Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (24.06.2024 22:38): Létající auta v Cyberpunku mě taky lákají.

Tyhle mody rozhodně nejsou na první hraní, nebo druhé po mnoha letech. Ale na to čtvrté už to je fajn osvěžení a případně zrychlení hry více imersivním způsobem než fast travel.
@AlieN (24.06.2024 19:55): tak já už vydržel 8 let, ale je fakt že mě trochu svrbí medalion :)

A ten mod vypadá cool, ale jen tak na vyzkoušení, určitě bych to s ním nehrál...podobně jako nepotřebuju létající auta v Cyberpunku.
@Tarhiel (24.06.2024 16:57): asi nic moc zatím. Ale jak dodělali Thaumaturge, tak předpokládám že už celej tým dělá na remaku, tak snad se třeba do dvou let dočkáme nějakýho aspoň odhalení.
Tak jsem to konecne dohral :D Bylo to fakt super, nedivim se ze je to tady na prvnim miste.
Trailer na editor :) 

Trochu goosebumps z tý hudby, těžko se mi věří že je to už 8 let co jsem to dohrál naposledy.
Snad z toho vznikou nějaký parádní datadisky, vypadá to dost mocně.
@AlieN (21.05.2024 14:22): Zrovna ten Gothic je krásná ukázka jak srdcoví fandové i po tolika letech dělají nové módy. Jsem nejdřív měl Archolos za takovou výjimku, než sem narazil na několik dalších obrovských módů s novým příběhem a ostrovem ve stejném stylu a jen o stupeň níže co se týče kvality. Celkem dobrý na hru přes 20 let starou.
Právě na devítileté výročí, no dali si s tím načas.
Jsem hodně zvědavý jestli se i po těch letech někdo pustí do větších projektů - trochu o tom pochybuji, no ale když se podívám na Chronicles of Myrtana...
@Adieu (17.04.2024 22:54): Rapierova karta RT nepodporuje, byl to joke :)

Jinak mě 60 stačí a s RT toho jsem schopen docílit stabilně při zachování dostatečnýho rozlišení a detailů, takže spokojenost. Ale potřebovalo to pár patchů, při vydání ta nextgen verze běžela v Novigradu dost blbě kvůli špatný CPU optimalizaci. Naštěstí to byli schopní vytáhnout.
@Rapier (17.04.2024 22:33): Tak to je fakt zajímavé, protože já s RTX 3060 Ti viděl framerate docela lítat, obzvlášť v některých interiérech a lesích. Asi také záleží, kolik framerate považuješ za nějaký standard, někomu stačí locknutých 30 snímků, jinému 50, za mě je třeba tak aspoň 90+, a čím plynulejší s vysokými fps hra je, tím citelnější je pak jakýkoli propad, stačí i třeba 8 snímků, jdou-li dolů rychle. A ne, V-sync obecně za dobré řešení nepovažuji. No někdy bych to mohl zkusit s nějakým tím ray tracing optimization modem, zdali se s tím nedá vykouzlit nějaká zlatá střední cesta.
Nedávno jsem tuším na hardware unbox viděl nějaký výpočet, kolik her reálně RT má a má jej na úrovni, kdy opravdu dělá signifikantní grafický rozdíl. Vedle nároků na hardware bych tak taky tohle bral v úvahu jako případný uživatel. Pokud si pamatuji, tak jim stačily prsty obou rukou.

https://m.youtube.com/watch?v=yG_WjpFqWzs

Našel jsem. V odkazu cca od 31:30.

https://m.youtube.com/watch?v=O2UjphjCBLI

Tuším probírali to i tady.
@Adieu (16.04.2024 21:11): Imo s RT to vypadá natolik líp že s dalším hraním W3 vyčkávám než přejdu na novější grafickou kartu - když už jsem si dělal s low fps porovnání tak by mi teď ty mnohem hůře a nepřirozeněji nasvícené interiéry vadily.

