Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já patřím k těm, kteří stealthujou, ale také nesnáší když jim někdo chodí za zády. Většinou tak všechny ručně omračuju a potom nesu na jedno tmavé místo v místnosti. A vždycky mi přišlo líto, že nevyužiju všechny ty zbraně a vybavení. Tady si třeba vzpomínám na nějaký "typhoon něco", co prostě vystřelí projektily všude po okolí. Skočit doprostřed nepřátel a spustit tohle musí být hrozně cool.
@Jab (04.08.2024 18:46): Já to beru jako stealth. Když se to udělá dobře, tak se ani nezvýší ostražitost. A v tomhle díle je zabíjení lepší, protože ti pazdráti se z omráčení dokážou probrat. Na nějakou medaili za nezabíjení se stejně nezmůžu, protože po pěti frustrujících pokusech o záchranu obklíčeného vznášedla mi ruply nervy a všechny vojáky jsem postřílel revolverem.
@John Mirra (04.08.2024 17:14): On ani ten John Wick není Rambo. Záleží tedy na dílu. :) Jak píšu, vejdu do místnosti a dva headshoty pistolí s tlumičem a jdu zase dál. Vlastně je to stealth postup. Akorát zabíjíš. :)
Taky patřím k těm, kdo to hrají plížícně (a na nejtěžší obtížnost), takže si to vychutnávám tak, jak autoři chtěli. Vždycky jsem si myslel, že nedostatek munice je právě kvůli té vysoké obtížnosti. Ale ono to tedy na ty nižší bude podobné. Je to škoda, že si to rambisti tolik neužijou :( Leda by na to byly nějaké mody?
@Jab (03.08.2024 23:24): Tak to teda doufám že si můj trest užili. Ale je to škoda, protože likvidování pěti protivníků střelama do hlavy vypadá efektně a zároveň je k tomu potřeba víc vynalézavosti a schopností, než kdybych tam prostě naběhl s brokovnicí.
@Jab (04.08.2024 01:14): Je to tak :-D. +36

Jak píšeš hned v první větě o prolézání každičkého koutu - to je přesně můj styl v takovém typu her :-D, takže třeba u takového třetího Zaklínače se mi ta herní doba nechutně natáhla a dohraného jsem ho měl až za cca. čtyři měsíce.

Na Johna Wicka bych to u Deus Ex fakt neviděl :-). Ale ocenil bych nějakou takovou žánrovku. Jen ne v Deus Ex..
@Jab (03.08.2024 23:24): Souhlasím s Tebou - také nesnáším když mě hra nutí do určitého stylu hraní, který po mě autoři chtějí.

Ale v tomto případě jsem měl tu osobní výhodu, že jakožto celoživotní milovník Thiefů a stealth žánru obecně, je vlastně "můj" preferovaný průchod hrou čistokrevně plíživý. Na Steamu mám u hry i achievementy ve znění, že za celou hru jsem nikoho nezabil/nespustil jsem jediný poplach/nespatřil mě jediný nepřítel. Na ten poslední jmenovaný jsem obzvláště pyšný, neboť se mi povedl až na dvě odehrání.

Nikdy jsem o tom nepřemýšlel jinak, takže asi bude pravdou, že když chceš tuhle hrát, řekněme, trochu méně učesaněji, nebude to asi žádná hitparáda.
@hanak_v_exilu (03.08.2024 21:07): Tak to bude možná tím prodáváním... Je fakt, že čím blíže ke konci hry, tím podivněji je v ní umístěn proviant.

Taková situace, jako Tobě, se mi ale nikdy nestala. A to už jí mám dohranou asi sedmkrát. Asi tím, že jsem vždy, už od prvního průchodu, svou pistoli vymazloval hned od začátku. Protože kromě účinnosti na neprůstřelné helmy, je dobrá i na kamery a roboty. Zkrátka nejlepší zbraň ve hře. Náboje do ní jsem proto nikdy neprodával.

