) nebo si počkat na překlad Moon: Remix RPG Adventure. Nicméně i to Undertale stojí za vyzkoušení, ale tedy hrál jsem zajímavější rpg maker tituly.
@Coldplaz (04.01.2018 00:45): Protože DH prostě. Většina hodnotitelů to dohrála jen jednou na neutral route nebo ani to ne a třeba takový Drolin háže všemu populárnímu nízké hodnocení už jen z principu.
@Coldplaz (04.01.2018 00:45): Mě například ta hra příjde děsně přeplácaná. Má své kvality ale zase taková pecka to není. A popularita není všechno. Kolik věcí je dnes populárních ale stojí za houby?
Mňa prekvapuje že to na DH ma tak nízke hodnotenie a popularitu keď sa z toho na iných častiach internetu stal veľký fenomén s absolútne posadnutým kultom fanúšikov a vyhrala niekoľko cien za hru roka.
Tak dohrané. A bolo to super. Sám som prekvapený, pretože keby mi brat Undertale neodporučil, asi by som ho tak skoro (možno nikdy?) nehral. Dávno ma nejaká hra tak neprekvapila - zvyčajne vopred odhadnem čo od hry asi tak čakať, ale toto bol fajn zážitok. A samozrejme som to prešiel až na druhý koniec po konci. :) "true pacifist ending"
@Starletka (07.12.2017 15:00): jj, pokud to někdo dohraje jen jednou, znamená to, že dohrál jen neutral end a v tu chvíli bych to ještě za dohrané nepovažoval. To je sotva třetina hry. Mě to taky začalo bavit hlavně u té Pacifist a Genocide cestě (která taky stojí za to, i když porazit Sanse chce hodně odhodlání – jeden z nejtěžších bossů v historii her vůbec).