Taky by W3 mohl dostat nativní podporu FSR3.1, to by mohlo s vyššími fps hodně pomoct. Aktuálně je oznámené brzké přidání podpory do C2077, tak Witcher by mohl následovat.
@Paul (16.04.2024 19:17): Tady ty klenby jsou pravda bez RT totálně plochý a bluish hint nemám rád, ovšem vzpomínám si i na jakousi sadu screenshotů, které hru s RT a bez RT také porovnávaly, a občas ty groteskně tesané stíny byly mému oku třeba i líbivější. Každopádně jo, s RT hra skutečně vypadá většinu času lépe, dokonce výrazně. Většinou je RT bezesporu lepší na screenshoty, nejvíc jej pro mě definuje větší prosvětlenost prostoru a často i lepší kontrasty, jak ukazuje dvojice tvých snímků.
Mohl bych to zkusit najít k porovnání ve své záplavě screenů, ale protože jsem se onehdy účastnil té CDP screenshot soutěže, budu mít beztak skoro vše cvaklé s RT on. S tím melancholičtějším jsem to možná přestřelil, ale občas mi scéna bez zaplého RT připadá naopak méně modrá a tudíž vřelejšího odstínu, ale mohu si to pamatovat blbě (možná Skellige?). Určitě jsem milovník toho maniodepresivního Toussaint shaderu! :)

Pro samotné hraní však stále preferuji dokonalou odezvu a vysoké FPS/240Hz. Odezva je pro mě ve hře nejdůležitější, proto jsem tak miloval celé roky mp Warbandu. :)
@Adieu (16.04.2024 14:41): tedy ten popis že hra bez RT je ponurejší a melancholičtější mě přiměl to zas po delší době zapnout a porovnat, jestli tam uvidím to co ty :)

Já nevim, ale v nepřímo osvětlených místech (kde má RT největší vliv) je hra laděná do modra, což se asi za ponurejší dá považovat, ale osobně mi víc vyhovuje to realističtější zpracování světla.

https://i.ibb.co/JdZqSxV/292030-20240416190137-1.jpg
https://i.ibb.co/Gs9znvP/292030-20240416190119-1.jpg

Nicméně, doporučuju RT přepnout na performance a RT stíny vypnout, ty takový benefit neposkytujou a grafice se trochu uleví. A tip na novou 3.7 DLSS knihovnu potvrzuju, taky bych zkusil (ikdyž u mě hra nepadá ani s tou default).
@Fatality (16.04.2024 14:12): Jestli vypadá rozplizle, tak to bude asi fakt tím vyhlazováním. Zkusil bych stáhnout externě nejnovější Nvidia DLSS soubor, zdali s ním hra padá také.

Ray tracing v open worldu pochopitelně v době vydání neměl šanci, proto na něj hra také není kdovíjak optimalizovaná. Nějakou dobu jsem to s RT hrál a byl spokojen, ale nakonec mi ty propady FPS, znatelné na odezvě, vadily natolik, že jsem dal přednost původním shaderům, se kterými je hra nadto ponurejší a melancholičtější. Obětovat v mém případě nějaký čtyrnásobek FPS nedávalo mi ve hře bez neonů a s velmi reaktivním ovládáním vůbec smysl.

A jinak na citlivost myši si snad vytvoříš profil s upraveným DPI v driverech a od maličkostí typu FOV jsou mody.
Tak konečně můj backlog se uvolnil pro Witchera 3. Včera jsem tomu dal pár hodin a trochu mě překvapila grafika. Hraju na ultra s RT a stejně to vypadá trochu zvláštně rozplzle. Asi nejlepší je dlss ale s tím mi ta hra už dvakrát spadla po pár minutách, tak jedu na fsr 2.

Zajímavý je, že RT přidali až časem. Bez něj mám stabilně 144 Hz, s RT na low je to o půlku méně 55-65 fps. Na screenech to vypadá trochu líp s tím RT tak to zatím nechávám zapnuté, uvidím až bude někde více objektů. Trochu mi vadí nízké fov a obří citlivost myši I když v menu mám tu nejnižší.

