Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@H34D (23.08.2024 11:01): Já jsem všechno plnil a planety teraformoval a nepřišlo mi to o tak moc horší, než completioning v trilogii. Jen mě někde na začátku vytočil jeden bug, co mi znemožnil pokračovat ve hře.
Koukám, že Andromeda má dle howlongtobeat hodně velké rozdíly mezi dohráním hlavní linky (18,5 hodin) a dohrání včetně extras (skoro 4x více). Asi bude teda dobrý přístup to minimálně zkusit, ale nenechat se přesvědčit k plnění všech úkolů, pokud to nebude zábavné... Po trilogii ale určitě dám menší pauzu.
@H34D (22.08.2024 20:41): Odepsal si, než sem stihla upravit předchozí komentář, tak pokud chceš ještě pár nevyžádaných rad, tak si to můžeš dopřečíst níže :D

Ještě, jak Jab zmiňuje, že si zkazíš chuť prvními Zaklínači, tak to tak být vůbec nemusí. Mě třeba jednička strašně připomínala takovou ponurou hnědošedou a zároveň pohádkovou atmosférou Dragon Age: Origins. Taky tam bylo spousta skvělých dospělých momentů (nemyslím sex).
@H34D (komentář): Gunplay je ve trojce nejlepší. A nejvíc byl v MP díky svižnosti z absence pauzy, ale ten už v Legendary Edition není.

@H34D (21.08.2024 16:46): Od ME si dej pauzu, než se pustíš do Andromedy. Zkazilo by ti to jak trilogii, tak Andomedu. Lepší bude nejdřív trochu "zapomenout", jak skvělá trilogie byla a pak třeba oceníš i to dobré na Andromedě :)
Jo a pokud jdeš do prvního Zaklínače, tak se příprav na primitivní a netradiční máchání mečem. Jen, aby tě to nepřekvapilo. Samotná hratelnost umí být složitá, ale to díky postojům, jedům, elixírům a magii.
@H34D (22.08.2024 06:58): Trilogii mám dohranou čtyřikrát, pokaždý mě bavila naprosto stejně a pokaždý jsem skončil natěšený na další playthrough, Andromedu mám dohranou jednou a pokaždé, co na ni myslím, se mi ještě mnohem zhoršuje dojem z ní a chce se mi k ní méně vracet. Vrchol špatných myšlenek na Andromedu byl, když jsem měl kamarádovi, co má odehranou celou trilogii jednou a pamatuje si ji krásně, popsat příběh Andromedy, abych ho na ni nalákal, a já si nemohl vzpomenout na detaily kromě úvodních pár hodin ze svého 70 hodin dlouhého průchodu, a když už, tak jsem nevěděl, proč byly důležité pro příběh. "No seš Ryder, něco jako vesmírný průzkumník, který přiletěl společně s několika loďmi ras z Mléčné dráhy kvůli hrozbě reaperů, a máš prozkoumat galaxii Andromedu, jenže všechny vytipované planety jsou naprd. Pak tam nějak potkáváš rasy a řešíš jejich problémy jak v trilogii, prostě mají problémy s ubytováním, ale ty postavy pak nic moc nedělají. Některé ty planety můžeš teraformovat a rozvinout na nich základny a vždycky se rozhoduješ, které základny a proč postavit, jako by to bylo důležité, ale ty základny tam tak jako jenom stojí a vlastně nějak nevím, proč to tam bylo tak zdůrazněné. Je tam robotická rasa, co nějak není vysvětlená a všichni jen využívají její technologii, asi lákadlo na další díly. Je tam nepřátelská rasa mimozemšťanů, co jsou vlastně okopčení Kolektoři. Skládáš si posádku jako ve dvojce, ale ve finále tam pak je jen nějaký divný bossfight s obrovským chapadlovým monstrem a snad žádní členové posádky nemají v příběhu místo a jen jsou s tebou vždycky dva v boji jako v trilogii. Zabiješ záporáka, u kterého nevíš motivaci a jeho charakter je 'já tě zabiju', pak tam přijde v potitulkovce jeho pravá ruka záporák taky bez charakteru a láká na dvojku." a dostal jsem na to naprosto správnou odpověď "Proč to zní jako příběh marvelovky a ne Mass Effect?" :D Zaháčkovat si Andromeda v těch úvodních hodinách uměla a ten prvotní nápad je dobrý, ale příběh stojí pro mě zejména ve srovnání s jedničkou tak strašně moc za prd, až bych se zdráhal ji doporučovat komukoliv, kdo nechce jen slepě grindit.
Zrovna se na Andromedu chystám, v nejbližších dnech se do ní určitě pustím. Vidím i tady tak jako všude zcela protichůdné názory, tak jsem sám zvědavý. Ale je fakt, že mě trochu děsí ta délka, pokud jde tedy převážně o uměle natahovaný balast.
@Gordon (22.08.2024 11:16): Áno, ktorý ťa zabaví na prvých pár hodín, z 80. Stále je to jednooký medzi slepými a je kopec iných hier v rôznych žánroch, ktoré si tú pozornosť zaslúžia oveľa väčšiu. Ja osobne som to počas lockdown covidu zahral len kvôli tomu, že nerád hrávam príbehové hry, ktoré poznám už naspamäť znova (mass effect trilogy) a chcel som nejakú vesmírnu hru s akciou a dialógami, ktorú som nehral. Tá hra má žalostne málo momentov, na ktoré človek spomína, tak ako spomína na jeden za druhým z pôvodnej trilógie.
@Peach (22.08.2024 10:43): Najväčší bizár na Andromede je, že na to ako je to slabá, plytká a nudná hra s mega stereotypným obsahom, tak je najdlhšia v značke, čiže o to viac človeku zbytočne marí čas. :(
@H34D (22.08.2024 06:58): nevidím důvod, proč by někdo, kdo není fanoušek RPG, ale jen vyzobavá klenoty mezi ARPG Shootery, měl hrát Andromedu. Ta hra ani nemá s příběhem ME trilogie nic společného, je průměrná (na AAA poměry) a hrát čtvrtou space operu v řadě po sobě už ani nemůže bavit.