Až si jí dám příště, asi těch nábojů, které cestou potkám, budu více všímat...
@Subject 13 (03.08.2024 20:55): No, já už jsem v Montrealu a během Kanady a Číny jsem našel asi patnáct nábojů dohromady. Ale je fakt, že jsem ji začal používat až v Číně a do té doby náboje prodával. Detroit jsem prošel bez zabití.
@hanak_v_exilu (03.08.2024 19:29): Nábojů (pokud mluvíš o 10 mm pistoli) začne postupně přibývat. Hra je ale spíše postavená na plížení a nesmrtící likvidaci protivníků. Nedostatkem nábojů ze začátku se Tě (domnívám se) hra snaží motivovat k tomu, abys jako hlavní zbraň požíval své tělo :-).

Té pistole se určitě nezbavuj. Když jí potuníš, stane se tím nejuniverzálnějším ve Tvém inventáři. Odstřelovačku jsem v tomto díle nikdy nepožíval. Přijde mi zbytečná a zabírá v "kapse" spoustu místa.
To mám smůlu, nebo je v té hře doopravdy tak málo nábojů do pistole? Oblíbil jsem si ji, protože je doopravdy tichá a smrtonosná. Ta neschopná odstřelovačka to jen slibuje.
@JohnCZ (komentář): Já teda HR hrál minimálně třikrát a myslím, že ne naposledy. Ale jo, vnímal jsi to trochu jinak, ale na mínus to naštěstí pořád není. :-D Pokud jde o MD, to jsem sice nezopákl, ale jednou k tomu nepochybně dojde. Mně se obě hry líbily resp. to, co Ti úplně nevonělo, mi absolutně nevadilo. :-) MD se mi pak svého času dokonce líbilo i o něco víc, ale možná to pro mě v té době bylo jakési prodloužení a zopakování podobného HR, za které jsem byl fakt hodně rád.
@Red (06.04.2024 14:42): Človeče, to bola tak slabá a dokašľaná hra, že doteraz si nepamätám ani jedného bossa (vyjmä jedného z koncov) a myslím, že nič iné ako zabiť sa nedajú.

A ako tak pozerám, v hodnotení som bol veľmi optimistický, dneska by som tomu viac ako 70% nedal.
@Phoenix (25.07.2022 13:57): Já právě jedničku beru v podstatě jako hru bez boss fightů, protože i souboje s těmi nejtužšími nepřáteli nezaberou více než 5 vteřin a jsou do hry zabudovány úplně plynule. Simonsovi se dá asi buď jen utéct nebo zabít, že? Kill phrase nemá, co? :-) 

Jak je to řešeno v Mankind Divided? Stejně jako v HR?

@Tarhiel (25.07.2022 14:03): Bossfighty přes outsourcing? To by mě nikdy nenapadlo, ale vysvětluje to, proč tak nezapadají.
@Radecker (24.07.2022 18:08): V jedničce byly boss fighty řešeny velmi dobře. Hráč mohl zjistit kill phrase, z leckterých bylo možné utéci (jak jsem se divil, když jsem při opakovaném hraní utekl Waltonu Simonsovi v Underwater base, abych jej potkal znovu v Area 51 ... kde mu jde utéci znovu) a v boji toho bossové nevydrželi nijak mnoho. V DX:HR jde spíše o tradičnější boss fighty, kdy hra hráče uzavře v aréně s bossem, který má slušnou výdrž, takže je pojetí boss fightů úplně jiné než v jedničce.
@Le0nidas (24.07.2022 15:20): No aspoň něco, ale stejně si myslím, že boss fighty nemají v Deus Ex co pohledávat :-)

Jinak s těmi šachtami mi spíše vadilo, jak je hra zvýrazňuje a zvýrazňuje i všechny ostatní interaktivní předměty, snad včetně dveří, jestli si dobře vzpomínám. Nebo jsem jen nepřišel na to, jak to vypnout.
@Radecker (24.07.2022 12:00): Já hru dohrál krátce po vydání a z té doby jsem si právě nejvíce zapamatoval to chození šachtami (dokonce se mi toto do paměti zapsalo i vizuálně), z příběhu téměř nic, takže jsem to teď z tohoto pohledu dohrál prakticky poprvé.

Boss fighty v directors cut edici trošku upravili tím, že přidali více možností jejich likvidace (např. díky hackování), ale pořád to není úplně ono.
@Le0nidas (komentář)Nelze však nezmínit jistou repetitivnost, přišlo mi, že pořád dělám to samé a pořád narážím na ty stejné objekty a místa - šachty vypadají všude stejně, krabice jsou všude úplně stejné, takže jsem si připadal, že se pořád pohybuji na tom samém místě, což mě po nějaké době začalo trochu nudit. 