Ale jdeme na to, best rpg here we go :-)
Zdravím posílám odkaz na stranku Witcher 2 Assasins of Kings. At je to rychlejsi pac mi za rok na Witcher 2 v diskusi neodpovedel. Tak se omlouvam ze cpu Witcher 2 do diskuze na Witcher 3. Snad to pochopite a dekuju za to kdyz pres tehle odkaz napisete radu jak si poradit s qustem. Kdyz by jste tomu nerozumeli rad to napisu srozumitelneji. A dekuju pripadne za vasi ochotu pomoc a poradit a mejte se zatim moc fajn. Je to ten dotaz v diskusi hned nahore od Johny 59.
To je ten odkaz.
https://www.databaze-her.cz/hry/the-witcher-2-assassins-of-kings/diskuze/
@Všivák (03.10.2023 09:56):  Ano,loď tam samozdřejmě potopená je,tu najdu,i tu truhlu jsem vybral,která je u té lodi,ale pořád mi ten úkol nezmizel.
Už to nechápu,videa na které jsem se díval,tak stačilo vybrat bednu u lodi a úkol splněn. 
Asi na to kašlu,ale je to poslední vedlejší úkol,tak to trochu zamrzí
@Charllize (03.10.2023 13:58): To byla jen narážka na to že lidi ten exploring bavil - jinak by na ty konce nenaráželi a neměli si na co stěžovat. Zkoumat to okolí mě bavilo mnohem víc než ve Skyrimu.
@AlieN (03.10.2023 13:05): Tak dělat z konců open world mapy přednost jsem ještě neslyšel :)



@samorost (03.10.2023 13:05): Ja to dohral jednou za cca 160 hodin a stacilo. Ke hrám me zpátky táhne hlavně gameplay a ten tam není pro mně proste zajímavý. Ten svět pěkný je a v rámci úkolů a příběhu plní svoji funkci a samozřejmě kocháni v lesích a na kopci je taky v pořádku. A tím bych to ukončil, nebo mně tu zas sežerou :)
@Charllize (03.10.2023 12:30): Tak já zase nechci trojku Zaklínače příilš hanit, jelikož jsem si hru svého času užil náramně. Už to, že jsem v ní utopil takřka 500 hodin mluví za vše (dohrána GOTY verze s oběma datadisky a hned ještě jednou rozehrána na nejtěžší obtížnost a zakončena ve dvou třetinách z časových důvodů). Ovšem samozřejmě ano, určitě bych tam dost věcí změnil. Třeba onen soubojový systém se mně osobně líbil mimořádně a bavil mě po celou dobu hraní. Jednoduše mi sedl. Samotný hlavní příběh mi přišel lehce fádní a dost lineární, byť některé momenty byly výtečné. Jednoznačně nejvíc kladně hodnotím doprovodné úkoly, něco takového snad žádná jiná hra z daného žánru do té doby nenabídla. Od malých ptákovin (třeba babča a pánvička) až po případy, které z počátku vypadaly na pár minut a nakonec z toho byla úžasná story na pár hodin. Když jsem dal pár těchto epizod po sobě, takřka jsem až zapomněl, o čem byl hlavní příběh. :c) K tomu všemu famózně zpracované prostředí, ve kterém jsem se dokázal klidně bezcílně toulat i dlouhé hodiny a po čase jej znal tak dokonale, jako stezky u nás v Beskydech. :c)) Přesně jsem věděl, kam půjdu za touto chaloupkou, co mě čeká za onou lesní křižovatkou, či tímto brodem. A mnohé scenérie byly i po grafické stránce naprosto dechberoucí, podmanivé západy, či východy slunce a tak. Prostě, „čarokrás krajina”. :c)) Výtky by se určitě také našly a nebylo by jich málo (především ono repetitivní rabování nezamčených truhel, zoufale málo logických úkolů - pamatuji si za celou dlouhou hru snad pouze dva, určitě bych ubral na počtu věcí k nalezení a spíše šel cestou vzácnějších věcí, které bych navíc nenacházel až dlouho poté, co jsem si kvalitnější pořídil u obchodníků atd.), celkově ale musím říct, že to byla úžasná „jízda”. Všechno se zde tak nějak sešlo a vytvořilo takřka dokonalý celek. :c)
@samorost (03.10.2023 12:20): To Ja nerozporuji, bylo to strašný a je to snad nejhůř provedená explore činnost v historii open world her. A ještě horší je ze ten svět kromě těch truhel nic víc nenabízí a vzasade styl jedu od úkolu k úkolu a zbytek nevnimam je validni cesta jak to hrát. Zrovnatak souboják a rozvoj postavy, craft, itemizace atd není nic do výstavní skříně a nikam nic neposunul a her který to mají mnohem lepší vyšlo předtím a potom celkem dost. Je to škoda, díky té výborné pribehově narativní části to mohla bylo fakt jedna z nejlepších her všech dob :D
@Charllize (03.10.2023 12:02): Tak já po značnou část hry otazníky vypnuté měl. :c) Rád cestuji ve hrách naslepo a miluji objevování a překvapivé momenty (Zelda rules!). Kvůli dosbírání prkotin jsem si ale později body na mapě přeci jen zobrazil a na moři ve Skellige jich bylo stále požehnaně. A všechno jako přes kopírák, pak tam člověk nemá nechat 300 hodin... :c)
@S4TW (03.10.2023 11:03): Mně už ty truhly lezly vysloveně i ušima. :c)) Pořád dokola to samé, stále stejný úvodní souboj a jako odměna pokaždé pod plovoucími soudky tři truhly plné tuctových ptákovin, kterých jsem měl plný inventář. Peklo! :c))
@samorost (03.10.2023 10:11): ono třeba na klasické mapě to tolik nevadí, kde je ten exploring zábavnější, ale v té vodě to bylo vážně peklo, protože to bylo hrozně jednotvárné :)... ale mám pocit, že jsem jich taky mraky udělal :D
Ahoj všichni,prosím o radu v Zaklínačovi 3 na PS5.Zrovna dohrávám poslední vedlejší úkol který má název Čekání na Go a DOTTA,najdi potopenou lod.Jsem na místě a lod nikde,zkusil jsem i posunout čas a taky nic.Prohledal jsem úplně všechno i poblíž jeskyně a nic.Děkuji za všechny odpovědi.
@Paul (13.09.2023 18:05): díky za ověření. Staré savy jsem smazal, až na jeden z verze 4.00. Vypnul jsem Nvidia Hairworks a skutečně se hra opakovaně spustila ze savu, i nová a na první pokus. Poté jsem zapnul opět Nvidia Hairworks ale AA nastavil ze původních 4 na 0. Zdá, že hra funguje OK, nakonec jsem AA zvýšil z 0 na 2 a hra se zdá být OK (kéž by).
@Rapier (13.09.2023 17:42): vyhrabal jsem ze zálohy starý saves a teď je vyzkoušel (i new game) a u mě (aspoň tedy za půl hodiny co jsem to zkoušel) stabilní s hairworks i bez, s RT i bez. Taky verze 4.04.
Po dlouhé pauze jsem se vrátil k PC, plný elánu spustil na PC TW3 verzi 4.04 abych si to náležitě užil. Bohužel hra padá do desktopu (během spuštění nové hry, nebo načtení pozice, nebo dokonce i během hraní) a přísahal bych, že se tak v dřívějších verzích nedělo!