Zahrej si raději Cyberpunk 2077 nebo Alpha Protocol.
@H34D (22.08.2024 06:58): Jednou se to odehrát dá, ten exploring je místy fajn, ale znovu bych do toho už nešel. Je to nedodělané a je tam tolik generického balastu, že to úplně vyšťaví. A pokud hráč jde jen po hlavním příběhu, tak z toho stejně nic nemá, protože ho tam moc není, není ani moc kvalitní a už vůbec není co do tempa dobře dávkovaný.
@H34D (22.08.2024 06:58): Za mě je Andromeda v poho. Ale nepodlehni tomu tlaku na explore. Andromeda na to místy tlačí a já tam strávil zbytečně moc času. Na druhou stranu, pokud by tě bavilo, proč ne... Jinak se nemusíš bát, že by tě hra nějak ztrestala, pokud se na některý věci vykvákneš.
@H34D (22.08.2024 06:58): Určitě jí alespoň jednou dej. Nemusíš plnit všechny questy, pokud na to nemáš OKP jako já. Je to fajn hra, ale bylo by lepší, kdyby byla méně "open" a více "world".
@Jab (21.08.2024 22:12): Ty klasická izometrická RPG nevím, jestli zvládnu. Na to budu potřebovat možná dalších 20 let. :D

Jaký názor máte na tu Andromedu mimo to, že to má 70%? Když mě bude bavit první trilogie, mám automaticky jít i do Andromedy?
Celá tahle anabáze je nešťastná. Head ještě rpg nehrál, jenom akční hybridy a zaklínač by byl dalším z nich. Měl by si už konečně zahrát vopravdický RPG.
@Jab (21.08.2024 19:37): Tak to se nedockas. Nemam v planu psat koment k zadne hre a uz vubec ne k tretimu Witcherovi. Uz jen ze si z toho vlastne storywise pamatuji pouze chlastacku na Kaer Morhen.
@H34D (21.08.2024 16:46): Na witchera a vlaste obecne mam odlisny nazor nez jini. Sam bych ho vlastne vubec ke hrani nedoporucoval. Jednicka me bavila hodne, tu jsem ale hral jeste jako "inpressionable young guy", dvojka a trojka uz me nebavily v podstate vubec. Trojka je imo strasne nadhodnocena. Masterpiece my ass. Ale jak rikam, me nazory na veci se hodne lisi od nazoru vetsiny, tebe to urcite bavit bude. Take je tu moznost to odlozit a pockat na remake jednicky nebo zacit dvojku a hrat jednicku v remaku az vyjde. Ale nejsilnejsi strankou jednicky je atmosfera a mam sve pochybnosti o tom, zda se tvurcum podari ji vyrovnat v remaku.
@H34D (21.08.2024 16:46): Většina lidí tu doporučila hrát Witchera od jedničky. Já si myslím, že je to zbytečné a člověk si jen kazí chuť. Ale znam vícero lidí, kteří mají jedničku z trilogie nejraději (včetně mé drahé polovičky). Málokdo má nejraději dvojku. Za mě je ale trojka naprostý masterpiece, kterému se první dva díly nemohou ani blížit.
@Jab (21.08.2024 16:34): Hehe, dělal jsem si plány, co pak za RPG a trefil si to dobře, ve slevách jsem koupil trilogii Witchera, ale zkusím začít od jedničky. K tomu se ale dostanu nejdříve příští rok. Teda ještě jsem ve slevě koupil i Mass Effect Andromedu, ale zdejší hodnocení mě trochu odrazují... Četl jsem ale pár názorů, že pro příznivce série je to stále dobrý díl.
@H34D (komentář): Tak, už zbývá jen... Ten nejlepší díl. :)