Tento pocit + nesnesitelné boss fighty jsou jediné dva pocity, které ve mě po letech od dohrání zůstaly. I ti patrolující nepřátelé používali snad všude tu samou animaci. Naopak z příběhu už nedám dohromady vůbec nic a dohrával jsem to hodně z povinnosti. I když to není špatná hra, tak po (možná trochu myšlenkově a příběhově banálnější) jedničce pro mě jedno z největších zklamání. Už to není taková ta pohádka pro dospělé :-)
@H34D (28.09.2021 08:11): Ja tam primárne cítim, že je to podobný žáner a spôsob riešenia vecí. To nutne nemusí znamenať, že je to inšpirované DE. Možno to tak na teba pôsobí preto, že tento (sub)žáner má oveľa menej zástupcov než napr. fantasy RPG alebo WW II FPSky.
Ještě mě napadlo, cítíte taky v Prey inspiraci právě v DE:HR? Samozřejmě prvotní inspirací je System Shock, ale už i nějaké prvky z menu, interface, hackování, možnost deaktivace různých úkolů apod. se podobají právě na tento díl Deus Ex.
Môj zážitok, prvé hranie vnímanie UI a zavedenie nového (+- do Desu 2 to nebolo moc známe slovo) slova "Konzolovitosť". Po cca 4 rokoch replay a tá hra je fakt pomerne dosť dobrá, čo sa týka gameplay........

Ja som to povýšil z nejakých 55 na 80 aj keď zrušenie rôznych typov munície stále vnímam ako hlúpu chybu.

Teda to bolo k IW nie k HR.
Já si to podruhý vyloženě užil a dokonce mám pocit, že jsem to hrál i potřetí, ale nechci kecat. Můžeš tam kohokoliv zabít, multifunkční náboje jsou vlastně takovej strategickej prvek (vyplemcám jeden zásobník na jednu střelu z raketometu nebo na deset otrávených šipek?) a příběh mě asi nijak neurazil, naopak to finále je vlastně super.

Ale poprvé jsem u toho skoro brečel zoufalstvím, to jo :) hlavně tehdy byla konzolovost sprosté (a existující :D ) slovo, a tahle hra je jí plná, to byl děsnej šok... ale popravdě mě moc nebral ani ten HR, dneska si z něj pamatuju hlavně to těšení se na něj a hnusný cutscény, jinak nic. A jak H34D píše o té chemii mezi hlavní postavou a tou holkou, tak tu já tam právě postrádal a celou hru jsem nevěděl esli je to ex přítelkyně nebo ex manželka.
@Walome (25.09.2021 08:31): Hmm, když jsem to kdysi hrál poprvé, tak jsem byl připravený na to, že to bude zklamání a stejně mě to... zklamalo :D

Tak po cca 10 letech bych tomu možná mohl dát druhou šanci :)
@Walome (25.09.2021 08:31): To jsem rád, máš moje povolení si založit dva mulťáky a dát mi tři pluska.

Deus Ex: Invisible war bych znovu hrát nechtěl. Zlé to nebylo, ale ty jo, proč by si to někdo dělal? :) Stejně je absurdní, že DE 1 dostalo ve score jen 90% a DE 2 88%...
@H34D (komentář): tak tomu úvodu jsem se zasmál nahlas :D

Btw pokud jste hráli DE:IW jen jednou tak to zkuste podruhé. Jak člověka neovládá to zklamání ze VŠEHO, tak příběh a gameplay nejsou špatné.
@Jab (komentář): "Jsem ale docela zvědavý, zda někdo měl někdo opravdu nervy se s tím pižlat a ony zombie-like civilisty všechny uspat."

No, vida, tak jsem jeden z nich, já jsem hrál stealth, takže jsem je většinou všechny obcházel, ale je pravda, že pak mě to už sralo, tak jsem tam vyplácal asi 15 stun gun darts.

@Cathan (20.09.2021 22:27): Tak to určitě pochopíš mých 90%, plusko můžeš klikat hned, jak uvidíš komentář.