Dělá Vám to také, nebo je chyba jen na mém přijímači?!

BIOS, GPU + chipset drivers a OS patches mám vše up to date. Hru jsem kompletně odebral, smazal složky a znovu stáhl. Ze Steam diskuze (a redditu) jsem nabyl dojmu, že nejsem zdaleka jediný komu se to děje, viz. https://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/3827552253830316333/  + https://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/3827552253829658160/

PS: Údajně za to může Nvidia Hairworks, její vypnutí prý fixuje situaci.
@Gordon (22.08.2023 11:48): Já asi budu muset počkat na sérii 5000 a výš. Chci si to zapnout a užít na max, bez kompromisů. Třeba v té době už budu mít i 4k. Škoda, těšil jsem se, že to dám už teď.
Next gen update je teda překvapivě nemile hodně náročný. Moje RTX 3070 na pohodlné hraní v 1440p s RT on nestačí.
@Gordon (12.05.2023 06:29): Vždyť jsem to napsal. V Novigradu či Beauclair kde to padalo někam do 40tek, občas 30tek, to teď drží 60. A místo DLSS performance můžu mít DLSS balanced.
Vyšel novej update 4.03 a udělal co jsem ani nečekal, vytahuje solidně výkon se zapnutým raytracingem, takže v Novigradu i Beauclair už to nepadá do třicítek a je konečně možný mít RTGI i stabilních 60fps současně. A taky opravuje RT stíny a pár dalších zásadních věcí, třeba že už není možný žrát pirohy pod vodou.
Mě to chytlo tak jsem to hrál znovu a měl jsem nové PC. Ten rok jsem měl cca 2 hodiny denně na hraní. Jinak jedno dohrání mi trvalo cca 120 až 130 hodin, první dohrání o něco víc. Jinak vraťme se prosím k tématu hry, tohle asi patří do jiné sekce. :)

A ještě k těm zkušenostem, našel jsem k tomu jen nějaké dotazy na reeditu a  steamu, jinak se o tom nikde nepíše. U výpisu změn v patchy o tom nebyla zmínka.