RPG maturitu už pak budeš mít hotovou a bude čas pustit se do Witcher 3. :)
Tak po cca dvanácti hodinách ve hře musím říct, že dvojka se mi trefila mnohem víc do vkusu než první díl... Tady už konečně cítím tu spokojenost, ačkoliv tam vidím potenciál ještě o trochu větší :)
@Gordon (25.07.2024 15:42): Ze začátku jsem si říkal, že dvojka bude asi trošku více jako střílečka i v tomto ohledu, že se tedy bude sbírat munice a nabíjet klasicky, ale postupně se ukázalo, že nějaký ammo management téměř neexistuje - vždycky je munice dostatek, takže vlastně v tom nevidím výhodu. Preferoval bych systém z jedničky, jak píšeš v dalším postu - bylo to originální a navíc to otvíralo prostor pro možné upgrady, či varianty zbraně, která se méně přehřívala (ale za to byla třeba méně přesná nebo méně účinná).
@Gordon (25.07.2024 15:42): já vím, ale nerad měním během hry! a když je druhá nejtěžší z pěti super easy, tak to zrovna není něco očekávaného... mám rád vyrovnanost, nepotřebuji výzvu, jen spíš pocit, že jsem něco překonal a ne jen prošel... ale tak aspoň vím do druhého dílu, že se nemusím bát :D
Mě tak napadlo, že to přehřívání mohli udělat, aby nemuseli dělat reload systém, přecejen Kotor nabíjení také neměl. Ale i tak mi to přišlo, jako něco nového a fresh, ve dvojce mě to nabíjení vcelku zklamalo. Taky proto ve trojce převážně používám jen protheanskej paprskomet a později pak pušku z Citadel DLC. :-D
@H34D (25.07.2024 15:27): jako jo, to přehřívání je otrava, ale je docela haluz, když tě někdo vůbec dokáže zabít, ale je pravda, že s lepší zbraní jsou ty přestřelky pak svižnější... :)
@S4TW (25.07.2024 14:31): V jedničce mi přišel právě obrovský rozdíl mezi zbraní level 1 a level 7-8. Např. tam pak máš rychlou sniperku, to je úplně lahoda, 3 výstřely bez přehřátí apod. Tady ve dvojce ty zbraně nejsou na "levely", ale jsou tu upgrady. Jenže rozdíl téměř nepoznám. Ten pocit ze střelby není tak dobrým když někomu musíš vysolit 20 nábojů do hlavy z pušky a on furt žije.
@Ria Kon (25.07.2024 13:59): v jedničce jdou taky upgradovat nebo to je jen věc legendary edition? mě teda zatím v jedničce přijde docela jedno, jakou zbraní střílím, umřít je docela kumšt :D
Mám za sebou 23 hodin a teprve teď jsem našel nějakou lepší pušku, resp. je to čtvrtá v pořadí, sniperky mám jen 2. Přijde mi to docela málo na tu dobu, co jsem ve hře strávil. Tím myslím, že to střílení je celkem monotónní. V jedničce se to vylepšovalo dynamičtěji. Ale asi nedělám něco špatně, ne? Naopak jsem zatím prošel všechny vedlejší mise, které byly dostupné, myslím, že jsem ani žádný upgrade neminul...
Minihry obecně jsou ok, hackování mi nevadí, ale ta těžba je fakt dlouhá a monotónní. Teoreticky člověk předem neví, kolik surovin bude potřebovat, a taky už pro ten completionist pocit je fajn mít natěženo. :)
@H34D (07.07.2024 12:21): S takovým nadšením do těžby brzy dopadneš takhle. :D

@Malignus (07.07.2024 14:26): Taky si nepamatuju, že bych to někdy nějak výrazněji řešil. Když byly potřeba suroviny na upgrady, trošku jsem natěžil, a jinak to moc nikdy neřešil.

Mimochodem nějak nevím, co lidem u ME2 pořád vadí na hackovacích minihrách. Vždyť každá zabere sotva pár sekund. To se snad dá bez nutnosti instalace módu, co je odstraní. :D
@H34D (07.07.2024 12:21): Já ti poradím jak na to bez modů - těž jen když to fakt potřebuješ. Na těch planetách je 1000x víc surovin než potřebuješ na všechny upgrady a 100 000 navrch. Já se na těžbu v podstatě vykašlal, hned na začátku jsem projel Firewalker Pack a pak těžil jen na planetách s EZ. Víc nepotřebuješ.
Zatím mám odehráno nějakých 8 hodin a je to velmi dobré. Jen mi vrtá hlavou, kolik těch planet budu muset ještě vytěžit. :) Mám přes 100 litrů od každé suroviny a říkám si, jestli nebylo zábavnější jezdit Makem než pořád střílet sondy a těžit jak v Age of Empires. :)
Awwww, úplně jsem zapomněl že si tu můžu koupit Vesmírného Křečka :)
@Charllize (15.09.2022 13:33): Já ti to klidně odkývám, když ti to udělá radost. Toho trojcifernýho čísla v zeleným obdelníčku si nevšímej, to je jen recese. Neb vím, že Mass 2 je defakto žebrácký klon Gears of war :)
Chtěl jsem si to odpustit ale nedá mi to :)