@Garret (komentář): Počkat, Deus Ex: HR je prequel k HROTu?
@H34D (20.09.2021 22:20): Souhlasím, že moc fajn hra to je. Ale i po letech mi to stále na zelené hodnocení nestačí :D Snad jediná hra, u které jsem fakt Grinch a nemůžu si pomoct. Těch 85% chápu jen stěží.
Tak díky Garretově zajímavosti konečně vím, jak správně číst Picus TV. A jinak moc fajn hra, právě jsem to dohrál. 35 hodin na directors cut verzi. Darrow good ending. Škoda, že se na konci neobjevila ještě Megan...
@John Mirra (27.08.2021 18:52): Já číslíčka začal vnímat když jsem procházel ventilací různými způsoby a dostával jsem číslička. To jsem si uvědomil, že bych neměl jít ventilací jenom jednou nejlepší cestou k cílí, ale minimálně projít napůl všechny cesty.
@H34D (26.08.2021 21:09): HROT by si určitě zasloužil lepší a delší komentář... uznávám. bude ho muset napsat Chuck.

každopádně this is how I roll! tvrdě a bez řečí, preventivně všechno co se hýbe. co nezvládne Typhoon, zvládne revolver s výbušnou municí. btw, ve spojení Human RevOluTion se skrývá název dnes již kultovní střílečky... a to není náhoda!
Za stealth je i více zkušeností. Ale osobně to považuji za jednu z chyb hry.
H34D (26.08.2021 21:09):  Já házel vše do nebojových augmentů a nepřátelé zblízka omračoval . Tímto způsobem každou místnost/oblast vyčistím abych ji mohl v klidu prošmejdit. Střelbě a zabíjení jsem se vyhýbal, někdy mi to ale v kontextu hry celkem sedlo a tak jsem si upgradnul Typhoon projektily. Přišlo mi to hrozně bad ass nakráčet mezi nepřátele a tohle odpálit.
@H34D (26.08.2021 21:09): jo ja preferoval stealth a pruzkum pokud mozno vseho, coz sem ke konci hry stejne zjistil ze bylo zbytecne, vzhledem k tomu ze sem mel vse co potrebuji, vseho prebytek a nenalezal vyuziti upgradu
Zatím odehráno 10 hodin a cítím, že jsem furt na začátku, tohle nebude tak krátké jako Garretův.... komentář k Hrot.

Jakým způsobem jste preferovali hrát tenhle díl Deus Ex? U jedničky jste mi doporučovali "taktickou akci", tedy schovávat se, ale zabíjet, co tady? Zatím mě baví čistě stealth...
@H34D (15.08.2021 10:01): Začátek ME2 (v prvních 15 minutách hlavní postava zemře). Ghost of Tsushima začíná epickým bojem, kde se krásně a divoce proplétá cinematic s hratelností. Uncharted 2 (hlavní postava visí nad propastí a drží se vykolejeného vlaku) a Xcom 2 má nabušený začátek.
<span class="reply">Jo, tak Half-Life a Mafia, to jsou takové klasiky. Třeba System Shock 2 zbožňuju, ale že by mi úvod přišel tak kulervoucí, to se úplně říct nedá. Resp. za úvod totiž beru i ten výběr skillů a tak nějak jsem měl pocit, že se musím hodně soustředit na to, abych pochopil, co se po mě chce, nebyla tam ta "imerze" lusknutím prstu... Třeba Max Payne má ještě bombastický úvod dle mě...

@Garret (15.08.2021 12:27): Ty máš od tvůrců nějaké provize za to, když zmíníš Hrot?
Tak jsem to konečně rozehrál a od prvního momentu je to vynikající. Vlastně úplně po všech stránkách - grafika super, design propracovaný, prostředí uvěřitelné, příběh - člověk hned pochopí o co jde + vzniká zájem o další dění, charaktery - hned mě zaujala chemie mezi hl. hrdinou a Megan, no samozřejmě s tím vším souvisí instantně silná atmosféra, které napomáhá i zajímavá hudba...

Které hry mají podle vás nejlepší začátek? Např. prvních cca 15 minut.
Dva začátečnické dotazy - doporučuje někdo použití nějakých modů, např. reshade? A jde ve verzi Director`s cut jasně poznat, které části patří do DLC a které do původní hry?