Po té co jsem teď nedávno dohral jedničku a přišla mi ok, jsem hned potom začal dvojku a po 20ti hodinách skončil. 
Ja nevím ale je to hrozná nuda. Působí to jak nějaká sbírka skeču bez spojnice s naprosto nudnymi akčními pasazemi co neberou konce. Popobehnout, kryt, palba furt dokola. Navíc ten design prostředí je desuplny. Jediný co je OK tak občas nějaké výhledy do dálky kam se stejně nedá jít.
Jednicka díky těm planetám k průzkumu působila jako něco kde ten svět existuje. Tady to je jak hrát levely v Mariovi na NES.
Pribeh a postavy dejme tomu OK, i když to je furt taková ta černobílá hra na dobreho a drsného Shepa a vzasade to je taky trochu nuda a otrava.
Proste ten gameplay, design, explorace a flow hry netastarnul dobře. Pamatoval jsem si ti lepší a dost mne to šokovalo jak to je celkove nic moc.
Trojku ani zkoušet nebudu ta mi přišla horší už při vydání.
Chapu ze ta hra má občas zajímavé situace, a postavy to celkem táhnou ale ten gameplay to cele zazdi to nudy a nuceni se ti vůbec zapnout.
@BUMTARATA (24.08.2022 11:05): Ve dvojce to tak není. Po dohrání sebevražedné mise se ti žádný starší save nenahraje. Naopak v Lair of the Shadow Broker a Arrival jsou lehce změněné dialogy pokud je budeš dělat až po dokončení hlavní linie.
@Ria Kon (23.08.2022 22:08): To právě nevím, mně třeba vadí, když jsou tvůrci líní a po dohrání mě hodí před poslední misi, aby nemuseli řešit konsekvence, a navíc jsem tou dobou měl obvykle vše splněné…
@BUMTARATA (23.08.2022 18:00): Však na tom není nic špatného. ME2 je postavené tak, aby se dalo pohodlně hrát i po dohrání sebevražedné mise. Uděláš pár N7 misí a zakončíš to Arrivalem. Mezitím si můžeš s Legionem pokecat dosytosti. Legionovu loyalty misi můžeš v klidu spustit před prolétnutím Omega 4 relé a nebudeš za to penalizován ztrátou posádky.
Házel jsem to i do akcí, ale kdyby to někdo minul.
EA bude v řijnu rušit někdejší Bioware points pro nákup DLC. Proto do té doby běží akce, že všichni majitelé základních her, které je využívaly (Mass Effect 2/3, Dragon Age: Origins/2), si mohou zdarma claimnout všechny DLC v knihovničce v sekci "extra content" u daných her.
Já ikdyž hraju za paragona AKA space Jesus, nikdy si nenechám ujít renegátské: "You working too hard" nebo "Admit it, you are going to miss me" BAM "Not at this range, i wont"
@Korbitch (21.04.2022 17:15): Rozhoduj se podle sebe, né podle barviček, hra je potom o dost zajímavější, akord když ve trojce jsou renegade eventy spíš badass eventy. :) Ale jo, zabíjet Samaru je krapet hloupé rozhodnutí, ale tak proč ne, můj druhý run byl s ní.

@Ria Kon (21.04.2022 16:11): Ve svém posledním hraní trilogie jsem měl body v obou teploměrech a měl jsem odemčené vše, jen v jedničce ze začátku některé volby nešli.
Tak jsem se po letech znovu pustil do tohoto vesmírného opusu, tentokrát v legendární edici, a co nezjistím u dvojky. Ona jde naverbovat Morinth. No tak teď až lituju, že jsem to rozjel za ochránce :D
@Malignus (08.04.2022 00:06): Toho jsem si pochopitelně vědom, kdy a proč EA BW koupilo, kdyby ne, žádné BW by již dávno nebylo. Problémy s deadliny měli, ale vždy z jiných důvodů. Někdy měli málo času (DA2, ME2/ME3,) někdy se zase nemohli dohodnout (DAO), někdy zase neměděli co vlastně dělaji (ANTHEM, ANDROMEDA).

Jinak si myslím, že anthem měl nejdelší deadline, což se samozřejmě změní po vydání DA4, jehož dráha se protáhně alespon na 9 let.